toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

  • Viestiketjun aloittaja erilainenko
  • Ensimmäinen viesti
jeppistä: äkkiä se mökö on kyl kuitenki vahvistunu =)
ja se alkaa nii äkkiä se ruoka upota paremmin ja paremmin. muistan esikoiseltaki sen ku oli alkuun takkuista maidon meno väliin. mut sit ku alko meneen sitä kans meni =)
juu mie taas olen irtisanonut leposopimuksen ja olen ollu jo ihan normaalisti pystyssä.
tänään siivoilin ukon apuna kämppää. mut raskaimmat hommat jättäny pois edelleen.
mut olen päättäny et saapi tulla jos on tullakseen. pää ei enää kestä tuota sängyssä makaamista. kaupalla käyntiki on jo nautinto ku missään ei ole liikkunu =)
supistelutki taas asettunu vähemmäksi vaikka ylhäällä olen ollu.
nyt vaan persuus ihan puuduksissa ja sika kipeä. taitaa toi jäbä olla nii alas laskeutunu jo et painaa kankkuun kohtu.
juu kyl mieki ennemmin alakautta synnytän ku toipuu nähtävästi huomattavasti nopeammin siitä touhusta vaiks kauheeta seki touhu on..alkanu jo paniikki hiipimään ylle ku h-hetki lähenee...apuva!!!!! :eek:

toi vastasyntyneiden teho on kyl sellane paikka et siellä näkee mitä ihmeellisempiä selviytymistarinoita kyllä. iteki ku esikoisen kanssa siellä pariin otteeseen oltiin.
siellä eletään niin omaa elämää ku olla ja voi. eikä onneks kaikkea voi ikinä aavistaakaan mitä voi ollakaan. onneks.
nyt täytyy vaa toivoa et kaikki menisi hyvin itelläkin ja saisi jäbän terveenä syliin.

nemika+jäbä

:D
 
viime yönä pääsin tutustumaan synnärilleki taasen.
jäbän liikkeet tyrehtyi olemattomiin illan aikaan. ja sit hiljeni kokonaan masu elämä.
yhden aikaan lähdin ajamaan synnärille ja ultrassa näkyi sit et jäbä on kääntyny napanuora kädessään ympäri ja jäänyt jumiin toiseen laitaan kokonaan.
sitä meni kaulan kautta ja ku istukka edessä nii toinen oli sit aivan jumissa.
onneks lääkäri sai autettua sälliä ja käännettyä sitä toiselle puolelle ja sit heräski jäbä potkimaan sit koko illan edestä. ja sydänkäyrät lähti heti nousuun.
onneks ei ollu päänympäri nuora sentään. mut pahassa puristuksessa reppana.
lääkäri ei ole ku kerran uransa aikaan nähnyt vastaavaa.
ja varoitteli et jos ei onnistu nii sektio edessä sitten yöllä.
mut onneksi niin ei käynyt. vaan pääsimme kotiin yhtenä kappaleena.
neljä tuntia kerkesin aamuyöstä nukkumaan vaan mut eipä väsytä kovin paljoa vielä.
sen verrran ihmettelemistä oli tässäkin jutussa kyl.
mut nyt potkuja tulee vanhaan malliin ja tietää että kunnossa toinen on varmasti.

nemika+jäbä 34+6 ( huomenna viikonvaihtoon taas) :D
 
Hei, onko muita samankaltaisia lukemia saaneita, kaipaisin kokemuksia.
Olen 38 vuotias, raskausviikolla 12 niskaturvotus 3,4 pääperämitta 56 ja veriseula papp-a 1,4 mom ja hcg 1,27 mom, riskiluvuksi tuli 1:5. Olen menossa lapsivesitutkimukseen viikon päästä.
 
Juuri noita onnellisia vastauksia kaipailen, itse kun en millään jaksa uskoa, että asiat olisi huonosti. On niin odotettu lapsi ja keskenmenoja takanapäin. Onneksi teillä asiat paremmin kuin hyvin tulosten suhteen.
 
Täällä odotellaan jo neljättä viikkoa lapsivesipunktion tuloksia... alkaa jo vähän käydä raskaaksi. Kuinka kauan te muut olette joutuneet odottamaan tuloksia? Onko se jotenkin huono merkki, että tulokset viipyvät? Olen jo hätäpäissäni soitellut pari kertaa tulosten perään, mutta aina on tullut sama vastaus; ei täällä ole vielä mitään tietoa.
 
pirmeli: mulla kesti alle kaksi viikkoa tuloksien tulossa. mutta sillä ei ole mitään merkitystä kauanko se vie. et ei ole todellakaan huono merkki sen enempää. se riippuu ihan miten siellä solut jakautuu jne...ku niihin ei voi vaikuttaa mitenkään. eikä nopeuttaa. toisilla nopeammin ja toisilla vie huomattavasti kauemmin.
toivotaan että saat pian tulokset!!!!

jaksamisia odotteluun!

nemika+jäbä 35+0 =)
 
nemika: voi eemeli! sehän tästä vielä ois puuttunu, et oisit saanu sektion testata :p tää on lystiä :LOL: mites se herra jäbä vieläkin siellä pyörii noin valtavasti? on kyl tuurit mukana kun noissa vois käydä huonostikin! :hug: ja kateeks käy sun viikot :p nyt pysyt vaan rauhassa niin sen kolmekiloisen tempaset kehiin parin viikon päästä! :LOL:
meittin mökö painoi tänään 2150 g :eek: iso kuin mikä! tissi on maistunu joka päivä sen kerran ja tuntuu nyt syövän yli puolet maidoistaan itse! :heart: tänään ensin tissiltä ja loput isäntä juotti pullosta. joten kotiinlähtö lähenee. nenämahaletkusta päästään varmaan parin päivän päästä. pienestä sitä ollaan iloisia näitten keskosien kanssa. :heart: ei varmaan täysiaikaisten vanhemmat ymmärräkään, miten iso askel tuo itse syöminen on... kait se piti tämäkin kokea, jotta osaisi arvostaa elämää taas toisella lailla! :heart: :heart:

liisa: toivotaan teille hyviä uutisia, kun aikanaan saatte lapsivesipuntion tulokset :hug: jaksamista odotteluun!

pirmeli: meillä ne lapsivesipunktion tulokset taisi kestää vajaat neljä viikkoa, mut suurin syy siihen oli et yks kromosomi tutkittiin tarkemmin oulussa... etteköhän ensi viikolla ole viisaampia! :hug:

jeppistä ja mökö-neiti, 35+6 tai 3 vkoa+5 pv
 
jeppistä: juu huonosti olisi voinut käydä jos en olisi näytille lähteny. :(
jäbä myllää tuossa muljuten kyljeltä kyljelle nii siinä sit onnistui temput tekemään.
mut onneks selvittiin säikäyksellä sitten loppujen lopuksi. ja olisi ottanu päähän et ensin varotaan ennenaikaisuutta ja sit se otetaan etukäteen pois kuitenki.. :kieh:
saapi nähdä kauanko pysytään yhdessä kasassa vielä. toisaalta ei enää pelotakaan ku viikot on ny yllättävän hyvät mitä odotettiin kuitenkin.
ei sitä keskosen kanssa elämää osaa kukaan muu joka sitä ei ole kokenut tietää mitä se loppujen lopuksi on. mut onneksi mökö on noin hienosti skarpannu nyt ja paino nousee. kohta on nyytti jo kotona teillä. äkkiä menny tämä aika kuitenki.

en ole kauhean rauhas kyl enää ollu...
:ashamed:
ei jaksa tuossa sängyssä majailla enää yhtään ylimääräistä. niin kauan kerkes röhnäämään siinä kyllä. mut jos puolitoista viikkoakin pysyisi vielä masussa nii ois tosi hieno juttu. maha kyl humahtanu viime viikon aikaan ihan alas. roikkuu nyt tuossa jalkojen päällä ku istuu.
ylihuomenna olisi painokontrolli taasen polilla.

jaksamisia kaikille tuloksia odottaville!!

nemika+jäbä 35+1 (ja viikko vaihdettu tyylikkäästi kasassa)


 
Rouva Pikkumyy: Toivottavasti plussaat, täällä pidetään sulle peukkuja pystyssä :heart: . Itsellä sama edessä parin viikon päästä.
Jeppistä: On se hyvä että pienelle tissi jo maistuu. Kohta saattekin jo pienen kotiin ja alkaa se tavallinen arki :D .
Nemika: Otahan nyt vaan rauhallisesti siellä kotona. Pari lisä viikkoa olis vielä hyvä pysyä nipussa. Pistät ukon tekemään kevät siivouksen ja vaan nautit laiskottelusta vielä kun sitä voit hyvällä omallatunnolla tehdä :D .
Kaikille tuloksia odottaville onnea ja jaksamista. Meillä odotettiin tuloksia kaksi viikkoa ja muistan miten tuskaa se oli.
 
Moi kaikille ihanille ihmisille! On tämä tuskaa odotella tutkimukseen pääsyä ja sitten vielä tuloksia (naistenklinikalta sanottiin että viikko menee tuloksissa) eli pari viikkoa vielä yhtä odottelua...
Ei pysty täysillä raskaudesta nauttimaan. Huomenna neuvola-aika ja toivottavasti sydän äänet kuuluu, saisi jotain helpotusta.
 
rouva pikkumyy: kiva ku käyt edelleen kuikkimassa meitä =)
hyvä että selvisi pikkuisen menehtymisen syy. varmaan tietyllä tavalla helpottaa ymmärtämään menetyksen paremmin :hug: :hug:
nyt toivotaan pikaista plussaa tosissaan. tule sitten kertomaan miten kävi. kädet ristissä istun ja odotan ja toivon plussaa teille nyt :hug: ja onnellisempaa odotusta tosissaan.

tauski82: sinne kanssa pikaista plussaa toivotaan nyt. pääsisitte pikkumyyn kanssa sit uudestaan aloittamaan odotusta. :hug:

liisalle kanssa voimia koviin odotuksiin. muistan vielä ku eilisen päivän kyllä ne viikot.
toivotaan että saatte tulokset sitten pian ja kaikki menisi hienosti :hug:

tänään tuli ulkona käytyä ja metässä käveltyä tytön kans käpyjahdissa. ei vaan osaa enää rauhassa olla. vaan nauttii ku saa raitista ilmaa ja uskaltaa liikkuakin vähän.
tosin pitäs muistaa levätä kuitenki vähän enemmän. ei vaan enää tahdo jaksaa. ku 11 viikkoa ollu jo tätä..

nemika+jäbä 35+1 B)
 
Tervehdys kaikille!

Tsemppiä tuloksia odottaville! :hug:

Pikaisia plussia Tauskille ja Rouva Pikku myylle.

Neminka: olet jo loppusuoralla, kohta pääset yli keskosuuden rajan. Ikävää jos pikkuinen liikkuu välillä huonosti -se varmasti lisää huolta. Mulla mahassa sellanen hyörinä et pahaa tekee välillä, mut toisaalta hyvä niin ei tarvii olla huolissaan. Perässä tullaan. :hug: sinne

jeppistä: mökö kasvaa tosi hienosti, koska saat pienen tyttösen kotiin?

merika ja maha-asukas 31+2 (täällä istuskellaan edelleen tai ollaan poikittain)
 
merika: toivottavasti teittin mukelo kääntyy oikein päin! :heart: ei oo herkkua tää sektion jälkeinen aika... :x

tauski ja rouva pikkumyy: muistan kuin eilisen tuon ajan, kun jännitti alkaako vai ei... ja tuntui et aina ne alkoi, kunnes eräänä päivänä 1,5 viikkoa ennen koko menkkojen alkamista tiesin olevani raskaana. se oli jännä tunne, kun tuli sellainen olo et nyt tärppäs. ja se tulos on nyt vaaviteholla odottelemassa kotiin pääsyä. toivottavasti teillekin tulee tuo tunne ja plussa siihen päälle.

liisa: hyvä jos saatte noin pikaisesti tulokset?!

mökö päässee ensi viikolla kotiin. tänään lekuri kirjoitti papruihin, et kotiin kun syö itse. muuta ei enää tarvitse odotella. :D tänään otti rinnasta huikat molemmilla syötöillä mitkä olin sairaalassa. pikkuinen näyttää mallia miten tissistä syödään... tänään on tehty pään ultra kontrollina, kun alkaa kuukausi olla ikää. jospa siinä ei sen kummempia ois ollu.
siellä se meidän istukkanäytteen trisomia 16 porskuttaa kovasti eteenpäin... :heart: eipä uskois et olin valmis keskeyttämään kun tuollaisen natiaisen olisin menettänyt (kaikille jotka eivät koko ketjua jaksa lukea, niin lapsivesipuntiossa lopulta puhtaat paprut).

nemika: tääl ois 36 viikkoa täynnä :LOL: vieläkö sä jaksat sen viisi päivää et pääset samaan :LOL: tai voithan kokeilla ratsastamista, mikäli tuntuu et mahasta haluat eroon... heh... mä tänään bongasin oman heppani kantavaksi. en ole sitäkään kuin vilaukselta katellut viimeiseen kuukauteen ja nyt sit mun mielestä sen maha on sellaisen näköinen, et on varsa sisällä :heart: kesällä sit perheenlisäystä, taas... toivottavasti.
mitähän sitä ite keksis, et ei pamahtais uudestaan paksuksi? vois vaik revanssin ottaa, mut tän sektion takia ei uskalla riskeerata. vois olla vielä surullisempi raskaus tiedossa kuin tämä. ja todennäköisesti sitä tulis raskaaks, kun ei sitä yritä :LOL: :LOL: joutaishan noita muksuja tietty tekemään, kun tuolla sairaalassa hoitavat :LOL: VITSI! ei passaa leikkiä tuolla asialla. oisin mökönkin kanssa mielummin kotona.
yritähän sä pitää se jäbä vieläkin mukana; ne pojat nääs tarttee kaikki 40 viikkoa et ovat yhtä pitkällä kuin me tytöt 32 viikolla; eihän se mikään ihme ja uusi tieto ole :LOL: ainahan ne vähän myöhemmin kehittyy :LOL:

jeppistä ja mökö sairaalassa, huomenna neljä viikkoa
 
merika: on tämä normaaliin verrattaen kyllä aika aktiivinen jätkä. mut säikäytti tietty toi napanuorasotku nii sitä kyttää vaa vähän liikaa. vaikka tuskin temppua uusii enää :LOL:

jeppistä: juu mie päätin et tässä kuussa synnytän. saa sitten vapuksi olla kunnossa synnytyksestä ja pojan kans jo arkea viettämäs.
mut jos sinnittelis tonne 36 viikolle asti vielä nii olisi hyvät eväät tähän maailmaan sit pojalla.

ihana ku saat mökön kohta kotiin jo. niin se aika vaan on menny. vaikka varmaan ollu raskasta tuota väliä juosta koko ajan.
millos sitä saa sektion jälkeen tiineytyä uudestaan?? tosin ite en ny jostain syystä osaisi ajatella et uutta perään heti ite tekisinkään..
ja heppa tiineenä..vaude..vähän oon kade ku ei tuota meidän ruunaa saa tiineeks millään.
tosin tuntuu et yks kantava riittää tällä haavaa meidän perheeseen.
tää viskelee mun hymiöitä tonne ihan alas jonnekin nii ei voi käyttää niitä..
huomenna polikäynti edessä..saapi nähdä onko poju kasvanu miten..jos samaa tahtia ku ny viimeks hurahti nii nyt vois olla jo sit yli sen 2kg kuitenkin sintturan painoki..

nemika+jäbä 35+2



:D
 
Heippa. Meillä jännitys tiivistyy, tänään tuli tyksin hoitajalta soitto ja tulokset ovat valmiit. Hän olisi halunnut että menemme sinne huomen aamulla kuulemaan tuloksia mutta huomenna ei isäntä pääse sinne joten pyysin että lääkäri soittaisi huomenna aamullla minulle ja kertoisi puhelimessa. saas nähdä suostuuko. sen verran sain puristettua tietoa siltä hoitajalta että Downia ei löytynyt ja se kromosomi mitä etsittiin minun ja mieheni verestä niin se sama poikkeavuus löytyi minun verestäni mutta sen enempää se hoitaja ei vissiin sitten voinut kertoa vaan totesi että lääkäri kertoo loput. Nyt kyllä hiukan hirvittää että mitä se lääkäri huomen aamulla sitten kertoo vaikka asianhan piti olla niin että jos se löytyy jomman kumman verestä niin silloin se luokiteltaisiin normaaliksi poikkeavuudeksi mutta se kuullaan sitten huomen aamullla miten asia on. Joka tapauksessa tutkimukset saa olla tässä enempään en enää halua tuli mitä tuli.


Nemika: onneksi lääkäri sai teidän pikkuisen pois ahdingosta ja saatte jatkaa odotusta.

Jaksamisia myös kaikille muille
 
kotiäiti: onpas teillä nyt piina sitten odottaa kun tietää että tulokset valmiina. meille kerrottiin puhelimessa kaikki ja kirjallisena tuli kotiin jälkikäteen sitten lisänä.
nyt vaan toivotaan että tulokset on hyviä kaikin puolin :hug: :hug:

nyt ei onneksi ole enää pitkä odotus edessä.

nemika+jäbä 35+2
 
täällä kans yksi joka jäänyt kiinni np-ultrassa..niskaturvotus 2.9 ja jatkotutkiusissa jo käyty..ensin istukkabiopsia joka ei kahden yrityksen jälkeen onnistunut ja sitten lapsivesipunktio joka onnistui heti.. =) nyt vain odotellaan tuloksia ainakin sinne 14.4 asti..kamlan pitkältä ajalta tuntuu..
voimia odottamiseen myös liisalle ja tietenkin kaikille muillekkin jo pidemmällä raskautta oleville=) ja tuloksia odottaville.

jane85 ja rv 15+5 (16+4)
 
Saimme tänään pitkän odotuksen jälkeen hyviä uutisia. Tutkimuksissa selvisi, että lapsen kromosomisto on aivan normaali. Nyt on hyvä olo, vaikkakin väsynyt, sillä olihan tässä odottelua; niskapoimutuloksen (3,6) jälkeen ooteltiin kolme viikkoa lapsivesipunktioon ja sen jälkeen sitten neljä viikkoa tuloksia. Välillä on iskenyt epätoivo, mutta onneks löytyi tämä palsta, suuri kiitos kaikille. Oli hyvä huomata, että en ollut ainoa, jolla on tällaisia murheita.
Nythän on vielä edessä rakenneultra, mutta just nyt en jaksa stressata siitä. Ehkä huomenna sitten =)
 
Minäkin täällä yhä mukana seurailen sivusta teidän jännitystä.

Pirmeli - Onneksi olkoon. Nyt pääset sinäkin keskittymään odottamiseen eikä tarvitse enää jännittää. Tosi hieno juttu.

Jane - jaksamista odotteluun, täällä pidetään peukkuja.

Ja toivotaan että siellä kotiäitilläkin kaikki hyvin.

Rv 23+6
 
Voimia kaikille tuskalliseen tulosten odotteluun :hug:
Missä olette käyneet tutkimuksissa, kun tulokset noin kauan kestävät?
Minulle sanottiin naistenklinikalta, että viikko menee vastauksiin, aika lapsivesipunktioon maanantaina 7.4.
Eilen olin neuvolassa ja onneksi sydänäänet kuuluivat todella hyvin, jotain helpotusta.
 
pirmeli ihana kuulla hyviä uutisia..ja onnea paljon teille! =)
liisa minä kävin tutkimuksissa oys: issa ja siellä ainakin lapsivesipunktion tulokset kestää yli 2 viikkoa...voi tulla tulokset aiemminkin riippuen siitä kuulemma miten näyte alkaa kypsymään siellä.. istukkanäytteestä tulokset olisi saanut aikaisemmin..eli parissa viikossa.
 

Yhteistyössä