Toiveena vauva 2017-2018

Hei taas kaikille! Pientä hiljaiseloa ollut työkiireiden takia. YK 5 menossa ja piinaviikot alkakoon.
Tulkaa kaikki halukkaat mukaan meidän Facebookin salaiseen piinailijat/kuumeilijat ryhmään. Laittakaa viestiä jos haluutte mukaan. Tällä hetkellä ryhmässä 18 jäsentä. Se on siitä kiva ryhmä, että siellä saa suht nopeasti vastauksen viivojen tutkiskeluun, lämpöihin jne.. mukaan vaan! (y)

Hei mahtuisko tänne vielä mukaan?

Teen paluun kaksplussalle, kirjoittelin tänne viimeksi vuonna 2012 kun esikoista odottelin. Elämä on vienyt ja tuonut paljon ja nyt yritetään miehen kanssa ensimmäistä yhteistä pientä meidän elämään. Meillä siis menossa yk 1 ja kp 13/30-33? Vähän on kierron pituus hakusessa, sillä mulla oli ehkäisykapseli käytössä ja se poistettiin joulukuussa. Menkat tuli onneks melkein heti :)

@Iiduliinu mä tulisin mielelläni ainakin mukaan ryhmään!

31.12.2017

Nimi | kiertopäivät | yrityskierto
Viipulainen........7/26-31...yk6
Nadine88...........24/28-31....yk3
Möörtsi..............35/30........yk1
Tänttähäärää....13/23-29......ya 10/16
Kiira29...............29/28-31......yk5 (km yk3)
Viii......................23/30-34......yk3
Nelliida..............22/28-30....yk6
Fritang...............5/23-27...yk11 (km yk2 & yk4)
Pocahontas-......5/24-34...yk11
Vuuti...................10/28-32...yk9 (km yk7)
Uutikainen..........50/31?......yk2
Salty....................14/30-33...yk1

Piinailijat:
Möörtsi...............dpo20
Nadine88............dpo2
Nelliida...............dpo8

@Möörtsi :unsure:
Katoin sun Piinalijoissa olevaa dpo listaa ja JOS sun ovis oli sillon ku aattelen oireista päätellen sen voineen olla, niin tänään sulla olis mahdollisesti dpo15. Eli mahdollisesti menkat alkais sit muutaman päivän sisään, kenties huomenna jolloin sulla olis 15 päivän luteaalivaihe kuten mullakin.
Harmittaa ihan kamalasti sun puolesta.:cry:

@Salty tervetuloa!:)

Täällä tänään dpo 12 ja aamulla kasa testejä tehtynä. Tein eka niitä raskauskeijulta tilattuja liuskoja ja antoi haaleeta viivaa ja sit clear ble digillä nega. Ihan sekaste täs vaiheessa ja kauheella vauhdilla Prismaan hakemmaan Rfsu:n, Clear Blue ja Pc:n testit:LOL:
Kaikkiin tuli haalea plussa, ei tarvinnut käännellä tai tiirailla, joten kai se on pakko uskoa...Vaikka tuo digitaalinen olikin nega. Pitää varmaan viimeistään ylihuomenna kokeilla digi uudelleen.

Oikeen hauskaa vuoden vaihdetta kaikille:)

@Kiira29 vitsikun just oltiin eilen kaupoilla ja en ostanu koska tilasin netistä toissailtana. Vaikka niissä nopeet toimitukset onkin, niin tulevat pyhien jälkeen. Ompahan sit ainaki dpot pidemmällä. Hyvä ehkä silleen.

@Möörtsi , inhottavaa tommonen pitkäks venyny kierto. Mutta samaa ajattelisin mitä muutkin ylempänä, että ehkä keho vasta starttailee luomukiertoja. Ei varmaan kyllä yhtään lohduta, kun toivoo raskautuvansa. :( jos ei nyt tosiaan plussaa tule, niin toivotaan edes pikaista kierron loppumista, jotta pääsis uudelleen yrittämään.

Kp 1 lopetin pillerit eli 27.11. Nyt eka luomukierto siis. Aloin vaan pohtimaan, että olisko se välivuoto ollut kuitenkin sit menkat? Alkoi sillon kp 20 ja kesti 6 päivää, jonain päivänä oli runsaampaakin. Pitääkö tässä nyt alkaa ovista saakeli tikuttaa vai mitä mä teen. Jos vaan odotan niin saattaa mennä yks kierto aivan hukkaan. Mua vituttaa niin rankasti tällä hetkellä.

Onnea @Fiona86 :love: !!
Ja tervetuloa @Salty

@Möörtsi Kurjaa kyllä tuo että kierto venyy, mutta jos tosiaan välivuoto kesti sen 6 pv ja oli välillä runsaampaa, voi ihan hyvin olla ekat luomumenkat kyseessä olleet. Mulla oli myös hormonaalinen ehkäisy (pillerit vaan) yli 10v käytössä ja ekat kaksi kiertoa oli oireita tulvillaan ja kierto oli lyhimmillään sen 23 pv.:unsure: ja vastaavasti ekat parit menkat oli _todella_ niukat, kesti tyyliin 2-3 pv ja tampooni ei ollut vaihdettaessa ikänä "täysi".. ovistakaan en saanut kiinni tikuttamalla.

Olen viettänyt pientä hiljaiseloa, koitan nyt ainakin uusimpia juttuja kommentoida :D

@Möörtsi kurjaa ettei sun tilanne ole ratkennut vieläkään! :confused: Minäkin mietin olisiko tämä ensimmäinen kierto voinut olla ovuloimaton? Se ainakin selittäisi, miksi kierto venyy niin pahasti. No oli miten oli, ärsyttää varmasti, tsemppiä.

@Fiona86 Onnea! :love:

@Salty tervetuloa ja plussatuulia!

@Nadine88 Kiva että ovis lopulta löytyikin, tsemppiä piinailuun :)

@Nelliida sulla alkaa olla jännät päivät, testejä odotellessa ;)

Täällä kolmas letropäivä menossa ja sivuvaikutuksilta ei olla säästytty, siksi hiljaiseloa olen viettänytkin. Fyysiset oireet siedän, mutta tämä masennus on kyllä yhtä perkelettä. Onneksi näitä syödään vain viisi päivää :sick:

Pitäiskö nyt vaan odotella pari päivää jos ovis onkin ollut myöhemmin jospa ne menkat sieltä alkaisi.. Viipulainen kun oli laskenut että mulla olisi vielä pari päivää alkuun jos ovis on ollut myöhemmin. Pitänee tilata kasa ovistikkuja ja seurata sitä nyt paljon tarkemmin kuin tässä kierrossa.

@Möörtsi mun tuttava lopetti helmikuussa hormonaalisen ehkäisyn. Sillä oli ollu aina joku sitten 15 vuotta täytettyään. Taisi ehtiä tulla 11 vuotta täyteen ehkäisyrupeamaa.
Hänellä tuli totutusti liuskan loppuessa tyhjennys vuoto jolloin ei enään mitään pillereitä jatkanut. Luomumenkkoja joutui odottamaan yli 6kk ja lopulta sai yksityiseltä lääkkeet jotta kierto starttaisi.
Että valitettavan usein pitkän hormooniehkäisyn loputtua kroppa on hukassa. Toivonmukaan kuitenkin sun kohdalla rytmi tulis pian.

Ja jos se kp20 olikin kp1 niin kaikkiaan 2vk olis nyt odottelua vielä. Tuskastuttavaahan tuo on, olla täysin epätietoinen. *haleja*

Mikähän tossa on että sekottaa toi pillereiden lopettaminen tai pitkää syöminen kierron ku kuiteki kaikkialla toitotetaan että hedelmällisyys palautuu heti kun pillerit lopettaa mut ei tunnu siltä. Kaks kaveria ootteli vuoden että kroppa tasaantu ja alko tulla säännöllisesti menkat ku lääkäris sanottii et vasta vuoden jälkee tutkitaa tai katotaan asiaa..

Mikähän tossa on että sekottaa toi pillereiden lopettaminen tai pitkää syöminen kierron ku kuiteki kaikkialla toitotetaan että hedelmällisyys palautuu heti kun pillerit lopettaa mut ei tunnu siltä. Kaks kaveria ootteli vuoden että kroppa tasaantu ja alko tulla säännöllisesti menkat ku lääkäris sanottii et vasta vuoden jälkee tutkitaa tai katotaan asiaa..
Ne on ne hormoonit. Munasarjat on levossa useimmissa hormooniehkäisyissä yms.
Mä olen sitä mieltä, että on hienoa kun on nämä keksitty, mutta mun mielestä on kammottavaa toisaalta, että niitä määrätään mm.teineille joilla kierrot vielä hakee paikkaansa. Ymmärtäisin kuuriluontoisesti että niitä määrätään, mutta hoitopuolelta ei ikinä ole tullut omassa lähipiirissä sellaista tietoutta, että niillä voisi olla negatiivisia vaikutuksia normaaliin hormoonitoimintaan ja mm.psyykkeeseen.
Mun mielestä (en halua kuulostaa kamalalta) on väärin tarjota näitä ehkäisyjä putkeen useita vuosia ilman kunnollisia taukoja jolloin elimistö saisi välillä taukoa niistä ja saisi toimia normaalisti.
Itsellä hormooniehkäisy aiheutti ongelmia psyykkeeseen. Ongelmat loppuivat kuukaudessa täysin sen jälkeen kun lopetin. Se oli tosi pelottavaa. Ja mulla on useita kavereita joilla vaikutus on sama. Ahdistusta, masennusta, agressiivisuutta, mielialojen radikaalia heittelyä jne.
Kuitenkaan yksikään mun lääkäri ei ole pitänyt todellisena noita ja oon jopa saanut kuulla olevani vastuuton ja hölmö, kun en suostu ottamaan mitään näitä ehkäisyjä itselleni.
Meidän perheen naisille ei oo kellekkään sopinu pillerit, kapselit tai kierukat.

Eli siis, nuo on mahtavia olla olemassa, mutta mun mielestä pitäis saada jonkinlainen sääntely noihin myös. Seurata ihan tarkasti jokaista yksilönä jotka näitä naisille tarkoitettuja ehkäisyjä käyttää, eikä tukeutua niihin keskiarvoihin.

Oon lukenu valtavasti keskusteluja täällä ja kansainvälisillä sivuilla ja enenevissä määrin tuntuu että n.30 vuotiailla, joilla on ehkäisyhistoriaa 10-15 vuotta putkeen, ovat pulassa kroppansa kanssa. Kierto ei starttaa, kierto on epäsäännöllinen, kierto on tavattoman pitkä, kierto on lyhyt, luteaalivaihe on liian lyhyt vaikka kierto olisi säännöllinen, joku kärsii anovulaarisista kierroista jne.
Tuntuu surulliselta että nämä kaikki tulee esille vasta kun toivotaan lasta ja usein näiden kanssa kärsitään vuosi ennen kuin pääsee tutkimuksiin. Vuosi on todella pitkä aika.

Siskolla on pco ja arvatkaa mitä lääkäri ehdotti hänelle. Yrittävät siis vauvaa ensin itse ennen kuin pääsevät julkiselle hoitoihin.
Lääkäri tarjosi e-pillereitä sen sijaan että olisi tarjonnut apua siihen vauvaprojektiin.:confused:

Yhteistyössä