Toiveena vauva 2017-2018

@Miljamaaria miten sulla on käynyt inofolicin kanssa? Huomasin jossain välissä keskustelua, että sitä käytät, mutta mennyt ohi lopputulema.

Mulle tänään suositteli gyne tuota valmistetta. Letrojen ja terojen kanssa nyt sitten painitaan ja odotellaan josko ovulaatio alkaisi. Aika mielenkiintoista tekstiä ollut tuosta inofolicista, joskut saaneet kuukautiskierron käyntiin pelkästään silläkin.
 
Mulla tuntuu ovis tulevan huomenna tai ylihuomenna. Testejä en ole tässä kierrossa tehnyt ollenkaan, mutta kivut alkaa olla sitä luokkaa että tunnistaa kyllä.

Ja taaaaaas väärältä puolelta olisi ovis tulossa :cry: Toki toivon että olisivat vain jotain kasvukipuja ja ovis kuitenkin vielä tulisi kohdun puolelta... Mutta ei nyt kovin lupaavalta vaikuta.

Kevyet romahdusitkut vedin miehen kainalossa ja puhuttiin alustavasti IVF:stä, kun en tiennyt yhtään mitä mieltä mies edes olisi hoitoihin lähtemisestä. Ei se onneksi vastustanut, joten nyt on vähän helpottuneempi olo. Ei ole siis mitenkään ajankohtaista vielä, mutta loppukeväästä jos ei mitään ole tapahtunut niin voi varmaan jo lähetettä pyytää...
@Fritang tsemppiä kovasti!! Onneksi sun mies tukee ja ootte samoilla linjoilla siitä miten pitkälle ootte valmiita menemään. Itku auttaa hetkeksi, siitä taas noustaan. On kyllä tutun kuuloista, tänä yritysaikana on täälläkin pillitetty enemmän ku aikoihin.. Ootteko kauan yrittäneet? Onko mtn apukeinoja käytössä, onko mtn selkeää vaivaa todettu? Monesko kp meneillään?
Me ollaan yk 9 nyt, todettu yllättäen endo pari kk sitten ja pian selviää joudunko leikkaukseen. Toivottavasti ei kumpikaan jouduta ivf:ään asti tätä viemään, tulispa se plussa testiin pian :love:
 
Heippa kaikille!
Uusi kuumeilija ilmoittautuu mukaan :)
Ensimmäinen lapsi on syntynyt 2017 alkuvuonna, ja häntä imetän edelleen päivisin tiheästi, yösyönnit hiljattain loppuneet. Imetyshän saattaa vaikeuttaa ovuloimista ja kiinnittymistä, mutta kuitenkin toinen pikkuinen olisi pienellä ikäerolla toiveissa, joten alamme pikkuhiljaa uutta tärppiä yrittämään :love:
Ensimmäiset synnytyksen jälkeiset kuukautiset loppuivat juuri, nyt mennään kp6. Katsotaan, jatkuuko kierto säännöllisenä, vai heittääkö ihan häränpyllyä... :whistle:
Eli: Kiertopäivä 6/?
Toiveissa on toinen lapsi.
Yritys alkaa nyt!
 
@Pocahontas- Kiitos :love: Mulla on yksisarvinen kohtu, eli toinen munasarja ei yhdisty kohtuun ollenkaan. Tämä ei ollut (suuri) ongelma niin kauan, kun hyödyllinenkin munasarja ovuloi, mutta nyt tämä "väärä" puoli on ovuloinut jatkuvasti. Jos tässä kierrossakin ovuloi väärältä puolelta, niin hyödyllinen puoli on ovuloinut tänä syksynä kerran ja väärä neljä kertaa.

Nyt on menossa kp9, yk5 keskenmenon jälkeen tai yk9 jos kaikki kierrot lasketaan mukaan. Keväältä siis kaksi keskenmenoa, yritys aloitettiin 12/2016. Meillä on kyllä yksi onnistunutkin raskaus takana, josta päälle 3-vuotias lapsi, joten mikään maailmanloppu tämä yrityksen venyminen ei ole. Toki sitä toivoi pienempää ikäeroa... :unsure:

Tsemppiä myös sulle, toivotaan pikaisia plussia :)
 
@Fritang zemppejä. Itse olen aina menkkojen alettua itkut päästänyt ja ollut kuin persiisiin ammuttu karhu.
Nyt vaan asennoituu että eipä oo vuoteen mitään tapshtunut niin tuskimpa nytkään tärppää.
Me ollaan kans miehen kans käyty läpi mihin asti ollaan valmiit yrittään tai kokeileen. Mutta keskusteltu myös se vaihto ehto että jos emme lasta saa ollenkaan.

Dpo 9. 20/23-29

Tänään eka aika lapsettomuuslääkäriin jännittää vaikka viä mitään tapahdukkaan.
 
Huomentapäivää!
Voihan rasitus, dpo2 olisi vasta, mutta toi lämpökäyrä kertoo että ovis olis ollu kyllä sunnuntaina eli dpo3 olis sen perusteella. Vaan samapa tuo nyt tässä kohti oikeastaan kun ei isommasta heitosta ole kyse.:D
Itellä ei ihmeempiä, perus etomista ja kohdun kiristelyä, mitkä voi johtua n.sadasta asiasta. Aamulämpö noussut edelleen eilisestä asteen kymmennyksellä eli on nyt 36,7C. On siis noussut yht. puoli astetta oviksen ajan lämmöistä.(y)
Onneksi tää viikko on jo puolivälissä ja oon vielä toistaiseksi järjissäni.:D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: emilyyh
Jahhas eka aika lääkärillä käytynä. Eikä yhtään sen viisaampi ole.
Kyseli kaikkea, sano että mulla 5 lasta helposti tulleet raskaudet, menkat säännölliset joten myös ovuloin joten mua ei nyt tutkita. =( Ei siis ultrattu. Kohdunsuun ja kohdun kopeloi.
Sano että nyt tutkitaan ekana miehen simpat ja jos ne ok niin sit mut otetaan tarkempaan syyniin ja perusteellisiin verikokeisiin.

Miehelle iski nyt joku paniikki.. Sano et onkohan tää pakollista.
No voi perse.. Vuosi yritetty eikä mitään tapahtunu et joo kyllä on pakollinen.
 
@Tänttähäärä höh, kyllä itseäkin turhauttaisi.
Ja miehelle varmaan se paniikki siitä, että jos osoittautuu olevan hänessä se vika. Miehille se tulokseton lapsen yritys ei jotenkin tunnu olevan aivan niin henkilökohtaista ennen kuin joutuu tuohon tilanteeseen, jossa voi olla edes mahdollisuus, että vastaus ongelmaan löytyy itsestä. Varmasti pelottaa, mutta kun yhdessä veneessä ootte niin ei oikein ole mahdollista olla tutkimatta toista.
 
Mä oon ollu koko päivän aivan jäässä. Paksu huppari ja villasukat jalassa värjötelly vaikka sisällä mellä on 25C.
Iltalämpö ihan perus kiertoon nähden ja ei erityisemmin ees tunnu flunssaselta vaikka niistää saa aina välillä.
Kohtu edelleen kireä ja alkaa ottaa jopa päähän toi jatkuva tietoisuus sen olemassa olosta. Vasemmalla myös ajoittain sellaista tylppää kipusäväriä jotka säteilee alakertaan. Vv tulee reilusti mikä ei nyt ole kyllä sinänsä outoa noin yleisesti ottaen ja voi johtua esim.greippikuurista jonka lopetin sunnuntaina.
Mutta, nyt kun pääsin peiton alle, oon aivan tulikuuma..tai tuntuu siltä että iho hohkaa lämpöä. Mutta ihan oon kuulema normaalin lämpöinen itseni.
Jos mulla oliki tosi hyvä ovis? Ja oireet johtuu vaan siitä hyvästä keltarauhasesta.:D
Ja oon ollu kireä ku viulunkieli ja oon mm.jälleen suuttunu miehelle tänään, sen voin ainakin mapittaa keltarauhasen syyksi.:LOL: mutta siis yleensä en suutu lainkaan helposti ja siitä mies ärsyyntyy jos vaan olen tosi zen vaikka sen tekis mieli vähän väitellä.:D:LOL:
 
Dpo 10 tänään..kp 21/23-29 (viimeksi kierrron pituus 25 )
Mää oon niin sekasin dpo ja kaikesta. Alkuun oli aina tosi perillä mikä menossa, nyt joutuu lunttaileen ja laskemaan.
Jos ovispäivä on 0 ni sit mul o dpo 10.

Ystäväni pms saapui eilen. Tuntuu et otan kaikki helposti itteeni vaikka mies tarkottas sen hyvänä. Eilen jostain loukkaannuin ja mökötin mutta nyt huonostinukutun yön jälkeen en muista syytä. Mies anto aamupusun ja olin laaaaav.. Kunnes varmaan päivällä taas kehitän jonkun riidan ihan tyhmästä.
Alavatsa kipuilu alkanut para aikaa sattuu alas.
Ja mitä mulla harvoin on niin nännit kipeät.Joskus keväällä ollut viimeksi.
 
@tänttähäärää Voin kuvitella että munkin mies reagoisi juuri noin... Toivottavasti miehesi saa sen näytteen kuitenkin pian annettua, niin pääsette etenemään asian kanssa!

@emilien onnea :)

Kummallista. Edellispäivänä kipuili väärän puolen munasarja, eilen oikean. Tänään on vaimeita kipuja kummallakin puolella. Ovuloiko jompi kumpi vai onko ovis vasta tulossa, ei mitään hajua. Ihan perinteistä, heti kun jättää ovistikut pois niin tulee tällainen sekava kierto. :LOL:
 
@tänttähäärää pidetään peukkuja:)(y)

Täällä olis nyt tarkistetulla kaavalla dpo4.
Mulla oli tullu pikkiriikkisiä finnejä. Yksi nenän alle ja muutama rintakehään.:eek: Normaalisti jos tulee finnejä, niitä tulee se tasan 2kpl ja leukaan päivä ennen menkkoja.:ROFLMAO:
Mut pitäydyn ajatuksessa, että nyt pyöris vaan astetta paremmin hormonit.
Vasemmalle kiristää edelleen ja nyt se tuntuu vasemmalla alaselässäkin. Ei satu, mutta sellainen kiristävä pieni paine. Ehkä mulla on joku lihasjumi jossain.:cautious:
 
Illalla juteltiin simppatestistä. On se sinne menossa. Soitti tänään itse sille joka näitä hoitaa.
Lähete laitettu ja jotain papereita tulee postissa.
Hidastahan tää on kun kunnallisella mennään mutta mihinkäs tässä nyt kiire. Joka päivä ainakin oppii toisesta jotain uutta. Yhdessä kun ollaan oltu 1v9kk ja samankatonalla asuttu 1v.
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Hyvä kuulla että se paniikki meni miehellä ohi.
Meillä miehen kanssa yhteistä taivalta tuli lokakuussa 3 vuotta. :)
Mun isommat lapset siis edellisestä parisuhteesta ja tämä nuorin on nykyiseni esikoinen.
Tässä on ollut ihanaa huomata miten omistautunut mies on isänä, kumppanina ja isommillekkin on hieno aikuisen malli.
Edellisen kanssa kaikki oli päinvastoin ja pelkkää rämpimistä ja se elämä oli kyllä kohtuuttoman raskaskasta kun mietin näin jälkeenpäin. On exä silti kunnostautunut tässä viimeisen vuoden aikana isänroolissaan, mistä olen tosi helpottunut ihan lasten vuoksi.

Omat olot:
Ei oo paleltanu tänään vielä. Ihanaa. Se eilinen syväjäätyminen oli ihan kamalaa. :confused:
Olo oli just sellanen, että olisin seissyt vähissä vaatteissa kylmässä. Ja olin todella väsynytkin. Meinasin mennä eilen päikkäreille vaikka ikinä en moisia harrasta. En mennyt kun tajusin isompien tulevan pian koulusta. Yleensä myös unille meno kestää mutta eilen sammuin melkein heti sen jälkeen kun tänne laitoin viestin.:LOL:
Varmaan nää lyhyet päivät alkaa tekemään tehtäväänsä.:p
 
@viipulainen mulla oli eilen samanlainen syväjäätyminen! Ehdin kyl ottaa päikkärit ku väsytti hirveesti.

Mun pää hajoo tähän odotteluun!!! Oviksen aikoihin olin viel ihan varma et nyt tärppää ja nyt oon satavarma että ei oo tärpänny kuitenkaan ärsyttää ja ottaa päähän ja..nyt vasta kp21 ja ovis oli kp14. Ihan normit oireet on nyt niinku oli viimekin kierrossa kun olin varma et oon raskaana, menkkajomotukset (nyt kun aattelee nii vähentyny paljon) ja nippailut ja palelut ja väsymykset ja tissikivut. Huoh. Ei edellisten raskauksien yrittäminen ollu näin vaikeeta ;) ja nyt vasta yk2 tai 3..en laske sitä ensimmäistä kun ei ollu vielä pillereiden jälkeen kunnon menkat alkanu.
 
@viipulainen mulla oli eilen samanlainen syväjäätyminen! Ehdin kyl ottaa päikkärit ku väsytti hirveesti.

Mun pää hajoo tähän odotteluun!!! Oviksen aikoihin olin viel ihan varma et nyt tärppää ja nyt oon satavarma että ei oo tärpänny kuitenkaan ärsyttää ja ottaa päähän ja..nyt vasta kp21 ja ovis oli kp14. Ihan normit oireet on nyt niinku oli viimekin kierrossa kun olin varma et oon raskaana, menkkajomotukset (nyt kun aattelee nii vähentyny paljon) ja nippailut ja palelut ja väsymykset ja tissikivut. Huoh. Ei edellisten raskauksien yrittäminen ollu näin vaikeeta ;) ja nyt vasta yk2 tai 3..en laske sitä ensimmäistä kun ei ollu vielä pillereiden jälkeen kunnon menkat alkanu.
Hei sama, oon aivan nuppi levällään ja kp18 vasta. :ROFLMAO:
Mulla oli kanssa aika hyvä fiilis onnistumisesta oviksen tullen, nyt lähinnä tuntuu siltä että kierto vetää varmaan vaan omiaan.:whistle:
Päivälmpö aivan kamala vaikka en oo kipeä, 37,6 ja yhtäkkiä kohdunnapukka alhaalla ja koko mitaltaan kivikova.
En tämmöstä tajua kyllä, kaikki nää "oireet" on ihan ku mun loppukierron oireita lähellä menkkojen alkua.:ROFLMAO: Mihin saa laittaa reklamaatiota? :D
Mut jotain positiivista, sentään aamulämmöt joilla on merkitystä, liikkuu tasaista käyrää oikein kauniisti. :LOL:
 
Huomentapäivää!
Voihan rasitus, dpo2 olisi vasta, mutta toi lämpökäyrä kertoo että ovis olis ollu kyllä sunnuntaina eli dpo3 olis sen perusteella. Vaan samapa tuo nyt tässä kohti oikeastaan kun ei isommasta heitosta ole kyse.:D
Itellä ei ihmeempiä, perus etomista ja kohdun kiristelyä, mitkä voi johtua n.sadasta asiasta. Aamulämpö noussut edelleen eilisestä asteen kymmennyksellä eli on nyt 36,7C. On siis noussut yht. puoli astetta oviksen ajan lämmöistä.(y)
Onneksi tää viikko on jo puolivälissä ja oon vielä toistaiseksi järjissäni.:D
Mulla on kyllä semmonen kutina et sulle se plussa pärähtää vielä testiin tässä kierrossa! :love:
 
Mulla on kyllä semmonen kutina et sulle se plussa pärähtää vielä testiin tässä kierrossa! :love:
Voi mä niin kovasti toivon et oot oikeassa!:love:
Mua sattuu oikeelle alavatsaan. Alko tunti sitten satunnaisina tuikkaisuina ja nyt kun patikoin kauppaan niin tuntuu jatkuvasti ja selässä sellasta aaltoilevaa tunnetta ku ois ööö...menkat tulossa.
Mut tätä tais olla toissa kierrossa? Vai olikohan se niin että vaan molempia nivusia jomotti?(n) Noh, tiedä häntä. Joka tapauksessa ilkee tunne, oli mitä oli.:cautious:
 
Note to myself: edelleen tuikkii ja jomottaa oikealle ihan sama mitä teen(n)
*muoks*
Kello 22.18 ja näitä piiruntarkkaan samaan kohtaan tulevia sukkapuikkovihlasuja tulee yhä. Ei niin kovana ja usein mitä aikaisemmin tuossa, mutta tulee.
Näissä on eroa negakiertojen alavatsakipuiluihin, ne oli suonenvetomaisia ja vähän siellä täällä tuntuvia.

Mutta katotaan nyt rauhassa. Voihan nää olla vaikka jotain suolistoon liittyvää, mistä sitä tietää kun nainen on.:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ilihc
Byhyy..mun lempirahka (Danion vanilja) on turmeltu!! Se maistuu SIENILTÄ:cry::cry: hyh..puistattavaa. :sick:
Eilen illalla söin karjalanpiirakkaa (mun lempparia sekin), maistu kamalalta.:cry:
Ei muuten, mutta jos nää on vaan jotain kierron oikkuja jotka ei viittaa raskauteen, niin:devil: Lempiruoat on pyhiä, ei niitä saa hormonit pilata ilman hyvää syytä.o_O
Dpo5 tänään..aika matelee.:sleep:
 
Täällä ei mitään normaalista poikkeavaa oiretta ole. Dpo4 ja lämmöt koholla kuten oviksen jälkeen pitääkin ja pientä kipua rinnoissa joka kasvaa kierron loppua kohden aina oviksen jälkeen. Viime kiertoon verrattuna vähemmän ja lievempiä oireita itseasiassa.

Tutkin netistä blogeja ja törmäsin sellaiseen tuotteeseen kuin Vitex. Onko kukaan käyttänyt? Pohdin että estrogeenidominanssin oireita löytyy niin voisi kokeilla. Pco:ta ei ole tutkittu enkä vielä ole valmis menemäänkään tutkimuksiin vaan mieluummin kokeilen nämä muut vaihtoehdot ensin. Eikä kait estrogeenidominanssi toisaalta tarkoitakkaan että on pco.

http://www.natural4you.fi/fi/tuotteet/kosttillskott/vitex.html

http://www.kuukautiskorjaamo.com/blogi/estrogeenidominanssin-hoito
 
Hitto näitä aamulämpöjä. Ei oo helppoo vuorotyön kans mittailla kun tekee varmaa heittoja. Nyt on ollu tasaisempaa ku viime kierrossa ja kaaret laajempia :ROFLMAO: kummastuttaa tönän päivän lämmön nousu, mihin saattaa vaikuttaa että mul oli 2 todella aikaista heräämistä ja tänään sain nukkua oikein pitkään. Tai sit ovis oli jo(n) No peittoja on heiluteltu säännöllisesti joten sinällään ei väliä. Oireita ei kyl oo viel kauheesti. Vaik pieniä vihlasuja välillä alavatsassa ja ehkä enemmän vasemmalla. Laskennallinen ovis olis ens ti.

[url=http://aijaa.com/i16imm][/URL]
 

Yhteistyössä