The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Kiitos tiedosta:)
Ei siis maustettu muuten kuin karkealla merisuolalla. Tajuttoman hyvää tuli kuiteski! Tulikuuma astia lämmittää nyt kuistia, toinen astia kylmässä vedessä ja eka on tietysti jääkaapissa. Muutama purkki sitä luulihakeittoa ja niihin sit lisätään kaikkea, ainakin perunoita. Oikeastaan en kaipaa tuohon - tuoretta hirvenvasaa oli se liha - yhtään mitään. Mureaa tuli ainakin. Mitä muuta sille olis pitänyt tehdä? Tutuillekin on kivempi viedä maistiaiseksi kypsää ja valmista, kuin niitä raakoja möykkyjä... Kyllä tunnistin ainakin kylkiluut. Mies irrotteli luiset palaset kahteen kattilaan, jotka porisi niin kauan, et luu lähti irti.

Joku toinen vierailija on taas kommentoinut tuossa välillä - ja ihan vapaasti vaan!---
(Ei kiinnosta samat asiat, piti saada lisätä.)

Oliko yksi teistä maajusseissa, kirjeen lähettäneenä?
edelleenki oon sitä mieltä että eri ruhon osat olis vaatinu erilaisen kypsennystavan
 
edelleenki oon sitä mieltä että eri ruhon osat olis vaatinu erilaisen kypsennystavan
Mää kanssa! Mahdolliset fileet ois pitänyt herkutella oitis. Puoliraakona.

Paistit ois pitänyt pakastaa raakoina ja sopivina paloina.

Loppuroitteet ois sit voinut kypsentää hitaasti ja hartaudella patoina tai keittopohjina, lieemssä pakastaen niistä ei tuu silleen syisiä ja kuivia.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Mää kanssa! Mahdolliset fileet ois pitänyt herkutella oitis. Puoliraakona.

Paistit ois pitänyt pakastaa raakoina ja sopivina paloina.

Loppuroitteet ois sit voinut kypsentää hitaasti ja hartaudella patoina tai keittopohjina, lieemssä pakastaen niistä ei tuu silleen syisiä ja kuivia.
Käristykset ois voinut halutessaan tehä paisteista ja loppulihoista mutta fileitä ei missään nimessä.
 
vierailija
edelleenki oon sitä mieltä että eri ruhon osat olis vaatinu erilaisen kypsennystavan
Niin varmaan, käristystä olisin tehnyt, jos olis ollut vain puoli kiloa... Mut liemen annan olla siinä pussissaan, niin ei tosiaankaan kuivu. Olishan osan voinut grillatakin, mutta kun mulla on muutakin tekemistä. Tosi siististi oli laitettu kaikki:)

Oli muuten sääskiäkin ulkona, kun oli niin lämmintä! Onneksi polttiset on kadonneet, ne minikokoiset, melkein näkymättömät... Jos menet hirvimetsille vielä, muistathan, että lauantaina on uusikuu, jolloin ei ole muuta kuin tähtien valo öisellä taivaalla - tai revontulet. Reilu viikko on tosi pimeää, kunnes taas kuukin alkaa valaista. Aurinkotuoleille siis käyttöä syksylle: ei väsy niskat kun siitä voi hyvin katsella tähtitaivasta, jos sattuu pilvetön yö(y)
 
  • Tykkää
Reactions: 0roosa0
Niin varmaan, käristystä olisin tehnyt, jos olis ollut vain puoli kiloa... Mut liemen annan olla siinä pussissaan, niin ei tosiaankaan kuivu. Olishan osan voinut grillatakin, mutta kun mulla on muutakin tekemistä. Tosi siististi oli laitettu kaikki:)

Oli muuten sääskiäkin ulkona, kun oli niin lämmintä! Onneksi polttiset on kadonneet, ne minikokoiset, melkein näkymättömät... Jos menet hirvimetsille vielä, muistathan, että lauantaina on uusikuu, jolloin ei ole muuta kuin tähtien valo öisellä taivaalla - tai revontulet. Reilu viikko on tosi pimeää, kunnes taas kuukin alkaa valaista. Aurinkotuoleille siis käyttöä syksylle: ei väsy niskat kun siitä voi hyvin katsella tähtitaivasta, jos sattuu pilvetön yö(y)
meidän seurassa ei saa jahtaa hirviä yöllä, vain aamun sarastuksesta klo 17

eli kuun asento ei vaikuta millään lailla
 
Niin varmaan, käristystä olisin tehnyt, jos olis ollut vain puoli kiloa... Mut liemen annan olla siinä pussissaan, niin ei tosiaankaan kuivu. Olishan osan voinut grillatakin, mutta kun mulla on muutakin tekemistä. Tosi siististi oli laitettu kaikki:)

Oli muuten sääskiäkin ulkona, kun oli niin lämmintä! Onneksi polttiset on kadonneet, ne minikokoiset, melkein näkymättömät... Jos menet hirvimetsille vielä, muistathan, että lauantaina on uusikuu, jolloin ei ole muuta kuin tähtien valo öisellä taivaalla - tai revontulet. Reilu viikko on tosi pimeää, kunnes taas kuukin alkaa valaista. Aurinkotuoleille siis käyttöä syksylle: ei väsy niskat kun siitä voi hyvin katsella tähtitaivasta, jos sattuu pilvetön yö(y)
Missä helevetissä vielä sääskiä?
Täälä kohtuu etelässä ei ainakaan ole ennään.
Tuskin lapissakaan on kun yöpakkasiaki ollu jo.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä