~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Auttakaa! Jos joku vielä tulee lukemaan ennen juhannusta ja ehtii vastailla, niin mielipiteitä kaipailen (omaa napaa tulee taas yllin kyllin :) )

Meidän olis tarkoitus lähteä juhannuksen viettoon ystäväporukan kanssa mökille, jonne matka n. 1,5 h (kesto riippuu losseista). On siis lossimatkan takana, mut lossi kulkee koko juhannuksen. Yöllä vissiin tunnin välein, mut jos hätätilanne on niin pitäisi saada kyllä soittamalla ne tilattua?

Mulla on tässä ollut jo monta viikkoa aika paljon supisteluja, ja osa aika napakoitakin. En kuitenkaan sanoisi, että ne sattuisi, mut esim. käveleminen on lähes mahdotonta kun on supistus päällä. Nyt niitä oli pari päivää selvästi vähemmän, mut nyt on palannut ja vähän erilaisina... välillä tulee nimittäin jo vähän ikävämmän tuntuista supistusta, ja lähinnä mua mietityttää niihin liittyvät menkkakivuilta tuntuvat tuntemukset + että ne supistukset kestää kauemmin, tuntuu et on tosi vaikea saada menemään supistusta ohi jos se tulee kunnolla päälle. Kestää ja kestää!

Kysymys liittyy siis siihen, että pitäisikö mun teidän mielestä soittaa huomenna neuvolaan ja kysyä mielipidettä tosta juhannuksen mökkimenosta (lääkäri on kyl seuraavan kerran neuvolassa vasta maanantaina)? Tai mennä äitipolille tarkistuttamaan tilanne ennen lähtöä? Mulla on tyksistä käsky ottaa rauhallisesti, vaikka missään vuodelevossa en olekaan. Syynä ne säännölliset supistukset ja kohdunkaulan pehmeneminen siis. Haluisin tosi paljon lähteä sinne mökille, kun tässä on ollut niin paljon kaikkea kurjaa ja olis ihana päästä rentoutumaan sinne, mutta en tietenkään liian riskillä...

Kiitos jos joku ehtii vastata!

Aivan ihanaa juhannusta, jos en enää ehdi kommentoimaan!!! :heart: :heart:

Bubunen ja Vonkaleneito 30+3
 
Sartsa83
jendde hehehheh, juu todella päättäväinen jätkä on meille tulossa. :LOL: Meillä on nyt alkanu mennä yöt niin että sanon pojalle "ihan sama mitä sä teet, mutta äiti nukkuu nyt" ja sitten se rauhottuu siellä jossain vaiheessa, mutta mä herään aamulla ennemmin kun poika. Vasta kun syön aamupalaa, alkaa tuttu melskaus mahassa. :) Onhan se ihanaa tuntee koko ajan noita liikkeitä, mutta öiseen aikaan menee kyllä useimmin hermot kun tykkäis siitä.. mäkin kun oon vielä semmonen että unta on saatava ja rakastan nukkumista, niin sitten jos ei saa nukkua, sitten suututtaa. :D En mä silti toiselle voi vihanenkaan koskaan olla kun toinen vaan tahtoo äidin huomioo. :heart: Pieni raasu siellä yrittää liikkua pienessä tilassa. :heart:

Juu, mielenkiinnolla ootan mimmonen paikka Vammala on.. oon mä siellä käyny 2007 kattomassa kummityttöä päivän ikäsenä, mutta omakohtasta kokemusta kun ei ole ja nyt se on ajankohtanen niin ihan mielenkiinnosta sinne mennään ja eniten mua kiinnostaa mimmoenn se synnytys- ja perhevalmennus on, joten se on se pääsyy miks sinne haluun mennä käymään. No hyvä ettei se kättäri vaikuta enää negatiivisesti sun mieleen. Kivempi mennä sit synnyttääkin kun ei ole mitään patoutumia taustalla. :hug:

Oi miten ihana masu sulla!!!! Tuo on vaan kyllä upea, kertakaikkiaan!!!! Oon käsittäny jostain että linea negra ilmestyy vaan pojan saaville. Mut nähtävästi oon väärässä. :D

Voi Siili murunen, ei saa tuntea itteään epäonnistuneeks. Ihan varmasti vaavi on juuri sopivan kokonen kuten neuvolatätikin sano. Eipähän jää sulle ainakaan ylimääräsiä raskauskiloja. :hug: Voi muru.. sinä et oo mitenkään päin epäonnistunu! Oot tehnyt kaikkes ja silti ei paino nouse ja sille ei vaan mahda mitään. Pääasia että vaavi on kehittyny, sydän lyö kuten kuuluukin ja tuntui vielä normaaliltakin neuvolatädin käteen. :heart:

jendde sä oot mua monta viikkoo eellä ja silti sulla on lähes yhtä iso maha kun mulla. :LOL: mut sä ootkin miljoona kertaa pienempi kun mä. :hug: :heart:

Heh, neiti nauttii lämpösestä paikasta. ;) Ei pidä siis kiirettä saapua tähän maailmaan. :D Toisaalta ihan ookoo mut toisaalta uskoisin että haluisit sen jo NYT pihalle sieltä.. ja mitä tossa aiemmin jo puhuttiin että voisit ottaa jo neidin tähän maailmaan. :heart:

neulainen ai tommosia rautavarastojakin seurataan. :eek: ... mut muuten oli TOSI hyvät rauta-arvot. :)

Ääk.. meille tuli vieraita vielä... kirjottelen loppuun myöhemmin.
 
neulainen Sehän on hyvä jos itekkin saa ommeltua niitä kestovaippoja. Säästää siinäkin paljon. Ja juu, äitiyspakkauksessa on myös kestovaippoja, olisko ollut 4 kappaletta.

Täälläkin pysytään viellä painossa alle 60kg, just ja just :LOL: Mulle oli jo 50kg maaginen raja painonnousussa ja kohta ylitetään sit tuo 60kg myös :D

Närästys oli mullakin jo alkuvaiheessa riesana.. Ollut lähes koko raskauden.

bubunen Kyllä sä mun mielestä voit sinne mökille lähteä. Voithan sä kuitenkin soittaa neuvolaan ja kysyä mielipidettä, ellet ole jo ehtiny lähteä ;)

Sartsa Voi kiitos :heart: Mä oon kuullut, että linea negra tulee poikaa odottaville koko mahan läpi, ja tyttöä odottaville vain navasta alaspäin. Kaikkiahan noita on :LOL:

Hyyyyvin tutulta kuulostaa tuollainen maha-meno :D Onhan se kuitenkin niin kiva tuntea niitä liikkeitä, mutta kyllä sitä osaa nauttiakin niistä hetkistä kun mahassa on ihan hiljaista :) Meijän tytöllä on hikka varmaan yhteensä 5 kertaa päivässä ja osaa ajoittaa sen just semmosiin väleihin mihin en sitä niinkään kaipais! :D

Kerrohan sit millanen paikka se Vammala oli kuhan oot käyny kattomassa ;)

Ja tosiaan, mä niin haluaisin tän NYT heti pihalle täältä mahasta :D Ei sitä vois paremmin ilmaistakaan! Mutta joo, ei sillä näköjään mikään kiire ole tulla. Eikä tietty pidäkään, tulee sit kun on tullakseen ja valmis :) Katotaan sit ens viikon neukussa jos olis jotain edistystä tapahtunut tuon pään kiinnittymisen yms. juttujen suhteen.

