Toiveissa toinen lapsi <3

No näinpä ainahan se ei niin mene :confused: Miten oliko sulla hormonaalista ehkäisyä välissä ja oliko tiputtelua sillon aiemmin? Osaako kukaan sanoa miksi tiputtelee? Liian lyhyt luteaalivaihe?
Gyne epäili keltarauhasen toiminnan heikkoutta. Hassua sillain, kun sain juuri eilen S-Prog verikoetulokset ja tulos oli selkeesti yläkanttiin hyvä! Mutta romahtaako sitten keltarauhaseni liian aikaisin, en tiedä. Siihen noi Terolutit sitten. Mutta mietin sitäkin kun ilmeisesti keltarauhashormonia ei saisi syödä ennen ovulaatiota, koska voi estää sen jos keho luuleekin että ovulaatio on mennyt vaikka ei olekaan. Koska senhän jälkeen vasta keho sitä keltarauhasta tuottaa. Mietin pitäisikö vaan aloittaa ovulaation jälkeen? Mulle määrättiin kp15-24, mutta saan ov plussan vasta kp16, eli ehkä ovuloin vasta kp17? NIIN monimutkaista.. :D
Mulla ei ollut mitään hormonaalista ehkäisyä tytön syntymän jälkeen. Ja luteaalivaihe jää tosiaan liian lyhyeksi ton tiputtelun takia. Nytkin alkoi jo dpo 9. :(
 
En tiedä voinko sanoa näin, mutta "kiva" että löytyy muukin Clomeja käyttävä :)
Meillä ekaa tehtiin vuoden verran ensin luomusti, mutta siinä kun kierrot huiteli sadassa, niin päätin mennä lekurille. Ensin sain Terot kuukautisten säännöllistämiseksi, niitä söin 3kk. Sitten hakeuduin gynelle joka kirjoitti reseptin Clomeihin, ja niiden avulla tärppäsi heti. :)
Nyt toivon, että toinen tulisi yhtä helposti Clomeilla.

Minä myös normaalipainoinen ja terveelliset elämäntavat.
Oliko sulla Clomeista mitään sivuoireita? Ihana kuulla hyviä kokemuksia :) Toivottavasti toisen kanssa tärppäisi myös! :)
 
Gyne epäili keltarauhasen toiminnan heikkoutta. Hassua sillain, kun sain juuri eilen S-Prog verikoetulokset ja tulos oli selkeesti yläkanttiin hyvä! Mutta romahtaako sitten keltarauhaseni liian aikaisin, en tiedä. Siihen noi Terolutit sitten. Mutta mietin sitäkin kun ilmeisesti keltarauhashormonia ei saisi syödä ennen ovulaatiota, koska voi estää sen jos keho luuleekin että ovulaatio on mennyt vaikka ei olekaan. Koska senhän jälkeen vasta keho sitä keltarauhasta tuottaa. Mietin pitäisikö vaan aloittaa ovulaation jälkeen? Mulle määrättiin kp15-24, mutta saan ov plussan vasta kp16, eli ehkä ovuloin vasta kp17? NIIN monimutkaista.. :D
Mulla ei ollut mitään hormonaalista ehkäisyä tytön syntymän jälkeen. Ja luteaalivaihe jää tosiaan liian lyhyeksi ton tiputtelun takia. Nytkin alkoi jo dpo 9. :(
Varmaan on annostus ajateltu et ois ovi 14, joten mä ehkä alottasin vasta sit, tai sit sinä päivänä ku saisin testiin ovisplussan, ku kylhän kai siinä hetki menee ennenku kulkeutuu elimistöön ja keho tajuaa et tääl on jotan hormoonia. Mut ehkä tarkistasin asian vielä. Mistä keltarauhasen toiminnan heikkous voi sit johtua tai tulla, sanoko se?
 
Varmaan on annostus ajateltu et ois ovi 14, joten mä ehkä alottasin vasta sit, tai sit sinä päivänä ku saisin testiin ovisplussan, ku kylhän kai siinä hetki menee ennenku kulkeutuu elimistöön ja keho tajuaa et tääl on jotan hormoonia. Mut ehkä tarkistasin asian vielä. Mistä keltarauhasen toiminnan heikkous voi sit johtua tai tulla, sanoko se?
Ei sanonut, mutta sanoi että epäilee että hormonihäiriö joka on aiheuttanut mm. ovuloimattomuutta joka sitten usein tekee keltarauhasen heikkoutta tietysti kun se ovulaatio ei tapahdukkaan.. Viimeksi ennen tätä kiertoa ultrattiin tammikuussa, sillon en ovuloinut ainakaan. Mutta tosiaan toivottavasti nyt mentäis aurinkoon päin, alkaa olemaan jo aika masentavat oltavat kun kaikkensa antaa mutta aina ne menkat alkaa :(
 
Välli, tarkistinkin Oviasta, ja ei ollut mitään sivuvaikutuksia Clomifenista. Tai no, sen ansiosta olin ekaa kertaa ikinä tuntenut oireilua ovulaation aikaan (rintojen arkuutta, huimausta, lantiokipua ym) ja siis myös ovuloinut :D

Laskin myös, että ekasta Clomista meni vain 25 päivää positiiviseen raskaustestiin! Voi kunpa olisi nytkin niin nopeaa! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Välli
nuohooja, koska aloitat? :love: Ja eikö gynet vaadi mitään yrittämistä tiettyä aikaa "luomuna"? Millä annostuksella otit ja kasvoiko sulla montako follia?
Huomenna on vika pilleri laatasta, ja heti kierron kolmantena päivänä aloitan (y)
Tämä gyne joka mulla viimekskin oli, sanoi että voin syödä viime kerrasta jääneitä Clomeja, kunhan vaan ilmoitan hänelle, jotta voidaan varata ultra-aika ja tarkistaa lähteekö munarakkula kasvamaan.

En tiedä onko erilaisia käytäntöjä, mutta mulla tosiaan on taustalla jo se vuoden yrittäminen luomusti ja siihen lisäksi kolmen kuukauden yrittäminen Teroilla. Ehkä hän ajatteli että Clomit sopii mulle hyvin, eikä tarvitse turhaan luomusti kokeilla uudestaan :D

Nyt vaan mietityttää tuo, että onko pillereiden jälkeinen vuoto riittävän "oikea" vuoto... Tai siis, kun yleensä kehotetaan odottamaan yhdet luomukuukautiset ennen yrityksen aloittamista, mutta kuitenkin PCOsta kärsiviä kehotetaan yrittämään heti pillereiden lopetuksen jälkeen, kun pillereiden avulla ne ylimääräiset munarakkulat on pysyneet poissa :)

Äh, kylläpä on sekavaa tekstiä!! :LOL:

Niin ja siis annostus 1/vrk kiertopäivinä 3-7. Viimeksi muistaakseni lähti kaksi kasvamaan, mutta vain toinen irtosi. (y)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Välli
Ei sanonut, mutta sanoi että epäilee että hormonihäiriö joka on aiheuttanut mm. ovuloimattomuutta joka sitten usein tekee keltarauhasen heikkoutta tietysti kun se ovulaatio ei tapahdukkaan.. Viimeksi ennen tätä kiertoa ultrattiin tammikuussa, sillon en ovuloinut ainakaan. Mutta tosiaan toivottavasti nyt mentäis aurinkoon päin, alkaa olemaan jo aika masentavat oltavat kun kaikkensa antaa mutta aina ne menkat alkaa :(
Minä uskon, että tuntuu pahalta :(

On kuitenkin hyvä, että olet saanut apua. Toivotaan, että tämä keskusteluketju tyssää alkuunsa ja plussataan kaikki tästä kierrosta ja siirrytään odottajiin :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Syssy^^ ja Välli
Huomenna on vika pilleri laatasta, ja heti kierron kolmantena päivänä aloitan (y)
Tämä gyne joka mulla viimekskin oli, sanoi että voin syödä viime kerrasta jääneitä Clomeja, kunhan vaan ilmoitan hänelle, jotta voidaan varata ultra-aika ja tarkistaa lähteekö munarakkula kasvamaan.

En tiedä onko erilaisia käytäntöjä, mutta mulla tosiaan on taustalla jo se vuoden yrittäminen luomusti ja siihen lisäksi kolmen kuukauden yrittäminen Teroilla. Ehkä hän ajatteli että Clomit sopii mulle hyvin, eikä tarvitse turhaan luomusti kokeilla uudestaan :D

Nyt vaan mietityttää tuo, että onko pillereiden jälkeinen vuoto riittävän "oikea" vuoto... Tai siis, kun yleensä kehotetaan odottamaan yhdet luomukuukautiset ennen yrityksen aloittamista, mutta kuitenkin PCOsta kärsiviä kehotetaan yrittämään heti pillereiden lopetuksen jälkeen, kun pillereiden avulla ne ylimääräiset munarakkulat on pysyneet poissa :)

Äh, kylläpä on sekavaa tekstiä!! :LOL:

Niin ja siis annostus 1/vrk kiertopäivinä 3-7. Viimeksi muistaakseni lähti kaksi kasvamaan, mutta vain toinen irtosi. (y)
Mun käsittääkseni sitä yhtä luomumenkkakiertoa suositellaan, jotta olisi helpompaa määrittää raskauden kesto, joten eikun ratsaille vaan heti ;)
 
  • Tykkää
Reactions: nuohooja
Mun käsittääkseni sitä yhtä luomumenkkakiertoa suositellaan, jotta olisi helpompaa määrittää raskauden kesto, joten eikun ratsaille vaan heti ;)
No sekin voi olla. :D
Ja mä pidän itteäni tämän PCOn kanssa vähän eri kastiin kuuluvana, kuin "normi-ihmisiä", joilla kierto on säännöllinen ja ovulaatio tulee itsestään. Minä kun en luomusti ovuloi ja kärsin jatkuvasta vuodosta, valehtelematta mulla olisi menkat joka päivä, ellen syö jotain hormonia :devil::poop::devil::poop:
 
Kp 11 ja tänään tullut pari tosi napakkaa vihlasua vasemmalla puolella vatsassa, limoja myös runsastuneissa määrin. Sieltä se ovis tulla kolkuttelee. :) Vähän jänskättää kuinka tässä käy, onko mies suotuisalla päällä ja osuuko talletukset sopivaan aikaan. Kovin on hedelmällinen olo kyllä. :D
 
Kp 11 ja tänään tullut pari tosi napakkaa vihlasua vasemmalla puolella vatsassa, limoja myös runsastuneissa määrin. Sieltä se ovis tulla kolkuttelee. :) Vähän jänskättää kuinka tässä käy, onko mies suotuisalla päällä ja osuuko talletukset sopivaan aikaan. Kovin on hedelmällinen olo kyllä. :D
Noni siitä vaan jokatoinen päivä kylvöhommia ;)

Mäki meinasin jo rueta tikuttaa ovista tänään, mut maltoin kuitenki vielä. Jokatoinenpäivä-kylvöt on kyllä alotettu :D

Mikähän dpo sitä sit alottas r-testien teon?
 
Taidampa liittyä mukaan. Tosin, en valitettavasti pysty samaistumaan siihen että päätän ikäeron koska tätä toista lasta yrittäessä onkin ollut mutkia matkassa enemmän kun osasin odottaa. Esikoinen tuli n. 5 kuukaudessa mutta tätä toista ollaan tehty nyt tasan vuosi. Kilpirauhaseen syön nyt lääkettä pienen määrän, tässä kierrossa ekaa kertaa Clomi. Alkuvuodesta Terolut 3kk. Nyt ekassa Clomikierrossa tiputtelee ruskeeta 5:ttä päivää, huomenna viimeistään pitäisi kk alkaa, eli 13 yrityskierto. Ultrattiin 1 follikkeli ja todettiin irtoaminen verikokeella.

Toiveissa oli 2,5v ikäero, mutta nyt esikoinen onkin jo tuon 2,5v. Itse olen 24v normaalipainoinen nainen terveellisillä elämäntavoilla. (iltaherkuttelu tosin vähän paheena) Seuraava kierto mennään yhdistelmällä Clomifen+Terolut, onko kellään kokemuksia? :)
Se on valitettavasti niin ettei voi olettaa että se toinen lapsi tulisi tosta noin vaan jos ensimmäinen lapsi saanut alkunsa helposti.
Noni siitä vaan jokatoinen päivä kylvöhommia ;)

Mäki meinasin jo rueta tikuttaa ovista tänään, mut maltoin kuitenki vielä. Jokatoinenpäivä-kylvöt on kyllä alotettu :D

Mikähän dpo sitä sit alottas r-testien teon?
Jokatoinen päivä tässä melkein on touhuiltukkin vaikkei ovista vielä lähellä ollutkaan. Noo harjoitusta vähän. :D

Hmm...ehkä dpo 14 tai jotain, emmä tiiä? Itse saattaisin testata sinä päivänä kun menkat pitäis alkaa tai parin päivän päästä siitä, riippuu oloista. Mun eka raskaus mikä meni lopulta kesken näytti vahvaa plussaa samana päivänä kun piti menkkojen alkaa. Oli voimakkaat raskausoireetkin. Seuraava raskaus näkyi vasta parin päivän päästä. Turha sitä varmaan liian ajoissa testailla. :D Jos munasolu kiinnittyy tyyliin dpo 10 tai myöhemmin niin siitä vasta alkaa hormonit näkyä testeissä.
 
Täällä kivuista päätellen kp 1 ja yk 13 löhti käyntiin. Kiva mennä töihin näissä kivuissa :(
Voih, on kyllä pitkä yritys takana. :(
Niin monia pettymyksiä. Tasan vuosi sitten intoa puhkuen aloimme pitkän harkinnan ja kuumeilun jälkeen yrittämään. Päätin, että jos tämä onkin vika raskaus niin haluan nauttia tästä yrittämisen jännyydestä tuhlaten ovis- ja raskaustestejä. No, se jännyys on muuttunut pieneksi masennuksenpoikaseksi arjessa, itkuksi, epätoivoksi ja tavallaan myös turtuneeksi. :cry: Arvostan vaan entistä enemmän tota meidän taaperoa ja haluan antaa hänelle kaiken mihin ikinä pystyn ja nauttia pikkulapsiajasta täysillä hänen kanssaan. :(
 
Niin monia pettymyksiä. Tasan vuosi sitten intoa puhkuen aloimme pitkän harkinnan ja kuumeilun jälkeen yrittämään. Päätin, että jos tämä onkin vika raskaus niin haluan nauttia tästä yrittämisen jännyydestä tuhlaten ovis- ja raskaustestejä. No, se jännyys on muuttunut pieneksi masennuksenpoikaseksi arjessa, itkuksi, epätoivoksi ja tavallaan myös turtuneeksi. :cry: Arvostan vaan entistä enemmän tota meidän taaperoa ja haluan antaa hänelle kaiken mihin ikinä pystyn ja nauttia pikkulapsiajasta täysillä hänen kanssaan. :(
Olen pahoilllani puolestasi. Toivon kaikesta sydämestäni, että kaikki kääntyy vielä parhain päin. Mielestäni raskautumisen mahdollisuus on parhaimmillaankin niin pieni, että se on aina ihme.

Täällä kp 8 ja huomenna tai ma alan kattelee ovista tikusta, kumminko kannattas alottaa. On niin työntäyteinen päivä ollu, ettei oo ehtinyt päättää :D

Jostain syystä mä nyt vissiin näytänki vauvakuumeiselle kun tänään yks asiakas ja kaupan kassa asiaa tiedusteli :D
 
  • Tykkää
Reactions: Välli
Minäkin liityn joukkoon. Esikoinen 2-vuotta ja minä 29 ja mies samoja ikiä. Minulla oli 2 viikkoa sitten keskenmeno. Jäi vähän epäselväksi oliko keskeytynyt keskenmeno vai tuulimuna. Mutta ikävä juttu silti. Esikoinen tuli niin helposti joten minulla oli ehkäisynä hormonikierukka joka poistettiin maaliskuun lopussa. Joten tälä keskenmennyt raskaus tuli myös nopeasti mutta tiesin heti alkuun ettei kaikki ole niinkuin pitäisi. Olisin halunut kevät vauvan. Nyt toiveissa saada kesävauva. Mutta pelkona että ei tuu vauvaa ollenkaan, tuo keskenmeno jätti niin ison pelon :unsure:
 
Olipa mukava ku löyty tää keskustelu. Ollaan miehen kans molemmat 33. Miehellä aikaisemmasta suhteesta 13v poika ja meillä yhteinen 2v poika. Esikoisen syntymä ei ollut mikään helppo, syntyi lopulta hätäsektiolla, ajattelin, että tää on mun eka ja vika lapsi. Mies sanonut, että ei halua enempää. Mitään kunnollista ehkäisyä ei ole ollut ja kun imetyksen lopetin niin seuraavasta kierrosta raskauduin, mutta se meni kesken pari viikkoa sitten.

Mulle on viimeisen vuoden aikana hiipinyt halu saada toinen lapsi ja nyt kun olin vähän aikaa raskaana ja kerennyt jo ajatella, että toinen tulee niin nyt se vauvakuume sitten iski ihan rytinällä. Ongelma vain on, että miten mä saan ton miehen mukaan tähän. Ei ole oikein innostunut ajatuksesta. Sille oli pieni shokki mun raskausilmoituskin. Ja tottakai mulla mietityttää sekin, ettei sitä vauvaa tuu vaikka saisin miehen innostumaan.

En kuitenkaan anna vielä periksi vaan koitan vähän pehmitellä ajatukseen. Jospa se lopulta lämpiää ku vähän aikaa mouruan Toivottavasti.
 
Niin monia pettymyksiä. Tasan vuosi sitten intoa puhkuen aloimme pitkän harkinnan ja kuumeilun jälkeen yrittämään. Päätin, että jos tämä onkin vika raskaus niin haluan nauttia tästä yrittämisen jännyydestä tuhlaten ovis- ja raskaustestejä. No, se jännyys on muuttunut pieneksi masennuksenpoikaseksi arjessa, itkuksi, epätoivoksi ja tavallaan myös turtuneeksi. :cry: Arvostan vaan entistä enemmän tota meidän taaperoa ja haluan antaa hänelle kaiken mihin ikinä pystyn ja nauttia pikkulapsiajasta täysillä hänen kanssaan. :(
Voi, että, varmasti raskasta. :( Toivotaan että toinen lapsi teille pian suotaisiin. <3
 

Yhteistyössä