toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

  • Viestiketjun aloittaja erilainenko
  • Ensimmäinen viesti
Neminka: yritä ottaa ihan rauhassa. Onneks kokoajan tulee päivii lisää. Toi on varmaan tosi rankkaa kun ei voi mitään tehdä. Sun pitää alkaa kutoo jotain nuttuu vauvalle, mä en sais sellasta aikaseks edes jouluks. Yks kaveri teki ristipistoja sellasii pienii taului kun piti vaan olla ja levätä.

Voisko sen jeppistän netissä olla jotain vikaa? ei kyl montaa päivää vamaan.
Kyllä se sielt ilmestyy.
 
Unni, onnittelut tytosta :flower:
Sinulla taisi olla samankaltainen tilanne kuin minulla. Np taalla 1,6 veriseuloissa down-riski 1:280 ja suhteutettuna minun painoon ja pituuteen 1:360. mutta sitten papp-a oli alhainen. Lukua en ihan varmaksi muista mutta olisiko ollut jotain 0,26 (?) tai sinne pain. Ei kuulemma paljon mutta kuitenkin normin alle. Sen kummempia diagnostisia testeja ei tarjottu mutta ensi viikolla on rakenne-ultra ja siita lahtien kasvua seuraavat ultrat 4 viikon valein. Mika sinulla oli tuo papp-a?
 
Rouva Pikkumyylle vilkutus :wave: . Todella ihanaa lukea, kuinka sielläkin elämä alkaa voittaa :heart: .

Nemika nyt ottaa rauhallisesti, ettei suppaile!! =) Eiköhän se poika siellä hyvin kasva, omalla käyrällään! Ja tiedä vaikka otaisi jossain vaiheessa kunnon spurtin ;) .

musikka: Meillä oli yhteenlaskettu (veriseula + np) riskiluku 1:250. B-HCG ihan ok (1,31) , mutta tuo papp-a muistaakseni just tuon 0,26 :| . Mietitytti silloin tällöin koko loppuraskauden ajan, miksi noinkin kamalan matala lukema. Ja erehdyin vielä googlettamaan englanninkielisiä sivustoja... Monessa maassa kaiketi seurattaisiin "riskiraskautena", jos moinen arvo. Meillä ei norm. rakenneuä:n lisäksi mitään seurantaa! Vieläkin olen ajatellut, että voisi ihan mielenkiinnosta tuota kysellä jostain. Mutta siis tyttönen on oikein reipas ja varsin hyvän kokoinen jne. :heart: .

*muoks* Tarkistin tuon papp-a:n. Oli siis 0,29 MoM, korjattu lukema just tuo 0,26 MoM. Ja np olikin 1,4.
 
... sunnuntai-illan ambulanssikyytiin sairaalaan. kerkesin hepan sisälle lyödä kun tuntui, että jotain tuli housuun. menin sisälle ja vertahan siellä. mökö oli elossa ja epäiltiin istukan irtoamista. tiistai aamuna sitten tuli vettä roimasti (juuri kun olin saanu tietsikan isännältä että olisin teille laittanut terveisiä) ja eikun odottamaan sektiota. tiistaina klo 14.55 mököstä tuli sitten ihka oikea tyttölapsi 1690g ja 40 cm. viikot 32+1. :heart:
että siinä sitä vertaistukea nemikalle; enpä olisi itse uskonut 32-viikolla olevani uusi äiti... onneks mökö kerkesi saada kaksi niitä kortisonipistoksia ennen sektiota. neiti hengittää täysin itsenäisesti ilman mitään lisähappea ja eilen kävin illalla jo tissiä suuhun laittamassa ja sillä on sellainen imu, että tietää jonkun olevan rinnalla! tippa tuli linssiin katellessa teidän huolestumista! viime yönä otettiin kipupumppu pois, joten nyt on tämän kanssa opittava olemaan ja pari kertaa vasta olen ollut pystyssä joten heikottaakin....

sellaista täältä kysiltä! lääkäri muuten oli sitä mieltä, että se istukkani trisomia aiheutti tämän ja oli viimeisiä hetkiä ottaa neiti ulos; lapsivesi oli jo vihertävää... joten tuurit kävi että ilmestyi se verinen vuoto sunnuntaina.

palataan, jeppistä ja mökö 1,5 vuorkautta

 
onneksi olkoon sylin täydeltä!!! kukas se sanoi et odotusaika on 40 viikkoa :LOL:
ei vaan. ihana kuulla et kaikki on vaan hyvin :hug:
kauhea hätä ja huoli iski jo päälle. ja arvelinki et ny siel tapahtuu jotain.
mut pääasia et äiti ja vauveli voi hyvin.
tuuhan ny silti tänne mua potkimaan eteenpäin vielä ku kotiudut!!
vauvalle voimia kasvamiseen. hyvän kokoinenhan se on kuitenkin :heart:

tuhannesti onnea :hug: :hug:

nemika+jäbä 31+4
 
ukolleki täs pari päivää hokenu et mitä ihmettä siellä tapahtuu..ja aamulla kone auki heti. ukko tuos katto et mihin kiire..sanoin et pitää kurkata onko jeppistä palannu kehiin.. :LOL:
nyt on kahvit keitettävä kyl vauvauutisten kunniaksi!!!!
ja katsottavaksi jää pääsenkö sua pidemmälle tässä odotuksessa :LOL:
ei osaa etes kirjottaa mitään ku oon nii sekasi noista sun uutisista!!!
katokin ettet jätä mua viel yksin tänne :LOL: :LOL:
vielä kerran onnea ja onneksi kaikki päättyi hyvin kuitenkin :hug: :hug:
vauvalle terveisiä :D
 
No ohhoh, Jeppistä sitten löytyi vauvauutisten kera :eek: =) .

:heart: :flower: Sylin täydeltä onnea pienestä tyttösestä :flower: :heart:

Olipas viisas pieni tyttö, kun ymmärsi nyt syntyä!! Eivätkös lääkärit tienneet tuosta tilanteesta vai miten..? No, nyt on kuitenkin kaikki hyvin. Äidille oikein pikaista toipumista ja reippaalle tytölle nopeaa kasvua ja vahvistumista!!


Ja vielä iso kiitos kaikille meitäkin onnitelleille :flower: !
 
Paljon onnea Jeppikselle. Onneksi kaikki kuitenkin meni sitten hyvin. Toivottavasti pikkuinen kasvaa hyvin ja pääsisi pian omaan kotiin.

Onnittelut myös Unnille tytöstä

Täällä ei sen kummempia, makoiltu ja varovaisesti olleen otettu vielä tämä päivä. Mitään kipuja ei onneksi ole tullut eikä supistuksia tuon näytten oton jäljiltä. Muu perhe on hoitanut kaikki koirat ym hommat jotta olen saanut vaan olla.

 
Voi vitsi, en olis arvannut et jo synnytät. Toisaalta onni et kaikki hyvin ja odotus on päättynyt. Onnea siis pienestä tytöstä! Ei se mökö sit kääntynyt.

Ajattelin et neminka ehtis ennen -nyt neminka tsemppaat sinne 40. Vaikka se ei taida olla sulla ihan mahdollista. Mä varmaan oon silloin viel kokonainen, no tiedä häntä.

Kyllä se aika menee nopeesti!














 
mä sen verran viisaana olen tuottanut isännällä tänne sairaalaan kannettavan, niin pysyn linjoilla :LOL: li tää shokki; en ois koskaan uskonu et nyt täällä ollaan. pieni reikä on mököllä sydämessä, mut ei tartte leikata kuulemma. aivojen ultra on tänään ollut normaali. on tää ihan oikeesti melko shokki! ja voin kertoa, että itkin kyllä hillittömästi kun ne vedet meni ja tajusin, et ei oo enää vaihtoehtoa. mutta onneks nyt sen 32 viikkoa sinnitteli. on ihan saman näköinen kuin isosiskonsa; tuli heti mieleen kun näyttivät leikkaussalissa.
vaan on tää hoito ekaluokkaista. mökön aivojen jotain suonta kontrolloitiin sen sunnuntain jälkeen, et jos virtaus nousee niin tietää ettei kaik oo ok. mun verikokeista löytyi mökön verta ja siitä tiesivät, et jostain vuotaa. eli ei ollu hölynpölyä se istukan mahdollinen toimimattomuus sen kromosomivirheen vuoksi!

mun jutut on ihan sekoja varmaan tällä hetkellä, mut jospa se pää selviäis tästä :LOL:
älä nemika leiki vaan pidä jäbä vielä sisällä! paljo sulla ne viikot oli, joilla se aiemmin tullut oli? ja oliko teillä jotain ongelmia? tuli kummasti ajankohtaiseksi.... :eek:

kiitos kaikille tuesta... ei mökö kääntynyt eivätkä olisi antaneet tehdä alakautta vaikka olisi kääntynyt. sektio oli kiireellinen.... mutta ei kuiteskaan hätä.
 
niin... ja mielummin oisin alakautta tehny! mut ei tää nyt niin sika kipee oo, pahinta on ollu se pahaolo kun antoivat aamulla jotain kolmiokipulääkettä. uusiksi kysyivät, et otanko panadolin sun muiden lisäks sitä, niin sanoin et en varmaan! ei helevetti pystynyt mitään ku yrjötti... eikun sisukkaasti vaan eteenpäin ja kysyinkin tänään lekurilta, et jos mä nousen ylös ja vippailen tuolla niin ettehän potki mua heti pellolle. ei kuulemma jos nyt ei ihan täyttä tule :LOL: nyt voi sitten käppäillä eikä tartte kuolevaa esittää... :p
 
jeppistä: 33 viikolla poika syntyi. keltaisuus oli lähinnä se suurin ongelma. valohoidos meni useampi päivä ja vei pojalta voimia eikä oikein jaksanu syödä. ja paino tippui siksi puoli kiloa viikossa. ja sillä oli ne kampurajalat mitkä leikattiin sit kuukauden ikäisenä. et kerkesi ison leikkauksen käydä läpi ennen oikeaa laskettua aikaa.
mut muuten ei ollut ongelmia tuon keskoisuuden kanssa. tietty se kotia pääsy ku oli niin infektio herkkä et sai varoa kaikkea ja vieraiden kanssa rajoja vedellä. mut eka kerran sairasti sit vuoden iässä vasta. et hienosti meni.
leikkaus oli kyl si ongelma ku siitä sai jonku pöpön matkaan ja oli aikast hurjassa kunnossa teholla viikon.
mut muuten tuon keskoisuuden ongelmilta vältyttiin kaiken kaikkiaan. eikä tarvittu keskostippoja eikä muitakaan lääkityksiä.

ja hienostihan se neiti siellä porskuttaa etiäpäin. ja varmasti on säikäyttänyt sut kunnolla.
ja onneks noi sydämen reiät korjaantuu usein itsestään eikä vaadikaan leikkausta.
nyt vaan kasvua kehiin kunnolla niin pääsee sit kotia.
pääasia et kaikki on hienosti ja äiti ja vauveli voi hyvin.
:hug:

tänään on kyl supistellu jonnin verran. tosin ei mitään napakoita ole pahemmin ollut.
mut maha kovana jatkuvasti. ja jäbäkin liikkeissään ollut ihmeen vaisu.
mut tarkotus on taas sinnitellä etiäpäin vaan eikä ulos päästää. tosin ku ne lähtee tulemaan niin nehän tulee ulos. :(
outoa vaa ku tää normaalisti potkii ja myllää nii tänään on nii rauhallista ollut masussa.
tosin joitain muljauksia ja potkuja onneks sentään tullu et tietää et hengis on kuitenki.
täytyy toivoo et päästäis sinne 34 viikolle edes minne on matkaa vielä.

olin mieki varma et sua ennen lähden synnärille. mut olit ny sinä vuorostaan myötätuntoinen et ennenaikaisen pyöräytit si kanssa :LOL: :LOL:

arvelinki et koneen oot sinne kelkkonu jostain :LOL: :LOL:
millonka ne meinas sut kotiuttaa?? ja vielä sanottava et ihana et kaikki päättyi hyvin, ku öisinki mietin et mitä siel sattunu ku ei näy eikä kuulu. huolesta turtana sai miettiä.

nemika+jäbä 31+4 (perästä tullaan :LOL: )
 
jeppistä: mites siellä menee pienen nyytin kanssa? :heart:
täällä ollaan edelleen kasassa onneksi. maanantaina olis taas kontrolli jäbän painosta ja tuosta aukeamisesta.
jäbä oli eilen vaan varmaan kääntyny selkään päin ku liikkeet oli vaisut ja oudot. nyt paukuttaa onneks jo entiseen malliin taas.
onko siellä mököllä kaikki mennyt hienosti?

nemika+jäbä 31+5
 
kyl mököllä on toistaseks kaik ok. valohoidossa joutuu oleen ja nythän tuolla on se lekurin kierto. kävi tissillä aamulla, mut mallaili vaan ja muuten tyytyväisenä makailee äiskän mahan päällä. jospa se siitä vielä kunnolla alkais imemään.... oli yöllä melkoinen masennus päällä ja oikeestaan nytkin, kun alkaa tajuta miten päin v...tä kaikki loppujen lopuksi meni tässä raskaudessa. liekö tää sitä baby-bluesia? no, jospa se siitä.... onneks oli niin kiva täti teholla aamulla, et vaik ite väsyny niin sai mut potkittua siihen mökön viereen ja syliin sen laitto... jopa se siitä sitten mielikin virkistyi.... ja kun näkee miten toinen sinnittelee :hug: no se on vain elämää. en tiedä millon laittavat ulos; sunnuntaina tai alkuviikosta? ajattelin pyytää et maanantaihin tai tiistaihin sais olla. senpähän näkee....

saakeli kun alkais maha pelaan; on kuin ilmapallo! :kieh:
 
jeppistä: onhan tää melkoinen koulu käydä läpi kyllä. ja varmaan tulee noita tunteita kun vauva on syntyny. ensin elät kauhean pelon kanssa ja sit kaikki purkautuu kerralla ja liian aikaisin. :hug: :hug:
ja onha se muutenki melkone hormoonimylläkkä aina synnytyksen jälkeen. :hug:
mut nyt ajattelet et kaikki hyvin ja tyttö voi hyvin. pääsette sitten kotiin ja arki palaa varmasti :hug:
valohoitohan on melkein väistämätön ennenaikaisilla. meillä molemmilla ollut se rumba.
ja hyvä painohan mököllä kuitenkin oli ja kortisonia kerkesivät laittamaan ennen syntymää.
kyllä se siitä porskuttaa kasvaa ja vahvistuu varmasti. :hug:
päivä kerrallaan porskutat nyt vaan, kaikki menee varmasti hienosti :hug:
ajatuksissa olet koko ajan :hug:
voimia ja jaksamisia sylin täydeltä :hug:
 
Eilen olin pitkän odotuksen jälkeen lapsivesipunktiossa, joka meni ihan hyvin ja kivuttomasti. Samalla katseltiin sikiötä, joka oli hyvin kehittynyt ja kaikki vaikutti normaalilta. Nyt sitten taas ootellaan ja ootellaan, sanottiin että ainakin kolme viikkoa menee :( Kauhean ristiriitainen tunne tällä hetkellä, toisaalta tuntui todella hyvältä nähdä sikiö ja että sillä on kaikki ok ja toisaalta en uskalla iloita, kun eihän sitä sitten loppujen lopuksi tiedä vielä mitään. Kauhea stressi tullut tästä masustakin, kun se alkaa kohta jo näkyä ja olemme päättäneet mieheni kanssa kertoa raskaudesta vasta, kun lvp:n tulos on tullut.
 
pirmeli: mulle tuli punktion tulokset vajaassa kahdessa viikossa. toivotaan ettei tarvi kauaa odotella tuloksia. :hug: tuo odottaminen on nii kauheata aikaa. sitä ei itsekään unohda.

jeppistä: tääl oli eile ihana käynti anopilla. appi oli nii pahalla päällä koko ajan ja huusi muksuille. sit kävi melkein turhasta likan käteen kiinni ja rempaisi ja uhkaili kepin haulla metsästä ja kiroilli ku lappalainen. :kieh:
sillo kilahti kerran ja kunnolla ja otettiin appiukon kans yhteen. mä ku en voi sietää et ulkopuolinen kävisi käsiksi tai uhkailisi mun lapsia. oltiin jo melkein toistemme kurkuissa kiinni ku ukko tuli mesoamaan väliin vielä.
appiukko haukku mutki alimpaan h....n...siinä kauniiden kirosanojen kera lasten kuullen.
tosin annatin ja tein pelisääntöjä meidän lasten kanssa selväksi iteki.
sieltä lähdettiin ovet räiskyen enkä takuulla mene sinne saati vauvaa näytille viemään si ku syntyy. jos ei anteeks pyyntöä heru. ja sitä ei kyl kuulu sen tiedän.
tosin ukko suuttu mulle myös eikä ole eilisen jälkeen puhunu mulle mitään. :ashamed:
ei varmaan tykänny mun purkauksesta. mut tietää mun kannan omien lasteni kanssa.
et tääl kivan hiljaista viikonloppua vietellään kirotun appiukon takia!!!!!!!! :kieh: :kieh:

toivottavasti siel vähän paremmat fiilikset jo??

nemika+jäbä 31+6
 
nemika: taidat olla sytty kuten mäkin :LOL: olisin varmaan tehnyt samoin....

nyt alkaa olla fiiliikset hyvät. eilenkin itku silmässä kävin kattomassa tätä palstaa ja nemikan sanoja; ja nemikan sanat kyl kirpas niin kuin olla voi. välillä tuntui et otan kimpsut ja kamat ja jätän mökön tänne ja keskityn tyttöön. uskomatonta, miten paljon voimakkaampi masis on ton leikkauksen ja tän muun shown jälkeen.. sit illalla kattelin mökön kuvia kameralta ja tuli ekan kerran ikävä sitä! jospa se äidinvaisto sit heräs :snotty: eilen sit isäntä on ollu varpajaiset juhlimas ja aamulla yllätys, yllätys, päivä oli taas valoisampi! :heart: :'( mökö näytti niin tomeralla; tissillä jaksoi kymmenisen minsaa välillä luputtaa ja välillä levätä. jotenkin nyt aurinko paistaa; sekä ulkona että sisällä. ehkä tästäkin selviää!
 

Yhteistyössä