Tiedän ettei näin saisi tuntea, mutta en vaan voi tälle mitään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itsekän idiootti :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itsekän idiootti :(

Vieras
Minulla on yksi lapsi ja olen jo 3v halunnut toista lasta, mutta en ole saanut. Asiaa tietysti vaikeuttaa sekin, että olen yksinhuoltaja.. Nyt kuulin, että eräs tuttavani on saamassa 5 lapsensa eikä hän oikeasti edes pidä lapsista, ei jaksa olla niiden kanssa tms.. Esim jokainen hänen lapsensa on ollut viimeistään 2kk iässä hoidossa ja siitäkin äiti on sitä mieltä, että "Eikö kukaan ota tatä lasta, mä en jaksa tätä"..

tiedän, että on tyhmä olla kateellinen siitä, että hän saa lapsen, sillä vaikka hän ei saisi niin en minä silti saisi lasta. Ja onhan minulla jo yksi lapsi, joka on maailman rakkain <3

Olet ihminen,et kone. On täysin normaalia tuntea kateutta,pahempi juttu jos et pääse siitä yli. Kaikki me olemme jossain elämän vaiheessa kateellisia muille. Ehkäpä hänkin on salaa kateellinen sinulle ainokaisestasi.

Miksi ei olisi oikeus tunteisiin? Tunteet on kuitenkin vain tunteita ja niitä voi myös ohjata. Kateus sinänsä on vähän "turha" tunne, kai sen pitäisi ohjata toimimaan niin että itse pääsi haluttuun päämäärään. Totta että yksikään syntyvä lapsi, ei toivottukaan, ei ole sinuta pois, eikä kateus (yleensä ja toivottavasti) saa ketään olemaan tekemättä jotakin (joka kateutta aiheuttaa).

Yhteistyössä