En minä ehkä jaksakaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
:hug: Kyllä ne asiat lähtee parempaan suuntaan, usko pois.

Muista että kun alat syömään lääkettä, niin se vaikutus alkaa vasta monen viikon päästä. Että alussa voi tulla huonojakin oireita, älä vain lopeta lääkkeen syömistä siis siksi jos ei heti vaikuta mielialaan! Alkaa kyllä vaikuttamaan ja olo kohenee!!

´MONTA RUTISTUSTA!! JA ILOA ELÄMÄÄN !!

Ajattelin tuossa että mitähän exä tuumaisi jos tietäisi kaikki nämä järjestelyt joita olen tehnyt.

Hän ei siis hyväksy sossun kanssa tekemisissä olemista ja vihaa mielialalääkkeitä.
Nuo asiat ovat hänen mielestään heikkouden merkki, eikä normaalit ihmiset moisia tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Ajattelin tuossa että mitähän exä tuumaisi jos tietäisi kaikki nämä järjestelyt joita olen tehnyt.

Hän ei siis hyväksy sossun kanssa tekemisissä olemista ja vihaa mielialalääkkeitä.
Nuo asiat ovat hänen mielestään heikkouden merkki, eikä normaalit ihmiset moisia tarvitse.

Älä nyt exän ajatuksia mieti yhtään. Ei sun sille tartte kertoa, jos pelkäät sen reaktioita.

En minä mitään sille kerrokaan.

Olen vaan aina ihmetellyt sen ajatusmaailmaa ja tuota kovuutta.
Masennus on hänestä keksitty tauti.

Kerran tuumasin että sinä taidat olla ihminen joka on sairastunut vahvuuteen.
Siihenpä tuli kommentti että onko muka jokaisen pakko sairastua johonkin.

Nyt ihmisenä, joka tarvitsee apua lääkkeistä ja on tällä hetkellä riippuvainen muista ihmisistä, on hänen mielestään pohjasakkaa.

Mitenhän minä tunneihmisenä ja äärimmäisen herkkänä persoonana edes jaksoin moisen kylmän möykyn kanssa niinkin pitkään.. Ihmettelen ihan. :o

Nyt ihmisenä, joka tarvitsee apua lääkkeistä ja on tällä hetkellä riippuvainen muista ihmisistä, on hänen mielestään pohjasakkaa.

Mitenhän minä tunneihmisenä ja äärimmäisen herkkänä persoonana edes jaksoin moisen kylmän möykyn kanssa niinkin pitkään.. Ihmettelen ihan. :o

No ihan hyvä että erositte.
Kuulostaa kyllä kylmältä ihmiseltä sun ex. :|
Ansaitset parempaa, hauskemman ja lämpimämmän miehen.
=)

Usein ne masentuneet on niitä ns ajattelijoita. Mieluummin sellainen kuin tyhjäpää =)

Väsyttää ihan tajuttomasti kaikenaikaa.
Vähän siivoilin ja nyt tuntuu että nukahdan pystyyn. Päikkäreita nukuin pojan kanssa kolme tuntia mutta ei näy mikään uni riittävän. :/
Kaitpa tämä väsykin kuuluu asiaan.

Niin, ei tullut soittoa sieltä mtt:sta tänään, soitan itse sinne huomenna.

Zoloft on muuten kallis lääke, kumma että lääkäri sitä määräsi. Jos nyt sait maksusitoumuksen, niin eihän se haittaa, mutta tulevaisuutta varten kannattaa pyytää lääkäriltä resepti vastaavaan geneeriseen lääkkeeseen: esim. Sertralin Alternova tms., aivan sama lääke, mutta hintaa neljäsosa Zoloftiin verrattuna...

Väsyttää ihan tajuttomasti kaikenaikaa.
Vähän siivoilin ja nyt tuntuu että nukahdan pystyyn. Päikkäreita nukuin pojan kanssa kolme tuntia mutta ei näy mikään uni riittävän. :/
Kaitpa tämä väsykin kuuluu asiaan.

Niin, ei tullut soittoa sieltä mtt:sta tänään, soitan itse sinne huomenna.

Hienoa, että asiat alkavat selvitä :)! Sun kannattaa kyllä otattaa verikokeet. Kuulostaa kyllä hempparit olevan matalalla, ku noin väsyttää! JOs olet syönytkin huonosti! Voimia!

Lääkäri kysyi että mikä on rahatilanne, minä että huonohan se.
Ompas outoa että määräsi kalliit lääkkeet.. :/

Huonosti olen syönyt viimeisen viikon, nyt parina päivänä vähän paremmin.
Mulla hempparit olleet aina tosi hyvät mutta eihän sitä tiedä miten nyt.

minä en kyllä surmin suinkaan muuttaisi PUDASJÄRVELLE! siis ihan kamala paikka! jotenkin niin toivoton paikka. itsekin tykkään pienemmistä paikkakunnista, ja nimenomaan "pohjoisemmasta", kainuu on tuttua, kuten myös oulu, molemmilla suunnilla olen asustellut. Mutta pudikselle ei enää IKINÄ!

Onkos tuohon mielialalääkkeeseen olemassa rinnakkaislääkettä?Senhän saa vaihtaa sellaiseen apteekissa jos löytyy.Ne on halvempia.
Ehkä tuo väsymys liittyy siihen masennukseen.Tietysti kannattaa mittauttaa hemoglobiinikin.Vaikuttaakos huono verenpaine väsymykseen?
Koskas perhetäti tulee seuraavan kerran?Kuinka usein viikossa käy?

Voimia kovasti. Itse olen huostaanotettu pienenä, ja kyllä on jäljet jääneet joten eipä sitäkään vähätellä kannata. Mutta olen myös äitinä kokenut, etten jaksa, ja olin teinijuoppo ja koin kovia. Mutta selvisin, ja lapseni olen kasvattanut niin hyvin kuin suinkin. En ikinä antaisi heitä pois. Mutta parempi muualla, jos ei todellakaan pysty huolehtia.
Muistan sen hetken, kun piti lähteä juomaan. Onneksi lapset eivät ole tähän joutuneet osallisiksi. Vaikka kuinka tuntuu että pitää saada pää tyhjäksi kaikesta pahasta, niin sitten kun jaksaa ilman viinaa, huomaa kuinka ihanaa elämä on jopa huonoina päivinä.
Jokainen viinanhuuruinen muisto ahdistaa, ja voi kunpa ne muistot olisivat unta. Tee itsellesi vain hyviä muistoja. Pyydä apua, mutta käytä kaikki aika hyvään, älä viinaan. Lähde elokuviin, kirjoita, maalaa, juokse. Mene metsään. Kaikki selviää kyllä, mutta viina pilaa kaiken .Kokemusta on!

Se taitaa olla niin että kun maksusitoumuksella ostaa lääkkeitä, niin ne vaihdetaan halvempaan rinnakkaislääkkeeseen.
Sellainen muistikuva minulla.

Perhetäti tulee taas heti aamulla kahdeksalta.
Ihan mukavan tuntoinen nainen, reilu 30v. luulen.
Kunhan tutustuu poikaan paremmin, niin menevät sitten yhdessä ulkoilemaan että saan vaikka olla hetken yksin.
Poika vielä ujostelee tätiä kovasti. Outoa se, koska tuo poika ei juurikaan ketään ujostele.

Sossuntäti kun puhui tuosta perhekodissa käymisestä, niin kysyi myös että menisikö poika sinne vaikka ihan pidemmäksikin aikaa asumaan, vaikka useaksi viikoksi. Että miltä minun jaksaminen ja voimavarat tuntuvat.

Silloin tajusin että olisi kauhea ajatus laittaa poika pois kotoa. Hui minua, miten saatoin vielä muutama päivä sitten niin ajatella! Tietenkin olin ihan romuna kun tuo ajatus kävi mutta nyt ei tulisi kuuloonkaan.
Hän on ainut asia miksi jaksan taapertaa päivästä toisen.
:heart:

Sossuntäti kun puhui tuosta perhekodissa käymisestä, niin kysyi myös että menisikö poika sinne vaikka ihan pidemmäksikin aikaa asumaan, vaikka useaksi viikoksi. Että miltä minun jaksaminen ja voimavarat tuntuvat.

Silloin tajusin että olisi kauhea ajatus laittaa poika pois kotoa. Hui minua, miten saatoin vielä muutama päivä sitten niin ajatella! Tietenkin olin ihan romuna kun tuo ajatus kävi mutta nyt ei tulisi kuuloonkaan.
Hän on ainut asia miksi jaksan taapertaa päivästä toisen.

Hitaasti,mutta varmasti ahdistuksesi helpottaa.

Olet kirjoittanut ajatuksiasi hyvin järkevästi pohtien koko ajan, ei tämä tilanne saa sinua lannistettua. Olet hyvin vahva. :heart:

Joo, toi mun mainostama Sertralin on nimenomaan Zoloftin rinnakkaislääke. Kannattaa itse sanoa siitä apteekissa, joskus mielialalääkkeen ollessa kyseessä eivät edes ehdota vaihtoa. Mulle onneksi lääkäri tajusi määrätä heti halvimman valmisteen.

Tästä näet lääkkeen hinnan vahvuuden mukaan ja voit katsoa rinnakkaislääkettä.Kysy apteekissa löytyykö rinnakkaislääkettä.
http://www.yliopistonapteekki.fi/searchAdvanced.do?submit=true&searchTerm=zoloft&x=0&y=0

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tästä näet lääkkeen hinnan vahvuuden mukaan ja voit katsoa rinnakkaislääkettä.Kysy apteekissa löytyykö rinnakkaislääkettä.
http://www.yliopistonapteekki.fi/searchAdvanced.do?submit=true&searchTerm=zoloft&x=0&y=0

Onpas tosiaan hintaerot! Ohhoh. :o

Isältä tuli viestiä että voiko hän tavata pojan huomenna jos hän ehtii.
Siihen minä että se olisi pojasta varmasti hauskaa mutta tuo että 'jos ehtii', ei sovi. Työtä ei saa laittaa lapsen edelle!
hyvin sanottu!

Vaikka nyt kuulostaa että kaikki on järjestymässä ja ongelmat alkaa järjestyä, niin siltikin minulla on olo edelleen kauhea.
Itkettää niin kamalasti ja olen romuna sisäisesti. :'( :'( :'(
varmaan itkettáákin vielá pitkáán jos masennustakin on kestány vuosia mut táytyy nostaa sulle hattua kun oot jaksanu hoitaa poikaa ja hakea apua ja kaikki ihan yksin

:hug:

Eiköhän se pojan ujouskin mene ohitse kun perhetäti käy.Ihan kiva että onsitten joskus pojan kanssa kahden niin saat pikkasen omaa aikaakin.Ja sitten jos voi mennä sinne perhekotiinkin leikkimään.
Kylläse siitä pikki hiljaa elämä menee eteenpäin ja pasempaan suuntaan1
*lämmin halaus*

Zoloftiin saa myös sen edullisen vaihtoehdon. vaihdoin siihen loppupuolella mut tykkäsin että zoloftista oli tosi paljon apua jo ihan kuukauden jälkeen. kyllä elämä kirkastuu, ei lääkitys ole mikään heikkouden merkki.

Poika alkaa tottumaan perhetätiin, aamulla jo antoi halin. :)

Huomiseksi sain ajan mtt:n.

Mitenhän tuo seikka kun lääkäri antoi näytepakkauksen Zoloftista, eli voinko aloittaa ottamaan niitä vaikka reseptillä sitten ottaisin sen halvemman vaihtoehdon?

Muistan sillon ku teit tän alotuksen. Olit tosi masentuneen ja toivottaman tuntuinen. Lueskelin nyt tätä ketjua ja sullahan on alkanut asiat järjestyyn. Onneksi. Voimia jatkossakin! :)

Status
Viestiketju on suljettu.