Todella huonot hampaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on kamala hammaslääkäripelko enkä oo uskaltanu yli 5 vuoteen käydä h-lääkärillä. Hampaat on menny todella huonoon kuntoon enkä edes kehtais mennä enää hoidettavaks ku tuskin kellään on näin hirveitä hampaita. Kunpa pääsis tästä pelosta eroon tai olis paljon rahaa et vois yksityiselle mennä nukutukseen..

Ne on varmasti nähneet kamalampia kuin sun hampaat. Ajattele, että sitä helpommalla pääset mitä nopeammin menet! Ymmärrän sua, mä kävin pitkästä aikaa viime keväänä hammaslääkärissä, ja kyllähän pelotti mennä :/ Oli kuitenkin huojentavaa että sai sen hoidettua alta pois.

Mäkin jänistin monta vuotta, mutta menin. No pelottaa vieläkin aina mennä. Mutta ei ne yhtään kauhistelleet hampaiden kuntoa, vaikka reikää löytyi vaikka muille jakaa ja hampaita meni poistoon. Näihin käynteihin on sisältynyt vain yksi kamala käynti ja se oli päivystysjonotuksessa. Muuten ovat kunnallisella ottaneet ihanasti huomioon pelon ja eivät kummastu vaikka pyydän ensin ``mansikkamönjää`` (pinnallispuudutegeeli) ja sitten vasta tupla puudute ja piitkä vaikutus odotus ja kokoajan pitää välissä lopettaa ja kysyä mun vointi. Mutta olen selvinnut, eikä ole tuntunut tyhmältä olla näin pelokas :) mene vain :)

Ylärivistö on kyllä ihan kunnossa, mut alarivistö on ihan paskana. 5 hammasta niin paskassa kunnossa et osan joutuu varmaan poistaa. Muuten huolehdin terveydestäni tosi hyvin, mut tää on ikunen piikki lihassa. Se pelkkä haju saa paniikkiin ja melkeen oksentaan..

Mulla oli vain puolitoista vuotta viimeisten käyntien välillä ja siinä oli ehtinyt tulla 8 reikää! Yritän pistää viime talvisen raskauden ja joulun jälkeiseen suklaakonvehtikierteen piikkiin =)
Niitä nyt on pikkuhiljaa paikkailtu, oon vaan joka kerta joutunut voittamana pelkoni. Tosin kun käyn yksityisellä ja tiedän kuka mun hampaita hoitaa ja se osaa tehdä puudutuksenkin niin taitavasti että se on vienyt osin mun pelkoa pois.
Huomenna menossa taas ja tod.näk. juurihoito edessä, mutta ei kummemmin edes pelota, odota nvaan että pääse ntästä särystä eroon. Aion hoitaa hampaani tästä eteenpäin paremmin kuin hyvin ja käydä säännöllisesti tarkastuksissa...

Miten noita hampaita saa korvattua jos joutuu paljon poistaan? Ne yksittäiset hammasproteesit on tosi kalliita eivätkä taida kunnallisella puolella edes laittaa niitä..