Tiedättekö onko ihmisellä mitään mahdollisuutta selviytyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Kyllä se nyt ap niin on, että isäsi ei tuosta parane eikä loppujen lopuksi selviä.

Voi kuule, pakko sanoa et sun asenne vituttaa mua ihan helvetisti. Kukaan ei elämästä selviä hengissä, se on totta. Mut niin kauan kun lääkärit antaa elinennusteita niin totta helvetissä mä niihin uskon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä se nyt ap niin on, että isäsi ei tuosta parane eikä loppujen lopuksi selviä.

Voi kuule, pakko sanoa et sun asenne vituttaa mua ihan helvetisti. Kukaan ei elämästä selviä hengissä, se on totta. Mut niin kauan kun lääkärit antaa elinennusteita niin totta helvetissä mä niihin uskon.

Mitä elinennusteita ne muka on antanut? muuta kuin että se on huono? Se on ihan sama kuin toivoa ei ole. Luepa vähän loppuvaiheen maksakirroosista ja maksakoomasta, niin tulet sinäkin reaaliteetteihin...

Alkuperäinen kirjoittaja ei ap:
Ei parane.

No sitä sä tuskin voit tietää. Toki pessimistä ei koskaan pety.

onpa typerä kommentti..kukaan ei tiijätkö selviä elämästä hengissä...

Se mikään typerä kommenti ole vaan totuus. Kysypä ap lääkäriltä huomenna ihan suoraan voiko isäsi parantua tästä sairaudesta tai edes jotenkuten pystyä elämään sen kanssa, niin vastaus on satavarmasti EI. Totuus kirpaisee, mutta se ei ole minun vikani.

Mitä elinennusteita ne muka on antanut? muuta kuin että se on huono? Se on ihan sama kuin toivoa ei ole. Luepa vähän loppuvaiheen maksakirroosista ja maksakoomasta, niin tulet sinäkin reaaliteetteihin...

Missään vaiheessa ei osastolla ole ollut puhetta maksakirroosista ainoastaan maksakoomasta. Tänään oli ite päässyt jo vessaan ja nyt saa lääkitystä jo suun kautta. Lisäksi maksantila on paranemassa. Aina on toivoa.

Se mikään typerä kommenti ole vaan totuus. Kysypä ap lääkäriltä huomenna ihan suoraan voiko isäsi parantua tästä sairaudesta tai edes jotenkuten pystyä elämään sen kanssa, niin vastaus on satavarmasti EI. Totuus kirpaisee, mutta se ei ole minun vikani.

No ainakin ovat kotiuttamassa kahden viikon sisään. Totuus ei kirpaise, se kirpaisee miten sanat asettelee. Paskanmaku jää suuhun vastauksista jotka on näppikseltä kirjoitettu satuttamismielessä.

miksi kukaan toivoo enää tuossa vaiheessa toisen selviämistä jos on kerran tahallaan tuohon tilaan itsensä saattanut?

oma setäni kuollut alkoholismin takia enkä sairaalassa toivonut hetkeäkään että hän toipuisi taas entiselleen.. alkoholistiksi.. ei ollut vaikea luopua :(

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
miksi kukaan toivoo enää tuossa vaiheessa toisen selviämistä jos on kerran tahallaan tuohon tilaan itsensä saattanut?

oma setäni kuollut alkoholismin takia enkä sairaalassa toivonut hetkeäkään että hän toipuisi taas entiselleen.. alkoholistiksi.. ei ollut vaikea luopua :(

olipa ajattelemattomasti sanottu. omat vanhempani ovat alkoholisteja, mutta en silti heidän kuolemaansa toivo, alkoholismi on sairaus! miksi alkoholistin elämä olisi sen vähäpätöisempi kuin esimerkiksi sinun?

En voi uskoa, että joku kirjoittaja voi olla näin sydämetön. Kauheaa. Ap, , en tiedä oletko uskovainen ollenkaan, mutta siunausta Sinulle ja isällesi. Toivon todella, että saa elää vielä mahdollisimman pitkään hyvää elämää. Uskotaan näin.

Alkuperäinen kirjoittaja törkeää:

olipa ajattelemattomasti sanottu. omat vanhempani ovat alkoholisteja, mutta en silti heidän kuolemaansa toivo, alkoholismi on sairaus! miksi alkoholistin elämä olisi sen vähäpätöisempi kuin esimerkiksi sinun?

ei sitä tarvitse erikseen toivoakaan.. en itsekään toivo isäni kuolemaa, en todellakaan..

mutta miksi pitäisi erityisesti toisen kuolinvuoteella toivoa että hän "paranisi" elämään entistä elämäänsä..

Alkuperäinen kirjoittaja törkeää:

ei sitä tarvitse erikseen toivoakaan.. en itsekään toivo isäni kuolemaa, en todellakaan..

mutta miksi pitäisi erityisesti toisen kuolinvuoteella toivoa että hän "paranisi" elämään entistä elämäänsä..

oli toinen kännissä tai ei, hänen elämäänsä se on ei sinun. ja ei sitä voi tietää koska alkoholisti siitä sairaudesta parantuu, hoitoon ohjaus on kuitenkin varmasti tuollaisissa tapauksissa ihan kiitettävää.

Voi helvetti. Mulle on ihan sama mitä te musta ajattele, tai mitä ajettelette alkoholisteista tai omista vanhemmistanne. Mulle on tärkeintä, et isällä olis kaikki hyvin. Vaikka hän on 30-vuotta ollut alkoholisti ei se tarkoita sitä et hän olis koko ajan juonut. Välissä kun on vuosia ettei ole juonut pisaraakaan alkoholia. Jokaisessa vuodessa on kuukausia ettei juo ollenkaan.

Ennen kaikkea toivon, et pääsis siitä alkoholista eroon ja vois elää elämäänsä. Sairaalassakin sanoivat etteivät ole aikoihin nähneet niin elämänjanoista ihmistä. Jos tilanne olis ollut toivoton tietysti olisin toivonut tuskatonta loppua.

Kyllä minä ainakin rakastan omia vanhempiani teki he millaisia virheitä tahansa. Mutta mun puolesta asian puiminen saa jäädä tähän. Eihän tässä mene kuin oma mielenterveys, hermot ja suru vain tulee.

Ja taas totean ettei tälle palstalle kannata kirjoittaa mitään :headwall:

Ap toivottavasti isäsi toipuu ja saa elämästään kiinni ilman alkoholia. Oma isäni oli alkoholisti, ja sen seurauksena kuolikin kolme vuotta sitten.

Voi helvetti. Mulle on ihan sama mitä te musta ajattele, tai mitä ajettelette alkoholisteista tai omista vanhemmistanne. Mulle on tärkeintä, et isällä olis kaikki hyvin. Vaikka hän on 30-vuotta ollut alkoholisti ei se tarkoita sitä et hän olis koko ajan juonut. Välissä kun on vuosia ettei ole juonut pisaraakaan alkoholia. Jokaisessa vuodessa on kuukausia ettei juo ollenkaan.

Ennen kaikkea toivon, et pääsis siitä alkoholista eroon ja vois elää elämäänsä. Sairaalassakin sanoivat etteivät ole aikoihin nähneet niin elämänjanoista ihmistä. Jos tilanne olis ollut toivoton tietysti olisin toivonut tuskatonta loppua.

Kyllä minä ainakin rakastan omia vanhempiani teki he millaisia virheitä tahansa. Mutta mun puolesta asian puiminen saa jäädä tähän. Eihän tässä mene kuin oma mielenterveys, hermot ja suru vain tulee.

Tää on tosi alhanen palsta!
Ihanaa, että heräsi! Voimia kovasti isälle ja sinulle :)

Alkuperäinen kirjoittaja edellinen vastaaja:
kuolemaa ennen menee tajuttomaksi/niin väsyneeksi jotta vain nukkuu. vaipat on joo ja vuodepotilas.paino alkaa myös tippua. kuolema tulee ylensä kauniisti ns nukkuu pois. senjälkeen näky ei enään oelkaan niin kaunis kun verta tulee nenästä,korvista,suusta yms..
kurja sairaus:(

oletko läheisesi tähän menettämässä? minkä ikäisen? voimia

Miksi tulee verta naamasta? Räjähtääks verisuonet vai mitä??

Voimia sinulle. Äläkä piittaa näistä korppikotkista täällä. Omaa oloaan purkavat.

t. alkoholistien lapsi itsekin.

Missään vaiheessa ei osastolla ole ollut puhetta maksakirroosista ainoastaan maksakoomasta. Tänään oli ite päässyt jo vessaan ja nyt saa lääkitystä jo suun kautta. Lisäksi maksantila on paranemassa. Aina on toivoa.

No voi pieru! Totta helkutissa isälläsi on maksakirroosi! Ja todella pitkälle edennyt. Maksakooma on kirroosin loppuvaihe.

No voi pieru! Totta helkutissa isälläsi on maksakirroosi! Ja todella pitkälle edennyt. Maksakooma on kirroosin loppuvaihe.

Näinpä juuri.
Ensin maksakirroosi on oireeton. Jos lopettaa alkon käytön silloin, pystyy elämään normaalia elämää ihan tavanomaiset oletettavissa olevat elinvuodet. Kun kirroosi etenee, porttilaskimon toiminta estyy ja alkaa muodostua askitesnestettä vatsaonteloon. Tästä ei enää paluuta ole; 60% askitesvaiheessa olevista potilaista kuolee vuoden sisällä, loput tavallisesti kahden vuoden sisällä.
Seuraava vaihe maksakirroosissa on maksakooma. Se on kirroosin loppuvaiheita. Lopulta ihminen kuolee aina maksakoomaan, oli se sitten ensimmäinen tai kolmas kooma.
Ihminen ei voi elää ilman toimivaa maksaa tai edes osittain toimivaa. Osanottoni sinulle ap, mutta isäsi ei voi enää sairaudesta parantua vaikka hetkittäisiä parempia kausia voikin olla.

Osanottoni ja suuri halaus sinulle!!!itsekkin menetin isäpuoleni ensin 112v sitten(oli isä minulle 29vuotta)ja sitten tasan 1/2v päästä kuoli isäni.Hän oli myös alkoholisti,mutta aina jotenkin selvisi pahoistkin tilanteista hengissä,kunnes sitten tuli viimeinen kerta ja putosi humalassa tuolilta ja katkesi verisuoni päästä.2vrk taisteli vielä tajuttomana,kunnes letkut irroitettiin ja isäni kuoli 6h päästä siitä...jos olisi jäänyt eloon,olisi ollut ihan vihannes:( joten pakko ajatella että parempi näin:( Paljon jaksamista elämääsi!

Yhteistyössä