~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
bambina Okei, eli varmaan tuo munkin pötsi on sitten oikeasti vähän laskeutunut, etten näe ihan omiani :D Ja niinpä, enää ei jaksais yhtään odotella! Maha alkaa olla sen verran tukala, välillä oikeastaan ärsyttäväkin.. :ashamed: Vaikka siellä mahan sisällä onkin niin rakas olento niin silti tästä pallosta haluais jo eroon ja saada sen rakkaan olennon ihan tänne maan kamaralle! :heart:

Toivotaan että "opit" nyt tottumaan noihin diabetes-juttuihin.. Jos noin voi sanoa (kuulostaa jotenkin tökeröltä, mutta en tarkoita sitä mitenkään niin..) Varmasti on aika stressaavaa, mutta niinkuin sanoit niin sehän on sinun ja vauvan parhaaksi vain. Ehkä sillä ajatuksella pääsee hiukan eteenpäin :heart: Tsemppiä! :hug:

Mun mielestä kaunis tapa ajatella tuosta sun miehen äidistä noin. Ei siihen tosiaan mitään uskovaisuutta tarvita että voi ajatella noin vähän "hengellisesti" :LOL: Mua harmittaa myös, että mun isän isä, eli mun isoisä siis, on ehtinyt jo kuolla pari vuotta sitten eikä nyt näe tätä meidän uutta tulokasta täällä.. Mutta ajattelen samanlailla, että hän kattelee jostain muualta meijän perään :)

Sartsa Mullakin tämä masuasukki välillä liikkuu ja myllertää jopa silloin kun mä olen itse liikkeessä :LOL: Se on välillä aika tukalaa, varsinkin nyt kun pää on (luultavasti) laskeutunut jo aika alas, ja kun se pää siellä oikestaan aina enimmäkseen heiluu, niin ottaa vähän kipeää.. Mutta silti jotenkin koomista, kun maha pomppii ja "aaltoilee" vauvan liikkeistä kun vaikka jossain seisoskelee :D

Joo, munkin mielestä tuo mun maha ollut aikaisemmissa kuvissa vähän ylempänä.. Tosin sitä ei itse niin hyvin kuitenkaan erota.. Noh, ei kai sillä edes niin väliä. Säkin taisit tossa jossain välissä laittaa mahasta kuvan tänne? Vai näinköhän mä sen fb:ssä.. Mutta kuitenkin, piti sanoa että hienosti on sun masu kasvanut! :heart:

Voi ei tuon äitisi takia... :'( Mä nyt niin toivon että kaikki kääntyy parempaan! En osaa muuta sanoa. Voimia! Koita jaksaa :hug:

Omaa. Mä näin viime yönä synnytys unen. Siinä mun synnytys oli kestänyt 40 tuntia. Kaiken kukkuraksi me oltiin semmosessa synnytys"salissa" joka oli rakennettu keskelle metsää ja näytti ulkoa ja sisältä aivan samalta kuin sen lasten Röllin metsämökki :LOL: Siellä mä sit synnytin, ja mukana oli 2 kätilöä ja mies. Sit kun lapsi vihdoin syntyi, niin sillä oli pitkät hiukset letitettynä ja HÄNTÄ ja se oli ihan tajuttoman karvainen :LOL: Semmosen pienen röllipeikon näköinen vauva :D Että semmonen uni. Mistähän ihmeestä mulle on tuo Rölli-teema tullut uniin? :D

35+3 (kun kohta tuo vuorokausikin vaihtuu ) :heart:
 
Sartsa83
bambina totta... vaikka meillekin jäis yksi mummu jäljelle, jos oma äitini... en saata ees ajatella.. mut kuitenkin, niin se ei ole sama asia, koska mieheni äiti ei ole hitustakaan kiinnostunut kenestäkään lapsenlapsestaan. Häntä kiinnostaa vain ryyppääminen ja oma napa. Suomeks sanottuna siis: inhoan/vihaan anoppiani. Omasta äidistäni tulee/tulisi niin ihana mummi. Hän on nytkin niin innoissaan tästä tulokkaasta. :heart:

Varmasti tällaset tapahtumat palauttaa tommosia ikäviä asioita mieleen.. siks tää oman äitini tilanne on itellenikin nyt niin vaikea. Toista se oli ennen kuin olin raskaana... en ottanut niin vakavasti asioita.
 
Tulin poksumaan ja jatkamaan valitusta...

Tää viikko kun ei ole todellakaan mennyt putkeen, päinvastoin! Isä joutui sitten vielä teho-osastolle sairaalaan torstain ja perjantain välisenä yönä ja on siellä edelleen, nyt voisi olla toiveita huomenna et pääsisi siirtymään tavalliselle osastolle. Ja mulla oli mun oman sydämen kontrolli, niin mulla on nykyisin joku keuhkovaltimon tavallista aktiivisempi virtaus, minkä ei kyllä koskaan pitäisi vaikuttaa mihinkään... mut olisin toivonut et olisin voinut haudata asian kokonaan. Nyt mun pitäisi mennä 5 vuoden päästä kontrolliin. Kysyin et jos unohdan niin onko isokin vahinko, niin ei kuulemma ole. Joten ehkä hautaan sen nyt ihan vaan itsekseni. Supistellut on yhä reippaasti, tiistaina olis sitten kontrolli äitipolilla sairaalassa, että kohdunkaula pysyy kiinni. Että sellaisia tänne sen edellisen paskan jatkoksi, tästä on toivottavasti suunta ylöspäin...

Sartsa isot halaukset taas ja voimia, toivotaan hirveästi että äitisi tilanne lähtisi kuitenkin parempaan suuntaan ja suoliston tukokset ja muut ongelmat lähtisi paranemaan. Koita jaksaa pitää oma mieli positiivisena, että jaksat pitää itsestäsi ja pikku pähkinästä hyvää huolta :heart: :hug: :hug:

Bambinalle tsempit insuliinin opetteluun! Toivottavasti tilanne tulee nyt niillä hyvin hallintaan ja useinhan onneksi raskausdiabetes lähtee raskausajan jälkeen pois!!!

Jendde voi, vitsit aika menee nopeasti! Sähän lähestyt jo hitaasti mutta varmasti täysiaikaisuutta! Ja vaikka sullakin oli niitä supisteluja tosi paljon, niin nytpä ei enää kauheasti haittaisi, vaikka vaavi päättäisikin lähteä syntymään! Tietty mieluummin hän voisi pysyä siellä yksiössään vielä hetkisen verran :) :) Hauskoja Rölliunia sulla, ja kyl munkin mielestä sun maha on laskenut :D

Siili vihdoin se sun äitiyspakkaus tuli!!!Mikä sun työtilanne on, eikös sulla ala ihan lomakin jo kohta?

Neulainen tsemppiä pahoinvointiin! Ja ymmärrän et on kiva vaihtaa kokemuksia samassa vaiheessa olevien kanssa, mutta mielellään mekin täällä sua koskettavia juttuja kuunnellaan ja jutellaan :)

Terp meillä onkin sitten sama neuvola... Se mun lääkäri oli tosi mukava ihminen, mutta ehkä vähän varomaton kommenteissaan.

Isot halaukset kaikille ja kiitos kaikista tsemppauksista!!!

Bubunen ja neitiVonkale 28+0
 
bubunen onpas kiva tosiaan kuulla sustakin (mukamas) pitkästä aikaa... toivotaan, että sun isan tilanne huomisesta sitten helpottaisi! ja tosi harmi, että jouduit tollaseen kontrolliin..mutta onneksi ei oo mistään vakavasta kyse ja toivottavasti voit asian vielä joskus ihan kokonaan unohtaa!! :hug: on se tosi tylsää, kun tulee sellasia "ylimääräsiä" huolenaiheita!!
ja onnea poksumisesta! :flower: :)

tänne ei sen kummempaa...tulin lähinnä vain poksumaan 34+0!! :D :wave:
 
bubunen Tsemppiä tuon isän tilanteen kanssa. Voi harmi :( Toivotaan että nyt on sitten suunta ylöspäin siellä :hug:

Ja joo, täällä sitä lähestytään tota täysiaikaisuutta. Enää viikko ja 1 päivä siihen etappiin, jos ei tätä päivää lasketa :D Sit voikin alkaa jo toivoa että tää alkais ulostautumaan!

Omaa. Tulin minäkin vaan äkkiä tänne päivittämään, meillä taas tuo remontti alkanut nyt kunnolla niin ei ehdi kauheasti koneella istua. Ärsyttävää puuhaa, tai ainakin se kaikki sotku ja pöly ja roska ja KAIKKI mikä siitä remontista aiheutuu!!! Argh! :headwall: No, oikeastaan ollaan jo melkeen loppusuoralla. Sitten saa hyvän palkinnon lopputuloksesta :) Siis niin tietty, toivoen että se lopputulos ja sitten hyvä ja vaivan arvoinen... ;)

Vielä semmosta, että osaakohan kukaan sanoa mitä ihmettä tarkoittaa se kun kokoajan tunne, että menkat alkais ihan just. Ei edes satu/supista, mutta semmonen inhottava tunne alavatsassa/selässä. Monta kertaa päivässä tulee. Yöllä yleensä eniten, ja aamulla aina samoihin aikoihin klo. 5-6 herään kun tulee tooooosi sattuva supistus joka kestää varmaan 2 minuuttia putkeen. Ihme juttu. Kun tota jo jatkunut tovin verran tässä.. :whistle:

35+5 :heart:
 
jendde en nyt osaa sanoo tarkalleen mitä ne on, mutta juurikin noiden menkkakipujen/-supistusten sanotaan avaavan paikkoja. eli harjoitussupistukset eivät välttämättä tee mitään, mutta noilla saattaa olla sellanen vaikutus. ja kuulemma jos kauan kestää, niin sitten tarkistukseen. ja supistusten ei pitäis kestää kauaa!!!!! muista se, koska sillon voi olla kysessä jotain muuta... mutta ehkäpä sulla vaan kuule tapahtuu jotakin tulevaisuuteen valmistautuvaa siellä...! ;) :heart: mutta oo kuitenkin sillee tarkkana, että ainakin voit soittaa sairaalaan ja kysästä jos kovin sattuu tai supistukset kestää kauan.
 
bambina Selvä, voihan se olla että tuolla sit jotain tapahtuu.. Tai että jotenkin just "valmistelee" paikkoja synnytykseen. Ja voi olla että sekin vaikuttaa kun lapsen pää painaa jo niin paljon tuolla alhaalla että aiheuttaa tollasta. Mutta ei ne tosiaan kauaa kestä kerrallaan. Päivän aikana tulee välillä tollasia. Ei kai tuossakaan sit mitään ole, kun ei kerta kauaa kestä kerrallaan. Ja kun tuo aamu supistelu kestää vain sen yhden ainoan supistuksen verran.. Kiva kun osasit mua edes vähän valaista tän asian kanssa :D :heart:

Sitten vielä vähän omaa napaa... Valitusta siis... Mua alkaa oikeasti tympimään tää raskaana olo. Kauheeta sanoa noin, mutta musta vaan tuntuu nyt siltä etten jaksa enää olla raskaana. :ashamed: Kun olo on kirjaimellisesti niin raskas ja tympeä jatkuvasti. Koko ajan on nälkä tai jonnekin sattuu tai on paha olo tai sit joku muuten vaan hullusti. Mua niin ottaa päähän kun jokaisen aamun saa alottaa sillä että maha on ihan sairaan kipeä ja huutaa nälkää ja on paha olo kun moneen tuntiin voinut mitään syödä kun on pitäny välillä nukkuakin. Sit kun menee aamupalaa tekemään niin ei kyllä parane yhtään kun tulee vaan entistä pahempi olo. Hetken päästä olo ehkä vähän paranee kunnes taas iskee nälkä ja paha olo tai millon mikäkin kolotus tai vitutus. Tosi turhaa valitusta kyllä, mutta... Kun lukee noita kaikenmaailman kirjoja ja nettipalstoja joissa hehkutetaan sitä kuinka raskaus on niiiiiin ihanaa aikaa ja kaikki naiset tuntee ittensä raskaana kauniimmaksi ja paremmaksi kuin koskaan ennen.. Ja pyh! Miks mä en sitten ole kertkaan noin tuntenut vielä. |O Mä oon niin kauhean kärttyinenkin jatkuvasti. Käyttäydyn ihan sen mukaan kun kaikki menis päin persettä vaikka kaikki on oikeesti tosi hyvin... Aina saa stressata ja huolehtia kaikenlaisista asioista, yleensä kyllä vain turhista.. Ja on se karmivaa kun keho muuttuu kokoajan ja leviää joka paikasta ja takamuskin näyttää nykyään siltä ettei kehtaa edes peilistä katsoa. Raskausarvilta sentään on toistaiseksi vältytty.. Arhg! :headwall: Olenko mä nyt ihan kauhean ihminen kun en näköjään osaa yhtään nauttia tästä raskaudesta :'( Ja pyydän anteeksi tätä turhanpäiväistä valitusta.. Pakko vaan jonnekin purkaa kun taas vaiheeks ottaa niin päähän. En kyllä varsinaisesti tiedä mikä. :'(
 
Sartsa83
bubunen onnea poksumisesta. Ikävää että sullakin on siellä koko ajan kaikkea inhottavaa. :( Ei yhtään kivaa. :( Iso :hug: Voimia kovasti.

Ja kiitos. Täällä alkaa näyttään valosammalta. Äiti pääsee näillä näkymin keskiviikkona pois ja luultavasti jään hänen seurakseen ekaksi yöksi seuraamaan tilannetta... täytyy katsoa.. voi olla ettei omat voimat riitä siihen että päivystän yön äidin luona miettien kuitenkin koko yön, kuinka äiti mahtaa voida ja katsoen että hän hengittää ja muuta.

jendde no sulla ei totisesti kauan ole enää täysiaikasuuteen. :) Vitsit miten nopeesti aika menee! Sun paikat tosiaan valmistautuu synnytykseen koko ajan ja nuo supparit pehmittää kohdunkaulaa ja -suuta.

Onnea bambinalle poksumisesta! :heart:

Omaa. Tänään oli taasen neuvola (nyt siis viikottain seurataan mun mahan kasvua, pissaa ja verenpaineita. Tosin edellisestä neuvolasta on melki kolmisen viikkoa ja lääkärikäynnistä on noin 1,5 viikkoa. Laitan tuohon vertailuksi edellisen neuvolakäynnin)

7.6.10 (20.5.10)
Rv 30+6 (28+2)
Hb 111 (122)
Prot. - (+-)
V.pain. 127/85 (130/84)
Paino +750g/vko (+700g/vko)
Turv. + (+)
Sf 31,5 (30) (lääkärikäynnillä 27.5. oli 31)
Syke +140 (+130-140)
Liike ++ (++)
Tarjonta RT (RT?) (eli nyt voidaan varmaksi sanoa että jäbä on kääntyny pää alaspäin)

Neuvolatäti sanoi että tänään kaikki oli erittäin hyvin. Pissa tosiaan TÄYSIN puhdas, painosta ei kannata välittää, koska olen naiseksi pitkä (170cm) ja jos lasketaan ensimmäisestä neuvolakäynnistä, koko painoa tullut alta 12kg, mutta plussauksesta alta 15kg. Että sit jos/kun paino ylittää 20kg (mun pituuteeni verrattuna) niin sitten lääkärit/hoitajat huolestuvat siitä, miten painon saa pudotettua pois. Muuten oman neuvolatätini mukaan painonnousulla ei periaatteessa ole väliä raskauden aikana. Ja toisilla se vaan nousee, vaikka ei söiskään. Sitten neuvolatätini arvioi pitkän kokemuksen äänellä että meidän pähkis saattais syntyä joko 3,5 kilosena tai sen yli, muttei missään nimessä alle 3,5 kilosena.
:D Mä soitan huomenna Suomen terveystaloon ja kysyn paljon siellä maksaisi tommonen kokoarvioultra, kun siellä olis paremmat laitteet kun sairaalassa. Siellä sais tarkemman painoarvion kuin sairaalan ultralla, vaikka siellä se ois sit taas ilmasta. Tai maksais korkeintaan sen poliklinikkakäynnin.

Mutta kaikenkaikkiaan siis neuvolassa kaikki hyvin. Toista se oli nyt sitten iltasella... klo 19 alko toinen kivulias supistus, joka kesti yhteensä 40 min!!!!!!!!!!! :eek: Kipupiste muuttu tuona aikana, mutta koko mahassa tuntu inhottavalta. Kivuliaampana tunsin sen kyljessä/selässä. Hetki sitten oli kivuton supistus. Ja tuohon kipu supistukseen lisätäkseni, sen aikana tuntu paineen tunnetta alapäässä sekä alapään luihin sattu (kun ne tietenkin siellä venyvät).

Huomenna taas poksutaan, jonka jälkeen ois 9vkoa laskettuun ja 5vkoa tuohon täysiaikasuuteen. Kylläpä tää aika tosiaan menee kuin siivillä. :)

Niin ja torstaina sitten Tampereen IKEA:an ostaan pikkusen vaatteille lipastoa! :heart:

Sartsa ja pähkis 30+6 :heart:
 
Sartsa83
jendde mä oon sua 5 viikkoo jäljessä ja musta tuntuu että mulla on kaikenmaailman kolotuksia... mä rakastan olla raskaana, mutta mua on jossain määrin alkanu myös tympiin se kun haluis liikkua ja haluis tehä kaikkee, mut ku ei pysty kun selkään alkaa sattuun tai jalkoja särkee tai jotain muuta. Joten: SAAT VALITTAA!!!! Aivan vapaasti!!!! :heart: :hug: Se on ihan oikeutettua.. saat olla tympiintyny ... eihän sulla ole enää kauan jäljelläkään. Tuo alkaa oleen niin normaalia tuossa vaiheessa. :hug:

Etkä ole kauhea ihminen. KUKAAN ei enää tuossa vaiheessa nauti raskaudesta, ellei ole synnyttämässä jotain 1,5 kilosta vauvaa ja masu ole todella pieni. Joten elä tunne tunnontuskia noista tuntemuksista. Ja tämmösiä kärttysiä akkojahan me kaikki raskaana olevat ollaan.. jossain vaiheessa ainaki. ;) :D :hug: :heart:
 
ä-polilla käyty ja ilmeisesti meillä nyt tuo synnytysajankohta aikaistuu parilla viikolla, nimittäin alustavasti vähän puhuttiin siitä, että synnytystä käynnistellään 38+ alkavalla viikolla eli 4 viikon päästä!! vauvan koko on jo sen verran suuri, että käynnistys olisi perusteltua. tietysti sitä vielä tarkkaillaan, mutta alan jo henkisesti valmistautumaan, että heinäkuun alkupuolella sitten... ;) vauvalla muuten kaikki ok, tykkää vaan pulskistua... :ashamed:

34+2 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
bambina no mutta hyvä että toinen saa lihaa luittensa ympärille. :heart: :hug: Ja eipä tarvitse sitten enää tuskailla niitä paria viimestä viikkoa laskettuun asti.

Omaa. Mä soitin sinne Suomen terveystaloon ja ilman lääkärin perusteluja, miks ultra pitäs tehdä, tuo ultra maksais alkaen 150e, mutta jos on perusteltu ultra, kela maksaa osan, jolloin hinta ois ehkä noin 80-90e. Mutta saapi nyt nähdä sitten.. voi olla ettei sitä ultraa tarvi, voi taas olla että tarvii... vielä kun ei tiiä.

Tää poksuilee täällä tänään...

Sartsa ja pähkis 31+0 :heart: :heart: :heart:
 
^ompa hintaeroa, riippuen maksaako kela vai ei...

Mä olen menossa nimittäin samaiseen paikkaan ensi viikon maanantaina ultraan. Mulla on tullut nyt 3-4 kertaa kirkasta vuotoa, ja tänään taas rusehtavaa valkovuotoa. Ei yhtään kivaa, onneksi sentään mun närästys jatkuu, samoin tissit on ihanan kipeät. Toivon, että kaikki olisi ok, mutta eihän sitä voi koskaan tietää.

Neuvolaankin soitin asiasta, mutta sanoi että niiden kautta ultraan pääsemisessä kestää vielä kauemmin. Meni muuten pitkäksi selittelyksi tuonne terveystaloonkin, että tarvitsen ultran, ja maksan ihan itse. Ne kun eivät ymmärtäneet, että mulla ei ole mitään maksusitoomusta, vaikka neuvolasta ehdottivatkin ultraa.

Muuten kaikki taitaa olla ok, en ole vielä oksentanutkaan. Paha olo vaivaa kyllä, mutta nyt olen lisännyt aamupalaa, ja se on vähän auttanut. Pyöräily on vaan alkanut tuntua hieman pahalta, varsinkin kaikki kuopat yms. Pitää muistaa siitäkin mainita lääkärille.

Te olette ihanan pitkällä, itse haluan vaan nähdä onko mulla loista sisällä vai ei :ashamed:
 
Sartsa Voi kiitos lohdutuksesta! :heart: Kyllä tulee jo paljon parempi mieli kun tänne kirjottaa ja jaksetaan vielä vastatakin noin kivasti :) :heart:

Mä oon kans miettinyt että aika menee ihan hirmusen nopeesti.. Muistan kun alotin tähän pinoon kirjottelun, ja mulla silloin viikkoja vasta jotain 13 :D Hui!

Hyvältä näyttää sun neuvolakäynti! Mutta aika inhottavaa tuo tuollainen supistelu :( Toivottavasti ei toistu! :hug:

bambina Hui! 4 viikkoa enää! :D :heart:

neulainen Toivotaan että nuo vuodot on ihan aiheettomia olleet. Mutta kyllähän tosi monella tulee alkuraskaudessa verivuotoa vaikka kaikki olis ihan hyvin. Sä pääset kohta vieläpä siihen ultraan niin saat sitten tiedon. Mutta mä pidän täällä peukut pystyssä että kaikki ok! :hug:

Omaa. Täältä on ilo ilmoittaa että meidän remontti on nyt valmistunut :) Tänään alotettiin heti aamusta ja nyt illan mittaan alkoi tulla valmista. Nyt on koti valmis ja kivan näköinen vihdoin ja viimein! Ei siihen mennytkään kun reilu kuukausi :D Tossa seiniä maalatessa meinas laittaa vähän takapakkia kun meille oltiikin sit sekottu ihan väärää maalia. Oltiin jo ensimmäinen kerros maailia laitettu seinään, ja kun toista kerrosta ruvettiin laittamaan niin maali olikin sitten muutaman asteen liian tummaa.. Oli sitten pari tummaa läikkää vaaleassa seinässä, mutta onneks huomattiin ajoissa ja sit eikun vaan maalikauppaan ja uudet maalit saatiinkin heti. Ja hyvin peittyi ne väärät maalit sieltä alta.. Pitihän sen nyt jotain tapahtuakin jo, kun tähän mennessä tää remontti sujunut niin hyvin :D Mutta, huh ja olen nyt niin onnellinen että tää saatiin valmiiksi.. Enää paria pientä viimestelyä vaille valmis koti :heart:

Poks 36+0 (just ja just pääsin poksumaan )
 
Sartsa83
neulainen samoilla viikoilla oli itelläkin rusehtavaa valkovuotoa ja kirkasta vuotoa myöskin... toisilla saattaa vuodot kestää koko raskausajan eikä se tarkoita mitään. Kiva kuitenkin että meet ultraan tarkistuttaan. Ja muista, että neuvolaankin saat mennä sitten aina kun sydänäänet alkaa kuulumaan ja jos on yhtään epävarma olo, onko siellä elämää ollenkaan. Mä kävin harva se päivä ekan kolmanneksen aikana, kunnes sitten sen maagisen 12 viikon jälkeen rauhotuin. Ja sit ku alko tuntuun liikkeet, rauhotuin entisestään. Tuo on ihan ymmärrettävää ja kaikki me muistetaan meidän alkuraskaudet, joten elä yhtään luimistele siellä vaikka me ollaankin jo näin pitkällä ja sä alussa... meistä on sulle suuri apu kun sulle iskee paniikkeja siellä alkupuoliskolla. :hug: :heart:

jendde tottakai sitä autetaan ystävää "hädässä". :heart: Oli sit itellä mikä tilanne tahansa. Tuosta toiselle kommentoinnista saa aina itekin voimaa jaksella. :hug:

Juu, ite kans muistan kun perustin nää pinot. :D Voi jessus että aika on todella menny nopsaan!!!! :LOL:

Kiitoksia. :) Toivotaan että seuraavallakin viikolla menee taas neuvola hyvin. :)

Niin, kaveri tuossa kirjotti viestin ettei noin pitkää yhtäjaksosta supistelua voi tulla.. että se on ollut joku muu. Mutta mä oon kuullu että näillä viikoilla yhtäjaksonen suppari voi kestää kauankin. Voihan se olla että siinä on ollu yhteydessä taas jokin lihaspistos.. et itse kivulias supistus on kestäny sen jonku tietyn hetken.. pitäny taukoo ja taas tullu mutta sit jos on samaan aikaa ollu lihaspistos niin sit on niinku jatkunu ja tuntunu siltä että se on ollu yhtäjaksonen. Siltä se tosiaan ainaki tuntu. Juu, eikä ollu kiva, joten voin vaan kuvitella mitä sä olet siellä tuntenu!!!! :hug:

Oiiii, hienoa, te saitte kaiken valmiiks! :) Wau. :heart:

Ja onnea poksumisesta. :heart:

Omaa. Se meijän äiti nyt sit pääsee tänään kotiin ja sinne ehkä sit mennään yöksi tuon ukkoni kanssa... äiti meinaa kyllä hommata kotisairaanhoitajan mutta tää eka yö vois olla hyvä et siellä on joku. Ite en pysty oikeen oleen yksin siellä mutta jos saan tukijoukon niin sit voidaan mennä. Äiti ja sairaalankin hoitaja ymmärsivät yskän todella hyvin ja sanoivat ettei mun pidäkään enää näillä viikoilla alkaa rehkimään saati stressaamaan äidin tilan takia. Et nyt pitää olla itsekäs. Mut ollaan menossa huomenna IKEAan Tampereelle ja äiti asuu siinä suht koht lähellä kuitenkin. :) Mut katsoo nyt sitte.

Sartsa ja pähkis 31+1 :heart:
 
Heissan ihanaiset :heart:

Jendde älä huoli, saa valittaa... Eikä se, ettei raskausaika tunnu niin ihanalta mitä monet hehkuttaa tee susta yhtään huonompaa äitiä! Se on musta kiva, että jotkut naiset kokee raskausajan aivan mahtavana ja suorastaan hehkuu, mutta sitten kun siihen joissain keskusteluissa liitetään yhteyttä hyvää äitiyteen, niin niillä ei kyllä ole mun mielestä mitään tekemistä toistensa kanssa. Susta tulee hyvä äiti niin kuin musta ja meistä kaikista just meidän lapsille, vaikka raskaana olo ottaisi kuinka paljon koppaan! Mun mies just kysyi multa, että koska se mun "hehkeä ja energinen raskausaika" alkaa, mitä oon odotellut jo monta kuukautta, ja vastasin et ei se ala. Ei mulla ainakaan tässä raskaudessa. Että et ole ainut, joka ei suoranaisesti rakasta raskausaikaa, vaikka tulevan vauvalin ehdottomasti haluaa ja rakastaa! Sä olet sitä paitsi jo niin pitkällä, että nuo tuntemukset on osa valmistautumista synnytykseen ja äidiksi tulemiseen, sun vähän niin kuin kuuluukin haluta et tulis jo ulos sieltä :)

Onnea muuten remontin valmistumisesta, jei!! :flower: :heart:

Neulainen niin kuin täällä jo monet totesikin, niin aika monilla on jotain vuotoja ollut alkuraskaudessa, eikä se ole tarkoittanut mitään. Pidän sulle peukut ja varpaat pystyssä, että mahassa on kaikki hyvin ja sunkaan kohdalle ne ei tarkoita mitään. Tsemppiä pahassa olossa jaksamiseen ja hyvä että se varhaisultra on tulossa piakkoin! Ja ei siitä alkuraskaudesta niin kauaa ole, etteikö niitä tuntemuksia muistaisi, että kysele ja kommentoi rauhassa!!! :hug:

Bambina kiitos :hug: Ja hui, enää neljä viikkoa! Voi että se tulee pian, ihanaa! Jännä nähdä kumpi teistä sit saa ekana vauvalin maailmaan, sä vai Jendde! ...tai tietty voihan se joku meistä muistakin tietysti olla, mut parempi olis kun mentäis nyt vaan tässä järjestyksessä kuin laskelmat näyttää :) :) Joko oot muuten päässyt lomafiiliksiin, ja irti siitä tunteesta et ei ole mitään tekemistä?

Sartsa uh, inhottavia tuntemuksia!!! Toivottavasti pysyy poissa jatkossa vielä toistaiseksi mokomat kipeät supistukset/lihaskivut! Hienoa että äiti pääsee pois sairaalasta, ja tosi hyvä että sinne on tulossa kotisairaanhoitaja! Toivotaan nyt kovasti että äitisi tilanne olis paranemaan päin ja hoidot tehoaisi :hug: :hug:

Minkä lipaston aiotte muuten ostaa Ikeasta? Meillä on ollut suunnitteilla ostaa se Ikean Malm(en?) -lipasto pikkuiselle...

Omaa... Isä pääsi eilen teholta normaaliosastolle sairaalassa, ja tuntuis että toipuminen menee ihan kivasti :heart: Ilmeisesti verenmyrkytys olis syynä tähän romahdukseen ainakin tällä tiedolla, ja olin ensin ihan hepulissa kun siitä kuulin kun isällä oli verenmyrkytys vuosi sitten ja se oli ihan järkyttävää, käytiin tosi lähellä kuolemaa monta kertaa. Mun nyt näyttäis löytyneen oikeat lääkkeet heti ja tulehdus on laskenut tosi hyvin, joten näyttää ihan hyvältä. Kissaraukan tassutkin alkaa pikkuhiljaa parantua, ja mun stressitasot laskee näitten asioitten myötä onneksi... Viime yönä nukuin pitkästä aikaa tosi hyvin, ihanaa!

Eilen mä olin sitten siellä äitipolilla ultrassa, ja vauvalla oli kaikki hyvin. Koko vastaa viikkoja, tyttö painaa nyt arviolta 1150 g. Tarjonta oli RT, lapsivettä normaali määrä, syke hyvä ja liikkuu erittäin vilkkaasti. Kohdunkaula oli kiinni ja täyspitkä (3,9 cm), mutta pehmentynyt. Sain ohjeeksi ottaa vielä rauhallisemmin ja kuunnella kehoani, mut periaatteessa voi elää ihan normaalisti. Nyt yritän sit keskittyä olemaan stressaamatta isästä ja kissasta ja mistään muustakaan, ja ottamaan toooosi rauhallisesti. Katselin kyllä täällä, et Sartsalla ja Pieniminälläkin taisi olla kohdunkaula jo pehmentynyt, ettekä te kirjoittaneet mistään lääkärin antamista lepo ohjeista? Ehkä ne mulla sit liittyy näihin supistuksiin, kun niitä on koko ajan reippaan puoleisesti..?

Mä oon kyllä tosi onnekas, kun mun läheisistä ystävistä 5 on äitiyslomalla ja siis kotona päivät... Tekemistä olis vähän liiankin kanssa, kun kerran pitäis ottaa rauhallisesti. Toisaalta ei kai sillä ole väliä makaanko mä kaverin pihalla vai kotisohvalla?

Halaukset kaikille!

Bubunen ja Vonkale 28+3 (tajusin just et viimeinen kolmanneskin on alkanut näköjään joko reilu viikko tai pari päivää sit... en ole ihan varma oliko se 27+ vai 28+ viikolta kun laskettiin?)
 
Sartsa83
bubunen juu, ei todellakaan mitään ihania tuntemuksia! :whistle: Soitin neuvolaan niin neuvolatäti sano että kuulostaa ainakin lihasperäseltä, mutta mukana on saattanu olla supistelua. Minä tolvana vaan en tajunnu laskea niitä välejä kun välillä tuntu helpottavan ja sit se palas takasin.. kun neuvolatäti sano mulle et kun supistus kestää yhtäjaksosesti sen puoli minuuttia ja suppareitten välit on sen 5-10minuuttia niin sitten voi käydä synnärillä tarkistuttaa kohdunsuun tilanteen (kun näillä viikoilla mennään). Mut muuten ei oo hätää. Ja kerto vinkkinä et kun tommonen lihaskipu yllättää niin koittaa oikoa itteään niin senkin pitäs rentouttaa sen lihasjännityksen.. noita lihashommia on nyt ollutkin sitten maanantaista lähtien.. ja tänään ollu tooosi kipeenä. :ashamed: Et toivon vaikken toivokaan ettei sinne äidille tarttis mennä, kun en pysty olemaan avuksi. Kyllähän mun mies mielellään mun äitiä auttaa, mutta kun haluisin itekin olla äidin apuna. Inhottaa tämmönen et joutuu oikeasti nyt ottamaan iisisti, kun tottunu siihen että jos vähän kolottaa, sitten saa kolottaa ja silti vaan mennään. Parempi vaan nyt kiltisti ajatella omaa ja pähkiksen turvallisuutta ja hyvinvointia. Toivon siis lujasti että äiti sais vaikka jo tälle päivää apua sieltä kotisairaanhoidosta. Mut me sit vaikka käydään siellä vielä tänään pesemässä sille pyykkiä ja ollaan siellä iltaan saakka ja tehdään vaikka sille valmiiksi vähän voileipiä ja ladataan kahvinkeitin ettei sen aamulla sitten tarvi niitä alkaa tekemään. Mut katsotaan nyt.. tosi inhottava tilanne siinä mielessä kun joutuu miettiin vaihtoehtoja kun ite ei kaikkeen pysty.

Lipastosta.. hmm.. mikähän se merkki oli mitä me mietittiin.. no, me katteltiin netistä kyllä monia ja mies puheli että katotaan sitten tarkemmin paikan päällä, mikä niistä olis hyvä, kun niitten ominaisuudetkin vaihtelee.. tosi moni kun on semmosia hepposia ja heiluvat ja hajoavat käsiin mut toiset on sitten tosi hyvälaatusia ja tukevia.

Meijän äidillä oli kans verenmyrkytys mahassa... noi on niin kamalia! Onneksi isäsikin saa hyvää hoitoa ja alkaa toipumaan. :heart: Oi, ihana kuulla että kissan tassutkin alkaa jo paraneen ja HYVÄ että säkin oot saanu nyt nukuttua pitkästä aikaa!!! :hug: :heart: Jospa se stressitaso tosiaan siitä laskisi pikku hiljaa pois. Toivotaan näin. :heart:

Siis mulla oli vain hivenen pehmennyt mutta puolittain vielä kova kohdunkaula. Eli lääkäri ei sen kummempia ohjeita antanut. Tiedän sen itekin että pitää nyt rauhottua muutenkin kun näitä kipuiluja alkanu tuleen. Juu, jos mulla ois ollu lääkärille mentäessä supisteluja tai niitä ois jo tullut jonkin aikaa, niin voi olla et siinä vaiheessa oisin saanu lepo ohjeita, mutta nyt ei tosiaan sanonut siihen mitään muuta kuin että "se on normaalia näillä viikoilla että se on hivenen pehmennyt mutta ei vielä täysin pehmeä".

Heh, juu eipä sillä väliä missä sitä makaa. :) Mielelläni mä makaisin vaikka äidinkin luona mutta siellä ei ole oikein paikkaa missä maata kun äidillä on pieni kaksio ja semmonen kova vuodesohva. Nyt raskaana ihan tappo ja sängystä taas ei näe telkkaria ja muut istuisivat olohuoneessa... vaikeeta.

31+1 :heart:
 
heippis!!

neulainen joo kuule tutulta kuulostaa tuo vuoto, ollut mullakin! ei varmaan sun tilannetta helpota, mutta ajattelin vaan kertoo (muiden lisäksi) että se on ihan normaalia joillekin ja useinmiten vaaratonta, mutta jos sitä nyt alkaa litratolkulla tulla, niin sitten voi huolestua... toivotaan että kaikki on hyvin! ja tuosta sydänäänien kuuntelusta, neuvolassa tekevät sitä ja on tosi nopee juttu, mutta kannattaa muistaa, että useinkaan ne ei kuulu vielä alle 10 viikon, meidän neuvolassa eivät edes kuuntele ennen sitä. joillain kuuluu jo 8 viikolla, joillain vasta 13 viikolla. se niin riippuu. mutta hyvä että menet ultraan, siellä ainakin todellinen tilanne selviää! ja kuten huomaat, niin on meilläkin vielä ihan tuoreessa muistissa tuo alkuraskaus... ;) tsemppiä!! :hug:

bubunen ihanaa, että kaikki oli noin hienosti ultrassa!!! :heart: ja tosi mahtavaa, että isasikin on alkanut parantua... kyllä ne asiat siitä järjestyvät! =) ja sulla on kyllä sosiaalinenkin tilanne kohdillaan, jos noin moni ystävä on nyt samaan aikaan lomalla kun sä! toisin on mulla... :/ mutta joo, oon nyt vähän alkanut tottumaat tähän oleskeluun, mutta kyllä silti tekee välillä tiukkaa saada päivät kulumaan. etenkin kun koko ajan kantautuu tuolta ä-polilta "huonoja" uutisia, niin liikaa pohtii ja miettii niitä ja niiden aiheuttamia tunteita. melkosta vuoristorataa tässä mennään...mutta tosiaan ei enää montaa viikkoo, jos kaikki menee niin kuin eilen suunniteltiin. niin jo vähän toivonkin. ;) pääsis aloittamaan jo sen vauva-arjen, ja pääsis tästä valtavasta pötsistä eroon!! :LOL:

34+3 :heart: :heart: :heart:
 
Neuvolakuulumisia:

Rv: 36+1
Paino: 59.2, taas laskenut.. No ei kai se mitään haittaa kun ei siitä mitään ainakaan sanottu. Ja kun mulla yhessä vaiheessa tuo paino nousi niin kovaa vauhtia niin varmaan nyt sitten tasaantuu. Kotivaaka näyttänyt nyt pitkään yli 60kg, mutta nyt oli tuon verran.
Turvotus: +
RR: 121/86
Pissa: Ok
Hb: 122, jes! Raudat siis on tehonnu :)
Sf: 33cm
Tarjonta: RT
Syke: 130+
Liikkeet: ++

Kaikki oli siis hyvin. Mulla vaan on nyt jo jonkin aikaa tullut semmosia ihmeellisiä hengenahdistus kohtauksia, ettei ilma kulje melkeen ollenkaan. Ja sit iskee kauhea paniikki kun ei saa happea ja pistää ihan tärisyttämään se semmonen. Ja mulla tuli just siinä neuvolassa ollessa semmonen kohtaus taas, mikä oli toisaalta ihan hyvä, koska muuten olis varmaan taas jäänyt kysymättä koko asiasta. Ja mulle sitten sanottiin, että se johtuu vain siitä kun vauvan peppu on tuolla niin ylhäällä nyt niin se painaa kehkoja ja kaikki elimiä jolloin sitten voi tulla tollasia ahdistuksia. Ne menee aina nopeaan ohi, mutta on aika inhottavia... Sanoi vain, että täytyy yrittää hengitellä ihan rauhassa yms. sitten kun semmonen tulee. Ja pitää mielenrauha eikä panikoida :D

Ja nyt sitten se laittoi mulle lähetteen kättärille synnytystapa-arvioon. Ensi viikolla ne varmaan soittaa mulle ajan sieltä. Pelottaa :/ Toivottavasti kaikki on sit ok sillä lailla, että pystyy normaalisti synnyttämään. Mä en halua mitään leikkausta :eek:

bubunen Kiitos! :heart: Olipas lohduttava teksti :) Ja on totta, että vaikka kuinka tätä lasta rakastaa niin silti ei vaan tää raskaana oleminen tunnu niin kivalta aina.. On tietty niitäkin päiviä olemassa jolloin on ihan hyvä olo ja kaikki tuntuu menevän ihan hyvin, mutta enemmän kyllä noita ikävempiä päiviä.. Onneks tää ei enää kauaa kestä ja saa sitten sen kauan odotetun lapsen tänne maankamaralle ;)

Hieno juttu että kaikki oli noin hyvin ultrassa :heart: Ja että kohdunsuullakin kaikki on hyvin. Ja hyvä että sun isän toipuminen on lähtenyt käyntiin! :hug:

Sartsa On tosiaan aika mennyt kauhean nopeasti! Jännä juttu :D

Niin, tuosta supistelusta, voihan tosiaan olla että siinä on ollut joku lihaspistos myös. Kun eihän noiden supistusten noin kauaa kuulukaan yhdellä kertaa kestää. Mulla oli joskus aikaisemmin semmosia lihaspistoksia, tai siis luulen niiden olleen jotain sellasia, jotka olis ihan hyvin voinut sekottaa supistuksiksi.. Tuossa alamahan/selän alueella. Ehkä sullakin niitä samoja sit ollut. Mutta toivotaan ettei tule sellasia enää :hug:

Kiva että sun äiti pääsi nyt kotiin :hug: Ja toivotaan että tästä eteen päin menee sitten paremmin :heart:

Omaa napaa vielä vähän. Meijän neiti mun mahassa on taas kasvanut iha hirveesti! Sen on nyt oikeen voinut tuntea melkeimpä.. Huomaa tosta, kun sitä liikuttelee mahan läpi että on jo aika painava. Ja liikkeet voimistuu vaan joka päivä.. :heart: Nyt sen hikkakin tuntuu jo kauheen "kovalta" :D Neuvolassa sen asento oli semmonen, että selkä on vasemmalla puolella, kuten oli viimeksikin, ja oikeella puolella oli kuulemma pikkusia jalkoja :) :heart:
Niin, ja mulle on tullut toi raskausviiva mahaan nyt. En muista miksikä sitä kutsuttiin.. Ensin tuli tohon navan alapuolelle, ja nyt alkanut tulemaan tohon yläpuolellekin. Mutta sen on kyllä tosi haalea vielä.

36+1 :heart:
 
niin se vika kymppi poksahtelee mullakin. se olis 7-12 viikkoa jäljellä jos kaikki sujuu loppuun asti hyvin. pitäis olla sitten se oma nyytti kainalossa. siitä eteenpäin min ja miehen pitää ottaa vastuu jostain pienestä ja avuttomasta. hui :eek: musta tulee äiti :inlove: ei sitä osaa niinkään ajatella edelleenkään että meille tulee vauva. ehkä siinä kohtaa kun toinen nostetaan rinnan päälle iskee et tää on mun oma lapsonen. sinne asti saa tottakai epäillä.
 
Sartsa83
jendde hyvältähän neuvolassa taas näytti. :) Uuuh, mimmosia hengenahdistuksia. :( Ei varmastikaan kivoja. Mullekin selvis noi lihaspistojen syyt.. tai en tiiä onks se just syy, mutta sillon se aina tulee kun jätkä punkee itteään pihalle tuolta mahasta mahan oikealta sivulta. Siinä kohdalla missä jätkä tunkee itteään ulos, tuntuu se lihaspistos eniten. Ja samalla myös koko maha menee ihan kovaks. Tänään onneks jäbä antanu äiteen rauhassa touhottaa.. :D

Omaa. Käytiin nimittäin Tampereen Ikeassa tänään ja saatiin mukaan sieltä 3 MALM-merkkistä lipastoa. Yks on semmonen korkee kaponen pääosin pikkusen vaatteille ja tarvikkeille ja tulee pinnasändyn toiseen päätyyn. Sitten kaks semmosta matalempaa, samanlaista tulee rinnakkain yhelle pitkälle seinälle, josta pinnasängyn puoleiseen tulee sitten kans pikkusen vaatteita ja toiseen tulee liinavaatteita yms. Ja sitten ens kuussa tai vähä myöhemmin hommataan vielä semmonen kaappi missä ois tilaa ripustaa vaatteita ja sit siinä ois kuitenkin laatikkotilaakin. Yhteensä noihin meni 270e. Ei hirveen paha. Sit ostin omalla rahalla viel kaks valkosta mattoo. Kauhee tarve saada meijän makkarista tummaruskee-lumenvalkonen. Viel pitäs löytää verhot tonne... nyt oon sitten pessy taas lisää pikkuselle vaatteita että saan kaikki pienet ja mitä tarvitsee lähi kuukausina syntymän jälkeen ja saan ne sitten viikattua noihin lipastoihin.

Kauhee.. nyt iski ihan hirvee päänsärky yhtäkkiä. Tarvii koittaa syödä jotain.. jää nyt vähän kesken tää kommentointi.. anteeks...

31+2 :heart:
 
Sartsa Noniin, nyt sitten selvis sulle niiden pistojen syy. Mä voin oikeastaan kuvitella, että minkälaisia ne sulla on ollut. Kun mullakin välillä tuntuu tosi ikävältä kun vauva puskee itteään ulospäin tuolta mahan sivulta, ja siihen syssyyn saattaa tulla kivuton supistus. Ei varmaan kuitenkaan mulla niin pahoja nuo, kun mitä sulla oli. Mutta voin ehkä melkein tietää mistä kysymys ;) Hyvä kuitenkin että tänään oot saanu olla rauhassa kivuilta :heart:

Voi kun kuulostaa mukavalta ikea-reissulta :) Noi malm lipastot on tosi kivoja, itekkin oon sellasta miettinyt mutta nyt tänne asuntoon ei kyllä oikeen mihkään enää mahdu :D Mulla oli ennen sellanen malm-lipaston näköinen lipasto, mutta se oli vaan se halvempi versio siitä. Olisko ollut joku kullen-merkkinen. Mutta eipä oo enää.. Ei kyllä kuitenkaan paha hinta 3:sta lipastosta teillä ollut! Ikeaan sais kyllä menemään niiiiiiin paljon rahaa ettei tosikaan jos vaan olis varaa! :D

Koitahan saada päänsärky pois! :hug:
 
Sartsa83
jendde no nuo sun supparit on olleet taatusti ihan kamalia! Että kyllä mä silti luulen että mun pistot on jääneet kakkosiksi noissa. :) No juu, jätkä tosiaan anto mun touhottaa mutta ei antanu sit yöllä nukkua. :kieh: Nukahdin vasta joskus puol neljän neljän aikaan. Enkä sit pystyny nukkuun puolta yhtätoista pidempään. Jos tänään onnistuis vähä paremmin taas. Eilinen menikin vähä silleen et meni vähän pieleen mun nukkumisjärjestelyt ja menin vasta nukkumaankin ennen kahta.. normisti siis noin yhden, vähän yhden jälkeen alkanu unten maille ja useasti nukahtanukin tosi nopeesti. Et siinä mielessä oma vika. :p

Juu, noi on kyl ihania.. me nähtiin kans niitä kulleneita siellä, mutta se ei oikeen sopinu meille kun se oli kuitenkin syvyydeltään eri mittanen kun tarvittiin.. joten otettiin siks malm. :) Juu, eikä silti ollu paha KOLMESTA lipastosta. ;) Heh.. mä oisin saanu sieltä NIIIIIIIIIIIN paljon mukaani, mut onneks lompakko esti aikeet. :p

Kiitos.. päänsärky sit katos joskus yöllä. Ostin tänää lisää panadolia apteekista, niin ei tarvi kärsiä päänsärystä. :)

Sartsa ja pähkis 31+3 :heart:

ps. Äitee voi vaan paremmin ja paremmin.. toipuminen on lähteny tosissaan käyntiin kun pääs kotiin. Tosin, aikoo silti ottaa kotisairaanhoitajan ja siihen kauppapalvelun ja sillon tällön ateriapalvelun että tuodaan lämmin ateria kotiin saakka. Sanoin vaan äiteelle että ne maksaa niin hitosti että kyllä sä jo nyt pystyisit tekemään itekin ruokaa kun voit istua siinä hellan vieressä samalla kun teet. :) Niin mäkin tein tänään kun tein kanasalaattia. Toi keittiössä seisominen alkaa oleen ihan tuskaa, enkä tiiä miks! Kai se jotenkin sit selkään ottaa kun siinä tönöttää, samoin kun pyykkejä laittaa kuivumaan. :D Ihme homma. :LOL:
 
Sartsa Juu olihan ne mun supparit aika kamalia, mutta on suakin varmasti sattunut paljon! En tiiä voiko kipuja sillä tavalla edes vertailla kun ihmiset kestää sen kivun niin erilailla jokainen.. Mä olen kyllä ainakin niin kipuherkkä etten kestä pienintäkään kolotusta! :LOL:

Juu ne kullenit on aika sellasia rimpuloita.. Meni mulla käytössä rikkikin.. Eli siinä mielessä se malm on varmaan paljon parempi :D

Tosi hyvä juttu että sun äiti voi jo paremmin! :heart: :hug:

36+4 :heart:
 
Sartsa83
jendde välillä on täälläkin ton kivun kanssa ihan sama juttu.. sit kun alkaa mennä itellä hermo, niin sitten sitä puree hammasta yhteen ja antaa kivun olla. :p

No ainakin tolleen nyt hetken käytettyäni tuo malm tuntuu vähä jämäkämmältä mitä kokeilin siellä kaupassa sitä kullenia.. ja jos oot saanu sen käytössä rikkikin, niin.... :D

Mua hei alko nyt huolestuttaan.. tiedän että hiljasempia päiviä tulee mahassakin, mutta kun söin tossa nyt pari tommosta suklaata, niin jätkä ei siltikään riehu.. :eek: Täytyy kokeilla vielä yhtä kikkaa et jos se vaikka siitä alkais taas jutella äidille... voihan se olla tosiaan että tänään on enempi lepopäivä ja nukutaan enempi, mutta kun.... äh, oon tottunu jo siihen että jätkä temuaa lähes 24/7 tuolla.. varmaan unissaankin välillä kun on päiviä kun oon aatellu että nukkuukohan se toinen ollenkaan. Tuskin siis mitään huolenaihetta on, mutta... yhyy!! Mua ärsyttää tämmönen!! :'(

Sartsa ja pähkis 31+5 :heart:
 
Sartsa Nimenomaan noin tuon kivun kanssa :D

Joo, se on hyvin mahdollista että se malm on paljon jämäkämpi. Ja varmaan paljon parempikin. Mun oli pakko tyytyä silloin joskus kulleniin kun se oli se halvempi versio :LOL: Ja halvempi oli ilmeisesti laadultakin :D

Voooih.. Ei sun tommosesta tarvi olla huolissas. Mullakin on silleen, että kun niitä hiljaisia päiviä tulee niin vähän, niin sit kun semmonen tulee niin sit on ihan hirvee paniikki päällä. Sillon yhessä vaiheessa tässä lähiaikoina mulla oli 2-3 päivää tosi hiljaista mahassa. Mutta sit se taas normalisoitui. Ja voin sanoa senkin, että välillä vaikka kuinka söis ja jois paljon makeeta, niin todellakaan aina se ei saa mitään menoa aikaseksi tuolla mahassa.. Joten on varmasti ihan normaalia ja kaikki hyvin siellä sun masussa! :hug: Mutta ymmärrän kyllä noi kaikki huolehtimiset yms. panikoinnit hyvin!! :D Koita nyt vaan pitää mielenrauha!

Mulla alkaa tuska painaa! En jaksa enää odottaa! Tänä aamuna tuli kauheesti supistuksia varmaan tunnin verran. Kerran heräsin yön aikanakin puuskuttamaan niitä.. Mut sit ne loppu. Höh. Mä olisin voinut vaikka synnyttääkin tänään :D Noh, ihan hyvä se toisaalta on neidin pysyä vielä viikko pari tuolla. Niin saa itekkin vielä vähän aikaa tähän. Vaikka toisaalta on kokoajan hirveä tuli perseellä kun haluais jo tän syntyvän!!! Ens keskiviikkona ollaan sitten täysiaikaisia ja sit vaan ihmettelemään koskaa tää haluaa tulla.. ;) Mutta sen sanon etten kestä jos menee yhtään yliajalle!! Mulle sopis oikeen mainiosti jos joskus 37-38 viikolla syntyis, ja nyt pysyis hetken tälläset viileet ilmat niin pääsis helpolla! Yks tällänen toive toteutettavaksi siis, kiitos :LOL: Tossa kun oli se yks hellejakso, niin se oli aivan yhtä helvettiä eikä ees ulos pystyny kuvitellakaan menevänsä! Huh! Nyt on ollut onneks vähän otollisemmat säät tälläselle mammutille. Olo alkaa jo muutenkin olla aika hirveä, kolottaa, supistaa, oikeastaan koko ajan sattuu jonnekin, vauvan pää jo niin alhaalla ettei edes sukkia saa jalkaan, saati housuja otettua pois, käveleminen sattuu, yöllä heräillä vessaan miljoonasti, suonenvedot, yms. muut krampit ja turvotukset. Selkä niin kipeenä ettei tosikaan, ja yks mikä ehkä eniten ärsyttää on tämä hirvee hikoilu!!! Perkule kun vaikka kuinka tunkis mitä dödöjä niin silti puskee kamala hien haju ja hirveet hikiläikät paitaan vaikka mitään ei edes tee! Pelkkä paikallaan istuminen siis näköjään on liian rankkaa.. :D Prkl! :kieh: On tää sitten rankkaa.. Ja pyydän anteeksi tästä valituksesta... Tuntuu vaa välillä ettei enää nuppi kestä :headwall: :D
 

Yhteistyössä