Toiveissa vauva 2021

Tuli vissiin eilen riemuittua liian aikaisin. Ovistesti pamahti tänä aamuna plussaksi,jota se ei olis saanu tehdä. Ei siis päästä taaskaan siirtoon :( En tiedä pitäiskö vaatia lääkkeellistä passia seuraavaksi, kun kahdesti nyt mennyt jo siirtoaikeet ohi.

Letroista ja insseistä, mulla letrokierroissa ovis ehkä vähän aikaistunut. Toisaalta se ei ole haitannut kun on kyllä ollu follit tarpeeksi isoja ja limakalvo hyvä. Mulla oli yhdessä inssi kierrossa viis follia, joten sillon ei inssiä tehty ja ehdoton seksi kielto oli. Yhdessä oli sit kaks follia ja inssi tehtiin, silloin meni vaan varhain kesken :(

• Tykkää
Reactions: Krippis
Mä en tiennytkään, että folleja voi myös puhkaista. Hyvä tietää että tällainenvaihtoehto myös! Kuinka monta OI:ta sulle tehty?
Ollaan naispari niin kaikki yritykset on siis tapahtunut inseminaatioilla. Kaks luonnon kierron inssiä oli ja kaks ovulaatio induktiolla. :) Meillä toisessa kierrossa oli Letrot, ovirtelle/pregnyl (ovitrelleä naksuina ja pregnyl irtoitukseen) ja terolut sit loppukiertoon ja tärppikierrossa letrozol & terolut Toisesta OI lähti raskaus ja siis yhtä odotan, vaikka mahdollisuus tosiaan oli kahdelle. Oon siis kesäkuisissa. En vaan oo malttanut lakata lukemasta tätä palstaa.

-Tiukuna & pirpana 20+1

Moikka! Minäkin rohkenen liittyä joukkoon. Lueskelin tuossa ensitöikseni ~30 sivua taaksepäin keskustelua. Meillä alkaa olla myös tämä vauva-asia viimein ajankohtainen. Olemme reilu kolmekymppinen pariskunta ja vauva olisi meidän kummankin ensimmäinen lapsi. Olen varannut meille lääkäriajan hedelmällisyysneuvolaan, koska olen erinäisistä syistä johtuen hieman huolissani hedelmällisyydestäni ja haluan aiheesta käydä juttelemassa lääkärin kanssa. Samalla tietysti ajatuksena perus gynetutkimus ja ultraus ja mahdollisesti esim. AMH-tason mittaus. Haluan siis käytännössä tietää onko meillä toivoa saada lapsi luonnollisin keinoin ennen kuin edes aloitamme varsinaisesti yrittämisen. Suunnitelmissa on, että syön vielä kaksi liuskaa e-pillereitä ja yrittäminen aloitetaan maaliskuussa. Periaatteessa olisimme kumpikin valmiita jättämään ehkäisyn pois nyt heti, mutta tulimme siihen lopputulokseen, että jos lääkäristä tulee tuomio, että lasta ei luonnollisin keinoin ole mahdollista saada alulle, niin tipumme liian korkealta ja kovaa alas, jos yrittäminen on aloitettu aiemmin. Samalla saan tietysti vielä hieman aikaa muun muassa raudan tankkaamiseen.
Mielenkiinnolla luen teidän muiden matkasta kohti raskautta ja tulen tänne päivittelemään myös meidän tilanteesta, kun pääsemme asiassa hieman eteenpäin.

Äh kun nää kierron vikat päivät on perseestä. Toivo alkaa aina hiipua vaikka kuinka uskottelee, että vielä voisi jotain ihmettä tapahtua. Tää on se aikaisin testaamisen nurja puoli. Mut varmaan ärsyttäis yhtä lailla vaikka ei ois testannutkaan. Taidan käydä pc kaupoilla ja sit heitän torstaina jo pyyhkeen kehään tästä kierrosta. Seuraava ovisoletettu meinaa karata sit jo arkipäiville ja se ajatuksena väsyttää jo valmiiksi :D

• Tykkää
Reactions: KirJoh89
Napuliina
Saa kysyä, ihan siis reilusti.. Vähän yli 100 kg painan ja pituutta n. 160cm.. Olen siis vuoden alusta alkanut muuttaa syömistapoja ja yrittänyt liikkua enemmän ja lisätä hyötyliikuntaa. Jonkin verran olen jo saanut painoa alas. Toki ei tyrmännyt lapsi haavetta, mutta riskiraskaushan se olisi ja huonot mahdollisuudet on tärpätä..
Hei, oli pakko itsekin kommentoida tähän, koska minulla on oikeastaan täysin samat mitat kuin sinulla Meemuli. Raskaus täällä ollut mielessä jo puolisen vuotta. Painonpudotus vain tuntuu olevan todella hankalaa gynekäynnillä minulle painostani ei huomautettu mitään, mutta selväähän se on, että olisi hyvä saada sitä alaspäin.
Tätä palstaa olenkin kuumeillessani ahkerasti lueskellut

Heippa!
Ihan uutena täälä lueskellut teidän keskusteluja varmaan viimeiset 200 sivua. :)
Olemme kumppanin kanssa molemmat lapsettomia, mies 31v ja minä 28v, eli esikoinen haaveissa.
Taustoista senverran, että miehellä on todettu alhaiset testosteronitasot jo aijemmin, urologille menossa tutkimuksiin lähiaikoina, emme siis sen tarkemmin tiedä vaikuttaako testosteronivaje lapsen saantiin kun ei ole paremmin tutkittu ja yrityskin aloitettu vasta nyt.

Itseltäni poistettiin Kyleena kierukka 11.1, kuukautiset alkoivat 13.1 ja kestivät 7vrk.
Kuukautiskierto on itsellä ollut ennen ehkäisyä ja e-pillereiden aikaan säännöllinen 28, kierukan aikaan kuukautiset tuli jos tuli, välillä ei tullut ollenkaan.
Eli jos kierto olisi nyt yhtä säännöllinen kuin ennen niin oviksen pitäis olla läsnä näillä näppäimillä.

Realisteina toki liikenteessä, että aina ei kaikki mee niinkuin elokuvissa ja ollaankin miehen kanssa puhuttu, että vauva tulee jos on tullakseen.
Mutta saas nähdä kauanko näin leppoinen ajatus pysyy, kun vauvakuume on valtava.

Hei, oli pakko itsekin kommentoida tähän, koska minulla on oikeastaan täysin samat mitat kuin sinulla Meemuli. Raskaus täällä ollut mielessä jo puolisen vuotta. Painonpudotus vain tuntuu olevan todella hankalaa gynekäynnillä minulle painostani ei huomautettu mitään, mutta selväähän se on, että olisi hyvä saada sitä alaspäin.
Tätä palstaa olenkin kuumeillessani ahkerasti lueskellut
Okei. Joo tuntuu, että ei tiedä mitä pitäisi tehdä et paino tippuis kun on niin lujassa ja itse en tykkää niinkään treenaamisesta vaan ihan perus liikunnasta.. Kun en halua mitään kitudieettejä, koska silloin se paino ainakin tulee takaisin korkojen kera ja tätä mieltä gynekin oli. Parasta on pienet muutokset pikku hiljaa. Itse en ota nyt mitään ressiä asiasta, samalla tavalla yritetään kuin aiemminkin mutta painon pudotusta samalla. Meillä nyt 5 kk yritystä takana, aloitettiin 09/20. Se helpotti, että gyne sanoi ettei paino ole este raskaudelle eikä yrittämiselle mutta hyvä olisi saada sitä alaspäin kuitenkin. Onhan siinä omat riskinsä, joiden takia myös haluan painoa alas. :) Täälä vain nyt odotellaan, että kierto normalisoituu kun kierto huitelee 43/36 päivillä.. Vasemmasta munasarjasta löytyi yksilokeroinen kysta joka kipuilee, mutta pitäisi itsestään kuihtua pois ja sain terolut kuurin et jos vuoto ei ala ensi kuun puoleen väliin mennessä niin pitää sitten tuolla käynnistää vuoto. Palaan sitten takaisin listoille kun kierto ok. :)

Tervetuloa uusille

@jennie_ olet varmaan miettinyt jo tämän mutta e-pillereiden jälkeen joillain voi kestää että oma kroppa ja hormoonitoiminta tasoittuu, eli siinä mielessä pillereiden jättäminen nyt voisi nopeuttaa projektin käynnistämistä Tsemppiä gynelle, kerro sitten miten meni!
On tiedossa, että kierron palautumiseen voi mennä aikaa. Siihen ollaan varauduttu ja olen sitäkin vaihtoehtoa miettinyt, että jättäisi pillerit nyt jo pois, jotta kierrolla olisi ns. enemmän aikaa palautua. Päädyttiin nyt kuitenkin tähän ratkaisuun, että syön vielä nuo pari liuskaa ja lopetan niiden jälkeen. Ei auta kuin toivoa, että kierto palaa nopeasti!

• Tykkää
Reactions: minttuni ja daisy01

Oottekos ennen tämmöstä nähnyt tein digin ja en tiä mokasinko jotain vai onko testi viallinen kun vilkuttaa NOITA MOLEMPIA. Siis ne vilkkuu eikä kumpikaan jää esillä! Tai siis noi testin kaikki mahdolliset kuvakkeet on näkyvillä...
Tässä alkaa jo itteäkin jännittää mitä siellä sun kehossa tapahtuu :D

Tänään käyty gynellä ultrassa. Nyt on kp 12 ja sieltä löytyi kuin löytyikin johtofolli, joka oli kooltaan 12mm. Onko jollain kokemusta, minkä kokoinen folli on ollu näillä päivillä, kun ovulaatio on todistetusti tapahtunut? Minua jotenkin huolestuttaa, että on liian pieni... Gyne kommentoi myös limakalvoa ohueksi. Uusi ultra otetaan ylihuomenna torstaina illalla, jotta tiedetään kasvaako folli. Mikäli kaikki on ok ja kasvua tapahtuu, gyne veikkasi ovulaatiota viikonlopuksi. Toivon siis, että se jatkaa kasvuaan, jotta raskautuminen voisi onnistua. :)

Tämä oli siis eka letrokierto ja jonkinlainen vaste lääkkeelle siis on olemassa. Mikäli nyt folli ei kasva tarpeeksi, letrojen määrä tuplataan seuraavaan kiertoon. Onko jollain muuten tietoa tuosta limakalvon paksuudesta näillä kiertopäivillä? :)

Pieni pohdinta! Jos menkat alkaa aamulla, onko oviskin tuolloin aamulla, entä jos illalla niin onko oviskin tuolloin illalla? Mietin vain kuinka tarkkoja nää on. Sudelle meni itsellä tää kierto, mutta kun selasin tarkkoja merkintöjä menneiltä kuukausilta niin tällainen ajatus vain tuli.
Mielenkiintoinen kysymys. :) Tietoa ei ole, mutta kommentoin omiin kokemuksiin nojaten.

Ymmärtääkseni hormonien luontainen vuorokausisykli tukee ovulaation ajoittumista aina suunnilleen samoille hujakoille. Siksi ovistestiohjeissa kehoitetaan testaamaan iltapäivästä. Minulla ainakin oviskivut tuntuvat n. 6h ja alkavat pääsääntöisesti klo 14-16. Tämän yrityksen aikana on ollut yksi ovis klo 10- ja yksi klo 22-. Tuo aamuovis käyttäytyi kierron kannalta täsmälleen samoin kuin muut kierrot. Tiputtelu alkoi samoilla päivillä ja kuukautiset kuten aina. Sen sijaan tuon yöoviksen jälkeen tiputtelu myöhästyi päivällä. Päättelin, että ovis pitää laskea kuten kuukautiset. Eli jos alkaa klo 18 jälkeen niin lasketaan vasta seuraavalle päivälle.
Edit. Minulla on kokemusta vain yhdenmerkkisistä ovistesteistä ja niissä puhutaan iltapäivätestauksesta. Muilla valmistajilla voi olla muuta ja sitten on vielä se käytännön opettama paras tapa. ;)

• Tykkää
Reactions: Piipuni
Tervetuloa uusille!

@Spekulaattori82 Meille hoidoissa ohjeistettin testaamaan aamulla clearbluen digitestillä. En vain enää muista, miksi aamulla piti testata :D oviskivut tuntuu milloin lie, joskus aamulla, päivällä, illlala, yöllä, mutta en ole varma onko ovulaatio juurikin silloin tapahtumassa. Kerran tapahtui yöllä melko varmasti, koska aamun ultrassa näkyi että vastikään tapahtunut ja kivut oli selkeät.

@Toiveikas1992 hyvä, että miehen tilannetta tutkitaan tarkemmin. Joillakin vaikuttaa siittiöntuotantoon, mutta tässä lienee eroja ja jollakin voi olla normaali liikkuvuus ja määrä testovajeesta huolimatta.

@Persikka123 ikävä kuulla, monesti olet mielessäni ja toivon kovasti, että pääsitte jo siirtoon ❤

Tyylipuhdas nega testattu. Välillä tuntemuksia alamahassa. Mutta ei näy kuukautisia. Edelleen lämmötkin koholla. Koska nuiden lämpöjen pitäisi laskea ennen menkkoja? Huomenna olisikin sit 28/27 enkä muista koska olis menny kierto päivät yli
Minulla ei aina laske ollenkaan ennen menkkoja. Eka vuotopäivänä voi olla edelleen koholla. Mittailua en ole jatkanut sitten vuodon alettua, niin en tiedä miten niissä kierroissa laskenut. Useimmiten tosin tainnut olla niin, että muutaman kymmenyksen laskee jo ennen vuotoa.

• Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Coguine
vierailija
Tänään käyty gynellä ultrassa. Nyt on kp 12 ja sieltä löytyi kuin löytyikin johtofolli, joka oli kooltaan 12mm. Onko jollain kokemusta, minkä kokoinen folli on ollu näillä päivillä, kun ovulaatio on todistetusti tapahtunut? Minua jotenkin huolestuttaa, että on liian pieni... Gyne kommentoi myös limakalvoa ohueksi. Uusi ultra otetaan ylihuomenna torstaina illalla, jotta tiedetään kasvaako folli. Mikäli kaikki on ok ja kasvua tapahtuu, gyne veikkasi ovulaatiota viikonlopuksi. Toivon siis, että se jatkaa kasvuaan, jotta raskautuminen voisi onnistua.

Tämä oli siis eka letrokierto ja jonkinlainen vaste lääkkeelle siis on olemassa. Mikäli nyt folli ei kasva tarpeeksi, letrojen määrä tuplataan seuraavaan kiertoon. Onko jollain muuten tietoa tuosta limakalvon paksuudesta näillä kiertopäivillä?
Mulla normikierrossa folli on kasvanut n. 1.5 mm päivä. Eli 12 mm > 20 mm mennyt noin 5 päivää.
Limakalvo tuossa vaiheessa kiertoa mulla ollut noin 7 mm. Siitä sitten paksuuntunut niin että ovulaation aikaan paksuus noin 11 mm.

viime kierrossa mulla tosin limakalvo 9,5 mm ja folli 11 mm, mutta nyt ovis taphtuikin liian aikaisin ja kierto meni siksi harakoille.

Heippa!

Liityn joukkoon, tosin vasta ensi viikon jälkeen pääsee tositoimiin kun kierukka on poistettu. :)

Jännittää ja samalla tosi innostunut olo. <3 Olikos se niin, että kierukan poiston jälkeen voi raskautua nopeastikin? Minulle ja miehelleni tämä olisi ensimmäinen yhteinen lapsi, molemmilla aiempia lapsia. Omat lapset syntyneet jo -13 ja -14, niin olo nyt kuin ensimmäistä yrittävällä! :D

vierailija
Heippa!

Liityn joukkoon, tosin vasta ensi viikon jälkeen pääsee tositoimiin kun kierukka on poistettu.

Jännittää ja samalla tosi innostunut olo. <3 Olikos se niin, että kierukan poiston jälkeen voi raskautua nopeastikin? Minulle ja miehelleni tämä olisi ensimmäinen yhteinen lapsi, molemmilla aiempia lapsia. Omat lapset syntyneet jo -13 ja -14, niin olo nyt kuin ensimmäistä yrittävällä!
Näin mulle kerrottiin kun kierukka poistettiin, että yrityksen voi aloittaa heti ja raskautuminen on mahdollista vaikka jo ensimmäisestä kierrosta. :)

• Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä