Tietämättömät ihmiset

  • Viestiketjun aloittaja "joku"
  • Ensimmäinen viesti
Homeopatia toimii, kuussa ei ole voitu käydä kun sieltä on kuvia vaan yhdeltä puolelta, reiki-hoidot toimii, ms-taudista voi parantua ruokavaliolla, munasolut irtoaa paremmuus järjestyksessä ja siksi vanhat äidit saa helpommin vammasia lapsia, lapsettomia ei ole tarkoitettu äideiksi, koska sikiöt valitsevat itselleen sopivan äidin, fluorihammastahna on myrkyllistä, sähkölle voi olla allerginen, ilmakehään levitetään tarkoituksella kemikaaleja(chemtrails), tupakoinnista aiheutuvat haitat sikiölle ovat pienempiä kuin lopetuksen aiheuttaman stressin haitat, onhan näitä.
Mitäs tietämättömyyttä siinä on, jos on sähkölle yliherkkä?
Sähköyliherkkyys – Wikipedia
 
"Iki-ihana"
Mä oon kans törmännyt tähän. Mulla on velipuoli, meillä on yhteinen äiti. Veljellä ja hänen toisella siskollaan on yhteinen isä. Sitten pari ihmistä sanoo (päälle kolmekymppisiä) että velipuoleni ja tämä hänen toinen siskonsa ovat täyssisaruksia mutta minä ja veljeni vain puolikkaita.
Mä muistan lukeneeni (palstalta :D) että jossain vaiheessa, vielä 1900-luvulla, oli voimassa laki jonka mukaan saman isän lapset laskettiin täyssisaruksiksi. Sillä olisi sitten ollut jotain merkitystä perinnönjaossa. Geeneihin tuo ei tietenkään vaikuta mitenkään, mutta olisiko vanha laki joka kummittelee ihmisten mielissä?
 
[QUOTE="Iki-ihana";27375862]Mä muistan lukeneeni (palstalta :D) että jossain vaiheessa, vielä 1900-luvulla, oli voimassa laki jonka mukaan saman isän lapset laskettiin täyssisaruksiksi. Sillä olisi sitten ollut jotain merkitystä perinnönjaossa. Geeneihin tuo ei tietenkään vaikuta mitenkään, mutta olisiko vanha laki joka kummittelee ihmisten mielissä?[/QUOTE]

Mä en ole sen kummemmin kysynyt näiltä tuttavilta että mistä moinen luulo. Olen vaan sanonut vastaan mutta he ovat sanoneet että asia on näin niin kuin he sanovat. En ole lähtenyt inttämään vaikka tiedän olevani oikeassa. Pitääpä ens kerralla kysyä että mikä heillä on tässä ajatuksessa takana :D
 
"vieras"
[QUOTE="Iki-ihana";27375862]Mä muistan lukeneeni (palstalta :D) että jossain vaiheessa, vielä 1900-luvulla, oli voimassa laki jonka mukaan saman isän lapset laskettiin täyssisaruksiksi. Sillä olisi sitten ollut jotain merkitystä perinnönjaossa. Geeneihin tuo ei tietenkään vaikuta mitenkään, mutta olisiko vanha laki joka kummittelee ihmisten mielissä?[/QUOTE]

miks saanko kysyä miks pitää kuittailla? Itse varon jotka tarkottaa! sinut voi kuitata putkaan!
 
"Iki-ihana"
[QUOTE="vieras";27375896]miks saanko kysyä miks pitää kuittailla? Itse varon jotka tarkottaa! sinut voi kuitata putkaan![/QUOTE]
Sulla taitaa olla nyt iltalääkkeitten aika. Älä unohda :)
 
"hömelö"
[QUOTE="hmmm";27375893]Toivottavasti tää on Akaatti vaan taas sinun kuulemasi typerä väite? On varmaan... Kun ei pojalla ja tytöllä voi olla samat kromosomit. :)
Mutta on kyllä väite, jossa sanoja ei juuri asiaa ole ymmärtänyt.[/QUOTE]

Niin mäkin luulin, mutta ollaan kummatkin väärässä.
Se tosiaan on mahdollista. Sillä on jotain tekemistä sen kanssa että alkio enne jakautumistaan omistaa XXY sukusolut, ja jotain ja jotain ja jotain, ja tuloksena on yksimunaiset kaksoset, joista toinen on poika ja toinen tyttö (joka yleensä saa turnerin oireyhtymän juurikin tästä geenisekaannuksesta johtuen). Ihan äärimmäisen harvinainen ilmiö, mutta silti mahdollinen.
Tietysti voidaan väitellä siitä ovatko he edelleen identtisiä, as in täysin samanlaisia, mutta monotsygoottisia joka tapauksessa. Eli biologian näkökulmasta monotsygoottinen kaksonen = identtinen kaksonen.

Hae googlesta suomeksi tai englanniksi niin löydät tietoa.
 
Mä oon kans törmännyt tähän. Mulla on velipuoli, meillä on yhteinen äiti. Veljellä ja hänen toisella siskollaan on yhteinen isä. Sitten pari ihmistä sanoo (päälle kolmekymppisiä) että velipuoleni ja tämä hänen toinen siskonsa ovat täyssisaruksia mutta minä ja veljeni vain puolikkaita.
Tämä johtuu siitä, että ennen muinoin on pidetty saman isän lapsia täyssisaruksina ja saman äidin lapsia ainoastaan sisaruspuolina. Osalle on varmaan edelleenkin jäänyt tällainen kuva.
 
[QUOTE="hmmm";27375893]Toivottavasti tää on Akaatti vaan taas sinun kuulemasi typerä väite? On varmaan... Kun ei pojalla ja tytöllä voi olla samat kromosomit. :)
Mutta on kyllä väite, jossa sanoja ei juuri asiaa ole ymmärtänyt.[/QUOTE]

Laitoin tuonne aiemmin jo tästä asiasta. Ilmiö on hyvin epätodennäköinen, mutta kuitenkin MAHDOLLINEN.

However, there have been a few reported cases of a genetic mutation in monozygotic male twins. For some reason, after the zygote splits, one twin loses a Y chromosome and develops as a female. The female twin would be afflicted with Turner Syndrome, characterized by short stature and lack of ovarian development. It's extremely rare; less than ten cases have been confirmed. Given the odds, it's safe to assume that 99.9% of all boy/girl twins are fraternal.

Boy Girl Identical Twins - Identical Twins of Different Genders

Tässä on vielä National Geographicin video asiasta:

Multiples' Womb | National Geographic Channel
 
[QUOTE="hömelö";27376039]Niin mäkin luulin, mutta ollaan kummatkin väärässä.
Se tosiaan on mahdollista. Sillä on jotain tekemistä sen kanssa että alkio enne jakautumistaan omistaa XXY sukusolut, ja jotain ja jotain ja jotain, ja tuloksena on yksimunaiset kaksoset, joista toinen on poika ja toinen tyttö (joka yleensä saa turnerin oireyhtymän juurikin tästä geenisekaannuksesta johtuen). Ihan äärimmäisen harvinainen ilmiö, mutta silti mahdollinen.
Tietysti voidaan väitellä siitä ovatko he edelleen identtisiä, as in täysin samanlaisia, mutta monotsygoottisia joka tapauksessa. Eli biologian näkökulmasta monotsygoottinen kaksonen = identtinen kaksonen.

Hae googlesta suomeksi tai englanniksi niin löydät tietoa.[/QUOTE]

Sellaista asiaa kuin täysin samanlainen ei ole olemassa edes samaa sukupuolta olevien kesken. Ihmisten käyttämä sana identtinen tarkoittaa juuri tuota monotsygoottista tai yksimunaista.
 
No itseasiassa fluori on myrkyllistä ihmisen elimistölle...
Ja tuo sähköallergiakin käsittääkseni alkaa jo saada ihan virallistakin tunnustusta. Itse en aiheesta tiedä, mutta kyllähän sähkömangneettinen säteily vaikuttaa ihmiseen, joten ei lienee mitenkään mahdotonta, että joku olisi säteilylle herkempi kuin joku toinen.
Joo no mikä vaan on myrkyllistä kun overit vetää. Kyse oli ihmisistä jotka kuvittelevat että normaali hampaiden peseminen fluorihammastahnalla aiheuttaa terveysongelmia. En nyt tarkoittanut toki että sitä voi tuubista vetää mahan täyteen. Ja sähköallergia on todella kyseenalainen juttu. Ihmiselimistön toiminta perustuu suurilta osin sähköön, joten miten sille voisi olla allerginen? Miten tällainen ihminen reagoi defibrilaattorilla elvytykseen?
 
[QUOTE="hömelö";27376039]Niin mäkin luulin, mutta ollaan kummatkin väärässä.
Se tosiaan on mahdollista. Sillä on jotain tekemistä sen kanssa että alkio enne jakautumistaan omistaa XXY sukusolut, ja jotain ja jotain ja jotain, ja tuloksena on yksimunaiset kaksoset, joista toinen on poika ja toinen tyttö (joka yleensä saa turnerin oireyhtymän juurikin tästä geenisekaannuksesta johtuen). Ihan äärimmäisen harvinainen ilmiö, mutta silti mahdollinen.
Tietysti voidaan väitellä siitä ovatko he edelleen identtisiä, as in täysin samanlaisia, mutta monotsygoottisia joka tapauksessa. Eli biologian näkökulmasta monotsygoottinen kaksonen = identtinen kaksonen.

Hae googlesta suomeksi tai englanniksi niin löydät tietoa.[/QUOTE]
Siinä voi käydä niin että alkiolla on alunperin kromosomit XXY ja sitten jakautuessa kahtia toiselta häviääkin se Y kromosomi, jolloin ovat muuten samanlaiset kromosomistoltaan mutta toisella on kromosomit XXY(poika ylimääräsellä X:llä) ja toisella XX(tyttö). Tällaisen tapauksen muistan hämärästi jostain dokkarista.
 
"vieras"
[QUOTE="Iki-ihana";27375979]Sulla taitaa olla nyt iltalääkkeitten aika. Älä unohda :)[/QUOTE]

auttaa muuhunkin kuin vastaus iltälääke? Otan lääkkeittä mutta homoo paattisia!
 
"vieras"
Siinä voi käydä niin että alkiolla on alunperin kromosomit XXY ja sitten jakautuessa kahtia toiselta häviääkin se Y kromosomi, jolloin ovat muuten samanlaiset kromosomistoltaan mutta toisella on kromosomit XXY(poika ylimääräsellä X:llä) ja toisella XX(tyttö). Tällaisen tapauksen muistan hämärästi jostain dokkarista.
mutta siks miks sanotaan että joku ei matki! :).
 
"vieras"
Mun mielestä yksi typerimmistä luuloista on se, että joku kuvittelee voivansa "parantaa rakkaudella" väkivaltaisen, sairaalloisen mustasukkaisen ja aggressiivisen miehen. Sori jos menee nyt liian rankaksi, mutta näin se vaan on.
 
"vieras"
Paras ystäväni ei ymmärrä Suomen metroverkostoa. Eli siis jos pyydetään tulemaan esim. Puotilaan, menee lähes poikkeuksetta toiseen suuntaan, esim. Myllypuroon.

Oikeesti, miten vitun vajaa voi olla, ettei jotain niin yksinkertaista tajua?
No eihän tuossa tarvitse muuta kuin hypätä väärään metroon, eli siihen, joka menee väärään suuntaan. Eri asia sitten on, jos jää väärällä pysäkillä pois. Itselläni on ollut vaikeaa hahmottaa esim mikä linja-auto menee mihinkin suuntaan. Minun logiikkani sanoisi, että linja-auto, jossa lukee tuulilasissa helsinki-tampere on menossa helsingistä tampereelle, mutta sehän meneekin juuri päinvastoin.
 
[QUOTE="joku";27372497]Millaisia tyhmiä luuloja/tietämättömyyttä olet tavannut ihmisillä?

(Esim. sellaisia luuloja, että --- että ihminen on nisäkäs.)[/QUOTE]

Jos ihminen ei ole nisäkäs, niin onko se sitten lintu vai kala? Vai kenties anomalia?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27377141]Mun mielestä yksi typerimmistä luuloista on se, että joku kuvittelee voivansa "parantaa rakkaudella" väkivaltaisen, sairaalloisen mustasukkaisen ja aggressiivisen miehen. Sori jos menee nyt liian rankaksi, mutta näin se vaan on.[/QUOTE]

paitsi jos et huomaa joskus menee siihen että yritin ja kaipaan! Mutta jos et minua halua se on sinun ongelma! Enkeli teki työn ja sinun pitää pärjätä omin avuin! jos kaipaat tiedät missä olen!
 

Yhteistyössä