Mua ahdistaa ajatus, että pitäis joskus töissä kertoa, että vauva tulossa ja pitäis jäädä äitiyslomalle, pomoni on hieman hankala tapaus ja teen siis hänen kanssaan päivittäin töitä samassa tilassa. Minua ahdisti ja pelotti jo kysyä häitämme varten vapaata häitä edeltäviksi päiviksi, olisin halunnu vapaaksi myös häiden jälkeisen maanantain, mutta en uskaltanut pyytää. Ja pomoni mies, joka omistaa firman, niin kysyi minulta jo työhaastattelussa, että aionko hankkia pian lapsia. Siis sehän on todella törkeää, eikä sitä saisi kysyä ja hämmennyin ihan täysin enkä osannut oikein vastata mitään järkevää.. Tämän vuoksi pelkään myös tämän pomoni miehen reaktiota. He ovat +60 pariskunta ja hankalia persoonia molemmat, joten jännittää. Ja siis työni on sellainen, että olen työpaikassani ainoa, joka tätä työtä tekee eli kukaan ei voi sijaistaa minua, pomoni joutuu tekmään minun työni omiensa ohella jos olen esimerkiksi sairaana. Saikulle jääminenkin on aina yhtä ahdistavaa. Työpaikkani on siis pieni yksityisyrittäjän paikka, jossa vain 3 työntekijää ja kaikilla oma työnkuva, eikä yhtään ns. varamiestä kenelläkään meistä.
Mutta enpä tiedä onko koko firmaa edes enää olemassa tämän koronan jälkeen. Se on nimittäin jouduttu sulkemaan nyt kokonaan tämän vuoksi ja työntekijät on lomautettu. Sekin toki ahdistaa kun on nyt lomautettuna, että mites rahatilanne sitten mahdollisen äippäloman ajaksi järjestyy, mikäli on ollut pitkä lomautus + mahdollinen työttömyys ennen raskautta...
Tulipas purettua sydäntä näköjään enemmänkin.