tiedän ettei koskaan saisi toivoa kenenkään kuolemaa, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
usein tuntuu siltä, että olisi suuri helpotus jos keskimmäiseni isää ei olisi...tytön isä on ollut jo monta vuotta päihdeongelmainen, eikä hänestä ole juuri isäksi ollut. Lisäksi hänellä on myös mielenterveysongelmia.
Kun aloin odottaa tyttöä, silloin alkoi helvetti, mies oli kyllä töissä, mutta kaiken vapaa-aikansa pehmitti päätään kaikilla mahdollisilla aineilla, kahdesti jouduin lähtemään turvakotiin hänen takiaan. Asuin näet 1. kerroksessa, ja mies pisti ikkunat säpäleiksi ja tunkeutui sisään.
Vielä tytön ollessa noin vuoden, isänsä kävi häiriköimässä, sytytti mm. eteisemme tuleen jne.
Jossain välissä hän katosi elämästämme lähes kokonaan, onneksi, koska hän oli jo niin syvälle uponnut ns. ala-maailmaan. Välillä oli kuivakin kausi, jolloin tapasi tyttöä ja kaikki sujui ok, viime kesään asti.
Sen jälkeen alkoi juominen ja nyt kuluneen kesän aikana on tullut muutkin aineet kuvioihin taas.
Ikävä kyllä hänellä on tapana aika ajoin ilmaantua tähän meidän kulmille, ja jos näkee meidät, tulee juttelemaan tytölle, joka pelkää kaikkia vieraitakin känniäisä, eikä halua puhua isälleen vaan alkaa itkeä hysteerisenä, vaikka isä ei siis mitenkään uhkaavasti käyttäydykään.
Tyttöä ahdistaa niin kovasti pelkkä ajatuskin isän näkemisestä, kun tämä on ns. sekaisin, ettei uskaltaisi mennä pihallekaan ilman minua. Nyt tällä viikolla hän on taas ilmaantunut kulmille, ja tiedän, että jos tyttö näkee hänet, eihän uskalla mennä edes kouluun, sitten kun koulu taas alkaa.
En saa millään tytön isää ymmärtämään, että vaikka hän haluaakin tavata lasta, ei lasta voi pakottaa eikä lasta voi myöskään pakottaa tottumaan ja hyväksymään isänsä päihde-ongelmia.
Tänään sitten tytön isä soitti ja ilmoitti jopa asuvansa tässä jossain lähellä, ja mainitsi kaverinaan olevan jokin rikollinen...ei hän minua uhkaillut,tai mitään, mutta silti jäi vähän sellainen tunne, että olisi parempi jos saisin tytön suostumaan tapaamiseen.
Kun tyttö kuuli että isänsä soittaa, hän alkoi itkeä ja sanoi, että jos isä on täällä, hän haluaa muuttaa pois...
Sitä minäkin mietin, että pakko se on varmaan tästä muuttaa, jos alkaa notkua tässä liian lähellä. Mitkään lähestymiskiellot ei pure häneen.
Olisin niin helpottunut jos koko ukon saisi siististi pois päiväjärjestyksestä, vaikka hän lapseni isä onkin.
Toisaalta olen niin väsynyt kun tämä ei koskaan lopu, ikinä emme saa elää rauhassa.niin että olen jopa miettinyt, että itsekö minun pitää mies poistaa elävien kirjoista, että tulisi rauha.
Mutta kuka se huolehtisi lapsista jos itse istuisin linnassa...
Joskus tämä tuntuu niin toivottomalta. :(

Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
herran jestas sentään mitä puhut.. ymmärrän kyllä toisaalta mitä tarkoitat mutte olen sitä mieltä ettei asioita noin hoideta!

tiedän, ettei asioita noin hoideta... :(
ja tiedän ettei minusta ole niitä asioita hoitamaan tuohon malliin...
väsyttää ja masentaa vaan niin perkeleesti

kylläse lähestymiskielto vaan puree kun jos sitä toistuvasti rikkoo,joutuu vankilaan.sinuna kokeilisin sitä tietä nyt kumminkin sen sijaan että mietit jotain hulluja tappamisjuttuja :o
voimia vaikeeseen asiaan :/

Voi :( mutta saahan lähestymiskiellon rikkomisesta jotain..? Toistaalta tiedän kyllä, että rangaistukset on melkeinpä aina liian pieniä ja jonkun elämän siinä matkalla ehtii sotkea :(
Toivottavasti tytön isä ymmärtää lopettaa painostuksen/uhkailun ja aineiden käytön...
Paljon jaksamista sinulle ja tytöllesi...! :hug:

herran jestas sentään mitä puhut.. ymmärrän kyllä toisaalta mitä tarkoitat mutte olen sitä mieltä ettei asioita noin hoideta!

Eihän niitä hoidetakaan.

Mä en millään jaksa uskoa että Merianna lähtisi exäänsä oikeasti listimään, vaikka turhautumistaan, pahaa oloaan ja väsymystään tänne voimallisesti purkaakin. Kirjoittaminen monesti auttaa samalla selvittämään ja jäsentämään omia tuntemuksiaan, joten antaa tulla vaan. Itse olen joskus ajatellut ihan samoin; pitkään jatkuneen piinaamisen jälkeen aikanaan oikeasti itkin itseni uneen ainoana lohtunani ajatus siitä, että tarvittaessa Virosta tai Pietarista löytyy lopullista helpotusta tilanteeseen. Koko ajan kuitenkin olin erittäin tietoinen siitä, että niin ei tulisi koskaan käymään. Mutta ajatuksena se silloin helpotti oloa.

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasmarja:
sun kannattaa muuttaa pois siitä ja ottaa sossuun yhteyttä että tapaamiset heidän läsnäollessa ja jos tilanne menee ihan hulluksi niin lähestymiskieltoa vaan hakemaan

Sossuun tai oikeammin lastikseen olenkin jo ollut näissä asioissa yhteydessä aiemmin.
Lähestymiskiellosta sen verran, että eräs poliisimies sanoi: ne ihmiset jotka noudattaisivat lähestymiskieltoa, eivät sitä yleensä tarvitse,ja ne joille se olis tarpeen määrätä, eivät siitä piittaa...tytön isä kuuluu jälkimmäiseen joukkoon

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:

Eihän niitä hoidetakaan.

Mä en millään jaksa uskoa että Merianna lähtisi exäänsä oikeasti listimään, vaikka turhautumistaan, pahaa oloaan ja väsymystään tänne voimallisesti purkaakin. Kirjoittaminen monesti auttaa samalla selvittämään ja jäsentämään omia tuntemuksiaan, joten antaa tulla vaan. Itse olen joskus ajatellut ihan samoin; pitkään jatkuneen piinaamisen jälkeen aikanaan oikeasti itkin itseni uneen ainoana lohtunani ajatus siitä, että tarvittaessa Virosta tai Pietarista löytyy lopullista helpotusta tilanteeseen. Koko ajan kuitenkin olin erittäin tietoinen siitä, että niin ei tulisi koskaan käymään. Mutta ajatuksena se silloin helpotti oloa.

Kirjoittamisessa on sekin hyvä puoli, että tiedän, että näinkin isossa porukassa, kuin tämä palsta pitää sisällään, löytyy varmasti ihmisiä, jotka tietää mistä puhun, en ole ainoa. Se lohduttaa, vaikka ei kelleen toivo samaa.

Ei tietenkään sinänsä kenenkään kuolemaa olisi kai soveliasta toivoa, mutta minusta on inhimillistä että ihminen väsyneenä ja ahdingossa niin ajattelee.
Koska oikeasti, niin julmalta kuin se kuulostaakin, joskus asioita ei ratkaise kuin kuolema :(
Toki toivon, että tässä ap.n tapauksessa tulisi joku toisenlainen ratkaisu.

Merianna, älä ainakaan tuomitse itseäsi ajatuksistasi.

Toivottavasti tilanne rauhoittuisi, toivon teille paljon voimia :hug:

harmillinen tilanne sulla. Sisimmässään se mies kuitenkin kaipaa pikkutyttöään ja siks varmasti tulee juttelemaan. et sillai ymmärrän häntäkin. ja tietty sun lastas et pelkää. sun miehes on sairas, voi kun se sais voimia selvittää oman elämänsä niin se vois ihan fiksusti tavata lastaan ja siitä voisi tulla isä-lapsi suhde. molemmilla olis siihen oikeuskin. voi voi....:(

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
harmillinen tilanne sulla. Sisimmässään se mies kuitenkin kaipaa pikkutyttöään ja siks varmasti tulee juttelemaan. et sillai ymmärrän häntäkin. ja tietty sun lastas et pelkää. sun miehes on sairas, voi kun se sais voimia selvittää oman elämänsä niin se vois ihan fiksusti tavata lastaan ja siitä voisi tulla isä-lapsi suhde. molemmilla olis siihen oikeuskin. voi voi....:(

Toi voivottelu nyt ei mitään auta. Ja lasta tässä kyllä enemmän sääliksi käy kuin isää. Isä on sairas, niin sairas että tuosta ei yleensä enää nousta omin voimin eikä edes yhteiskunnan avulla. Uskoontulo taitaa enää olla ainoa pelastus (ei kovin realistinen vaihtoehto kuitenkaan). Tulee tuosta edellisestä kommentista sossuntätien päänsilitykset mieleen...
:o

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:

Toi voivottelu nyt ei mitään auta. Ja lasta tässä kyllä enemmän sääliksi käy kuin isää. Isä on sairas, niin sairas että tuosta ei yleensä enää nousta omin voimin eikä edes yhteiskunnan avulla. Uskoontulo taitaa enää olla ainoa pelastus (ei kovin realistinen vaihtoehto kuitenkaan). Tulee tuosta edellisestä kommentista sossuntätien päänsilitykset mieleen...
:o

harmi jos sulle tulee sossuntäti mieleen, mutta ihan on omaa kokemusta enkä tullut uskoon vaan tajusin mitä olin menettää;omat lapseni. Onneksi oli sen verran fiksu mies mulla et lasta tavatessani sen tajusin. ja toisekseen ei me täältä voida ketään konkreettisesti auttaa, jokainen tekee sen itse. tukea voidaan.

Yhteistyössä