The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

Shalley mulla on vähän samantapainen ongelma kuin sulla, mulla ei ole syömishäiriötä varsinaisesti ollut mutta oon harrastanut koko lapsuus/nuoruusikäni kilpaurheilua, rasvaprosentti oli ihan olematon ja menkat tuli ekan kerran n.17v, sitten parin vuoden päästä seuraavaksi ja aina aika harvakseltaan... Edelleenkään ei oo säännöllinen kierto (vielä vuosi sitten lyhin kiertoni oli noin 80 päivää), oon aiemmin syönyt mm. clomeja ovulaation aikaansaamiseksi, mutta nyt on taukoa kaikista lääkkeistä ollut muutaman kuukauden ja mä olen kahtena viime kuukautena ovuloinut ihan luomusti ja kierto on muutaman kerran ollut suht normaali, alle 40 päivää! Tämän kerron lohduttaakseni sua, yhtäkkiä se kehon toiminta voikin muuttua tuolla lailla omituisesti, ihan ilman syytä (?) vaikka aiemmin olisi tuollaista ongelmaa ollut :)
Mutta jos ne kierrot koko ajan on pitkiä, käy ihmeessä lääkärissä, niin saat apua ongelmaan!

Ansku, toivotaan vastaukseksi sulle sitä jälkimmäistä ;)

Ja Stellalle myös tervetuloa!

Stellal siis onko vaan endo-epäilys? Vai onko sitä tutkittu ja todettu? Ite luulin et miul olis endo, mut ei ainakaan ultrissa näkyny. Luulin ku oli nii kivuliaat kuukautiset, millo niitä nyt sattu tulemaankaan. Täällä sit tuloksena oliki pco-tyyppiset munikset ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Syön myös metformiinia minkä pitäis auttaa siihen pco:hon sekä auttaa laihutuksessa. Nyt onki tippunu 27 kiloa, mutta matkaa vielä on.

Mites tein parisuhde? Ootteko pitkään ollu yhdessä? Meillä ei oo kovin montaa vuotta takana, mutta naimisiin keretty ja lapsi alusta asti toivottu.

Huomenta. Yövuorolainen tuli pikaisesti omanapailemaan. Dpo 11 ja oksensin tossa äsken kun heräsin ja laitoin kissoille ruokaa, ei se haju sinänsä mutta kun kumarruin lattiaa kohti ruokapurkki kädessä, tuli vatsahapon maku suuhun.

Eilen illalla oli menkkamaista kipua, joten vähän ristiriitainen olo sen takia. Vatsa murisee kaiken aikaa. Meinasin aiemmin että huomenna testaisin, mut nyt pelottaa ajatus siitä, jos tuleekin nega. Pitää katsoa fiiliksen mukaan.

Ansku-89 Yövuoro sujui ihan hyvin, tosin nälkä oli kova. Väsymystä paljon, mutta niin aina kun ensimmäinen yö menossa, ei ole vielä rytmi kohdillaan. Yövuoroissa pitäs muistaa juoda paljon ja syödä kevyesti, niin ei olisi seuraavana päivänä niin kuollut olo, mutta ei siinä työn tiimellyksessä muista varsinkaan tota juomista.

miranenn Kiitos tsempistä :heart:

Päätin että testaan sunnuntaina jos ei menkat ennen sitä ala. Koska silloin alkaa vapaat ja tulosta saa sulatella rauhassa, olisi se mikä tahansa. :)

• Tykkää
Reactions: miranenn
Avianna Onpa kiva kuulla et on kohtalotovereita ja hienoa jos sun kroppa on alkanu toimimaan normaalisti, pikkuhiljaa :) Muistan itekin miten onnellinen oli sillon joskus kun menkat tuli suurinpiirtein normaalisti.. sit taas saatto olla pari kuukauttakin välissä ja aina ne kesti sen 3päivää korkeintaan.
Nyt on ollu suhtsäännölliset, mutta en tiedä ovuloinko..: / mitään ovistuntemuksia en ainakaan oo ikinä tuntenu, enkä oo tikuttanukkaan sitä ikinä. Pitääki alkaa tikuttaa kun alkaa kunnon yritys :)
Sanoit että oot syöny clomeja.. onko niissä jotain haitta/sivuvaikutuksia?
Tänään ollu menkkamaisia tuntemuksia, ens yön valvon töissä ja toivottavasti en nukahda ihan pystyyn tai toiv. menkat ei ala, kurjaa sitte valvoa kivuissa :(

