The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

Tulin taas höpöttää yksikseni..

Ollu tänään reipas.. kolme koneellista pyykkiä pesty, imuroitu, petivaatteet tuuletettu. Kohta ihana ystäväiseni tulee piristää miun iltaa :)

Mitä muitten päivään on kuulunu? :)
 
miss_piggy
Täällä on oltu töissä ja nyt sitte vaan kotona kattonu teeveetä ja syöny :D Eli perussettiä...torstain ja perjantain aattelin pitää omaa lomaa ja värjätä hiukset. Kouluun pitäis "periaatteessa", mutta ku koko muu luokka on toisella paikkakunnalla jossain treeneissä, niin ajattelin ite vaan sanoa olevani töissä vaikken ees oo :) Kerkeepä vähän lepäillä. Ja lauantaina olis sitte näyttökoe.
Yksityiselle lääkärille pääsisin jo 18.3, eli ei tartte kauaa enää oottaa, jos se kirjottais clomit noiden kaapissa odottelevien terojen lisäks :D Huomenna pitäis mulle tulla neuvolasta konsultaatiota noista kilppariarvoista vielä, ku en oikein luota hoitajien sanaan...TSH 2.6 vois musta kyllä olla mulla reilusti vielä alhaisempikin ja T4V oli 13.. Kysyn kyllä noistaki vielä siltä yksityiseltä.
Foolitabletteja kävin taas ostamassa, en tajua miks pöljänä lopetin ne heti ku r-testiin tuli plussa... Nyt opin tosta keskenmenosta sen että syön kyllä kaikki mahdolliset vitamiinit jopa plussaamisen jälkeen.
 
on mulla huomenna viimeinen clomi tälle keirrolle... mies kipeänä -.- 7.3 aika gynelle katselemaan mitä tapahtuu.. mun hermo meni tänää totaalisesti ku yks kaveri jätti ehkäsyn pois kerran vaan kokeillakseen tapahtuuko mitään ja odottaa nyt vauvaa -.- tää samainen kaveri vertas abortin tekoa maitokaupassa käymiseen.. ai että mulla meni hermo... voi luoja.... tätä kiukun määrääää!!!!
 
Tänne sais päivitellä huomiselle kp2, yk/tjot 7. Tää oli sit joku ihmeen pitkä kierto tähän väliin, vaikka tähän astiset luomut oli aina lyhentyny.. :< Varailen ajan yksityiselle gynelle, nyt saa kyllä luvan ultrata ja kattoa onko kaikki muka ok. Ja haluan clomit, eikö ne ovuloimattomuuteen auta? Mä tosin veikkaan, että stressi on nyt se ainut syy, mikä tässä on esteenä:S joten... taidanpa tsekata vyöhyketerapiaan aikoja, ja saada stressitekijöitä vähennettyä sen mitä nyt työkiireiltä pystyn. Jotain hyvääkin; meillä menee tuon miehekkeen kans taas vaihteeksi tosi hyvin:) Olin vähän ihmeissäni, kun se meidän tuttavapariskunnan kanssa höpötteli lastenrattaista ja muusta?!? :D ihana. (Joo, en ole unohtanut että se on pettänyt mua, mutta puhuttiin joku viikko sitten asiasta ja toivon että se jotain ymmärsi).
 
Tekis mieli testata taas mutta olen laittanut testit niin hyvään piiloon etten löydä niitä. Piti ostaa uusia ja kärvistellä halvempien testien toivossa vielä 4-5 päivää :) Menkkamaisia juilintoja on ollut jo melkein viikon ja maha pömpöttää + vessassa tulee juostua tavallista tiuhemmin ja aivan järkyttävä nälkä vaikka edellisestä aterioinnista olisi kulunut vain pari tuntia (tai sitten aineenvaihdunta on alkanut toimia). Edelleenkin hyvin jännää.
 

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TI 5.3.2013



tuttikeiju...............22.................kp 94/28-35...................yk 11
Iia-Maria...................................kp 48/28-31....................yk 4
Ansku-89.............23..................kp 44/31..........................yk 2
Taru81..................31..................kp 37/28..........................yk 3+1
*Stiina..................24...................kp 35/25..........................yk 10
mommytobe?........27.................kp 34/28-29....................yk 2



Milam...................26..................kp 29/?...............................yk 1
Fireweed..............23.................kp 28/27-30........................yk 4
Kali85...................28.................kp 27/30-34.......................yk 8
Henrietta-........... 26..................kp 26/34...........................yk 5
Fuksia...................27................kp 25/30-37.......................yk 3
Avianna.................25............... kp 23/27-100..................yk 8/2v
slallu.....................25................kp 21/31-41.......................yk 5
Meri__...................19................kp 20/28............................yk 4



Fiinaliina...............23.................kp 19/33............................yk 7
marjaana87...........25...............kp 19/30-32.....................yk 5
miranenn...............23................kp 16/?....................yk 15/yv 3
Miwwi....................22................kp 15/34-37....................yk 12
ralliruutu...............23.................kp 13/29.............................yk 6
Lullaby89..............23.................kp 11/31-36.......................yk 17



Alexandra89.........23.................kp 6/28-30........................yk 3
Lilja87...................26.................kp 2/30-44?.............TJOT/yk 7



ODOTUKSEN ODOTTAJAT

Kali85..................DPO 12
miranenn.............DPO 1




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE

kultsipallo
jjennaa-
miss_piggy
Leonella
Hydrangea
pantera
Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Ampparsson
jenninoora






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet


2012
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 (km)
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 (km)
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 (km)
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 (km)
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3 (tm)
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk 4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17

2013
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
buffy 15.1.13 yk 9
Vilijonkka 25.1.2013 yk 10
Luna85 1.2.2013 yk 10
Miuyy 1.2.2013 yk 4
pecanpie 6.2.2013 yk 2
Sanja 16.2.2013


 
Viimeksi muokattu:
jjennaa mitä helvettiä!? :eek: Vitti mikä tyyppi.. :D

misspiggy no hyvä ettå pääset sinne lääkäriin :)

lilja onko siulta katottu onko tuubat auki? Jos ne on tukossa, ei clomitkaan auta.

mommytobe pidän siule peukkuja :)
 
miss_piggy
Neuvolasta soittelivat ja niiden mielestä nuo kilpirauhas-arvot oli ok, eli tällä hetkellä niille ei sen kummemmin mitään tehdä.
Uutta yritystä vaan putkeen heti ku on mahdollista..

Clomeista:Voidaanko clomeja määrätä myös "yksittäin", eli ilman mitään tukilääkitystä, vai pitääkö aina olla jotkut terot sitte apuna?
 
mommytobella kuulostaa jännältä, peukkuja pidetään täälläkin! ;)

mirasella myös, hyvä että lääkkeistä on ollut apua, varmasti auttaisi ovuloimiseenkin! Ja eiköhän se nyt oo sit tapahtunut/tapahtumassakin :)

miss_piggy , mukavaa huomata että olet jo noin toiveikas tulevan suhteen ja toivotaan kyllä mahdollisimman pian taas iloisia uutisia sinne ! :) Foolihapoistahan muuten sanotaankin, että raskauden puoliväliin asti niitä pitäis syödä...vaikka ei se nyt varmasti keskenmenoon ole vaikuttanut.
Ja kyllä tosiaan ehkä kannattaa vielä yksityiseltä lääkäriltä tarkastaa asia, musta tuntuu että ainakin täällä päin saa sieltä suunnalta aina parempaa palvelua, niin että asiat otetaan tosissaan eikä vain sanota että joo, sinne päin on, ootellaan jos tilanne pahenee tms.. Koska kyllähän tuo siihen raskautumiseen vaikuttaa. Tsemppiä :)

ja tuo jjennan kaveri... just tuollaisten kanssa sitä aina miettii, että miten epäreilua tämä elämä on. miksi toiset saavat lapsia heti, sellaisetkin jotka eivät oikeasti edes kykene vastuuta kantamaan (en tällä nyt tarkoita kaveriasi kuitenkaan!) ja sitten toiset olisivat varmasti niin hyviä vanhempia, jos vain saisivat yrittää.
 
miss_piggy
Avianna: Oon kyllä just todennu yksityisen paremmaks vaikka onki kalliimpi, onneks saan vakuutuksesta takasin. Ku sillon vuosi takaperin menin vaan julkiselle puolelle neuvolalääkärille ku menkkoja ei ollu näkyny moneen kuukauteen, niin sen mielestä se vaan oli jotenki huvittavaa, ja se vaan tokasi, että mitä minä niitä menkkoja odottelen, että ei muutaku hommiin vaan!
Se yksityinen sitte heti huomas ultrassa, että ei oo kumma jos menkat ei oo tullu ku oli pco-tyyppiset munikset.
 
Tittiditii... Noh, mitäs meidän muut Dpo:laiset? Kuis kulkee ja onko oloja? :) Olen leikkisällä tuulella niin meinasin vähän pilke silmäkulmassa aloittaa uuden harrastuksen, oireiden kyttäyksen.

Dpo 9 ja ajattelin spekuloida "oireita" jotka ovat yllättäneet, ts. ei-ennen-tällaisia-menkkaoireita.

1. Alavatsalla, oikealla, tuntuu kuin joku vetäisi suonta. Pienemmillä dpo:illa tunsin normi oviksenjälkeisiä kipuja, tämä ei ole sellainen. Ei koske mutta tuntuu jännältä. Alkoi dpo 7 illalla.

2. Hajuaisti on tarkempi? Tää on vähän epävarma, voi olla kuvitteluakin.

3. Kainaloa vihloo väillä. Mulla ei ennen menkkoja mitään tissituntemuksia ole ollut, lasketaanko kainalo tissiksi? :D Muahaha.

4. Älyttömän hjyvä fiiiliis. Oon kävelly pari senttiä maan pinnalla monta päivää. Normaalisti olen hirviö viikko ennen menkkoja, niiden aikana ja viikon sen jälkeenkin ;)

Tässä nämä uudet pms-oireet ;)
 
misspiggy mistä asti siul oli noi oireet? En varmast voi olla vielä raskaana, mut miulla on noita kaikkia! Aamusta asti ollu tissit nii kipeet et ei mitää mahiksia olla ilman liivejä. Samoin närästys on palannu, se on ollu kuukausia poissa. Ummetus on tosi harvinaista miule mut seki on nyt kiusannu..

On tää elämä jännää.. :D
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy, tutulta kuulostaa.. Julkisella puolella mulle on aina sanottu menkkojen puuttumiseen / harvuuteen aina vain, että olisit tyytyväinen kun ovat niin harvoin. Yksityisellä gyne ultrasi heti ekalla käynnillä (mullahan siis ei kuitenkaan oo pco-tyyppiä ollenkaan, syy on joku selittämätön) ja alkoi muutenkin heti selvitellä syytä, ja tää tapahtui jo siis pari vuotta ennen lapsihaaveita.
Ai niin, ja clomeista, mulla on kans ollut joskus pari kiertoa niin, että on pelkästään clomit olleet käytössä.

Fireweed, samoilla dpo:lla tosiaan mennään.. mulla ei kyllä oo havaittavissa minkäänlaista oiretta vaikka kuinka kyttäilen :D Tää rintojen aristus ja turvotus kun alkoi jo pari viikkoa sitten, eli johtuu jostakin muusta. Noh, päiviä on kyllä niin vähän vasta että eipä kai vielä kuuluisikaan mitään oireita olla, pidetään peukkuja että niitä ihan oikeita oireita vielä meille molemmille ilmenisi! ;)

miranenn, noihan voi tietty sulla olla oviksen oireita, jos kerrankin nyt oot ovuloinut / ovulaatio olis just tapahtumassa! :)
 
Viimeksi muokattu:
Avianna niihä ne varmasti on :) on vaa niin jännää :D ja joka toinen hetki ajattelen et meil ei oo mitää mahiksia ja toisena hetkenä vannon raskautuvani. :D veikkaan jos tässä kierrossa ei plussaa tuu, niin pettymys on kovempi ku ikinä ennen.
 
miranenn mulla on niiin sama fiilis tuo miten vaihtelee ajatukset :D Äsken kirjoitin tänne, että ei mitään oireita vaikka kuinka yrittäis kuvitella, ja olin ihan varma ettei tästä(kään) kierrosta ole tärpännyt 100% varmuudella.. noh, nyt eksyin lueskelemaan kaikkia mahdollisia palstoja ja juttuja ja aloin miettimään että onhan mua kyllä kummasti paleltanut koko ajan pari viime päivää, ja oon ollut hurjan väsynytkin jne jne...
Kukas se oli kun juuri vähän aikaa sitten plussasi ja oli päättänyt raskautua juuri siitä kierrosta, luna85ko? Päätetään me samalla lailla! ;)
 
Hei kaikki pitkästä aikaa :)

Täällä odotus on jo puolessa välissä ja pikku hiljaa tästä raskaudesta alkaa nauttimaan :D Nyt kun olo on hyvä ja pikkuisen potkut tuntuu jo joka päivä.
Alku raskaus oli kamalaa :( Plussauksesta kaks ja puoli kuukautta oli semmoinen olo kun olis kauhee krapula koko ajan :) ja jo rv 10 olin jo kyllästynyt raskaana olemiseen.

Noista raskaus oireista. Mitä nyt muistan niin minulla oli:
- oviksesta pari päovää niin tissit kipeyty (kipeytyi kyllä joka kierrossa muutenkin ja mun tissit on vieläkin arat :D )
- Lämmön nousu. noin 2 viikkoo ennen plussausta lämmöt nousi 37,1-37,5 asteeseen
-nenä tukossa ja nuhainen olo
- närästys
-väsymys
-pissatti usein
Sitten plussauksen jälkeen tuli aamupahoinvointi.

Toivottavasti tännekin tulisi paljon plussia <3
On niin ikävä teitä, vaikka meillä onkin heinäkuisilla aivan ihana porukka fb ryhmässä.

Rakenne ultraan on vielä puoli toista viikkoa. Minulla on vahva poikaolo :)

eläväinen ja reiska 20+1
 
Täällä on puhuttu mm. tunteiden ailahtavuudesta.. ihan samoilla fiiliksillä mennään..
Tänään aamulla pyyhittäessa tuli 2-3 x kirkasta nestettä missä punasta (semmosta jännän näköstä, ei pelkkää verta vaan vähän kuin "toomaattia puristais ni se "mehu"" ?!? kuulostaapa tyhmältä :D ehkä te ymmärrätte), ja sitten myöhemmin pyyhittäessä vähän rusehtavaa vuotoa, mutta siteeseen asti ei mitään?
-> Noh, minäpä fiksuna tyttönä pohdein
A) nyt tulee vihdoin se täti kyllän sillä olisi KP 44 jo !
B) mitäs jos tää olikin sitä "kiinnittymisvuota"?!?!?
C) eikai, tää sittenki voi olla enää "ovisvuotoa"

Miksi naisen elämä pitää olla näin hankalaa? Tai miksi me tehdään elämästä näin hankalaa? :b Odotat sitten ovista/raskautta/kuukautisia niin aina on melkein samanlaiset oireet. HUOH. Tästä pohtien tietysti aatelin että täytyy selvittää olisiko nyt alkamassa valemenkaat vai menkat. Ja R-testi iltapäivällä näytti negaa. -> ristiriitaiset fiilikset.

Voisin jatkaa mietteitäni vaikka kuinka mutta säästän teitä.. yritän kysyä vain lyhyen kysymyksen: Onko ketään tuntenu ovulaation aikaan "repäisykipua" eli eikös tuolloin voi tuntea jommaltakummalta puolta (ehkä) kun munasolu? irtoaa..? :ashamed:

Lisätäkseni vielä, järjellä ajatellen täti on tulossa kylään. Mutta kun tunteet haluaisi elätellä vielä toivoa että olisinkin raskautunut, ja kun koin tuollaisen repäisykivun noin 10 päivää sitten, haluaisin kuvitella että olisin ovuloinut niin myöhään eli voisinkin olla raskaana.. eikä se testissä vielä näkyisi... Onko ihan tyhmää??
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä