The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Ämpäri voisi työntää sen suunnattoman älyllä varustetun pääntekeleen norsun perseeseen :devil:.

Ei voi kuin siulle toivoa voimia tuon herran kanssa.
Kiitos. Vitsi, te ootte kyl ihan parhaita tsemppaajia ja piristäjiä tässä asiassa. :love:
Se perheneuvolan nainen oli muuten tosi mukava. Sain avautua ja itkee pillittää siellä ihan rauhassa ja hän sanoi, että parempi jos mä käyn siellä yksinäni juttelemassa, kun vaikuttaa siltä että mä hoidan pojan niin hyvin ettei sitä tartte viedä sinne. Mä saan vaan purkaa sydäntäni ja vähän tukea sieltä sitten. Ihana. Ei harmita yhtään että tuli mentyä sinne, sain jo ekalla käynnillä muutamia hyviä neuvoja ja ajatuksia :)
 
Mietihän toi otsikko toisinpäin. Ei todellakaan kuulosta hyvältä jos otsikossa lukee, et kaksi poliisia pahoinpiteli lapsen.

Ei se "voima" poliisilta ihan heti lopu. Voivat tarvittaessa käyttää pamppua, etälamautinta, koiraa ja asetta. Kyse ei o "pärjäämisestä" vaan yrityksestä hoitaa homma mahdollisimman vähin vahingoin.

Kyl ne 16- vuotiaan potkut sattuu poliisiinkin.

Se on sit eri asia jos teinin karkkinäpistys päättyy linnatuomioon ja tuhansien eurojen vahingonkorvauksiin, kun olis voinu päästä päänsilityksellä.
 
Huomenta! Yhden nurkilla olin hereillä, tirppa räväytti kämppään valot päälle. Pikkuneiti ei halua mennä yksin vessaan. Sitten puoli kuus heräsin siihen, että joku tollo on lyönyt herätyskellon kiinni. Kaikkea sitä, joutuu ihan issekseen heräilemään.
 
Kiitos. Vitsi, te ootte kyl ihan parhaita tsemppaajia ja piristäjiä tässä asiassa. :love:
Se perheneuvolan nainen oli muuten tosi mukava. Sain avautua ja itkee pillittää siellä ihan rauhassa ja hän sanoi, että parempi jos mä käyn siellä yksinäni juttelemassa, kun vaikuttaa siltä että mä hoidan pojan niin hyvin ettei sitä tartte viedä sinne. Mä saan vaan purkaa sydäntäni ja vähän tukea sieltä sitten. Ihana. Ei harmita yhtään että tuli mentyä sinne, sain jo ekalla käynnillä muutamia hyviä neuvoja ja ajatuksia :)
Voisi kuvitella että viranomaisetkin pikkuhiljaa ottaisivat huomioon mitä tommonen isäsuhde puolikkaalle tekee. Tietenkään en häntä tunne, mutta vaikuttaa kaikin puolin sopeutuvalta ja reippaalta miehenalulta
 
Voisi kuvitella että viranomaisetkin pikkuhiljaa ottaisivat huomioon mitä tommonen isäsuhde puolikkaalle tekee. Tietenkään en häntä tunne, mutta vaikuttaa kaikin puolin sopeutuvalta ja reippaalta miehenalulta
Tuntuu että etävanhemmat voi tehdä ihan mitä vaan eikä siihen puututa tai voi pahemmin puuttua mutta jos lähivanhempi tekee samaa niin voi vaikka alkaa käräjöimään.
Esim tapaamisasioissa tai jos "rikotaan" tapaamissopimusta.
 
Huomenia :)

Aurinko se vaan paistaa ihanasti aamulla, samaan syssyyn sais jo hiljaksiin oikeesti ruveta lämpiämäänkin :) - että saatais sitä kesänmakua kaikinpuolin, kun kuitenkin tahtoo tämä aika olla se kaikista nopeimmin ohitse kiitävää.

Ja nää meijen lomalaiset, voi pah sanon minä :D - nää herää kaikki kukonlaulun aikaan ylös! Hiukanko on rytmit ihan ketaralleen, nyt kun saisivat luvan kanssa oikein nukkua tossata kuin pienet possut oikein pitkään, niin nämäpä kuppelehtivat ylhäällä jo aivan liian aikaisin ja aivan liian pirteinä :D...että pöwwömeininkiä jälleen kerran talossa.

Otetaas sitä kesäfiilistä ja rentoa ja letkeetä tunnelmaa ja lantion keikutusta :) - ja laitetaan pikkulauantain askeleita kohdilleen :)

 
  • Tykkää
Reactions: IhQ
Tuntuu että etävanhemmat voi tehdä ihan mitä vaan eikä siihen puututa tai voi pahemmin puuttua mutta jos lähivanhempi tekee samaa niin voi vaikka alkaa käräjöimään.
Esim tapaamisasioissa tai jos "rikotaan" tapaamissopimusta.

Mulla on asiasta taas aivan päinvastainen käsitys ja aitiopaikalta seurattuakin kylmää tilannetta. Että etävanhemman tekemisiä syynätään todella tarkasti ja ollaan puuttumassa asioihin hyvin herkästi, kun taas lähivanhempi saa huseerata miten tahtojaan, ja jos tässä kohtaa oikeasti onkin puuttumista asioihin, niin - johan menee vaikeaksi.

Ihan sama - eron tullessa pitää olla molemmilla vanhemmilla sen verran paljon sitä aikuisena olemisen kykyä, että ymmärtävät laittaa ne omat tunteensa sivuun ja keskittyä siihen mikä on tärkeintä, eli yhdessä huolehtimaan lapsensa asioista. Se on sitä vastuunkantoa se!
 
Mulla on asiasta taas aivan päinvastainen käsitys ja aitiopaikalta seurattuakin kylmää tilannetta. Että etävanhemman tekemisiä syynätään todella tarkasti ja ollaan puuttumassa asioihin hyvin herkästi, kun taas lähivanhempi saa huseerata miten tahtojaan, ja jos tässä kohtaa oikeasti onkin puuttumista asioihin, niin - johan menee vaikeaksi.

Ihan sama - eron tullessa pitää olla molemmilla vanhemmilla sen verran paljon sitä aikuisena olemisen kykyä, että ymmärtävät laittaa ne omat tunteensa sivuun ja keskittyä siihen mikä on tärkeintä, eli yhdessä huolehtimaan lapsensa asioista. Se on sitä vastuunkantoa se!
Voihan se tietysti noinkin olla. Oikeastaan paha ja huono sanoa kun asioita ja tilanteita on varmaan niin monenlaisia. Kuten tietysti vanhempiakin.
 
Ostin eilen tämmöiset verhot
https://www.sokos.fi/fi/sokos/house-graafi-verho-140-x-240-cm

Yllättävän paksua matskua olivat.
Meillä kun on varmaan viimesen pari vuotta ollu yhet ja samat "jouluverhot" ikkunassa :oops: ei siis mitään tonttuja tms. mut punasävyiset, jotain lehtiä nois on..miulle nuo on jouluverhot :D
Meillä ei oo ollut olohuoneessa verhoja ainakaan vuoteen :D...mä sain jotenkin niistä tarpeekseni ja halusin valon purjehtia suoraan sisään :). Mä suosin hirveesti tommosia valoverhoja eli keveitä kuulakkaita kankaita eli loppujen lopuksi on todellakin se ja sama onko ikkunoissa verhoja vai ei :)
 
Voihan se tietysti noinkin olla. Oikeastaan paha ja huono sanoa kun asioita ja tilanteita on varmaan niin monenlaisia. Kuten tietysti vanhempiakin.
Totta.

Kurjinta vain on ollut huomata se, kuinka usein kummatkin vanhemmat erotilanteessa taantuvat silmissä kolmevuotiaan tasolle siinä tahtomishaluamisessaan ja jollain tavalla ummistavat silmänsä itse asialle - että nyt ei ole suinkaan kyse siitä, mitä vanhempi haluaa vaan mikä on lapselle se kaikkein paras ja toimivin vaihtoehto ja miten vanhemmat voivat yhdessä olla tukemassa lapsen turvallista kasvua ja kehitystä erosta huolimatta.

Onneksi on sitten näitä ihania poikkeustapauksia, joissa ero osataan hoitaa oikeaoppisesti ja hyvin kypsästi :)
 
Totta.

Kurjinta vain on ollut huomata se, kuinka usein kummatkin vanhemmat erotilanteessa taantuvat silmissä kolmevuotiaan tasolle siinä tahtomishaluamisessaan ja jollain tavalla ummistavat silmänsä itse asialle - että nyt ei ole suinkaan kyse siitä, mitä vanhempi haluaa vaan mikä on lapselle se kaikkein paras ja toimivin vaihtoehto ja miten vanhemmat voivat yhdessä olla tukemassa lapsen turvallista kasvua ja kehitystä erosta huolimatta.

Onneksi on sitten näitä ihania poikkeustapauksia, joissa ero osataan hoitaa oikeaoppisesti ja hyvin kypsästi :)
Näinhän tuo on. Kaikkihan riippuu niin vanhemmista.
 
IhQ
Meillä ei oo ollut olohuoneessa verhoja ainakaan vuoteen :D...mä sain jotenkin niistä tarpeekseni ja halusin valon purjehtia suoraan sisään :). Mä suosin hirveesti tommosia valoverhoja eli keveitä kuulakkaita kankaita eli loppujen lopuksi on todellakin se ja sama onko ikkunoissa verhoja vai ei :)
Meillä paistaa tuosta ikkunasta aina ekana aamulla aurinko ja kun on valosaa niin on helposti liian valosaa. Sälekaihtimet nyt pelastaa vähän mut nuo jouluverhot on ärsyttäny minuu jo pitkään..en vaan oo saanu aikaseks ottaa niiitä poiskaan.
 
Meillä paistaa tuosta ikkunasta aina ekana aamulla aurinko ja kun on valosaa niin on helposti liian valosaa. Sälekaihtimet nyt pelastaa vähän mut nuo jouluverhot on ärsyttäny minuu jo pitkään..en vaan oo saanu aikaseks ottaa niiitä poiskaan.
No vaan nyt tuli hieno syy ottaa ne pois - mustavalkoiset verhot on kivan raikkaat :)

Ja aina pienikin uudistus vaan piristää kummasti :)!
 
  • Tykkää
Reactions: IhQ
IhQ
No vaan nyt tuli hieno syy ottaa ne pois - mustavalkoiset verhot on kivan raikkaat :)

Ja aina pienikin uudistus vaan piristää kummasti :)!
Poistin nyt viimein ne entiset verhot! :D

Toisen uuden verhon ripustin jo paikoilleen, vain huomatakseni että se on ihan liian pitkä. No, niin arvelin jo etukäteenkin (yleensäkin valmisverhot on miun makuun liian pitkiä) mut että noi yltää lattiaan ihan reilusti. Pitänee kaivaa ompelukone esiin.
Onneks esikoinen lupas tehdä ruuan tänään, äidin avustuksella tietty mutta miulle jäänee aikaa muuhunkin.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä