The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

Miranenn, ei oo tehty sitä aukiolotutkimusta. Yritin etsiä netistä, että missä niitä tehtäisiin, mutta en löytänyt ensimmäistäkään paikkaa koko samperin kaupungista?! voiko olla mahdollista:< Yhteen yksityiseen klinikkaan soitin, siellä ei respan täti edes tiennyt mistä puhuin vaikka selitin asiaa. Ja sinne olis ollut yksi vapaa aika ennen juhannusta?! helvetti. Mehiläisessä olis vapaita aikoja, mutten tiedä tekeekö ne sielläkään sitten tuota tutkimusta, ja siellä olisi mieslääkäri.. :0 No, huomenna kokeilen vielä soittaa perhesuunnitteluneuvolaan, josko ne sieltä osais neuvoa jotakin. ÄÄh.
 
miranenn Ei ne mun mielestä täällä paikkakunnalla tee. Mä käsitin Mehiläisen sivuilta kun katoin sitä palvelulistaa ja sieltä valitsin tuon hssg:n, niin sitten siihen tuli mun mielestä vaan ne paikkakunnat, joilla toimenpide tehdään. Ja eipä tietenkään tätä ollut siellä, oon alusta asti vihannut tätä kaupunkia ja viha vaan yltyy päivä päivältä. Huooooh. No muttajoo, huomenna soitan aamusta sinne neuvolaan, ja seuraavaks koulun terkkarille jossei tuolta saa apua. Neuvolassa tehdään "lapsettomuushoitojen alkututkimukset" eli.. mitähköhän mahtais olla..
 
sar1ta tervetuloa :) Lisään siut huomiselle listalle. Oon nyt niin laiska et en jaksa.. :D toivottavasti käyntisi on lyhyt :)

Sanja hienoja uutisia! :) Toivon siule ihanaa raskautta :heart:

misspiggy selvisitkö hengissä töistä? :D

Marpa toi odottaminen on kyllä ihan kauheeta. Vituttaa ihan siun puolesta..

Ja omaa persettä.. oon iha masiksessa.. alkupäivä meni iha kivasti mut sit jostai masennus hiipi. Tissit on räjähtämäisillään.. iha hirveen kipeet. Lisäks alaselkää jomottaa ja toista munista. Lisäks ollu etova olo koko päivän ja kohtuaki juilinu.. Aamulla lämmöt noussu vielä entisestään. Valkovuoto vaan lisääntyy mikä myös ihmetyttää..

Juttelin myös tänään näistä hoidoista ja vauvahaaveista ekaa kertaa anopin kanssa. Hää oli ihanan kannustava ja ymmärtäväinen..

Nyt jos yrittäis vähä piristyy..
 
  • Tykkää
Reactions: sar1ta
Tulimpahan kurkkaamaan et mikä täällä on tilanne :)

Mulla on nyt täs oma terveys siinä kantimissa et ehkä oma kroppa laittaa hanttiin koko raskaudelle. Paksusuolitulehdis on täl hetkellä stressin takia siinä kunnossa et kortisonikuuria sain 3 kk, veriripuli vaa lentää.... Suoli 20 cm matkalta todella tulehtunut. Atrofiaan gyne suositteli ovestin emätinpuikkoja ja niiden tuoteselostetta lukiessa tulen lähes siihen käsitykseen et ne jopa saattaa hieman ehkäistä? Tuoteselosteesa sanotaan näin: Huom! ovestin ei ole ehkäisyvalmiste. Jos viimeisistä kuukautisistasi on alle 12 kuukautta tai jos olet alle 50-vuotias, sinun on käytettävä lisäksi ehkäisyvalmistetta raskaude ehkäisyyn. Pyydä lääkäriltä neuvoja.

Siis jotenkin tosta "lisäksi" sanasta tulee mieleen et tuo vähän ehkäisisi mut lisäksi täytyis käyttää vielä muuta.
 
Hei!
Vieläkö mahtuu tein joukkoon 1 esikoisesta haaveileva? :)
Oon 26v, tällä hetkellä Turussa vielä asuva, pian Helsinkiin muuttava nainen joka jo vuosia haaveillu lapsesta, nyt uuden kumppanin kanssa vihdoin haaveet osuu kohdilleen ja mennään meiningillä ''tulee jos on tullakseen'' tjottailuks joku vissiin tuota kutsunu? :D Tälläkin hetkellä menkkojen pitäs alkaa lähipäivinä, muutama hassu (luultavasti kuviteltu) oire ollu mut ei oo oikeen sellasta oloa että raskaan olisin :( ajotus olis sopiva, koska valmistunkin tässä kuussa :)
Lueskelen nyt tein muiden kirjotuksia täällä ja muutenki pysyn hengessä mukana, olis kiva löytää juttukavereit samassa tilanteessa olevista :)
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn ja sar1ta

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TO 7.3.2013



tuttikeiju...............22.................kp 96/28-35......................yk 11
Iia-Maria...................................kp 50/28-31........................yk 4
Ansku-89.............23..................kp 46/31............................yk 2
Taru81..................31..................kp 39/28..........................yk 3+1
*Stiina..................24...................kp 37/25..........................yk 10
mommytobe?........27.................kp 36/28-29......................yk 2
Milam...................26..................kp 31/?...............................yk 1
Fireweed..............23.................kp 30/27-30........................yk 4



Kali85...................28.................kp 29/30-34.......................yk 8
Henrietta-........... 26..................kp 28/34............................yk 5
Fuksia...................27................kp 27/30-37.......................yk 3
Avianna.................25............... kp 25/27-100................yk 8/2v
slallu.....................25................kp 23/31-41.......................yk 5
Meri__...................19................kp 22/28.............................yk 4
Fiinaliina...............23.................kp 21/33............................yk 7
marjaana87...........25...............kp 21/30-32.......................yk 5



miranenn...............23................kp 18/?......................yk 15/yv 3
Miwwi....................22................kp 17/34-37......................yk 12
sar1ta....................22................kp 16/27-29.......................yk 1
ralliruutu...............23.................kp 15/29............................yk 6
Lullaby89..............23.................kp 13/31-36......................yk 17



Alexandra89.........23.................kp 8/28-30........................yk 3
Lilja87...................26.................kp 4/30-44?............TJOT/yk 7
StellaI....................27.................kp 4/28.............................yk 9


ODOTUKSEN ODOTTAJAT

Kali85..................DPO 14
miranenn.............DPO 3




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE

kultsipallo
jjennaa-
miss_piggy
Leonella
Hydrangea
pantera
Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet


2012
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 (km)
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 (km)
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 (km)
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 (km)
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3 (tm)
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk 4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17

2013
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 11.1.2013 yk 8 (kkm)
buffy 15.1.13 yk 9
Vilijonkka 25.1.2013 yk 10
Luna85 1.2.2013 yk 10
Miuyy 1.2.2013 yk 4
pecanpie 6.2.2013 yk 2
Sanja 16.2.2013


 
Viimeksi muokattu:
lilja87 saitko neuvolaa kii? Toivotaan että saisit pian ajan.

Shalley tervetuloa haaveilemaan ja jännäilemään :wave: toivotaan että käyntisi on lyhyt.

jjennaa- ?? mihis laitoit oikein kirjee ja mitä kirjottelit :popcorn:

Leonella en tiedä mutta Ovestinin vaikuttava aine on estrioli eli yksi luonnollisista estrogeeneista.. ei nyt luulis että on mitenkään ehkäisyvalmiste? wierd. tosiaan toi lisäksi ja pakkauselosteessa mainitsemasi asia hiukan epäilyttää.. Voisitkohan kysyä sitä määränneeltä lääkäriltä?

ON: Täällä siis kesti vajaan 2vrk pyyhittäessä ne pienet "vuodot"/tuhrut, ja eilen bongasin aikalailla OVISliman oloista vuotoa?!? En kyllä voi millään uskoa että ovulaatio olisi näillä kp46 mahdollista. Harmi kun ei oo niitä ovistikkuja että voisin edes testata, ja se r-testi näytti eilen päivällä negaa (2h pidätyksellä). :confused:
Voiko tommonen limaisuus liittyä raskauteen? Edelleenkin vain lämmöt koholla (tosin olen nyt flunssassa saikulla) ja pissattaa usein, limaa tulee (siis ylhäältäkin :D ) että kuvottava olo muutenkin. Malttamaton olen ja tiedän melkein senkin että pitäs odottaa että lääkärikään huolis vastaanotolleen, eikös liki kp80-90 pidä olla että kierrolle jotain tehtäisiin..? Entäs verikoe..?
 
ON tänään aika sinne ultraan, ja aika varma olen että ei näy tapahtuvan mitään... kiukuttaa... mutta siis, tässä olisi teille hienovaraista luettavaa jonka pistin suoraan Herra Niinistölle xD

Hyvä herra presidentti!

ajattelin nuorena naisena ottaa itseäni niskasta kiinni ja kirjoittaa ihan henkilökohtaisesti teille. En tiedä kuuluuko kyseinen asia teille vai suoraan eduskuntaan, mutta ajattelin että kun tämän ihanan suomen maamme asioita ajat, niin voin kai tätäkin kautta laittaa sanan kiertämään.
Viimeaikoina olen lukenut iltalehden otsikoista miten raiskauksista rangaistaan hyvin pienellä rangaistuksella, miten poliisille niskoittelusta saadaan suurempi tuomio kuin esimerkiksi lapsen pahoinpitelystä tai raiskauksesta. Onko Suomen laki tai oikeastaan valtio menossa näin huonoon suuntaan?
olen vasta nuori aikuinen eikä minun päänsärkyyni pitäisi kuulua asiat, joita teidän KUULUISI hoitaa paremmin!
Hyvänä esimerkkinä otan tähän kun tuttavani puolusti itseään ja vaimoaan mieheltä pahoinpitelyn uhrina, ja hänet tuomittiin MURHASTA!!!! elinkautiseen vankeuteen! Jatkuvasti voivotellaan miten suomessa rikollisuus lisääntyy tai miten suomen asiat ovat ihan päin helvettiä. No totta kai ne ovat kun maahanmuuttajat sallitaan ja heille tyrkytetään rahaa joka kolosta jotta pärjäisivät! missä työttömän suomalaisen tuet ovat? niitä ei heru kun tulot ylittävät kelan budjetin muutamalla kympillä. Äitiyspäivärahakin on mitäänsanomattoman pieni, ja aika, jolloin äiti saisi olla kotona pienen lapsensa kanssa ei käy päinsä kun varat eivät riitä!!
asiani hyppivät nyt laidasta laitaan, mutta olen oikeasti niin sanoin kuvaamattoman vihainen tähän toimintaan etten osaa paremmin asioita sanoiksi pukea!
kehitysvammaiselta äidiltä viedään lapsi, sillä lievästi vammainen äiti ei ”osaa” hoitaa lastaan oikein. Tämä ja muut asiat mitä tässä paskavaltiossa tapahtuvat koskettavat niin minua kuin muitakin suomalaisia!
minulla ei ole maahanmuuttajia vastaan yhtikäs mitään, mutta on se aika tajuttoman väärin jos heidän kelasta ja muualta saamansa tuet ylittävät normaalin suomalaisen palkan!
sairaaloista loppuvat vuodepaikat ja vielä mietitään hyväksytäänkö eutanasia?!?
Hyvä se on siellä eduskunnassa liehua ja leijua kun vuositulot yltävät jo melkein miljooniin. Perussuomalaisella ei ole välttämättä varaa edes ostaa leipää ja vielä mietitään että minne turhaan sitä rahaa voisi laittaa! Itselläni ei taloudellinen tilanne ole mikään paras, mutta se ei merkitse minulle mitään, minulla on perhe, oma koti ja hyvä mies..
Normaali ja raitis työssäkäyvä mies ei saa asuntoa valtiolta, sillä maahanmuuttajat ovat etusijalla! nyt herää kysymys.. MITÄ HELVETTIÄ!?! ystäväni soitti vvo:lle ja pyysi saada uutta asuntoa pienen lapsen kanssa kun entinen sisältää luultavasti hometta niin vastaus oli tämä: ”meillä kun on noita maahanmuuttaja perheitä enemmän jonossa”…
se pieneninkin arvostus mitä minulla on maatani kohtaan, laskee jatkuvasti nollaa kohden. Uskon että asiat yritetään hoitaa parhain päin ja toivonkin niin. Minun ei tarvitse olla julkisuuden henkilö saatika monimiljonääri saadakseni ääneni kuuluviin. Jos tämä on ainoa keino, teen sen…
Ylpeänä voin sanoa että olen asian eteen tehnyt jotakin.!!
viimeisenä sanana pyydän JOKAISTA suomalaista asiaa ajavaa henkilöä ottamaan pään pois perseestä (anteeksi sanamuotoni) ja avartamaan katseensa tätä maata ja sen hyvinvointia kohden!!

terveisin: ihminen, jonka elämä voisi olla parempi!
 
  • Tykkää
Reactions: Shalley ja miranenn
Shalleylle tervetuloa mukaan! :)

Leonella voih, kurjia uutisia :( Mä oon joskus myös kuivuuteen käyttänyt noita emätinpuikkoja, mutta mulla ne ei kyllä ainakaan auttaneet yhtään mitään.. Mulla tuota kuivuutta oli silloin eniten kun en ovuloinut ollenkaan, nyt kun on pari normaalimpaa kiertoa ollut niin oon huomannut etten oo enää ollut koko kiertoa niin kuiva. Tiedän tuon vaivan, ei meinaan seksi onnistu sitten millään kun kumpaakin sattuu :(
Ja gyne silloin sanoi muistaakseni että ne on yleensä naisille vaihdevuosivaivoihin niin onhan niiden joku hormonivalmiste pakko olla silloin, ja kuvittelis sellaisen vaikuttavan raskautumiseen.. kannattaahan sun vielä varmistaa asia!

jjennaa muakin kiinnostaisi aihe :D

Hei mites muut dpo:laiset, onko mitään kuviteltuja tai oikeita oireita? ;)
Mulla ei kyllä oikeestaan oo mitään, armoton väsymys vaan kun flunssa alkoi taas eilen. Ja eilen kyllä oli koko illan ajan menkkamaisia vatsakipuja alavatsalla. Ja oon siis satavarma ettei oo tärpännyt, tää tautihan sen viimeistään tappaisi. Nyt siis oottelen niitä menkkoja... tänään dpo 10/11 ja viime kierron mukaisesti pitäs viimeistään tänään alkaa, toisaalta ootan että pääsisi uuteen kiertoon, toisaalta toivon että ei vielä, luteaalivaihehan jäisi taas liian lyhyeksi jos nyt alkaisi jo. Aina löytyy uusia raskautumista estäviä vaivoja näköjään kun edellisistä pääsee (edes joksikin aikaa)...
 
Aah jjennaa ehditkin jo, lukaisenpa tuon :)

Ja Ansku onhan se mahdollista vielä noilla päivillä ovuloida hyvinkin! Mutta myöskään raskaus ei oo mahdoton, useinhan sitä myöhäisistä plussista kuulee... pidetään vielä peukkuja!! :)
Niin ja ei siinä mun mielestä mitään tuollaista rajaa oo, mulle sanottiin joskus että jos kierto on yli 40 päivää niin se on epänormaali, lasketaan silloin oligomenorreaksi. Mutta voipi olla että riippuu paikasta ja lääkäristä...
 
:wave: Vietin täällä aika paljon aikaa eilen ja lueskelin noita teidän kirjotuksia :) ihanaa aikaa tää ''mitä jos..'' aika, vaan aika monta kertaa aiemminkin ollu tässä tilanteessa ja kuvitellu oireita.
Nyt tällä hetkellä kp30/28-32, eikä mitään oireita, tissien arkuutta lukuunottamatta, mutta se onki jo tuttu juttu aina ennen menkkoja.
Itsellä vaikeuksia tulla raskaaksi sillä nuoruudessa kärsiny syömishäiriöistä ja menkat ollu pari vuotta tauolla. Lisäksi yksi keskenmeno ollut, kun olin 18v.
Aikaisemmassa suhteessa pienen aikaa yrittämissä ja tjottailua mutta ei mitään tapahtunu, nyt myöhemmin ajattelen että onneks ei.
Kesällä alkais kunnon yritys, sillä tällä hetkellä asutaan vielä miehen kanssa eri paikkakunnilla.
Mitä muuten tarkoittaa noi lyhenteet dpo? ja yk? :confused:

Ja jjennaa- hyvä teksti! :)
Kiitos miranenn, Ansku-89 ja Avianna :p
 
Viimeksi muokattu:
Täällä saattais olla dpo 3, jos ovis oli silloin, kun viimeiset limat bongattu. Tässä vaiheessa oireita vielä turha kuvitella ja jotenki mulla (pessimistinä :)) taas sellanen olo, että ei ole tästäkään kierrosta ole tärpänny.
 
Onpas täällä vilkasta porinaa! Hitsi, ku ei oo oikeen ennättäny käydä seurailee kaiken muun touhun tiimellyksessä, oon ihan ulalla kaikkien jutuista. Toisaalta tehny hyvää pitää taukoa tästä höyryämisestä :D
Ovulaatiota edelleen ootellaan, toivon että tapahtuu kuitenkin. Voi olla että menikin jo, mutta epäilen vahvasti, tissiaristus puuttuu.. Tässä on viimeinen tilaisuus saaha vauva tämän vuoden puolella, ensi kierrossa mies on just sopivasti reissussa :/

Kaikille tasapuolisesti tsemppiä! :heart:
 
Moikka!

Tätäkin palstaa jonkin aikaa seuranneena haluaisin liittyä joukkoon ja jakaa kokemuksia muitten kans :)

Olen 27 -vuotias ja esikoista yritetty viime kesästä lähtien, nyt on menossa yk 9 (kp 4/28). Raskautumista vaikeuttaa kilpirauhasen vajaatoiminta ja hyvin vahva epäily endometrioosista, jonka tiimoilta odottelen nyt kutsua toimenpiteisiin.
 
Tervetulloo StellaI !! :)

Aika moni on juuri ovuloinut, hmm mielenkiintoista jännäämistä :)

Kiitos Avianna, tosiaan kun yksin näiden ajatusten kanssa päivät pitkät kieriskelee niin toivoo vähän muiden kantaa ja kommentteja, ja nyt kun oon saikullakin niin ei löydä päätä eikä häntää ja toivoo vain että tulis kuin salama kirkkaalta taivaalta joku vastaus, plussa vs täti..
 

Yhteistyössä