vierailija
Eikö se sit syönyt tarpeeksi? hrrr...Ai ni! Tää vielä.....
..eikä mulla muuta*huokaan*
Eikö se sit syönyt tarpeeksi? hrrr...Ai ni! Tää vielä.....
Lattianrajasta, mistäs muualta?Siis sieltä lattianrajasta vai mistä kohtaa?
Siis hampailla?? *Entistä enemmän hämmentyneenä ihmettelee lasten kykyjä*Lattianrajasta, mistäs muualta?
Miksi hampailla? Nävertää=kaivertaaSiis hampailla?? *Entistä enemmän hämmentyneenä ihmettelee lasten kykyjä*
No, voi cacca. Ikävää tollanen.Jaa, se on sitten loppuviikko saikkua. Olkapää tulehtui ja sitä särkee ihan tolkuttoman paljon.
aaaa mun kielessä sana nävertää on sama kuin nakertaaMiksi hampailla? Nävertää=kaivertaa
Mikä se sun kieli on? Onko tämä joku murresana?aaaa mun kielessä sana nävertää on sama kuin nakertaa
Pohjalaissavolainen ja siis kun mun mielessä toi sana kuulosti nakertamiselta...soriiiiiiMikä se sun kieli on? Onko tämä joku murresana?
Aa, savolainen kieli, jossa suorakin viännetään mutkalle ymmärrys on kuulijan vastuulla.Pohjalaissavolainen ja siis kun mun mielessä toi sana kuulosti nakertamiselta...soriiiiii
Siitä on jo vuosia aikaa kun viimeks oon sitä murretta vääntänä Äitin mielestä luonteessa tuleekin sitten pohjalainen kovuus ja sitkeys esille.Aa, savolainen kieli, jossa suorakin viännetään mutkalle ymmärrys on kuulijan vastuulla.
Ihan sokeeta porukkaa? Mitä Frezelle kuuluu? Oli syömättä kauan...Ai ni! Tää vielä.....
ei se murre mihinkään katoa.Siitä on jo vuosia aikaa kun viimeks oon sitä murretta vääntänä Äitin mielestä luonteessa tuleekin sitten pohjalainen kovuus ja sitkeys esille.
Mä en enää muista läheskään kaikkia sanoja miten ne sanotaan savossa? Kiusaan aina välillä täällä kotona poikia että alan puhumaan vallan savoks mutta se tyssää aina siihen että alan miettimään miten tietyt sanat vääntyyei se murre mihinkään katoa.
Katuaa se. Täälä etelässä kaikki tunnistaa muka että oon lapista ja lapissa kaikki tunnistaa etten ennään ossaa puhua oikialla lailla.ei se murre mihinkään katoa.
kyl siitä ain sen verta roippeita jää et kotikunta löytyy.Katuaa se. Täälä etelässä kaikki tunnistaa muka että oon lapista ja lapissa kaikki tunnistaa etten ennään ossaa puhua oikialla lailla.
Kielellisessä limbossa olen..
Auts,onpa ikävää. Parantumisia.Jaa, se on sitten loppuviikko saikkua. Olkapää tulehtui ja sitä särkee ihan tolkuttoman paljon.
NiinpäMissäs muuten kattinen on ?
Niin löytyy, oon ollu 50v pois pohojammaalta ja vieläkin Oulu vääntyy jos tahon.kyl siitä ain sen verta roippeita jää et kotikunta löytyy.