Tietoa mehupaastosta kaivataan

Olisko kellään tietoa mehupaastosta?

Miten paljon mehuja ja muita nesteitä pitää juoda per päivä ja kuinka pitkään voi jatkaa? Entä miten palata/päättää paasto ja palata "normaaliin" ruokaan?

Olen kuullut monelta, että ovat aloittaneet em paaston ja saaneet siitä alkupotkua esim. Pointsailuun. Toisaalta olen taas kuullut, että ei ole kovin terveellinen pitkään jatkettuna.

Olisi kiva jos joku kertoisi kokemuksia ja neuvoja...

Kiitos jo etukäteen! :)
 
Ina
Noin viikkoa ennen paastoa olen itse syönyt vain salaattieja. Ja viikko paaston jälkeen samoin. En ole ollut kuin viikon paastolla ja vain kuona-aineiden poisto tarkoituksessa. Ensi kertalaisena suosittelen ostamaan valmiin paketin, jossa on tarkat ohjeet ja kaikki tarvittavat tavarat. Luontaistuote kaupassa osaavat parhaiten neuvoa. Kun on yhden paaston tehnyt valmiilla paketilla voi seuraavan kasata itse. :)
 
Olen itse tällä hetkellä mehupaastolla eka kertaa. Ostin luontaistuotekaupasta valmiin 7pvä:n pakkauksen ja siinä on tosiaan hyvät ohjeet paastosta. Siinä neuvotaan juomaan nestettä paaston aikana 2-3l (sisältää mehut, kasvisliemen ja teen). Viikkoa ennen kannattaa jättää tupakka, alkoholi ja kahvi pois. Vähintään kahta päivää aikaisemmin suositellaan keventämään ruokavaliota ja syömään enemmän hedelmiä ja kasviksia. Suolentyhjennys on paastossa tärkeää tehdä päivittäin. Paaston lopetus tapahtuu vähitellen eli 2-4 päivää vielä nautitaan paastomehuja ja siinä lisänä pieniä määriä helposti sulavaa ruokaa. Mulla on menossa kolmas päivä ja ei vielä ole ollut ihmeempiä ongelmia. Ihan mielenkiintoinen kokemus.
 
Kizi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2004 klo 13:17 Eija kirjoitti:
Olen itse tällä hetkellä mehupaastolla eka kertaa. Ostin luontaistuotekaupasta valmiin 7pvä:n pakkauksen ja siinä on tosiaan hyvät ohjeet paastosta. Siinä neuvotaan juomaan nestettä paaston aikana 2-3l (sisältää mehut, kasvisliemen ja teen). Viikkoa ennen kannattaa jättää tupakka, alkoholi ja kahvi pois. Vähintään kahta päivää aikaisemmin suositellaan keventämään ruokavaliota ja syömään enemmän hedelmiä ja kasviksia. Suolentyhjennys on paastossa tärkeää tehdä päivittäin. Paaston lopetus tapahtuu vähitellen eli 2-4 päivää vielä nautitaan paastomehuja ja siinä lisänä pieniä määriä helposti sulavaa ruokaa. Mulla on menossa kolmas päivä ja ei vielä ole ollut ihmeempiä ongelmia. Ihan mielenkiintoinen kokemus.
Miten paljon tollanen valmis paketti maksaa?
 
Viikon mehupaasto on nyt läpikäyty ja oma kokemukseni oli pelkästään positiivinen. Välillä oli tietysti nälkä, mutta ei mikään ylitsepääsemätön. Tämä oli minulle yllätys, koska olen normaalisti melkoinen herkkusuu ja huonon itsekurin omaa persoona. Painoa lähti 5,5kg. Osa tulee tietysti pian takaisin, mutta tarkoitukseni olisi kyllä nyt keventää pysyvästi ruokavaliota. Kiva kun vanhat ennen ahtaat housut mahtui taas jalkaan! Ajattelin ottaa tästä paastoilusta jatkossa säännöllisen tavan, esim pari kertaa vuodessa...
 

Yhteistyössä