The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

ON nyt on sitten täällä varattu lääkäriin aika syöpätutkimuksiin... minulla on HPV joku virus ja nyt kaksi kertaa seksin jälkeen tullut rusehtavaa vuotoa ja alavatsan juilimista ja ristiselänkipuja... nyt pelottaa.. ja paljon
 
Meri, no voihan kökkö! Ihme, kun eivät sitten siirtäneet sua toiselle lääkärille. Hyvä, että sait kuitenkin ajan. Hieman kyllä ihmettelen tuota hintaa. Meidän yksityisellä klinikalla 20 min käynti + ultra ollu aina jotain 120-130e luokkaa kelakorvauksen jälkeen. Toivottavasti saisit ultrassa hyviä uutisia.

jjennaa, ota ihan rauhassa. :hug: Mulla 2005 todettu CIN2 solumuutoksia ja ne hoidettu 2006 loop-hoidolla ja yhä vahvasti hengissä ollaan. Kontrollipapassa oon sen jälkeen käynyt aina vuoden välein (viimeks pari viikkoa sitten) ja viimeks sain nyt ekaa kertaa täysin puhtaat paperit. Ikävän yleisiä noi HPV:n aiheuttamat solumuutokset on, mutta niihin on tehokkaan hoidot. Onneksi on papa-koe, niin solumuutokset saadaan huomattua hyvissä ajoin ennen kuin syöväksi kehittyvät. Joten älä pelkää vielä pahinta, kyllä sut kuntoon saadaan.
 
jjennaa, niin ja lisäämäni piti, että mä vuosin verta pillereitä käyttäessäni lähes joka kerta seksin aikana. Ongelma häipyi vähitellen ne lopetettua ja nyt 1,5 vuotta niiden lopetuksesta ongelmaa ei enää ole. Lääkäri epäili, että olis ollu pillereiden syytä.
 
Hydrangea mulla ei pillereitä oo ollu et en tiie johtuisko vaan kuivista paikoista -.- mut musitin tossa äsken et mä en ole kahteen vuoteen käyny papa-kokeessa nii pisti vähän stressaamaan.. ja tää kaiken tietävä "google" anto nyt vastaukseksi kohdunkaulansyövän xD nii pakko sinne papaan on mennä
 
FOLLIULTRASSA KÄYTY!!!! :)

Oikealla puolella 1.8cm follikkeli, ja vasemmalla 1,3cm follikkeli! Menossa tosiaan vasta
Kp 12, joten muutaman millin ehtivät mahdollisesti vielä kasvaakkin! Neuvoja tuli että
paljon peiton heiluttelua seuraavat 5 päivää niin varmasti ajoittuu oikein! :)
 
  • Tykkää
Reactions: tarana
En oo vähään aikaan käyny täällä. Ollu niin paljon kaikkea muuta. Ja kun ei oo ollu piinapäivät käsillä niin vähän jäänyt..

Kaikkea en kerennyt vielä lukemaan, uusia viestejä tullut niin paljon. Uusille tervetuloa, Vilijonkalle Oikeen paljon onnea :heart: ja pahoittelut kaikille kelle täti on tullut kylään.

Miten kärkipään naiset Kultsipallo ja tuttikeiju onko kuulunut niistä mitään??
 
jjennaa, okei, ajattelin että olisit jo papassa käynyt ja saanut huonoja uutisia tuon viestisi perusteella. Mutta kannattaahan sinne mennä, jos edellisestä kerrasta on jo se 2 vuotta. Voihan tuollaiset yksittäiset vuodot johtua ihan normaaleistakin asioista, vaikka juuri tuosta kuivuudesta. Mulla vuotoja tuli ihan joka kerta ja välillä verta tuli tosi paljon ja lakanat meni vaihtoon. Lääkäri sitten epäili, että pillerit olisi jotenkin voinut kuivattaa/herkistää limakalvoja. Luultavasti myös tuolla kohduunsuun loop-hoidollakin oli osuutta asiaan, että se varmaan sai limakalvot vuotaan. Onneksi ongelma on poistunut.
 
Vois mut oikeestaan poistaa piinailijoista
Taidan joutua minäkin lääkäriin kun ikinä ei ole ollut kuukautisissa mitään outoa ja nyt sitten kolme viimeistä kiertoa tällaisia megakiertoja kun kaks viimesintä yli 40pvä ja saa nähä mihin tää venyy :( Tosi paskat fiilikset kun viimenen vuosi menossa korkealla hedelmällisyydellä ja elintavat kuitenkin kohtuullisen terveelliset ja sit tapahtuu tällasia!!!
 
Epätoivoisessa testausvimman puuskassa testasin viivanpaikan pc:llä tässä iltapäivästä. Tänään dpo8. Huomenna aion aamupissistä ottaa seuraavan. Koko päivä ollut ihan sekava, nukuin nimittäin pommiin aamulla! Oikeesti, viimeks 2 vuotta sit nukkunu pommiin... Oon muuten siinämäärin pöpi jo täs kuumeiluhommassa, et ku tein sen testin, ni piti ottaa oikeen kuva siitä ja kännyn näytöltä nähdä se viiva kun en enää silmiäni usko. Riittävästi kun sitä näyttöäkin tuijottelin niin en silmiin usko enää ylipäänsä. Alan sekoamaan.... :kieh:

meri_ ei muuta kun peitot heilumaan ja peukut pystyssä et tärppäis!

jjennaa_ otahan ihan iisisti siellä, on mullakin joskus tullu verta seksin yhteydessä ja mitään ei ole. Hyvähän se on mennä papaan niin tietää sit missä mennään. Onneks noi muutokset niissä näytteissä on kuitenkin suht harvinaisia ja helposti useimmiten hoidettavissa... Mut tiedän kyl fiiliksen ku alkaa säikkymään jotain yhtäkkiä :vampire:
 

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TI 29.1.2013



kultsipallo.............20.................kp 66/28..........................yk 11
tuttikeiju..............22.................kp 59/28-35...................yk 11
Miuyy..................22..................kp 36/28..........................yk 4
Luna 85...............27................. kp 30/35-38....................yk 10
Lullaby89..............23.................kp 30/31-36...................yk 15



Alexandra89..........23.................kp29/28-35................TJOT/yk 1
mommytobe?.........27.................kp 28/28..........................yk 1
*Stiina.................24.................kp 25/?.............................yk 9
Henrietta-........... 26..................kp 25/33..........................yk 4
jjennaa....................................kp 24/34..........................yk 8
Fiinaliina...............23.................kp 24/33..........................yk 6
Kali85...................28.................kp 22/34..........................yk 7
Fireweed..............23.................kp 22/27-30....................yk 3
pantera.................20................kp 20/27-28....................yk 6
Fuksia...................27................kp 20/?-37.......................yk 2



slallu.....................25................kp 16/28-41....................yk 4
miranenn...............23.................kp 14/?....................yk 14/yv 3
Avianna.................25............... kp 14/40-??....................yk 6?
marjaana87............25................kp 14/30-32....................yk 4
Meri__...................19................kp 13/28..........................yk 3
Iia-Maria...................................kp 13/28-31....................yk 4
Lilja87....................26................kp 10/30-44?.............TJOT/yk 6




Leonella................28.................kp 9/28-31....................yk 5
ralliruutu...............23.................kp 9/29..........................yk 5
Ansku-89..............23..................kp 9/31...........................yk 2
Hydrangea............26.................kp 6/31-44...................yk 12



ODOTUKSEN ODOTTAJAT

*Stiina...................DPO 10
Luna85.................DPO 9
Alexanda89............DPO 6-13




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE

Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 12.1.13 yk 8
buffy 15.1.13 yk 9
Vilijonkka 25.1.2013 yk 10


 
jjennaa, tsemppiä papaan. :) Ota ihan rauhassa, ei sieltä välttämättä mitään löydy ja jos löytyy, niin löydökset on yleensä lieviä ja helposti hoidettavissa. Useimmin paranee myös itsekseen, joten ei tarvitse muuta kuin seurannan.
 
Mä yritän ottaa etäisyyttä koko tähän asiaan nyt, alkaa stressaamaan niin kovasti. Tosin TIEDÄN että viikon päästä tikuta ovista ja kahden viikon päästä stressaa et koska voin tehdä r-testin ja asennoidun taas uuteen pettymykseen.Tää alkaa oikeesti käymään mielenterveyden päälle. Edes greippimehua en ole juonut kun yhden litran, se on niin pahaa et ei pysty :D
 
miss_piggy
Leonella: Ei kannata stressata, koita olla liikaa keskittymättä tuohon pelkkään vauvatouhuun. Itelläki oli yritystä takana suurinpiirtein kuukautta vaille vuosi, kunnes tärppäs ja olin menossa jo jatkotutkimuksiin kun ei tärppi käyny.
 
Leonella, malttia, teillä vasta tosi lyhyt yritys takana, joten ei kannata vielä toivoa menettää. Yritä keksiä itsellesi mielekästä puuhaa ja uusia harrastuksia. Se on mulla auttanut pitään pään kunnossa. :)

Meri, outoa, jos ei yhtään mitään näy. Mulla ainakin viivat lähtee asteittain aina tummeneen muutamaa päivää ennen. Follit kasvaa sen 1-3 mm/vrk ja puhkeaa noin 18-24 mm kokoisena, joten siten voi arvoida ovispäivän.
 
Onnea vilijonkka.. Kateeksi käy. Mutta onnellinen olen sun puolesta.

Ite kävin eilen gynellä (kp 10) ja perjantaina (kp 15) menen uudestaan ja sitten katotaan onko limakalvo kehittyny yhtää, koska eilen oli mitätön. Sillon perjantaina saan vissiin lähetteen verikokeisiin yms. ja varataan aika helmi-maaliskuulle, että mies tulee mukaan.
 
Hydrangea juu siis mul tosiaan toisel puolen oli maanantaina 18mm folli, ja toisella puolella 13mm. Eli siis kyllä viimeistään kp 16 pitäis jo ovis testissä näkyä.. Tääl on talleteltu jo edelliset 3 päivää, ja vieläpä useamman kerran päivässä! :D

Gyne sanoi, että on sen verran selvästi ovis tapahtumassa, että kyllä pitäis testeissä näkyä, ja jollei näy niin sitte on ihme homma. Sanoi kuitenki että vaikkei testeissä näkyis, niin kannattaa siitä huolimatta nyt hän viikon ajan heilutella peittoja ahkerasti, harvemmin kun nuo ultrat kuitenkaan valehtelee. :)

Eli vaikka on "jo" kp 14, niin kannattaako kun silti teidän mielestä jatkaa testailua, ja kuinka kauan? :)
 

Yhteistyössä