Tulinpa vilkaisemaan että mitä tänne kuuluu. Olen kyllä taustoillut ahkeraan vaikken enää ole osallistunut keskusteluun.
Minulla
kotiäiti32 oli sama tilanne kuin sinulla nyt, turvotusta 1.8 mutta veriseula osoitti kohonnutta riskiä. Itse mietin mitä punktiossa tapahtuu ja oli tosi kiva kun tällä palstalla joku minulle omasta kokemuksestaan kertoi. Joten laitetaan vahinko kiertämään =)
Mies tuli toimenpiteeseen mukaan tueksi ja turvaksi, vaikkei sitä loppupelissä olisi välttämättä tarvinnutkaan. Ensin kätilö hieman haastatteli ja kertoi toimenpiteestä, me teimme kysymyksiä ja saimme vastauksia. Varmistettiin että haluamme edelleen että tutkimus tehdään. Sitten lääkäri kertoili myös vielä uudestaan. Oli hyvä että tuli hieman toistoa kun osa saattaa mennä ohi. Sitten ultrattiin ja lääkäri katseli rakenteita että miltä näyttää ja näkyykö jotain "markkereita" kuten lyhyempää reisiluuta tms. (mikä kuitenkin voi olla ihan normaalia eikä tarkoita että mitään olisi vialla!!) Sitten katsottiin mistä olisi hyvä laittaa neula sisään, minulla on istukka edessä joten paikkaa piti hieman etsiä ja sitten vielä odotella että vauva suostuu ottamaan varpaat pois edestä
maha desinfioitiin, sitten lääkäri katsoi samalla ultralla kun laittoi neulan sisään (tässä vaiheessa vatsa hieman kovettuu itsestään neulan ympäriltä ) Ei satu kovasti vaan tuntuu neulan pistolta. Avustaja otti näytettä pienen ja isomman putkilon. Sitten neula vedettiin pois. Rauhallisesti kehoitettiin ottamaan se päivä, ja sain ohjeet millaisten oireiden ilmaantuessa pitää tulla heti polille. Minulla oli muuten tärkeä tehtävä toimenpiteen aikana pidellä ultralaitteen johtoa.
Pistoskohta tuntui hieman aralta samana päivänä, ja ehkä parina päivänä sen jälkeen olin tuntevinani pienen vihlaisun samassa kohdassa. Saatoin kyllä kuvitella koko jutun.
Tulosten odottaminen on se kamalin juttu. Tsemppiä sekä
Pirmelille että
kotiäiti32:lle!