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT PE 8.3.2013

tuttikeiju...............22.................kp 97/28-35......................yk 11
Iia-Maria...................................kp 51/28-31........................yk 4
Ansku-89.............23..................kp 47/31............................yk 2
Taru81..................31..................kp 40/28..........................yk 3+1
*Stiina..................24...................kp 38/25..........................yk 10
mommytobe?........27.................kp 37/28-29......................yk 2
Milam...................26..................kp 32/?...............................yk 1
Fireweed..............23.................kp 31/27-30........................yk 4
Kali85...................28.................kp 30/30-34.......................yk 8

Henrietta-........... 26..................kp 29/34............................yk 5
Fuksia...................27................kp 28/30-37.......................yk 3
Avianna.................25............... kp 26/27-100................yk 8/2v
slallu.....................25................kp 24/31-41.......................yk 5
Meri__...................19................kp 23/28.............................yk 4
Fiinaliina...............23.................kp 22/33............................yk 7
marjaana87...........25...............kp 22/30-32.......................yk 5

miranenn...............23................kp 19/?......................yk 15/yv 3
Miwwi....................22................kp 18/34-37......................yk 12
sar1ta....................22................kp 17/27-29.......................yk 1
ralliruutu...............23.................kp 16/29............................yk 6
Lullaby89..............23.................kp 14/31-36......................yk 17

Alexandra89.........23.................kp 9/28-30........................yk 3
Lilja87...................26.................kp 5/30-44?............TJOT/yk 7
StellaI....................27.................kp 5/28.............................yk 9

ODOTUKSEN ODOTTAJAT

Kali85..................DPO 15
miranenn.............DPO 4

HAAMUJENGI/RKTT

TAUSTALLA KUUMEILEE

kultsipallo
jjennaa-
miss_piggy
Leonella
Hydrangea
pantera
Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola

PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet

2012
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 (km)
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 (km)
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 (km)
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 (km)
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3 (tm)
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk 4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17

2013
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 11.1.2013 yk 8 (kkm)
buffy 15.1.13 yk 9
Vilijonkka 25.1.2013 yk 10
Luna85 1.2.2013 yk 10
Miuyy 1.2.2013 yk 4
pecanpie 6.2.2013 yk 2
Sanja 16.2.2013

Ihanaa naistenpäivää minultakin meille kaikille ihanaisille naisille :heart:

Shalley, mulla ei ainakaan oo mitään ihmeempiä tuntemuksia oviksesta, ilman tikkuja en varmaan tunnistaisi, ehkä limaisempaa on silloin mutta sen osaan yhdistää vaan tikkujen kanssa... :)
Ja vastaan nyt omasta puolestani vaan, täällä on tosi monet käyttäneet / käyttävät clomeja niin muutkin voisi kertoa kokemuksiaan, mulle ne nimittäin ei oikein sopineet (olin kauheen pahoinvoiva aina pari ekaa päivää, mikä on outoa kun yleensä mulle ei mistään tuu helposti huono olo) ja sitten ne eivät edes auttaneet, jostain syystä niiden vaikutus mun limakalvoon oli huono, tai niin ainakin gyne meinas että vielä entistäkin ohuemmaksi sai. Mulla oli käytössä myös toiset vastaavat lääkkeet (en nyt millään saa nimeä päähäni, alkoi mielestäni f:llä... voin tarkistaa kotona :D) mutta eipä tulosta tuottaneet nekään, mutta niitä söin vaan pari kiertoa ja sitten on ollut tosiaan taukoa. Teroluteja oon syönyt menkkojen aikaansaamiseksi mutta niistäkin on taukoa nyt...
Mutta sun kannattais kokeilla pari kiertoa tikutella ovista, niin tiedät ainakin suht varmasti ovuloitko vai etkö, joskus voi pitkässä ja epäsäännöllisessäkin kierrossa ovuloida ja joskus taas ei normaalissakaan. Noi jatkuvat lääkärikäynnit + lääkkeet kun kustantaakin ihan kivasti, me ollaan vielä yksityisellä käyty, siitä syystäkin osittain nyt otettiin tähän taukoa.. :/

Fireweedilla kuulostaa tosi lupavaalta, oi että! Miten maltat olla testaamatta! :) Kaikki peukut ja varpaat nyt pystyyn...

ON: Mä en malttanut itseäni ja testasin aamulla aivan puhtaan negan (dpo 11/12). Tosin mietin voisko pieni toivo vielä olla, kun olin käynyt yöllä just pari tuntia aiemmin vessassa, eikös yleensä pitäs olla pidempään pidätellyt ennen testin tekoa.. Nooh, toiveajattelua. Täytyy asennoitua jo menkkojen alkuun.
Parempaa onnea teille muille! :heart:

• Tykkää
Hyvää Naistenpäivää ihanaiset naiset!! :flower:

ON: Huomiselle saisi päivitellä kp 4/25-35, yk 11. Näinpä taas. Täytyy soitella ja varata yksityiselle gynelle tarkastusta UÄ:nen kanssa, josko jotain apua saisi. Mieskin täytyisi kannustaa simppa-testeihin.. Suunta jälleen ylös päin.

• Tykkää
Hyvää naistenpäivää!! Tästä päivästä tekee erityisen muistorikkaan se, että plussasin juuri! Äsken tuli pitkään odottamani testit postitse ja pakkohan se oli heti kokeilla. Tosin jo oireista oli eräs ystäväni päätellyt raskauden mahdollisuutta: vatsan jomottelu, kipuilu, vihlominen aina ajoittain, valkovuoto, älytön nälkä koko ajan, väsymys ja pissalla juokseminen (viime yönä useampi kerta). Nyt pitäis varmaan soittaa neuvolaan :)

Ai niin, ja älkää menettäkö toivoa jos menkkojen alkamispäivänä ei näy positiivista tulosta testissä. Minä olen näköjään hyvä esimerkki siitä, että hormonitaso nousee hitaasti ja vasta viikko menkkojen myöhästymisestä tuli plussa näkyviin :)

• Tykkää
ON mä päätin että tästä kierrosta tulen raskaaksi ja piste.. nyt on ovulaatiotestit tilattu samoin ku raskaustestit.. menköön vaikka kuinka pakkopullalla (miehelle ei tosin kerrota milloin on ovulaatio ;) ) mutta raskaaksi tulen ny perkele soikoon :D

HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ MEILLE KAIKILLE NAISILLE :flower:

• Tykkää
Reactions: miranenn ja sar1ta
Ihanaa Naistenpäivää!!

Suuret onnittelut plussasta Mommytobe!!

Ja Fireweed meneekin pian perässä plussanneisiin. ja kiitos kuulumis kyselyistä!

Kaikille piinailijoille stemppiä, päivät on niin p-i-t-k-i-ä!

Eli tääll dpo 15; testit näyttää negaa ja täti hukassa. Se dpo9:n plussa jäi ainoaksi laatuaan, ties mikä se sit oli, viallinen kaiketi? Miehelle kerroin eilen, että ei tainnut tästäkään kierrosta tärpätä. Oli niin surkeana, jotenkin musta se on niin paljon vaikeempi kestää kun omat pettymykset. Miehelle en oo toki kertonut, että oon testannut vaikka kuinka monta kertaa jo. Enpäs osaa sanoa mitä mieltä tästä nyt sitten ois, kai sitä jokin osa uskoo raskauteen niin kauan ennen kuin vuoto alkaa, mutta suurin osa itsestä kuitenkin tajuaa että vuoto alkaa hetkenä minä hyvänsä. Ja tulis sit jos on tullakseen.

miranenn: Siis miulla epäiltiin endoa jo vuosia sitten, mutta silloin elämäntilanne oli täysin eri ja e-pillerit käytössä, joten tarkemmat tutkimukset jäi siihen. Nyt luomukiertojen aikana kuukautisoireet ovat olleet aivan sietämättömät!! Kävin yksityisellä gynekologisen endokrinologian lääkärillä ja hän piti endoa melko todennäköisenä oireiden perustella (ultralla katsottuna kaikki kunnossa ja vastasi kaikinpuolin loppukierron päiviä) ja teki lähetteen naistentautien pkl:lle - sieltä nyt sitten aikaa odotellessa..

Ultralla ei muuten valitettavasti endoa pysty poissulkemaan/toteamaan, toistaiseksi ainoastaan laparoskopialla (vatsaontelon tähystys).

Niin ja ukon kans on pietty yhtä virallisesti vasta puolitoista vuotta, tunnetaan kuitenkin paljon pidemmältä ajalta :)

Millä mallilla siulla tuo kilpirauhasen vjt?

mommytoobelle isot onnittelut plussasta! Ihanana päivänä :heart:

kali85 ymmärrän tuskasi.. mutta toivotaan sitä myöhästä plussaa vielä! Ainakin ratkaisuja suuntaan jos toiseen..
tänään testattu päiväpissasta tyylipuhdas nega :/ jos ei sunnuntaihin mennesssä mitään tapahdu niin teen "jotain" edes, mitä se sit ikinä onki, meen vaikka lääkärille tai verikokeisiin.. Tiedän, vielä voisi odotella mutta en minä.

Yhteistyössä