~The esikoisesta haaveilevien plussapino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa ihan tutulta kuulostaa täälläkin tuo välillä hiljaisempi meno vatsassa! Eiköhän Pähkinällä ole kaikki oikein hyvin :heart: Meilläkin täällä on yleensä tosi kova myllerrys ja meno käynnissä, ja sit kun joskus tulee päivä tai pari hiljaisempaa, niin kyl oon mäkin ollut huolestunut. Vaikka kuinka koittais ajatella, että se on normaalia. Mutta juuri sitähän se on, normaalia! Täytyyhän niitten vauveleiden joskus levätäkin :) Halit :hug: eiköhän kaikki ole oikein hyvin, ja Pähkinä sieltä aktivoidu taas ennen pitkää :heart:

Me muuten aiotaan ostaa myös sellainen Malm -lipasto Ikeasta vauvan huoneeseen... Heti kun mä voin kävellä sen verran, että selviän Ikean reissusta, niin mennään katsomaan. Tällä hetkellä kaikkea mun "pesänrakennusta" hillitsee nämä reippaat supistelut, etenkin nyt kun mulla on lääkärin käsky ottaa ne vakavasti. Mut kyllä mä sit vielä toivottavasti ehdin viimeistään viikon 34 jälkeen, sit kun ei ole enää niin väliä vaikka vauva syntyisikin...

Jendde pitkiä on kuulemma ne viimeiset viikot! Mulla ne tuntuu aika pitkiltä jo nyt... Et saa katsoa millaista valitusta multa kuuluu sit oikeesti viimeisinä viikkoina :D Että anna mennä vaan rauhassa, siksi täällä ollaan et voidaan jakaa ihania ja ei-niin-ihania tuntemuksia! Sitä paitsi mä uskon, että se on tosiaan biologista, että nainen alkaa haluta siitä kantamuksestaan eroon siinä vaiheessa, kun vauvan alkaa olla aikakin syntyä!

Palaan kohta, mies tarvii koneen välillä lainaan!
 
heips!!

bubunen joo kyllä kannattaa ottaa ihan tosissaan ne supistelut, kuitenkin viikkoja vielä sillee suht vähän..varmasti vauva selviäisjo (!) mutta kuitenkin parempi jos hetken vielä pysyy masussa! :)

me ollaan huomenna menossa käymään ikeassa, saas nähdä mitä jää haaviin! =) mitään suurta en haluu hankkia, kun just ollaan koko kevät tehty töitä että saadaan tähän pieneen kämppään tilaa vauvelille. kun toi omakotitalon rakentaminen alkaa vasta tuossa syksyllä... :p mutta tuskin sitä ikeasta selviää tyhjin käsin ulos! :D samalla pitäis pysähtyä ideaparkissa. eli shoppailuaaaa!!! kovastihan sitä on nyt myös mainostettu, että sopii hyvin tuohon loppuraskauden 3:n S:n joukkoon...siksihän minä, enhän mä muuten... ;)

musta nää päivät tuntuu että menee tosi hitaasti, mutta loppujen lopuksi ei oo yhtään tuntunut että viikot matelis...siis sekavaa. mä en ehkä ole vielä sisäistänyt että ollaan näin pitkällä ja varsinkin jos se käynnistys olis edessä! jotenkin vaan aina odotan sitä seuraavaa ä-poli käyntiä, siinä on ihan riittävästi odotettavaa, en oo vielä ajatellu koskaan sen pidemmälle. kuluu aikakin ehkä paremmin. mutta jos ei olis noita kontrolleja, niin sit varmaan sekois pää! kyllähän mulla sekoo nytkin, mutta vaan tuosta vauvan koko-asiasta ja tästä diabeteksesta. :headwall: :kieh: olo alkaa olla jo aika tukala, enkä malttais odottaa että nään tulokkaan!! toisaalta ei jaksais millään odottaa, ja toisaalta on tunne, että apua en oo yhtään valmis vielä, miten me selvitään, miltähän se näyttää, tuntuuko se hetki omalta... mitä tunteiden vuoristorataa!! :LOL:

noh, jäädään taas odottelemaan torstain ä-polia!!! :wave:


..niin, ja *POKS 35+0* :D :heart: :heart:

*muoks. mulla alkoi eilen virallinen äitiysloma!!!!! :D
 
Sartsa83
jendde noniin, sun toiveesi siis toteutettakoon ja tyttö syntyköön tasan kahden viikon päästä sunnuntaina. :D ;) :heart:

Hih, tuosta puuskuttelusta.. täälläki puuskutellaan, mutta nuo lihaspistot on välistä niin inhottavat et pistävät puuskuttaan. :p Ja alapään luut on ruvenneet aika hyvin kans kipuileen.. kävely on tuntunu pariin kertaan tuskalta. :LOL:

bubunen mulla on niin hirvee pesänrakennustarve et vaikka sattuu joka puolelle, en pysty oleen aloillani. :D ..mut toi on hyvä kun lääkäriltä on käsky niin pakko noudattaa sitä. Mut toi malm lipasto on kyllä hyvä! Joten hyvän ostopäätöksen teette. :)

bambina tsemppiä nyt vielä muutamiin viikkoihin... :hug: :heart: kyllä tuo loppuaikakin nopeasti menee... :hug: Mulla alkoi virallinen ä-loma eilen. ;) Kun siis otin tän sairaslomahomman takia sen aikaistetun ä-loman. 50 pvää laskettuun.

jendde ja bubunen kyse ei ollutkaan muusta kuin pojan ikävöinnistä isäänsä. :'( :D :heart: Heti kun mies tuli kotiin Pirkan pyöräilystä ja poika kuuli isin äänen, se alko potkimaan. :D .. ja vielä kun isi kosketti masua, niin poitsu intoutui heittelee itteään ympäriinsä. :heart: Vain ja siis ikävä teki sen ettei aamulla ja päivällä liikkunut juuri ollenkaan. Ja nyt meitin isi on sitten vielä yötä yhellä kaverilla Tampereella. Hänen perheensä on pohjosessa mummulassa kun ite joutuu paiskimaan töitä jussiin saakka niin meitin isi meni sinne seuraksi täksi yöksi.
 
No nih, jatkan vielä vähän juttua...

Bambina onnea äitiysloman virallisesta alkamisesta ja poksumisesta!!! :flower: Ja ajatella tosiaan, jos sulla käynnistetään niin eikös siihen ole 3 viikkoa? Aika huikeaa :) Hyvin se shoppailukin sinne niiden ässien joukkoon sopii... :D Mulla on ollut kaikki ässät tosi vähissä viime aikoina näiden supistelujen takia, mutta loppuraskaudessa täytyy sit ottaa menetetyt takas! Tsempit sinne äippäpolin kontrolliin, tule sit kertomaan miltä tilanne näyttää. Ja kyllä mä tosiaan otan nyt vakavasti, koska en todella halua että pikkuinen ihan vielä putkahtaa. Kasvakoon nyt vielä useamman viikon rauhassa, mieluiten!

Siili luinko fb:sta oikein, että sun loma alkaa ihan kohta? Ihanaa, vimpat päivät ja sit piiiiiiiiiiiiiitkä loma :heart: :heart: Tuu taas kertoilemaan kuulumisias kun ehdit, isot halaukset :hug:

Ai niin, ja Sartsalle piti vielä sanoa, että tosi hienoa et äitisi vointi kohenee! Ihana juttu, toivottavasti suunta on nyt kuntoutumaan päin :hug:

Omaa. Päädyin vielä toistamiseenkin Tyksin äitipolille viime viikon aikana, kun lähettivät mut perjantaina neuvolasta sinne tsekkaamaan ettei valuva nestemäinen vuoto ole lapsivettä. Ei ollut, vaan todella vetistä valkovuotoa. Nyt mulle taitais riittää kaikki kontrollit sun muut toistaiseksi, nyt voisin vaan taas keskittyä olemaan ja odottamaan. Huome tosin on taas neuvola, ne haluaa nyt oikein urakalla seurata mun kohdunkaulan tilannetta. Mutta sit jos siinä on kaikki hyvin, niin sit on kahden viikon väli ilman mitään kontrolleja... Toivottavasti!

Muuten tänne kuuluu paljon parempaa. Supistelut on ehkä vähän rauhoittunut, kun oon nyt toden teolla vaan ollut enkä tehnyt juurikaan mitään. Isä leikattiin perjantaina (jalka amputoitiin polveen asti, kun lääkärit uskovat että se on aiheuttanut näitä tulehduksia) ja toipuminen on lähtenyt tosi hienosti käyntiin. Verenmyrkytykseenkin näyttäisi löytyneen hetki oikea lääke, koska veri-, maksa-, munuais- ym. arvot on korjaantunut tosi hyvin.

Mä muuten liukastuin ja kaaduin/pyllähdin eilen saunassa! Onneksi jalka vaan lähti liukumaan alta pois, ja tipuin persuksilleni enkä kaatunut eteenpäin.. Ja toinen jalka meni koukkuun alle, joten pehmensi tömähdyksen. Mua ei sattunut yhtään, eikä jälkikäteenkään tullut mitään erikoisia tuntemuksia, joten oletan et siitä ei ollut mitään vahinkoa. Ja vauva on ainakin myllertänyt sen jälkeen koko ajan tosi paljon, et eiköhän hänellä ole kaikki hyvin. Mitä te luulette, ei kai tuollaisesta voi olla mitään haittaa kun kerran mitään tuntemuksiakaan ei tullut? Terp jos lukaisee, niin sunkin kommentti olis kiva kuulla?

Munkin sairasloma vaihtui lomiin torstaina! Eli nyt oon virallisesti poistunut lomille :) Ja seuraavan kuukauden aion töllöttää jalkapallon paljon tv:sta, nyt kun noi MM-kisat alkoi :)

Bubunen ja neitiVonkale Poks Poks 29+0
 
Sartsa83
bubunen kiitos.. juu, eiköhän se äiti siellä kuntoudu hyvään tahtiin. Ainakin henkisesti ja nähtävästi fyysisestikin aika virkeänä nyt ollut. En olekaan nyt pariin päivään äidille soittanutkaan, joten vois pirauttaa, että miten siellä taas jaksellaan.

Se on hyvä että ne seuraa.. ja kiva kuulla että vuoto olikin vetistä valkovuotoa. :) ite oon ihan tohkeissani siitä että on viikottain käyntejä neuvolaan. :p ... jotenki kivaa kun saa joka viikko tietää miten on tilanne kehittyny eteenpäin. Huomenna ois taas mullakin.

Hyvä että supistelut on rauhottunu ja kiva kuulla (vaikkakin jalka vietiin osittain) että isäsi on toipumaan päin. :heart: :hug:

En mä ainakaan jaksa uskoa että mitään haittaa on ollut tuommosesta pyllähtämisestä. Kun kerta ei suhun sattunut eikä sen jälkeen oo tullut mitään kipuja ja kun kerta tyttönenkin siellä myllertää ihan omana itsenään, niin varmasti kaikki paremmin kuin hyvin.

Hih, onnea kans lomalle siirtymisestä. ;) Niin ja poksumisesta! :hug:

Omaa. Täällä oli taas ihan hirvee yö viime yönä. Lonkat paukku ja alapään luut veny, päätä särki, oli jano ja nälkä koko ajan. Kun sitten vihdoin löysin itelleni asennon, jätkä päätti ettei äiti nuku. Lauloin kolme tuutulaulua, ennen kuin toinen rauhottu. Sen jälkeen jouduin vielä kerran nousemaan sängystä, mutta sitten nukahdin. Kello oli silloin jotain puol 4. Ennen kymmentä sit tuntu siltä että pakko nousta. Ja kun nousin ja menin suihkuun, alko lihaspistos. Niitä tulee nyt oikeen urakalla. Vatsalihakset on koetuksella ja venyvät jollon tota kipua tulee. Vaarallistahan tuo ei missään tapauksessa ole, mutta niin helkatin ikävältä se tuntuu ... kyllähän te nyt tiiätte kun ipanana ootte varmasti ruokailun jälkeen lähteneet riehumaan jotakin ja lihaspistos on yllättäny kyljestä. Joutuu välistä oikeen haukkomaan henkeään kun tuntuu niin ikävältä.

Muutenkin tuo liikkuminen alkanu tosiaan tuntuun vähän ikävämmältä... mutta ei nyt enää ihan hirveen montaa viikkoo ois tässä itelläkään. ;)

Sartsa ja pähkis 31+6 :heart:
 
Pikaisesti tulin semmosta kysymään niiltä jotka sai jo äitiysrahapäätöksen että onko se summa joka lukee päätöksessa että maksetaan niin se summa, josta on jo vähennetty verot vai vähennetäänkö ne vielä tuosta? Kun kävin Kelalta kattoon tänään niin siellä sivuilla näky maksettava summa mutta en onnistunut selvittään et onko se verojen jälkeen vai ennen...
 
Sartsa83
lauru siitä vielä vähennetään verot.. eli se on vain brutto mikä siinä näkyy. Sen mukaan mitä niitä maksetaan, vähennetään verot ja maksetaan. Kelan sivuilla mitä ite oon käyny kattoon, on erikseen vielä kohdat, joissa kävi ilmi että summa on papereissa se, mitä se on ennen verovähennyksiä. Sehän siinä vähän harmittikin kun summa oli ihan kiitettävä ennen veroja..
 
Pikaiset neuvolakuulumiset, tuun kommentoimaan toiste...

Neuvola 14.6. (24.5.)
Rv: 29+1 (26+1)
Hb: ei otettu, kone rikki... (ei otettu)
Pissa: puhdas (puhdas)
RR: 113/71 (124/72)
Paino: +300g/vko (+750g/vko)
Turvotus: - (+)
Sf-mitta: 26 (22)
Syke: +150 (+140)
Liikkeet: ++ (++)
Tarjonta: RT (RT)

Se neuvolaaika olikin sit "vaan" terveydenhoitajalle, eli kohdunkaulaa ei edes katsottu, vaikka luulin nimenomaan olevani kontrollikäynnillä sen tähden. Mut kontrolleja sinne sun tänne on ollut niin usein viime aikoina, et alan kait mennä jo sekaisin niistä. No, samapa tuo kun se kuitenkin juuri viime viikolla tsekattiin. Neuvolakuulumiset oli siis oikein hyviä :)

Hyvää yötä!

Bubunen ja neitiVonkale 29+2 (nyt kun Tiistain puolelle jo siirryttiin)
 
bubunen Jos et loukannut itseäsi, niin kaikki on hyvin. Lapsivesi suojaa vaavia kaikilta tömähdyksiltä, joten tuollaisessa kaatumisessa hän tuskin edes huomasi tömähdystä. Ja kun on vielä aktiivisesti liikkunutkin, niin voit olla varma, että kaikki on ok.

Nyt takaisin töiden pariin.

Terp ja pikkuriikkinen 25+2
 
Sartsa83
bubunen oi, miten mahtavia uutisia neuvolasta!!! Onnea muru!!! :hug: :heart:

Itse menossa tänään neuvolaan.. 12.30 ois aika. Sen jälkeen äitylille siivoileen miehen kanssa ja sieltä miehen kanssa Järvenpäähän hakeen syyläriä hänen veljensä mondeoon, et saavat joskus auton nippuunkin. Veljensä osti 500e:lla pari vuotta seisseen mondeon ja nyt korjauksiin ja osiin menny se 1000e vielä päälle. Eli 1500e:n auto on herralla tällä hetkellä.. huh.. auto on automaatti, 2 litranen ja vm. -95 (muistaakseni). Aikamoinen murheenkryyni ollu ja ed. omistaja vakuutti että kaikki on autossa kunnossa. Ollu pientä kädenvääntöö sit puolin ja toisin noilla asiaan tiimoilta.

Mut nyt tää jatkaa matkaansa.

Mukavaa päivää kaikille!!!! :heart:

Sartsa ja pähkis POKSISTA 32+0 :heart: :heart: :heart:
 
bubunen Tosiaan on pitkiä nämä viimeiset viikot! Mutta toisaalta taas uskon että nämäkin menee ihan hujauksessa. On tässä odoteltu jo viimeiset 9kk niin kai sitä nyt vielä muutaman viikon kestää, vaikka piinaavaa onkin! :)

Hyvä että supistelut sentään vähän rauhoittunut! Ja toivotaan että pysyykin poissa vielä hetkisen. Ja että saisit nyt rauhassa vaan keskittyä olemiseen ja odottamiseen kun lomillekin olet siirtynyt :) Niin, ja tuosta pyllähdyksestä, en minäkään usko että siitä mitään haittaa on aiheutunut. Jos kerta mitään supistuksia yms. tuntemuksia ei tullut ja vauva liikkunutkin sen jälkeen hyvin, niin kaikki on varmasti ihan hyvin.

Neuvolakuulumisetkin kuulostaa oikein hyviltä! Sullahan on oikein kivasti tuo sf-mitta kasvanut viime neuvolasta. Kaipa se tuossa vaiheessa jotain kasvuspurttia yleensä ottaakin. Ainakin mulla noiden viikkojen teinoilla muistaakseni kasvoi aika huimaa vauhtia. Mutta, hyvä että kaikki oli hyvin!
Niin, ja tosi hieno juttu että isäsi toipuminen on lähtenyt hyvin käyntiin :hug:

Sartsa Joo, olis kyllä hyvä kun vois etukäteen päättää koska tän haluaa syntyvän :LOL: Just tossa juttelin tytölle ja kyselin että tehtäiskö semmonen diili, että lähdetään synnyttämään ens viikolla, vaikka perjantaina kun se olis oikein mukava päivä synnyttää :D Jos mä nyt oikein kovasti toivon, niin tuliskohan se sit ens viikon perjantaina? Tulishan se? :LOL: Mun puolesta saa kyllä alkaa pikkuhiljaa valumaan tänne ulkomaailmaan!

Täälläkin on kävely ollut yhtä tuskaa jo parin viikon verran. Tosiaan, ne alapään luut välillä v*ttuilee siihen malliin ettei tosikaan.. Ulkona kun kävelee niin tekis mieli jäädä mahaan makaamaan kesken matkan jos iskee semmonen kipu :LOL:

Voi kurjuus mikä yö sulla ollut :( Noi on niin ärsyttäviä. Mulla oli viime yö lähes tulkoon samanlainen. Asiaan vaikutti kyllä aika paljon varmaan se, että nukuin illalla 3h "päivä"unet ja sit klo. 24 aikaan yritin mennä nukkumaan niin sai pyöriä ja hyöriä sinne 3-4 asti yöllä kun ei uni tullut millään. Tai no, tulihan se melkein mutta sit joutu heti herämään ja nousemaan joko sen takia että närästi niin kovasti, että melkeen itkua sai vääntää tai joku muuten vain hullusti.. Eli täälläkin nuo yöunet jää välillä vähän huonoiksi! Toivotaan että tässä sais nyt edes muutaman yön nukkua kunnolla.. Höh, vielä noita lihaspistojakin sulla :x Kaikkea sitä joutuukin!

Toiv. neuvolassa kaikki hyvin! Tulehan sit kertomaan kuulumiset ;) Niin ja onnea viikoista! :heart:

lauru Juu, kuten Sartsa sulle jo vastasikin, niin siitä summasta vielä vähennetään verot. Olis kyllä ollut kiva jos se olisi se lopullinen summa ollut :D

bambina Mä olen niin samaa mieltä sun kanssas noista viikkojen kulumisesta! :LOL: Toisinaan menee niin kauheen nopeaan, mutta silti hirveen hitaasti. Ja tosiaan, sama on fiilis täälläkin, ettei malta millään odottaa että näkee tulokkaan. Mutta siitäkin vois vääntää vaikka mitä tarinaa tähän, kun kuitenkin pelottaa ja jännittää kaikki tuleva niin paljon! Välillä tuntuis siltä että haluis vaan perua koko tän projektin, ja välillä taas ei malta yhtään odottaa että syntyis jo :D Onnea viikon vaihtumisesta sinnekin! :heart:

Omaa. Mulla on perjantaina synnytystapa-arvio :snotty: Pelottaa! Mä en tykkää yhtään noista tutkimuksista. Mua sattuu nyt raskauden aikana niin perkuleesti ihan tavallinenkin sisätutkimus, että mitenhän paljon tuo sitten sattuu... No eipä sillä niin väliä edes.. Sattuu kuitenkin jokatapauksessa, teki ne mitä vaan! :LOL:

Mä en tajua näitä supistuksia! Joka ikinen aamu/aamuyö supistelee ihan hirveästi, mutta sit päivän mittaan ne aina loppuu. Arghh!

36+6 :heart: Huomenna paukutaankin sitten täysiaikaisiksi B)
 
Terve kaikille! :wave:

Meillä on ollut netti rikki ja töissä kiire niin en oo tänne ehtinyt. :/ Mutta nyt alkoi LOMALOMALOMA, joten ehkä tässä taas reipastun tän kirjoittelun suhteen.

Kaikki on kirjoitellut niin kamalasti, että en nyt muista mitään mitä piti kommentoida. :/ bambinalle ainakin onnea äitiysloman alkamisesta ja jenddelle tsemppiä viimeisiin viikkoihin. bubuselle :hug: kun isä on ollut huonossa kunnossa, hyvä että nyt on ilmeisesti asiat paremmin taas. ja koita nyt ottaa tosi, tosi, tosi rennosti kotona ettei vauva putkahda maailmaan etuajassa!

omia kuulumisia: neuvolassa viime viikolla vauva oli poikittain, toivottavasti kääntyypi ennen synnytystä kun ois vissiin vähän mahdoton tuo alatiesynnytys :D
ennen neuvolaa huomasin, että paino laski viikossa 700g, soitin siitä neuvolaan ja oon nyt superdietillä: tavallisen ruoan lisäksi syön välipalaksi kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä, rusinoita, jogurttijuttuja ym. ja lisäksi joka aterian jälkeen pari palaa tummaa suklaata. silti paino oli noussut vain n. 200g/vko. :| sf-mitta oli kuitenkin noussut melkein keskikäyrälle, jippiii! ja ilmeisesti mun sf-mitta on niin alhainen siksi, että kohtulihakseni on "napakka" eikä siis veny kauheasti. se tieto lohdutti enkä enää murehdi kasvaako vauva tarpeeksi tms.

nyt palaan takaisin tv:n ääreen futista katsomaan. :)

Siili & Känkkäränkkä 30+6 :heart:
 
Sartsa83
jendde :LOL: sä osaat kirjottaa niin hauskasti! :LOL: Hih, jospa neiti suostuis sun kans tohon diiliin.. huomisesta alkaen neiti onkin sitten täysaikanen, että saa ihan hyvin lähtee tulemaankin. ;) Jos vaikka suostuis. :p

Heheheheh :LOL: Ihan samalta kuule alkanu mulla tuntuu NÄILLÄ viikoilla. Välillä kun oikein tekee kävely kipiää, tekis tosiaan mieli jäädä maahan makaamaan. :LOL: Heheheh.. on tää niin hauskaakin.. kaveri tuossa justii tänään sano, että hyvä kun mulla on nyt jo noita kipuja, kun hällä ne tuli vasta synnärillä. Se että mä nyt kipuilen noitten luitten kanssa ja lonkkien kanssa, niin on parempi, koska sitten mua korkeintaan synnärillä sattuu supistelut.. mut mistäpä sitä tässä vaiheessa tietää.. sen näkee sitte. ;)

Mä niin kans toivon että ennen neidin syntymää saisit edes pari yötä nukkua paremmin. :heart: On meinaan pikkasen tuskaa kun yöstä toiseen vaan pyörii sängyssä. Kyllähän sitä nyt nukkuu sen jokusen tunnin, mutta olis niin mahtavaa kyllä välistä nukkua joku 8-10h yhtäsoittoa. Mut jännästi sitä silti vaan päivät jaksaa olla hereillä.. mä en juur päiväunia vetele... ja silti yöt on vaikeita. :ashamed: *mutinaa* :kieh: Juu, noi lihaspistot on kans yksiä.. muistaa niin elävästi teini-iän kun ei kato kerenny antaa ruoan sulaa kun piti taas juosta pää kolmantena jalkana jonnekin ja sillon AINA alko pistään kylkeen ruoan jälkeen.. samanlainen pisto se on nytkin, mut tuntuu yleensä mahan sivussa ja kahta kauheempana.

Juu, mä tohon loppuun lisään neukkukuulumiset ja omat napat muutenkin. :) Kiitos vain. :)

Ooooo.. sulla on siellä perjantaina jännät paikat! :) Kerrohan sitten mitä siellä sanottiin. :) Eläkä suotta pelkää. Muista rentouttaa ittes kun meet sinne. Muakin sattuu jos jännitän sitä tilannetta. Ajattele et ne hoitaa tytön ulos sun sisältä, niin rentoudut sit siinä. :hug: On nuo sun supparit kyllä mielenkiintosia.. jos se sitten syntyykin aamuyöstä/aamusta.. :p En tiiä. Kannattaa puhua vaikka siellä synnytystapa-arvioinnissa siitä.

Siili onnea LOMALOMALOMA:sta. ;) Nautihan siellä!!! :heart: No voi sentäs.. miten sun paino nyt tuolleen laskee? :/ Ei kiva olleskaan! :( Miksei sanonu sulle että vedä kaikkee mitä mieli tekee, eikä jotain terveyshässäköitä. Kun ei se paino niillä välttämättä nouse, vaikka terveellistä ja hyvää onkin. Proteiinia ja hiilaria vaan enempi.. esim. kananmunaa ja ruisleipää. Hiilaria muutenkin pitäs raskaana ollessa saada vielä vähän normaalia enempi. Ainakin mitä noissa oppaissa sanotaan.

Nonii. Omaa ja neukkukuulumiset. Ekaks noi jälkimmäiset:

15.6. (7.6.)
Rv 32+0 (30+6)
Prot. +/- (-) ..pissa lähtee viljelyyn. Vien huomen aamulla (siis tänään) näytteen labraan.
RR 136/88 (127/85)
Paino ------------------- (en ees kerro!!!)
Turvotus + (+)
Sf 32,5 (31,5)
Syke 140 (140)
Liikkeet ++ (++)
Tarj. RT (RT)

Että semmosta. Neuvolatädin sanoin: kaikki kuitenkin ookoo ja tärkeintä on että mä voin todella hyvin. Mulla ei ole minkäänmoisia oireita et ois mitään tulehdusta tai minkään raskausmyrkytyksen vaaraa. Mutta erittäin hyvä se on että pitävät tarkkaa kirjaa ja seuraavat tiiviisti. Mua ei tämmönen haittaa yhtään! :)

Sit omaa muutenkin. Pakko hehkuttaa kun mieli piristy oitis kun käytiin tänään sponttaanisella kyläilyreissulla Hyvinkäällä. Siellä asuu ystäviä ja tuttavia. Pääsyynä oli käydä hakee miehen veljen autoon syyläri ja samalla sitten päätettiin käydä kylässä siellä tutuilla. Olin aivan onnesta soikeena. Nyt väsyttää armottomasti, mutta se on vaan hyvä ja toivon mukaan saan siis untakin.. taidankin tästä pikku hiljaa hipsiä tonne sänkyyn jos uni vaikka yllättäis. :)

Hyvät yöt siis kaikille toivottaa super onnellinen Sartsa ja äitin rakas pähkis. :heart:
 
Sartsa :D Kyllä tosiaan tää neitokainen sais nyt tästä päivästä lähtien ruveta tulemaan!

Mulla alkoi noin alapään luut kenkkuilemaan joskus 34-35 viikolla, ja silloinkin vain vähäsen, mutta nyt loppua kohden on pahentunut tosi paljon ne kivut.. Että jos sulla jo noilla viikoilla tuo alkaa, niin en voi muuta kun toivottaa pitkää pinnaa loppuodotukseen! :hug: :LOL: Ne kivut osaa olla jotain niiiiiin ärrrrsyttävää. Mulla niitä tulee lähinnä silloin, jos neiti liikkuu samalla olen itse liikkeessä. Kun sillä pää tietty heiluu tuolla alhaalla siinä samassa, niin se aiheuttaa inhottavaa kipua. Tulee niitä kyllä välillä muutenkin. Ja kyllä sattuu! :headwall:

Olis tosiaan kiva juttu, jos sais edes muutaman yön nukkua ilman heräämisiä, nyt kun vielä voisi! Mutta ei... Mäkään en paljoa päikkäreitä nuku, välillä vaan vetää ylivoimaiseksi ja pakko nukkua. Mutta harvoin. Mä olen vähän sellainen, etten viitsi päiviä "tuhlata" nukkumiseen kun on kuitenkin kaikkea muutakin mitä vois tehdä :D Ja yöt ne on nukkumista varten! Mutta minkäs teet..
Noi sun lihaspistot kuulostaa kyllä tosi ikäviltä... :kieh: Niihin ei varmaan mitään kummempaa leivityskeinoa edes ole? Jospa ne vaikka jossain vaiheessa sulla helpottaisi.. :hug:

Mä yritän olla pelkäämättä tota synnytystapa-arviota. Mutta pelottaa silti :D No, eiköhän se ihan hyvin mene. Tulis nyt vaan se perjantai jo, niin pääsis tästä piinasta!

Oikein hyvältä kuulostaa sun neuvolakäynti! Hyvä että kaikki on hyvin :heart: Ja kiva juttu, että oli muutenkin mukava päivä sulla. :)

Siili Onnea lomasta! :heart: Ja tsemppiä painon nostamiseen ;)

Omaa. Taas näitä supistuksia! Ei voi olla totta. Miks näiden täytyy olla tälläsiä rasittavia kun ei edes kovinkaan säännöllisinä tule, mutta tosi kipeinä kylläkin :headwall: Mä en kestä jos tätä joutuu kestämään vielä pitkäänkin, varsinkaan jos menee yliajalle! Huh, en viiti edes ajatella moisia.. Yök!

MEGA POKS POKS POKS 37+0 !!! :heart:
 
Sartsa83
jendde peukut on täällä pystyssä et neiti päättäs nyt ite ulostautua. ;) :hug: Kaveri sano taas mulle että jos mulla näillä viikoilla jo alkaa tuntuu kipua alapään luissa niin sitten tosiaan synnytyksen aikaan voin olla ihan huoletta... ja ei tuo kipu oikeastaan ikävältä tunnu vaan lähinnä härskiltä.. semmoselta oudolta. Sattuu, mutta ei satu. Ärsyttävää mutta ei kuitenkaan jaksa kiinnittää aina ees huomioo siihen. :p ..Ei pysty vertaan mihkään kuukautiskipuun tai vastaavaan.. (supparitkin kun 10 x pahaemmat kivut kun kuukautisissa) :LOL:

Mulla on vähä sama ton nukkumisen kanssa.. ei viittis tosiaan "tuhlata" päivää nukkumalla, mut nytkin tuntuu siltä et PAKKO koittaa ummistaa silmiään. On niin väsyny ja ärtyny ettei tuu muuten mistää mitää!

Juu, ei lievityskeinoja lihaspistoihin ja oikeestaan mihkää muuhunkaa.. tai neuvolatädin sanoin:"Noi kaikki kuuluu tuohon loppuraskauteen eikä niille vaan ikävä kyllä oikein mitään mahda". Enkä mä sillä, mä pärjään kyllä vaikka ikävältä tuntuukin, kunhan vain sais joskus ees öitä nukuttua!

Kiitos.. mä infoilen sitten kun kuulen, mitä viljelystä sanottiin ja mitä lääkäri on muutenkin kommentoinu mun tietojani, kun neuvolasta laittoi sisäisellä kyselyllä lääkärille että mitä mieltä on mun mahankasvusta ja muistakin tiedoista, tarviiko miten seurata ja mitä.

Onnea kuule sulle muru poksumisesta!!!! :heart: SYNNYTTÄÄÄÄÄÄN!!!!! ;) :D :hug:

Sartsa ja pähkis 31+2 :heart:
 
jendde ONNEA TÄYSIAIKAISUUDESTA!!! :flower: kyllä vähän kuulostais siltä, ettet ihan sinne laskettuun aikaan asti kyllä "pääse". :D

siili MAHTAVAA, LOMA!!! nyt pääset säkin todella hengähtään ja lepäämään! :) koskas treffataan, meneekö ens viikkoon? meillä voi meinaa tosiaan juhannuksen jälkeen tulla sitten kutsua tuonne sairaalan puolelle, olis kiva nähdä vielä ennen sitä. ;)

ON: eipä oikeen muuta auringon alla. oon tosi vähän jotenkin nyt kirjotellu tänne, kun tuntuu ettei oo mitään sanottavaa. pelkkää odottamista, piinaavaa sellasta. eilen justiinsa kävin isovanhemmillani ja selitin tätä vauvan koko -asiaa, niin vaarini kertoi, että ei sillon ollut mitään painoarvioita kun he kaksoisveljensä kanssa syntyivät, painoivat nimittäin yhteensä YLI 9 KILOA!!! :LOL: :LOL: on siinä ollut mammalla tekemistä... aloin kyllä vähän miettimään, että onkohan tässä nyt itellä sittenkään niin tukalat oltavat... :p :LOL: eli isokokoista väkeä ollut kyllä meidän suvussa...

huomenna ä-poli! :wave:

35+3 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
bambina ja muutama vuos sitten joku nuor hoikka äiti oli synnyttäny Hyvinkäällä yli 6 kilosen pojan!!! :D Et kyllähän sitä vaikka mimmosen tuolta saa pihalle.. kukaan ei ole vielä sisäänkään jäänyt. Mutta mieluusti sitä synnyttäis jonkun sopusuhtasen, ei ison eikä liian pienenkään vauvan. :) Sen takia mun mielestä kolmekilonen ois aika passeli. :)

Tsemppiä ä-polille! :)
 
bambina Kiitos!! Ainakin mä kovasti toivon ettei tarvis sinne laskettuun aikaan (eikä varsinkaan sen yli ) "päästä" :D
Ohhhoh, on kyllä tosiaan ollut kantamista niissä kaksosissa!!! Ensin luin että, painoivat molemmat yli 9 kiloa, ja mietin että wtf, mutta sit tajusinkin lukea tarkemmin :LOL:
Tsemppiä ä-polille!

Sartsa Kiitos! :) Sitä tässä itekin kovasti toivotaan että pääsis synnyttää!

Mua taas noi alapään luiden kipuilut sattuu tosi paljon. Tai siis noh... Oikeastaan joo, tuntuu härskiltä lähinnä :D Vaikea sitä on edes kuvailla. Mutta ärsyttävää kipua se on silti :kieh:

Niin eli noi myös sit vaan "kuuluu" näihin vaivoihin noi lihaspistot... On varmasti ikäviä. Kaikkee sitä joutuukin, mä oon just miettinyt että miten ihmeessä se Aitolehti pystyi ihan viimesillään vielä vetelemään kaikenmaailman ketkutus tansseja sun muita sen ison mahan kanssa. Ei tulis mulla kuulonkaan taipua yhtään mihinkään semmoseen solmuun tässä tilassa! Vaikka aika törkeen näköstä se sen tanssi oli silloin, mutta nyt käynyt mielessä että kuinka ihmeessä semmoseen edes pystyy :LOL:
 
Sartsa83
jendde samaa mäkin mietin kun katoin sillon sitä vauvakuumetta. :LOL:

No juu, pidemmän päälle se on ärsyttävää kipua mutta kyllä sen kanssa nyt ite ainakin vielä kestää.. kysytään sitten kun oon noilla viikoilla millä sä nyt.. eli viiden viikon päästä. :p
 
Semmonen pikku ilmotusasia tähän väliin, että mulla nyt tais alkaa ne kunnon supistukset. Tässä tunnin pari olen laskenut niiden väliä ja pituutta ja saanutkin jo aikamoisen listan aikaseksi, tulee noin. 3-4min välein supistuksia jotka kestoltaan noin. 1min. Väillä pidempiäkin... Lähdettäiskö me tänä yönä jo synnyttämään :saint: Voi kun olis kiva! Kohta sit soittoa synnärille jos näin kivasti jatkuu vielä... No nythän sitä tässä supistus tauolla kutsuukin kivaksi, mutta on kyllä hymy kaukana siitä kun on supistus päällä, tulee nimittäin pikkasen kipeenä :D
 
Onnea jendde, ja toivottavasti olette päässeet synnärille asti!! :heart: :heart:

Kävin maanantaina siinä alkuraskauden ultrassa, ja siellä näkyi syke ja pieni klönttihän se oli :D

Nyt olen ensimmäistä kertaa saikulla raskauden takia, ei vaan ole enää energiaa tehdä mitään, turha edes kuvitella mennä töihin. Mulla on varmaan hb ihan liian alhaalla, paha olo jatkuu ja voisin nukkua 24/7. Tiistaina oli pakko kertoa pomoillekin, koska tosiaan mun työteho on nyt ihan nolla. Onneksi ymmärsivät, ja käskivät itse mun pitää lepopäiviä, jos tuntuu etten jaksa. Lisäksi ensi viikolla pääsen noista fyysisistä ulkohommista sisätöihin, josko se sitten hieman helpottaisi asiaa.

Yritän nyt koko ajan soittaa neuvolaan, että pitäisiköhän mun vetää rautakuuria vai mitä. Jotain on nyt tehtävä, sillä en mä tätä väsymystä enää jaksa. Mulle on tullut hirveät lihanhimotkin, olen siis ollut 15 vuotta kasvissyöjänä. Pyörryttää vähän väliä ja heikottaa ihan tajuttomasti. Muuten onnellinen odottaja täällä :heart:

neulainen ja klöntti 8+1
 
Sartsa83
jendde voi iiiiiik! Toivottavasti lähditte synnärille! Täällä odotellaan itse kukin innoissaan tietoa, joko sieltä syntyi pienen pieni tyttönen. :hug: :heart:

neulainen lihanhimohan vaan kertoo sitä, että sulla on raudanpuute. Niistä nuo himot aina ilmestyy. Toisilla on kova suolanpuute ja siks ne tahtoo kaikkia suolaisia ruokia. :) Sama on sokerin kanssa. Et jos et taho lihaa syyä vieläkään 15 vuoden tauon jälkeen, niin suosittelen sulle rautakuuria. Obsidania saa ostettua käsiapteekista, mut jos on herkkä vatsa, suosittelen floradix nimistä nestemäistä, marjamehu makusta tiivistettä. Sillä ainakin mulla on noussu ihan kivasti noi rauta-arvot. :)

Mukava että pomot on teillä ymmärtäväisiä. :) Se on tosi tärkeää. Ja hyvä jos pääset raskaammista hommista kevyeempiin, sekin varmasti helpottaa oloa. Muistan omalta kohdalta tuon väsymyksen kans. Yököttikin monesti mut en oksentanut kun kerran ja joitakin kertoja oli semmosta kakomista.

Onnea ultrakuulumisista. :) Se on ihan huippua kun ensimmäisen kerran näkee ne sykkeet ja että siellä tosiaan on joku. Seuraavaks sitä alkaa odottamaan että kuulee ne sykkeet neuvolassa ja sitten että alkais tuntemaan liikkeitä. ;) Mäkin odotin niitä liikkeiden tuntemisia jo niin varhasessa vaiheessa kun olin kamalan malttamaton. :LOL:

Omaa. Tänään menossa isomummua kattomaan (eli miehen mummua). Sit pitäs käydä jostain ettii halpa verkkapuku kummitytölle joka kasvaa armotonta vauhtia. Äitinsä sano mulle ettei viitti kallista hommata, kun se sitten käy heti pieneks. Et joku vaan mitä voi tällee kesällä ja alkusyksystä pitää pihassa ja että verkkapuku käy siihen oikein hyvin. Siks ajattelin löytötavarataloo, halpa-hallia ja vapaa valintaa... niissä nyt on ainakin halvalla ollu vaatteita pienille. Kummityttö siis täytti 3v 4.6. ... voi sitä tunnetta kun pidin kolme vuotta sitten tuota neitiä päivän vanhana sylissä sairaalassa. :heart: :'( :) Se tuntuu nyt niin kaukaselta mutta kuitenkin vasta se oli. :)

Sartsa ja pähkis 32+2 :heart:
 
sartsa mä sain neuvolan tädin kiinni, ja se sanoi ettei rautakuuria suositella alle 12vko raskaana oleville. Määräsi mut kuitenkin verikokeisiin, ja niistä näkee paremmin miten rauta on jakautunut mihinkin "varastoon". Onneksi ens viikolla on lääkäri, ja siellä sitten pitää ottaa asia puheeksi, riippuen toki mitä verikokeista selviää. Toisaalta tekisi mieli antaa periksi tälle lihan himolle, mutta toisaalta taas haluaisin odottaa siihen lääkärin käyntiin asti.

Soitin myös mun omalle ohjaajalle kuntoutuksesta (olen vaihtamassa ammattia kelan kuntoutuksen kautta), ja hän käski olemaan myös huomisen pois töistä. Myös neuvolan täti painotti lepäämisen tärkeyttä, joten taidan sitten jäädä huomennakin kotiin nukkumaan, ja ehkä ensi viikolla vihdoin sitten rauhallisempiin töihin.

Me ollaan huomenna lähdössä miehen kanssa mun mummon ja papan 50 vuotishääpäivää viettämään maalle, ja sinne tulee mun lähintä sukua. En millään haluaisi kertoa kaikille, mutta jos olo on tällainen, niin ne kyllä varmaan arvaa. Olen koko ajan ihan kalpea, päätä särkee, on huono olo ja väsyttää. Todella hyvää seuraa siis :LOL:
 
No eipä tietenkään sit päästy eilen lähtemään :D Ne supparit loppui kuin seinään melkeen heti sen jälkeen tänne tulin ilmottamaan! :LOL: En tiedä itkiskö vai nauraisko... Mä olin jo niin täpinnöissäni tekemässä lähtöä mutta ei...! :headwall: On tässä aamun ja aamupäivän mittaan tuttuun tapaan tullut supistuksia mutta niitä nyt tuleekin aina. Mä olisin ollut aivan 100% valmis synnyttämään tän neidin jo! :heart: No nyt vaan toivotaan että tulee lisää tommosia suppareita ja yhtä kipeitä josko se lähtö vaikka saatais aikaseksi vielä ;) Nyt on kyllä taas uusia tuntemuksia alapäässä ja lantiossa, tuo paineentunne nimittäin. Yleensä sitä on vain ajoittain, mutta nyt ei tunnu edes helpottavan. Ehkä se on merkki jostakin? :whistle: Neiti oli eilen illalla ja yöllä kovin vilkas kun ei meinnanut mitenkään rauhottua vaan hirveä meno päällä koko aika. Ehkä sekin jo haluaa ittensä ulos :D

neulainen Onnea ultrakuulumisista! :heart: Muistan itekin kuinka jännää se oli nähdä se pikku toukka siellä ensimmäistä kertaa. Ja että siellä tosiaankin on jotain :)
Toivottavasti sä saat apua tohon väsymykseen. Hyvä kuitenkin että sulla työpaikalla ymmärretään. Tuo lihanhimo kuulostaa aikalailla siltä, että on raudanpuutteesta kyse. Mulla ainakin teki kauheasti mieli syödä lihaa kun mulla tossa yhdessä vaiheessa oli hb tosi alhaalla. Mulla Obsidan auttoi hyvin, parissa viikossa nosti hb:n 99:stä 122:een. Ja söin sitä ensin viikon verran 2 tablettia päivässä ja sen jälkeen yhden päivässä.

Sartsa Toivottavasti löytyy sit joku kiva puku kummitytölle :) Ja niinhän se aika vaan menee kun nuo pienet kasvaa kauheen nopeasti :heart: Eipä mee aikaakaan kun meidänkin kaikkien pikkuvauvat on jo 3-vuotiaita uhmaikäisiä :D

37+1 :heart:
 
neulainen ONNEA TOSI MAHTAVISTA ULTRAUUTISISTA!!!! :flower: :flower: vaikka sullakin noita oireita on ollut, niin nyt on varmaan vielä helpompi uskoa koko raskausasia!! on se niin hellyyttävää kun sen ekan kerran siellä näkee... :heart:

jendde no voihan pirulainen, sua nyt valmistellaan ihan huolella tulevaan... :D kyllä se tosi tilannekin sieltä vielä vastaan tulee!!! :heart:

ON: lyhyt versio kopioituna toisesta pinosta...
äitiyspolilla käyty ja melkoisesti uutta tulikin sitten kertaheitolla... lapsivesipunktioon varattiin aika ens viikon keskiviikolle, sillä selvitetään vauvan keuhkojen valmius. jos olo muuttuu kovasti tässä ennen sitä, voipi olla että synnytys käynnistetään jo silloin!!! :eek: ja sitten riippuen punktion tuloksista, voi ollä että käynnistetään heti juhannuksen jälkeen... eli saattaa hyvinkin olla, että meille tulee vauva vielä kesäkuun puolella!!!! :heart: :D alkoi vähän mietityttämään ja jännittämään... tähän asti on ollut tylsää oleskella vaan kotona ja yhtäkkiä tuntui siltä, että kiirehän tässä tulee, viimeiset viikot vietiin pois! hah, mikä kiire, mihin??? :LOL: mutta joo, paljon ajatuksia pyörii päässä... paikat olivat jo alkaneet pehmetä, ulkosuu ihan vähän sormenpäälle auki mutta sisäsuu kiinni, eli ei aiheuta mitään rajoituksia esim. uimisen suhteen. :)

samalla teki nopean synnytystapa-arvion ja isompikin mahtuu kyllä tulemaan. :D

että sellasta, epätietoisuus jatkuu...taas odotellaan mitä ensi viikon punktiosta selviää. saas nähdä jendde kumpi "ehtii" ensin! ;) tai siis voihan joku muukin ehtiä... :LOL:

35+4 :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä