Tietämättömät ihmiset

  • Viestiketjun aloittaja "joku"
  • Ensimmäinen viesti
Eräs reilu parikymppinen tuttavani oli aivan varma siitä että on raskaana, koska hänen vatsansa oli selkeästi kasvanut ja pyöristynyt, mahassa tuntuu potkujakin. Menkat olivat kaksi päivää myöhässä.

Alle puolessa välissä raskaana oleva nainen ei uskaltanut kyykistyä tai kumartua yhtään ettei vauva murskaannu.

Kälyni oli sitä mieltä ettei hänelle voi tarttua sukupuolitautia koska käyttää e-pillereitä. :headwall:
 
Metrossa mokailee muutkin
Jep, tämähän implikoi, että hän on muutenlin läpimätä paska. On Britti ja osaa kyllä Lontoon metron toiminnan.. en vaan tiedä mikä tässä Suomen kakslinjasessa on niin uskomatonta.
Jihaa, ystäväsi on sielunsiskoni!

Lontoon metrossa mullakaan ei ole mitään hätää, enkä eksynyt 10 vuoden aikana kertaakaan, mutta annas olla kun palasin Suomeen niin sormi meni täysin suuhun ja lähdin kiireessä 2 kertaa väärään suuntaan Helsingin "metroverkostossa". Ja olen siis muuten ihan normaalijärjellä varustettu ihminen. Tajusin kyllä pian miksi luin opastekarttaa väärin.
 
niih
Itse asiassa viimeaikaisten tutkimusten mukaan hysterektomia eli kohdun poisto tosiaankin näyttää aikaistavan vaihdevuosia eli ei tuo väite ole (enää nykyään siis) väärin.
Voi olla, että aikaistaakin mutta miten se loppujen lopuksi osoitetaan varmasti todeksi, koska kenenkään kohdalla ei ole tietoa etukäteen, milloin vaihdevuodet varmuudella alkavat?

Tässä tapauksessa mulle kerrottiin, että ne vaihdevuodet sitten alkavat, kun kohtu poistetaan. Siis välittömästi kohdun poistamisen jälkeen.
 
ei osaa ni ei
[QUOTE="vieras";27377145]No eihän tuossa tarvitse muuta kuin hypätä väärään metroon, eli siihen, joka menee väärään suuntaan. Eri asia sitten on, jos jää väärällä pysäkillä pois. Itselläni on ollut vaikeaa hahmottaa esim mikä linja-auto menee mihinkin suuntaan. Minun logiikkani sanoisi, että linja-auto, jossa lukee tuulilasissa helsinki-tampere on menossa helsingistä tampereelle, mutta sehän meneekin juuri päinvastoin.[/QUOTE]

mä oon myös sellainen joka aina menee väärään metroon :D kun ei ole suuntavaistoa niin ei ole. Ja kun ekaksi pitää päättää menekö itään vai länteen eikä tästä ole mitään käsitystä kun ei hahmota missä on itse ja sitten jos menee itään niin pitäisi vielä muistaa katsoa kahdesta vaihtoehdosta oikea ettei mene vaan ekaan metroon mikä tulee. helposti eksyy :D esim.rautatieasema-kamppi oon aina lähössä väärään suuntaan :D
 
"Vieras"
Että vauvalle on "pakko" antaa aina korviketta, koska maito ei riitä. Terva vauva on lihava. Lihavilta naisilta tulee paremmin maitoa. Että kuka tahansa osaa rakentaa talon, toimia opettajana tai työskennellä päiväkodissa. Koulutus on turhaa. Elokuvien ja pelien ikärajat on tehty ihmisten kiusaksi, ja koska "meidän Pekka" on niin kehittynyt niin meillä ei näitä tarvitse noudattaa.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27377387]Että vauvalle on "pakko" antaa aina korviketta, koska maito ei riitä. Terva vauva on lihava. Lihavilta naisilta tulee paremmin maitoa. Että kuka tahansa osaa rakentaa talon, toimia opettajana tai työskennellä päiväkodissa. Koulutus on turhaa. Elokuvien ja pelien ikärajat on tehty ihmisten kiusaksi, ja koska "meidän Pekka" on niin kehittynyt niin meillä ei näitä tarvitse noudattaa.[/QUOTE]

veetättöökö! Isot tuli(riiput) kun ei tullut!
 
hhm
[QUOTE="...";27374872]Mä olen muuten itse laihtunut ihan vain liikunalla, joten kyllä niitäkin ihmeitä tapahtuu.[/QUOTE]

Juu, sama. En myöskään käsitä, miksei niin voisi olla (oon siis se tietämätön, joten valaiskaa!). Jos normaalistikin syö pitkälti oman kulutuksensa mukaan (ja "terveellisesti"), ja tällöin paino pysyy samana,

miten ihmeessä ei laihtuisi, kun tuohon lisää reilusti liikuntaa (kulutus kasvaa) mutta pitää ruokavalion muuttumattomana?

Ja mulle ainakin on käynyt näin. Useamman kerran vielä (välillä pakosta kausia, jolloin ei urheilua, ruokavalio säännöllinen monista syistä).
 
Tohtir
Voi olla, että aikaistaakin mutta miten se loppujen lopuksi osoitetaan varmasti todeksi, koska kenenkään kohdalla ei ole tietoa etukäteen, milloin vaihdevuodet varmuudella alkavat?

Tässä tapauksessa mulle kerrottiin, että ne vaihdevuodet sitten alkavat, kun kohtu poistetaan. Siis välittömästi kohdun poistamisen jälkeen.
Kyllä tutkimuksissa huomioidaan nuo seikat. Ja tuo on kyllä tosiaan harhaluulo, että kohdunpoisto aiheuttaisi välittömästi vaihdevuodet. On tainnut joku sekoittaa munasarjoihin :)
 
Ihana :)
Suomi alkaa Vuosaaresta ja päättyy Ruoholahteen :D
...UUPS...Taisit unohtaa sen kehä kolmosen ulkopuolisen alueen...



[QUOTE="Iki-ihana";27374998]Suomen metroverkosto näyttää tältä:



Saa olla vähän yritystä takana, jos tuonne eksyy...[/QUOTE]
 
lkj
Mä oon kans törmännyt tähän. Mulla on velipuoli, meillä on yhteinen äiti. Veljellä ja hänen toisella siskollaan on yhteinen isä. Sitten pari ihmistä sanoo (päälle kolmekymppisiä) että velipuoleni ja tämä hänen toinen siskonsa ovat täyssisaruksia mutta minä ja veljeni vain puolikkaita.
Se on lain mukaan ollut ennen näin, kyse ei siis ole väärinymmärryksestä. Tavat ovat juurtuneet sitkeään, eikä vanhoja oppeja hevin muuteta :D
 
minä,
Sikäli totta, että eihän muualla Suomessa metroa ole. :)
Metron terveyshaitat

Vaikka metroliikenne on monilta osin ympäristöystävällinen liikennemuoto, niin tunnelissa kulkevaan metroliikenteeseen liittyy haitallisiin pienhiukkasiin perustuva vakava terveysongelma. Useat tuoreet tutkimukset ovat paljastaneet mm. raiteiden, kiskopyörien ja jarrujen kulumisesta alkujaan olevien hiukkasmäärien ja -laatujen olevan terveydelle erityisen haitallisia. Tutkimuksissa on selvinnyt, että metroilmaston hiukkaset ovat pahempia solumyrkkyjä, siis solujen geneettisiä ominaisuuksia enemmän muuttavia haittoja kuin raskaan ja ruuhkaisen tieliikenteen vastaavat
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Metron terveyshaitat

Vaikka metroliikenne on monilta osin ympäristöystävällinen liikennemuoto, niin tunnelissa kulkevaan metroliikenteeseen liittyy haitallisiin pienhiukkasiin perustuva vakava terveysongelma. Useat tuoreet tutkimukset ovat paljastaneet mm. raiteiden, kiskopyörien ja jarrujen kulumisesta alkujaan olevien hiukkasmäärien ja -laatujen olevan terveydelle erityisen haitallisia. Tutkimuksissa on selvinnyt, että metroilmaston hiukkaset ovat pahempia solumyrkkyjä, siis solujen geneettisiä ominaisuuksia enemmän muuttavia haittoja kuin raskaan ja ruuhkaisen tieliikenteen vastaavat
Onko tutkimus tehty Helsingin metron kaltaisella metrolla, jossa pyörät jotain metallia (en sen paremmin tiedä metallin nimeä) vai kumipyörämetrolla? Kumipyörämetroja on mm. Ranskassa. Youtubessa on videoita Ranskan metrosta.
 
minä,
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;27378584:
Onko tutkimus tehty Helsingin metron kaltaisella metrolla, jossa pyörät jotain metallia (en sen paremmin tiedä metallin nimeä) vai kumipyörämetrolla? Kumipyörämetroja on mm. Ranskassa. Youtubessa on videoita Ranskan metrosta.
En tiedä missä, tuolta vaan luin:

Metro – Wikipedia
 

Yhteistyössä