Toiveena vauva 2017-2018

Hyvää uutta vuotta täältäkin :) Toivotaan ketju täyteen plussia mahdollisimman pian!

Tietääkö joku, kuinka kauan ennen ovulaatiota johtofollikkeli on näkyvissä? Varasin tosiaan folliultran kp9, mutta nyt on sellainen etiäinen, että ovis tulisikin myöhään tässä kierrossa (siis minun myöhään, kp13). Näkyyköhän siinä vaiheessa jo, kumpi puoli olisi ovuloimassa?

Hyvää uutta vuotta täältäkin :) Toivotaan ketju täyteen plussia mahdollisimman pian!

Tietääkö joku, kuinka kauan ennen ovulaatiota johtofollikkeli on näkyvissä? Varasin tosiaan folliultran kp9, mutta nyt on sellainen etiäinen, että ovis tulisikin myöhään tässä kierrossa (siis minun myöhään, kp13). Näkyyköhän siinä vaiheessa jo, kumpi puoli olisi ovuloimassa?
Pitäs näkyä :)

• Tykkää
Reactions: Fritang
@viipulainen No on siinä pilleripurkilla hintaa :eek: huh huh. Muutenki vitskut on kyllä kalliita. No täytyy kattoo jos jostain löytyis edullisemmin
Joo olihan se tyyris, mutta mulla painoi kupissa se ettei tarvinnu lähtee 30min reissulle julkisilla pienimmän kanssa, kun meidän pikku apteekki eikä lähimmät kaupat noita myy. Bongasin just mahdollisesti hyvän tuotteen. Hinta tuolla nettipuljussa on tosin 40e, mutta se on nestemäistä ja sitä on pullossa litra. Vrk annostus 1rkl (15ml). Sellasen vois mahdollisesti ostaa jos miestä alkaa tökkiä noi mun sekotukset.:ROFLMAO: Sen voi sekoittaa vaikka mehun sekaan.:D Merkki on Mivi total.

Mä alotan iltasella oviksen tikuttelun. Alkaa olla taas aika liukkaat kelit.:whistle: Olis kyllä jees jos toi vaihteluväli kapenis noiden munasarjojen välillä. Nyt se vaihteluväli on ollu jopa 5pv. Katotaan miten käy. Noi sovellukset on aika yksimielisiä siitä että keskiviikkona alkais hedelmällinen vaihe. Mä väitän että se alkoi jo.:LOL:

• Tykkää
Reactions: Möörtsi
01.01.2018

Nimi | kiertopäivät | yrityskierto
Viipulainen........8/26-31...yk6
Nadine88...........25/28-31....yk3
Möörtsi..............36/30........yk1
Tänttähäärää....14/23-29......ya 10/16
Kiira29...............30/28-31......yk5 (km yk3)
Viii......................24/30-34......yk3
Nelliida..............23/28-30....yk6
Fritang...............6/23-27...yk11 (km yk2 & yk4)
Pocahontas-......6/24-34...yk11
Vuuti...................11/28-32...yk9 (km yk7)
Uutikainen..........51/31?......yk2
Salty....................15/30-33...yk1

Piinailijat:
Möörtsi...............dpo21
Nadine88............dpo3
Nelliida...............dpo9

• Tykkää
Reactions: Nelliida ja Fritang
Mun mielestä @viipulainen toi prismanki purkki oli kallis mut nyt ku googletin nii se oliki halvimmasta päästä. No täytyy kattoo sorrunko jossain vaiheessa kuitenkin ostamaan :ROFLMAO:

Hitto tätä piinailua. Vasta dpo3.. Inhottavia ahdistuskohtauksia tulee vähän väliä siitä että jos ei tärpännyt. Millähän sitä sais ny ajatukset muualle.

Mun mielestä @viipulainen toi prismanki purkki oli kallis mut nyt ku googletin nii se oliki halvimmasta päästä. No täytyy kattoo sorrunko jossain vaiheessa kuitenkin ostamaan :ROFLMAO:

Hitto tätä piinailua. Vasta dpo3.. Inhottavia ahdistuskohtauksia tulee vähän väliä siitä että jos ei tärpännyt. Millähän sitä sais ny ajatukset muualle.
Otat jonku pikku projektin itelles. Sitä mäki teen, tosin mun projektit on nyt liittyny kiinteästi näihin hedelmällisyys asioihin, mutta aika tehokkaasti jäi viime kierrossakin se oman navan kaivaminen vähemmälle.:D

Tunnistan nuo ahdistukset; mulla oli sama homma piinailuvaiheessa. Tsemppiä niihin! Kannattaa yrittää vaan hengitellä ja ajatella, että parhaansa on taas yrittänyt. Jos ei tärppää niin kyllä se juuri teille oikea vauva tulee sitten aikanaan. :love:

ON: Raskaustesti aamulla edelleen puhdas negatiivinen. Ei mitään menkkaoloja, märkää on. Eilen sänkypuuhia. Tänään teen vielä ovulaatiotestin ihan vaan tsekkauksena jos välivuoto olikin menkat..

Mä en tota vv:a pahemmin tsekkaa jos edellisenä iltana ollu seksiä. Sitä tavaraa täällä ainakin tulee liki vuorokauden.:whistle:

Jossain oli hyvä kaavio siitä miten vv vaihtelee kierron aikana.
1.kuukautisvuoto
2.kuiva kausi tai niukka vetinen vv
3.hedelmällinen vv joka muistuttaa erehdyttävästi kananmunan valkuaista
4.kuiva kausi tai hedelmällistä limaa sekaisin maitomaisen värisen valkovuodon kanssa
5.vetistä vv
6.kuivahkoa tai reilumpaa mutta paksua hyytelömäistä vv
7.kuukautiset

Tietääkö kukaan noista raskaustestien viivoista. Millon pitäs olla tasavahvat ja millä hormoonimäärällä tulee tasavahvaksi? Oon tehnyt noita herkkiä, mut siis onko tasavahva kun hcg on 10? (n)
Ei välttämättä. Mähän tuosta kuopuksesta tein siinä 2pv ennen oletettujen kuukautisten alkua vikat testit. Yks oli 10mIU liuska, yksi 10mIU puikko ja sit apteekin oma (25mIU) mikään ei näyttäny tasavahvaa mutta siis hyvin reilua plussaa kylläkin.
Muistaakseni jossain oli, että osa testeistä reagoi jopa niin, että testikohta reagoi kun hormoonitaso saavuttaa vaaditun määrän. Se voi joissain merkeissä olla niin, että silloin viiva on haalea ja vahvistuu sitten sen mukaan mitä enemmän hormoonia on. Eli 10mIU testit voi antaa selvän haamun vasta kun hcg taso on tuon 10mIU tasolla.
Ainoastaan silloin panikoisin, jos viiva pysyy hyvin haaleana eikä viikossakaan muillakaan testeillä vahvistu. Tai jos on saanut hyvin selkeän plussan, mutta viiva alkaakin vaaleta tulevina päivinä.
Kannattaa soitella neuvolaan. Pääset sit sinne verikokeisiinkin jossa tsekataan normina se hcg taso.:)

Huh, hyvä kun puhuitte kaikista vitamineista, pitää itekkin tarkistella mitä kannattais ottaa käyttöön. Nyt oon juonu beroccaa, jos en ihan väärin oo ymmärtäny niin siinä on ainakin foolihapon saanti turvattuna (n)? Ja iltaisin oon juonu d-vitamiini magnesium koktailin. Puuttuuko tässä jotain perusjuttuja, esikoisen aikana söin ainoastaan mama multivitamiinia, mut tykkään noista juotavista enemmän...

Täältä kaks plussatuulia kaikille uuteen vuoteen ja erityisesti tammikuulle :LOL:

@Kiira29 tässä kuva kuopuksen aikaisesta plussasta. Ylempi testi on herkkä (10mIU) ja alempi apteekin oma (25mIU) ja tää oli siis 2vrk ennen oletettujen menkkojen alkua.

Edit.
Viiva ei tuon herkän kanssa tuosta enään vahvistunut, tuo apteekin oma kun reagoi selvästi, totesin ettei ole tarvetta jatkaa epäilyä.:giggle:

Viimeksi muokattu:
@Kiira29 tässä kuva kuopuksen aikaisesta plussasta. Ylempi testi on herkkä (10mIU) ja alempi apteekin oma (25mIU) ja tää oli siis 2vrk ennen oletettujen menkkojen alkua.

Edit.
Viiva ei tuon herkän kanssa tuosta enään vahvistunut, tuo apteekin oma kun reagoi selvästi, totesin ettei ole tarvetta jatkaa epäilyä.:giggle:
Okei, eli kyl herkkä siis anto selkeemmän plussan ku tuo ei niin herkkä. Hitsi, meillä ei kyllä täällä oteta mitään hcg määrityksiä mun käsittääkseen, ei ainakaan ennen esikoista mitään katottu.

Joo hienosti on tummunu @Kiira29 en ois lainkaan huolissani itse (jos saan näin 3 lapsen kokemuksella sanoa).:)
Se määritys tehdään yleensä siinä samassa verikokeessa, johon mennään np-ultraa varten. Siitä ei erillistä mainintaa välttämättä anneta mikäli tasot vastaa viite-arvoja. Sen voi toki saada ihan erikseenkin tilanteissa jossa tilanne on selvästi epäselvä, mutta mielestäni sun keississä ei ole epäselvyyttä kun viivakin vahvistuu.:love:

@Möörtsi onhan se ovis tietty voinut olla jo jos uusi kierto on päällä. Mulla vaihtelee. Viime kierrossa ovis oli kp11, sitä edellisessä kp15.
Mutta kurja tilanne silti. Mä oottaisin tän viikon ja sit soittelisin. Julkisella mä luulen että eivät tarjoa apua, mutta jos on mahis mennä yksityiselle, niin suoraan sinne soittoa ja pyytää päästä näytille. Vaikka niin että varaat ajan ja sovitte että tuut jos ei siihen mennessä vuoto ala ja perut ajan jos alkaa.

@viipulainen Niin, en tiiä kannattaako vielä soitella minnekään kun vasta eka luomukierto menossa. :) Mulla on ½ vuotta sitten ultrattu paikat ja otettu papa, kaikki on kunnossa siellä. Vuoto alkoi 16.-17.12 yöllä eli olisko sitten kp 1 17.12. ollut JOS ne oli menkat. Nyt olisi siiiis kp 16. Puputeltu on 16.12, 24.12, 25.12 ja eilen. Vähän luulis että on kierto mennyt hukkaan jos tämä kierto on. Ei se auta kun odotella nyt niitä menkkoja vain. :ROFLMAO: Itse oon tänään paljon levollisemmalla mielellä kuin eilen. Eilen totaalisesti paloi hermot aamulla ja itkin miehellekkin kun en tajua mistään mitään.

@Kiira29 Kyllä mä sitten käväisen jos ei ala menkkoja tässä parin viikon sisään kuulumaan. En nyt vielä taida olla yhteydessä minnekään. :) Onneksi meidän tk:ssakin on huippulääkäri joka on mua ennenkin tutkinut. Kysäisen ensin sieltä voisiko ottaa mua vastaan. Ja on kyllä työpaikan paikkakunnallakin yksityinen gyne. En tosin siitä tyypistä niin tykkää..

Moikka! Kai minäkin uskallan tänne liittyä nyt :) Minä 26v, mies 30v ja esikoinen syntynyt 4/17. Nyt haaveissa pieni sisarus.

Kierto vielä päälaellaan, eka oli 20pv, järkyt 8 päivän menkat siihen väliin, sitten kierto 23pv ja parin päivän tuhru?? Ehkäisy jäi pois viikko ennen tuhrua. Oon tehny negatestejä nyt 3kpl hätäpäissäni:LOL: Nyt kp 11/20-25 (?). Tunsin oviksen kp8 ja hyödynnettiin. Nuo päivätkäänhän ei välttämättä pidä edes paikkaansa.. :ROFLMAO: Esikoista tärppäsi yk7, toivotaan että tää jäis nopeammin haaviin(y)(y)

• Tykkää
Reactions: viipulainen

Yhteistyössä