Toiveissa vauva 2021

Oviksesta oli puhetta, mulla ne tuntuu aina vasemmalla, yleensä useamman päivän on tuntemuksia. Pyyhittäessä bongailen myös varmistuksen oviksen ajoitukseen.

Tuon vv bongailuun oli siellä Vauva 2020 keskustelussa hyvä blogivinkki, täällä siis kuvia vv:stä niin ei ehkä herkimmille (blogi: luomupimu)

Mulla oli eilen dpo 12 ja eilen aamulla testailin negan. Kaapissa ei ole enää testejä ja nyt harmittaa, kun en viitsi lähteä kauppaan ostamaan pelkkiä testejä ja kauppapäivä olisi vasta parin päivän päästä argh
Siitä vinkistä minäkin silloin löysin selkeät kuvat ja huomasin, että meni siinä kierrossa just kuvien mukaan :D nyt en sellaisia limoja bongannut.
 
Ovislimoista oli puhetta. Mulla ainakin tulee siteeseen asti siinä kohtaa ku ovis on ihan lähellä. Ja oon muutenki oppinu tunnistaa tosi hyvin oviksen.

Ajattelin ens kiertoon kokeilla kans tota greippimehua. Kyl tää välivuoto välillä mietityttää, miten se limakalvoon vaikuttaa. Joten ei siitä kai haittakaa oo kokeilla. Ootteko juonu ihan pelkkää greippimehua vai käykö myös verigreippi? ja kuinka paljon juotte, 2dl päivässä?

Tsemppiä kaikille eri kierron vaiheisiin <3 sitä niin odottaa että täällä alkaa plussia tulemaan!
Pelkkää greippimehua, Tropicanan versiota. Lasillisen/pari päivässä. Greippi kuitenkin vasta-aiheinen monien lääkkeiden jne kanssa, suosittelen huomioimaan asian. :)
 
Sain miehen eilen kellistettyä, mutta eipä ollutkaan tänään ovistikku yhtään tummentunut vaikka limat lisääntyneet :( toiveissa olis, että pian tulis ovis, mies on nyt taas niin paljon töissä, että muuten tulee ihan hutikierto eikä loppukiertoon mitään jännättävää.. Tosin mistäs edes tiedän, et tuleeko koko ovulaatiota tai kauanko tää kierto kestää :sneaky:
 
Mulla ainakin tulee sitten olemaan jotenkin noloa ilmoittaa että jään taas äitiyslomalle. Samassa miesvaltaisessa työpaikassa siis ollut melkein 10v.
Viimeksi kun kolmannesta ei edes tullut mun äitiysloma ilmoitukseen mitään vastausta. Ymmärrän kyllä että pienessä yrityksessä äitiyslomat kuormittaa muita ja myös yrityksen taloutta, mutta voisi silti toimia korrektisti.
No siellä on ollut tökeröä käytöstä! Firmoissakin kannattais muistaa, että ei me täällä eletä työnantajaa varten...

Mulla on myös työkavereina lähinnä miehiä. Muutama on kyllä viime aikoina saanut lapsen, mutta heistähän sitä ei päälle päin oo nähnyt, ovat vaan yllättäen jääneet muutaman viikon isyyslomalle.
 
Kp 1...

Mutta isot tsempit ja halit perässätuleville, saataispa nyt paaljon plussia tänne
Äää Tsemppiä uuteen yritykseen!:cautious:

Siis ihan hirveitä reaktioita työpaikoilla!! Itse oon aina ollut sellasissa paikoissa töissä, että raskauksista on iloittu ja se on koko työpaikan yhteinen ilo, on pistetty lahjakeräykset pystyyn yms... Toki itse en ole raskaana ollut, mutta työkaverit:)

Me päätettiin nyt siirtää parilla kuukaudella pillereiden poisjättöä. Vähän että tuo koronatilanne rauhoittuu, niin on sitte toivottavasti kivempi aika jos korona olis jo pienempi murhe. Toki oon vähän pettynyt, mutta ei tuo pari kk oo mitään tässä vuosikausien oikean ajan odottamisen jälkeen:)
 
Sulla onki samassa vaiheessa kierto Mulla pitäis kans pe alkaa menkat. Luulen että ne saattaa kyllä siirtyä parilla päivällä, koska kokeilin tähän kiertoon alottaa terolutin vasta kp 17, kun oikeesti pitäis aloittaa kp 15. Kokeilen jos sillä on vaikutuksia tuohon ovulaatioon, joka pitäis olla kans kp 15. Jossain ainakin ollu puhetta että terolut vois jotenkin estää sitä tms.. (?)

Mulla ei oikeestaa oo mitää oireita. Helpottavaa ku ne pahat pms oireet on kadonnu. Ehkä nää hormonit alkaa tässä tasaantumaan pillereiden jälkeen vihdoin Perinteinen välivuoto alko eilen, taas viikko ovulaatiosta. Johonki on tissikipuki hävinny Suuria odotuksia ei oo raskautumiselle. LA ois vaan hauska jos tästä kierrosta tärppäis, 1.1.2021
Siis joo,LA olis 1.1.2021,mut kyllä mä uskoisin joulukuun vauvan tulevan,kun ei mulla kukaan lapsista ole vattas pysyny laskettuun aikaan asti. Toki toivoisin et syntyis mielummin sit tammikuussa..
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Mä varasin just itelleni labrakokeita ensviikolle. Otin syyniin mm. kilppariarvot, d-vit, b12, ferritiinin... Muistu taas mieleeni, kun esikoisen saamisen jälkeen kävin otattamassa viimeksi omakustanteisesti kokeita ja TSH kilppariarvo oli mulla silloin 3.93 ja puhutaan, että raskautta yrittävällä arvon pitäisi olla alle 2.5. Haluan vaan poissulkea tollaset tekijät, ettei ne kummittele päässä.
 
Mä sillon ainakaan söin mehun tilalla aina aamulla tuoreen greipin. Ei mitään hajua paljonko yksi tuommoinen on mehuna.

Kp 14 ja ovistestissä ei ole vieläkään mitään muutosta. Ihan tasasen haaleaa viivaa tullut. Jotain limoja vähän alkanut tulemaan, että eiköhän se muutaman päivän sisällä plussaksi vielä muutu.
 
@Lillanna toivotaan, että ovis olis tulossa. Ja että tallettelut osuu kohdilleen!

Mua aina jännittänyt miehen reissutyöt, että osuuko kohdilleen sitten tallettelut. Mutta toisaalta vaikka teemme kaiken "oikein", ei silti tärppää ja joku onnistuu heti, vaikka reissutyössä puoliso viikot tms.

Minä olen naisvaltaisella alalla. Koko ajan joku raskaana ja äitiyslomalla. Siksi en ole törmännyt noin ikävään käytökseen. Toki en ole raskaanakaan ollut, että en tiedä töksäytteleekö pomot kahden kesken sitten jotain.

@pumpuli1 eiköhän pari kuukautta mene nopeaa, sitten jätätte ehkäisyn ja toivotaan nopeaa onnistumista (y) :) pari kuukautta pitkään yritykseen ei sinänsä toki ole paljoa, vaikka kyllä tuntuu itselläkin välillä, että jokainen uusi kierto on kärsimystä :/

@Vindy hyvä, että menet ottamaan kokeita. Kyllä se tuo mielenrauhaa. Hoitoja varten pitää olla tsh alle 2 ja ylipäätänsäkin se olisi ihanteellista raskautta ajatellen. Mutta tiedän useita vajiksella (ilman lääkitystä tai edelleen lääkityksen kanssa) olevia, jotka ovat tulleet raskaaksi ja kaikki mennyt hyvin.

Dpo listakin pitenee, kun tulee ovisplussia :) jännittävää :D täällä on aktiivista keskustelua, saapahan käydä useasti päivässä lukemassa :D
 
Siis joo,LA olis 1.1.2021,mut kyllä mä uskoisin joulukuun vauvan tulevan,kun ei mulla kukaan lapsista ole vattas pysyny laskettuun aikaan asti. Toki toivoisin et syntyis mielummin sit tammikuussa..
Mulla kanssa jos nyt nappais ni la oiskin 31.12. ja molemmat on mullakin syntynyt ennen laskettua aikaa. Ja myös mulla menkkojen pitäis kännykän mukaan alkaa perjantaina heheh. Tosin toi ohjelma laskee kierron nyt vähän pidemmäks ku edellisessä kierrossa oli menkat viikon myöhässä (armoton työstressi maaliskuussa koronan takia) Saattaa siis alkaa jo keskiviikkona. Katotaan miten käy. Tänäänkään ei kyllä mitään raskausoireita, mutta ei myöskään pmsää. Olo on nyt ihmeen maltillinen. Ehkä se on tää eka yrityskierto kun lähinnä olis järkyttynyt jos olis tärpännyt hehe.
Mutta jee perjantaina sit aamulla täällä oikeen testikarkelot, jos sitä ennen ei tädit kyläile :D haha.
 
Noniin nyt sitten on tarkistettu mahdollinen la :D kyllä tässä ehtii päästä vielä hyvään vauhtiin ennen seuraava viikonloppua! Jos nyt olis tärpännyt, niin keskimääräisen kierron pituuden 26vrk mukaan la olisi 3.1. Mutta ovis tuli nyt 2 vrk aiemmin, olisiko luteaalivaihe kuitenkin sama kuin edelliset kolme kiertoa, silloin tämän kierron pituus olisi vain 24vrk. Mutta mitenkäs la todellisuudessa sitten laskettaisiin? Noinko miten laskuritkin laskee vai häh :D
 
No nyt mulla on kyllä taas ihan varma fiilis et oon raskaana. Tuota toista rintaa arastaa sen verran ja onhan se turvonnut vähän. Mulla tuon kuopuksen imetyksen jälkeen (imetin 1,5v.) Tissit pieneni reippaasti ja toinen jäi pienemmäksi ku toinen. Maitoa multa on tullu hyvin,jotta ovat vissii niin täynnä pelkkää maitorauhasta jotta ilman raskautta/imetystä ovat vaan tyhjät taskut:D juu mut siis nyt tää ns.isompi rinta on turvoksis ja arka.
Ja vähä väliä tuntuu et housuihin valuu jotakin mut eihän sieltä mitää oo tullu..
Ja suuta kuivaa..
No mut huomenna voi olla taas eri fiilis..
 
Noniin nyt sitten on tarkistettu mahdollinen la kyllä tässä ehtii päästä vielä hyvään vauhtiin ennen seuraava viikonloppua! Jos nyt olis tärpännyt, niin keskimääräisen kierron pituuden 26vrk mukaan la olisi 3.1. Mutta ovis tuli nyt 2 vrk aiemmin, olisiko luteaalivaihe kuitenkin sama kuin edelliset kolme kiertoa, silloin tämän kierron pituus olisi vain 24vrk. Mutta mitenkäs la todellisuudessa sitten laskettaisiin? Noinko miten laskuritkin laskee vai häh
Hahah mä tarkistin la:n kans tänään päivällä! :LOL: Meillä ois 7.1. Ja mukamas koitan olla innostumatta liikaa, mutta tässä piinapäivinä ehtii niin hyvin kiihdytellä aina kohti kierron loppua. :cool: Can't help myself.
 
Mulla laskettu ajoittuis 16.1. kohdille, jos kierrot pysyy 45 päivässä. Oli hankalaa löytää edes sellaista laskuria, jonne sai iskettyä tuollaista kierron pituutta. :D Toivon kovasti, että pieni ihme tapahtuisi ja tää olis nyt se meidän kierto. Jaksais töissäkin painaa väsymyksestä huolimatta, kun on valoisa aika. Tänään on ollut ihan ihmeellinen kiukkupäivä ja mulla ei normaalisti ole mitään PMS oireita. Kuten jo aiemmin sanoin, pitkät kaksi viikkoa tulossa...
 
Mulla myös laskettu olisi tästä kierrosta uskoakseni 1.1. Bingo pystyyn kummalle vuodelle tupsahtais, esikoinen tuli etuajassa.

Mut joo ei oo isompaa uskoa että olis tärpännyt, mut kai sitä huomenna tai ylihuomenna vois testin taas tehdä!


Ps. Ois kiva jos hymiöt toimis
 
Omanapainen tilannepäivitys: oviksen oireita ilmassa. Toivon niin kovasti, että saisin sen tikutettua.

Onko muuten muiden mielestä yksi iso huijaus, että miehen tekee aina mieli ja he ovat aina valmiina toimintaan?

Jep. Olen samaa mieltä. Itse olisin valmis seksiin oikeasti lähes milloin vaan, mutta mun mies haluaa ehkä kerran kuussa ja silloinkin aika lailla jos teen vielä aloitteen
 
Mulla myös laskettu olisi tästä kierrosta uskoakseni 1.1. Bingo pystyyn kummalle vuodelle tupsahtais, esikoinen tuli etuajassa.

Mut joo ei oo isompaa uskoa että olis tärpännyt, mut kai sitä huomenna tai ylihuomenna vois testin taas tehdä!


Ps. Ois kiva jos hymiöt toimis
Minäkään en saa niitä pysymään :/ kirjoitan perinteisellä tyylillä tekstiin :) :D (y) ( y ) ja sydän tulee kun kirjoitan sydän ja sitten mulla näppäimistä antaa sen ❤ vaihtoehdon :D

Jännittävää kyllä on, rartoihan tänne jos testaat :) minulla vasta dpo 6, testaukset saa odotella.
 
Hahah mä tarkistin la:n kans tänään päivällä! Meillä ois 7.1. Ja mukamas koitan olla innostumatta liikaa, mutta tässä piinapäivinä ehtii niin hyvin kiihdytellä aina kohti kierron loppua. Can't help myself.
Meillä olis 8.1 :love:

Ja tää mieli on kyllä ihan sairas, siis mulla dpo1 ja muka nyt jo oireita..:ROFLMAO: Siis tissejä vihloo ja tuntuu aroilta ja tissikipu ei oo ikinä mulla pms-oire:eek:

Edit. Ja yleensäkin PMS-oireet alkaa max. 2 päivää ennen menkkoja!
 
Omanapainen tilannepäivitys: oviksen oireita ilmassa. Toivon niin kovasti, että saisin sen tikutettua.

Onko muuten muiden mielestä yksi iso huijaus, että miehen tekee aina mieli ja he ovat aina valmiina toimintaan?
Exien ja rakkaan aviomieheni perusteella sanoisin, että fifty-fifty. Vauvan teon kannalta oma aviomieheni on onneksi lähes aina valmis hommiin :love:
 
Tää alkukierto on kyllä niin tylsä! :poop:
Täytyy kyllä olla tyytyväinen ettei nyt ollut alakuloisuutta lainkaan eikä ranteet auki fiilistä vaikka menkat alkoi, teki huomattavasti helpompaa tästä uuteen kiertoon joutumisesta :X3:
Jopa mieskin sanoi että huomasi eron, ja että oon ihmeen hyväntuulinen,kerrankin näinpäin :D
Sain juuri tilauksen tehtyä raskauskeijulta, tulossa ovistikkuja sekä clearblue digi, kylkeen sai vielä pari raskaus digiäkin.
Jännäilen muiden testejä, toivottavasti joku plussaa ja pian:love:
Johan tässä itsekin loppuviikosta pääsee bongailemaan ovista(y)
 
Omanapainen tilannepäivitys: oviksen oireita ilmassa. Toivon niin kovasti, että saisin sen tikutettua.

Onko muuten muiden mielestä yksi iso huijaus, että miehen tekee aina mieli ja he ovat aina valmiina toimintaan?
Mun kohdalle on ilmeisesti aina osunu hyvin halukkaita miehiä, nimittäin ovat aina olleet halukkaita ja ns. valmiina toimintaan, yksikään mies ei ole kieltäytynyt:unsure: Minä itse en aina ole halukas, mutta useimmiten kyllä. Nykyinen mies sanoi ihan suhteen alussa, että hän ei koe ikinä olleensa kovin seksuaalinen ja ettei seksi ole hänelle tärkeää, ehdin jo säikähtää ja mietin, että suhteesta ei sitten välttämättä tule mitään, koska minä taas olen hyvin seksuaalinen ja pidän seksiä erittäin tärkeänä osana parisuhdetta. Mutta heti ensimmäisen kertamme jälkeen hän on ollut hyvinkin innostunut ja halukas, aina valmis jos teen aloitteen ja tekee myös itse usein aloitteen(y):love:
 
Täällä on aiemmin säästöistä puhuttu. Meillä on edellinen pirpana vasta reilu vuoden, joten uutta vauvaa ajatellen hankintoja ei juuri ole tiedossa lisää, vaan uudelle vauvalle olis kaikki vaatteista, sängystä, rattaista ja kaukalosta lähtien valmiina. :) Toki säästellään (mm. omaa asuntoa varten ja itselle ja lapselle rahastoihin), mutta ei erityisesti mahdollista uutta tulokasta varten.

Ja muuten täällä eletään tylsää ovulaation odottelun aikaa. Olisi kiva kun olisi lyhyempi kierto, niin ovulaatio tulisi nopeammin. :D
 

Yhteistyössä