Toiveena vauva 2017-2018

Liitympäs minäkin tänne. Meillä yritystä takana vasta muutama kuukausi mutta vauvasta haaveiltu jo useampi vuosi. Miehen reissutöissä oleminen lykkäsi aloitusta, kun mies itsekin haluaa olla läsnä arjessa - mikä on tietenkin ihana juttu. Pillereiden lopettamisen jälkeen ei ole menkkoja kuulunut. Kp n. 55/28 ja viimeisin nega tuli tikkuun juuri äsken. Välttelin testia pitkään kun pelkäsin negaa mutta kai on uskottava, että pillereiden lopetus vaan sotkee kroppaa. Masentavaa. Terveyskeskuksesta sanoivat, että menkkoja odoteltava puolikin vuotta ennen lääkäriin menoa? Tuntuu pitkältä ajalta, mitä ajatuksia teillä?(n)
Mä käytin pillereitä kaksi vuotta. Kun lopetin, mun kierto oli tosi pitkä ja sekava. Mentiin juurikin yli 50 päivää ja seuraava saattokin olla jotain 40 päivää. Silloin niitä testejä tuli hätäpäissä tehtyä. Kierron päivien vaihtelut saattoi olla 14 päivää parhaimmillaan. Meni tosi tosi pitkään ennen kuin kierto alkoi olla normaali, yli vuosi. Nyt mulla on varmaan noin puoli vuotta kuukautiskierto ollu suht säännöllinen.
 
Tarkistaisitteko listasta omat tietonne onko ne ajan tasalla :) Kiitos ja mukavaa torstaita! :)
Mulle vois laittaa kierron pituudeksi 29-30 :) Kiitos -tanjuska kun jaksat päivitellä!

mama? ja taaperotx5, toivon teille kovasti plussaa! Niin kuin muillekkin tietysti :)

Mä täällä odottelen vaan ovista.. Harkitsen tikutanko tässä kierrossa ollenkaan, kun kaksi viimeistä kiertoa ovisplussa tullut kp 16. Mutta saas nähdä :) Greippimehua olen juonut epäsäännöllisen säännöllisesti :D
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Mä join kanssa tässä kierrossa greippimehua ovikseen saakka. En kylläkään tikuttanut vaan luotin tuntemuksiin.

Nii ja joka kerta seksin jälkeen jalat kohti kattoa hetken aikaa. Höpöjuttuja kuulemma, mutta pakko kokeilla. :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään muulla jotain omituisia päähänpinttymiä raskautumisen suhteen? :D vähän ainakin huvittaa omalla kohdalla tämä, että mulla on jotenki hirveen vahva tunne että maaliskuussa alkaisin odottamaan :LOL: en tosiaan tiedä mistä johtuu! Taisinkohan sellaista unta nähdä jokin aika sitten... Miehellekin mennyt ton möläyttämään ja nyt sekin alkanut uskomaan tähän höpöhöpö-juttuun :D mutta mistä sitä ikinä tietää! Olisi sitten pikkuinen nyytti ensi jouluna. Anteeksi nyt tämmönen hömppäviesti :whistle:
 
Mandee, kyllä on! Minulle sanoi eräs ihminen, jolla on eräänlaista näkijän lahjaa (uskoo ken tahtoo), että puolen vuoden päästä minulle tapahtuu jotain tosi ihanaa. Tämä oli lokakuun alussa. Tietysti oletan, että tuo "tosi ihana" on vauva :D eli sinun unen mukaan meidän pitäisi tulla yhtä aikaa raskaaksi :ROFLMAO:

Toisaalta edellisen raskauden aikana pelkäsin hirveästi koko ajan, että jotain menee pieleen (nimenomaan vauvalla), oli vaan sellainen olo. Kuukautta ennen synnytystä aloin pelätä synnytystä ihan mielettömästi. Fiksuna tyttönä en kenellekään siitä kertonut.
Olen kuullut, että monisynnyttäjillä synnytyspelko on hyvin yleistä. Ja onhan se varmaan ihan tilastollisesti todennäköisempää, että jotain menee pieleen mitä enemmän synnytyksiä on. Toki edelleen erittäin epätodennäköistä. Mutta kuopuksen syntymässä oli käydä pahin mahdollinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandee
Oikein on :) Täällä illu hirveät ovisnippailut ja tuntemukset useemman päivän ja talleteltukin on! Mullakin kierron pituus siis ihan täysi mysteeri. Kapseli ollut kolme vuotta ja sitä ennen pillerit... noh, kaippa se pikkuhiljaa selviää :)
Mä en oo ovista koskaan tikutellut. Mitä testiä suosittelette?
Ja mites noita lämpöjä pitäisi seurailla :)
 
Onkohan mun kierto nyt 31/28 ei kauheesti menkkoja kuuluu. Satunnaisesti pyyhittäessä valkovuodon seassa vähä eilen ja tänään ruskeeta. Tein testin, näyttää viivanpaikkaa, kun tarpeeks tihrustaa ja valossa kääntelee..
 
mama? : Mulla on ollu jo pitkään lähes kellon tarkka kierto mut viimeks veny parilla päivällä ja just tolleen, et tuli useempana päivänä pikkutuhrua. Mies oli ihmeissään ko aina toitotin, että nyt alko menkat ja tunnin päästä, et ei ne vissiin alkanukkaan :D
Mut tuli lopulta ja melko runsaat ja kipeätki oli.

Mä oon tän kierron onnistunu tähän saakka oleen varsin hyvillä mielin ja tuhria pähkäilemättä vaan tänään on ollu semmonen mitä jos ja ei kuitenkaan.. Tässä kierrossa on ollu viimesen viikon ajan tajuton väsy, rinnat arat ja vessassa ravaamista ja tietysti sitä miettii, et oisko vihdoin onnistunu. Toisaalta taas kuvotukset ja muut puuttuu ja olo on mitä mainioin, niin tuntuu et eikö ne ällötykset vähän niinku kuulus asiaan jos ois tärppi käyny :D
 
Muutaman kuukauden sivusta seurailun jälkeen päätin nyt rekisteröityä ja liittyä teidän seuraan :)

Taustatietoa: Ollaan miehen kanssa kumpikin 29, ja meillä on ennestään 6-vuotias poika. Toinen lapsi on ollut aina ajatuksissa "sitten joskus", mutta tänä syksynä tuli vihdoin sellainen fiilis, että jospa se hetki olisi nyt.

Pillerit lopetin marraskuun alussa, eli ekaa yrityskiertoa mennään. Itse olen syönyt pillereitä aika monta vuotta, joten ajattelin että kierron normalisoitumiseen saattaa menä jokunen tovi, lisäksi haasteena meillä on miehen lääkitys, joka heikentää käytön aikana hedelmällisyyttä. Mies on pitänyt lääkkeestään taukoa pari kuukautta.

Oletetun oviksen jälkeen minulla oli kaikkea pientä oiretta (mm. nännit arat, lievää närästystä muutamana päivänä heti aamusta ja maha sekaisin monta päivää). Nämä oli kuitenkin niin lieviä, että olin varma ettei tärppiä ole käynyt. Kp 28 eli perjantaina tein kuitenkin varmuuden vuoksi testin, jotta tiedän uskallanko mennä työpaikan pikkujouluihin. Apteekin oma testi vaikutti alkuun negalta, mutta testiajan lopulla siihen ilmestyi ihan haalea haamu, joka näkyi lähinnä puretussa testissä ja valoa vasten :) Kuivuttuaan vahvistui paremmin näkyväksi.

Eilen aamulla tehdyssä testissä viiva oli jo selkeämpi ja tuli esiin testiajalla, mutta on vielä aika vaalea siltikin. Huomenna meinasin vielä tehdä viimeisen testin, jotta näen onko viiva vielä vahvistunut.

En vielä uskalla siirtyä elokuisten odottajien puolelle, ennen kuin olen päässyt varhaisultraan ja nähnyt että siellä oikeasti on joku. Viimeisestä pillerityhjennysvuodosta laskien viikkoa on nyt hurjat 4+3, eli ennen joulua ei ole edes varhaisultraan asiaa. Nyt päällimmäinen fiilis on lähinnä epäuskoinen, että miten tämä nyt tärppäsikin näin nopeasti ja toivottavasti päästäisiin loppuun asti <3
 
Menkat alko eilen eli kiertopäivä 2 meneillään. Sellasta. Helmikuussa IVF hoidon suunnittelu. Kai se pitäs vaan tajuta että se se kohtalo on. Mut ei.. vittuako tässä sitte. Parempii tuloksia muille.
 
On tosi helpottavaa kuulla, että muillakin samanlainen tilanne. Nyt tasan kuukauden menkat myöhässä. Lääkärille soittoaika ens viikolla muissa asioissa niin pitää samalla varmaan kysellä mitä se on mieltä. Tää odottelu rassaa ja vaikka yritän ajatella, että ei ole tärpännyt vielä niin menkkojen puuttuminen pistää kyllä pään sekaisin. Plussatuulia kaikille, toivotaan että joku edes pääsee siirtymään plussanneisiin vielä ennen joulua :)
 
Vielä noin viikko pitäis odotella ennen kun voi testailla.. plääh, tämä vaihe on niin tylsää kun ei voi tehdä muutakun odotella :ROFLMAO: Ei kyllä oo minkäänlaisia tuntemuksia että olisin raskaana joten en usko kyllä :(
 
Jenna91 ymmärrän mitä tarkoitan, kuten varmasti moni muukin täällä oleva! Yritä keksiä oheispuuhaa, että saa aikaa kulumaan ja ajatukset muualle? :D

Olisinkohan jo "myöhässä" jos kokeilis tuota greippimehua? Nyt kp7. Ovis pitäisi olla joulupyhien aikaan ton sovelluksen ennustuksen mukaan, viime kierrossa se ennusti aikalailla oikein. Mikä mehu olis paras? Vai olisiko parempi alkaa kokonaan sitten seuraavassa kierrossa, jos se on tullakseen?

Täällä satoi tänään lunta! Tai no räntää se kai oikeasti oli. Nyt kuulostaa siltä että tulisi jo vettä..
 
Plussatuulia odottavat:


(copyright CC tipstimes,com/pregnancy)

★ -tanjuska (21) | kp 15/26 | 1.lapsi | ya 1/-13

★ inasofia (26) | kp 15/29-30 | 2.lapsi

★ Darni73 | kp 10/25 | 4.lapsi | ya -12

★ taaperotx5 (33) | kp 40/32 | 6.lapsi

★ susanmaaria | kp 13/23 | 3.lapsi

★ sintukkanen (23) | kp 67/28 | 1.lapsi | yk 1

★ mama? (24) | kp 3/26-28 | 1.lapsi | ya -13

★ Nonsk | kp 8/34 | 1. lapsi | yk 4

★ Vuorikristalli | kp 20/27-28 | 6.lapsi | yk 5

★ kunnon kinttaat (30) | kp 1/28 | 2.lapsi | ya-15

★ s4nnn (30) | kp ?/? | 2. lapsi

★ mmm1 | kp 63/30-32

★ Selkkis (36) | kp 9/? | 3.lapsi | ya 12/15

★ Juliet86 (29) | kp 7/28-32 | 2.lapsi | ya 11/-15

★ TalvenTaika (30) | kp 34/? | 3.lapsi | yk 2

★ Chuislean (22) | kp 29/38 | 1.lapsi | ya-14

★ trady (24) | kp 20/28 | 1.lapsi | ya 12/15

★ Toukokuinen (28) | kp 45/26-28 | 1.lapsi | ya 4/-15

★ kenke | kp 50/? | 2.lapsi | ya 11/-15

★ Mandee (22) | kp 23/24-31 | 1. lapsi | ya 11/-15

Lindu (25) | kp 24/30 | 2. lapsi | yk 1

★ _garnet_ (24) | kp 26/27-30 | 1. lapsi

★ Moon Moth (29) | kp 22/30-32 | 1. lapsi | yk 2

★ minlisi (27) | kp 18/? | 2. lapsi | ya -15

★ Zipi (32) | kp 36/? | 4. lapsi | yk 3

★ mirajalapset | kp 19/28 | 4. lapsi | ya 12/-15

★ Mintzuli (32) | kp 18/26-30 | 2. lapsi | yk 2

★ jenna91 (24) | kp 25/33 | 3. lapsi | yk 2

★ haaveet-89 | kp 58/28 | ya -15



Plussanneet: :love:

© Image Provided by Classroom Clipart


♡ 28.10.2015 pumpulipallero (29) | 1.lapsi | yk 4
♡ 30.10.2015 Marpa (27) | 2.lapsi | yk 2
♡ 31.10.2015 Kuhmura (27) | 2.lapsi | ya 8/15
♡ 07.11.2015 Evemum | 4. lapsi | yk 1
♡ 11.11.2015 Hendu79 (35) | 3.lapsi | ya 09/15
♡ 16.11.2015 Joie (32) | 3.lapsi | yk 4
♡ 16.11.2015 Nessu87 (28) | 2.lapsi | ya 6/-15
♡ 17.11.2015 hampula (27) | 2.lapsi
♡ 22.11.2015 Elsa84 | 4.lapsi | yk 2
♡ 06.12.2015 Haaveilija15 (22) | 1. lapsi | ya 11/-15
♡ 11.12.2015 Gazell (29) | 2. lapsi | yk 1

Plussanneiden kuulumisia voit lukea Odotusajan puolella 'Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet' -ketjussa. Tervetuloa!

Linkki tässä: http://kaksplus.fi/threads/toiveena-vauva-2016-2017-n-plussanneet.2462936/
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa haaveet-89 ja Gazell ! Siirsin sinut Gazell suoraan plussanneisiin :) Paljon onnea plussasta, toivottavasti kaikki menee hyvin! :love: Liity tuonne tämän ketjun jatkoille jos haluat, siellä on monta muuta alkutaipaleella :)

haaveet-89, onko teillä ensimmäinen lapsi haaveissa, käsitinkö oikein? :)
 
Nyt kunnolla ON: Tämä kierto on meikäläisellä mennyt ihan sivu suun, ihan tarkoituksella. En ole laskenut päiviä, en seurannut ovulaatiota enkä tehnyt ylipäänsä yhtään mitään muutakaan raskauden eteen paitsi harrastanut seksiä :rolleyes: Tämä "paussi" Yrittämisestä (isolla Y:llä) tuntuu helpottavalta. Se tuntuu todella hyvältä ja luonnolliselta. Hyvä että muistin tänään ensimmäistä teroa ottaa, olen ollut niin ulapalla :D Omatunto kyllä kolkuttelee, tulee jotenkin syyllinen olo kun jätti tämän (kierron) tilaisuuden "käyttämättä". Jospa sitä tämän voimalla kuitenkin taas jaksaa sekoamatta ja uudella innolla. Tämän kierron pidän lomaa, olen ylpeä itsestäni kun pystyn siihen.

Olen pitänyt huomaamattani useamman päivän taukoja täältäkin. Ei minua teidän juttujen lukeminen kyllä ahdista yhtään, päinvastoin, tykkään kovasti :) että sen suhteen ei ole tahallaan tarvinnut pysytellä poissa :) Näkyy minulle olevan pääasia, että pidän itseni kiireisenä niin ei ehdi ajatella liikaa.

Olen puhunut, aikamoinen romaani tästä taas tulikin. :whistle: Jatketaan samaan malliin, lämpimiä plussatuulia jokaiselle! :love:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä olen nyt innoissani, sain just elämäni ensimmäisen vahvan viivan ovulaatiotestiin. Lauantaina viimeksi talletettu ja varmaan tänään pitää isäntä kellistää illalla. Huomenna tulee kaksi viikkoa kierukan poistosta. Joten ilmeisesti mun menkat oli silloin ennen poistoa kuten arvelinkin. Tyhjennysvuotoa oli päivän ajan viikko sitten sunnuntaina. Joten ei oikein tietoa mikä kp tänään on. Kp 17 tai kp 9. Ehkäpä tämä tästä selkeytyy......
 

Yhteistyössä