~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Pikainen päivitys: mulle tuli tänään pakettikortti postista, äitiyspakkaus on vihdoinkin saapunut! :D Vastahan sitä 1,5 kuukautta on odoteltukin. Mutta ihanaaa, ihanaa, ihanaa!

Sartsa :hug: äitisi takia. Hyvä, että tila on vakaa ja äitisi pääsee pian kotiin.
 
neuvolakuulumiset rv 23+2:
Painoa 500g/vk tahtia tullut
turvotus +/-
RR 127/81
Pissa puhdas
SF-mitta 23 cm
syke 140
liikkeet ++

Eli eka SF meni yläkäyrälle ja kaikki on kunnossa. Saatiin lappusia ja lippusia Kelaan lähetettäväksi ja kyselykaavaketta TYKSiä varten. Ja synnytys/perhevalmennukseen voisi myös osallistua. Ja sokerirasituslähete saatiin myös. Nyt voisin olla ahkera ja tilata ajan sinne valmiiksi sopivalle paikalle.

Ens kerralla onkin sitten lekuri sörkkimässä.

Terp ja pikkuriikkinen 23+2
 
siili ihanaa, nyt se pakkaus vihdoin ja viimein tuli!!! :D :heart: mitäs muuta kuuluu? mikä on vointi? eihän sulla kai ollu enää montaa työpäivää...vai ootko jo lomalla? ku ei muista! :p

sartsa :hug: :hug: :hug:

terp hyvältä kuulostaa sun neuvolakäynnin tulokset! hyvin samanlaiselta kuin mulla silloin, sf-mitta meni heti kanssa yläkäyrälle... ;)

ON: lyhyesti ja ytimekkäästi...insuliinit haettu ja otettu käyttöön. :ashamed: vituttaa.
 
Sartsa83
terp hienoja uutisia neuvolasta!!! Säkin jo noin pitkällä! Wau! :hug: :heart:

bambina :hug: :hug: :hug: voi perse. :(

ON: Mun rakas kummipoika 1,5v lähti tänään käveleen yks kaks oikein urakalla. Muutamia yksittäisiä askelia on kengät jalassa kotipihassa suostunu ottaan mut hirvee huuto kun joku menny vähän kauemmas. Nyt oltiin paloasemalla (vapaapalokunta) katselemassa junnureenejä, kun mun mies ja kummipojan isä eli mieheni veli ovat kouluttajina nuoriso-osastossa. Siellä meitin pikkuherra sitten päätti ottaa ja lähteä käveleen, ilman kenkiä, sukkahoususiltaan. Ainakin 20min käveli ja seisoskeli yhtäsoittoa. :heart: Kyllä nyt on hirmu ylpeä ole tuosta pienestä miehestä. :heart:

*muoks* niin tosiaan äiti joutu sitten jäämään vähän pidemmäks aikaa sairaalaan... piti tänään päästä, niin oli aamulla ennen lääkärin tuloa tuupertunu vessaan käydessään siellä. :/ Oli verenpaineet ollu ihan sekasin ja kuivuuttakin oli ilmenny, joten äiti pistettiin nesteytykseen ja sai jotain verenpainelääkettä suoraan suoneen. Kuulemma vielä ainakin huomiseen siellä ja luultavasti ehkä torstaihin saakka.
 
neuvolassa käyty...kaikki hyvin, pissa puhdas, syke ok, verenpaineet 111/74, hb 116, turvotus +, vauva edelleen rt. ainoa masentava asia oli taas tuo sf-mitta, joka edelleen huitelee siellä yläkäyrillä, oli nyt 32,5. :ashamed: mutta et periaatteessa kaikki ok.

33+3 :heart: :heart: :heart:
 
Mulla kans sen verran pikainen päivitys, että kävin just neuvolassa HB-kontrollissa kun se oli viimes vaan 104 ja se oli nyt parissa viikossa hienosti noussut ja oli nyt 123! Eli syön nyt sit tuplarautaa kuitenkin vielä seuraavaan lääkäriin. Ja odotellessa kävin puntarillakin eikä ollut tullut tuon kahden viikon aikana grammaakaan lisää painoa :D Viimes oli tullut se reilu 400g/viikko. Tai no saatto ehkä vähän olla tullut kun ei ollut farkkuja vaan legginssit jalassa :)


Hassu sattuma kun kuulin tuossa pari päivää sitten ex-anopilta että mun exälle tulee kans vauva niin ne tuli just enne mua sieltä samalta terveydenhoitajalta millä itse käyn ja en oo nähnyt varmaan puoleen vuoteen sitä missään :)) Pitihän tuota laitella sitten onnittelut sillekin naamakirjan kautta :)
 
Sartsa83
bambina mä oon sua kolmisen viikkoo jäljessä ja mulla sf-mitta huitelee jo varmaan tuolla 33cm hujakoilla.. mut mulla tuo kohtu on eessä, et voi johtua siitäkin. Tai sit lapsivettä on vaan niin paljon. Kaikki on niin mahdollista.. kuten äidinkin tilanteen kohdalla..

Mutta hyvältä noi sun arvot muuten näytti. :hug: :heart:

lauru sielläki näköjään kaikki kunnossa. Hyvä. Olipas aika veikee sattuma kyllä.

ON: Äidin tila tosiaan senkun huononee... en mä jaksa ees enää kertoa siitä, kun nyt vaan eletään päivä kerrallaan ja toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Ei tässä muutakaan voi. Huomenna taas katsomaan äitiä.

Sartsa ja pähkis 30+1 :heart:
 
voi ei sartsa!!! :hug: :hug: Mäkin olen sitä mieltä, että itse me omat perheemme rakennetaan, ja perheeseen kuuluu ne, joita me siihen halutaan. Jos sun biologinen isä ei halua olla teidän kanssa tekemisissä, niin onneksi sulla on kuitenkin sun mies. Ja ihan varmasti löytyy muitakin "pappoja", jos vain sellaisia haluaa. Suuret halit kulta, ei ole reilua että joudut kestämään noin paljon! :heart:

Itse olen enemmän viihtynyt tuolla odottajien puolella, kun raskaus on vielä niin alussa, teillä kaikilla lähenee jo synnytys :ashamed: Pakko oli tulla kuitenkin kertomaan, että mulla oli tänään eka neuvola! Oli todella hyvä käynti, saatiin helistimen dvd, vau.fi odottajan kirja ja sit se meille tulee vauva-opus. Riittää luettavaa :D

Aurinkoisia päiviä teille kaikille! :heart:
 
neulanen kiva kuulla sustakin!!! :D oon jo miettinyt, että mihin hävisit... :p mutta ymmärrettävää, että viihtyy siellä, missä muut ovat suunnilleen samassa tilanteessa. koskas sulla nyt on sitten LA? meinaatko mennä varhaisultraan? miten on muuten alkuodotus mennyt, ja joko mies on kotiutunut ja päässyt myös nauttimaan alkuraskaudesta?? :heart: :heart:
 
Siili Noniin! Vihdoin se pakkaus sieltä tuli! :)

Sartsa Voi ei.. Koita jaksaa :heart: Tuhannesti voimahaleja nyt sulle äitisi takia... :hug: :hug:

Mutta ihana juttu että kummipoika on lähetenyt kävelemään :heart:
Niin ja onnittelut eilisestä kolmenkympin poksumisesta :heart: Niin se aika rientää.. ;)

neulainen Voi kun mukava kuulla että oli kiva neuvolakäynti :) Muistan itsellä vielä kuinka jännä se eka käynti olikaan. Heh :)

Omaa. Täällä alkoi nyt loppurutistus remontista. Pakko se on nyt vaan alottaa taas kun ties milloin tää syntyy.. Inhottava homma vaan, kun tapettien alla, jotka ensin täytyy ensin kaikki repiä pois, on se seinä niin p*skassa kunnossa. Noh, enhän minä sitä joudu remontoimaan, mutta ottaa päähän lähinnä miehen puolesta :D Ja tietty se, että menee vaan pidemmän aikaa koko hommassa kun on niin paljon tehtävää... No, pikkuhiljaa. Saatiin me sentään äsken jo yli puolet tapeteista irti B)

Nyt oon huomannut taas paljon uusia juttuja mitä tapahtuu mussa.. Varmaan keho valmistelee synnytykseen, tai jotain.. Joka aamu klo. 5-6 herään kun tulee TODELLA kipeitä supistuksia, tai en tiedä mitä ovat, mutta menkkakipujen kaltaisia ja sattuvan ihan perkeleen paljon.. Saa naama rusinana kiemurella niin kauan kunnes helpottaa.. Kestää ehkä pari minuuttia vain, mutta.. No ei noita sitten päivän mittaan enää tulekaan. Pelkkiä kivuttomia supistuksia tulee ja paljon nyt taas, muttei kivuliaita lähes yhtään. Eipä se kyllä paljoa mitään haittaisi vaikka tyttö haluais nyt jo syntyä kun alkaa nää viikot olla jo pikkuhiljaa voiton puolella. Mutta olis silti hyvä vielä pysyä vaikka 2 viikkoa vielä mahassa, ja sit vois mun puolesta alkaa jo tulemaankin :p

Toissa päivänä mies innostui ostelemaan kaikkia vauvan juttuja.. Olin ihan ihmeissäni, hyvällä tavalla siis, kun se halusi ostaa vaippoja yms. juttuja :) Ostettiin sit maidonkorvikettakin valmiiksi. Ja semmonen nenän niistäjä, talkkia, puhdistuspyyhkeitä, vauvaöljyä, maidonkerääjät ja pikkusia vaippoja. Heh ;) Ja tätä ennen oltiin lastenkirppiksella kattomassa neidille vielä jotain pientä, ja jotain kivaa sieltä löytyikin.. Ostin semmosen paidan jossa lukee my mum rocks :) Oli niin suloinen.. Nyt alkaa olla melkein kaikki tavarat ja muut systeemit valmiina lasta varten.. Haluan kyllä vielä pinnasänkyyn sellasen mobilen ja sit jokin leikkimatto olis kiva hommata vielä, mutta ehtiihän nuo. Joo, ja nyt tuli niin paljon jo omaa napaa että pakko lopettaa tähän :LOL: :ashamed:

Ainiin poks 35+0 (meinas unohtua koko viikon vaihdos..)
 
bambina Mulla ois laskettuaika 26.1 ja varhaisultraan ajattelin mennä parin viikon sisällä. Meillä on sukujuhlat (mummon ja papan 50v hääpäivä) tulossa kahden viikon päästä, ja sitä ennen ajattelin käydä. En halua siellä vielä mitään paljastaa, mutta jos joku vaikka jotain arvaisikin, niin sitten olisi helpompaa sanoa jos tietää että kaikki on ok.

Nyt siis menossa 6+1, eli alussa olen. Pahoinvointia on, ja ihan kamala närästys varsinkin iltaisin. Mulla oli verenpaineet ja hb myös aika matalalla, joten ei ihmekään kun väsyttää koko ajan ihan pirusti. Olen joka päivä töissä ottanut torkut ruokatunnilla :D Teen vielä tosi fyysistä työtä, joten pitää huolehtia että saan tarpeeksi energiaa jostain.

Mies tosiaan palasi työreissusta maanantaina, ja nyt ollaan yhdessä lueskeltu kaikkia oppaita yms. Samoin meillä oli jo pieni kiista nimistä :LOL: Hajut terävöitynyt tosi paljon, äsken puhdistin kissojen hiekkikset ja se haju tuntuu leijuvan mun käsissä vieläkin. Samoin töissä bensan katku saa aikaan ihan hirveen olon, pää kipeytyy ja eilen meinasin oksentaa kun piti siivota kuollut lintu pois tieltä. Yök.

Täytyy kyllä sanoa, että mä jopa nautin näistä oireista ihan tosi paljon! :p Tietää ainakin, että kaikki on ok.
 
jendde toivotaan että saisitte pian remontin päätökseen. ihanan pitkällä jo oot. ei aikaakaan kun nyytti on sylissä.

ON
Neuvola/lääkärikuulumisia:

rv 28+5 (26+2)

Painonmuutos +782g (+296g)
Verenpaine 123/81
pissa puhdas
Hb 132 (viimeksi ei mitattu)
kohdunpohjankorkeus 27cm (26cm) eri mittaajat
syke 130 (140)
liikkeet ++

Kohdunsuu oli pehmentynyt, mutta vielä kiinni ja kohdunkaula täyspitkä. ilmeisesti hemmo on alkamassa suuntaamaan oikein päin. lääkäri epäili että hyyppä olis aikalailla pää alaspäin.

 
Sartsa83
neulainen onhan tuokin totta, mut kun haluis että oma biologinen isä HALUAIS olla lähellä... etenkin jos äidille vielä sattuu jotakin... :'( kiitos.. :hug:

Mä ymmärrän sua täysin että haluat olla tuolla odotuspuolella. Todellakin ymmärrettävää, vaikka kyllä me täällä keskustellaan sun kanssa yhtälailla tuosta alkutaipaleesta kuin muutenkin omasta vaiheesta.

Oi, tuo eka neuvola on aina yhtä kiva. :hug: :heart: Muistan sen iteki. Niin millos sulla oli se LA? :) ...aaa.. tuossahan se olikin. :D ... onnea hirmuisesti nyt tuohon alkuun. :heart: oot sen ansainnu!

jendde kiitos :hug: :heart:

ON: Lähdetään miehen kanssa asioille ja käymään kylässä kaveripariskunnalla ja sitten iltapäivällä äidin luokse sairaalaan viemään vähän tavaroita.... äiti onneks kuulosti pirteemmältä. :heart:

Sartsa ja pähkis 30+2 :heart:
 
neulainen Ai sullakin on tuota pahoinvointia. Mullakin oli alussa, alkoi melkein heti 4+ viikolla ja helpotti sitten vasta siellä 12rv.. Ei ollut kivaa, mutta muistan kans että itekin ajattelin, että nautin jollain tapaa niistä oireista kuitenkin! :D Nuo haju-jutut oli kans tuttuja mullekin.. Muistan, kun mun mielestä meidän keittiö haisi ihan kamalan pahalta alkuraskaudessa. En tosiaan tiedä mistä se johtui, mutta en esim. pystynyt siellä tiskaamaan, ja jos ruokaa piti hakea niin nenästä sai pidellä kiinni kun jokin siellä mun nenääni haisi :LOL: Mies ei vaan koskaan mitään hajuja haistanut siellä ja kummasti se munkin nenästä katosi raskauden edetessä. Heh :D

Muistathan kuitenkin olla varovainen noiden kissanheikkalaatikoiden kanssa, kun niissä on se vaara että kissojen ulosteesta voi saada sen jonkun bakteeritartunnan. Olikos se jokin toksoplasmoosi nimeltään.. Raskaana oleville tietääkseni aika vaarallinen.

Peiniminä Juu, kyllähän tämä remontii tästä pikkuhiljaa. Ja tosiaan, ei ole enää kauaa kun on nyytti sylissä.. Toisaalta aika pelottavaa, nyt kun se vaan kokoajan lähestyy :saint:

Onnea hyvistä neuvolakuulumisista! :flower:

Sartsa Hieno juttu että äitisi kuulosti jo pirteämmältä :hug: Muistathan että voit aina tänne puhua ja purkaa tuntoja jos jokin painaa mieltä.. Sulla kun noita vastoinkäymisiä näyttää riittävän.. Me täällä autetaan ja tuetaan aina :hug: :heart:

Omaa. Kitti-mestari ilmoittautuu. Mä olen kitannut tänään seiniä kuin viimeistä päivää.. Tai no, ainakin mun kärsivällisyydelleni ihan tarpeeksi :D Lattiasta kattoon kun niitä saa tasotella niin kyllä siinä muutaman otteeseen ehtii turhautua. Mutta ei se mitään, ainakin koko ajan ollaan lähempänä remontin valmistumista ;) Kohta taas jatkamaan..

Onkohan ihan normaalia että vauva ei liiku joinain päivinä niin paljoa kuin yleensä? Neiti on nyt eilen ja tänään ollut kummallisen hiljainen.. Ajattelin että kohta soitan jo neuvolaan tästä jos ei liikkeitä ala tulla enempää.. Olen mä kuullut siitä, että pitäis tehdä liikelaskentaa loppuraskaudessa, ja väh. 10 liikettä pitäisi päivän sisään tulla. Ja ne kyllä tulee, mutta.. Normaalisti on paljon vilkkaampi. Kyllä se siellä elossa ainakin on, kun sille tulee hikka 3-4 kertaa päivän aikana, joten siitä päätellen.. Tiedä sitten. Eiköhän ihan normaalia ole. Olen lukenut ja kuullut kyllä paljon niistä, että on ihan asiaan kuuluvaa että on hiljaisempiakin päiviä.. Hmmm. Silti vähän huolestuttaa :whistle:

Ps. Multa lähti taas paikka irti hampaasta. Voihan v*ttujen v*ttu. Just kun mä ajattelin saa taas ainakin sen vuoden olla hammaslääkäri-vapaa.. Just kun sai kaikki hampaat hoidettua kuntoon, niin sit taas täytyy joutua sinne piinapenkkiin!! :headwall: :headwall: Ja toisekseen, mä en kyllä nyt voi edes hammaslääkäriin mennä. Kun ei pysty selällään makaamaan puolta minuuttia pidempään. Joudun siis odottamaan tän kanssa siihen asti että on synnytetty.. Saa nähdä ehtiikö tälle tapahtua mitään siinä ajassa. Ei siihen kyllä nyt yhtään satu ja on ihan normaalin oloinen, inhottava terävä kuoppa vaan siinä hampaassa. Onneks ei sentään näkyvällä paikalla. Prkl. :kieh:

35+1 :heart:
 
Sartsa83
jendde kiitos... no äidin tila on kyllä niin hektinen. Vaikka olikin pirteämpi niin suolisto on nyt sitten syövän takia tukossa. :( Äiti joutunu siis vesipaastolle siksi aikaa että suolisto saadaan avattua (tukos siis liikkeelle, ei kirurgista toimenpidettä ) ja tietenkin tutkittua missä siellä on tukos. Sikäli siis vointi heikko, mutta henkisellä tasolla pirteämpi, kun rintakivut oltiin saatu aisoihin.

Se kun sä kultarakas touhuat, tekee myös sen, ettei neiti sitten ole niin vilkkaalla päällä, koska hän käyttää sen ajan nukkumiseen. :) Ja on normaalia että on hiljasempia ajanjaksoja. Samaltahan musta tuntuu jos jätkä on yhtäkkiä kovin hiljanen kun normaalisti koko päivän hirveä meno päällä. :)

No voihan perärööri. Ei auta ko mennä sinne piinapenkkiin mut uskon että ärsyttää!!! :/

 
äh, on muka aina niin paljon tekemistä kotona ettei ehdi kirjoittelemaan.. nopeasti vain nytkin kirjoittelen, ruoka odottaa.. :)

sartsa todella ikävä tuo sun äidin tilanne! :hug: voimia oikein kovasti sulle ja toivotaan että hänen vointinsa siitä taas paranee.

jendde meillä ainakin vauvalla on selkeästi sellaisia päiviä, että vauva on vähemmän aktiivinen ja olen käsittänyt että se on ihan normaalia. eihän me isotkaan ihmiset aina olla yhtä virkeitä! :D harmi, että paikka irtosi! :( toivottavasti sä nyt pärjäilet sen kanssa synnytykseen asti, hyvä ettei ainakaan vielä ole kipeä. ja sä kun vielä niin urheasti kävit huollattamassa hampaat alku-/keskiraskaudesta. höh! :hug:

bambina vointi on paljon parempi, väsyttää iltaisin vieläkin mutten ole samalla tavalla uupunut kuin silloin ennen saikkua. harjoitussupistuksiakaan ei ole ollut niin paljoa nyt! =)
ja enää kahdeksan työpäivää eli huominen, ensi viikko ja sitten seuraavasta viikosta ma-ti. ihanaa! :)
mites sun sairasloma, onko vielä yhtä tylsää? oikein suuret pahoittelut ja lohdutushalaukset, kun jouduit ottamaan insuliinit käyttöön. :hug: mutta edelleen, onnittelut siitä että kaikki on muuten aina neuvolassa ok!

missäs luuraa bubunen..?

ON: äitiyspakkaus on ihana! :heart: ja löydettiin se edellisvuosina ollut hymynaama-helistin kirppikseltä (0,20?), se oli kivaa koska surin ettei meidän vauva sitä saanut ä-pakkauksessa.

mukavaa pian alkavaa viikonloppua kaikille! :heart:
Siili & Känkkis 29+1
 
Siili H Mua kans harmitti että se helistin oli poistunut pakkauksesta kun se on kuitenkin ollut itelläkin vauvana. Mutta miehen täti oli tuonut sen lapsen vanhoja leluja miehen kotiin et jos halutaan niistä jotain vauvalle niin siellä oli sellainen helistin ja otettiin se heti sieltä meille kotiin! Muut sai jäädä sit oikeastaan mummolaleluiksi :) Siis mun äitiyspakkaus ei ole vielä tullut kun pitäisi joku päivä kiikuttaa eka noi paprut tuonne kelalle. Olin unohtanut niistä tilinumeron kun kävin siellä pyytämässä apua niiden täyttämiseen :)

Sartsa83 Sulla tuntuu olevan noita vastoinkäymisiä ihan koko ajan joten miljoonasti voimia ja tsemppiä sinne päin ja teidän äidille samalla että tilanne muuttuis paremmaksi.

jendde Ärsyttävää toi paikan lähteminen tosiaan varsinkin kun just ramppasit koko ajan huollattamassa hyvissä ajoin niitä hampaita ettei sitten tartte kun ei pysty enää maata tuolissa. Jospa se ei kipuilis niin voisit sitten vauvelin syntymän jälkeen vasta käydä sen paikkaamassa.

ON: Mulla on ärsyttävästi alkanut jotenkin sattua oikeaan kylkeen kun istuu. Tai siis oikeastaan se on varmaan toi kylkilihas mikä jostain syystä väsyy kun istuu niin töissäkin pitää välillä nousta seisoon että se vähän vertyy :( Ja se on tosiaan vain ihan toispuoleista :/
 
Ajattelin tulla ilmoittautumaan, että hengissä ollaan... Mulla on meneillään paskin viikko piiiiiitkiiiiiiiiiin aikoihin, enkä ole jaksanut kirjoitellakaan :ashamed: Ohjelmassa on ollut suurimuotoista perheriitaa (ei kylläkään mulla ja miehellä keskenään), isän heikompaa vointia ja siitä huolehtimista, läheisen ystävän keskenmeno, ahdistusta kissan palaneista tassuista (niitten hoitoon menee muuten parin tuntia päivästä vähintään), sata lääkärikäyntiä ja paljon supistuksia (kohdunkaula kiinni ja tiukka, et sinänsä kaikki ok edelleen). Oon ihan älyttömän huonotuulinen ja aika stressaantunut, ja tuntuu etten oo ehtinyt yhtään rauhoittua ja rentoutua tai edes olla kotona. Että semmoista, palailen kun tää tilanne vähän helpottaa ja kiire tasaantuu. Ja v**käyrä laskee.

Bubunen ja Vonkale 27+5 (kun kerran vuorokausikin vaihtui)

ps. Sartsa isot voimahalaukset :hug: :hug:
 
Sartsa Voi hitsi.. Toivotaan nyt että tilanne kääntyy parempaan päin! :hug: Hyvä kuitenkin että rintakivut on saatu pois.

Siili & Sartsa Eli varmaan on ihan normaalia että vauva on hiljasempi ollut. Kiitos! Helpotti kuulla että muillakin on näitä "hiljaisia päiviä" :) Ja nyt on iltaa kohden neiti taas virkistynyt ja kunnolla. Kovasti vääntää ja kääntää ja puskee ulos mahasta tuttuun tapaansa taas ;)

Ja tosiaan tuo hammaslääkäri.. Ei sille kuitenkaan mitää voi :headwall: Toiv. nyt vaan ettei ehdi pahentua tää hampaan tilanne tässä ajassa.

Ja kiva juttu Siili että tykkäät äitiyspakkauksesta ;) Ja kiva myös että ootte sen helistimenkin löytäneet.

lauru Voisko olla että tuo kylkikipu vain johtuu siitä kun kohtu siellä kasvaa ja tekee itteleen tilaa? Mulla myös vaikka mitä kipuja ja kolotuksia ollut tässä matkan varrella.. Ja jotenkin aina koitan järkeillä ne kohdunkasvamisen syyksi :LOL: Mutta, kyllä tuosta vois kuvitella että on jotain siitä johtuvaa.. Tai sitten siellä vain jokin lihan vähän huonosti.. Noh, toivottavasti kipu helpottaa!

Omaa. Kävin tänään moikkaamassa yhtä kaveria pitkästä aikaan, ei oltu nähty varmaan vuoteen. Olipas kiva kyllä nähdä. Ei ollut kyllä ihminen paljoa mihinkään muuttunut, mutta eipä se pääasia olenkaan, tietenkään :D Vaikka mä nyt olenkin, ainakin omasta mielestä, muuttunut tässä viimeisen vuoden aikana tosi paljon, nyt ainakin ulkomuodolta :LOL: Kun on tuota keskivartalo lihavuutta päässyt vähän sattuuneesta syystä kertymään..

Laitanpa taas tähän mahakuvan, kun kysyn nyt teidän mielipidettä; että onko tuo maha teidän mielestä laskeutunut? Kun mun silmiini se on. Ja on sen mukaista painetta/vihlontaa lantiossa, häpyluussa ollut nyt viime päivät. Ja musta tuo näyttää jotenkin pienemmältä nyt kuin yleensä, mutta eikös se yleensä laskeutumisen jälkeen näytäkin? Ja myös sf-mitta taitaa laskea sen jälkeen... :whistle:



Ja siis tänään otettu kuva rv35+1.
 
neulainen piti varoitella samasta mistä jenddekin, eli oopas nyt varovainen sen kissalaatikon kanssa, koska tosiaan siinä oli jotain sikiölle vaarallista!! pistä tästä lähin mies hoitamaan se homma... ;)

jendde sulla hyvin saman mallinen maha nyt kun mullakin, ja oon ite myös kyllä omasta mahastani sitä mieltä, että se olis vähän laskeutunut, niin kun mun mielestä toi sunkin masu... :D neuvolassa kysyin tuosta laskeutumisesta, niin ainakaan meidän vaavin pää ei ollut vielä siellä kuopissaan, koska liikkui, mutta musta kyllä maha on mennyt alaspäin! huoh, mä en jaksais enää ootella!!! :D :heart:

bubuselle paljon haleja!! :hug: :hug: :hug: mä taisin olla noilla samoilla viikoilla kun tuntu että kaikki v*tuttaa ja menee päin peetä!! mulla tosiaan mikään asia ei ehkä konkreettisesti niin tehnyt, mutta tuntui siltä eikä ollut hehkeydestä ja ihanasta odottamisesta tietoakaan! mutta mulla se helpotti kyllä siitä sitten, toivotaan että sullakin! :heart:

siili mahtavaa että löysitte helistimen!!! :D :heart: no eipä oo sullakaan enää montaa työpäivää jäljellä...ne ehkä jaksaa vaikka päällään seisten! tai pakkohan ei siis oo jos ei jaksa, mut..u know! :LOL:

sartsalle voimia ja jaksamista!! :hug: :hug:

ON: tänään oli diabeteslääkärin soittoaika ja vähän käytiin läpi tuota insuliinin käyttöä...on siinä vähän opettelemista! :eek: siis itse pistäminenhän on helppo juttu, mutta ne määrät jne. prkl. mutta taas täytyy ajatella, että se on vaan mun ja vauvan parhaaksi. ja vois sitä olla jotakin vakavampaakin. :ashamed: tiistaina sitten taas kontrolli ä-polilla. aion ehdottaa käynnistämistä... :/ muuten oon voinu hyvin, vaikka hb oli taas hieman laskenu 120 -> 116, mutta kun saa olla kotosalla, niin energiaakin tuntuu olevan ihan riittävästi päivän hommiin.
miehen äiti olis täyttänyt tänään 50v. :'( mutta nyt vauvelin toinen mummu on tuolla jossain suojelusenkelinä meidän pikkuiselle. näin jotenkin haluun ajatella, että jos ei ole täällä pitämässä huolta, niin ehkä sitten jossain kuitenkin... ja siis en oikeesti tosiaan ole mikään uskovainen! helpottaa vaan ehkä ajatella näin.
huomenna olis lakkiaiset ja häät... vkl menee sitten ainakin nopeesti! :D

joten ihanaa vkl:a kaikille!!! :wave:

33+5 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
lauru niinhän tuota tuntuu olevan... kiitos. Eiköhän tämä tästä taas. :hug:

Voi bubunen ikävä kuulla että sielläkin on kaikenlaista meneillään. Oon tosi pahoillani. :hug: Voimia kovasti sinne ja toivon että pian pääsisit lepäämään ja rauhoittumaan. Et voi kuitenkaan kantaa yksin koko taakkaa. Se ei ole sinun tehtäväsi. :hug:

jendde niinhän sitä sanotaankin, että sillon kun äiti liikkuu, vauva nukkuu masussa ja sillon kuin äiti pysähtyy, vauva aloittaa toiminnan. Meillä mennään jätkän kanssa käsi kädessä... melkein. Yöaikaan herraseni on nyt nukkunut mun kanssa ja päiväsaikaan vain muutaman kerran nukkunut. Muuten pitkin päivää todella todella aktiivinen. Liikkuu jopa vaikka itekin liikkuisin/seisoisin. :D

Kyllä tuo masu myös mun mielestä on laskeutunu. Aikasemmissa kuvissa se oli ylempänä.

bambina kiitoksia. :hug: sinne myös paljon jaksamista ja suuret osanotot vauvelin toisen mummun poismenon johdosta. Ikävää että miehesi äiti poistui keskuudestamme noin nuorena. :'( hirveitä tuommoset. Mutta nähtävästi on iloakin surun keskellä. Lakkiaiset ja häät... toivottavasti ainakin edes pieneksi hetkeksi pystytte irrottautumaan surun keskeltä. Se auttaa ainakin siksi aikaa.

Tsemppiä insuliinien kanssa. Ikäviä tuommoset mutta kuten iteki sanoit, niin sun ja vauvan parhaaksihan tuo on. Mullakin on käyny mielessä tuo käynnistäminen, mutta.. saa nyt nähdä omalla kohdallani mitä teen.

Omaa. Äidistä sen verran että äidin mahassa olikin verenmyrkytys ja suoli tukos. Johtuen siis myöskin syövästä, mutta siksi kivut oli mahassa niin kovia ja maha turposi. Nyt penisiliini ja antibiootti tiputuksessa kipulääkkeiden ohella. On saanut tänään kuitenkin vähän velliä ja kiisseliä että ihan ravinnotta ei ole joutunu olemaan. Myös suolta on koitettu huoltaa aika ajoin jotta tukos saataisiin pois sieltä. Just soitin äidille sairaalaan... äiti taas huononpana. :'(

Sartsa ja pähkis 30+3 :heart:
 
sartsa kiitos. kyllähän tästä miehen äidin kuolemasta on jo vuuuooosia aikaa, mutta tällaiset "tapahtumat" palauttavat kaiken taas mieleen... :'(

joten toivotaan, että teidän pikkuisen mummulle kävisi paljon paremmin ja olisi vielä monia vuosia elettävänä! vaikka välillä huonolta näyttääkin, niin pohjalla on käytävä, jotta tietää nousta ylöspäin! :hug: :heart:
 

Yhteistyössä