toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

  • Viestiketjun aloittaja erilainenko
  • Ensimmäinen viesti
jeppistä: toivottavasti mie en ny enempää itketä sinua :hug:
voin vain kuvitella et tuo mylläkkä kaikenkaikkiaan on vielä itsellä edessä.
hienostihan se jaksaa tissillä luputella. meillä poika ei kunnolla oppinut tissille ikinä. pumppasin yli puoli vuotta maitoja sille pulloon, kunnes väsymys iski siihen touhuun.
reipas tyttöhän se on ku noin hienosti jaksaapi tissitellä jo :D

kyllä se elämä voittaa varmasti sulla pian ku saat asioita käsiteltyä mielessä.
on vaa nii hullua ajatella et oot sen pimun jo ulos saanu :D
aattele..ny ei enää supistele..ei tarvi tulehduksia miettiä. ei istukan toimintaa..
eikä pimun pärjäämistä masussa ku saat omin silmin seurata sen kasvua.
äitinsä tyttö sulla ku tuollainen sissi jo noin pienenä.

nemika+jäbä 31+6 ( ja huomenna viikonvaihto taas)



:heart:
 
kohta alkaa multa usko loppua lisäpäiviin. tietty toi eilinen episodi ja ukon mykkäkoulu stressaa nii vietävästi et nyt saa kärvistellä supistuksien kanssa sitten. :(
ukkoki tietää mitä toi stressi tekee mulle ja miten pistää supistelemaan. silti silläki on pokkaa itse aiheuttaa sitä mulle lisää :'(
alkaa tää henkinen puoli olla liian lujilla kohta, ei riitä enää et tää raskaus on olllu mitä on vaan pitää toi muukin elämä mennä sekasi :'(
ei kai täs auta ku toivoa et pääsee nukkumaan illalla ja yön aikaan helpottaisi nämä supparit. :(
 
no joopa joo... kyllä kun kerkeet huokaista niin jotain sattuu. äsken oli mökö saanu jonkun kohtauksen ja olivat juuri minun mennessä sinne ottamassa selkäydinnesteestä näytettä ettei siellä ole jotain pöpöä! en jaksa. heti kun luulet et täähän menee näin vaan, niin alkaa ongelmat. :'( huh huh. onpa rankka yö ja päivät edessä.
 
Jeppistä: voi sua -ikävää kun tulee kokoajan vain uusia juttuja vastaan. :hug:
Onko kaikki nyt kuitenkin pienellä hyvin? Mitäs sun toinen tyttönen - eikö sulla ollut aika pikkunen ennestäänkin. Voimia sinne.

Neminka: Voimia myös sulle. Ihan oikein teit kun suutuit-ei lapsiin käydä käsiks eteenkään appiukko tai kukaan muukaan. Onko sun ukko jo leppynyt -tosi ikävää jos se ei ole sun puolella. Kyllä on sullakin raskasta. Voimia sinne myös :hug:

pirmeli: sinulle myös :hug: odottelu on tuskallista ja mitä lähemmäs päästään sitä päivää jolloin voit kuulla tulokset -piina vain pahenee entisestään. mutta epätietoisuus loppuu siihen ja sitten toivottavasti saat nauttia hyvistä tuloksista.
 
Malla29
Kopsasin tuolta toisesta ketjusta uutiset tännekin:
Synnytys lähti yöllä vesien menolla, joka säikäytti meidät vihreällä värillään. Vauvalla kuitenkin kaikki näytti olevan hyvin ja omien supistusten voimistumista odoteltiin seuraava päivä ja yö, jos ei muuta niin käynnistys seuraavana aamuna klo 6.00.
Supistukset voimistui kuitenkin seuraavaa yötä kohden ja yö kuluikin salissa kärvistellen ilokaasulla ja kaurapussilla. Vauvan sydänkäyrälaite teki temppuja enkä ehkä siksi saanut puudutusta vaikka kuinka kerjäsin. Hapetusarvot oli kuitenkin hyvät, loppujen lopuksi tyttö syntyi 5.50, terveenä ja hyvinvoivana. Painoa 3685g ja pituutta 50,5cm, pipo 33,5cm. Sairaalassa seurasivat maksa-arvoja ja vauvan verensokereita hepatoosin vuoksi mutta kaikki oli normaaleja.

