Toiveena vauva 2017-2018

@saaruska86 toiveita herättävä tilanne ja toivottavasti lopputulema olisi plussa :)

Lisäyksenä vielä pahoittelut kun täällä synkistelen niin kovasti, mutta ei oo muutakaan paikkaa purkaa näitä ajatuksia toistaiseksi. Joku puhu keväästä ja lisääntyvän valon tuovan voimia. Mulla keväät ovat aina tuntuneet raskailta ja ahdistavilta ja oonkin lukenut et joillain lisääntyvä valo aiheuttaa kevätväsymystä/masennusta. Ei siis riitä et lisääntymishormoonit pistää päätä sekaisin vaan vielä yleisesti aivokemiakin hakee näin keväisin tasapainoa o_O.

No nyt kai vaan ootan et tää ovisaika menee ohi niin voi sit ilman piinailua olla loppukierron. Ellei tähdet liikahda oikeaan asentoon ja mun mies viikonloppuna lämpenis.
 
@saaruska86 kiitos kauniista sanoistasi, tää herkkis ihan herkistyi. <3 Eipä kukaan voi luvata, mutta sisimmässäni mäkin uskon, että jonakin päivänä. Meillä on kuitenkin yksi lapsi niin onhan sekin hyvä merkki, vaikka toki kahta kauheammin ihmetyttää kun nyt ei onnista. Just nyt ahdistaa melkein eniten se että en saakaan olla kotona esikoisen koulun alkaessa vaan edessä on kauhea säätö asian suhteen. Mulla oli niin kirkkaana mielessä kuva siitä, että mä kärryttelisin vauvan kanssa aina esikoista saattelemaan... Mutta sullapa on lupaavia oireita! Mä toivon kovasti, että toi nyt olisi sitä kiinnittymisvuotoa ja kierto tajuaisi toimia tällä kertaa normaalisti ja tuloksena olisi vielä raskaus. :love:

@Tiituu mä ainakin ajattelen, että tää on se väylä jossa tosiaankin saa purkaa. Jollain tavalla lohdullistakin lukea ettei kaikilla muillakaan aina ole kovin seesteinen olo, vaikka en tälläistä vuoristorataa kenellekään toivoisi.
 
Mullahan on kuopuksen ja esikoisen välissä 6v, ja siinä välissä tuli käytyä kokonainen saaga läpi tunteita siitä, että jos toista ei saakaan koskaan. Jotenkin, kun ajatus siitä vauvasta minulla oli niin kaukainen ja epätodellinen, niin ne pettymykset kulminoitui ihan pöljiin ajatuksiin. "Olisi ollut ihana olla joulu masun kanssa." "Olisi ollut ihana jäädä kesälomalta kotiin pitkäksi aikaa." Juuri tommosia Lumin mainitsemia asioita, siis ihan tarkkojakin kuvia siitä miten varmaan ensikerran vapputorilla ollessamme saan solmia esikoisen vappupallon vauvan vaunujen aisaan kiinni. No enhän mä sitten solminut.

--

Mä tein huvikseni eilen illalla ovistestin ja tänään aamulla. Yllättävän tummaa viivaa, aamunen oli myös eilisillasta tummunut. Lähestyvää ovista? Kierron häiriötä ja heittely? Raskautta? On tämä ihmismieli jännä. Heti kun sitä vaaleanpunaista bongasin, niin alko muka tuolla alavatsalla jokin paineentunne. Mutta en päästä mun zenistä vielä irti :D
 
Ai sulla on @saaruska86 tuollainen kokemus taustalla, sittenhän sä ymmärrät hyvin näitä tunteita. Juuri tuollaisia mielikuvia mullakin on paljon, se lapsi on ollut haaveissa niin kauan (oon kuumeilut jo vuosia ennen kuin maaliskuussa alkoi yritys) ja elää mielikuvissa niin kirkkaana että jos sitä lasta ei ikinä tulisikaan, surutyötä voisi varmaan verrata läheisen kuolemaan. Mulla oli tuo koulun aloitus mielessä kovasti, viime kesänä huvipuistossa mietin, että ens kesänä mä työntelen vauvaa vaunuissa ja mies saa kieppua isomman kanssa laitteissa. Nyt kun kesälomalista tuli töihin, muistan vuosi sitten ajatelleeni, että ens kesänä mä en ole mukana niitä pohtimassa. Nyt en oikein uskalla edes ajatella, että vuoden päästä miettisin jo muita lomia. Kauheita tunteen sekamelskoja, ja sekundaarinen lapsettomuus tuntuu olevan monelle tosi vieras aihe. Vaikeaa yrittää selittää, ettei tää tunnu yhtään helpommalta vaikka mulla yksi lapsi jo onkin. Vaikka itse naiivista ajattelin esikoisen syntyessä, että tokaa lasta yrittäessä asiaa ei varmaan kauheasti ajattele kun on jo lapsiperhearki. Miten väärässä voi ihminen olla.

Jännitän sun piinailuja kovasti, olispa mahtavaa kun saisit sen plussan. <3
 
Joo, jotenkin sitä ajatteli että ei se toisen lapsen yritys ja odotus ja saaminen ole niin "iso asia". Että esim keskenmeno ei haittaisi niin paljon, kun on jo yksi lapsi. Ja että vaikka yliajalle menevä raskaus ei olisi niin tuskastuttavaa kun esikoisen kanssa, kun on jo yksi lapsi kenen kanssa olla. Ihan älyttömiä ajatuksia. Sitten, kun se raskaus oli käsillä, niin todellakin keskenmeno olisi riistänyt sisuskalut irti, ja loppuraskaus oli vähintään yhtälaista piinaa kun esikoisenkin kanssa. Ihminen on taitava suojaamaan itseään ajatuksilla ja samalla niin kovin taitava kiusaamaan itseään, juuri niillä ajatuksilla. Kun mäkin samaan aikaan ajattelen, etten voi ketään rakastaa yhtä paljon kun näitä kahta olemassaolevaani, ja samaan aikaan tuntuu se kolmannen lapsen aukko sydämessä todella isona. Ristiriitaista!

Kiitos Lumi <3 Mä en edes tiedä koska testaisin. Huijasin kun sanoin, ettei mulla ole yhtään raskaustestejä kotona, löysin nimittäin eilen yhden RFSU:n liuskan, mutta se on ihan sama että tekeekö sen vai jättääkö tekemättä kun se näyttää varmaan negaa vielä rv38 :DD Lisäksi mua piinaa ne raskaustestien teot kahdessa viime kierrossa. Kun ovistesti on alkanut tummumaan ja muuttunut plussaksi = olen ajatellut sen kertovan raskaudesta = olen tehnyt testin ja saanut haamun = se onkin vaan reagoinut ovikseen ja ovistesti on lähtenyt vaalenemaan. Ehkä mä nytkin vaan tikuttelen noilla jäljellejääneillä ovistesteillä, katson tummuuko ne plussaksi asti, ja jos ei 12h sisällä haalene "pois plussasta" niin uskallan sen raskaustestin.. Joo, se kuulostaa suunnitelmalta!
 
Täältä taustalta terve taas..! Monta kertaa päivässä tulee täällä teidän juttuja luettua, mutta kännykällä kirjottaminen vie sen verran aikaa ettei kovin usein ehdi mitään päivitellä. Nyt on kp 21/25 menossa, menkkamaista jomotusta paraikaa. Valkovuotoa tullut kanssa runsaasti viimeisen viikon ajan. Raskauden suhteen fiilikset ovat että suattapi olla tai suattapi olla olemattakkii. Oviksesta ei tosiaan tässä kierrossa ole tietoa, ukon kanssa jumppailtiin kuitenkin kp5-15 vähintään joka toinen päivä. Meillä on aiemmin ollut riitaa siitä kun mies haluaisi useammin ja mun haluja taas on vähentänyt se kun mies kärttää seksiä joka päivä ottamatta yhtään huomioon esim. mun paljon aikaisempia aamuherätyksiä. Nyt mies on saanut maistaa omaa lääkettään, kun on joutunut hommiin vielä yövuoron jälkeenkin. Ihmeesti rauhoittanut ukkoa..

Vielä pitäisi jokunen päivä malttaa varttoa tuleeko menkat vai ei. Viimeisen reilun viikon aikana olen usein ollut tuntevinani kaikenlaisia lupaavia oireita, mutta tuota valkovuotoa lukuunottamatta kaikki ovat olleet ohimeneviä..
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
@saaruska86 ja @Lumi87 tunnistan minäkin hyvin noi mielikuvat vauvan kanssa vaikkakin niitä ei kyllä nyt toista yrittäessä ole ehkä niin paljon ollut kuin esikoisen yritysaikana. Mutta täysin samalla lailla vasta nyt olen ymmärtänyt että ei nää yrityspettymykset ole yhtään sen helpompia vaikka olis kuinka monta lasta ennestään. Jos on se kaipuu vauvasta niin sit se on vaikka olisi kuinka ikionnelinen niistä lapsista jotka on jo saanut. Pallottelen päässä mietteitä sekundäärisestä lapsettomuudesta. Tää on nyt yk 8 jos laskee yk ennen km ja jälkeen ja joka kierrolta pelko kasvaa et ei tuu onnistumaan. Esikoinen tärppäsi yk 16 että pidän varmaan sitä jonkinnäköisenä rajapyykinä ja siihen tietty vielä on aikaa...
 
Tänään tuli pyyhittäessä jo verta verta eli se siitä sitten. :( :(Ja kivut kaikki kaikonneet mikä mulle normaalia 1-2pv ennen menkkoja.
Tiesin että tipun korkeelta ja kovaa ja niin kävi. Näin television vauvan ja purskahdin itkuun (enkä ikinä milloinkaan oo herkistynyt en edes raskaus huuruissa)

Harmittaa kun ei tiä onko tähän ettei tärppää syytä.Oonko liian vanha? ovuloinko? onko mussa joku vika ? Vaikuttiko pillerit? ym ymym Kierto pysynyt lähes samoissa kp 25-27

Mies onneksi tukenut ja kun tuollainen positiivisuuden perikuva kannustaa et kyllä viä joskus ja eihä meil oo kiire.Eikä yritystäkään tosiaan kauaa takana.(yk 6 alkamassa)

Mutta kun on se vauvakuume eikä sitä saa millään pois vaikka haluais.

Eli täällä odotellaan että menkat alkavat kunnolla dpo 11
24/25-27
 
Dpo8 ja malttamattomana testasin, puhdas nega. Tänä aamuna aika järkky pahaolo ja nännit tullut kipeiks o_O ennen menkkoja mulle tulee tissit kipeeks, mutta nyt on vaan nännit. Elättelenköhän turhia toiveita:cry:
Musta tuntuu, että ainakin itse elättelen turhia toiveita. Mahassa sellasta pientä nippailua ihan kun ois menkat alkamassa ja eilen alkoi valkovuoto lisääntyä ja tänään sitä tulee jo ihan runsaan oloisesti. Veikkaan, että enteilevät menkkoja.

Mutta älä heitä vielä toivoa, tuo pahoinvointi saattas hyvinkin viitata siihen että siellä on joku kyytiläinen :love:
 
Mua vaan mietityttää kun se ovulaatio tuli niin myöhään:unsure: 9 pv ennen oletettuja menkkoja ellei tää kierto vaan oo sit pidempio_O huoh mikä pettymys vaan tulee jos menkat alkaa :( eli siis mulla pitäis huomenna alkaa menkat:cautious:
 
Oijoi, monella täällä piinapäiviä meneillään! Mulla ovistesti näytti plussaa torstaina eli eile ollu vissiin sit dpo 0 ja tänää dpo 1, aloitetaan sit piinailut itsekin. Yritän pitää mielen tasasena etten odota liikoja ja kuvittele oireita. Kuuden kierto meneillään, ja viimeiset kaksi kertaa menkkojen alettua olen tippunut korkealta. Onneks mies jaksaa olla positiivinen. Kyl sitä alkaa miettimään, et missä minussa on vikaa kun ei tärppää.. Olen laihduttanut, ja syön terveellisemmin kuin vrt esim kahden ekan raskauden alkamisen aikana.. Arki on tasaisempaan, liikuntaa on enemmän.. Ainoa muuttuja on tää mun ikä ja ikäkriiseily
 
Täti tuli :( :( Itku ollut herkässä.

Kaippa tästä noustaan taas yrityskierto 6

25/25-27 dpo 12
Eikös 12-16 ollu ihan normaali vaihe oviksen ja menkkojen välissä?? ku jos oli vähemmän kun 11 niin ei välttämättä ehdi kiinnittyyn.??
Masentaa niin että ei jaksa ees googlettaa.

Eli kp 1 nyyh......
 
Hiljaiselon jälkeen taas täällä... Menkat on mulle tosi raskaat. Tuntuu, etten sit tännekään jaksa kirjoitella tai ei edes paljon vauvakuumetta pohdi, niin totaalisesti lähtee voimat. Ja siis se henkinen puoli on oma lukunsa, mut fyysinen mulla se, mikä todennäköisesti tulee johtamaan isompiin toimenpiteisiin, kun lapsiluku lopullisesti täynnä. Nyt kp8/27-31. Odotan yhä, et menkat loppuvat... Pikkuhiljaa sitten taas ovista kohden. Tikuttaa alan varmaan maanantaina, ettei varmasti mene ohi, kun nyt tuota heittoa on kierrossa ollut.

@tänttähäärää voimia uuteen kiertoon! Ikävää että täti saapui!:( Kyllä tuon sun 12pvää luteaalivaiheen pitäisi riittää.(y) Ootko kokeillut vehnänalkioöljyä? Jostain muistan lukeneeni (voi tietty olla ihan huuhaata), että voisi pidentää tuota tai auttaa jotenkin..

@Äitirouva M ei sulla ole vielä syytä luopua toivosta, dpo:t niin vähän kuitenkin. Pidän peukkuja!

Muillekin piinailijoille peukkuja! Plussatuulia kevään kynnyksellä.. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Äitirouva M
@tänttähäärää, nyrkkisääntönä pidetään sitä, että ovulaatiosta kuukautisiin on 14pv. Harvemmin enemmän kun vähemmän. Enemmän kertoo monesti ehkä siitä, että joku on saattanut koittaa kiinnittyä, toki varmasti niitäkin löytyy kenellä luteaalivaihe on ihan luonnollisesti "normaalia" pidempi. Lyhyempää luteaalivaihetta sitten löytyykin monelta, mut mukaan lukien, ja se on ikävä vaiva. Joku 12-13pv luteaalivaihe on vielä ihan hyvä ja harvoin aiheuttaa ongelmia, mutta tosiaan kovin lyhyt luteaalivaihe tarkottaa monesti juurikin sitä, että hedelmöittynyt alkio ei kerkeä kunnolla kiinnittyä, ennenkun hormonitasot romahtaa ja tavallaan alottaa jo kohdun limakalvon ulosvuotamisen.

Sitten on vielä tämmöstä mun tyyppistä ongelmaa, että periaatteessa kuukautiset ei ala ennenkun dpo12-13 kohdalla, eli ihan !hyvillä päivillä", mutta tiputteluvuoto alkaa jo hurjasti sitä ennen, monesti jo dpo5-6. Se taas kertoo ihan vaan laiskasta kropasta ja laiskasta hormonitoiminnasta.

@Dandy90 :lle voi siis jatkaa periaatteessa samaa rataa, eli jos ovulaatioajankohta on myöhemmin (kun yleensä) niin kyllä ne kuukautisetkin myöhästyy varmaan 99,5% varmuudella. Vois melkeen sanoa että on mahdotonta, että menkat alkaisi päivä-pari ovulaation jälkeen.

Oon varmaan jo kyllästymiseen asti kertonut täällä, mutta siis mullahan on AINA ollut tasan 28pv kierto, jollon ovulaatio kp16. Nyt kaksi viimestä kiertoa ovulaatio onkin ollut vasta kp28 ja kp30, jollon ite kiertokin on venynyt sinne reilu neljäänkymmeneen kiertopäivään. Todella ärsyttävää kierron venymiset!

ON: aamulla testattu "ovisplussa", eli taas nostatti toiveita siitä, että ois kaveri kyydissä ja reagoisi ovistestiin. Nyt siis kp21 ja dpo8, jos ovis oli tosiaan sillon kun limaili. Toisaalta taas oon melko varma siitä, että tää onkin nyt vaan ihan oikee ovis, ja kierto venyy. Taas. Se dpo6 "kiinnittymisvuoto" vaan nosti toiveita ihan huolella.
 
Pahoittelut @tänttähäärää :( ja tsemppiä uuteen kiertoon @Hannah4

@saaruska86 sulla kyllä taas jännä tilanne! Jännitän täällä sun puolesta.

Mulla nyt kp13 ja viime kierrossa sain tällöin ovisplussan ja sitä edeltävässäkin kierrossa oireiden perusteella arvioin ovulaation olleen Kp 14. No mun mies on kuin per***seen ammuttu karhu edelleen mut onnistuin kuitenkin eilen lämmittelemään sen. Hyvä siis jee mut sit ajattelin et teenpä ovistestin tänää et tarkistan oisko ovis, niin tyylipuhdas nega....Eli joko ovis meni jo tai vasta tulossa. Mulla alko ovisoireilu jo alkuviikosta mutta sit tos ke-to kun kaikki alko mennä päin mäntyä täs yrityskierrossa oireet hävisi tai lieventyi ainakin paljon. Vai kuvittelinko ne alkuviikon oireet? Ja sit ku olin varma et talletuksia ei tuu niin ne hävisi. Eikö tässä voi enää ovistuntemuksiinkaan luottaa. No, päätin et jatkan testailua nyt sit vaikka pari kertaa pv kun viimeksikin se ovisplussa tuli ja meni hyvin nopeasti. Ehkä tää kierto sit on se mun normi 30 pv kierto ja noi edelliset lyhyet kierrot oli jotain poikkeuksia. Tai sit se ovis tosiaan meni jo.
 
Täällä vietetty hiljaiseloa, huonosti jaksanut käydä edes lukemassa muiden juttuja.. jotenkin tää :poop:fiilis koskien raskautumista vaan venyy..
Eilen oli nuorimmaisen neuvola ja terveydenhoitaja kyseli vielä lääkäri käynnistä ja valoi uskoa, että kun aiemmat raskaudet on onnistunut niin nopeasti, niin on suuri todennäköisyys vielä se kolmas saada. Pyysi soittelemaan kun kolmen kuukauden terolut kuurit on syöty. Sitten varaillaan uutta lääkäriä tai ainakin hän kyselee lääkäriltä jatkoista. Aivan ihana terkka meillä. Varsinaisestihan nämä asiat ei enää hänelle kuuluisi, vaan pitäisi olla yhteydessä perhesuunnitteluneuvolan puolelle, mutta auttaa silti.
Jos kolmas joskus saa alkunsa, niin voisikohan terkkaa muistaa jollain tapaa (n) noh, sitä on nyt vähän turha miettiä tässä vaiheessa.

Näin jälkikäteen ajateltuna pari viimeistä kuukautta on tuolla makuuhuoneen puolella ollut aika pakko pullaa, seksi meni täysin vauvantekohommiksi. (Olen muuten aina vihannut sitä vauvantekohomma kappaletta. Info.). Nyt on tässä kierrossa sen puolella asiat parantuneet, seksi on taas oikeasti kivaa ja mieli tekee lähes jatkuvasti. Toivottavasti tämä fiilis pysyy, eikä se käänny ensi kierrossa taas totiseksi puurtamiseksi.

Osaan niin samaistua niihin tunteisiin kuinka ajattelee että ensi kesänä mennään vaunujen kanssa jätskikiskalle, ensi syksynä meitä on viisi, ensi siinä ja siinä kuussa alkaa äitiysloma. Ensi sitä ja ensi tätä, siihen liittyy kolmas. Paskat.
Nyt yritän kääntää ajatukset toisin. Ensi kesänä kun menemme jätskikiskalle ja mukana on renkaita, niin ne kuuluu pyöräilyä harjoittelevan esikoisen pyörään. Ensi syksynä meitä on viisi, mutta se on se sama viisi kun tällä hetkellä, me neljä ja meidän koira. En odota kalenterin kanssa sitä joskus mahdollisesti alkavaa äitiyslomaa, vaan katson kalenterin kanssa mitä kaikkea me vielä ehditään ennen hoitovapaan loppua.

Kp 10/18-37. Yk se sama tuhat ja yksi. Tai jotain.
 
  • Tykkää
Reactions: Norway ja Nemmiina
Äh. Aamulla tuli siis ovistestiin vahva plussa, pari päivää jo ovistestin viiva vahvistunut. Olin jotenkin ajatellut, että testailen ovistestillä nyt "alkuun", ja jos se ovisplussa haalenee pois, niin tulkitsen tietty ovikseksi enkä lähe taas pissimään tyhjiä raskaustestejä. Ja tietty jos plussa vaan pysyis niin uskaltaisin tehdä r-testin. Olin kattonut, että ovistestejä olis vielä 5kpl laatikossa mut oon idiootti jossainvaiheessa menny tunkemaan käytettyjen testien "kuoret" laatikkoon ja eihän niitä enää oo jäljellä! En yhtään haluais taas pissiä turhaan raskaustestiin, kun olen jo kahdessa kierrossa saanut jonkun viivanpaikan oviksen takia pissattua. Blaaaaah.
 
Heeeiiipat! Täällä yk1, kp 12/29-30 (tai jotain sinne päin ainakin). Peiton heilutusta ukolle ehdotettu, joten toivon mukaan illalla muutaman päivän hiljaiselo saadaan rikottua :D En pikku pessimistinä usko että heti ekasta kierrosta tärppäisi, mutta joku pieni hullu toivonkipinä tuolla korvienvälissä silti huutelee, että "jospa sittenkin".

Käsittämättömän raivostuttavaa muuten saada ekoiksi kommenteiksi kun kertoo tästä raskauden yrittämisestä on tuo "ei kannata ottaa stressiä". Voi kiesus...
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Mä just pelästyin, et onko mulla liian lyhyt luteraalivaihe, ovis ilmeisesti oli ny kp 11/12 välillä ja menkat luultavasti alkaa kp25. Mut onhan siinä se yli 10pvää.
Mulla alko loma nyt ja ajattelin gynelle varata aikaa. Pitäis Papa ottaa. Eihän se haittaa kiinnittymistä, kun nyt oli ovis? Ja samalla sais noi rinnat tutkia, vasemmassa on jotain outoa
 
Eli nyt mennään jo kp31.. eilen piti alkaa menkat, mutta ei alkanut. Nännit aivan järkyttävän kipeet, mutta raskaus testi nega. Mietin vaan, että jos munasolun on kerennyt kiinnittyyn ja olisin raskaana niin koskahan r-testi vois näyttää positiivista? Nyt on siis dpo 10. Oon netistä yrittäny löytää jonkin sortin tietoo mut en tajua tätä hommaa nyt yhtään :D:p
 
@1986/13 mulla kanssa vähän nyt sellasta et :poop: olo on päällä läpi kiertojen. Tosi hienoa et osaat tai yrität kääntää ajatuksia toisin (y). Toivottavasti onnistut siinä ja :poop: olo väistyy!

Jaahas mulla Kp 14 ja tän päivän ovistestin tuli kohtalainen viiva kun eilen ei mitään. Ei kyllä plussa vielä ole mut ehkä se ovis sit on tuloillaan.
 
@Dandy90 dpo10 on laskennallisesti 20-50mlU hcG:tä virstassa, eli tosi monella testillä jo saattais näkyä :)


--

Äh, omanapailen hetken. Oon ihan varma että tässä kävi "vanhanaikaiset" ja elättelen taas toiveita raskaudesta oviksen ollessa just päällä. Tässä kierrossahan en tikutellut ovista yhtä ahkerasti kun aiemmin, mutta kp12 illalla tuli tosi tumma viiva ovistestiin, ehkä asteen vaaleampi kun testiviiva. Seuraavana päivänä oli myös kunnon limat, joten tulkitsin sen ovikseksi. Siitä kuusi päivää tuli yhdellä vessakerralla pyyhittäessä verta, juuri niinkun aiemmissakin odotuksissa. Siitä eteenpäin aloin taas tikuttamaan ovistikuilla, jotka alkoikin vahvenemaan niin, että eilen aamulla tuli ihan selkeä plussa. Koko väliaika tosta "oviksesta" tähän hetkeen on ollut tosi kosteeta down there.

Nyt kuitenkin juilii alamahaa tosi ovismaisesti. Lisäksi se, että olen kahdessa kierrossa intoillut raskausoireista vaan huomatakseni että kappas, ovishan se, saa mut repimään hiuksia päästä. En todellakaan haluais kuvitella taas viivoja tikkuun.

Lisäks mua mietityttää, että jos ovis on tullut kahtena viimekiertona kp28 ja kp30, niin miksi ihmeessä se nyt tulis kp13? Tuskin se mun täälläkin mainostama vitamiinikuuri nyt yhdessä kierrossa sentään tepsii :D Sekin siis puoltaisi sitä, että tuo eilisaamunen "ovisplussa" kp21 kielis ihan oikeesti vaan ja ainoastaan siitä oviksesta, ei raskaudesta.

Ehkä mun pitää mennä kauppaan ostamaan kauhee kasa kaikkea, että saan piilotettua pari pakettia raskaustestejä ostoksien alle :D Asutaan siis pienessä kylässä, jossa kaikki tuntee kaikki, ja viimeksi joku kylän mummo oli mieheltä udellut että onkos se rouva Saaruska pieniinpäin kun näkyi kaupassa laittavan raskaustestin hihnalle :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä