The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Tiiättekö (toivottavasti ette...) miten tyhmä olo voi olla ihmisellä välillä. Lainasin puolisukulaiselle (luotettevalle) viime talvena kohtuullisen summan rahaa. Eipä näy lyhennyksiä ei. Ei taida olla toivoa saada enää rahaa takaisin. Enhän mä oliskaan tarvinnut niitä :cry:
Kokkimysmaksimus(n)

Ootko ollut haneen yhteyksissa? Ja arahtany pahasti?
...no en tiia oisko siita nyt mitn hyotya muttamutta..onhan toi nyt hiivattia etta noin tehdaan. Tai jatetaan siis tekematta.
 
Kokkimysmaksimus(n)

Ootko ollut haneen yhteyksissa? Ja arahtany pahasti?
...no en tiia oisko siita nyt mitn hyotya muttamutta..onhan toi nyt hiivattia etta noin tehdaan. Tai jatetaan siis tekematta.
Mies soittaa jos ei nyt joka viikko niin ainakin joka toinen ja kysyy takaisinmaksua. Asia on aina ihan kohta hoidossa. Mun mielestä vedättää meitä eikä aio mitään suorittaa, mutta mies ei vielä ihan usko tätä.
Huokaus, elämä on ja muita latteuksia :unsure:
 
Ankeeta...kävin tänää kyselee "naapurissa" et millanen asunto tilanne...plaah,hakemuksia vinopino ja asuntoja vähän. Anto se silti hakulapun. Yhdestä rivarista mainitti että vapautuu lähiaikoina ja et sinne tehdään sit ehkä pientä pintaremonttia. No jipii,ei paljon auta jos mun edellä on jumalaton jono.Käsittääkseni siel ei rivareita juuri oo vapaana.Mää kyllä sanoin sille että ihan mitä tahansa en kelpuuta.
 
Tiiättekö (toivottavasti ette...) miten tyhmä olo voi olla ihmisellä välillä. Lainasin puolisukulaiselle (luotettevalle) viime talvena kohtuullisen summan rahaa. Eipä näy lyhennyksiä ei. Ei taida olla toivoa saada enää rahaa takaisin. Enhän mä oliskaan tarvinnut niitä :cry:
Otahan häneen yhteyksiä ja kysy.
Harva kumminkaan tahtoo pilata luottamustaan jättämällä velan maksamatta. Mutta niin vaan käy jos syntyy ns. "juopon diili" missä on aina hyvä aikomus maksaa mutta rahaa vaan ei koskaan ole.
Älä tyydy juopon diiliin, eli katteettomaan lupaukseen.
Ilmoitan kylmän viileästi, että tahdot nähdä rahasuorituksia takaisinkin päin. Ja että ymmärrät rahavaikeuksia mutta esim? viiskymppiä kuussa rahapäivänäsi tarkoittaa, että viidensadan? velka on sit hoidettu jo ensi juhannukseen mennessä.

Sinun pitää sopia velanmaksulyhennykset sillai, että niistä ei pääse luistelemaan rikkomatta sopimusta.
"Maksa kun pystyt"- diilit on aina niitä juopon diilejä joista voi luistella sopimusta rikkomatta sanomalla, että "En pysty just nyt".
 
Otahan häneen yhteyksiä ja kysy.
Harva kumminkaan tahtoo pilata luottamustaan jättämällä velan maksamatta. Mutta niin vaan käy jos syntyy ns. "juopon diili" missä on aina hyvä aikomus maksaa mutta rahaa vaan ei koskaan ole.
Älä tyydy juopon diiliin, eli katteettomaan lupaukseen.
Ilmoitan kylmän viileästi, että tahdot nähdä rahasuorituksia takaisinkin päin. Ja että ymmärrät rahavaikeuksia mutta esim? viiskymppiä kuussa rahapäivänäsi tarkoittaa, että viidensadan? velka on sit hoidettu jo ensi juhannukseen mennessä.

Sinun pitää sopia velanmaksulyhennykset sillai, että niistä ei pääse luistelemaan rikkomatta sopimusta.
"Maksa kun pystyt"- diilit on aina niitä juopon diilejä joista voi luistella sopimusta rikkomatta sanomalla, että "En pysty just nyt".
Luuletko ettei olla sovittu asiasta? Ollaan. Suorituksia ei vain näy melkein viikottaisista yhteydenotoista huolimatta. Ei ole juopotteleva ihminen.
 
No hoh sun kanssas, akkiakos sa hilpaset ja kipitat sukkelana kipparille tai kauppaan ja haet mattosakin. Siis lajan herkkuja.

Nyt, berberi ylos siita ja viipottamaan! HetimarsGO!!!
Pistinkin miehen rattiin ja hurautettiin kauppaan niin sain herkkuni :D

Tää on mulle vieläkin ihan outoa, että mulla on mies, joka suostuu tekemään mulle asioita kun vaan pyydän! Eikä edes aina tarvi pyytää.Oon niin tottunut siihen, että kaikesta vaan valitetaan ja urputetaan. No, se onkin syystäkin exä :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Pistinkin miehen rattiin ja hurautettiin kauppaan niin sain herkkuni :D

Tää on mulle vieläkin ihan outoa, että mulla on mies, joka suostuu tekemään mulle asioita kun vaan pyydän! Eikä edes aina tarvi pyytää.Oon niin tottunut siihen, että kaikesta vaan valitetaan ja urputetaan. No, se onkin syystäkin exä :cool:
eiköhän tämä nyksäkin opi aikanaan urputtamaan
 
vierailija
Pistinkin miehen rattiin ja hurautettiin kauppaan niin sain herkkuni :D

Tää on mulle vieläkin ihan outoa, että mulla on mies, joka suostuu tekemään mulle asioita kun vaan pyydän! Eikä edes aina tarvi pyytää.Oon niin tottunut siihen, että kaikesta vaan valitetaan ja urputetaan. No, se onkin syystäkin exä :cool:
Eli joskus käy niinkin että vaihtamalla paranee.
 
Luuletko ettei olla sovittu asiasta? Ollaan. Suorituksia ei vain näy melkein viikottaisista yhteydenotoista huolimatta. Ei ole juopotteleva ihminen.
En mä tarkoittanutkaan, että pitäis olla juoppo.
Toi "juopon diili" on huomattavasti yleispätevämpi.

Mut jos maksupäivistä ja summista on jo sovittu eikä penniäkään kuulu niin tilanne on haastavampi.

Siin jää vaihtoehdoksi vain kysyä, että miten olet ajatellut velan maksaa ja miten pystyt sen maksamaan. Siten, että et lainaa joltain toiselta (sukulaiselta) ja siirrä ongelmaa hänelle.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä