Saaru: Kiitos uudesta pinosta! Vaeltelin aluksi siellä vanhassa ja ihmettelin, että eikö eilisen jälkeen oo kukaan koneella käynyt, mutta LÖYSINPÄS tän uuden pinon!
Cattie: Kiitos siitä tekay-sivun osoitteesta! Pitääpäs käydä kattoon siellä. =)
Katja: Mulla mies ihmetteli ihan samaa, että miksi mä lähetin sen ruokalapun sinne Finlaysomnille... aattelin vaan, että mukava saada uus ja jos ne myrkyt ei lähe pesussa pois... taidan olla vähän turhankin tarkka välillä joissakin asioissa :ashamed: Kysyit, että jokos meille muille tulee päivittäin joko-soittoja. Multa ei oo kysytty/soitettu, mutta johtuu kai siitä, että laskettuaika on "vasta" 16.1 eli sinne on vielä nuo pari viikkoa. Mutta voin kuvitella, ettei oo kiva, kun jatkuvasti kysellään, että koska-koska-koska... kyllä siitä jokainen sukulainen/ystävä/tuttava varmasti saa tiedon, kun vauva syntyy.
Nuuskis: Kirjoitit, että toiset niin sanoo että on laskeutunu ja painaa jalkoväliin. Mulla on just semmonen tunne ja eihän se oo ihme: neukkatäti sano eilen, että vauva on laskeutunut jo aika alas (mutta ei synnytyskanavaan vielä) ja välillä siis tuntuu, että vauva painaa niin tuonne alas, että ihan kuin se lumpsahtais ulos sieltä. Mutta neukkatäti sano, että siitä huolimatta, että vauva on noin alhaalla niin synnytys voi mennä lähelle laskettua aikaa.
pötkylä: Se pakkauksen peitto piti pestä. Mä sain pestyä sen jo. Olin jo ehtinyt laittaa sen vauvalle valmiiksi, mut eipä auttanut muu kuin nakata pesukoneeseen ja pestä.
glaudia: Miten sulla? Etenikö tilanne mihin suuntaan eli ootko vielä kotona vai joko lähit synnärille?
Niin se vaan tuli uusi vuosi valvottua siihen asti, että näki raketit. Sen jälkeen nukkumatti kutsui armotta luokseen. Oon valvonut nyt muutamia öitä melkein kokonaan... tuleva synnytys (vaikka on jo kolmas) meinaa jännittää vähän ja mietityttää (lähinnä siinä se, että ehtii sairaalaan synnyttämään) ja oon myös vähän hermoillut sitä, että vauva syntyis nyt tammikuun puolella (ja onneksi vauva on pysynyt masussa tänne uuden vuoden puolelle).
Kävin eilen aamulla neuvolassa ja tässäpäs ois näitä minun neuvolakuulumisia:
rv 37+5
paino: laskenut 225 g (vaikka pelkäsin, että se ois noussut reippaasti siitä, kun kävin viimeks neuvolassa ennen joulua)
turvotus: -
RR: 114/73
pissa: puhdas
hemoglobiinia ei mitattu, kun viimeksi oli 140
kohdunpohjan korkeus: 33
tarjonta: rt
sydämen syke: +128
liikkeet: ++
seuraava neuvolakäynti onkin sit ens maanantaina ellei synnäri kutsu sitä ennen. Mulla on sillon (siis ens maanantaina) synttäripäivä ja se ois kyllä MAAILMAN PARAS synttärilahja saada terve vauva omana synttäripäivänä. Pitää vissiin panna jalat tiukasti ristiin siihen asti, että vauva syntyis just silloin
Jokohan
SuTi on saanut vauvan, kun ei ole kirjoitellut pitkään aikaan? Onko kellään tietoa? Tai onkohan joku saanut tänään vuoden eka vauvan?
Jaahas, ruuanlaitto-puuhat kutsuvat, joten: pärjäillään ja otetaan ihan rauhallisesti tää vuoden eka päivä!
Tammiäiti rv 37+6 (viikot ne vaan vähenee) ja nappulat