Toiveissa vauva 2021

@Vesinokkaeläin Avaimet käteen paketti tulee, mut ei tässä siltikään ole helpolla päässyt Meni 7kk, et saatiin ees oikeanlainen pohja suunniteltua ja se oli yhtä säätämistä koko ajan. Sit kun oli hyvä pohja, ni sit tulee joku sanomaan, et ei ovi voi olla tollain ym. pientä kivaa ja sit taas sai suunnitella uudestaan
Joo, rakentaminen on just tollasta "kivaa". Me tehtiin hirsirunko + katto tehdasasennuksena ja sen jälkeen timpurin ja LVIS-firman kanssa. Oltiin itse apumiehinä ja maalattiin. Alun perin mekin suunniteltiin avaimet käteen - asennusta mutta jälkikäteen ajatellen tämä oli meille ainut oikea tapa. Varmasti kaikessa hyvät ja huonot puolensa. Avaimet käteen - palvelussa saattaa kuitenkin itse joutua merkittävästi valvomaan ja riitelemään sit jos jotain meinataan tehdä pieleen.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Joo, rakentaminen on just tollasta "kivaa". Me tehtiin hirsirunko + katto tehdasasennuksena ja sen jälkeen timpurin ja LVIS-firman kanssa. Oltiin itse apumiehinä ja maalattiin. Alun perin mekin suunniteltiin avaimet käteen - asennusta mutta jälkikäteen ajatellen tämä oli meille ainut oikea tapa. Varmasti kaikessa hyvät ja huonot puolensa. Avaimet käteen - palvelussa saattaa kuitenkin itse joutua merkittävästi valvomaan ja riitelemään sit jos jotain meinataan tehdä pieleen.
Mekin mietimme, että tekisimme itse, mutta tietoa/taitoa ei ole, niin tämä meille parempi ja jää lapsille aikaa enemmän. Maatöissä olemme mukana, mut sen jälkeen sit alamme riitelee talofirman kanssa varmaan :D
 
Mekin mietimme, että tekisimme itse, mutta tietoa/taitoa ei ole, niin tämä meille parempi ja jää lapsille aikaa enemmän. Maatöissä olemme mukana, mut sen jälkeen sit alamme riitelee talofirman kanssa varmaan
Ei meilläkään mitään aiempaa kokemusta ollut mutta siinä sitä oppi ja meillä oli onneksi todella taitava timpuri, joka osasi myös itse ajatella ja ehdotella. Toki riitelemisestä saatiin itsekin kokemusta. :sneaky:
 
Tänään ollut vähä menkkajomoakin jo,mutta ei se vielä fiilistä ole vienyt kun vois olla raskaanakin sitä. Mutta en tiedä johtuuko nyt siitä että tietää jot menkat voi alkaa tällä viikolla vai mitä,mutta tosiaan edelleen tuntuu siltä,että jotaki valuu tai tuntuu housut märiltä .. eikä sit mitään ole kuitenkaan valunut. Rinta edelleen kipeä. Iha hirveesti tekis mieli testata edes ovistestillä jotta näyttääkö mitään:D mutta josko sais nyt pidettyä ittensä aisoissa...
 
VAUVA 2021


Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!


★★★★★★★★★★★★★★★★★


20.4.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi



Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Minouche, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
Riama, ya 2/20, 2.lapsi
Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Loree.......................kp 35/23-28
Persikka123.....................kp 35/32
Wanti......................kp 35/30-48
Napsunen.....................kp 34/35-45
Matilda!.......................kp 33/?
Futurmama.....................kp 29/29-34
Puolu.......................kp 29/30-32
Hipposka......................kp 27/32
Uudarimama..................kp 27/29-30
Vesinokkaeläin..............kp 25/29
Päärynä5...................kp 25/28
Mirella92....................kp 25/28
Brunet82....................kp 25/26-28
Ilona Eloisa....................kp 23/28
Minttuni......................kp 21/26
Kirjoh89.....................kp 20/28
Zennuli.....................kp 19/?
Millimetrii...................kp 19/27-29
Masunen....................kp 18/27-28
Piipaa93....................kp 16/26-28
3milia.....................kp 16/26-28
Mimmi92..................kp 15/26-30
Eeva650.....................kp 15/28-42
Enerisa3.....................kp 15/28-32
Bellaella2205090............kp 14/?
Lilje........................kp 14/37-40
Riama...........................kp 13/27-32
Mariija_.......................kp 11/32-43
Haaveilija93....................kp 11/?
Elviira86......................kp 10/25
Rimaleli.......................kp 10/30
Helmiii......................kp 8/29-53
Minouche.......................kp 8/23
Mans115.......................kp 7/27
Masu90.......................kp 6/27-42
Töppönen_.........................kp 5/26
Alinna86.........................kp 4/28
Kasikuus........................kp 3/27-28
Vindy...................kp 2/29-33


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat:


Persikka123.........................dpo 15
Päärynä5..............................dpo 11
Uudarimama........................dpo 11
Brunet82................................dpo 9
Minttuni...................................dpo 8
Matilda!...................................dpo 8
Vesinokkaeläin......................dpo 7
Zennuli....................................dpo 6
Masunen................................dpo 5
Kirjoh89..................................dpo 5
Millimetrii...............................dpo 4
3milia........................................dpo 2


★★★★★★★★★★★★★★★★★★
Missä miun dpo 0 on listalla? Ilmoitin jo eilen
 
  • Surullinen
Reactions: Loree
@Kasikuus iso voima hali sinne sinulle! Raskaita ajatuksia sulla :( Tsempit myös rakennus projektiin, me saatiin oma talo valmiiksi n. Vuos sitten, vielä olis pihanlaittoa yms. Se on kyllä stressaavaa, mutta omalla tavallani myös nautin siitä ajasta. Me rakennettiin tosi paljon ite, talkoilla hirsikehikko pystyyn, miehen isä oli timpurina ja me tosi paljon sit "oppipoikina" :)

On. Menkat loistaa edelleenkin poissaolollaan. Tässä rupeaa jo ajattelemaan mahdollisia raskausoireita (janon tunne, yölliset heräämiset, rintojen arkuus, tunteet sahaa laidasta laitaa ja tosi helposti tulee huono olo, jos ei syö säännöllisin väliajoin) Kaikki edellämainitut voivat kyllä viitata myös menkkoihin. Tekis melkein jo mieli illalla testata, mutta taidan osottaa silti siihen keskiviikkoon :unsure:
 
ANTEEKSI!!!!!! On jäänyt tuonne viesti paljouden sekaan kun eilen sen vielä näin mutta en tietenkään eilen sinulle sitä vielä muokannut ja tänään se jäi sitten
Ymmärrän, että on vaikeaa löytää tästä viesti paljoudesta ne kaikki kp ja dpo päivitykset. ISO kiitos kuitenkin sinulle, kun päivität listaa :)
 
vierailija
Hei osaako joku kertoa että lasketaanko lomarahat mukaan äitiysrahan hakemukseen vaikuttaviin tuloihin?
Pohdin vain että aloittaako äitiysloman esimerkiksi heinäkuun vai elokuun puolella että olenko jommalla kummalla 12kk ajanjaksolla tienannut paremmin ja kannattaisi ajoittaa äitiysloma alkamaan ennemmin heinäkuun vai elokuun puolella

Entäpä miten vaikuttaa jos on edeltävällä 12kk ajanjaksolla ollut sairaslomalla useamman viikon ja saanut kelan päivärahaa muutaman viikon?
 
Hahhahhaa,en saanut itseä pidettyä aisoissa vaan tein tuon digioviksen ja tyhjä ympyrähän se oli,ullatuus!
Nyt alkaa mielentilat vaihdella epätoivosta jännitykseen,hirvee pelko jotta ei tärpännyt ja toisaalta taas uskoo että on tärpännyt.. onneksi mulla ei oo ny kotona raskaustestejä,ihan satavarmana olisin ne jo tehny:D
En tiedä nyt alkaa tuntuu siltä että enemmän tuntuu ettei olekaan tärpännyt
:/ nivusia vihloo,menkkatuntemukset nyt ohi.
 
minulla lähti ovistestit tummentumaan (ei kuitenkaan plussaksi asti) ja eilen taas vaaleni. Katsotaan mikä tilanne tänään on :O minullakaan ei limoja enää eilen ollut ja perjantaina sekä lauantaina tuntui oikealla puolen nipistelyä, mutten tiedä mitä ne oli. Enää ei nipistele.

minulla viime kierrossa dpo6 ja 7 oli pakarassa elohiiri. Eli ei särkyä, mutta tosiaan elohiiri. Ihmettelin asiaa silloin kovasti.
Meille neuvoi lapsettomuushoitaja, että liuskoissa voi katsoa tummimman mukaan. Että ei välttis tarvi olla sitä paketin ohjeen mukaista yhtä tummat tai testiviiva tummempi. Toki jos on hyvin vaaleeta koko ajan, niin niistä ei varmaan voi mitään päätellä. Ohje saatiin siirtyä digien käyttöön.
 
Meillä näyttäs olevan sama kp menossa. Saa vielä jännätä pari viikkoa, että kuinka käy.
Jep niinpä!:love: Piti ottaa ihan rennosti tää koko homma, mutta näköjään kun tietää että mahdollisuudet on, niin yllättäen se mieli pyöriikin vaan tän asian ympärillä lähes koko ajan.. Pitäis nyt keksiä muuta ajateltavaa ja tekemistä.:giggle: Ja mieli kehittää oireita ja koko ajan googlettaa kaiken maailman alkuraskauden oireita, joita ei ees voi olla vielä tällä hetkellä:ROFLMAO::rolleyes:o_O
 
Minä täällä taas pillereitteni kanssa hei... Syön tosiaan raskauden ehkäisyyn ja endometrioosin hoitoon ye-pillereitä, joita aikaisemmin söin yhden liuskan kerrallaan ja joka-joka toisen liuskan jälkeen tuli aina tyhjennysvuoto. Nyt puolisen vuotta oon syönyt niitä pari-kolme liuskaa putkeen eikä vuotoja juuri ole tullut. Kesäkuussa olisi tarkoitus jättää pillerit pois ja mietin, että onkohan sillä merkitystä että onko sitä ennen syönyt monta liuskaa putkeen? Että tasoittuuko se kierto jotenkin nopeampaa, jos on syönyt vaan yhden liuskan kerrallaan ja sen jälkeen tullut tyhjennysvuoto?
Nämä on varmaan aika yksilöllisiä juttuja, mutta mulla myös endo ja söin 2 liuskaa aina putkeen (muuten mulla vaa alko itestää vuoto jos olisin pidempään syöny putkeen). Mulla on lopettamisen jälkeen tullu heti normaalisti vuoto kuukausittain eikä mulla vaikuttanu ainakaan tuo 2 liuskan syöminen putkeen. Näitä kun ei tosin aina voi ennustaa, mutta toivottavasti tämä tieto auttoi vähän :)
 
Meille neuvoi lapsettomuushoitaja, että liuskoissa voi katsoa tummimman mukaan. Että ei välttis tarvi olla sitä paketin ohjeen mukaista yhtä tummat tai testiviiva tummempi. Toki jos on hyvin vaaleeta koko ajan, niin niistä ei varmaan voi mitään päätellä. Ohje saatiin siirtyä digien käyttöön.
Minulla siis tulikin tänään ovisplussa. Hätäilin vaan aamulla. :love:
 
Hei osaako joku kertoa että lasketaanko lomarahat mukaan äitiysrahan hakemukseen vaikuttaviin tuloihin?
Pohdin vain että aloittaako äitiysloman esimerkiksi heinäkuun vai elokuun puolella että olenko jommalla kummalla 12kk ajanjaksolla tienannut paremmin ja kannattaisi ajoittaa äitiysloma alkamaan ennemmin heinäkuun vai elokuun puolella

Entäpä miten vaikuttaa jos on edeltävällä 12kk ajanjaksolla ollut sairaslomalla useamman viikon ja saanut kelan päivärahaa muutaman viikon?

Lomarahat lasketaan mukaan, työnantaja/palkanlaskija kertoo lomarahan määrän suoraan Kelalle ja se varmaan siis ihan sellaisenaan ilmoitetaan, paljonko se vuodessa on. Sit noi 6 kk tulot kerrotaan kahdella ja se on se vuosiansio, minkä perusteella toi päiväraha maksetaan. Eli lomaraha mun mielestä huomioidaan joka tapauksessa,
vaikka sen maksu ei just osuiskaan siihen 6kk tarkastelujaksolle. Monet työnantajat maksaa sen kerran vuodessa, yleensä heinäkuussa. Ja toki toi sairausloma ja sen ajalta maksettu tuki vaikuttaa, jos se on vähemmän kuin palkka... Käsittääkseni ihan sama onko palkkaa vai kelan rahoja, kaikki lasketaan samalla tavalla tulona ja niiden perusteella sit toi äitiyspäiväraha.

Muoks. Eikun hetkinen, onks se muuten niin että nykyään toi tarkastelujakso on aina 12 kk?
 
  • Tykkää
Reactions: Ilona Eloisa
Hahhahhaa,en saanut itseä pidettyä aisoissa vaan tein tuon digioviksen ja tyhjä ympyrähän se oli,ullatuus!
Nyt alkaa mielentilat vaihdella epätoivosta jännitykseen,hirvee pelko jotta ei tärpännyt ja toisaalta taas uskoo että on tärpännyt.. onneksi mulla ei oo ny kotona raskaustestejä,ihan satavarmana olisin ne jo tehny
En tiedä nyt alkaa tuntuu siltä että enemmän tuntuu ettei olekaan tärpännyt
:/ nivusia vihloo,menkkatuntemukset nyt ohi.
Hehe, malta malta nyt. Mä pysyn olee käsittämättömän lungisti, kun oon nyt niin varma ettei oo viel tärpänny. PMS on tänään noussut myös normaaliin voimaansa :D.

Nyt kirjasuositus: Olipa kerran äiti (Helmi kekkonen). Tässä oli musta todella rehllistä asiaa äitiydestä. Näin kahden lapsen äitinä esim ton Hei baby podcastin jutut tuntuu välillä vähän hassuilta ( jep itekin olin ensikertalaisena vähän hupsu), mutta tässä oli paljon samaistumispintaa mullekin ja muistu mieleen niitä fiiliksiä mitä itekin kävi läpi kun esim odotti toista jne. Suosittelen.
 
Kyllä hän on sinne valmis menemään ja varmaan meneekin, koska onhan tää nyt molemmille rankkaa, kun ei syitä tiedä. Mies tässä nyt se isoin kysymysmerkki on, ku ei omia lapsia ole. Minä kuitenkin 4 kertaa raskaana ollut ennen häntä ja 3 lasta saanut. Jos siittiöt kunnossa, ni luulisi että kuitenkin hoidoilla olisi mahdollisuus lapsi vielä saada? Äh, vaikea tilanne Ei ole kyllä aiemmin näin koville ottanut.
Vaikka oliskin miehessä ns. vika, niin siihenkin on apuna inssi tai ivf, riippuen minkä verran siittiöitä löytyy. Tsemppiä <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Lomarahat lasketaan mukaan, työnantaja/palkanlaskija kertoo lomarahan määrän suoraan Kelalle ja se varmaan siis ihan sellaisenaan ilmoitetaan, paljonko se vuodessa on. Sit noi 6 kk tulot kerrotaan kahdella ja se on se vuosiansio, minkä perusteella toi päiväraha maksetaan. Eli lomaraha mun mielestä huomioidaan joka tapauksessa,
vaikka sen maksu ei just osuiskaan siihen 6kk tarkastelujaksolle. Monet työnantajat maksaa sen kerran vuodessa, yleensä heinäkuussa. Ja toki toi sairausloma ja sen ajalta maksettu tuki vaikuttaa, jos se on vähemmän kuin palkka... Käsittääkseni ihan sama onko palkkaa vai kelan rahoja, kaikki lasketaan samalla tavalla tulona ja niiden perusteella sit toi äitiyspäiväraha.

Muoks. Eikun hetkinen, onks se muuten niin että nykyään toi tarkastelujakso on aina 12 kk?
Käsittääkseni aina 12 kk ja tarkastelujaksoa edeltävää kuukautta ei lasketa mukaan. Näin ainakin Kelan sivuilla asia ilmaistaan. :unsure:
 

Yhteistyössä