Omaa. Varmaan ensimmäistä kertaa elämässäni mä vihaan näitä kuumia päiviä! :headwall: Tää on ihan kamalaa! On niin kuuma ja tukalaa olla.. Heti kun tuli tämmöset ilmat niin iski semmosen turvotuksen jalkoihin ja muuallekin, ettei oo tosikaan! Jalkoja kuumottaa ja naamaa myös :snotty: Yök! Pääsispä tästä jo kohta eroon ;)

Tänään vierailin Vau:n sivuilla ja mulle iski oikein "järkytys" kun luin sen tekstin siitä omalta sivulta:

"Tänään on torstai 24. kesäkuuta, ja raskautesi on kestänyt 38 viikkoa ja 1 päivää. Laskettuun aikaasi keskiviikko 7. heinäkuuta on jäljellä 1 viikko ja 6 päivää."

Hui! Siis tuo että 1 viikko! Kuulostaa jotenkin jännältä.. Muistan kun tuossa luki vielä, että noin 30 viikkoa jäjellä! :D Vaikka tän jo haluais tulevan niin silti kuumottaa kauheesti kaikki tälläset jutut B)

38+1 :heart:
 
sorry kun en ehdi kommentoida nyt kenenkään kirjoituksia... :ashamed:

bubuselle nopsaa sanon että munkin mielestä uskallat lähteä! :D

OMAA:
nopea pikakelaus keskiviikon punktiosta eteenpäin:
keskiviikko-aamuna punktio-aika, meni tosi kauan ennen kuin löysivät hyvän paikan ja vatsa ihan hellänä painelemisesta. mutta näyte saatiin otettua ja sitten kotiin.
illalla iski tosi huono olo ja maha tuli tosi kipeeksi, muutenkin huono olo ja kävin jopa oksentamassa (ekaa kertaa raskauden aikana!!!). soitin ä-polille että johtuuko aamuisesta punktiosta ja meinasivat ettei kuulosta siihen liittyvältä. mentiin sinne sitten 00.15 ja kotiin päästiin 03.00. otettiin käyrät, ultrattiin ja vielä labrat ja pissat piihen päälle. pissasta löytyi sitten paljon valkosoluja (oli +++) ja epäilivät virtsatietulehdusta. siihen hain nyt tänään sitten lääkkeet... :(
tunti sitten soitti lääkäri punktion tuloksista ja vaikka kaikki arvot eivät ookaan vielä ihan niin hyviä kuin toivosivat niin kaikki tärkeät (keuhkojen kannalta) ovat ns. valmiita joten maanantaina on nyt aika sitten käynnistykseen... huh, sekavat fiilikset, mutta totta tästä tulee nyt sitten ens viikolla!!! :eek: :D :heart:

tämmösten asioiden keskelle jäädään sitten juhannusta viettelemään... :eek: :D :heart:

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!!! =) :wave:
(ensi juhannus onkin sitten jo vähän toisenlainen... ;) )

36+4 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
Whaaaaat?!?!?! Voi bambina!!!! Siusta tulee ÄITI!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :hug: Mulleki tuli nyt tosi sekavat fiilikset. :D Onnea kamalasti maanantaille ja lepäile kunnolla tää junannus. :heart:
 
Sartsa83
..niin eiliseltä tosiaan jatkoa, piti lisätä neuvolakuulumiset.

23.6. (15.6.)
33+1 (32+0)
Hb 108 (7.6. mitattu 111).. toi ei käy järkeen kun oon nyt vetäny tota floradixia ja viimeks se autto. :eek:
Pissa puhdas (puhdas)
RR 128/88 (136/88)
Paino +400g/vko (viimeks oli tullu ihan tarpeeks viikossa)
turv. + (+)
Sf-mitta 32,5 (32,5) Jeeeee!!! Tasottuu.. ;)
Syke +140 (+140)
Liikkeet ++ (++)
Ja edelleen RT tarjonta :)

Kaiken kaikkiaan siis hyvin meni. :) Neuvolatäti sano että ens viikolla perjantaina kun mulla on toinen neukkutäti ja se on aamuaika, että jos sattuu oleen lääkäri paikalla (kun meen eri paikkaankin) niin kysyy, tarviiko tätä viikottaista seurantaa jatkaa kun nyt menny niin hyvin noi tulokset. Mutta niitä jatketaan jos tarvii. Ja mua ne ei edelleenkään haittaa. Oon mielissäni siitä että mun tilaa seurataan ja ollaan tarkkoja. :)

jendde mä en oo varma mut saatoin tuntee viime yönä ekan kerran tän hikkailua. ;) :D Ja sit kun aloin tarkemmin miettiin niin oon aiemminkin tuntenu, mutta oon ajatellu että jätkä nyrkkeilee niin kovaa vauhtia että sen takia se on sellasta tasasta pauketta. Mutta kyllä se nyt aikalailla sitä hikkailua taitaa olla kun luin, miten maha sillon käyttäytyy kun toinen hikkailee. :)

Mä taas olin tänään 3h ulkona, tosin aurinkovarjon alla, eikä ollu kun vaan pariin otteeseen tosi kuuma. Join sinä aikana varmaan 3L vettä (litra per tunti) :D ja tosiaan siellä sen varjon alla tuntu tosi kivalta istua. :) Mut suurimman osan ajasta oon kans ihan tuskissani ja toi turvotus kauhistuttaa! Sen takia mä koitan juodakin, että se vähän helpottas...

Nyt sitten vauhti päälle jendde... alat savustaan sitä neitiä pihalle kun tuo bambinakin synnyttää pian. ;)

33+2 :heart:
 
bambina Huuuiii!!! :heart: :heart: :heart: Oikeen paljon tsemppiä sit maanantaille! Varmaan aika uskomaton fiilis sulla nyt ;) Nyt muistat levätä kunnolla tän juhannuksen yli niin on sit voimia kun lähdet synnyttää :) Kohta sä olet äiti! :heart: Onnea matkaan!

Sartsa Mäkin joskus luulin tuota hikkaa ihan liikkeiksi vain.. Mutta sit jossakin vaiheessa tajusin sen hikaksi :D Se voi olla, että teijän jätkä siellä hikottelee, jos se siis tuntuu sellaselta aika napakalta ja tasaiselta. Tai siis siltä se ainakin mulla tuntuu.

Toi veden juonti taitaakin olla se tärkein juttu näin kuumalla! Mulla se tuppaa välillä unohtumaan :ashamed: Mut nyt oon kyllä koittanut juoda paaaaaaljon. Kun se tuohon turvotukseenkin helpottaa. Tai siis olevinaan pitäis helpottaa, niin aina sanotaan, mutta eipä tuo mulla tunnu helpottavan :D Hyvä että sulla sentään ollut mukavaa olla ulkonakin, ettei tukalaa ainakaan ollut! Mä en ole edes ulos voinut mennä! :x

Mä yritän kyllä savustella tätä pihalle :D Mut ei kun ei :kieh: Meillä oli neitosen kanssa se diili, että tän viikon perjantaina lähettäis synnyttää.. Pari päivää sitten kysyin vielä neidiltä, että lähdetäänhän sit kans, ja sanoin, että potkase jos sopii ja samantien tuo potkas :D :LOL: Mutta se tais vaan huijata mua, koska eipä tää yhtään siltä tunnu että olis huomenna tulossa :D :headwall:
 
Sartsa83
jendde no se on just semmosta napakkaa ja tasasta liikettä. Heh. On täällä sitten hikoteltu jo jonkin aikaa, vaikka tuolla taannoin sanoin ettei meillä oo hikoteltu. :D :LOL:

No juu, välillä helpottaa ja välillä ei, joi sitten kuinka paljon vaan. Ja saunassa käyminen tuntuu vaan pahentavan sitä kun istuu kuumassa... eilen rupes oikein pyörryttää saunassa niin piti lähtee pois. Ei siis tota saunomista kauheasti enää mulle, kiitos.

Hih, neidillä on nyt jotkut iiiihan omat aikataulut siellä. :LOL: Hienosti tyttö vastas, mutta ilmottelehan jos oottekin sit synnyttämässä/synnyttäneet. :) :heart:

Voi voi.. mä haluisin kans jo! :p Ei siis silleen mikään kiire, mut ku tahtos nähdä tän pienen rakkaan ja oikeasti päästä suukotteleen, jutteleen ja halitteleen toista. Nyt se on niin vaikeaa, voi vaan "lässyttää" tuolle mahalle. :ashamed: Mulla on IKÄVÄ mun rakasta pientä poikaa vaikka kannankin häntä joka päivä mahassa... kumma homma. Mut livenä on aina niin eri juttu.

Hirmuisen hyvää juhannusta täältäkin kaikille!!! :heart:

bubunen viettää sitten hauskan jussin siellä saaristossa. :) Ja on varovainen!!! :hug:


Sartsa ja pähkis 33+4 :heart:
 
Sartsa Noniin, hikkahan se siellä :D Kyllä kesti mullakin oman aikansa tajuta se. Mutta mistäs sen näin ensikertalaisena voiskaan heti tajuta ;)

Nää turvotukset vois jättää meijät kaikki rauhaan! :headwall: Eilen oli ainakin täällä päin aika viileä keli ja satoi vettä.. Silti ihan kamala turvotus iski! Varmaan johtui siitä nihkeästä ilmastosta mikä täällä oli.. Ihan kamalaa! Katoin eilen mun painon illalla hirveiden turvotusten kera, ja näytti 63kg, eli muutamassa päivässä olis noussut n. 3 kiloa :LOL: Jesh!
Jännä juttu, kun mulla taas tuntuu saunassa käynti helpottavan. Tai no, välillä helpottaa, välillä ei. Mä oon tullut jo aikalailla siihen tulokseen, ettei tähän auta mikään! :LOL: :headwall:

No eihän mihinkään synnyttämään olla päästy.. Neidillä tosiaan on iiiiihan omat aikataulut :LOL: Katotaan vaikka sit ens perjantaina uudestaan ;) Meillä olis sillä lailla, että miehellä on synttärit heinäkuun 8pvä, ja 7pvä laskettuaika, niin se toivois että tää syntyis silloin synttäreinä :) Mut mä en jaksa odottaa! Vaikka luultavasti joudunkin odottaa sinne asti, ainakin... |O

Ihan samoja mietin minäkin! Että on ikävä tätä pientä, vaikka sen on kokoajan oikeestaan niin lähellä kuin vaan voi :D Välillä tulee ihan pakottava tunne, että haluaa tuon ulos tuolta! Se on ärsyttävää.. Kun siihen ei kuitenkaan ite voi yhtään vaikuttaa koska se tulee.. Mutta pääasia että tulee edes joskus :heart:

Omaa. Meijän neiti on jo pari päivää ollut ihan hassussa asennossa tuolla mahassa. Tuosta navan kohdalta kun painaa, niin siellä tulee vastaan joku kova kohta, luulisin että kantapää tai kyynerpää :D Se on jännä, kun siitä saa otettua kiinni ja just kun saa otteen, niin heti luikitaan karkuun :LOL: Jotekin kiva huomata, että pystyy tollalailla "kommunikoimaan" tuon pikkusen kanssa :heart: Kun se selvästi tajuaa jo jotain.. Että häntä yritetään tökkiä ja puristella täältä ulkomaailmasta :D

HYVÄT JUHANNUKSET TÄÄLTÄKIN KAIKILLE! :heart:

38+3, tule jo... :heart:
 
Sartsa83
jendde sinä sen sanoit.. eihän sitä nyt enskertalaisena tiiä mistään mitään! Kaik on uutta ja ihmeellistä ja joka päivä kohtaa uusia juttuja tässä. Hauskinta on huomata, miten ei pysty hallitteen noita tunteenpurkauksia. Mä en esim. kestä yhtään kummipojan kiukuttelua ja rähisen sille takasin jatkuvasti ja sitten mua hävettää ihan vietävästi heti perään ja koitan selittää 1,5v pienelle pojalle ja etenkin pyytelen anteeksi hänen äidiltään, että miten kummitäti nyt taas näin käyttäytyy. Pojalle sanon, että "ei kummitäti haluis sulle huutaa, mutta kun sä et usko äitiäkään niin tuntuu ettei muu auta kun huutaminen" ja äidiltä pyytelen anteeks.."mua inhottaa kun mulla näin palaa käpy tuon pojan kanssa.. inhottaa oma itteni kun alan huutamaan vaikka toinen vasta opettelee asioita..". Kyllä poika näyttää tietävän ettei kummitäti pahaa tarkoita ja että kummitäti rakastaa toista hirmusesti, mutta tuntuuhan se pahalta kun toinen kattoo välillä mua tosi pelokkaasti. :ashamed: Tänään poistuin toiseen huoneeseen sen takia etten taas kiukkuais sille kun tämä tykkää kiukutella äidilleen syömisen aikoihin ja äitinsä ei saa komennettua tarpeeks... tai poika ei taho äitiään uskoa vaikka sanois mitä. Sitten tulee ite aina rähjättyä että "nyt tottele äitiä!". Huh huh.. jotenki harmittaa kyllä. :ashamed:

Juu, mulla oli IHAN sama ton turvotuksen kanssa eilenkin! Sato tai paisto, niin turvotusta on koko ajan.. ei nuo tukisukatkaan enää liiemmin auta. :ashamed: Heh, kummasti tuo turvotus nostaa painoa. Saas nähä kui paino tipahtaa synnytyksen jälkeen kun turvotuskin sitten hävinnee. :D

Hih, awww... :heart: Oishan se nyt kiva synttärilahja. :) Vähä niinkun Martinan ja Eskon tyttö synty isänpäivänä. :) Mutta eihän tässä nyt jaksas enää kukaan oottaa! Sitä tahtos nähä jo pienen.. NYT JA HETI!!!!!!!!!!! :LOL:

Niimpä, pakottaa kun ei voi.. tulee kun on tullakseen, mutta minkäs tunteilleen voi. Mä oon nyt ruvennu ihan hirveesti miettiin synnytystä. Että saisinkohan mä jalkojeni päälle semmosen "leikkauspeitteen" esteeks, etten näe mitä siellä alapäässä tapahtuu, kun mun tekee kamalan huonoa nähä kaikkea verta sun muuta. Täytyy varmaan kysyy kun käy ens viikolla tutustumassa siellä toisessa sairaalassa että onks tommonen mahdollista koska ei ainakaan kummipojan äidillä ollu siinä esteenä mitään ja oli kuulemma nähny miten poika synty. :eek: Yh.. mä en kestä sitä ajatusta että näkisin sen tapahtuman. :x

Hih, mä teen ihan samaa meidän poitsulle! Tää kun on jo monta viikkoa viettäny paljon aikaa ihan tossa "pinnassa", niin että tuntee selän, pepun, jalan... niitä mä sitten silittelen ja välillä otan kiinni ja sitten toinen menee karkuun ja palaa takasin. :D

Heh, sul on enää 1,5vkoa laskettuun! :D :heart: Nähtävästi neiti nyt on niin kauan siellä kun vaan suinkin saa. :LOL: :p Huhuuuuuuu neiti! Tuuppas nyt tänne maailmaan sieltä.. äitillä on sua niin kova ikävä... suostuisit nyyyyt!!! Sartsa-täti täällä yrittää houkutella sua pihalle. ;) :D

Omaa. Nää juhannuksetkin on kyllä ihan turhia.. tai ei oo mutta ei tunnu yhtään siltä kun ei ole jossain mökillä saunomassa ja uimassa ja syömässä uusia pottuja silleineen päivineen ja mölkkyä pelaten ja muitakin kivoja seurapelejä: korttia ja yatsya. :heart: Mölkkyä kyllä on nyt pelattukin tossa miehen isäukon pihassa ja grillailtu ja saunottu, mutta kun ei se oo sama asia!!! :ashamed: Ei vaan maha tämmöselle pinttyneelle mielelle. :LOL:
 
Sartsa Mä kyllä ymmärrän sua noiden kiukunpuuskien kanssa.. Mullakin hirveen herkästi menee hermot esim. mun pikkusiskooni.. Sillon kun meijän koira-neiti oli vielä ihan vauva eli semmonen kamala riiviö, niin mulla meni joka kerta siihenkin hermot :ashamed: Ja vielä sanoin sille monta kertaa kuinka ärsyttävä koira se on, ja nyt mulla on kauheen huono omatunto siitä, kun mä olen oikeasti niin kauheen eläinrakas ihminen :'( Ja en koskaan ikinä ennen oo pystynyt millekään koiralle esim. huutaa, paitsi nyt raskaana. Vaikka koira on tietty eri asia kuin ihminen, mutta ymmärrät varmaan tämänkin mitä tällä haen.. Ne on ne hormoonit kun hyrrää. Mutta tajuan kyllä täysin tuon, että sua harmittaa. Kuitenkin kaikilla menee hermot joskus, ja ei mun mielestä tommosista kannata mitää piruja maalata seinille.. Kuitenkin ite tietää, ettei mitää pahaa tarkota. Vaikka välillä onkin kauheen huono omatunto kun ei vaan pysty noita puuskia hallita :ashamed:

Mä kans toivon, että paino tipahtaa sit synnytyksen jälkeen :D Ja mun puolesta sais tipahtaa ihan reippastikin! Vaikka kyllä mä toivon, että mulle edes jokunen kilo jäisi, koska oon monta kertaa yrittäny nostaa painoa mutta tuloksetta.. Kun mulla lähtöpaino oli vain 44kg. Ja omasta mielestä olin ihan liian laiha.. Neuvolakorttiin merkitty 46kg, mutta se olikin mun paino just syöneenä ja vaatteet päällä :D

Kyllä mä luulen, että tuo onnistuu synnytksessä, että saat sen peitteen siihen eteen. Mä olen ite kans miettinyt, etten todellakaan halua nähdä mitään mitä tuolla tapahtuu juuri silloin. Mutta en mä näe mitään syytä sille, etteikö semmosta peitettä voisi saada. ;)

Just tuo on niin hassua, kun pikkunen lähtee heti karkuun ku sitä yrittää tökkiä :LOL: Eilen mies paineli tosta tytön pepusta ja aina neiti vetäs ittensä tonne johonkin syvyyksiin, ja sit taas hetken päästä työns peppunsa takasin tohon pinnalle :LOL: Ja tätä se jaksoi tehdä monen monta kertaa.. :D

Ei taida meijän neiti paljoa kehotuksia kuunnella, kun ei tää taho tulla millään :D :heart: :LOL:

Hyvin samanlaiset on munkin juhannus"fiilikset" ollu! Tää oli ihan vaan viikonloppu muiden seassa mulle.. Ehkä ens jussina sit jotain enemmän ;)

Omaa. Mua on ruvennu nyt yhtäkkiä pelottaa synnytys ihan sikana. En tiiä mistä tää on tullu, koska aiemmin mua ei oo tällä tavalla pelottanut. Tänään iski ihan kamala kauhu päälle kun mietin synnytystä! Mua on kyllä kokoajan mietityttänyt se asia, mutta ei näin paljoa.. Ehkä se johtuu siitä kun se on nyt kohta edessä. Mutta ihan kamala pelko iski aivan tyhjästä! :eek: Eniten mä pelkään sitä repeämistä. Ja välilihan leikkaamista. Jotenkin mua kuvottaa tollasen ajattelu :x Vaikka tuskin noita siitä hässäkässä edes ehtii huomata saati miettiä.. Mutta nyt kun on aikaa miettiä, niin muuta teekään :D Sit mua kamalasti pelottaa se kaikki kipu.. Ihan luonnollista varmaan pelätä, mutta.. Kyllä mä varmasti sen kivun kestän, tai noh, onhan se vähän pakko kestää. Mä vaan olen niin kauhean kipuherkkä, etten kestä mitään kipua kauaa! Mä oon yrittänyt tähän mennessä ajatella tota synnytystä niin, että se menee sit niinkuin menee, eikä siihen ite pysty oikein vaikuttaa. Ja tuo on sitä pelkoa hyvin helpottanu. Nyt vaan ei helpota. Musta tuntuu etten mä halua synnyttää! Mitä jos mä en oikeasti kestäkään sitä kipua? :eek: Voiko niin käydä.. Mitä jos mä pyörryn, tai jotain vastaavaa. Siis sen kivun voimasta. Ääääh... :kieh:

No on tässä tänään jotain hyvääkin ollut. Saatiin netistä ostettua noita kestovaippoja iso läjä halvalla. Siinä paketissa on:

- 10kpl "tavallisia" kestovaippoja kokoa 4-10kg
- 15kpl all-in-one vaippoja 4-10kg
- 20kpl all-in-one 10-20kg
- 10kpl lisäimuja (uusia kuulema)
- 3 kpl villavaippahousuja, eri kokoja
- 1kpl harjoitteluhousuja 15-24kk
- 3kpl harj.housuja 2-3v

Ja nää kaikki VAIN 150e!!! B) Joudutaan kyllä ite hakemaan ne tolla hinnalla, mutta eipä haittaa kun helsingissä ovat. Kuulema olleet käytössä vain yhdellä lapsella ja hyvä kuntoisia jne. Näillä ovat sanomansa mukaan pärjänny ihan koko vaippakauden yli.. On kyllä halpa hinta. Se mistä aikasemmin katoin noita, se jenkkisivusto, niin sieltä ei lähetetä usa:n ulkopuolelle mitään.. Mutta eipä haittaa mitään, kun nää vaipat jotka saadaan on niitä ihan samoja ;) Toivottavasti ne sit on niin hyvässä kunnossa yms. kuin annettiin ymmärtää. Hinta on kyllä niin älyhalpa, että pakko noissa jotain vikaa on olla :LOL: No huomenna näkee sit, kun käydää hakemassa nuo. Toiv. on hyviä, ja sit kun meille noi jää pieneksi niin voi laittaa paljon kalliimalla myyntiin, jos vaan kunnossa pysyy :D

38+4 :heart:
 
Sartsa83
jendde ymmärrän todellakin mitä hait tuolla takaa!!! :hug: Itekin hirmu eläinrakas ihminen.. onhan ne eläimetkin perheenjäseniä. :heart: Sehän siinä justiin onkin kun ei pysty hallitteen itteensä! Ei todellakaan haluis kiukutella ihmisille, jotka ei periaatteessa oo tehneet mitään. Kummipoikakin kun on vielä niin pieni, että hän vasta opettelee asioita, niin meitsi sitten hormonimylläkässään kiukkuaa toiselle kuin aikuiselle konsanaan tai meen ns. pojan tasolle ja kiljun takasin jos hän kiljuu. :ashamed: Kyllä mua toisaalta oma käytökseni naurattaakin. :LOL: Mut eniten ärsyttää kun ei vaan kertakaikkiaan pysty hallitteen itteään. :ashamed:

Anteeksi vain, mutta kyllä ootkin ollu aivan liian laiha!! Hyi olkoon! Mäkin toivon että sulle jäis ees jotakin. 50kg ois sun mittaselle oikein passeli. :)

Juu, eiköhän semmosen peitteen saa.. hitsi vieköön, mua alko entistä enempi kiehtoon se Vammalan sairaala... kun kaverin kanssa tossa justiin juttelin ja hän synnytti esikoisensa siellä. Kehu kovasti paikkaa ja sano, että suosittelee sitä kyllä kaikille, sänkyineen päivineen. Että TAYS:ssa on kuulemma tosi hiostavat sängyt. Tuolla on kuulemma ihanan pehmoset lakanat, jotka ei hiosta ollenkaan. Mä kun oon semmonen mukavuuden halunen, etenkin nyt raskaana ollessa, niin tuo kommentti alko houkuttelee tosi kovasti. :D Ja kyllähän se henkilökuntakin paljon tekee, vaikka tiettävästi molemmissa saa hyvää kohtelua ja TAYS:ssa jos sattuis sillon oleen vuorossa yks tuttu kätilö kun ite oon synnyttämässä, niin oisin onnessani jos saisin hänet itelleni.. mutta Vammalassa on sitten KOKO henkilökunta ihanaa, sairaanhoitajia myöten.. ja siellä on ne perhehuoneet. :heart: Noh, ennne en päätä mitään, ennen kun ollaan käyty siellä. Ens viikon keskiviikko iltana ollaan taas paljon viisaampia. :)

Hih, ihanaa kun sielläkin neiti kommunikoi noin ahkerasti isänsäkin kanssa. :LOL: :heart: Meillä on täällä ihan sama homma ja se on vaan niin ihanaa. :) :heart:

Hehe, neiti on omapäinen. ;) Tulee kun haluaa. :p

Juu, jos ens jussina pääsis koko perheenä vaikka jolleki mökille tai jotain.. tämmöstä samanlaista en kyllä tahtos, kun mökeillä on se juhannus niin juhannus kun olla ja voi (tai oikeesti se on mun päässäni se juhannus, mut tulee esiin vain ja ainoastaan mökeillä :p )

Voi sua. :hug: Tuo on kyllä niin normaalia että tuossa vaiheessa iskee tuo pelko ja sun pitää antaakin sen pelon tulla sieltä. :heart: koska sit sä osaat suhtautua siihen synnytykseen juuri oikealla tavalla kun se aika koittaa. :heart: Mutta muista: sun ei tarvitse kärsiä kivuista. Kivunlievityksiä on joka lähtöön ja saat vaikka kaikki halutessas. Ton välilihan repeytymispelon mä ymmärrän kans, koska muakin se pelottaa jo nyt, mutta kaikki jotka on synnyttäneet, ovat sanoneet ettei sitä ees huomaa ja toisekseen, se paranee tosi nopeeta kun ei sitä yleensä jouduta paljoo leikkaan jos joudutaan ollenkaan.

Mä ajattelin ite välttää ton homman sillä, et alan nyt ens viikosta hieroon välilihaa ceridal öljyllä. Netissä on ohjeet siihen. 80% esikoista odottavista testaajista oli olleet tyytyväisiä tuloksiin, eikä välilihaa oltu jouduttu leikkaamaan. Joten haluan ehdottomasti kokeilla tätä. :) Tuolla luki että tää hieronta on hyvä alottaa 34-35 raskausviikolta alkaen, jotta tulokset ovat hyvät. Ja nythän mulla periaatteessa on menossa toi 34 viikko, mutta ei sen nyt väliä ole kun alotan sen tossa kynnyksellä. :) Huomen aamulla on hyvä testailla omassa rauhassa ko. hommaa kun mies menee takas töihin ja lähtee jo kukon laulun aikaan.

Hih, voi sua... kyllä jendde-muru kaikki ovat selvinneet siitä kivusta. Toisilla se on ollut hirveämpää kuin toisilla, mutta kellekään ei oo vauva jääny mahaan sisälle ja kaikki ovat siitä selvinneet. :heart: :hug:

No ohhoh, ompas paljon vaippoja tuohon hintaan! :) Voi olla et mä testaan yhtä kestovaippaa kun tuo syntyy, mutta itseni tuntien, se vaippojen pyykkäys alkais jossain vaiheessa ärsyttää. Tämän suvun lapset nimittäin ovat KAIKKI sellasia sinappikoneita, että se ei oo ihan yks eikä kaks kertaa kun päivässä joutuu kakkavaipan vaihtaan ja sitten ois läjäpäin vaippoja pestävänä joka päivä. Pesukonekin hajoaa ennen ekaa ikävuotta. :LOL: No joo, ehkä hitusen kärjistettynä, mutta kuitenkin. Hyvä jos joillakin toi toimii, koska tuossa säästää mielettömästi rahaa! Vaipat kun ei oo mitää halpoja!

Omaa. Järjetön närästys nyt alkanu... tiiän että tää kuuluu loppuraskauteen mutta voi hemmetti mikä tunne! Ja muutenki vatta koko ajan ihan sekasin. Tulis jo äkkiä keskiviikko ja pääsis tonne sairaalaan tutustuun. Perjantaina on sitten taas neuvola. Sitäkin ootan että pääsee kertoon kaikkia uusia pelkojaan. :p Oon alkanu pelkään että kun meen tolle toiselle hädälle, niin jos ponnistaessa tuleekin lapsivedet ja synnytys käynnistyy.. en mä ihan vielä halua! Vasta sitten 37 viikon jälkeen. Sit ei tarvi enää ootella. Muuten mä en osaa vieläkää pelätä synnytystä. Kyllä mä sitä paljon mietin, mutta jotenkin tiiän että siellä saa kaiken avun osakseen. :) Eniten kammoksun sitä näkyä miltä se näyttää kun tuo syntyy enkä taho nähdä sitä ja sit pelkään tota ennen aikasta syntymistä jostain syystä. Kai se johtuu siitä kun tuo kummipojan äiti sano että hänellä oli käynnistyny synnytyst niin että oli tuntunu olevan kauhean kova kakkahätä. Ja kun mulla on nyt pari päivää ollu vattan kanssa ongelmia niin mähän viime yönä sitten panikoin vessanpöntöllä että mitä jos tää käynnistyy nyt.. :LOL: Jälkeenpäin: Voi tsiisus mua ja mun aivotuksia! :LOL:

33+5 :heart:

*muoks* hyvä tässä vaiheessa lukee tuolta vammalan sairaalan sivuilta että tuonne synnytysvalmennusiltaan tarvii ilmottautuakin. :LOL: Toivottavasti ei oo vielä täynnä. Heti aamusta soitto sinne!!!!
 
Hui kamala kun on pitkä aika viime kirjoittelusta! Joka päivä oon ajatellut että sitten huomenna :) Töissä on ollut myös vähän hässäkkää kun jäi lomalle porukkaa niin ei ole täälläkään ehtinyt kirjoittaa pientä pätkääkään. Lääkärissä kävin toissa viikolla ja kaikki oli ok ja hemoglobiinikin oli noussut jo 124:n! Eli se on pysynyt korkealla sen yhden 103 jälkeen. Ja nähtiin sitten vihdoin se sukupuoli eli pieni poika sieltä on tulossa. Mikä me tosiaan jo arvattiinkin kun miehen puolelta kaikki sen serkut ja sisarukset on poikia yhtä tyttö-serkkua lukuunottamatta. Nyt tuo asia tuntuu ihan hyvältä kun siihen on tottunut mutta pakko myöntää että aluksi tuli kamala pettymys kun odotin niin kovasti että se ois ollut tyttö. Meinas itku turahtaa kun ultran jälkeen olin pukemassa vaatteita. Mutta siksihän mä sen seukupuolen oon halunnutkin tietää, että saisin aikaa "totutella" siihen, että jos vauva onkin poika. Pari päivää siinä meni että olin aika maassa ja itkuherkkä mutta nyt se on onneks mennyt ohi ja oon sopeutunut ajatukseen että poika sieltä tulee :) jospa se sitten seuraavalla kerralla olis vaikka tyttö :) Mieskin kun meillä toivoi sitä pikkuprinsessaa.

jendde Mulla työkaveri päivää ennen laskettua aikaa oli puhunut että tää menee kyllä pitkästi yliajalle kun ei tunnu yhtään et ois syntymässä se lapsi ja seuraavana yönä laskettuna päivänä oli pitänyt lähteä sairaalaan ja ne ehti olla 40minuuttia salissa kun heidän poikavauva syntyi :) Että ei se aina tunnu että kohta se syntyy ;) Eli teidän tyttökin voi tulla minä päivänä tahansa :)

Olikos muuten täällä kenellekään muulle tulossa tyttö kuin jendelle vai onko meillä poikavalta täällä? :LOL: Tuli vaan mieleen että en muista yhtään muitten ´vauvojen sukupuolta. Mulla on enää tämä viikko töitä ja sit alkaa kesäloma ja sit putkeen äippäloma. Lähdetäänkin sitten reissuun kun eka on viikonloppuna kaverin polttarit ja sit mennään Helsinkiin viideksi päiväksi nähtävyyksiä katteleen :LOL: Sen kummempia suunnitelmia ei olekaan. ASuntomessuilla olis kiva käydä mutta saa nähdä jaksaako lähteä.

Ai niin, mulla oli koko lauantain aivan kummallisen kipeä napa. Tai ei oikeastaan toi napareikä vaan sen alapuolelta kun siellä ihon alla tuntuu se napa niin se oli tosi kosketusarka ja sattu kun hipas vaan. Mutta nyt se on onneks menossa pois. En sitten tiedä että mitä kummaa se oli.

Juhannus meni tosi kivasti. OLtiin to-la päivä kaverin kotonakotona jossa saunottiin rantasaunassa joen rannassa ja sit pelailtiin mölkkyä ja muita pihapelejä ja illalla pelaitiin biljardia ja laulettiin karaokea. Lauantai oltiin sit meidän omalla mökillä mun porukoiden kanssa. Et oikeen mukava ja rauhallinen juhannus ja varsinkin hyvin tuli syötyä! =)

Mua alko nyt vähän mietityttään toi meidän synnytyssairaala. Kun työkaveri on synnyttänyt siellä ja se puhu että ei yhtään tykännyt siitä. Siellä ei ole edes päivitystävänä semmoista lääkäriä joka laittaa puudutukset vaan se soitetaan kotoa töihin jos meet esim yöllä. Sit saattaa kestää pari tuntia et se tulee paikalle ja voi olla sit jo liian myöhästä laittaa se puudutus :( Ja sit jollekin sen kaverille oli laitettu spinaali vaikka se oli erikseen sanonu että ei missään nimessä sitä vaan epiduraali. Muihin huoneisiin oli laitettu spinaalia niin se oli laittanut sillekin siinä samalla vaikka oli pyydetty epiduraalia. Muistaakseni sillä oli huonoja kokemuksia spinaalista minkä vuoksi se ei sitä halunnut. Tuntuu ikävältä kuulla tuommoisia kun itse on niin matala kipukynnyksinen että haluais kaikki mahdolliset kivunlivitykset. Että jos sitten ei saakaan mitään sen takia että synnyttää lääkärin virka-ajan ulkopuolella :( PItää kysellä neuvolassa että onko se homma tosiaan noin vieläkin. KUn siitä on jo useampi vuosi aikaa kun työkaveri kävi siellä synnyttämässä. Toisen se meni sit synnyttämään eri sairaalaan. Sinne ois sit matkaa 80km ja tuohon tämänhetkiseen 30km että joutuis sit ajaan kauemmaksi mutta toi kauempi ois isompi sairaala et en tiedä että kumpi painais enemmän se hyvä hoito vai lyhymepi matka.

Lauru+masukki 30+1
 
Sartsa83
lauru onnittelut sekä hyvistä hb arvoista että poika-lupauksesta. :) Tosin vaikka toivoitkin ensisijaisesti tyttöä... ompahan sitten isoveikka joka suojelee pikkusiskoa, jos toisen vielä teette. :) Ja toinenhan siis ilman muuta on sitten tyttö. ;) Näin mekin toivotaan ja siksi ollaan innoissaan että ensimmäinen on poika. :)

Tuosta synnytyssairaala asiasta.. sehän riippuu siitä kumpi paikka ois teille järkevämpi, kuinka nopea sun synnytyksesi tulis olemaan. Hyvän hoidon kannalla oon ainakin itse ja siksi suosittelisin tuota kauempana olevaa, mutta kannattaa melkein keskustella ensin siellä neuvolassa noista asioista mitkä mietityttää ja tehä sitten miehen kanssa ratkasu kumpaanko menisitte. Onhan tuo ikävää jos siellä toisessa edelleen tuommonen käytäntö on. On nähtävästi sitten tosi pieni sairaala kun tuolleen siellä on. Kun kaikissa Pirkanmaan alueen sairaaloissa on aina päivystävät anestesialääkärit ja kaikki että saadaan kellon ympäri synnytettyä lapsia maailmaan.

Omaa. Mä en pääsekään synnyttään Vammalassa.. tai jos ei mene yli lasketun, en pääse. Synnytysosasto kun siellä on suljettu parahiksi 16.7.-16.8. :( Juuri tuon ajan kun saatan synnyttään.. ellei tosiaan mene yli. Mutta aamulla kun ensin varasin ajan synnytys- ja perhevalmennukseen sinne niin jouduimpa heti perään perumaan sen kun ei ole järkeä mennä itteään kiusaamaan sinne jos ei pääsekään synnyttään. :( Ja sinne ei voi mennä valmennukseen, jos ei meinaa mennä synnyttään sinne. Oon niin harmissani tuosta. :(

Sartsa ja pähkis 33+6 :heart:
 
Heippa! Siitä onkin tosi pitkä aika, kun olen viimeksi käynyt täällä kirjoittamassa, mutta kun listoilla kuitenkin olen, niin tulin päivittämään, että meidän pikkuinen peikkopoika syntyi 18.6. Painoa oli 3550g ja pituus 50 cm. Myyryläinen on ihan isänsä näköinen, kun isi oli vauva. Hirmuisesti tummaa tukkaa ja tummat silmät.

Synnytys meni hyvin sitten kun viimein lähti käyntiin. Tiistai-iltana alkoivat supistelut ja irtosi limatulppa, keskiviikko yönä alkoi vesi mennä, mutta supistelut ei kuitenkaan avanneet paikkoja, vaikka säännöllisiä olivatkin. Torstaina ne sitten loppui melkein kokonaan ja perjantaina aamulla sain käynnistyskapselin. Klo. 14. taas alkoi säännölliset supistelut, mutta illalla viiden aikaan olin edelleen vasta 2cm auki ja sitten mulle laitettiinkin epiduraali. Ajatuksena oli, että jos ei omilla suppareilla aukea, niin sitten oksitosiinitippaan ja jos ei sekään auta, niin sitten sektio. Mutta kiitos epiduraalin, paikat aukesikin kokonaan muutamassa tunnissa ja sitten ponnistettiin. Ponnistusvaihe 44min ja poika syntyi klo. 23.04.

Erittäin hyvä kokomus oli kaikenkaikkiaan ja jatkotkin on sujuneet oikein hyvin. Pikkuinen on hyvin tyytyväinen vauveli, kun vaan on maha täynnä ja saa nukkua kun nukuttaa. Aivan ihana rakas ja on kyllä saanut sekä isin että äidin aivan sekaisin :heart:
 
Täältä pikaista päivitystä nyt vain, kirjotan myöhemmin enemmän! Eilis illasta lähtien taas supistanut aikalailla ja yöllä valvottu niiden takia parisen tuntia.. Maha myös ihan sekasin ollut nyt koko aamun. Nyt vähän rauhottunut mutta supistaa vieläkin välillä. Menen kuitenkin käymään tänään neuvolassa ennenkun mitään aletaan hätiköimään, jos ne siellä vaikka viitsis tuon kohdunsuun tarkistaa.. Hmm. Saapi nähä mihin tää etenee ;)

Poks 39+0 :heart:
 
Sartsa83
Voi Marta!!! Mä niin ootin että sä käyt kertomassa kuulumisias!!! Voi, kuulostaa niin ihanalta tuo kaikki! Sulla ilmeisesti ei sitten mikään ees revennyt ja nähtävästi kertomasi perusteella KAIKKI sujui mahtavasti. Menihän siellä sairaalassa monta päivää, mutta viimein saitte pojan maailmaan. :hug: :heart: Oon niin onnellinen teijän puolesta! :heart: Mahtavaa!!

Seuraavaks ootellaankin sitten bambinan kuulumisia.

jendde mä oon nyt kuullut tosta vaikka kuinka monta kertaa, joten sanon sullekin, että monilla ekasynnyttäjillä on ollu maha aivan sekasin synnytyksen alkaessa. :heart: Joten.... mä NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN toivon että sä siellä pääsisit nyt loppu viikosta synnyttään!!! :heart:

Ja onnea viikoista... josko tää 39 ois se maaginen.. ;) :heart:

Omaa. Tänne ei oikeestaan mitään ihmeellistä. Jätkä alkanu tosissaan hikkaileen. :D Ja aina kun juon vettä, toisen hikka rauhottuu. :heart: :LOL: Perjantaina aamusta ois taas neuvola. Sitä odotellessa... yks mikä mua ihmetytti tänään.. ja mietityttää.. menin tossa yhdentoista jäljestä suihkuun ja sitä ennen kävin vessassa, paperiin pyyhin valkoisia ja VIHERTÄVIÄ klönttejä?? Kuin kökkäreistä valkovuotoa, jossa oli tuonkin väristä mukana... aloin miettimään jo mahdollista tulehdusta, mutta mahtaiskohan olla? Ei kai... en tiiä. Tarttee ehkä mainita neuvolassa asiasta. Laitoin nyt joka tapauksessa taas canesteen voidetta tuonne ja katson auttaako se tässä muutaman päivän aikana. Limakalvot on mulla nyt olleet tosi huonossa kunnossa ja jatkuvasti on olleet paikat auki, joten en ihmettele, vaikka se ois taas sitäkin että ne paranee, mutta kun aina sitä aletaan sitten heti epäileen hiivatulehdusta ja muuta...

Sartsa ja pähkis 34+1 :heart:
 
Sartsa Voi harmi kun et pääsekään sinne Vammalaan synnyttämään! :( Ellei sit tietty mene vähän yli, niin voi olla että vielä pääsetkin.

Tuosta valkovuodosta kannttaa varmaan neuvolassa sanoa. Ootko varma ettei olis limatulppaa? Voihan se tietty olla jotain ihan normaaliakin, kaikenlaisia vuotojahan tässä raskauden aikana ilmenee ;)

Kiitos tuosta tsempistä tohon synnytyspelkoon liittyen.. :heart: Nyt mulla on taas tuo paniikki menny ohi, eikä enää sillä tavalla pelotakaan :LOL: Se oli nähtävästi vaan tommonen ohi menevä panikointi. Ja niin mä vähän arvelinkin, kun en oo missään vaiheessa synnytystä niin kovasti pelännyt.. Tai olen tietty, mutta en mitenkään kauhulla sitä ole ajatellut. Nyt vaan sais se synnytys jo alkaa!

Mäkin niin toivon että pääsis synnyttää nyt vaikka tämän viikon aikana, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Ei ne supistukset taaskaan kestäny ja neidin pää ei ollu vieläkään kiinnittynyt :D

Marta Voi kuinka ihanaa :heart: Paljon onnea pienen pojan johdosta koko perheelle!

Ja bambinan kuulumisia odotellaan :p Toivottavasti on synnytys saatu käyntiin!

Omaa. Neuvolaa:

Rv: 39+0
Paino: 60,2kg
Painonmuutos/vko: +600g
Turvotus: +
RR: 120/82
Pissa: Ok
Hb: 119
Sf: 35
Lapsivedenmäärä: N
Tarjonta: RT
Syke: 120-130
Liikkeet: ++

Ja ei ollut neitokaisen pää vieläkään kiinni vaan heilui edelleen.. Höh! Olis ihan kiva saada tää joskus tuolta mahan ulkopuolellekin! On kuulema ihan hyvän kokoiseksi kasvanu tyttö, ei mikään pikkusintti kuulema. Ainakaan tosta mahan päältä kokeiltuna. Ja olihan tuo sf-mittakin kasvanut jonkin verran taas ja pomppasi yläkäyrän puolelle.

Huomenna sit olis kättärillä se tutustumis käynti. Mä kun niin toivoin, että oltais jo vauvelin kanssa jakaannuttu silloin :D Eipä ollakaan, ellei tää nyt äkkiä ala syntymään.. Nyyyyh! :D

Kestovaipat löysi tiensä meille, oli siis hyvässä kunnossa ja muutenkin tosi hyvän oloisia. Yhteensä 40 vaippaa tuli + 10 lisäimua ja sit niitä villapöksyjä ja harjotteluhousuja jokunen kappale. Maksettiin 130e niistä. Kaikki noi vaipat on all-in-one vaippoja, paitsi niistä 10 on sellasia joihin joutuu ilmeisesti noita lisäimuja käyttämään. Mutta hyvät on! :)

*muoks* Sit saatiin vielä niitä äp:n kestovaippoja vähän lisää, ajateltiin että niitä käytetään sit varalla jos tarvii. Kun nuo all-in-onet on kuitenkin paljon helpompia käyttää. Niitä äp vaippoja on nyt 12 semmosta sisävaippaa (vai mikskä niitä kutsutaakaan..) ja 6 kuorta. Luulis riittävän nää vaippavarastot!
 
Sartsa83
bambinasta sen verran että olivat passittaneet hänet kotiin. :( Luin vaan fb:n tilapäivityksestä. :/ ..ei auta kun kokeilla omia konsteja sitten että lähtis synnytys käyntiin.. ihmettelen vaan kun Martallekin oltiin sitten annettu se epiduraali puudutus ja sitten oltiin suunniteltu sitä tippaa ja sitten puhuttiin sektiosta, et miks sit bambina hätyytettiin kotiin? :(

jendde juu, toivotaan että pääsen sinne.. mut en mä kyllä toivois et yli menis, et fifty-sixty.. :/ ... no ei tuo kyllä limatulpalta näytä ainaskaa! Et veikkaan ihan vaan kökkäreistä valkkaria, ehkä jotain tulehdusta tai sitten ei.. hämärää se oli joka tapauksessa.

Kyllä se siltä kuulostas että yliaikaseks menee. ;) :/ Tiiän että haluisit toisen jo ulos, mutta kun ei ollu pää vielä kiinnittynytkään, niin.....

Oho, olipas neidillä alhaset sykkeet.. mut kai ne laskeekin loppua kohden? Mut muuten sulla näytti menevän hienosti neuvolassa. :) Neiti on päättäny ettei hän tule minään sinttinä ulos, niin kasvattelee vielä rauhassa itteään ja tulee kun siltä tuntuu. :p Omapäinen tyttö. ;) Mut jos tutustumiskäynti muuttuskin samalla synnytykseks? :D

Kuulostas ainaki siltä että ois vaippa-asiat kunnossa. ;) :D
 
Sartsa No toivottavasti ei ainakaan mitään tulehdusta ole. Mut voi kyllä sanoa, että on sitä kaikenlaista vuotoa nähty tän raskauden aikana itelläkin, että voipi olla ihan jotain normaaliakin!

Mäkin veikkaan että menee yli LA:n. Mut toivossa on hyvä elää, että ei menis ;)
Joo, sykkeet on aika alhaset ollu tytöllä nyt.. Ne on joka kerta jostain tuolta 30. viikolta lähtien ollut tota 130 luokkaa. Neiti se vaan on aina unten mailla kun häntä kuunneellan :D

Eipä muuttunu tutustumiskänti synnytykseks :D Aluks siinä oli jotain säätöä, kun meille sanottiin ettei täällä oo ollenkaan mitään tutustumiskäyntejä kun mentiin sinne. Sit ihmeteltiin siinä vähän aikaa, ja tuli sieltä sit yks kätilö meille näyttämään paikkoja. Ja hetken päästä sitten tulikin 2 kätilöä meidät hakemaan ja sanoivat että meitä ne oli täällä odotellukin jo :D Tää tutustumiskäynti ei sit ollukaan mikään ihan tavallinen tutustumiskäynti, vaan joku synnytyspelkoon tarkotettu juttu. Oli varattu tunti aikaa jutteluun siinä kätilöiden kanssa. Ne sit näytti sitä synnytyshuonetta ja kaikkia pelejä ja vehkeitä mitä siellä oli. Ja sit höpötti synnytyksen kulusta yms. ja kivunlievityksistä sen tunnin. Oli kyllä ihan kiva käynti, vaikka suurimman osan kaikista niistä asioista tiesikin jo etukäteen.. Mutta tuli taas jotenkin luottavaisempi olo kun tommonen ammattilainen kertoi ihan tarkalleen kaikki jutut. Ja sen käynnin jälkeen oli taas vähän konkreettisempi fiilis tuota synnytystä kohtaan.. Että kohta se tosiaan on edessä :p Ja enää ei pelota yhtään! Mä vaan odotan sitä synnytystä jo alkavaks.. Se synnytyshuone oli tosi mukavan näköinen, siellä oli iso amme ja kaikkea. Mulla oli ollut synnytyshuoneesta semmonen käsitys, että se on semmonen vihreä ja jonkun leikkaussalin näköinen huone, mutta vähän toista se kyllä sitten olikin :LOL:

39+1 :heart:
 
Kiitokset onnitteluista :flower:

Sartsa meillä sen verran eri tilanne kuin bambinalla, että käynnistystabletti sai synnytyksen käyntiin ja säännöllisiä supistuksia oli ollu jo muutaman tunnin kun epiduraalin sain. Siinä vaiheessa oli myös lapsivesien menosta melkein kaksi vuorokautta ja itse olin 4h välein antibiottitipassa, ettei vauva saa mitään infektiota. Ja niistä repeämistä, niin kyllä niitäkin tuli...sekä 2. asteen repeämä että episiotomia. Pikku-ukko tuli nyrkki poskella maailmaan ja raivasi vielä lisää tietä tullessaan. Ihan hyvin on onneksi lähtenyt paranemaan. Muutaman päivän se eppari vähän vihoitteli mutta kun keksin laittaa bepanthenia sinne aina vessassa käynnin yhteydessä, niin se teki ihmeitä!!!Suosittelen!

jendde noista kivunlievityksistä, niin itse sain ihan siinä alkuvaiheessa petidiniä ja litalginia ja mulla ne auttoivat hyvin. Ei ne tietysti sitä kipua pois vie, mutta pahimman terän kyllä. Ja suosittelen olemaan liikkeessä mahdollisimman paljon jos vain voi. Itselläni ainakin supistukset tuntui tosi paljon kovemmin jos jouduin makaamaan.Toki pitää levätäkin jos pitkään menee, mutta tosiaan toi liikkeellä olo helpottaa oloa paljon!Siinä kun voi mennä aikaa aika paljon, ennenkuin synnytys on siinä vauhdissa että epiduraalin voi saada. Ja se sitten viekin kivun pois kokonaan. Ja ponnistusvaiheessa supistuskipu häviää, kun ponnistaa. Muuten en siitä vaiheesta paljon osaa sanoa, kun olin niin hyvässä puudutuksessa, etten tuntenut mitään repeytymisiä enkä mitään.
 

Yhteistyössä