Toiveissa vauva 2021

Öh,meillä ei juuri ole mitään vauvatarvikkeita. Vaunut on,siis samat vaunut olleet kaikilla,en oo raaskinut myydä<3
Ja joitein lasten vauvavaatteita,jotka halusin jemmata muistoksi, mutta siihen ne jääkin.. paljon tarvis ostaa,mut ehkä nyt osaan enempi miettiä mikä on oikeasti tarpeellista. Leluja on turha hankkia muutamaa enempää,siis näitä ensi leluja,koska kiinnostus niihin on niin hetkellinen. Vaatteita jonkin verran,turvakaukalo ja sänky. Paljon saa kyllä hyvää tavaraa käytettynäjasiihen pyrin sitten. Vauvavakuutuksen kuitenkin ajattelin että ottaisin. Sitä en ennen ottanut.
Mut nyt mä tilailen niitä raskaustestejä;)
 
Minä täällä taas pillereitteni kanssa hei... Syön tosiaan raskauden ehkäisyyn ja endometrioosin hoitoon ye-pillereitä, joita aikaisemmin söin yhden liuskan kerrallaan ja joka-joka toisen liuskan jälkeen tuli aina tyhjennysvuoto. Nyt puolisen vuotta oon syönyt niitä pari-kolme liuskaa putkeen eikä vuotoja juuri ole tullut. Kesäkuussa olisi tarkoitus jättää pillerit pois ja mietin, että onkohan sillä merkitystä että onko sitä ennen syönyt monta liuskaa putkeen? Että tasoittuuko se kierto jotenkin nopeampaa, jos on syönyt vaan yhden liuskan kerrallaan ja sen jälkeen tullut tyhjennysvuoto?:unsure:
 
@pumpuli1 En kyllä osaa tuohon sanoa, mä söin kans nuorempana monta liuskaa putkeen, mutta nyt vikat vuodet tullu syötyä vaan yks kerrallaan. Söin Zoelyitä.

Täällä jos kierto tasaantuu heti pillereiden jälkeen, niin täällä kanssa odotellaan ovista loppuviikkoon, samoin kuin @Alinna86 :)

Täällähän on monella jännät paikat, mä pidän peukkuja, että tulis jo plussia
 
Mä tulen vähän omanapailee ja purkamaan tuntoja, vaikka en edes tiedä onko tämä oikea paikka ja aika.
Eilen oli ranteet auki päivä. Ihan kauhea! Paha olo alkoi jo kp1, kun olimme miehen kanssa kauuuukana kotoa purkamassa romuautosta osia hänelle. Siellä ne menkat alkoi (onneksi oli suojia) ja näppäränä tyttönä autossa tuusasin itselleni suojat paikoilleen, kun ei vessaa lähellä. Tunnit vieri ja kusi hätäkin nous isoksi, menkkakivut sen kun vaan ylty ja ylty, eikä voinut lääkettä ottaa, ku pienikin vesimäärä ois saanut kusee alle. Siinä vaiheessa alko olemaan jo pinna kireällä niissä kivuissa. Vettäkin alko sataa ja hommat jätettiin auton kans puolitiehen ja luovutettiin, ku viimenen osa ei antanut periksi tunninkaan tappelun jälkeen. Kauhealla kiireellä ettii vessaa ja siinä vierähti 45min (huoh.) Kotona illalla kaikki mun monen kk patomat tunteet alko vyöryä kupista yli ja painelin nukkumaan. Aamulla olin jo heti herätessä niin pahalla päällä, että häädin miehen pois kotoa. Siitä se lähtikin, fiilis, et vedän ranteet auki. Itkin, itkin, itkin ja itkin. Monta tuntia, yksin! Mies kun kotiutu, niin itku jatkui kahta kauheampana, menkkavuotokin alkoi niin järkyttävänä, että 5min välein tuli supistusmainen kipu ja sillon valahti, ISOJA hyytymiä. Tätä kesti 3h. Sain istua 5-10min välein pöntöllä, ku koko ajan valu verta ja hyytymiä. Koskaan en ole näin pahasti romahtanut kohta vuoden aikana. Eilen kävi niin monta kertaa mielessä, että mitä jos miehessä on vikaa, olenko valmis luopumaan vauvahaaveesta? Luultavasti joo, viime yönä siihen tulokseen päädyin. Onhan minulla 3 lasta. Mutta haluaisin silti tuntea sen raskauden, vauva ja lapsiajan, kun toinenkin on innoissaan ja läsnä, enkä olisi YKSIN. Sit mietin, että jos vika nyt kuitenkin minussa, niin silloin minun on kyl päästettävä mies menemään ja annettava hänelle tilaisuus saada kokea isyys, koska hänellä ei lapsia ole. Hän kovasti väittää, että hän tähän jää, mutta tiedän, että häntä harmittaa. Me oltiin kumpikin seurustelun alussa tietoisia, että minä EN saa lapsia enää tehdä ja siihen mies oli valmis ja jäi meidän kanssa. Mutta sitten, kun se lupa kuitenkin saatiin, niin hän on nyt siihen asennoitunut, että hänestä isä vielä tulee ja minä en voi häneltä sitä unelmaa enää pois viedä.
Anteeksi tällainen pitkä kp3 vuodatus! Voisin sanoa, että ei enää ikinä tällaisia päiviä. Olin ja oon ihan rikki. Jää taustalle lukemaan ja iloitsemaan muiden puolesta ja tulen sit varmaan taas oviksen jälkeen uudella asenteella tänne ❤ Pitäkää lippu korkealla ❤
 
Minä täällä taas pillereitteni kanssa hei... Syön tosiaan raskauden ehkäisyyn ja endometrioosin hoitoon ye-pillereitä, joita aikaisemmin söin yhden liuskan kerrallaan ja joka-joka toisen liuskan jälkeen tuli aina tyhjennysvuoto. Nyt puolisen vuotta oon syönyt niitä pari-kolme liuskaa putkeen eikä vuotoja juuri ole tullut. Kesäkuussa olisi tarkoitus jättää pillerit pois ja mietin, että onkohan sillä merkitystä että onko sitä ennen syönyt monta liuskaa putkeen? Että tasoittuuko se kierto jotenkin nopeampaa, jos on syönyt vaan yhden liuskan kerrallaan ja sen jälkeen tullut tyhjennysvuoto?
Luulen, ettei sillä oo merkitystä. Pillereissä on kuitenkin niin pieni määrä hormonia, kyllähän se vaikutus loppuu aina muutamassa päivässä kun pitää tauon ja tulee tyhjennysvuoto. Veikkaisin että kroppa alkaa toimia saman tien mahdollisimman luonnollisesti pillereiden lopetuksen jälkeen, enemmän kierron pituuksien vaihteluun ainakin itsellä tuntuu vaikuttavan kaikki stressit ym mitkä ovulaatiota syystä tai toisesta joskus myöhästyttää. Ja jos ei luontaisesti oo kovin säännöllistä kiertoa niin ei se varmaan helposti tasaudu muutenkaan kun ulkoiset tekijät vaikuttaa sitten herkemmin... Mutta kannattaa ainakin kokeilla heti ekasta kierrosta, itsellä myös hyvä kokemus siitä, että raskauduin saman tien pillereiden lopetuksen jälkeen, vaikka keskeytyikin sitten.
 
Viimeksi muokattu:
@Kasikuus tsemppiä sinne, toivotaan, että muutaman päivän päästä tuntuu taas valoisammalta ja toivon sydämestäni, että yhteisen pienen vielä saatte ❤

Plääh, täällä ei mitään tietoa edelleenkään kierron vaiheista. Ovistestit ei tummene ja nyt loppui limatkin :( greippimehu loppui toissapäivänä ja aika pian sen jälkeen limatkin, et en tiedä oliko sillä vaan niin vaikutusta. Pakarasärky alkoi tänään, sitä ollut aiemminkin ja liittyy mulla siis hormonikiertoon, mutta en kuollaksenikaan muista, että missä vaiheessa kiertoa sitä on ollut aiemmin.. Onko kenelläkään muulla pakarasärkyä jossain vaiheessa kiertoa?:unsure:

Muutama ovistesti on enää jäljellä, uusia en aio ostaa ainakaan tähän kiertoon, vaikka ovis taitaakin nyt jäädä joko tulematta tai bongaamatta. Greippimehun taidan tänään ostaa, mielenkiintoista nähdä, jatkuuko limat sen jälkeen :)
 
@Kasikuus tsemppiä sinne, toivotaan, että muutaman päivän päästä tuntuu taas valoisammalta ja toivon sydämestäni, että yhteisen pienen vielä saatte

Plääh, täällä ei mitään tietoa edelleenkään kierron vaiheista. Ovistestit ei tummene ja nyt loppui limatkin greippimehu loppui toissapäivänä ja aika pian sen jälkeen limatkin, et en tiedä oliko sillä vaan niin vaikutusta. Pakarasärky alkoi tänään, sitä ollut aiemminkin ja liittyy mulla siis hormonikiertoon, mutta en kuollaksenikaan muista, että missä vaiheessa kiertoa sitä on ollut aiemmin.. Onko kenelläkään muulla pakarasärkyä jossain vaiheessa kiertoa?

Muutama ovistesti on enää jäljellä, uusia en aio ostaa ainakaan tähän kiertoon, vaikka ovis taitaakin nyt jäädä joko tulematta tai bongaamatta. Greippimehun taidan tänään ostaa, mielenkiintoista nähdä, jatkuuko limat sen jälkeen
minulla lähti ovistestit tummentumaan (ei kuitenkaan plussaksi asti) ja eilen taas vaaleni. Katsotaan mikä tilanne tänään on :O minullakaan ei limoja enää eilen ollut ja perjantaina sekä lauantaina tuntui oikealla puolen nipistelyä, mutten tiedä mitä ne oli. Enää ei nipistele.

minulla viime kierrossa dpo6 ja 7 oli pakarassa elohiiri. Eli ei särkyä, mutta tosiaan elohiiri. Ihmettelin asiaa silloin kovasti.
 
minulla lähti ovistestit tummentumaan (ei kuitenkaan plussaksi asti) ja eilen taas vaaleni. Katsotaan mikä tilanne tänään on :O minullakaan ei limoja enää eilen ollut ja perjantaina sekä lauantaina tuntui oikealla puolen nipistelyä, mutten tiedä mitä ne oli. Enää ei nipistele.

minulla viime kierrossa dpo6 ja 7 oli pakarassa elohiiri. Eli ei särkyä, mutta tosiaan elohiiri. Ihmettelin asiaa silloin kovasti.
@bellaella22050909 Siis mullahan meni noi kivut myös ihan samalla tavalla, tai siis sellaista juilimista alavatsassa tuntui etenkin lauantaina. Mutta testit ei oo olleet läheskään plussalla, joten en millään usko, että ovis olis mennyt jo. Enemmän epäilen itselläni sitä, etten ainakaan vielä ole ovuloinut :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: bellaella22050909
Minäkin liityn jälleen seuraan.
Muutaman kk hiljaiselon jälkeen teitä seuranneena silti.
Ovis oli 15.4 selkeästi limoineen kaikkineen. Pari päivää aiemmin peitto heilui ja sitten mies lähti töihin. Reissu hommat haittaa tätä hommaa

Oviksen jälkeen mahanippailua ollut joka päivä mikä vaan kiihtyy kokoajan. Viime yönäkin oli jomotusta.
Kohdun kohdalla tuntuu painetta siis. Nyt myös liikkuessa.
Lämmöt on vain 0,5 'c koholla. En tiedä kuinka paljon niiden pitäisi olla

Huimausta ja pahointia ollut päivisin.

Nämähän on normi tuntemuksia mitä tulee oviksen jälkeen monilla. Silti sitä niin odotavainen olisi
 
VAUVA 2021 ❤


Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!


★★★★★★★★★★★★★★★★★


20.4.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi



Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Minouche, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
Riama, ya 2/20, 2.lapsi
Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Loree.......................kp 35/23-28
Persikka123.....................kp 35/32
Wanti......................kp 35/30-48
Napsunen.....................kp 34/35-45
Matilda!.......................kp 33/?
Futurmama.....................kp 29/29-34
Puolu.......................kp 29/30-32
Hipposka......................kp 27/32
Uudarimama..................kp 27/29-30
Vesinokkaeläin..............kp 25/29
Päärynä5...................kp 25/28
Mirella92....................kp 25/28
Brunet82....................kp 25/26-28
Ilona Eloisa....................kp 23/28
Minttuni......................kp 21/26
Kirjoh89.....................kp 20/28
Zennuli.....................kp 19/?
Millimetrii...................kp 19/27-29
Masunen....................kp 18/27-28
Piipaa93....................kp 16/26-28
3milia.....................kp 16/26-28
Mimmi92..................kp 15/26-30
Eeva650.....................kp 15/28-42
Enerisa3.....................kp 15/28-32
Bellaella2205090............kp 14/?
Lilje........................kp 14/37-40
Riama...........................kp 13/27-32
Mariija_.......................kp 11/32-43
Haaveilija93....................kp 11/?
Elviira86......................kp 10/25
Rimaleli.......................kp 10/30
Helmiii......................kp 8/29-53
Minouche.......................kp 8/23
Mans115.......................kp 7/27
Masu90.......................kp 6/27-42
Töppönen_.........................kp 5/26
Alinna86.........................kp 4/28
Kasikuus........................kp 3/27-28
Vindy...................kp 2/29-33


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat:


Persikka123.........................dpo 15
Päärynä5..............................dpo 11
Uudarimama........................dpo 11
Brunet82................................dpo 9
Minttuni...................................dpo 8
Matilda!...................................dpo 8
Vesinokkaeläin......................dpo 7
Zennuli....................................dpo 6
Masunen................................dpo 5
Kirjoh89..................................dpo 5
Millimetrii...............................dpo 4
3milia........................................dpo 2
Piipaa93.................................dpo 0


★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
@Kasikuus ihan hirveästi voimia sulle sinne. Kuulostaa aika pahalta ja pelottavalta noi sun tuntemukset. Toivon kovasti, että teille pieni pian kyytiin tarttuu.

Tänään kp29 ja eilen illalla nukkumaan mennessä ihan varma fiilis siitä että EI ole tärpännyt. Liian vähän tuntemuksia verraten aiempiin raskauksiin. Ei nyt silti viel heitetä kirvestä kaivoon, aamulla oli jo nuhainen olo ja kuten aiemmin kerroin, niin molemmista aiemmista ennen plussaa ollu ihan jäätävä flunssa hehe. Tähän maailman aikaan ei kyllä kaipaisi mitään flunssia ihan vaan koska sitten se lisää stressiä että mikä tauti tässä nyt on iskenyt.
 
@Puolu Kieltämättä kyllä aika pelottavia ja raskaita ajatuksia käyn läpi. Pelottavaa tästä tekee vielä se, että talon rakennus alkaa 2kk päästä ja sit on myöhäistä tehdä päätöksiä :( Me ei saada edes miehen siemennestenäytettä annettua, kun klinikka meni kiinni 10.4. Mies kyllä sanoi, että hän voi ajaa 150km päähän ja käydä antaa näytteen siellä, kun siellä klinikka vielä auki toistaiseksi. Hemmetin korona, kun pilaa ihan kaiken..
 
  • Tykkää
  • Surullinen
Reactions: Mirella92 ja Loree
@Puolu Kieltämättä kyllä aika pelottavia ja raskaita ajatuksia käyn läpi. Pelottavaa tästä tekee vielä se, että talon rakennus alkaa 2kk päästä ja sit on myöhäistä tehdä päätöksiä Me ei saada edes miehen siemennestenäytettä annettua, kun klinikka meni kiinni 10.4. Mies kyllä sanoi, että hän voi ajaa 150km päähän ja käydä antaa näytteen siellä, kun siellä klinikka vielä auki toistaiseksi. Hemmetin korona, kun pilaa ihan kaiken..
Kuulostaa tosi rankalta nyt tuo sun olotila, voisiko miehesi tosiaan käydä toisella paikkakunnalla antamassa näytteen?:unsure: Niin saisitte sitten sen asian selvyyteen, ei tarvitsisi vielä sitäkin miettiä ja stressata, voisi olla teille molemmille iso apu(y)
Itse kun asuu täällä kaukana kaikesta ja on tottunut pitkiin välimatkoihin, niin tuo 150km ei kuulosta isolta, meillä taitaa lähin klinikka ollakin 130km päässä:unsure:
Mutta paljon paljon tsemppiä sulle, toivottavasti pian fiilis paranee:love:
 
Kuulostaa tosi rankalta nyt tuo sun olotila, voisiko miehesi tosiaan käydä toisella paikkakunnalla antamassa näytteen? Niin saisitte sitten sen asian selvyyteen, ei tarvitsisi vielä sitäkin miettiä ja stressata, voisi olla teille molemmille iso apu
Itse kun asuu täällä kaukana kaikesta ja on tottunut pitkiin välimatkoihin, niin tuo 150km ei kuulosta isolta, meillä taitaa lähin klinikka ollakin 130km päässä
Mutta paljon paljon tsemppiä sulle, toivottavasti pian fiilis paranee
Kyllä hän on sinne valmis menemään ja varmaan meneekin, koska onhan tää nyt molemmille rankkaa, kun ei syitä tiedä. Mies tässä nyt se isoin kysymysmerkki on, ku ei omia lapsia ole. Minä kuitenkin 4 kertaa raskaana ollut ennen häntä ja 3 lasta saanut. Jos siittiöt kunnossa, ni luulisi että kuitenkin hoidoilla olisi mahdollisuus lapsi vielä saada? Äh, vaikea tilanne :( Ei ole kyllä aiemmin näin koville ottanut.
 
@Kasikuus tsemppiä sun tilanteeseen! Toivotaan, että mieli pian kirkastuu ja pidän peukut pystyssä, että saatte pienokaisen. <3 ja uskon, että nykyään on paljon tehokkaita hoitoja tarjolla, että aika suuri osa niiden avulla raskautuu.

Oon kyllä itsekin välillä pelännyt sitä, että jompikumpi ei olis lisääntymiskykyinen. Mutta sitten koitan miettiä, että se todennäköisyys on todella pieni. Joten koitan ite luottaa siihen että hoidoilla onnistuu jos ei muuten. Mutta se siemennesteanalyysi vois helpottaa sun olotilaa, jos mieheltä kuitenkin löytyy liikkuvia siittiöitä. :)
 
Viimeksi muokattu:
@Kasikuus I feel you... Meillä oli eilen myös tosi tosi vaikee päivä. Olin jo viskaamassa haaveilumielessä ostamiani vauvanvaatteita roskiin ja vannotin että nyt loppuu yritys, en jaksa enää. Aamusta pitkälle yöhön meni välienselvittely ja eipä vieläkään ole sen paremmat fiilikset. No tulipa nyt ainakin itelle varattua ne verikokeet, että on taas jotain selkoa tilanteeseen tuovaa. Mutta ai että kun on raastavaa, tuntuu kun oma elämä olisi tauolla siihen saakka että plussataan. Haluaa vaan että päivät kuluu, menipä ne sitten vaikka kattoa tuijotellessa. Töissäkäyntikään ei huvittaisi pätkääkään.
 
@Vindy Kyllä meilläkin meni eilen aika kauan, et saatiin välit kuntoon tän mun kauhean olotilan jälkeen :( Ja mä jo suunnittelin ottavani ehkäisyn käyttöön, kun en jaksa näitä menkkoja kuukaudesta toiseen, kun sosiaalinen elämä jää tauolle aina, kun menkat alkaa. Vuoto on niin runsasta, et vessa pitää olla koko ajan vieressä. Jos menkat ois iisit, ni ehkä tätä jaksais, mut ei oo, ni ei jaksa.
Mut pitääpäs tänään sopia, että mies menee kauemmaksi näytteen viemään, niin helpottaa meidän molempien oloa, toivottavasti ❤
Kiitos kaikille tsempeistä ❤
 
@Kasikuus voimia jaksamiseen! Jospa saisitte tutkimuksista jotain selkoa tilanteesta ja, jos jotain syitä yrityksen pitkittymiselle löytyy, niin olisi helposti hoidettavissa! Me saatiin oma kotimme valmiiksi pari kuukautta sitten ja täytyy kyllä myöntää, että koville se hetkittäin ottaa, vaikka parisuhde olisikin mahdollisimman vahva. Suosittelenkin yrittämään vähentää kaikkea muuta stressiä sinä aikana. Meinaatteko tehdä kuinka paljon itse vai tuleeko ns. avaimet käteen?

ON: ei näistä oireista hullukaan ota selvää. Viikonloppuna ehkä vähemmän oireita. Toki päivystin, joten oli muutakin ajateltavaa. Tänään taas alavatsa, erityisesti vasen puoli, kipuilee ja pahoinvointia on vaihdellen. Join tässä kierrossa greippimehua, ja tosi tympeetä, jos se nyt aiheuttaa tuollaisia överioireita ovulaation jälkeen. Tai ehkä nyt testausajan lähestyessä alkaa kyseenalaistamaan kaiken, kun pelottaa, jos ei tulekaan toivottua tulosta.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Vindy
@Vesinokkaeläin Avaimet käteen paketti tulee, mut ei tässä siltikään ole helpolla päässyt :( Meni 7kk, et saatiin ees oikeanlainen pohja suunniteltua ja se oli yhtä säätämistä koko ajan. Sit kun oli hyvä pohja, ni sit tulee joku sanomaan, et ei ovi voi olla tollain ym. pientä kivaa ja sit taas sai suunnitella uudestaan
 

Yhteistyössä