ikiuni
Ja mun.Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30060349:Miun pitää kärvistellä vielä muutama viikko.
Ja mun.Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;30060349:Miun pitää kärvistellä vielä muutama viikko.
Iltapalaa, joku tommonen lituska leipä - lukee että arabialaine rieska - siihen fetaa, pekonia ja tuoreita mintunlehtiä. NAM!
Ääntä kohen
Kuulostaa vai kuullottaa?Note to myself n:0 786729102:
feta+pekoni kuullostaa hyvältä yhdistelmältä mutta molemmisssa on ihan saatanasti SUOLAA!
oot oikiassa, Lapissa paistetaan ihan liian paksut rieskatMutta tää "arabileipä" oli just hyvä tämmösiin, noin puolet ohkasempi melkein kuin ohkaisin lapinrieska. Maku, no vehnä+vesi luultavasti pääraaka-aineet niin maistui ihan sellaiselle- eli ihan hyvälle.
Viis tommosta ison rieskan kokosta lättystä makso peräti 89 senttiä niin ajattelin kokkeilla vaikka olikin niin iso taloudellinen riski
Toivottavasti löytyy jatkossakin sieltä näitä.
:Opekoni:x
kun oikein tarkasti tihrustin mitä olin kirjoittanut niin ei sunkaan näkö kovin hyvä ole kun olin kirjoittanut että "kuullostaa"Kuulostaa vai kuullottaa?
En usko et söisin vaikka olis missä muodossa. Kalan sitäpaitsi syön kalana enkä missään pihvimuodossa. Oksennus raktion oon pekonista saanut ja se ei kauheen kivaa ollu.:O
Pekonia voi tehdä muutenkin kuin käristää se pannulla, se antaa moneen ruokaan hyvää makua. Ei siis pääraakaaineena vaan vähänkuin mausteena.
Olen varma että söisit pekonia esim mun tekemien kalapihvien/pullien muodossa.
(esim)
juu paitti karjalassa ne on vehenälimppujaoot oikiassa, Lapissa paistetaan ihan liian paksut rieskat
etelämpänä ne on ohkasempia
tuotapa en ole kuullutkaan vaikka oon geneettisesti 25% karjalainenjuu paitti karjalassa ne on vehenälimppuja
Mies onki aina tunkemassa pekonia joka paikkaan. :xmas:Peesaan Tinkua,
Pekoni on noin suunnilleen ainoa ruoka-aines sinapin lisäksi jota en voi mitenkään päin sietää.
söisippäEn usko et söisin vaikka olis missä muodossa. Kalan sitäpaitsi syön kalana enkä missään pihvimuodossa. Oksennus raktion oon pekonista saanut ja se ei kauheen kivaa ollu.
toivottavasti ei nyt ihan joka paikkaan...Mies onki aina tunkemassa pekonia joka paikkaan. :xmas:
:OMies onki aina tunkemassa pekonia joka paikkaan. :xmas:
Niin Lappeenrannassa myyvät rieskoja. Ovat limppuja. Hyviä tosin nekin mutta mulle ne ei ole rieskojatuotapa en ole kuullutkaan vaikka oon geneettisesti 25% karjalainen
mutta en silti kiistä
empä nyt viitannu Etelä-KarjalaanNiin Lappeenrannassa myyvät rieskoja. Ovat limppuja. Hyviä tosin nekin mutta mulle ne ei ole rieskoja
:O
Onneks ei sinappia, se voi kirvellä
ENKÄS oleMies onki aina tunkemassa pekonia joka paikkaan. :xmas:
Empä ole sielä käyny niin en tiijä, viipurissa kerran ja silloin nautittiin muita antimia mitä viljasta saa.empä nyt viitannu Etelä-Karjalaan
vaan Vienaan
vienankarjalaiset on geneettisesti aika kaukana kannaksen karjalaisistaEmpä ole sielä käyny niin en tiijä, viipurissa kerran ja silloin nautittiin muita antimia mitä viljasta saa.