Toiveena vauva 2017-2018

Mä kävin tohtorin juttusilla jo,kun oltiin yritetty 6 kk. Suunnilleen nauro mut ulos sieltä,että yrittäkäähän vielä. Jouduttiin sitten odottamaan että tuli vuosi täyteen toukokuussa.

Katsotaan mitä tutkimuksia meille tulee,kun pääsemme polille. Teilläpäin kuulostaa tehokkaalta menolta,mutta täällä hämeessä..hitaitahan me ollaan. :X3:
Mitä sulle selvisi tuossa foliikkeliultrassa? näkeekö siinä miten hyvin ovuloi?
Helposti ilmeisesti nauretaankim pihalle, oma kokemukseni on hiukan liioitella lääkäreille ja hoitajille tilannetta.:D
Onhan se paikkakunnasta kiinni tosiaankin, mutta kun jononsa jonottanut, niin pitäisi tapahtua. Ja tosiaan, itse pitää olla tosi hanakasti vaatimassa :whistle:!
Mulle annettiin kyllä ekalla polikäynnillä heti resepti parlodel lääkkeeseen, vaikka periaatteessa olisi pitänyt vielä pari kertaa mitata arvoja..noh se oli vanhempi suorapuheinen mieslääkäri :ROFLMAO:.

Foliikkeliultra tehtiin ovulaation aikoihin, siellä näkyi näytössä pyöreitä rakkuloita. Mulla oli oikealla puolella kuulemma yksi johtava foli, josta voisi jotakin tulla. Oli siis selvästi muita isompi. Sanoi, että kaikki näyttää kiertopäivään nähden hyvältä (y). Kuin myös, että fossa douglasiin kerääntynyt pieni vesilammikko, mutta ei sekään ole mitään pahaa ilmeisesti. Siinä kierrossa ei tapahtunut mitään, johtui varmasti siitä, ettei prolaktiiniarvot olleet vielä laskeneet. Ihmettelen miksi kaikki näytti hyvältä kiertopäivään nähden, ehkä siellä seuraavina päivinä ei sitten tapahdu mitä pitäisi
 
Testasin tänään aamulla kp 28/28-30 rfsun 15 ml/U testillä. Ehkä jotain näkyy, jos käytän hippasen mielikuvitusta, kuvaa muokkasin, että tulisi kuvassakin esille o_O:ROFLMAO:. Oon tyhmä, mutta toiveet on korkealla!

Mulla on ollut turvotusta koko kropassa, rinnat niin arat ja turvonneet, ettei rintaliivejä tee mieli pitää, töissä huimausta siten että olen joutunut ottamaan tukea pöydästä, lisäksi vielä närästystä ja jotain kipuja tuntuu alamahassa..hmmm. Jospa mun hcg arvot oikeasti nousee vaan hyvin hyvin hitaasti :cautious:. Voiko parlodel lääkitys, joka laskee prolaktiiniarvoja vaikuttaa hcg arvoihin?
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Yuna
Minut on aina ultrattu ennen kuin ovis on tapahtunut ja selvästi sieltä on löytynyt johtofolliikkeli. Välillä tosin isoin folli on ollut huono (johtuen pcos:stä), mutta mukana on ollut aina myös sellainen myöhemmin kypsyvä ja gynen mukaan parempi folliikkeli. Ovuloinnissa ei siis suurempia ongelmia, mutta ovis tulee aina vähän tavallista myöhempään..

Täällä hakeuduttiin hoitoihin koululääkärin (!! :D) kautta. Ensin sain hirveän saarnan vastuuttomuudesta ja ties mistä, mutta kuitenkin hän kirjoitti lähetteen. Aikaa sai odottaa usean kuukauden ja kun viimein pääsin alustaviin tutkimuksiin, oli gynekin sitä mieltä että ei tässä nyt mitään kummia kun oot noin nuori (ja hän oletti miehenkin nuoremmaksi kun kyseenalaisti onko hän edes käynyt inttiä??).. Sillä reissulla määrättiin verikokeet, ultrattiin ja todettiin pcos ja määrättiin terolutit kokeiluun jotta kierrot lyhenisi. Teroluteista ei vaan ollut mitään hyötyä.

Nyt sitten pari viikkoa sitten käytiin yhdessä seuraavissa tutkimuksissa ja johan äänensävy muuttui gynellä... En tiedä vaikuttiko se, että raahasin miehen mukaan vai se että ollaan yhä yrittämässä ja ennen kaikkea yhdessä. Vihaan näitä ennakkoluuloja, varsinkin ammatti-ihmisiltä!! Ei heidän tehtävä oo kyseenalaistaa tolla tavalla kun eivät edes taustoita kysymyksillä jne. millaisessa elämäntilanteessa me ollaan.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Ja jos nyt valotan tuota pcos:ää omalla kohdallani, niin minulla siihen ei liity ylipainoa. Epäsäännölliset kuukautiset, helminauhamaiset munasarjat (oikea tyyppitapaus gynen mukaan), ylimääräistä karvankasvua, aknea, lapsettomuutta. Lähes kaikki tyypilliset oireet siis lukuunottamatta ylipainoa..
 
Kyllä siellä viivat on! :) Ja kuulemma ei tule mitään turhia viivanpaikkoja tms. Mä aattelin oottaa tiistaille, tehdä silloin vielä uuden testin ja soittaa sitten neuvolaan, jos näyttää siltä kuin pitäisi. Tai sitten vaan ootan tiistaille, että menkat on virallisesti myöhässä ja soitan sitten. Just katsoin ohjeen ja sen mukaan rtestin voi tehdä, kun menkat on myöhässä ja heti sen jälkeen voi ottaa yhteyttä neuvolaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Evelin2 ja Sara G
  • Tykkää
Reactions: Kirsikka90
Onnea Eevee! :barefoot:
Kyllä se plussa on Sara, relax! :love:
Mulla on kuvattuna selkeitä pc negoja jos haluaa vertailupohjaa :D

Kylläpä plussia satelee.

Oon taas vielä enemmän pihalla: aamulla pupuilun jälkeen alko vuotaa kirkasta verta ja tuuletin että onneks alko, kävin vessassa muutama tunti sen jälkeen ja ei mitään o_O(n) ihan vähän kirkasta ja sen lisäks ruskeeta... Tissit ei oo yhtään kipeet eikä menkkakivuista tietookaan.
 
Onnea kaikille plussanneille! (y)

Täällä nyt toinen yrityskierto meneillään ja tässä kierrossa päätin testata ensimmäistä kertaa ovistestejä. Tänään siis kp 13 niin joko kuvassa olevaa kp13 testiä voi sanoa ovia plussaksi? Ehkä joo? :LOL:
On varmasti plussa. (y)
Mulla ovistestit parhaimmillaan tommosta mitä sulla kp 12 joten enpä tiedä että ovuloinko edes...
 
  • Tykkää
Reactions: Kirsikka90
Helposti ilmeisesti nauretaankim pihalle, oma kokemukseni on hiukan liioitella lääkäreille ja hoitajille tilannetta.:D
Onhan se paikkakunnasta kiinni tosiaankin, mutta kun jononsa jonottanut, niin pitäisi tapahtua. Ja tosiaan, itse pitää olla tosi hanakasti vaatimassa :whistle:!
Mulle annettiin kyllä ekalla polikäynnillä heti resepti parlodel lääkkeeseen, vaikka periaatteessa olisi pitänyt vielä pari kertaa mitata arvoja..noh se oli vanhempi suorapuheinen mieslääkäri :ROFLMAO:.

Foliikkeliultra tehtiin ovulaation aikoihin, siellä näkyi näytössä pyöreitä rakkuloita. Mulla oli oikealla puolella kuulemma yksi johtava foli, josta voisi jotakin tulla. Oli siis selvästi muita isompi. Sanoi, että kaikki näyttää kiertopäivään nähden hyvältä (y). Kuin myös, että fossa douglasiin kerääntynyt pieni vesilammikko, mutta ei sekään ole mitään pahaa ilmeisesti. Siinä kierrossa ei tapahtunut mitään, johtui varmasti siitä, ettei prolaktiiniarvot olleet vielä laskeneet. Ihmettelen miksi kaikki näytti hyvältä kiertopäivään nähden, ehkä siellä seuraavina päivinä ei sitten tapahdu mitä pitäisi
Oi,kiitos vastauksesta. Mun täytyisi ehkä alkaa opiskelemaan näitä asioita piakkoin,mutta olen yrittänyt välttää sitä,koska mulla on tapana mennä sitten liian pitkälle ja pelkään,että alan stressaamaan ihan kaikkea,kun tiedän asioista liikaa,juu nou?!
Tosi hienoa,että sait heti lääkettä.Pisteet vanhemmalle mieslekurille.(y) Saanko vielä udella,että onko sulla tietoa/onko tutkittu miksi prolaktiiniarvot oli (? onko vielä? ) koholla?
 
Testasin tänään aamulla kp 28/28-30 rfsun 15 ml/U testillä. Ehkä jotain näkyy, jos käytän hippasen mielikuvitusta, kuvaa muokkasin, että tulisi kuvassakin esille o_O:ROFLMAO:. Oon tyhmä, mutta toiveet on korkealla!

Mulla on ollut turvotusta koko kropassa, rinnat niin arat ja turvonneet, ettei rintaliivejä tee mieli pitää, töissä huimausta siten että olen joutunut ottamaan tukea pöydästä, lisäksi vielä närästystä ja jotain kipuja tuntuu alamahassa..hmmm. Jospa mun hcg arvot oikeasti nousee vaan hyvin hyvin hitaasti :cautious:. Voiko parlodel lääkitys, joka laskee prolaktiiniarvoja vaikuttaa hcg arvoihin?
aaah..sä olitkin testaillut. Mä en koskaan näe mitään viivanpaikkoja tms.,ehkä johtuu mun likaisesta läppärinruudusta tai että en jaksa aina laittaa rillejä päähän.
Onko sulla mahista testata jollain muulla merkillä? mä oon kuullut niin paljon huonoa noista herkemmistä testeistä.
Toivon niiiiiiiiin paljon,että nyt saat kaksi viivaa!! Tuu heti kertoo,jos testasit uudestaan!Toiveet korkealla sun puolesta.:)
 
Oi,kiitos vastauksesta. Mun täytyisi ehkä alkaa opiskelemaan näitä asioita piakkoin,mutta olen yrittänyt välttää sitä,koska mulla on tapana mennä sitten liian pitkälle ja pelkään,että alan stressaamaan ihan kaikkea,kun tiedän asioista liikaa,juu nou?!
Tosi hienoa,että sait heti lääkettä.Pisteet vanhemmalle mieslekurille.(y) Saanko vielä udella,että onko sulla tietoa/onko tutkittu miksi prolaktiiniarvot oli (? onko vielä? ) koholla?
Tiedän todellakin, joskus liika tieto lisää tuskaa..Mutta silti joitain asioita hyvä tietää, niin voi pitää puoliansa:)
Mun oli jo tkn verikokeissa mitattu hieman korkeampi prolaktiini, olisko ollut 600, he eivät siihen reagoineet mitenkään. Polin puolella se oli jo 700-800 paikkeilla. Koska arvo ei kovin korkea ole, niin polin lääkäri veikkasi stressiperäistä arvojen nousua. Tottakai olenkin stressannut tätä asiaa, mutta pieniä maitotippoja tuli rinnoista puristaessa kyllä ennenkin :ROFLMAO:
Nyt kuitenkin arvo 228 eli hyvä, 500 taitaa olla normaaliraja (y) . Jospa tämä on ensimmäinen kierto (kolmas lääkkeellinen), kun arvot hyvät ja mahdollisuus raskautua.. Sen näkee viikonlopun aikana!
Tänään en testannut, kun ei kerran herkkä näyttänyt mitään eilenkään(n). Mutta kiitos tiedosta, ettei se herkkä olekaan välttämättä aina hyvä.

Toivoa ja plussia kaikille:barefoot::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nalkuttaja
Mä lueskelin kuukauden horoskooppia. Oon vähän vinksahtanut tyyppi ja koukussa moisiin, mutta kyllä tässä kuussa kannattaa olla kauris. Lupailee uutta kotia tai uusi perheenjäsen ilmoittaa tulostaan. Wuhuu! * pikkuiset voitontanssit tähän* :LOL:o_O
Ai lupailee vai?? Mäkin oon kauris! En tarvii uutta kotia kun just vasta tämä nykyinen ostettiin mutta perheenjäsen vois ilmoitella tulostaan. Tai no mun pikkusisko ilmoitti kyllä olevansa tulossa meille tänään mutta en mä ihan sitä ajatellut....
 
Eevee onnea! <3

Liekko kesän rentoutuminen vaikuttanu ku plussia tulee joka ketjuun paljo (y)

Meille ei kyllä tuu plussaa täsä kierrosa. Sekä mulla että miehellä paha suoritusväsymys ja makkarisa on ollu aika hiljasta edelleen.. Ovista en saanu tikuilla kiinni ja tänään alotettu terolutit.. :unsure:

Mukavaa lauantaita kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna ja Nalkuttaja
Mahtuuko mukaan? :) Olen vasta yrityksen alkutaipaleella...

Olen 31-vuotias ja rakas aviomieheni ♥ on 40. Meillä on yksi yhteinen lapsi (vuosimallia 2014), sekä itselläni on kaksi vanhempaa lasta (2004 ja 2008). Mieheni aloitti kesällä kuumeilun :LOL: ja nyt olemme sopineet, että kunhan muuttoruljanssi on ohi (ensi viikonloppuna), niin vauva saa tulla :love: 1.yrityskiertomme alkaa siis (suunnilleen) 19.9...


Neitperhoinen / kp 18/30 / 4.lapsi / ya 09/2016
 
Karkki95, No niin,nyt kun arvot on erinomaiset,sinä onnistunut.Mulla on vahva fiilis,että saat plussan nyt.Tsemppiä.(y)
Orchidea81 Jee!Kantsii olla kauris.;) Minäkään en kämppää uutta kaipaa,joten vauvat ne meille sieltä tulee. Siskoasi ei lasketa tähän juttuun..:D
felessa,No niin,tekin siis tulette saamaan vauvauutisenne tässä kuussa.:)
Tervetuloa neitperhonen.:)
BeaS:lle plussatuulet nyt.Toivotaan,että hanat ei tosiaan aukea!Tsempit!

Mulla siis menossa dpo4 ja just heräsin kolmen tunnin päiväunilta,kun viime yönä heräilin kamaliin painajaisiin. Tosi outoa. Ja nännit kipeet. Syyttelin miestäni,että on takuulla väännellyt niitä multa salaa.:eek::D
Ai niin,ja ärähtelen välillä pikkuasioista,kysykää vaikka mun mieheltä.Tosin se läks kalaan..en tiiä miks.:whistle::LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Qia ja Maria82

Yhteistyössä