Nyt ollaan sitten muutama päivä oltu kotona, Maidon tulo antaa odottaa itseään mutta muuten kaikki mallillaan. Äiti vain on niin herkällä tuulella, henkisesti rankka odotusaika purkautui jo synnytyksessä täydellisenä väsähtämisenä. Loppuun asti neiti säikytteli ties millä, ensin verenvuodolla alkuraskaudessa, hematoomalla, istukkatulosten odottelulla, sitten hepatoosilla ja vielä vihreällä lapsivedellä. Nyt ollaan suunnattoman kiitollisia lopputuloksesta, ei vieläkään oikein ymmärrä että ollaan päästy tähän ja meillä on uusi vauva. :heart:
Jeppistä: suuret onnittelut vauvan syntymästä! Valtavasti jaksamista ja hyvää vointia vauvalle sekä äidille :hug: Luotetaan siihen että vauva on nyt hyvässä hoidossa ja selviätte säikähdyksellä.
Nemika: kyllä omia lapsiaan saa ja pitää suojella. Toivottavasti miehesikin ymmärtää tämän. Sinulle ja muille odottaville jaksamista loppuraskauteen, vaikka odottavan aika on todellakin pitkä. :flower:

Malla ja pikkuneiti 5vrk
 
malla: onnea tyttö vauvasta!! :heart:

jeppistä: no voi itku...et olis kyl nyt mitään ylimääräistä tarvinnut. onko selvinnyt vielä mitään?? ja miten jakselet? toivottavasti kaikki on vain hyvin :hug: :hug:
on se ku koetellaan nii sille ei loppua tule sitten.
nyt toivotaan ettei mitään mököllä hätää ole. olet ajatuksissa :hug:
laittele kuulumisia ku jakselet ja kerkiet :hug:

nemika+jäbä 32+0
 
merika: juu en kadu yhtään omaa raivoamista anoppilaan. ei sitä jatkuvaa huutamistakaan jaksa appiukolta kuunnella aina. ku ei yhtään pinnaa lasten kanssa. ja sit pitäis aina käydä ja viedä lapsia sinne vaiks se ei jaksa. nyt ei tarvi onneks käydä ku ei olla tervetulleita.
ukko tääl leppyny kyl mut asiasta ei puhu. pitää varmaan mua täysin hormoonihäiriöisenä hulluna vaan. se ku ei helpolla vanhempiaan vastaan käänny. eikä tietty tarvi kääntyä mut raja on nyt vedettävä johonkin. ja nyt mä sit tein sen taas. ja saan seläntakana haukkumiset varmasti kaupantekiäisiksi siitä hyvästä. :kieh:

tääl onneks jo muute vähän rauhallisempi päivä ollut. huominen polikäynti alkaa vaa jännittämään ja jäbän kasvun kehitys pelottaa :ashamed:
sais vaa pidettyä noi suppailut kurissa ja jäbä ottais kasvuspurtin nyt ettei tarvis enää tuolla käydä. tosin meidän ihana neuvola täti lupasi hommata mulle eri lääkärin nyt ja tehdä lopun tuolla juoksemisesta vihdoin. täytyy toivoa et siinä onnistuu ja myös sen ettei tilanne ole pahentunut et sais jo vihdoin olla rauhas ja odottaa jäbän syntymää.

jeppistä: onko siellä kaikki hyvin? :hug:
 
Malla29: onnea pikkuisesta nyytistä! :heart:

neminka: Yritä olla nyt jännittämättä huomista ja ihan rauhassa. Nyt olet päässyt jo 32 viikkoon se on jo hyvin muutama viikko viel lisää niin viel parempi. Hyvä kuitenkin et ne tarkkailee sua-et ei syntyis liian aikaisin. Toivotaan et saat mukavamman lääkärin.
Onneks sulla mukava neuvolatäti.

:hug: sinne.

Tosiaan jeppistä -toivotaan et sulla siel jossain kaikki ok. :hug: myös sinne
 
kaikki siis päättyi hyvin ja voitte huokaista! :flower:

tääl edelleen odotellaan. karkea vastaus siitä selkäydinnesteestä tuli illalla ja siinä ei merkkejä tulehduksesta; tosin vasta viljelytulos huomenna varmistaa asian. antibiootit menee kuhan selviää, onko jossain tulehdus vai ei. oli viime yönä pariin otteeseen saanu sen apnea-kohtauksen mutta ei enää tänään. aamulla sain sitten pestä lapuilla neitin ja sylitellä pidemmän aikaa. siinä se maata möllötti rauhassa. aloitetaan taas maidon anto varovasti ja katotaan kestääkö masu. ottivat virtsateistäkin näytteet ja kait se on sit koko typy tongittu, et missä jyllää pöpö.... no, onneks on hyvä sairaala ja lääkärit eivät aikaile jos epäily syntyy.... huomenna sit aivojen ultra uusiks ja sähkökäyrät ja vatsan ultra.... :heart:

mä pakkaan kampsut huomenna ja lähden kotiin. tänään pääsin omaan perhehuoneeseen ja tääl saap sit rauhassa olla. isäntä kävi neidin kanssa ja on niin hirveä ikävä sitäkin neitiä, et pakko siks lähteä huomenna. mökö on hyväs hoidos täällä ja nyt sit alkaa edestakaisin kulkeminen. pitäis yrittää lypsy hommia tänään (mun puolesta lehmät sais asua naapurissa edelleen), mutta parempi se oma maito neitille. maito heruu kun typy sylis, mut meneppä sitten pumpulle, heh.... onhan tää kokemus ja ei kait sitä auta kuin parasta toivoa!

maha on kipee ja voi helv..tti kun yöllä alkoi yskittään :eek: koski muuten ihan sikana :LOL:

nemika pidä edelleen jäbä sisällä ja muut kurissa! :LOL:
 
jeppistä: no hyvä ettei alustavasti ainakaan mitään löydy. :hug:
eiköhän ne tulokset ole hyviä siitä näytteestä.
mökö nyt säikyttelee sua vielä ku kerkiee :) nyt toivotaan vaan et kaikki menee hienosti.
toi lypsyhomma on vihonviimeistä kyllä. ite ku puoli vuotta pumppasin nii muksu jo nukku yöt ku mie heräsin kahden tunnin välein pumppaamaan et sain maidot seuraavalle aterialle aina. :xmas:
hullukshan siin meinas lopulta tulla ennen ku tajus lopettaa. jatkoin liian pitkään lopulta ku itteni ajoin loppuun. mut alkuunhan se on parasta herkkua ja jos saa tissille opetettua sit nii ei oo tuota ongelmaa.
toivotaan et apnea kohtaukset loppuu nyt ja antibiootit ku tippuu nii pöpöt juoksee karkuun.
sen tiedän omastaki kokemuksesta et toi keskosen elämänalku voi lujille ottaa vaikka me selvittiin ilman isoja ongelmia (lukuuottamatta sitä leikkauspöpöä mikä saatiin)
mut rankkaa se henkisesti on.
mut päivä päivältä vahvistuu mökö nyt. ja pääset ny isompaa likkaa hoivaamaan välillä.
voimia ja jaksamisia sylin täydeltä ihanalle "virtuaaliystävälle" ja mökölle :heart:
 
tänään on taas kerran piinapäivä polilla. ja nähtävästi en saa vaihdettua lääkäriä vaan joudun sille samalle minkä kanssa ei todellakaan synkkaa nää asiat.. :kieh:
ja on nii armoton veetutus päällä asian kanssa. :headwall: :headwall:
nyt jos jäbä siellä omia polkujaan kasvaa nii mie en enää mene tonne laitokseen ku synnyttämään..ei jaksa joka viikko juosta ja tärryyttää tuota matkaa sinne ku on noi paikatki auki. ei noi matkat kovin hyvää tee.
kauhea aamupurkaus taas mut ottaa päähän :headwall: :headwall:

jeppistä: mites siel yö mennyt? :hug:

nemika+jäbä 32+1
 
Neminka: Mitens sulla meni polilla?Miten pitkä matka on sairaalaan? Yritä kestää sitä lääkäriä, tsemppiä sinne. Mulla huomen ihan tavallinen neuvolalääkäri -katsotaan onko paikat miten tiukasti kiinni ja varmaan miten päin siellä mahassa köllöttelee. Istuu se siel se on varma -tulee niin kovii potkuin alamahaan ja viiltää välist virtsarakkoon. Mulla tosi eläväinen pieni olento tääl mahassa. pienuudest en kyllä mee takuuseen :)
 
merika: onneksi sain loppujen lopuksi toisen lääkärin :) ja ihan erilainen oli kyllä tämä. synnytyslääkäri tuli ottamaan vastaan erikseen mut :ashamed:
aukeaminen pysynyt kurissa edelleen. et ei ole pahentunut. mut lepo jatkuu edelleen eikä liikkumislupia herunut. :(
jäbä kasvelee sillä omalla käyräl edelleen, nyt oli n.1,5kg. et siitä varuilta kontrolli viel ensiviikolla. vahtivat istukan toimintaa kaiken varalta ettei ilmene mitään mikä ei vielä olisi havaittavissa.
mut lääkäri oli sitä mieltä et jäbä on vaa siro kun kasvelee kuitenkin tasaisesti.
ei pitänyt huolestuttavana ollenkaan painoa. ja istukkaki toimi ihan norm. kyllä ja virtaukset ok. mut tsekkaavat sen kaikenvaralta.
itessään ton aukeamisen takia eivät enää juoksuta mua onneksi. koska pysynyt aisoissa nyt ja 34 viikkoa on se raja etteivät synnytystä edes yritä estää.
et vajaa kaksi viikkoa olisi sinne matkaa enää onneksi. eli nyt ku malttaa olla rauhas nii hyvinki voipi päättyä tämä =)
nyt on huomattavasti parempi mieli itellä ku lääkäri oli tosi ihana ja selitti asiat aivan eritavalla mulle. ja vähän enemmän tuntuu toivoa tähän touhuun nyt et jospa tästä selvitään kuitenkin =)

jeppistä: joko olet kotiutunu??? mites mökö jakselee? :hug:

nemika+jäbä 32+1 :heart:
 
Heippa kaikille. Ja onnea mallalle :flower: ja jeppis mitenkä teillä jaksellaan.

Täällä vaan piinaava odotus jatkuu, saapi nähdä koska tulee niitä punktio tuloksia. Kuinka kauan tiellä on kestänyt ne tulosten tulo uskallanko jo odottaa niitä loppu viikosta vai odottelenko vasta ensi viikolla. Huomenna punktiosta tulee viikko. Nyt jotenkin vaan toivoo että päivät menisi äkkiä ja pääsisi tästä piinaavasta odotuksesta ja pääsisi olemaan miettimättä asiaa vähän väliä.
 
kotiäiti: mulla kesti 12 päivää tulosten saamisessa. et varmaan ensi viikkoon menee sulla kuitenki toi tulosten tulo. odotus on kauheeta ja kuluttavaa.
toivotaan että saat tulokset pian. jaksamisia :hug: :hug:

jeppistä: onhan kaikki hyvin???

nemika+jäbä 32+2
 
kotiäiti32, mulla kesti päivää vaille 3 viikkoa ennen kuin soitto tuli. Varauduin jo heti että saattaa mennä se 3 viikkoa, aloin sitten odottamaan soittoa vasta 14 päivän jälkeen... vaikeeta oli odottaminen silti. Koita jaksaa :hug:
 
moikkelis täältä....

mökön tutkimuksissa ei ole löytynyt mitään ja vielä neurologi tsekkaa, mut aivosähkökäyräkin on kuulemma normaali viikkoja vastaava... neiti on väsynyt kun pumppaavat siihen rauhoittavaa neurologin käyntiin asti. se vaan maata lutustaa äiskän sylissä. ruokaa saa nyt ja maha on kestänyt. joten meikästä tuli lehmä... :LOL:
otin sairaalasta lainaks sen sähköpumpun ja onkin parempi peli kuin käsikäyttöiset...
itellä maha sika kipee kun ei noita kipulääkkeítä tule kotona syötyä niin paljoa ja säännöllisesti... |O

hyvä nemika; olette jo ohittaneet meidät....
 
Neminka: Kyllä kaikki hyvin menee :) onneksi nyt sulla oli mukava lääkäri ja sai sutkin positiivisemmalle tuulelle. helppoa ei varmaan ole.

Onkohan jeppistän tietokone takavarikoitu? saako sairaalassa pitää sitä?
Toivottavasti kaikki tosiaan hyvin.

Kotiäiti32: kävit Tyksissä -etkö saannut soittoaikaa? 2 viikkoa näytteenotosta, jos postitse ei ole tullut ennen kirjettä. Soitto olis tiennyt jotain huonoo, tulokset olis pitäny mennä kuulemaan. -itse kielsin jo miestäkin soittamasta keskellä päivää. Sitä ei unohda koskaan kun se päivä vihdoin tuli ei kyllä kahta edellistäkään kun oli pelännyt niin et se puhelin soi. Hyvä kun nimensä pysy sanomaan ja oli se helpotus kun hoitaja puhui et kirje on lähtenyt ja tässähän ne tulokset on. Toivottavasti saat kuulla pian hyviä uutisia. Toki soitto voi tietää myös et tarvitaan verikoe vanhemmilta yms. myös luki lapussa.

Voima halaus kaikille! :heart:

Itse olin tänään neuvolassa pikkuinen on poikittain! M ja maha-asukas 28+4
 
Jeppistä: Mukava kuulla et kaikki on hyvin!
Ei ole kukaan tainnut sun konetta takavarikoida :LOL: -onneks meil on kaks konetta, muuten mies varmaan asettais mulle aikarajat. No ei kait kävelee vaan ohi ja hymähtää tälle mun harrastukselle -niin koukkuun mä olen jäänyt tähän palstalle. Mukavaa puuhaa kun on viel aikaa, toistaiseksi la vasta toukokuun lopussa.

Pitänee mennä nukkumaan, silloin se meno alkaa täällä mahassa :heart:
 
jeppistä: hyvä kun kaikki menny hienosti nyt kuitenkin. kauhea paniikki oli ku ei kuulunu mitään. vaik tietää et sulla menee aika ny tuoho välinjuoksuun yms. ettei kerkie täs päivystämäänkään joka päivä nii ku eräs... :ashamed: :LOL:
vielä 12 päivää pitää jaksaa tätä hiljaiseloa et saavutettas se 34 viikkoa. ja nyt tuntuu et ehkä pääsenki sinne asti. tosin noiki aiemmat on ihan seinän takaa kyl lähteny tulemaan ettei sinänsä uskalla kauheita toivoa. mut nyt tuntuu et kyl täs tuo viikko saavutetaan viel.
onko mököllä paino noussut hyvin?
se sähköpumppu on kyl ihan ehoton tuossa touhussa ku ei niil käsipumpuilla jaksa eikä hermot kestä pidemmän päälle sitä touhua. sähköpumppu helpottaa kummasti touhua et jaksaa pidempään sitä tehdä. =)
anoppilasta ollut hiljaista tännepäin..eipä soitelleet polikuulumisiakaan :LOL: :LOL:
se on joillakin toi ylpeys nii iso juttu. :LOL:

mut pääasia et siel kaikki hienosti nyt ja mökö voi hyvin ja alat ite toipumaan pikkuhiljaa sektiosta. :hug:
tääl päiviä yritetään vaan porskuttaa etiäpäin päivä kerrallaan.

merika: eihän tää helppoa aina ole vaiks yrittää ite asennoitua miten. mut nyt vaa päivä kerrallaan tavoiteviikkoon 34 =)

nemika+jäbä 32+3
 
Hei taas täältäkin =) .

Jeppistä: No kylläpä vieläkin kaikenlaista olette joutuneet käymään läpi :hug: . NYT sentään kuulostaa hyvältä, toivottavasti Mökö-tyttönen nyt vaan kasvaa kohisten ja pääsee kotiin aikanaan. Jaksamista sinulle, on varmaan raastavaa olla vauvastaan erossa :ashamed: .

Nemika:
Hei, ihan varmasti pääset rv:lle 34 ja sehän on sitten jo hyvin =) . Millä viikoilla ja minkä painoisina teillä edelliset ovat syntyneet..? Eipä silti, ei se varmaan helpota yhtään, vaikka onkin jo saman kokenut aiemmin?

Merika: Meillähän tämä neiti viihtyi tosi pitkään masussa poikittain. Mulle oli ihan uutta moinen asento, masu oli hassu, kun ylhäältä ja alhaalta ihan tyhjä :LOL: .


Mulla tosi ristiriitaisia tuntemuksia pyörii mielessä, kun katselen tätä tyttöä rakasta :heart: . Tämähän se siellä masussa jo kölli, kun keskeytystäkin pohdimme. Olisiko hän ollut hän, vaikka olisikin ollut yksi kromosomi sinne tai tänne..? Vaikea selittää, mutta taas tuntuu sata kertaa mahdottomammalta ajatuskin tuollaisista päätöksistä. Eipä silti, varmaankaan (?) meille ei enää nyt lapsia tule ( :'( ) .
 
unni: monesko mukelo tyttö oli? mulla myös kiintiö täynnä tämän koettelemuksen jälkeen. kolme on tietty hyvä määrä. mut viidestä aina haaveilin =)
mut nyt on pakko myöntää et enää en uskalla tähän ryhtyä. :ashamed:
saisin vaan pojan terveenä kotiin jonain päivänä niin se riittäisi :ashamed:
33 viikolla syntyi esikoinen ja oli jopa 2730g kokoa. tosin tipahti muutamassa päivässä 2300g hetkessä paino. mut tämä ku on jostain syystä vaan pienempi kaveri tai sitten ei ole kasvuspurttia kerinny ottamaan vielä, sillä pelottaa vielä enemmän nyt ennenaikaisuus :ashamed:
aiemmin en sitä osannu etes pelätä. mut nyt hirvittää kyl kauheasti.
täytyy toivoa et jäbä kasvelee masussa ja paikat pysyy nyt noin eikä aukea enempää.
ja toivoa on ku on pienempi ku noi aiemmat nii mahtunee kasvamaan pidempään masussa ku aiemmin on tila loppunut niin aikaisin.
mut päivä kerrallaan se on mentävä ja sinniteltävä vaa hissukseen etiäpäin.

tänään uhmasin tosin lepoa ja kävin puolisen tuntia ulkona. hevoselta kävin hinkkaamas tuota metrin mittaista talvikarvaa vekeen. ku toinen ihan järkyn näköinen :LOL:
ja tytölle kävin rämpimässä pajunkissoja metästä. oli tarkotus koristella niitä. mut pimu päätti nyppiä karvapallot irti ja laittaa kuppiin ja risut ulos..et siinä oli koristelut si :LOL:
nyt täytyy ottaa ilta varovasti ettei olisi liikaa pystyssä ku piti ulkona hypätä.
tosin teki toi raitis ilma kyl nii hyvää ku olla ja voi ja ihan uuutta virtaa sai päivään. =)

unni: kyllähän varmaan pistää miettimään asioita vielä syntymän jälkeen. ja muaki oikeesti pelottaa vieläki et onko kaikki varmaan hyvin kun ei ole toista syliin saanut ja omin silmin nähnyt :ashamed:
ja sit tietty ku toi kasvu jäbällä hidasta ollu nii miettii et josko sillä sittenkin on jotain vialla.
vaikka toinen on syynätty nii läpikotaisin monta kertaa jo eikä mitään löydy.
ja lääkäriki oli vaan sitä mieltä et meitä on isoja ja meitä on pieniä. ja jäbä on pieni nyt. ei huolta pitäisi olla.
mut eipä se oo nii vaa sanottu et huoli loppuisi :ashamed:

mut nyt käytävä saippuasarjoilla ku jäbä monottaa niin ylös ja kovaa et ei nähtävästi tykkää ku marmatan täällä koneella sen vointeja ja kasvuja :LOL: :LOL:
 
Mallalle unohtui kirjoitella hurjasti onniteluja :flower: . Ihanasti päättyi teilläkin odotus :heart: .

Nemika: No meillä tää on "vasta" toinen lapsi, isoveli on reilut 2v (uhmaa, uhmaa...). Ehkä kolme olisi ollut ajatuksissa, mutta nyt ei taida uskaltaa enää :ashamed: . Ainakaan pitkään aikaan, katsoo sitten, jos jotain iltatähteä. Kuiteskin oli sen verran erilainen odotus huolineen kaikkineen...
En muista kirjoittelinko, mutta meilläkin loppuraskaudessa tuli lisähuolta, kun tyttö ei liikkunut muka juurikaan :| , en saanut niitä 10:tä liikettä tunnissa edes. Mun piti lopulta päivittäin käydä otattamassa vauvan sydänkäyrää, kun en halunnut jäädä osastolle. Ei siinä mitään vikaa ollut, mutta arvaapa vaan, mitä sitä mietti, kun kuiteskin oli nää seulahälytykset taustalla. Olin ihan vainoharhainenkin ja aattelin, että ne lääkärit ei vaan kerro mulle kaikkea, kun osastolle jäämistäkin tyrkyttävät :snotty: . Että oikeesti se huoli varmaan helpottaa tosiaan vasta, kun sen vauvan ihan omin silmin näkee. Tai no en tiiä...itse kyllä huomaan edelleen jotenkin enemmän seuraavani tätä neitiä kuin esikoista aikoinaan; että onko nyt kaikki varmaan hyvin...

Teillähän on hyvänkokoisia olleet edelliset lapset noinkin aikaisilla viikoilla. Tosiaan toivotaan, et menis niin, että tää sitten jatkaa masussa kasvamista pidempään, kun kerran pienempi on! Ja onhan hänkin sentään jo sinällään hyvänkokoinen, kurjaa toki, jos nyt menee syntymään ja joudutte sitten pitkään sairaalarupeamaan vielä. Eli otahan sinä iisisti vaan, vaikka kyllähän se lie vaikeaa. Pakkohan jonkun oli se heppa harjata ;) .
 
Unni: Se on tosiaan jännä se tunne miten paljon sitä pientä rakastaa8itse tällähetkellä mahaa viellä), kun on jo mielessään karusti sanottuna joutunut sen pienen tappamaan. Sitähän siinä piti miettiä kun punktioon meni. Se tuska oli sanoin kuvaamaton. Nyttemmin olen huomnnut et täällä kun niitä pieniä enkelivauvojakin on tullut -ei äidin olekkaan tarvinnut tehdä päätöstä vaan luontoon tullut apuun(pikkuisen sydän pysähtynyt ennen) tai lääketiede on saanut selville ettei olisi mitään mahdollisuuksia elää ja syntyä tähän maailmaan. Olisin ollut varmasti onnellisempi jos en olis koskaan mennyt seulontaan -toisaalta mietin voiko toista koskaan rakastaa kun esikoista. Niin todella tällaisten ikävien vaiheiden jälkeen odotus on aivan yhtä ihanaa ja mahassa asustaa pieni ihmeellinen aarre.
On se ihana kun se päivä koittaa jolloin sen pienen saa syliin. :heart:

TULEEKO TEILLE KAKSPLUS? Siinä oli näistä seulonnoista musta ihan ok juttu -teologisesta nökökulmasta. Ja tosiaan niin totta et tutkimuksiin menee ihan erisyistä kuin miks niit tehdään. Meille tämä on toinen lapsi ja tyttö tämäkin eli kait sitä poikaa viellä kokeillaan :)
En tiedä mitä sit ajattelis, varmaan menisin siihen niskapoimuun kuitenkin -mut veriseulaan en -koska se hälytti nyt turhaan. Ja jos niskapoimu oli jotenkin hälyttävä -haluaisin ehkä lapsivesipunktion suoraan. Se oli kuitenkin niin ok tutkimus ja toisaalta kun kerran on hälyttänyt ja turhaan niin varmaan toistais itseään tulokset. Enpä tiedä. Onneks ei tarvii miettii nyt tollasia, mut luin vaan sitä lehdest ja tulin miettineeks.
Sellasta :hug:
 

Yhteistyössä