The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="juu";30752036]eikös se tänä päivänä ole toisinpäin.
Pitää kieltää jos ei halua.
Kai.

Googletin.

Elinluovutuksia koskeva laki muuttui 1.8.2010. Uusittu laki korostaa ihmisen omaa tahtoa hänen elintensä luovuttamiseen toisen ihmisen hoitoa varten.

Aiemmin elinten luovuttamiseen tarvittiin lupa omaiselta, ellei vainajalla ollut elinluovutuskorttia. Nyt oletetaan, että elinsiirtoon sopiva vainaja on suostunut elintensä luovutukseen, ellei hänen tiedetä sitä elinaikanaan kieltäneen. Ennen kuin elinsiirtoon ryhdytään, lääkärin pitää mahdollisuuksien mukaan selvittää, mikä vainajan tahto oli. Jos vainajalla ei ole esimerkiksi elinluovutuskorttia, kysytään tietoja vainajan mielipiteestä hänen omaisiltaan. Jos varmuutta ei saada käytettävissä olevassa ajassa, elinsiirto voidaan silti tehdä.

Elinluovutus - usein kysytyt kysymykset - Sosiaali- ja terveysministeriö[/QUOTE]

Mää kirjotin tästä englannin tunnilla esseen ja puolsin tuota, että mielummin erikseen kiellettävä kuin sallittava (sain kehujaki).

hmm matikka ei ole vahvuuteni lapset nukkumassa kaksi haluaa jotain ja pyörii

ja sä alotit sabatin?
...tää oli tällä syheröisellä aivotoiminnallani selitetty torpan tilanne eli kolme ipanaa nukkumassa, joista kaksi levottomasti eli kuulostelen milloin kehkeytyy tilannetta...ja mulla alkoi piiiiiiitkät tunnit eli yönseutu on pitkäperjantain oloinen - pitkä siis...

Pyhille jos selviän tolpillani ja jonkinmoisessa järjessä niin rasti seinään :D

9MM
...tää oli tällä syheröisellä aivotoiminnallani selitetty torpan tilanne eli kolme ipanaa nukkumassa, joista kaksi levottomasti eli kuulostelen milloin kehkeytyy tilannetta...ja mulla alkoi piiiiiiitkät tunnit eli yönseutu on pitkäperjantain oloinen - pitkä siis...

Pyhille jos selviän tolpillani ja jonkinmoisessa järjessä niin rasti seinään :D
noniin ne kaksi halus äidin tukea :)

pysythän sie :)

9MM
...mennee huominenkin päivä kainaloispaikkoja jaellessa...tirpana viihtyikin isosti, tosin tyttö jaksaa mua kyllä vielä huolettaakin vaikka illansuussa jo intoutui vähän jutteleenkin...

Miten voikin muuten olla tommosen pienen ihmisen ääntä ikävä :heart:
no mulla fiilis on jees sinne se kaunokainen nukahti höpöttelin muutaman sana norsuista tähdistä ja auringosta kuinka sinne kapsahtaa kun uneen nukahtaa ja silmät laittaa kii tyttö niin innoissaan sulki silmät ja hyppäs uneen :)

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
9MM
[video=youtube;VLOa-Tbv7YE]https://www.youtube.com/watch?v=VLOa-Tbv7YE[/video]

tää on varmasti yks huonoimmista saiteista ku lagaa näin paljon. kuiteski pelannu sellasasia strategia pelei jossa satoi pelaa samaan aikaan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä