~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
jendde no voi nyt sun.. mä kyllä vähän jo ajattelinkin ettet oo lähteny kun näin sut facebookissa. Täällä jännitin jo kovasti sun puolesta että pääsisit synnyttään ja puhuin susta jo kummipojan äidillekin. ;) Oon jotenkin nyt niin toiveikas että teijän neiti syntyis jo. :heart: Hih, jos teillä on sauna niin kokeilkaa sitä vanhaa kikkaa että harrastatte seksiä saunassa.. sillä on moni lapsi lähteny syntymään. ;) :p Jospa kuitenkin tuo alapään ja lonkkien kipuilu + paineentunne kertois sitä että synnytys ois lähellä. LAPSIVESI KEHIIN!!!! :p Voi vitsit miten mä ootankaan että sä jo lähtisit. :D Ehkä silläkin, että tietäis sit itekin ettei oo enää hirveen kauaa aikaa omaankaan synnytykseen. ;) :D

JEIJJ!! Mä tosiaan löysin kivan puvun kummitytölle. Se on semmonen aniliinin punanen verkkapuku jossa on selässä neonvihreenä (timantein kortisteltu) 37 -numero ja sen ympärillä koukeroita. Housuissa sama vihreä raita valkoisen raidan kanssa sekä valkoisella samanlaista koukeroa sääressä, housun sivussa. :) Löytyi Löytötavaratalosta 17,90e. :) Nyt on kummitätönen tyytyväinen. :) Niin ja puku tosiaan on 110cm kun tyttö on jo 104cm pitkä. :eek: :LOL: Pieni "jättiläinen" ;) Juu, nimenomaan.. kohta meilläki on omat 3v uhmaikäset pikkuset tossa kirmaamassa. :D

bambina voi, sielläkin eletään jänniä aikoja! :heart: Pidän kovasti peukkuja ja hirmuisesti tsemppiä tähän loppuun sullekin. :heart: :hug:

nyt vaan jendde ja bambina sitten synnytteleen. ;) Sitte iteki pääsis.. :D :whistle:
 
Sartsa :LOL: Sähän oot melkeen enemmän täpinnöissäs tästä kun minä! :LOL: No on se kiva kun ihmiset on hengessä mukana :) :heart:
Meillä ei oo saunaa, ikävä kyllä.. Semmonen olis kyllä hyvä nyt tähän loppuaikaan jos sillä kerta voi paljonkin vaikuttaa tohon synnytyksen käynnistymiseen!
Mä kans toivon, että nää paineen tunteet ja muut kertoilee siitä että olsi synnytys lähellä. Ja mä odottelen koko ajan sitä että menis vedet niin vois alkaa jotain oikeasti tapahtumaankin :D
Noh, eiköhän se lähtö tässä jossain vaiheessa tule. Nyt voi sanoa, että olo on jotenkin erilainen kuin aiemmin ollut.. Semmonen jännä, ei sitä oikeen osaa selittää. Varmaan keho valmistautuu synnytykseen tai jotain.. Kun on ihan ihmeellinen olotila! :D Ei se oo kuules sullakaan tosiaankaan mikää pitkä aika siihen h-hetkeen! Se tulee ennemmin kuin kerkee huomatakaan ;)

Hyvä että löytyi kiva puku tytölle! Kuulostaakin kivalta :) Ja eipä paha hintakaan. Oho! On kyllä pitkä tyttö 3-vuotiaaksi! :D Mun 4-vee pikkusisko tais olla vielä alle metrin jos en ihan väärin muista.. B)

bambina Heh, joo saapi nähdä kumpi kerkeää ensin :LOL:

Paljon tsemppiä sinnekin tähän loppuaikaan, alkaa olla sulla nyt jännät paikat! Ja tosiaan, sitä on vaan miettinyt tähän asti ettei oo mikää kiire, vaikka kyllä se pikkuhiljaa alkais jo olemaan :D
 
Sartsa83
jendde heh :LOL: mä vaan tahon että ihmiset alkais synnyttään niin tietäis siitä itekin sitten joskus pääsevänsä. ;) :D Niinhän sitä kuulemma olotila muuttuu tietynlaiseks kun synnytys alkaa läheneen. Jotenkin odottava... ja nimenomaan sitä pitääkin valmistautua koska sillä, että valmistautuu, pystyy sitten käsitteleen kiputilojaan ja jossain tapauksissa vaikuttaankin niihin. :)

Juu, tuo mun kummityttö tulee isäänsä. :p Se on nimittäin pitkä kaveri.. :D Toivotaan että neiti tykkää verkkapuvusta. Äiti varmasti ainakin. :p

Voi dääm.. ukko nukahti jo. Mä kun aattelin että tänään ois voinu..... :whistle: diidididiidididii.. :LOL: ;) Noh, antaa toisen nukkua. Rankka päivä takana kun ovat nyt kahtena päivänä paiskineet monta tuntia veljensä kanssa veljensä auton kimpussa. Vähemmästäki väsyttää.. ja käytiin siellä vielä saunassakin, niin nyt kelpaa nukkua. :)

Voi mä ootan huomisia kemuja. Yhellä paloasemalla on avajaiset, jonne mun mies on saanut kutsun ja mä pääsen avecina sinne kans. Siellä on karajookkee ja joku bändi. Vähä harmittaa kun muut juo siellä alkoholia ja meitsi on limulinjalla mutta sen kestää kun tietää mitä ihanaa saa pian ja pääsen mä kuitenkin laulaan pitkästä aikaa karaokea!!! :heart:

Mut joo.. jos sitä menis makoilee tonne kans.. jos vaikka uni tuliskin. :)
 
Sartsa Niih, kyllä tässä kohta itse kukin lähtee synnyttämään :) Saa vaan nähdä kuka pääsee ekana :)

:LOL: Voi sinua, tommosia ne miehet kun nukahtaa aina väärään aikaan! :D

Voooi kun kuulostaa kivoilta noi kemut! Mäkin tahon johonkin tollasiin! Pidähän sit oikeen hauskaa :heart: Ja ei se mitään vaikka limulinjalla joutuukin olemaan, kuhan vaan on muuten hauskaa! Ja voithan sä vaikka kuvitella juovas jotain muuta :D Niin kun tässä lähiaikoina oli juttu siitä naisesta joka laihtui ajatuksenvoimalla, niin kai sitä kekkulissakin voi olla pelkissä ajatuksissa :LOL:

Tänään oli siis se synnytystapa-arvio. Laitan vaikka nää jutut nyt samanlailla kun neuvolakuulumiset kun samalla tavalla ne tohon korttiinkin merkattiin:

Rv: 37+2
RR: 145/91, 134/87
Pissa: Ok
Lapsivedenmäärä: N
Tarjonta: RT
Syke: +
Liikkeet: ++

Kohdunsuu: Kiinteä ja kiinni !!!!! Prkl! Eikö noi supistukset sit tee tuolla yhtään mitään vai??? :headwall: Noh, oli sentään kohdunkaulan pituus muuttunut edellis kerran 4cm:stä 2,5cm:ään. Eli sentäs jotain edistystä ;)

Ultran mukaan kaikki oli tytöllä edelleenkin hyvin, kasvaa normaalisti ja painoarvio nyt 2800g. Kaikki siis ok. Verenpaineet mulla oli vähän koholla, mitattiin kahteen kertaan ja toisella kerralla oli jo vähän alhasemmat. Tais johtua vaan jännityksestä. Mutta on mulla kyllä paineet nyt muutenkin ollut kokoajan pienessä nousussa... Katottiin sit toi pissa myös ja se oli ihan puhdas eli ei ainakaan raskausmyrkytyksestä ole kyse. Sit se katsoi tota mun lantiota, tai siis tunnusteli niitä luita ja totesi että mahtuu kyllä syntymään alakautta. Ei siis tämän kummempi käynti ollut, vaikka mua niin se pelottikin :D

Ainiin, ja meille varattiin nyt tutustumiskäynti kättärille tässä samalla. 1.7 on aika, saas nähdä oonko sillon vielä yhdessä kasassa B)

37+2 :heart:
 
Mulla on niin syvällinen v******, et tulen vaan valittamaan täl kertaa |O

Me saatiin Lähivakuutuksesta vauvavakuutuksen hylkäämispäätös! Syynä mun supistelut ja kohdunkaulan pehmentyminen. Se mikä pisti ottamaan päähän on se, että varmistin vakuutusyhtiöstä vielä toukokuun vimpalla viikolla että varmasti tuli voimaan ennen toukokuun loppua (eli ennen kuin se 3 kk. ennen syntymää -raja tulee täyteen), ja kaiken piti olla kunnossa. Ja kohdunkaulan pehmentyminen on mulla todettu 8.6., että sen vakuutuksenhan piti silloin olla jo voimassa! Periaatteessahan mä olisin voinut synnyttää jo silloin ja luulla et se vakuutusasia on ok! Nyt sen vakuutuksen saakin ottaa sitten vasta, kun lapsi on 2 kk. ja tietyin ehdoin. En kyllä todellakaan jätä tätä tähän, vaan maanantaina pirisee puhelin lähivakuutuksessa...

Muutenkin mä oon ollut ihan sairaan huonolla tuulella pari päivää. On varmaan yhteisvaikutusta supisteluista ja huonosta fyysisestä kunnosta, huonoista unista, isän tilanteesta, kissan tilanteesta jne... ja mieskin on "kadonnut" johonkin jalkapallon MM-kisa-maailmaan... Mäkin tykkään katsoa futista, mutta mies on kiinni tv:ssa nyt klo 14.30-23.00 joka päivä... joko kotona tai jossain muualla. Ja lopun aikaa hengittää jotain futisjuttuja netissä. Huoh.

Painun nyt synkistelemään sohvalle. Kaikille isot halaukset ja ehkä mä palaan vähän paremmalla tuulella...

Bubunen ja neitiVonkale 29+5

ps. Neulainen onnea hyvistä ultrakuulumisista, ja Jenddelle menolippua sinne synnytykseen tsemppien kera!
 
Sartsa83
jendde meitsi kyllä ensisijaisesti pitää peukkuja sulle ja bambinalle että te nyt synnyttäisitte ekana. ;) :heart:

No älä muuta sa! Saakelin ukkeli! :D No ei vaan.. mun paikat on kyllä tuolla alhaalla muutenkin kipeet ja jomottaa (siis nyt se kipuileva tunne alko siellä luissa, aikasemmin se oli vaan hauskaa) että eipä nyt tee hirveesti mieli sekstailla. :LOL: Mut oli meillä muuten eilen aamulla kivaa. ;) :heart:

Ja kivat oli BILEETKIN! :LOL: Hih, hauska että sanot noin kun musta oikeesti välillä tuntu että oisin ollu kekkulissa kun haistelin muitten hengityksiä. :LOL: Ja juomiakin. :p ... kävin laulaa 5 biisiä karaokessa.. ne meni ihan metsään kun jokseenkin tää maha estää ottamasta sitä happee samalla tavalla laulaessa kun ennen raskautta. Tää olikin eka kerta tän mahan kanssa kun laulan karaokea. Viime kesänä ilman mahaa lauloin 2 tuntia yhdessä kahvilassa karaokea ja sain yhdestä pariskunnasta fanit itelleni. :LOL: Et vaikka ite sanonkin, osaan kyllä laulaa ihan hyvin (ainahan sitä on parannettavaa, myös ammattimuusikoilla), mutta nyt tuntuu tosiaan ton hapenoton vaikeuden takia, ettei siitä tullu yhtään mitään.

Siiis mitääääääh??? :eek: No tuota mäkin nyt ihmttelen ettei supparit oo muka aukassu yhtään kohdunsuuta... mut ei kai sitten kun ei oo lapsivesiäkään tullu eikä mitää.. mut hyvä jos sentään kohdunkaula oli lyhentyny. ;)

Kaikkihan kuulosti muutenkin oikein hyvältä! :) Turhaa pelkäsit!!! :hug: :heart:

Heh, jospa 1.7. oiski turha käynti.. ;) :p

bubunen siis ei ole todellista!!!!!! Mitkä ihmeen ehdot lähivakuutuksella on kun tuolleen hylkäävät!!!???!! :kieh: Ei mikään ihme että oot huonolla tuulella muutenkin! :hug: Tuttu tunne muutamien päivien takaa! :hug: Nukkuminen auttaa kummasti. Toivottavasti saisit ees nukuttua. Ärsyttävää miten ei sitten saa edes kumppanistaan tukea tommosella hetkellä kun toinen on uppoutuneena kisoihin. :( ... Mä jätin sen jälkeen KAIKEN jalkapallon seuraamisen kun mun polvi petti pelissä (pelasin Ilveksen C-tytöissä) yläasteella ja vastustajan pelaaja kamppas mut suoraan hiekkakentällä niin että lensin kaaressa oikean polven päälle. Lääkäri sano että jos haluan kävellä tulevaisuudessa ja joskus vielä ehkä harrastaakin jotain (muuta kuin jalkapalloa), on mun parempi lopettaa urani siihen. :/ Se oli paha kolaus sillon ja siitä päivästä alkaen inhosin ja rakastin sitä lajia. Edelleenkään en voi sietää, mutta sillon tällön seuraan sivusilmällä jos jossain on kanava auki. Mutta harmittaa sun puolesta että miehes on noin kiinni tossa tälläsellä hetkellä.

Juu, ei missään nimessä pidäkään jättää tota asiaa tohon. Otat asian esille kyllä heti maanantaina vakuutusyhtiön kanssa!

Ei kun isoja halauksia nyt sulle! Ja koitat saada nyt levättyä. Sohvalla makaaminenkin on sitä lepäilyä kun rauhottaa itsensä. Elä sure liikoja, kyllä kaikki aina järjestyy vaikka ei aina tuntuiskaan siltä. :hug: Olet muru ajatuksissa! :heart:

ON: Mä tosiaan eilen soitin sinne neuvolaan sitä pissaviljelyn tulosta. Kuinkas ollakaan se oli puhdas. Niin kuin itekin ennustin. Sitten kun neuvolatäti oli pyytäny lääkärin kommentoimaan mun tietojani, että miten tästä jatketaan, niin ihan samalla tavalla. Mahan kasvu on tasasta vaikkakin yläkäyrän yläpuolella ja mahdollisimman tarkka kokoarvio pitää suorittaa piakoin ja sitten 36-37 viikoilla tehdään synnytystapa-arviointi samassa yhteydessä lääkärikäynnin kanssa. Ja lääkäri sano että jos ei 39 viikkoon mennessä ala ite syntymään niin sitten kutsu TAYS:iin uuteen kokoarvioon ja sitä myöten ilmeisesti sitten käynnisteltäisiin jos näyttää siltä. Eli meilläkin voi olla jo 5:nkin viikon päästä pieni vauva täällä. :) :heart: Mutta ens tiistaista pärähtää tasan 7vkoa laskettuun, joten oletan että laskettuun asti mennään... koska mulla on tuota lapsivettä niin paljon, että sekin kasvattaa mun mahaani. Ja edelleen se kohdun sijainti tossa ihan eessä.

Yksi nainen sanoi eilen tuolla paloaseman avajaisissa ihanasti... ite on synnyttänyt joku aika sitten pojan ja sano, että "ole ylpeä siitä että sulla on noin iso maha. Se on niin kaunista että tuollanen maha kasvaa". :heart: Olin tosi otettu siitä. Aiemmin mulla on vaan sanottu että "ompas sulla iso maha.. mä luulin että sä synnytät ihan justiin".. yks kaveri tosin sano joka oottaa nyt kolmattaan että "sulla on kyllä oikeasti tosi pieni maha". :D Tuokin oli ihanasti sanottu. :heart: Mutta täytyy sitä olla ylpeä tästä. :) Ja aina voi sitten alkaa laihduttaan. Nuoriahan tässä vielä ollaan. :)

Semmosta. Eli ens vkon tiistaina taas seuraava neuvola. :) Ja niin jatketaan aina sinne 36-37 viikoille saakka kun on se lääkärintarkastus.. sen jälkeen sitten katotaan että miten jatketaan...

Sartsa ja pähkis 32+4 :heart:
 
bubunen :hug: :hug: :hug: Aika hassua tommonen hylkäämispäätös! :eek: Noh, toivottavasti sä saat sitten jotain selvyyttä asioihin kun sinne soitat. :whistle:
Muutenkin paljon jaksamista sulle sinne :heart:

Sartsa Hyvä että oli kivat bileet :) Ja että sullakin oli meno päällä :LOL: Kuulostaa kyllä mukavalta illalta ;) Karaoke varsinkin, mäkin tykkään laulaa! Vaikken kyllä osaa laulaa, mutta laulan silti :LOL:

Joo, noi supparit kyllä nyt ihmetyttää mua kun ei ne kerta mitään tee! Höh.. Mä olisin odottanu vähän parempia uutisia mutta ei melkeempa mitään muutosta :x Ehkä sit jossain vaiheessa alkaa tapahtuu :D Ja joo, mäkin toivon että tuo 1.7 olis turha aika!

Ja hyvä homma että pissanäyte oli ok. Niin se teilläkin sit vois jo kohta olla vauveli siellä :heart:

Omaa. Täällä taas supitusten valloissa oltu viime yö... Valvoin noin tunnin verran niiden takia kun niitä tuli kauheasti taas... Ja loppui myös taas :headwall: Mulla alkaa nyt jo toivo hiipumaan tän kanssa :LOL: Jos tätä joutuu kestää vielä montakin viikkoa niin mä tuun hulluks! Tai siis mä oon tullut jo. Aina sitä kuvittelee kun supistukset alkaa, että oliskos se lähtö jo, mutta ei tää tuu, pelleilee vaan :D Äääääärrrrrrrrrrrggg!!!! :kieh:

37+4 :heart:
 
Kysyisin vielä, että ootteko te muut mittaillu mahanympärys mittaa? Mä mittasin eilen se oli vain 102cm! Mutta ehkä se johtuu siitä kun oon niin pienikokoinen, vaikka maha kyllä on suhteellisen iso! Jännä juttu. Mä olisin odottanu vähän isompaa mittaa :D On mulla tuo sf-mitta kylläkin taas pompannut keskikäyrän yläpuolelle, kun se tossa hetken aikaa ehti mennä sitä keskikäyrää pitkin. Ultran mukaan vauvan kasvu menee käyrän alapuolella. Hih, hassua. Varmaan johtuu siitä kun mulla tuo kohtu on niin edessä päin... Nyt sanottiin siellä synnytystapa-arviossa, että vauvan syntymäpaino sen käyrän mukaisesti tulisi olemaan 3,5kg tai vähän alle. Jos lasketun ajan lähellä syntyy. Eli siis tuo on kai semmonen ihan keskiverto koko vastasyntyneelle? Mä olen itse ollut 3,2kg kun synnyin. Ja joskus puolessa välissä raskautta mun neuvolantäti heitti arvion, että tästäkin varmaan tulee suunnilleen samanpainoinen kun minä olen ollut. Ihan hyvin veikattu, jos siis nää kaikki arviot sun muut nyt pitää paikkansa. :p

Nyt tää tyttö lähtee imuroimaan, koska tekee mieli imuroida! :eek: Mulla on kauhea siivousvimma kokoajan päällä. Nytkin tekee mieli imuroida koska se on jotenkin vaan niin kivaa. Oon mopannut lattioitakin 2 päivän välein tässä viime viikot :LOL: Tiskaankin heti kun jotain tiskattavaa tulee, vaikka ennen mä olen inhonnut sitä puuhaa enemmän kuin mitään! Pyykkiäkin pesen ihan hulluna, ja sit ärysttää jos ei oo mitää pestävää ja kaivan sit kaapeista valmiiks puhtaita mitä "vois pestä" :LOL: Huhhuh! Välillä käyn kaikki laittialistatkin läpi ja ihan joka ikisen kolon ja nurkan mitä vaan löydän :D
 
Tein niin kuin lupasin ja palasin paremmalla tuulella :) Kiitos taas tsempityksistä :heart: :heart:

Jendde sattumalta mittasin just tänä aamuna, kun luin jostain ketjusta muitten mittauksia. Mulla oli navan kohdalta mitattuna n. 98 cm ja hiukan alta 102 cm. Mulla on kyllä kuulemma myös aika iso vatsa viikkoihin nähden, vaikka musta se näyttää tasoittuneen tässä viime viikkoina (siis et oli suhteessa isompi vähän aikaa sitten). Sf-mitta menee nyt taas ihan keskikäyrällä, ja vauvan kokoarvio kun tehtiin pari viikkoa sitten ylimääräisessä ultrassa niin olis laskettuna aikana vähän alta 3 kg tai n. 3 kg. Lääkäri sanoi, että on varmaan just sen kokoinen mitä luonto on mun lantiolle tarkoittanut. Munkin kohtu on eteenpäin kallitunut, joten ehkä siksi maha näyttää isolta vaikka siis ihan keskikokoinen onkin?

Sä olet sen verran pienikokoinen, et on ihan selvä että sun sentit on pienemmät kuin monen muun. Lähtotilannehan vaikuttaa tietty lopputulokseen :) En mä noita omiakaan senttejä pitänyt kauhean isoina kun niitä muitten luin, mutta on mulla lähtötilanteeseen nähden tullut kuitenkin melkein 30 senttiä lisää tuohon vyötärön ympärykseen :) Alta 3,5 kg vauva on mun käsittääkseni ihan keskikokoinen vauveli.

Vitsit kun toi siivousinto tarttuis tännekin päin! Ei ole paljon sitä intoa viime aikoina näkynyt... Ja siltä täällä näyttääkin, kun ollaan kummatkin oltu miehen kanssa tosi laiskalla siivoustuulella viime aikoina. Kohta tarttis aktivoitua, kun olis vaikka mitä tehtävää ennen vauvan tuloa (no onneksi on kait vielä aikaakin jokunen viikko)! Mut nauti siivoamisesta ja puhtaasta kodista :) :)

Jendde toivotaan et noi supistukset kuitenkin kypsyttää paikkoja synnytystä varten, ja kun sen aika tulee niin sulla olisi sitten helpompaa!!! Ja mun muistaakseni (joka ei todellakaan pohjaudu välttämättä oikeaan tietoon kuitenkaan) kait tärkeämpää on se, että se kohdunkanava on lyhentynyt, kuin että olis pehmentynyt! Et kyllä se sieltä lähtee B)

Sartsa Ihanaa, että sait tuollaisen irtioton keskelle arkea ja juhlat oli vielä mukavat! :) Tosi hyvää kyllä tekee tähän odottamisen ja arjen keskelle. Sullakin saattaa sit vielä oma Pähkinä-nyytti olla sylissä ennen laskettua aikaa :heart: :heart: Tosi tehokkaasti sua kyllä seurataan, mikä on ihan hyvä asia. Eipähän pääse sitten tulemaan mitään yllätyksiä! Ja jos sulla kerran on lapsivettä paljon, niin eihän vauva välttämättä sitten ole niin iso kuitenkaan?

Ai, sä olet pelannut jalkapalloa? Polvi- ja nilkkavammat on kyllä tosi hankalia, ja teit varmaan loppuelämää ajatellen oikean päätöksen kun lopetit :( Tässä lähipiirissä on näitä "raajarikkoja" =entisiä futiksen pelaajia aika läjä, kun miehen kaveripiirissä niitä tosiaan hänen taustasta johtuen riittää, ja aika hyvin on romuttunut pojilla paikat. Mulla on potkunyrkkeilyn jäljiltä itsellä sököt olkapäät ja nilkka, ja ratsastuksen jäljiltä polvi, joten urheilulajit mitä voi harrastaa on aika rajatut. Mitäs paikkaa sä pelasit? Nyt tällä hetkellä sä taidat olla siirtynyt enemmän tohon jääkiekon seuraamiseen, vai muistanko oikein et sä ja Siili ja Bambina (?) niitä hehkuttelitte kovasti silloin talvella?

Omaa. Täällä tuntuis supistelut nyt vähän rauhoittuneen tällä viikolla, mikä on ihan ihanaa!! Alkoi olla vähän raskasta olla huohottamassa milloin missäkin tuolin päällä/vessanpytyn kannella/tms. peppu pystyssä, mulla kun se on usein ainut asento mikä auttaa. Ja yöt on mennyt nyt tosi paljon paremmin, kun en ole enää herännyt vähän väliä supistukseen! Välillä tuntui, että pelkkä vaatteiden pukeminen sai aikaan useita supistuksia, ja aika napakoitakin. Mä taidan uskaltaa lähteä mökille juhannukseksi miehen kanssa tosi mukavan ystäväporukan kanssa, tekee aika hyvää tälle viime aikaiselle stressi mammalle... :D Huomenna sit kynnet ja hampaat irvessä vakuutusyhtiön kimppuun! ;)

Bubunen ja neitiVonkale POKS POKS 30+0 :heart: :heart: Vimppa kymppi lähti käyntiin!
 
bubunen kuulostaa kyllä melkoiselta tuo vakuutusyhtiön touhu!!!!!!! :kieh: :kieh: :kieh: toivottavasti saat jotain tolkkua siihen asiaan! ja hyvä jos on supistuksetkin vähän hellittäneet... vaikka ne eivät oliskaan niitä kipeitä supistuksia, niin ikäviä ne on kuitenkin ja vieläpä jos ne johtaa täyslepoon. joten hienoo, että se tilanne on rauhoittunut! :heart:
JA ONNEA PYÖREIDEN POKSUMISESTA!!!!! :flower: :heart:

jendde mä en ole nyt ihan just mitannut tuota mahanympärystä, mutta olisko se pari viikkoo sitten ollu jotain 112...? jos nyt en muista ihan väärin. enkä oikeen osaa kyllä sanoo onko tää maha siitä kasvanut, ehkä vähän muuttanut muotoaan tai ainakin paikkaa -> eli valahtanut alas! mutta mä en sitä mittaa nyt jotenkin pidä omalla kohdalla sellasen aoleellisena kun niin usein ramppaan tuolla ultrassa ja saan aina sen koko-arvion niin sen takia tuo mitta on tavallaan yhdentekevää meidän kohdalla. mutta saas nähdä kuinka oikeeseen osuu sitten nuo ultrassa tehdyt arviot kun niissäkin kuulemma voi olla kilonkin heittoja! :eek:
ja jos kerran energiaa riittää, niin meille saa tulla siivoamaan!! :LOL:

sartsa hyvä että pissa oli puhdas!!! =) ja tosiaan ei tuosta mahan kasvusta muuten kannata olla huolissaan kun siinä tapauksessa että se olis merkki jostain ongelmasta ja teillä kun niin ei ole, niin voi ylpeenä kannella suurta masua! eihän sitä elämässään nainen montaa kertaa saa sitä tehdä!! :heart: mä en ehkä niin ylpeenä sitä osaa tehdä koska meillä se vähän niinku on merkki jostain mikä ei nyt ole niin hyvä juttu. :( mitä siis sull on sanottu siitä lapsiveden määrästä...? että sitä on paljon, mutta että sitä ei tutkita et mistä johtuu? koska meille nimenomaan sanottiin ja on tutkittu joka kerta lapsiveden määrä sen takia että sekin on yksi merkki sokerivauvasta... mutta siis en haluu luoda mitään piruja seinille, ajattelin vaan kun meillä sitä on tutkittu tosi tarkkaan, niin jännä jos sitten muualla se on ihan normaali juttu vaikka mahakin menis yläkäyrillä. noh, pääasia että kaikki on teillä kunnossa!!! :D :heart:

ON: oon yrittäny puuhailla kaikenlaista tässä nyt, ja paljon. yritän kypsytellä noita paikkoja että jos sitä tässä sitten käynnistellään, niin ei tarvii ihan nollasta alotella. viimeks tosiaan olikin vähän pehmentynyt ja ulkosuu oli sormelle auki...joten on vähän tuottanut tulosta! puuhailu siis jatkukoon!! :D
muuten ei kummempaa...jännitän jo keskiviikon punktiota, torstaina saadaan tulokset...eli ennen juhannusta sitten melko varmaksi tiedetään miten meidän synnytyksen kanssa edetään! hui! :eek: :D :heart:

ja POKSUTAAN 36+0 :heart: :heart: :heart:
 
bubunen voi höh vakuutusyhtiön kanssa!! vakuutusyhtiöt on kyllä sellaisia, että.. :kieh: tsemppiä, toivottavasti saat asiat vielä selviksi! :hug:
Hyvä, että supparit on vähän helpottaneet. Sulla on kyllä ollut varmasti aika rankkaa noiden supistusten kanssa. :/ Toivottavasti saat nauttia "supistuksettomasta" juhannuksesta ja pääset rentoutumaan oikein kunnolla. :heart:

bambina älä nyt liikaa siellä kypsyttele paikkoja, että ehditään vielä nähdä ennen kuin synnytät! ;) teillä alkaa tosiaan olla synnytys jo tosi lähellä, hui ja ihanaa! :)

jendde kummallista, ettei ne sun supistukset oo pehmentäneet paikkoja. hyvä kuitenkin että jotain muutosta oli tapahtunut, ehkäpä säkin pääset jo pian synnyttämään. :) mutta muista, että voi olla et vauva haluaakin tulla ulos vasta viikolla 41+. ;) :D

sartsa hyvä, että pissa oli puhdas ja bileet oli kivat ja pääsit laulamaan karaokeakin. :) mua ei kyllä sais laulamaan karaokea millään, oon ihan toivoton laulaja. :D
ja kannattaa olla ylpeä vauvamahastaan, oli se sitten iso tai pieni. :)

kyselit tuosta mun "dietistä", että miksi neuvottiin vetämään tuollaisia terveysjuttuja.. mä syön siis ihan si-ka-na tavallista ruokaa ja sen lisäksi herkkuja (saatan vetää päivässä pari pullaa, jätskin, karkkipussillisen ja palan kakkua), mutta ilmeisesti mulla on joku superaineenvaihdunta joka polttaa kaikki kalorit joita kurkusta mätän alas (en oo ikinä lihonut helposti). neuvolassa alunperin neuvottiin, että syö vielä enemmän (lämmintä ruokaa). en kuitenkaan pysty syömään enempää kun tuntuu jo nyt, että oksennan joka ruokailun jälkeen kun oon niin täynnä. niinpä se käski syödä niitä pähkinöitä, tummaa suklaata ym., koska niissä on paljon kaloreita "pienessä tilassa" (eli mun maha ei silti tunnu täydeltä) ja myös ravintoaineita. jos jättäisin kaikki tavalliset ruoat syömättä ja korvaisin ne pizzalla, hampurilaisilla ym. niin ehkä nousis paino, mutta ravintoaineet jäis saamatta ja ne on vauvalle niitä tärkeimpiä.. ja ei sillä niin väliä nouseeko mun paino, kunhan vauva kasvaa. ja kun oon nyt syönyt niitä pähkinöitä ym. niin sf-mitta on kasvanut reippaammin eli vauva on saanut energiaa kasvaa paremmin.

neulanen onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: miten meni 50-v. hääpäivä, pysyikö teidän salaisuus vielä salaisuutena? :)

ON: mua närästää koko ajan ihan hirveästi! jos vähänkin kumarrun tai oon makuuasennossa niin heti alkaa närästää. :/ muuten vointi on hyvä ja nautin raskaudesta. :) mulla on sellainen olo, että odotan jo malttamattomasti vauvan syntymää, mutta sitten samalla toivon (vielä nyt) että vauva syntyy vasta lasketun ajan tienoolla, koska on kiva olla raskaana. :)

Siili & Känkkäränkkä 31+4 (kai?!)
 
bubunen Hieno homma että supituskset on siellä helpottanut :hug: Ja toivottavasti pysyykin poissa vielä hetkisen.

Meillä siis aika samankokoiset mahanympärykset :D Tosin vaikka viikoissa meillä jokunen ero, niin paljonhan tuohon vaikuttaa ruumiinrakenne ja muut sellaset jutut. Ja tosiaan jos sullakin kohtu on eteenpäin kallellaan, niin sekin varmaan vaikuttaa siihen että maha on isompi. Mulla jännästi mahan kasvu tasaantui jossakin vaiheessa, tai että enää tää ei tunnu edes isolta! Alussa/puolessa välissä raskautta sen tuntui kamalan suurelta ja mahtavalta :D Vaikka nyt tää ei isolta omaan silmään näytä, ja tuntuu että kaikilla muilla on tässä vaiheessa paljon isompi, niin silti sitä vaan kuulee ulkopuolisilta kuinka järjettömän kokoinen pötsi mulla on :D

Siivousinnosta... Mulla se vasta on iskenyt, kun aikasemmin yritin kaikin keinoin välttää koko hommaa.. Mutta niin sitä kuuleekin, että monilla tulee tälläsiä ihme siivousvimmoja loppuvaiheessa. Ehkä se on se, kun ajan haluaa saada kulumaan ja kaipa se "pesänrakennusviettikin" siihen vaikuttaa, että haluaa kodin olevan kunnossa :) Kyllä se siivousinto sullakin varmaan jossain vaiheessa iskee :D

Niin, ja oikein isosti onnea viimeiseen kymppiin siirtymisestä! Enää 10 viikkoa! :heart:

bambina Jännää! Eli siis teillähän voi olla vauva maankamaralla jo vaikka parin viikon päästä ;) Jos siis käynnistetään synnytys. Tsemppiä paikkojen kypsyttelyyn, mullakin sama projekti kovasti pystyssä :D Ja onnea viikoista! :heart:

Siili Se on mun pahin pelkoni tässä vaiheessa, että tää haluaa pitää ittensä mahassa vielä sinne 41-42 viikoille saakka! Mä en kestä jos niin käy! :LOL:

Närästys on hyvinkin tuttua täälläkin... Se osaa olla niin ärsyttävää! Ja aivan hirveä vaiva muutenkin. Mulla välillä saattaa närästää vaikka viikonkin putkeen tosta vaan, ja sit se taas hetken pysyy poissa. Jännä juttu. Ootko koittanu syödä Rennieitä yms.? Mä en noita mitään lääkkeitä oo närästykseen ottanut, mutta maitoa ja piimää tulee juotua niidenkin edestä, kun se auttaa. Mutta hieno juttu, että sulla vointi on muuten hyvä :heart: Ja toivottavasti saisit lennätettyä sen närästyksen vaikka siperiaan, niinkuin siinä yhdessä närästysmainoksessa :) :LOL:

Omaa. Mä innostuin tossa äsken tekemään mustikkapiirakkaa. Kumma juttu, kun mä en oikeasti ole yhtään mikään leipomis- tai siivousihminen, mutta nyt tekee mieli tehdä tollasia juttuja :D Just ja just kerkesin kauppaan hakemaan tarvikkeet tohon piirakkaan ja nyt se odottaa mua tuolla uunissa ;) Niin, ja kauppareissusta vielä sen verran, että nyt kaikki varmaan muistaa mut täällä meidän tuppukylässä, kun kaupassa juttelin kaverin kanssa puhelimessa vähän liian suureen ääneen mm. selluliittien kertymisestä kehoon ja raskausarvista. Älysin tossa äsken vasta minkä takia ihmiset katteli mua vähän oudosti :LOL: :LOL: :LOL:
 
Sartsa83
jendde hyvä kun muistutit.. on pitäny jo monta kertaa mittailla, muttei oo koskaan tullu mitattua. :)

Kiitos kaikille.. juu, kivaa tosiaan oli tuolla ja pakko hehkuttaa että oon ny 4 yötä nukkunu toooooooosi hyvin. Tää yö ollaan muualla, et saa nähdä kuin tulee uni, mut toivotaan että nukuttas yhtä hyvin. :)

bubunen nonii, siellä sit tiedetään nää urheilun vaarat. ;) :( Mä pelasin oikeaa laitahyökkääjän paikkaa pääsääntösesti mut välillä olin vasen puolustaja. (En ees muista enää jalkapallon nimikkeitä.. noi tulee siis jääkiekosta) :D ... Juu, jääkiekko on nyt se IN juttu, kun sitä pysty seuraamaan kunnolla. Siinä tapahtuu. Sillon se jalkapallo oli mielenkiintosta kun ite pelas, mutta nyt ku sitä kattoo ja käyny parissa pelissä (hämeenlinnassa muunmuassa) ja helsingin stadikalla suomi-italiaa, niin on se kyllä sitten ihan hirveetä katteltavaa! Menee neljä vuotta ennen kun jätkät on ees vastustajan puolella.. kenttä niin helkatin iso ettei pää melkein riitä kääntyyn ja seuraan peliä. :LOL: Jääkiekko on vaan siinä kaukalossa ja kiekko liikkuu minkä ehtii. ;)

bambina ei mulle mitään veden laadusta olla puhuttu kun kaikki on menny niin hyvin.. eikä sitä aleta tutkiin.. parempi vaan kun sitä on paljon. Jos sitä ois vähän, asiaan puututtais radikaalimmin. :) Ja kaverilla tosiaan oli niin hurjasti lapsivettä että arviointiin 5kg vauvaa, mutta synnyttikin alta 3kg vauvan. Ja hänelläkään ei silti ollu sokereissa mitään ja muutenkin raskaus eteni hienosti. Mutta kun tässä vaikuttaa kaikki tää et on kohtu eteenpäin kallistunu, lapsivettä on paljon jne. ... ja voin ite tooooodella hyvin koko ajan. :)

Siili okei... justiinsa juu.. nyt selvensi paljon, kiitos. :) Kiva toisaalta että joskus noinkin päin. Käsketään syömään enemmän. :)

Anteeks kun en tän paremmin kommentoi teidän juttuja. Ei tosiaan olla kotona, niin en viitti istua hirveesti koneella.

Mulle on tullu ihme tunteepurkauksia... eilen vollotin ihan älyttömiä että yks meidän kaveri "tunkeutuu" meidän pienokaisen turvallisuusalueelle jonne mä oon rakentamassa toiselle pesää ja se vaan tulee ryyppään sinne, vaikka en ees oikeesti ite ajatellu niin. Se tunne vaan kumpus jostain ja mies sitten meni tän meidän kaverin kanssa isälleen saunoon ja ottaan vähän kaljaa. :D

Joops.. kommentoin paremmin taas kun oon kotona. Luin kyllä teijän kaikkien kirjotukset. :) :hug:

Sartsa ja pähkis 32+5 :heart:
 
Sartsa83
Hehehehhehe, tphon mun äsköseen tunteenpurkaus juttuun liittyen, kirjotinkin näköjään viime yönä tonne elokuisiin tarkemmin asiasta ja laitampa sen ny tännekin kun on niin huvittavaa luettavaa. :LOL: :LOL: :LOL:

" Omaa. Mä oon kans kyllä ollu tänään ihan mahdoton. :D Mies kysy et voisko meijän yks kaveri tulla tänään meille yöks kupitteleen (eli ottaa viinaa) ja sanoin että eiköhän se käy... nooh, kun tää kaveri tuli, aloin heti vollaamaan hysteerisenä. Mies oli paniikissa et mikä muhun iski ja selitin itkusesti, että en tiiä mikä on, mutta nyt mä en haluiskaan kun vaan olla miehen ja mahan kanssa kolmistaan kotona. Mulle tiettekö iski pakokauhu että ulkopuolinen tunkeutuu meidän rakentamaan pesään johon ei ole vielä edes itse "pääsankari" päässy. :D Kerroin ton myöhemmin miehellekin ja sekin naurahti että oon hupsu. Siis uskomatonta! Mutta oon lukenu että näillä viikoilla alkaa tää turvallisen ympäristön luominen ja äidit alkavat tuntemaan sitä oikeaa äidinvaistoa ja haluavat suojella pientään jo nyt kaikelta. Vaikka tää meijän kaveri on tosi asiallinen ja hyväkäytöksinen, typerää läpänheittoa lukuunottamatta humalassa, niin silti jotenkin mulle tuli olo että "ei tuo voi meille jäädä". Ja toinen mikä on, niin kun omassa lapsuudessa on tuota alkoholia juotu liiankin kanssa, niin jotenkin tuli kauhea viha siitä, että täällä meidän kodissa ryypättäisiin kaksin käsin. :ashamed: Mä en pidä siitä ajatuksesta. Alkoholia saa nauttia, mutta sitten korkeintaan pari kappaletta. Jos halutaan ryypätä enempi niin sitten jonnekin muualle. Niimpä saatiin kompramissattua tää homma ja mies kavereineen menivät mieheni isälle. Siellä on tosin meijän kummipoika 1,5v ja siellä on myös nyt viikonloppua viettämässä miehen 14v pikkuveli, mutta kummipojan äitiä ei kuulemma haittaa vaikka siellä ryypättäiskin. Mulle se on jotenkin isompi asia. Niimpä saan nyt sitten nauttia olostani kotonani, ilman häiriötekijöitä ja pelkoa että pienen turvallinen ympäristö ja meidän pesä rikkoutuisi. ;) :D Mua naurattaa toisaalta nää tuntemukset, kun mulle on ihan okei että välillä otetaan kun se pidetään järkevänä. Itellä on terve suhde alkoholiin, kun joutu katteleen vierestä oman äidin ryyppäämistä ja miehellekin se on mennyt terveeks kun sanoi ettei halua samanlaista lapsuutta kun itellä oli eikä halua olla isänsä kaltanen. Ja onhan hän ollutkin tosi nätisti pitkän aikaa... halusin suoda nyt kun kesälomallakin on tämmösen "otto viikonlopun", koska sitten kun meillä on tää pieni, ei niin vaan otellakaan. Kyllä nyt välillä ja sitten lähdetään yhdessäkin jonnekin, mutta ei mitään joka viikonloppu kännäystä, meininkiä.

Voi apua, toivottavasti ette pidä mua ihan natsina tai mitään. Mun hormonit tuntuu puhuvan ennemmin kun minä. Kummipojan äiti sano mulle että "jätkä sanelee sun mahassa jo nyt mitä se haluis" ja hänen mielestään poika ois halunnu viettää tämän illan iskän ja äidin kanssa mahasta käsin. :) Hih, aika hassu ajatus. Mutta kyllä tuolla pienellä sikiöllä alkaa olla oma tahto näillä viikoilla. Se vain kommunikoi äidin tunteitten kautta sekä potkimalla ja kertomalla siten mitä mieltä on asioista. :)

Joops.. tulipas mielenkiintonen teksti.. anteeks. :ashamed: "
 
Sartsa Kuule, mä voisin ihan hyvin kuvitella itteni aivan samanlaiseks tollasessa tilanteessa! :D Justiinsa toi, että ei halua ulkopuolisten "tunkeutuvan" sille omalle reviirille jota rakentelee uutta tulokasta varten.. Vai miten sen sanoisi. Mutta tajuan kyllä täysin tuon sun tunteenpurkauksen. Ja on varmasti aika normaalia... Toisilla noi vaan tulee ehkä vähän vahempana noi tunteet kun toisilla. Toisaalta tuo on niin hauskaa, miten sitä reagoikaan ihan normaaleihin juttuhin :D Kaikenlaiset tuulenpuuskat on täälläkin liian tuttuja! Tuosta sen huomaa miten rakas ja tärkeä se pieni ihminen siellä masussa onkaan :heart: Ja ei, minä en ainakaan sua pidä sua minään natsina! Oikeastaan vois sanoa, että aika tervettä ajattelua ja reagointia näin raskaana olevalle tuo tommoinen. Olishan se kummaa, jos ei mitään tuntisi tai ajattelisi tulokkaan puolesta.. Mä olen itekin pari kertaa vollottanut sitä, kun olisin halunnut viettää aikaa miehen ja mahan kanssa, mut sit onkin jotain muita suunnitelmia. No on ne hormoonit.. Ja kaikki muukin. Tälläsillekin välikohtauksille on hyvä sitten jälkeen päin naureskella :LOL: :heart:

Omaa. Mulla on kauhea stressi.. Rahasta nimittäin. Meillä ei tää talous kovin hyvin loista nyt tällä hetkellä :'( Nyt varoitan jo että taitaa tulla aika omanapainen teksti, mutta pakko purkaa tätä vähän :ashamed: Kyllä me siis pärjätään, mutta kun tällä hetkellä eletään kumpikin vain miehen tuloilla, kun mä en saa mitään rahaa mistään, niin käy vähän tiukille tämä eläminen. Tiistaina kun miehelle tulee liksa, meille jää siitä just ja just 200e koko tulevalle kuukaudelle! Onneks mulle sentään tulee 6.7 äippärahat.. Stressaa niin hirveästi! Meillä on ihan liikaa menoja tuloihin nähden.. Täytyy tuo autokin varmaan vaihtaa halvempaan kun ei ole varaa sitäkään pitää. Tai no, on varaa mutta mitäs ihmeen järkeä on maksaa siitä että se seisoo koristeena tuola parkkipaikalla, kun ei oo varaa mennä mihinkään! :'( Kaiken tässä kruunaa se, ettei me saada edes mitään asumis/toimeentulotukea, kun miehen tulot kuitenkin ylittää ne tietyt rajat. En mä kyllä mikään sossupummi haluakaan olla.. :headwall: Nyt kun meillä tää vuokra nousi tuplasti isompaan kun muutettiin, niin ei jää paljon varaa elellä. Kyllä tää varmaan sit helpottaa kun mä alan saamaan noita äitiysrahoja.. Mutta eipä nekään paljoa hymyilytä, kun minimi summalla mennään.. Ärsyttää se kun jos vähänkin jotain ylimääräistä ostaa, niin seuraavan päivän saa nähdä nälkää.. No ei sentään ihan, mutta lähelle menee! Ahdistaa se, että joudutaan jokaisen pennin perään miettiä, että jos mä nyt tän käytän niin onko loppukuusta varaa edes syödä :'( Onneksi sentään miehen äiti on ollut meille apuna tässä parit kuukaudet. Ei me siltä mitään olla pyydetty, vaan se itse haluaa auttaa. Välillä kyllä niin hävettää ottaa rahaa siltä, kun kyllä tässä nyt pitäis omillakin pärjätä. Mä en halua muuta kun meidän tytölle hyvän elämän ja ettei sen tarvitse kattoa sitä, kun äiti ja isi vaan stressaa ja on huonolla tuulella koko ajan :'( Jos ei muuta, niin mä olen sit vaikka ite viikon syömättä että tyttö saa sen mitä haluaa.. Tai siis, ei sillä että se sais kaiken mitä haluaa, vaan että esim. jotain leluja yms. juttuja mitä lapset haluaa.. Äääh.. en mä osaa tätä selittää, mutta ymmärrätte varmaan.
Mua alkoi ihan itkettää kun mies kertoi, että sen kaveri oli sanonut näin, että jos tilanne on tämmönen niin miks pitää edes tehdä lapsi. No, eipä me tätä suunniteltukaan, mutta tuo kyllä kolahti muhun aika ikävällä tavalla. Kuitenkin, kun tää lapsi on niin rakas ja mulla on niin vahva tunne sitä kohtaan jo, ettei vois mitään samanlaista ollakaan.. Niin sit kun joku sanoo noin, niin se ei tunnu kivalta :'( Olisko sitten pitäny tehdä abortti vai. Hyh, en halua edes ajatella tommosia, ettei mulla oliskaan tätä niin käsittämättömän ihmeellistä olentoa mun elämässäni..
Kyllä me tässä aina jolloin tavalla pärjätään, ei siinä mitään, mutta ei ole kiva joutua stressaamaan näin paljoa tämmösistä asioista.. Okei, en mä kuvitellut että olisin tämän ikäsenä saamassa lasta, joka pitää elättää ja josta pitää ottaa vastuu, kun just ja just itteänikään pystyn elättämään. Mutta mä en missään tapauksessa kadu tätä että tein tämän lapsen, päin vastoin.. Asiat ei vaan mene aina niinkun suunnitelee.. Anteeks tästä vuodatuksesta :ashamed: :ashamed: :ashamed:

37+5 :heart:
 
Sartsa83
Voi jendde tuo raha on kans kyllä yks piru!!! Mä niin hyvin tiiän tuon tunteen!!!!!! :hug: :heart: Voi murunen.... anteeks kun en nyt tän enempää kommentoin... kävin vaan lukasemassa mitä vastasit tohon.... nyt pitää alkaa siivoomaan, sit suihkuun, sit kauppaan ja sit vielä postissa käymään.

32+6 :heart:
 
Höh Jendde, olipa miehesi kaveri tyhmä ja ajattelematon kun tuollaisia kommentoi. Lapsellinen kommentti, mikä mun mielestä heijastaa vaan sitä, että ihmiseltä itseltään puuttuu kokemus siitä, että elämässä ei voi itse valita ihan kaikkea mitä tapahtuu. Ja vaikka loppuun asti olisi kaiken suunnitellut, niin yllätyksiä voi tulla matkaan. Vaikka olisi viimeisen päälle suunnitellut lapsen "tekemisen" niin, että kummallakin on vakituiset työt, omistusasunto, kaksi autoa, kultainen noutajakin kotona ja niin edespäin ja ikää se synnyttäjän keski-ikä 29 (?) vee, niin työpaikka voi mennä alta, asuntojen korot nousta niin et tulot ei kuitenkaan riitä, terveys pettää toiselta tai kummaltakin ja ihan mitä vaan. Tai käydä niin, että sitä lasta ei loppujen lopuksi tulekaan. Sehän ei ole mikään automaatti.

Jos liikaa suunnittelee elämäänsä niin voipi jäädä koko elämä elämättä. Eikä niitä vastoinkäymisiä voi välttämättä kuitenkaan välttää. Ole sä onnellinen lapsestasi ja teidän perheestä, ja kyllä raha-asioilla on onneksi kuitenkin useimmiten taipumus järjestyä. Niin kuin olen ennenkin sanonut, niin susta tulee paras äiti teidän lapselle. Rahalla ei sitä paitsi voi ostaa tasapainoista ja onnellista lapsuutta, se tulee ihan muista asioista. Mä olen sitä paitsi 31 v. ja ollut töissä 15-vuotiaasta, johtotehtävissä viimeiset viisi vuotta ja omistusasunto ja kaksi autoa löytyy, ja todella tiukka rahatilanne missä saadaan kyllä penniä venyttää ihan toden teolla vielä ensi vuonna että selvitään. Että asiat ei aina ole kuitenkaan niin kuin paperilla näyttäis :hug: :hug: Tsemppiä niihin raha-asioihin ja kyllä ne toivottavasti ja varmaankin järjestyy! ja anna tuollaisten idioottikommenttien mennä toisesta korvasta ulos ja toisesta sisään!

En ehdi nyt kommentoida muuta, mut vakuutusasiassa pienen "riehumisen" B) jälkeen tapahtunut pientä edistymistä... Saan asian uudelleen käsittelyyn.

Halit kaikille!

Bubunen ja Vonkale 30+1
 
bubunen Kiitos tsempistä :heart: Mulle tuli ihan tippa linssiin kun luin sun kirjotuksen :D On kyllä ihan totta tuo mitä kirjoitit. Ettei sitä elämää oikein voi suunnitella etukäteen. Asiat ne vaan menee niinkuin menee, ja that's it. Tietty moniin asioihin voi vaikuttaa omilla valinnoilla yms., mutta ei kuitenkaan voi suunnitella ainakaan kovin pitkälle eteenpäin... Sen tässä olen huomannutkin varsin perinpohjaisesti, koska mäkin kuvittelin ja suunnittelin saavani lapset vasta siellä kolmenkympin tienoilla :D

Ja totta on sekin, ettei rahalla voi kaikkea ostaa. Esim. sitä "hyvää" lapsuutta. Kuitenkin, haluaisin ettei lapsen tarvitse elää missään ahdingossa, kun me miehen kanssa stressataan näistä raha-asioista niin paljon.. Me nyt ollaan laskettu sitä summaa mikä meille kaikkien menojen jälkeen jää kuukaudessa käteen, ja onhan se aika pieni summa, mutta kyllä sillä elää. Ei kovin leveästi, mutta elää kuitenkin. Se siinä taitaa olla se pääasia. Ja voihan noita asumistuki-juttuja vielä yrittää selvitellä, jos niistä vaikka jotain tulisikin.. Tosin kelan laskurit näyttää pyöreää nollaa kun sinne laskee meidän tulot. :whistle:

Se nyt on ihan selvää, että tollaset idioottikommentit, kuten tuo miehen kaverin oli, menee ihan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta ei silti kivalta tunnu :'( Toisaalta se kaveri oli ihan oikeassa, ettei tälläseen tilanteeseen ehkä lasta kannata tehdä, mutta nythän voi taas toistaa sen, ettei ne asiat aina mene niinkuin suunnittelee.. Meijän neiti se vaan nyt päätti tulla! :D

Hyvä homma että vakuutusasia edistyy! :hug:

Sartsa Kiitos sullekin tsempistä :heart: Ja ei haittaa vaikka et enempää kommentoinutkaan.. Pääasia nyt olikin että saa purettua noi pahat mielet johonkin... :)

Omaa. Nyt ne supparit on häipynyt kokonaan... Ei tää varmaan tuu ikinä ulos! Vaikka eipä tässä mikään "kiire" olekaan, mut kun ei jaksais odottaa! :headwall:

Vielä pitäis muutama pikkuhankita ehtiä neidille tekemään.. Kyllähän tässä varmaan ehtii. Ei taida se aika olla esteenä, vaan justiinsa tuo raha, kun pitää olla niin persaukinen että ihan sieluun tulee! :headwall: No, ei voi mitään. Kuitenkin asiat on muuten paremmin kuin hyvin, niin mä yritän nyt ajatella vähän positiivisemmin :)

Nyt oli tuonne heinäkuisiin vihdoin syntynyt toinenkin vauva :heart: Ja tais olla Martan vauveli joka tuli. Ei oo Martasta pitkään aikaan kuulunut täällä mitään. Jos hän nyt tätä lukee, niin oikein suuret onnittelut pienokaisen johdosta! :heart: Ja tulehan kertomaan kuulumisia kun ehdit ja jaksat ;)

37+6 :heart:
 
Sartsa83
jendde mä oon samaa mieltä teidän kanssa tuosta asiasta.... itellä on aika köyhä lapsuus ollu niin haluis tarjota omalle lapselleen jotain paljon parempaa. Onneks työtilanne on eri kuin muinoin omassa lapsuudessa ja tämän lapsen isä on ainakin hyvässä työssä missä ei tarvitse pelätä työpaikan menettämistä. Hän kun on sellasessa asemassa että jos firma kaatuis, hän lähtis viimesten joukossa vasta pois ja firma kun on amerikkalaisen ison konsernin omistuksessa niin vasta kun amerikan päässä tapahtuu jotain radikaalia, suljetaan täältä tehdas.

Mutta kyllä tässä silti on välillä kuukausia kun eletään ihan muutamalla eurolla ja syödään hernekeittoa ja makaronilaatikkoa. Etenkin nyt kun on rahaa mennyt kuitenkin tämän pienokaisen tulevaisuuden rakentamiseen ja kaikkiin hankintoihin. Mutta tilanne paranee vielä! Se tulee paraneen ja aina me noustaan täältä jotenkin. Elämä on elämistä varten. Ja aina tässä yhteiskunnassa pärjää jollain lailla. Toki on näitä sorsittuja ihmisiä, mutta jos on hoitanut kaikki asiat kunnialla, kyllä yhteiskunta tulee vastaan. Itellä ainakin käynyt näin ja voin luottaa että vastasuudessakin käy näin.

Hih, voi sua. Kyllä se neiti sieltä vielä tulee. Sulla kuitenkin vielä parisen viikkoa laskettuun. :heart: Ja jos ei ala kuuluun niin sitten käynnistellään. :) Ja mä tiiän ton kun mulla on nyt jo semmonen: ei jaksa oottaa!!!

Meinasin että mentäisiin ensi viikolla miehen kanssa tutustumaan erääseen toiseen sairaalaan tuon TAYS:n lisäks. Meiltä on sama matka tuonne TAYS:iin ja sitten Vammalan aluesairaalaan. Vammalassa järjestetään synnytysvalmennuksia ja keskiviikkoisin ois siellä aina ko. ilta pariskunnille. Ens viikolla kun vaihtuu 34+0 tiistaina niin heti 34 viikosta alkaen saa mennä sinne.... siellä ois vaan se etu että siellä kun ei ole sellasta ryysistä synnyttään kun TAYS:ssa niin siellä sais sitä omakohtasta hoitoa vähän paremmin. Ja siellä otetaan niin lapsi kuin äitikin täysillä huomioon. Kummitytön äiti kehui sairaalan maasta taivaisiin. Senkin takia meen sinne ja sain itekin siitä positiivisen kuvan kun kävin kummityttöä kattomassa siellä. Ja siellä kun ei ole mitään ettei sais ulkopuolisia tulla kattomaan... TAYS:ssa on se kielto. :/

Jaaaah, Marta saanut vauvan. Hienoa! :) Onnittelut hänelle vaan. :)

Omaa. Piti olla se neuvola tänään mutta peruuntu. Neukkutädin nuorimmainen oli ripulissa. Soitti kotoaan mulle omasta numerostaan. Aika kivasti tehty. :) Etti vielä numerotiedustelusta mun numeron. :) Huomenna sit iltapäivällä kolmen jälkeen aika. :)

Vitsit tuli nukuttua tossa monta yötä toooosi hyvin mut viime yönä (kun oletin että ois ollu aamulla toi neuvola) meillä oli jätkän kanssa kunnon tahtojen taisto. Ei rauhottunu mahaan millään ja lopulta sanoinkin että "tee mitä teet siellä, mut äiti alkaa sit nukkumaan. Äiti ei jaksa sun temppuamistas nyt." :D Sitten se jossain vaiheessa oli rauhottunu ja mä nukahtanu. Mutta sit vähä jälkeen kuus aamulla.. heräsin ja jätkäkin heräs eikä siitä nukkumisesta sit tullu mitään. Nyt sit väsyttää ihan hulluna. :D

Sartsa ja pähkis POKS 33+0 :heart:
 
Sartsa Tuo on kyllä hyvä homma, ettei ihan heti tartte pelätä, että lähtis työpaikka alta. Meillä vähän sama juttu miehen kans, että hän on niitä aika viimesiä jotka sieltä pihalle potkitaan. Ettei siitä ainakaan onneksi suurta pelkoa.. Vaikka eihän siitä koskaan tiedä, mutta ei luulisi nyt ihan heti kenkää tulevan :D Ja miehellä myös suht hyvä palkka tässä nykyisessä työssä, meillä vaan on liikaa menoja niihin tuloihin kattoen. Ja kun 2 ihmistä elellään yhden ihmiset tuloilla niin ihmekös jos tiukkaa tekee. Plus sitten kaikki tarvikkeet ja jutut joita lasta varten on täytyny hankkia. Niihin on lähiaikoina luonnollisesti mennyt paaaaaljon rahaa. Eiköhän tää tästä kohta helpota. Ainakin mä luulen niin, kun mulle alkaa myös rahaa tulemaan.

Hyvin tutulta kuulostaa tuo hernekeitolla ja makaroonilaatikolla elely.. Ei se mitään herkkua oo, kun joka pennin perään saa miettiä.. Mutta minkäs teet. Mä kuitenkin myös uskon, että tilanne paranee. Ei oo mikään pysyvä tilanne tää tämmönen. Ja tosiaan, elämä on elämistä varten! Ei sekään auta, vaikka kuinka stressais näistä. Asiat menee omalla painollaan.. Suuntaan tai toiseen ;)

Kuulostaa kyllä sit hyvältä sairaalalta tuo mihin ootte menossa tutustumaan! Tollaset pienemmän sairaalat just onkin ehkä vähän kivempia. Mä oon ite ihan tyytyväinen tohon kättäriin, vaikka suht iso sairaala taitaakin olla. Mutta Naistenklinikka taitaa olla kyllä sitä isompi. Tässä kun nyt Keravalle muutettiin, niin mähän kuuluisin tohon Hyvinkään sairaalaan.. Mut eipä paljoa just kiinnostanut enää ruveta vaihtelemaan sitä paikkaa, kun en edes tiedä missä toi kyseinen sairaala on :D Ja kättäri on tuttu paikka muutenkin. Toivottavasti te nyt sit pääsette siihen sairaalaan joka on se mieluisampi :heart:

No höh, kun neuvola peruuntui. Mutta aika kivasti kyllä ilmoitti sulle esteestä :)

Heh, se osoittaa mieltään sulle nyt jostakin siellä mahassa :D Kuulosti kyllä hauskalta tuo :D Vaikka ei siis tietenkään se, ettet saa nukuttua vaan tuo teidän jätkän meno ;) Toivottavasti sä nyt saat nukuttua taas paremmin! :hug: Niin, ja onnea viikoista! :heart:

Onkohan teistä kukaan muuten ajattelut käyttää lapsella kestovaippoja? Mä oon nyt ruvennut ihan tosissani miettimään, että pitäisköhän ruveta niihin. Aikasemmin olin sitä mieltä etten sekaannu niihin ollenkaan. Mut nyt kun tota rahatilannetta rupee miettimään, niin noilla kestovaipoilla säästäis pidemmän päälle aikas pitkän pennin... Onhan se aika iso raha mitä niihin aluksi saa laittaa, mutta maksaa kyllä ittensä takasin. Ja mä oon ajatellut tilata niitä tuolta jorpakon takaa Jenkeistä, kun paljon halvemmalla saa. http://www.diapers.com/Product/ProductDetail.aspx?productId=38318 <--- Tollasia olen katellut, noi on siis niitä all-in-one vaippoja. Mä en kyllä suoraan sanottuna tajua hölkäsen pöläystä näistä kestovaipoista. Tää all-in-one vaikutti kaikista helpoimmalta ymmärtää.. Eilen opiskelin näitä, ja tulin siihen tulokseen, että jos jotain ostan ni ne on sit noita. Mulla ei oo mitään kokemusta tai tietoa näistä vaipoista kylläkään.. Kokeilemalla sit varmaan selviää. Ellei teistä joku osais mua vähän valaista vielä? :whistle: Nuo vaipat joita oon katellu, maksais euroissa noin 40e/paketti, ja yhessä paketissa on 5 vaippaa. Ja koko on 4-10kg, eli menis vissiin aika pitkään. Noita joutuis tilata varmaan 3-4 pakettia. Sen verran oon älynnyt, että nää all-in-one vaipat on niitä kalliimpia, ja tuossa äp:n esitteessä luki, että niihin menee rahaa noin 700e koko vaippakaudelta. Tuolta sais paljon halvemmalla mistä oon kattonut... Täytyy nyt vielä miettiä noita, ja tilata vaikka ekana yks paketti ja kattoa millasia ne on. Mä en noista oikeen mitää keskusteluakaan oo löytänyt, paitsi mitä nyt tuonne sivuille oli joku kirjoittanut, että ovat kuulema hyviä ja helppoja käyttää. Noh, tiedäpä näistä.. :whistle:
 
Sartsa83
jendde tupla :hug: :heart: Oot kyllä ihan mahtava tapaus! :hug: Ensinnäkin kiitos onnitteluista ja kiitos, toivotaan että nukun ens yönä paremmin. Ja enköhän kun ei tartte miettiä aamuheräämistä. :) Jos vaikka jätkäkin ois kiltimpi. Tähän mennessä noi aiemmat yöt on olleet upeita ja jätkäkin on ollu rauhallinen, mut nyt toi viime yö oli levoton ehkä just sen takia kun ties et aamulla pitää herätä ajoissa et mennään heti aamusta neuvolaan. Jätkä ei halunnu olla samaa mieltä ja luultavasti kiukkus siitä ettei tahtonu mitään aikataulua nukkumiselle. :LOL: Hyvä vaan jos ulos tullessaankin vetelee sit kunnon yöunia vaikka se sit tarkottas sitä että yhdeltä yöllä nukkumaan ja puol kympin ja puol yhentoista välillä ylös. :D

Kyllä se helpottaa. Mä tiiän itestäni et välillä toi rahatilanne ahistaa, kun pelkää ettei pysty maksamaan kaikkia ja ahistaa se että joutuu elämään niin pennejä laskien. Mutta onneks tilanteet tosiaan helpottaa... kunhan tosiaan tulee itelleki muutaman kerran toi vähä isompi ä-raha niin voi pistää siitä vähä sivuun ja kyllä tässä nyt muutenkin sitten pärjää kun ei alussa tartte muuta ostaakaan pikkuselle ku vaippoja (toivottavasti siis maitoa tulee). :)

Tossa siis vastaus tohon sun kestovaippa kyssäriin. Mä/me ei ainakaan meinata käyttää. Se on sit semmosta järjetöntä rumbaa niitten kanssa. Anteeks jos joku meinaa käyttää, mutta mä en kykene siihen.

Sähän pääset Suomen parhaimpaan synnytyssairaalaan synnyttään. :) :heart: Ei sillä, hyvää olen kyllä kuullu TAYS:stakin ja mitä telkkarissa näki niin mahtava henkilökunta näyttää siellä työskentelevän. Ja samoin toi Vammalakin johon mennään tutustuun. Mut on jo periaatteessa merkattu TAYS:iin menijäks mutta mielenkiinnosta haluan käydä kattomassa sen Vammalan. Ja kun sinne sais tosiaan tulla muitakin kun mies katsomaan. TAYS:iin ei.
 
Sartsa :heart: Ite olet mahtava tapaus! :hug:

Heh, se on näköjään aika päättäväinen tuo teidän jätkä :LOL: Tollasta se on tän neidin kanssa myös välillä.. Mä olen kyllä jo niin tottunut siihen, että tällä alkaa se hirveä melskaus aina keskellä yötä kun mä haluaisin nukkua. Välillä siihen menee melkeen hermot, mut toisaalta vaan ajattelee kuinka kiva se on, kun tuo pikkunen tuolla ilmottelee ittestään. Vaikka ei kyllä seuraavana aamuna enää yhtään kiva.. :D

Joo, siis mullakin nuo kestovaipat on vasta mietinnässä. Kummassakin on puolensa ja ainakin alkuun me mennään ihan normaaleilla vaipoilla. Sit myöhemmin vielä miettiä noita.

Joo, mäkin sain tosta TAYS:sta ihan positiivisen kuvan sen telkkariohjelman perusteella. Vaikutti sen perusteella mukavalta paikalta! Mutta kannattaahan se tietysti käydä kattomassa se Vammalakin. Voi olla vaikka vielä parempi ;) Mulle oli jotenkin alusta saakka ihan selvää että menen Kättärille. Mä en oo koskaan Naistenklinikalla edes käynytkään.. Vaikka aikasemmin mä en tuosta kättäristä oikein tykännyt, kun mulla on se abortti takana ja tehty kättärillä, niin mä ennen vihasin koko kätilöopisto-sanaa.. Nyt kuitenkin oon saanu ton pinttymän pois päästä, onneksi :) Joka kerralla vaan kun siellä nyt oon käynyt niin jäänyt tosi hyvä mieli! Vaikka silloin kun ekaan ultraan oltiin menossa, niin mä olisin oikeasti varmaan kääntyny ovilla takasin ja jättäny menemättä, jos ei mies olis ollut mukana :D Siis sen takia, kun en ollut siellä sen keskeytyksen jälkeen kertaakaan käynyt..

Tässä vielä mahakuva! Pakko on lisätä, heh :p Ihme ettei raskausarpia oo tullut.. Toivottavasti ei tulekaan! Mulle on se linea negra alkanut nyt ilmestymään koko mahan ylitse, en tiedä näkyykö tossa kuvassa kun se on niin haalea kuitenkin. :whistle:



Siinä siis tämänhetkinen pallo, josta olisin jo enemmän kuin valmis luopumaan! ;)
 
Jendde meillä on tarkoitus käyttää kestovaippoja. ollaan osteltu niitä huuto.netistä ja kirpputoreilta, lisäksi meillä on kaapissa kasa materiaaleja että vois itsekin niitä ommella. kannattaa mahdollisuuksien mukaan ostaa käytettyinä, kun ovat tosiaan aika kalliita hankkia, vaikka tulevat sitten käytössä kuitenkin paljon halvemmaksi kuin kertakäyttövaipat. ja nuo all-in-onet ovat kaikkein kätevämpiä jos ei jaksa tai halua sen "syvemmin" perehtyä kestovaippojen saloihin (mulla kesti varmaan monta kuukautta että tajusin kaiken maailman erilaisten kestojen termit ym.), mutta all-in-onessa on sellainen huono puoli että ovat paksuimpia -> kestävät aika kauan kuivua pesun jälkeen eli niitä kannattaa hankkia sitten vähän enemmän.

ja tuohon raha-asiaan vielä, että ette todellakaan ole ainoita joilla on rahasta tiukkaa. :hug: ei ole mitään herkkua huomata laskujen maksun jälkeen ettei jää oikeastaan rahaa elämiseen yhtään ja että pitää miettiä tarkasti jokainen penni jonka haluaa käyttää. meillä mies on siis provikkapalkka-töissä eikä saa joka kuussa palkkaa, niinä kuukausina sitten kituutellaan ja maksellaan tarvittaessa visalla (ja myöhemmin sitten kirotaan visalaskun saapuessa..). mutta ei lasten hankintaa voi ajatella vain rahan kannalta ja tuo miehesi kaverin kommentti oli kyllä mielestäni ihan asiaton. älä välitä tuollaisita kommenteista. :hug:

ai niin, rennietä menee siis täällä ihan sikana! suosittelen kyllä ostamaan sitä, jos vaan rahat antaa sen verran myöte (se pienempi pakkaus on n. 3?). närästys häviää oikeastaan heti kun on pureskellut rennien.

bubunen hienoa, että tuo vakuutusasia etenee! toivottavasti sieltä tulee nyt sitten myönteinen päätös!

bambina oli kiva nähdä eilen! :)

omaa napaa: olin tänään neuvolassa. sf-mitta oli laskenut 2 cm, koska vauvan pää on nyt asettunut lantioon. mutta tuon laskun vuoksi sf-mitta meni nyt alakäyrän alapuolelle ja jos se ei sieltä ensi kerralla ole kohonnut reippaasti niin sit joudun ylimääräiseen ultraan. neuvolatäti kyllä oli hyvin positiivisin mielin, sanoi että tuo tipahdus johtuu 99% varmasti vain tuosta vauvan asennon muutoksesta ja kun vauva tuntuu käteen normaalikokoiselta ja sykkeet ovat hyvät niin ei tarvitse huolehtia asiasta. ja paino oli taas tippunut vaikka syön ihan v**usti. siihen neuvolatäti vaan totesi, että ethän sä tietenkään voi koko ajan ahtaa itseäsi täyteen ja vauva kuitenkin kasvaa.. mutta mulle tuli jotenkin ihan epäonnistunut olo. :'(

nyt mä lähden kaupaan ja sitten mökille juhannuksen viettoon. oikein mukavaa juhannusta kaikille!

Siili & Känkkis 32+0 :heart:
 
Siili Just tuon takia mä oon ajatellut noita all-in-one vaippoja, kun en meinaa tajuta yhtään mitään noista muista! :D Kyllä sitä varmaan tajuais jos jaksais vaan kunnolla perehtyä niihin. Mutta mulla palaa käpy jo samantien kun alan niitä tutkimaan, kun mistään ota mitään selkoa :LOL: Ja tosiaan on nuokin vielä mietinnän alla. Mutta pikkuhiljaa alan kyllä kallistumaan niiden kestovaippojen puolelle... Hmm.. :)

Kiitos tsempistä tuohon raha-asiaan liittyen :hug:

Täytyypä kokeilla varmaan noita Rennieitä. Ei ole pahan hintaisiakaan. Mä kuitenkin ihan hyvin tota närästystä vielä kestän, kun se pitää niitä taukojaan välillä, että saattaa olla poissa pitkäänkin.

Niinhän siinä monilla käy että sf-mitta tipahtaa kun vauva laskeutuu alas. Ja jos kerta vauva muuten tuntuu normaalikokoiselta niin seuraavalla kerralla se mitta on varmaan taas kasvanut.
Harmi kun paino oli tippunut. Mutta älä ajattele, että oot jotenkin epäonnistunut :hug: Mä olen joskus yrittänyt lihottaa itteäni, mutta paino ei vaan ole noussut, ja tiedän kyllä tuon tunteen.. Toivotaan nyt että se paino lähtee nousuun!

Omaa. Neuvolakuulumisia:

Rv: 38+0
Paino: 59,6
Painonmuutos/vko: +220g
Turvotus: +
RR: 125/79
Pissa: Ok
Hb: Ei katottu jostain syystä :whistle:
Sf: 33,5
Tarjonta: RT
Syke: + 130
Liikkeet: ++

Sf-mitta oli nyt kahdessa viikossa kasvanut vain puol senttiä. Vauva on kuulema kyllä laskeutunut jonkin verran, mutta ei kiinnittynyt. Pää heilui vielä vaikka mihin suuntaan tuolla. Sanoi, että ei tää täältä varmaan ihan heti ole tulossa :D Niinhän mä vähän arvelinkin, menee sit varmaan sen 2 viikkoa yliajalle :headwall: :D

Tossa käytiin tänään läpi synnytystä, samat paperit ja jutut katottiin kun mitkä esitellään perhevalmennuksissa. Ja mä tiesin kyllä jo kaiken mitä niissä oli. Eli ei ainakaan mistään jääty paitsi kun ei valmennuksissa käyty. :)

Poks 38+0 :heart:
 
Itse ole ajatellut käyttää kestovaippoja, en tosin ole perehtynyt niihin vielä ollenkaan. Olen yhdeltä ammatiltani ompelija, joten tulee varmaan itse väsäiltyä niitä sitten kun on aikaa. EIkös siinä äitiyspakkauksessakin ole pari kestovaippaa?

neuvola/lääkäri kuulumisia Mäkin kävin tänään neuvolassa. Siellä oli tosi söpö 7vko vanha poikavauvakin, se vaan ähki, söi ja nukkui :D Meillä oli ensin hoitajan kanssa jutustelua, sen jälkeen sitten lääkäri. Paino oli noussut pari kiloa, mikä oli mulle kyllä ihan yllätys. Onhan tuota turvotusta ollut, mutta hittoako tarvii paino nousta :LOL: Tosin vielä pysytään alle 60kg, mikä on joku maaginen raja mulle, koska en ole koskaan mennyt sen yli. Kohta sekin on sitten vaan hyväksyttävä...

rauta-arvoista Eli mullahan on ollut ihan tosi pahat väsymykset, ja itse diagnosoin sen raudan puutteeksi. Kävinkin perjantaina verikokeissa, ja niiden tuloksia sitten pohdittiin lekurin kanssa. Hb oli ihan hyvä 131, mutta ne rautavarastot oli 8, kun pitäisi olla vähintään 12. Mulla on alkanut tulla myös lihanhimoa, mikä ei ole kauhean mukavaa näin 15 vuotta kestäneen kasvissyönnin jälkeen. Puhuin tästä lääkärin ja hoitajan kanssa, ja kuulemma mun pitäisi aloittaa syömään lihaa :ashamed:

Sain mä myös rautaa nesteenä, mitä pitää ottaa päivittäin. Lääkärin kanssa meillä oli puhe myös Frendien siitä jaksosta, missä Phoeben alkaa tehdä mieli lihaa kun on raskaana. Me ollaan miehen kanssa vitsailtu, että mitä jos baby wants meat, ja nyt se on sitten totta. Lääkäri tosin ehdotti, että mun pitäisi tehdä miehen kanssa sama diili kuin mitä Phoebe teki Joeyen kanssa. Eli mies ei söis lihaa, mutta mä söisin. Se ei jostain syystä ollut yhtään innostunut ajatuksesta :D

Olisin saanut myös saikkua, koska tää väsymys on ihan hirveetä. Päätin olla ottamatta, kun nyt kuitenkin on lyhyt viikko. Saa nähdä, jos vaikka ensi viikolla jo alkaisi helpottaa, tai sitten ei. Kaikki oli ok, neuvolan aataminaikaisella ultrallakin nähtiin kaiken olevan ok. Helpotti taas hetkeksi :heart:

mullakin on ollut närästystä, mikä kuulemma on vähän outoa näin alussa. Mutta renniet auttaa, suosittelen! Niitä saa kuulemma napsia 12kpl/pvä, eli ei pitäisi tehdä mitään haittaa. Mä joudun jo nyt syömään pari päivässä, en halua edes kuvitella mitä sitten loppuvaiheessa

neulainen ja klöntti 9+0
 

Yhteistyössä