The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

miss_piggy
miranenn:En oikein muista miten nuo oireet alkoi, plussan sain silloin dpo 11, niin kyllä ne muistaakseni sen jälkeen alkoi, paitsi ummetus ja tissikipu saattoi olla jo vähän aiemmin :D

misspiggy okei. Jännätään :)

Hitto huomasin just et miun tissit on paisunu viel enemmän! Toista tissii pakottaa kokoaja. On tosi tukala olla..

Mieski äske kokeili miun tissejä ja sano heti "Sie oot raskaana!" Hahh.. yritä siin sit toiselle selittää et se ei oo viel mahollista :D

• Tykkää
Reactions: marjaana87
Ansku-89 Sullahan on pitkä kierto menossa! Ite olisi varmaan ihan tulisilla hiilillä, jos olis sama tilanne :D Mulla tosin kerto aika tasainen, harvoin menee sen yli 31 päivää. Täällä taas odottelua. Eilen aamulla pupuillessa bongattu sitä kunnon ovislimaa, mut sen jälkeen kuivaa ollut. Eli ovis ilmeisesti eilen viimeistään tapahtunu. Tää on kyllä piinaavaa...ei jaksais taas ootella niitä menkkoja alkavaks, jo ei oo tästäkään kierrosta tärpänny. Toiveet ei oo kovin korkealla, koska tosiaan oli sitä sairastelua siinä just oviksen alla.

Ansku joo sormet ja varpaat ristissä! :)

marjaana miullaki oli vaan hetken sitä ovislimaa, tänään jo iha erituntuset paikat. Lämmötkin oli aamulla noussu 36,7 asteeseen, alkukierron oli 36,4 :) Fertilityfriend anto eilisen ovispäiväks. Lisäks huomasin et kahtena edellisenä päivänä kohdunnapukka oli ylhäällä pehmeä ja avoin. Nyt napakoitunu jo selvästi.

Mäkin voisin tehdä tänne Fireweedin listan havainnoimistani oireista tänään eli DPO 9:

-Ihmeen levollinen olo, usko tärppiin. Olen vakavissani päättänyt plussata tässä kierrossa!
-Oviksesta lähtien vatsassa juilintaa, tänään kunnon kramppi aamulla.
-Rinnat reilusti turvoksissa (tämä perusoire ennen menkkoja).
-Nenä tukkonen (tää on aika huono, mulla taitaa olla useimmiten..)
-Tänään pyyhittäessä tuli pieni tippa verta, ei ole päivän aikaan enempää tullu.

Tsemppiä muille piinailijoille ja ilmoitelkaahan oloista!

P.S. Kannatan monitorin kytkemistä jokaiseen fertiili-ikäiseen naiseen! :LOL:

Täällähän on ollut vilkasta keskustelua tänään! :)

Stiina, meitä on monta jännäilemässä ihan samoilla päivillä! Toivottavasti ei jännätä turhaan ;)

Ansku, jos sun ovis olis ollut sillon kymmenisen päivää sitten, niin sittehän tuo vois olla sitä kiinnittymisvuotoa..
On kyllä totta että on niin harvinaisen hankalaa naisena kun kaikki mahdolliset ovulaatiosta menkkoihin ja raskauksiin tuottavat samanlaisia oireita tai sitten eivät minkäänlaisia oireita ja ota niistä sitten selkoa...
Jos pystyisikin olemaan vaan ihan tyynenä eikä miettis kaikenmaailman oireita vaan joskus sitten vaan havahtuisi siihen että menkat on myöhässä ja olis raskaana.

marjaana ja miranenn limakeskusteluun vielä (yäk), tänään just luin että varsinaista ovislimaa ei erity kuin ihan hetken, sitä kananmunalimaa, ainakaan yleensä. Sittenhän se hetki helposti menee varmaan ohikin jos et käy vessassa just silloin...

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT KE 6.3.2013

tuttikeiju...............22.................kp 95/28-35...................yk 11
Iia-Maria...................................kp 49/28-31....................yk 4
Ansku-89.............23..................kp 45/31..........................yk 2
Taru81..................31..................kp 38/28..........................yk 3+1
*Stiina..................24...................kp 36/25..........................yk 10
mommytobe?........27.................kp 35/28-29....................yk 2
Milam...................26..................kp 30/?...............................yk 1

Fireweed..............23.................kp 29/27-30........................yk 4
Kali85...................28.................kp 28/30-34.......................yk 8
Henrietta-........... 26..................kp 27/34...........................yk 5
Fuksia...................27................kp 26/30-37.......................yk 3
Avianna.................25............... kp 24/27-100..................yk 8/2v
slallu.....................25................kp 22/31-41.......................yk 5
Meri__...................19................kp 21/28............................yk 4
Fiinaliina...............23.................kp 20/33............................yk 7
marjaana87...........25...............kp 20/30-32.....................yk 5

miranenn...............23................kp 17/?....................yk 15/yv 3
Miwwi....................22................kp 16/34-37....................yk 12
ralliruutu...............23.................kp 14/29.............................yk 6
Lullaby89..............23.................kp 12/31-36.......................yk 17

Alexandra89.........23.................kp 7/28-30........................yk 3
Lilja87...................26.................kp 3/30-44?.............TJOT/yk 7

ODOTUKSEN ODOTTAJAT

Kali85..................DPO 13
miranenn.............DPO 2

HAAMUJENGI/RKTT

TAUSTALLA KUUMEILEE

kultsipallo
jjennaa-
miss_piggy
Leonella
Hydrangea
pantera
Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Ampparsson
jenninoora

PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet

2012
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 (km)
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 (km)
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 (km)
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 (km)
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3 (tm)
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk 4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17

2013
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
buffy 15.1.13 yk 9
Vilijonkka 25.1.2013 yk 10
Luna85 1.2.2013 yk 10
Miuyy 1.2.2013 yk 4
pecanpie 6.2.2013 yk 2
Sanja 16.2.2013

Avianna joo mieki luin et kaikki ei välttis ees huomaa sitä ku sitä voi toisilla tulla ihan vähä. Ite oon tän kierron sorkkinu ja tutkinu kaikkee, muute ois varmaa jääny huomaamatta :D

omanapa Tänää taas pyykkäilly reippaasti.. muuten koko päivä möllötetty kotona. Parin viikon päästä palataan kummatkin työlämään, ni jää noi polihoidot varmaa paussille syksyyn asti. Kummallakin päivätyö ja menis kovin hankalaks ku kummanki pitäis ottaa vapaata. Seuraavassa kierrossa ovis sattuis just pääsiäisviikonlopun tienoille jos clomit toimii. Niillä siis meinasin kuitenki jatkaa siis vielä. Toisaaltaan hyvä et saa tätä vauvajuttuu vähä taka-alalle ajatuksista.. tiiä vaik sekin auttais :)

miss_piggy
voi perseeeee.....oon yksin töissä ja ihan kusi sukassa! Siis tää on semmosta puhelimen välityksellä tapahtuvaa asiakaspalvelua, ja voin sanoa että nytki pitäis olla kaks aamuvuorossa..äsken jouduin tehä semmosen jutun mitä en oo koskaan ennen yksin tehny ja seki tais mennä vähän perseelleen :p
Uuh...onneks vaihdan työpaikkaa kesäkuun alussa...tää ei vaan oo mun juttu :LOL: (hätääntynyttä naurua)

Avianna kiitos myötätunnosta, uskon että tavallaan jos ei tietäisi tai ajattelisi niin kovasti k.o. Oireitaan niin olisikin rennonpaa. En ole varma oliko ovis silloin 10pv sitten kun niin pitkä kierto ja "oireita" oli jo ennenkin, mutta toisaalta saattoi hyvin ollakin ja ainakin se tuli hyödynnettyä.
Nyt pitäs vaan odotella tuleeko tätiä ja jos ei kuulu niin testailen loppuviikosta :)

miss_piggy: voi ei, tosi inhottava tunne kun joutuu yksin olee tai vajaalla miehityksellä töissä! Mutta ainakaan ketään ei vahdi.. ;) tsemppiä!
itse pidän tänään lepopäivää kotona kun ollut tosiaan sitä lämpöilyä viikon ja nyt paripäivää flunssan syövereissä.

mp Tiedän tunteen :D Tein ite tossa pari vuotta sitten sellaista hommaa mihin mulla ei ollu koulutusta tms. ja joka päivä tuntu tolta ainaki ekat kuukaudet :D Sit vaihoinki oman alan hommiin.

Pitäs tänään mennä yövuoroon, ihan kiva toisaalta, menee vaan hetki että saa rytmistä kiinni. Eilen illalla oli ihme vihlomista, toinen nivunen, ja välillä koko "alakertaa" vihloi ja nipisteli. Ja minä, jolla ei ole tissejä eikä tissituntemuksia, huomasin että nännit on arat. Vahva usko, että jotain tapahtuu, mutta sunnuntaina pitäs alkaa menkat viimeistään. Lutis on yleensä ollu se 14 vrk pattiarallaa.

Mitäs muuten Kali85:lle kuuluu? Ootko jatkanu testailua ekan plussan jälkeen? :)

Hieman kuulumisia tännekin puolelle. Tänään käytiin varhaisultrassa, siellä viikkoja vastaava papu oikealla paikalla sykkivän sydämen kanssa :heart: Itehän olin huolissani noista viikoista kun ensimmäinen raskaus päättyi kkm:n (huomattiin nt-ultrassa että kehitys loppunut viikolla 7-8) ja se raskaus ei silloin varhaisultrassakaan täsmännyt viikkoihin vaan oli viikon verran jälessä.

Nyt uskaltaa jo olla himppa onnellinenkin =) ultra ja vahvat raskausoireet valaa uskoa että josko tässä nyt hyvin kävis :)

Tsemppiä naiset, tulkaahan perässä tuonne odottajien puolelle :heart:

• Tykkää
Reactions: miranenn ja Avianna
Hei. Ajattelin tulla kertomaan kuulumisia tänne. Menkat ei ole vieläkään alkaneet...tänään menossa kp47. Minulla on ollut ovis ehkä viikonloppuna, koska maanantaina tein ovistestin ja oli aika tumma viiva, mutta ei kuitenkaan plussan tumma ja nyt ti ja ke viiva on vaalentunut. Joten saan odotella niitä menkkoja vielä kaksi viikkoa. Hienoa. Raskaaksi en ole voinut tulla, koska molemmat on vaan jotenkin ehkä menettänyt uskon tähän hommaan niin eipä peitto ole heilunut pitkään aikaan.

Lisäksi meillä piti olla se gyne miehen kanssa, jossa piti tehdä sotasuunnitelma, mutta soittivat mulle sillo ma aamulla: "lääkäri ei ole tänään paikalla, joten aikanne on joudutaan siirtämään 16.4"

Eipä ottanut päähän yhtään, eiku otti ihan järjettömästi aivoon. Nyt joutuu taas odottamaan 1,5kk että asiat selkenis. Nyt joudun odottamaan sen 1,5kk, jotta saan tietää miten huono tilanne mulla tuolla on. Kun kuukausi sitten piti olla ovis tuloillaan ja limis oli paska ja munikset tyhjät, joten odottelempa nyt vielä 1,5kk siihen että saisin taas tietää mitä tuolla tapahtuu vai tapahtuuko mitään.

Universumilla on tosissaan jotain minua vastaan.

Voi ei Marpa :( Tosi inhottavaa tuo, jos lääkäriaika perutaan itsestäsi riippumattomasta syystä (eikä esim siksi että olet itse vaikka sairaana) ja sitten siirtyy noin pitkälle, höh.
Tsemppiä sulle odotteluun, ja jos ne menkatkin vaikka sieltä alkaisi pikapuoliin ja pääsisit uuteen kiertoon ja ehkä uuteen yritykseenkin. Joillakinhan nuo ovistestit aina tummenevat uudelleen (ei kuitenkaan plussaksi asti) menkkojen lähestyessä, voisihan olla sitä sullakin.

on: enpä oo mitään mahdollisia tai mahdottomia oireita taas bongaillut, mutta taidan taas olla tulossa kipeäksi, ihan tukossa olin heti aamulla kun heräsin. Ja just olin melkein kaksi viikkoa flunssassa ja kuumeessa. Ärsyttää, varmaan pienentää taas raskautumismahdollisuuksiakin.
Tänäänhän on nyt dpo 9 tai 10 ja viime kierrossa mulla alkoi menkat jo dpo 10, eli niitä odotellessa..

Tsemppiä Marpa, varmasti ärsyttää kun asiat ei etene :(

Mulla ei mitään oireita suuntaan tai toiseen mahdollisesta raskautumisesta. Varasin mulle ja miehelle toukokuussa loman Mallorcalle ja oon siitä ihan täpinöissä. Saapahan muuta ajateltavaa ja suunnnittelemista jos ei tärpää :p Ootteko kukaan käyny, kokemuksia?
Me mennään Palma Nova beachille, ymmärtääkseni enemmän bilepaikka mutta ajateltiin auto vuokrata ja liikkua ympäri ämpäri saarta koska mä en oo mikään baarihirmu =)
Ootteko huomannu että taas haetaan siihen clearblue testiryhmään, saa ilmaseks ovulaatio- ja raskaustestejä ja sitoutuu kertomaan kokemuksia viikottain testaamisesta ja projektin etenemisestä. Mut valittiin ryhmään, oon tästäkin NIIN onnellinen!!!

Tervetuloa Sar1ta jännäilemään :wave:

Voi Marpa :hug: pitkät kp:t ja ajan peruuntuminen, ymmärrän. Näitä elämän tosiasioita välillä niin harmittaviakin on vaikea välillä ottaa vastaan kun niihin ei itse pysty vaikuttamaan.. mutta kaikki tapahtuu ajallaan -niin tyhmältä kuin se kuulostaakin! (itselläkin kp45) :/

Henrietta- Mukavia kuulumisia! Itse en ole käynyt siellä, en ole käynyt itseasiassa oikein missään joten ulkomaanmatka vois tehdä Todella hyvää.. hmm.. ;) Ja olen kyllä huomannut tuom mitä clearblue mainostaa mutta en ole linkkiä avannut tähän asti..

• Tykkää
Reactions: sar1ta
Henrietta minä oon ollut joskus ihan lapsena, eli siitä ei paljon mieleen ole jäänyt ;) Kuulostaa mielenkiintoselta tuo testiryhmä, ootko sä siis nyt jossakin alkavassa uudessa ryhmässä? Sehän olisi hyvä kun ilmaiseksi testejä saisi niin vois testailla vaikka joka päivä :D Ihan kuin muuten ei stressaisi tätä asiaa tarpeeksi...
terveisin yksi joka juoksee tunnin välein vessassa tarkistamassa onko menkat alkanut...

Yhteistyössä