Toiveena vauva 2017-2018

Hei ootteko kuullu miten yleistä tää on? Eli soitin neuvolaan ja kerroin tän jutun. Sanoin että ovis ollu kolme vk mut testi nega ja menkkoja ei näy. Neuvola täti käski oottaa 2 vk ja testailla tässä välissä, koska voi kuulemma hyvinkin olla että raskaus ei vielä vaan näy vaikka oviksesta onki jo kolme viikkoa :O sano vaan et sit jos seuraavia menkkoja ei näy nii sit varaa aikaa lääkärille.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Onnittelut Hendu <3
Pahoittelut negan saaneille <3, mamalle erikoishalilohdutus.

Täällä pitäis olla nyt sitten ovulaatio, ainakin period trackerin mukaan (kyllä, latasin sen :D) Oireita on alavatsan jomottelua, järjetön seksihalu... Kovin ollaan hyödynnettykin mitä on pystytty. Ei nimittäin ihan helppoa, kun 3 vanhinta on teini-iässä :p Jos sitä koettaisi vielä tänään ?

Hölmö kysyy tuon greippimehun merkitystä? Ja foolihapon? Sen tiedänkin, että foolihappo auttaa alkion kehityksessä, mutta jelppiikö se myös siinä, että sais sen alkion aikaiseksi?

nimimerkillä mehuhyllylle suuntaava *en tietenkään mitenkään väkisin yritä raskaaksi tulla*

Kunnon kinttaat mietiskeli edellisen raskauden oireita. Mulla siitä ei nyt ihan kauhean kauan ole (kuopus 2v3kk), mutta hitto kun en muista yhtään oliko oireita ennen plussaa! Sen jälkeen jäi kyllä kahvi pois, join appelsiinimehua kuin sieni ja karjuin jos joku muu uskalsi sitä juoda. Kuolasin (aina raskausaikana) ja voin pahoin... Mutta ennen plussaa en muista mitään...

Ladies, hyvää loppuviikkoa.
 
  • Tykkää
Reactions: kunnon kinttaat
Pahoittelut negoista :( ja tsemppiä tuleviin kiertoihin ♡

sintukkainen, joillakin hcg tosiaan nousee hitaasti ja testi havaitsee sen vasta normaalia myöhemmin.
Mahdollista voi myös olla se, että pillereiden lopetus vaikuttaa vielä ja tekee vähän (joskus vähän enemmänkin) epäsäännöllisyyttä kiertoihin. Ainakaan tuohon pillereiden aikaiseen 28 päivän kiertoon ei kannata vilpittömästi luottaa.
Oliko tuo 3 viikkoa sitten bongattu ovis kuinka varma?

Vuorikristalli, foolihapon tärkein merkitys on tosiaan alkion kehityksessä ja sitä tarvitaan jo ekoilla viikoilla mm. hermostoputken sulkeutumiseen. Sen syönti on ehdottomasti tärkeintä tämän vuoksi.
Tämä menee nyt muistin varassa, mutta esikoisen aikaan luin, että foolihapon puutos saattaa myös heikentää hedelmällisyyttä sekä naisilla että miehillä. Syitä en valitettavasti muista. Varmaankin liittyy sitten jotenkin sukusolujen terveeseen muodostukseen, kun vaikutus voi näkyä molemmilla sukupuolilla?

Greippi(mehu) vahvistaa (useimmilla) liman eritystä, eli vähintäänkin ovulaation bongaaminen helpottuu. Jostain luin myös, että se vaikuttaisi liman koostumukseen siittiöystävällisesti siten, että siittiöiden on helpompi päästä läpi kohdunkaulasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Vuorikristalli
Sintukkanen, minullekin sanottiin kun olen kerran soitellut että mitäs jos ei menkkoja näy ja testi nega, että kuinka kauan odotella ennenkun lekuriin tai uutta testiä, että voi olla liian varhain tehty testi. Että jos raskaus toivottu niin voi odotella sen parikin viikkoa ennen kun testailee ekaa kertaa (mutta kuka siihen nyt pystyy!? :D). Sanoi toki myös sitä, minkä olin jo netin syövereistä kaivanut, että joillain kierto palautuu nopeasti ja toisilla menee enemmän aikaa että palaa normaaliksi. Itseä ärsyttää kun tiedän kaverilla palautuneen toisessa kierrossa normaaliksi(on jo raskautunutkin) ja itsellä menee aikaa!
 
  • Tykkää
Reactions: sintukkanen
Joo siis kyllä mäkin epäilen sitä pillereitten lopetusta syyksi ja just se et jos ei seuraaviakaan näy, niin jos sais jotain droppia millä sais sit käynnistettyä sen kierron.

Ja kuhmura ihan sata varmaks tosta oviksesta en voi mennä sanomaa kun mtn en tikutellut. Mutta siid kolme vk sitten keskiviikkona mulla tuli tosi paljo sitä sellasta venyvää ihan kirkasta limaa mikä tosiaan muistutti sitä k.munan valk. Ja sit perjantaina oli maha niin kipee et luulin jo et mulla on endo mikä on lähteny vauhdilla leviamään pillerit kun lopetin. Ja ekassa kierrossa tyhjennyksen jälkeen ei mitään tällasta ollu, eli luulen etten ehkä sit ovuloinu. Sillonhan mulla vähän kanssa se kierto pitkitty eli meni näin: runsas tyhjennyvuoto kesti 7p. Siitä viikko, tiputtelin pari päivää, sidettä piti käyttää, sen verran paljon kuitenki tuli ja siitä vajaa kolme vk alko menkat, jotka kesti sen n.5 ja vuodoltaan ihan normit, ei niukat tai runsaat. Ja tosiaan kk alko sillon kp33 mut mul on sellaset menkat että päivää ennen niinku nytki kp32 tulee jo tuhrua pyyhkiessä ja se kestää sen yhen päivän ja siitä aina tiiän et seuraavana päivänä alkaa se vuoto. Nyt ei ole tuhrua eikä muutakaan näkyny.

Mut eipä tässä muu nyt auta kun odotella ja sehän ei se mun vahvin puoli ole :D
 
Suuret onnittelut plussasta Hendu 79! <3 :) Liity sinäkin tuonne jatkoketjuun, siellä jo aiemmin tässä ketjussa plussanneet varmasti odottavat seuraa :)

mmm1 monesko lapsi teillä haaveissa? :)

Pahoitteluni negojen ja menkkojen puolesta, kyllä se meidänkin vuoro vielä tulee. :)

Tarkistatteko listasta taas omat tietonne onko oikein :) En kerinnyt eilen päivittää ollenkaan niin saattoi mennä jotain ohi korvien (tai tajunnan) vaikka kaikki viestinne luinkin :p
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille onnitteluista! :)

Pahoittelut negan testanneille! Muistakaa kuitenkin, et niin kauan kuin menkat ei ala, ei peli ole vielä menetetty!

Musta tuntuu, et toi mun eilinen plussaus ihan kuin antoi luvan uusille raskausoireille. Mulla on nyt eilen ja tänään vihlonu välillä tosi kauheesti nivusiin. Sit tänään mä oon myös ollu vatsasta jotenkin tosi turvonnu. Näytän ihan siltä kuin tää raskaus olis jo paljon pidemmällä. Jos tää tälleen jatkuu, niin joudun siirtymään äitiyshousuihin tosi aikaisin. :eek:
 
Eilisen järkyttävän pahoinvointikohtauksen jälkeen olo on ollu mitä mainioin, ainoat jäljelle jääneet "oireet" on turvotus ja hajuaistin herkistyminen. Tänään tuli sen sorttista tippaakin, että oon hylänny kaikki toiveet raskaudesta ja oottelen elinkautisia alkavaksi. Mieliala on toki taas ihan maassa, miten sitä jaksaakin kuukausi toisensa jälkeen pettyä niin kovasti vaikka raskaus kai tässä vaiheessa jo isompi yllätys olis.

Mullahan esikoinen oli sillälailla yllätys, että kuvittelin, etten voi raskaaksi edes tulla. Oli kuitenkin viis vuotta parisuhdetta ja lähes sama aika ehkäisyttömyyttä takana. Siksipä tälläkään kertaa ei luotto raskautumiseen ole kovinkaan korkealla kun siinä parikymppisenäkin on niin kauan menny, niin kuinkahan nyt. Välillä oon miettiny sitäkin, että kehtaako tässä nyt kamalasti valittaa jos ei lasta saa kun kuitenkin yksi lapsi jo on. Noh, eipä kai siinä auta ku alkaa ahkerasti tikutteleen ovista ja ottaa kaikenmaailman vitamiinit ym. tehokeinot käyttöön :D
 
Tissikivut iski. Tuttu menkkaoire, mutta myös raskausoire. Tänään tuli sellainen fiilis, että nyt on tärpännyt, mutta yritin äkkiä pudottaa itseni maan tasalle. Enhän onnistunut edes ovista bongaamaan ja varma oire aiemmista raskauksista ei ole vielä ilmaantunut.
Kärvistellään...
 
Onnittelut plussasta Hendu79! :love: ja onnea odotukseen!

ON: Täällä oon aloittanut jo tikuttaa ovista, vaikka uskon että on noin kp 16 tienoilla. Nyt vaan hassusti tullut näitä ovista edeltäviä juttuja jo aiemmin.. valkovuoto lisääntynyt ja halut. En tiedä, voihan se olla että mulla kierto vielä sekaisin kierukasta ja nyt tulis ovis jo aiemmin. Jää nähtäväksi :)
 
Moi! Olen seuraillut vauvakuume sivuja täällä jo tieten toista vuotta....Nyt alkaa tilanne olla se, että kohta aletaan vauvaa yrittämään. Mulla on hormonikierukka ollut 4 vuotta ja se ois nyt tarkoitus otattaa pois loppuvuoden aikana. Ikääkin mulla on jo 36 v. Eli jos meinataan vielä yrittää lisääntyä, täytyy laittaa töpinäksi.(y) Meillä on kaksi tyttöä, 4- ja 7-vuotiaat. Molemmat raskaudet on alkaneet eka yrityksellä, joten saa nähdä miten nyt.

Kauan on mieheni kanssa pähkäilty et vieläkö kolmas lapsi...Toinen lapsemme on ollut vähän haastava, niin tämä kolmannen yrittäminen on siirtynyt. Tytöt alkaa jo olla isoja ja omatoimisia, niin kyllä se ihana ois pieni tuhisija tuohon vierelle! Nyt kuitenkin kumpikin sitä mieltä et meidän perheeseen vielä yksi mahtuu. Ja vauvakuume ei vähene kun täällä sivustoilla päivittäin hyppää....
 
No tätä mun ihme väsymystä on nyt ainakin viikon kestäny,tuntuu et loppuu energia ihan liian aikasin joka päivä! Normaalisti rupee väsyttää vast myöhemmin illal.... mittasin lämmön joka oli koholla 36,95 joka on siis huomattavasti ku mulla normaalisti. Enpä noita lämpöjä yleensä ees mittaile yrityksis mut koitinpa kuitenkin nyt. Voihan se olla et oon sairaaksi tulos... eipä muita oireita sit ookkaan. Täs alkaa jännän äärel oleen ens viikkoon pitäs malttaa venaa :LOL:
 
Darni, mitä maailmassa on geleet ja mitä ne tekee?

ON: täällä sitten jäi puuhailut varsinaisen (oletetun) O-päivän aikaan ja jälkeen puuhaamatta :( eli leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...
Parempaa onnea muille
Googleta Gelee Royale löytyy paljon tietoo en jaksa kaikkee kirjoittaa. Pitäs parantaa hedelmällisyyttä ainakin:) mä ostin Lifestä 60 kapselin purkin näin alkuun ja meinaan ottaa 2kapselii päivässä ainakin ovikseen asti ja loppu kierron yks per päivä. Oon yrittänyt ettii millä annostuksilla muut on menny, mutta siintä en oo löytäny juurikaan mitään tietoo. Olisko täällä geleen käyttäjiä tai käyttäneitä?
 
  • Tykkää
Reactions: Vuorikristalli
Darni73, minähän ehdin sen 3 viikkoa käyttää. Lifesta ostin myös, vahvuus vastasi 1000mg tuoretta kuningatarhyytelöä. Kahta vahvuutta oli, tuo 1000 ja sitten 500.
Söin kp1-ovisplussaan kapselin/päivä ja sitten lopetin.

Lifen myyjä suositteli, etenkin aluksi, syömään max tuon 1000/vrk ja käytön jatkuessa pitempään pohtimaan vasta 1500-2000/vrk. Suositteli myös tauottamaan käyttöä, esim 3 viikkoa geleetä, viikko taukoa. Kuulemma näin monet luontaistuotteet tehoavat parhaiten ja säilyttävät vaikuttavuutensa.

Oma tarkoitukseni olisi ollut aloittaa syöminen 1000/vrk taas kp1 alkaen, jos plussaa ei olisi tullut.

Itsekin etsin tietoa annostuksista netistä ja löytyi vähän huonosti. Etenkin tuosta, että kannattaako oviksen jälkeen syödä. Itse päädyin siihen, että en syö lähinnä siksi, että uskoin sen suurimman vaikutuksen olevan munasolun kypsyessä ja kun tuo oviksen jälkeen syöminen tuntui vain kommenttien perusteella kyseenalaiselta. Ei kai siinä kyllä oikeasti mitään ongelmaa olisi, alkiokin käyttää kuitenkin aluksi ruskuaispussin ravinteita, jos ajattelee sitä, että luontaistuotteiden kanssa kannattaa olla harkitsevainen raskauden aikana.

Itse olisin syönyt geleen lisäksi maca-kapseleita, mutta niiden sopivuudesta imetyksen kanssa en löytänyt riittävän luotettavaa tietoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Moikka kaikki! Oon tammikuussa 30 vuotta täyttävä 2v6kk ikäisen tytön äiti. Vauvakuume on nyt nostanut päätään meidän perheessä siihen malliin että ollaan miehen kanssa päätetty, että toinen vauva voisi saapua täydentämään meidän perhettä. E-pillerit lopetin tuossa torstaina. Mun menkat on ollut epäsäännölliset siitä lähtien kun esikoinen syntyi. Kp mulla on luultavasti 13. Kierto on 28-32 päivää. Toiveena olis raskautuminen mahdollisimman pian. Yritys on siis alkanut 11/15.
 
Hei, täällä kolmekymppinen äiti alkanut potea vauvakuumetta. Puoliso on jo potennut pitempään ja sai "viimein" tarttumaan.
Meillä kaksi poikaa ennestään. Toisen jälkeen olin varma, että tässä oli meidän lapset mutta niinpä vain kuume yllätti. Mun raskaudet on riskiraskauksia niin ei ihan helpolla päätös kolmannesta syntynyt.

Meillä menossa yk2 kp17/? . Mulla pcomaiset munasarjat, gynen sanoin. Raskauksien myötä kierrot säännöllistyneet, ennen menkat oli joskus ja jouluna. Esikoista yritettiin vuoden verran sisältäen yhden tuulimunaraskauden ja kuopusta noin puolivuotta.

Tänään tein apteekin omalla rtestillä negan, joka oli myöhemmin muutunut roskishaamuksi(viivanpaikaksi??). Testiä tehdessä oli sen verta kiire etten kerennyt sitä sen ennemmälti tiirailla. Onko kukaan saanut apteekintestillä viivanpaikkoja vai onko vielä toivoa?
Muoks. Tuhruvuotoa ollut muutaman päivän ajan. Juuri ja juuri tulee pikkuhousunsuojaan väriä mutta pyyhittäessä huomaa vuodon.

Talventaika 30/kp17/?/3. Lapsi/yk2
 

Yhteistyössä