The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
No täytyy ettii ja kattoo... Oon kyl repiny siit sen osan mikä annnetaan palkanlaskentaan ja jostain lapusta sen matkakuluosan. En mää näistä niin tiedä.
Ei se haittaa. Kunhan on se muu osa tallella, jossa näkyy mm ne palautukset. Jos ei löydy niin verotoimistolta sen saa heti paikan päältä. Maksaa kai kympin tai jotain, paitsi jos sen tarvii vaikka velkaneuvontaan tai sossuun niin sit ei maksa mitään.
 
Anteeksi tyhmyyteni :notworthy:mutta siis mikä häh...liitteeksi verotodistus...öö mikähän osa se on ja onko se mulla jo ennestään vai pitääkö se erikseen tilata?
Se on se paperi jonka keväällä sait verohallinnolta, poislukien siihen liitetyt verokorttisi.

Muoks:
Ota kopio, kyllä se vuokrasopimusta varten kelpaa. Jos annat alkuperäisen ja ens kuussa olet hakemassa toista vuokrakämppää niin ne kysyvät samaa ja sit joudut tilaamaan uuden.
 
En kyl oikeasti tiiä kuinka tuun suoriutumaan kirjotuksista. Noi vanhatkin yo-tehtävät on sellasta hepreaa et saatana. Englanti varmaan menee iha ok ja tavotearvosana on M, mut ruotsista ja yhteiskuntaopista en mee sit yhtään takuuseen. Jos läpi pääsen niin det ska vara okej.
Noit on kaikki stressanneet aikanaan. Mun luokallani eniten ne jotka sit kirjoittivat todistuksen täyteen Älliä.
Ruottia en pelännyt lainkaan. Kun koko lukion ajan arvosana oli tasaista seiskaa ja kasia vuoronperään niin olis kummallista jos ei kirjoituksista läpi pääsis.
Pitkää matikkaa mä oikeesti pelkäsin. Siinä kun oli osa- alueita jotka olivat mulle ihan Hepreaa. Ja sit semmoista jotka olivat mulle ihan lasten leikkiä ja joista matikanmaikka tuumi, että "voi ton noinkin ratkaista". Mut "prelikokeet" (siis joku edellisvuosien koe) meni ihan persiilleen. Koko testikoe oli mulle sitä "hepreaa" ja matikanmaikka repi hiuksiaan ja kysyi, et milloinhan aakoo aikoo matikan kirjoittaa?
Mut kun koepäivä koitti, niin mä luin tehtävät läpi ja hokasin, että tässä on kuusi jotka mä osaan. Ja neljä joista en tajua mitään. Mut kuusi tehtävää täysin oikein oli erittäin kelpo suoritus. Matikanmaikka tuli kokeen jälkeen sanomaan, että "aakoolla tais mennä hyvin"? Tunsi mut.

Mut siit ruottista taas... aina tuntui, että se on turhaa tankattavaa. Eipä lukiolaispoika voinut tietää, että viistoista vuotta myöhemmin nimitetään virkaan jossa vaaditaan ruotsinkielestä "pieni kielitutkinto". Joka oli lukion Ceen papereilla jokseenkin lasten leikkiä. Siinä kohtaa ne ruotsin tunnit ei enää tuntuneetkaan yhtään turhalta tankkaukselta.
 
Kyllä mun tapaukses on parempi ottaa vaan se kopio:oops:
Jos olet vuokrasopimusta tekemässä, niin siinä ei ole mitään "lakisääteistä" miten ja missä muodossa sinun pitää ylipäänsä mitään toimittaa.
Kunhan toimitat pyydetyt dokumentit pyydetyllä tavalla. Kuva paperista ei yleensä ole haluttu toimitusmuoto.
Verotietosi, luottotietosi ja viimeisin tilinauhasi taas ovat ihan yleisiä asioita mitä mahdollinen tuleva vuokranantajasi tahtoo tietää.

Jos mä kahlaan elämääni taaksepäin, niin pikkusysteri aikanaan sai kaupungilta vuokrakämpän. (Mä olin jo kotoa pois) Mut kas kummaa, vanhempamme just silloin ostivat kämpän ja koska vuokranantaja oli sama niin kämpänvaihto siskolla asunnosta toiseen onnistui ihan vaan allekirjoittamalla paperit.
En ole ihan varma, mutta olettaisin, että olen ollut joskus kirjoilla pikkusisareni kämpässä? Vanhempani olivat, sen tiedän. Vaikka muuttivatkin suoraan lapsuuskodistani uuteen osoitteeseen
Hyvin haluttu asunto.
On ollut aina ja on nytkin, mutta harvalla siihen on mahdollisuuksia paitti käyttämällä samaa konstia kuin pikkusisareni.

Eli jos nykyinen vuokrakämppä ei kiinnosta, tai se uusikaan niin jos uudella vuokranantajalla on käytössä "vaihtomarkkinat" niin kas kummaa mitä sieltä voikaan löytyä.
 
Onneks siivosin tänään. Soitettiin, et huomenna olis jo tulossa joku katsomaan kämppää :confused: Josko sitä onnistuis oleman sotkematta huomiseen asti. Ehkä.
Toi on vähän liian pikaista. Oikeesti.

Oli kämppä vuokra tai omasi niin se on sinun.
Poliisi tai pelastuslaitos tulee akuutissa tilanteessa sisään vaikka saranapuolelta kysymättä lupia.Ja se on ihan jees.

Taloyhtiöllä tai vuokranantajalla on omat oikeutensa, mut ne ei tosiaankaan kata sitä, että kämppääsi tullaan nyt, tänään tai huomenna.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä