~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Heippa Jempula
Kovasti jaksamista ja voimia sulle sinne! :heart: :hug:
Itelläni myös yritystä takan puolitoista vuotta, avokkiparka joutuu kärsimään, kun joka menkkojen alkaessa olen kun myrskyn merkki ja hyvin pettynyt. Ja se turhatumisen määrä ja epätoivo pahimpina kausina.. Ja entäpä se raskausoireiden kuvittelu sitten, se jos mikä pahentaa pettymystä edelleen, kun täti sitten tuleekin kylään. Onneksi avokin sisko, joka on samanikäinen kun minä, saa nyt tammikuussa vauvan, joten pääsen pahinta vauvakuumetta sinne purkamaan. Vaikka aluksi olikin vaikeaa hyväksyä, että hän on raskaana, enkä minä..

Jempula kyllä mekin jonain päivänä päästään kertomaan, että nyt on plussattu :heart:

Plussatuulia kaikille! :wave:

2.11.2oo9 Maanantai

Zande..........................kp 63/32.........................yk ?
Haaveileva85..............kp 55/26-33...................yk 8

neulainen...................kp 49/?............................yk 1
ShiruLi........................kp 48/26..........................yk1
Ansku-82.....................kp 43/30........................yk 10
Ambrosine85...............kp 42/30........................yk 3

Louvre.........................kp 39/32-35...................yk 17
BabyBubble.................kp 35/??.........................yk 1
Opaali78......................kp 35/28-29...................yk 7
Celestial.......................kp 32/?...........................yk 1
Pipopi...........................kp 31/26-39...................yk 16
EtanaLilli......................kp 30/31.........................yk 10

bebek..........................kp 29/?(41)....................yk 2
anu84..........................kp 28/29-32...................yk 21
pata-ässä....................kp 28/28-30...................yk 4
Pai80...........................kp 27/24-26....................yk 3
Satiini-.........................kp 27/29-32....................yk 3
tiuvi..............................kp 26/25-39...................yk 4
Jempula........................kp 23/?............................yk 3
Bambina......................kp 22/26-31....................yk 3
HappyFeet...................kp 22/34.........................yk 12
murppa86....................kp 21/25.........................yk 53?
kilu09...........................kp 20/29.........................yk 10

Sinirusko......................kp 19/28.........................yk 13
HH1979........................kp 19/28.........................yk 2
Hempu86la...................kp 16/25-30....................yk 16
Elviir-a..........................kp 16/28-31....................yk 9
Taffo82........................kp 14/26-28......................yk 3
yöperhonen-................kp 14/28...........................yk 23
Cladoceran.................kp 12/39..............................yk 9

Miipeli..........................kp 9/27-36........................yk 11
terp.............................kp 7/26-30........................yk 3
LauraAnnika................kp 7/(26-)30-37................yk 11
Siffis...........................kp 7/30...........................yk 7
kiharapää...................kp 5/28-35.........................yk 25
Raitakissa....................kp 5/28 - 30.................yk 3
Saana07......................kp 4/26-28...................yk 4
Pikkis82.......................kp.....................................yk

Plussanneet:
Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09

Taustailee:
(HayLina.......................kp 20/29...........................yk 13)[/quote]

Sartsa83
Hei täällä ilmottautus yks the esikoisesta haaveileva. :D ... takana eka inseminaatio ja kp 29. Yritystä takana kohta 2vuotta ja siis ekoissa hoidoissa nyt oltu. Tänää tein parit negat mut viralliset menkat ei oo alkaneet. Keskiviikkona meinaan yrittää uutta testiä clearbluella. Toivotaan parasta. Alkaa tuskastuu noitten negojen kanssa. Ikää siis 26v ja esikoinen haaveissa niiiiiiin isosti ettei mitää järkeä! :heart: :'( :D

Ovulaatiotesti miinuksella,täytyy kuitenkin jatkaa vielä touhuilua ettei vaan mene hukkaan kallisarvoiset päivät ja sitten se alkaa taas,se kamala odotus sinne kp26-28 asti,miten te saatte aikanne kulumaan???? =)

"Mukava" kuulla, että jollain muullakin epätoivo välillä valtaa mielen... Mä olen jollain ihmeen kaupalla tällä kertaa yrityksen aloittamisen jälkeen onnistunu olemaan todella tjot-meiningillä, en ole ku yhdessä kierrossa tehnyt pari ovistestiä ja yhden raskaustestin, enkä juuri kiertopäiviä ole miettinyt enkä laskenut. Toisaalta tulee välillä mieleen kun haluaisi sen plussan äkkiä, niin pitäisköhän sitä ovista tikuttaa että osais pupuilun ajoittaa edes jotakuinkin oikeaan aikaan? No, ei kai tässä mikään sellanen kiire ole kun ikä ainakaan ei vielä tule vastaan.

Täällä tulee plussia aika kovaan tahtiin, onnea valtavasti kaikille plussanneille!! :heart: :flower:

Hempu86la Mullekin tulee joka kerta toi sama olo, et "Miks toi on raskaana enkä minä??", mutta kun siitä ensifiiliksestä pääsee yli niin on kyllä kiva olla tekemisissä sukulaisten/kavereiden kanssa joilla on pieniä lapsia tai ovat raskaana. Vaikka musta välillä tuntuu että oon ehkä suorastaan rasittava kun kyselen raskausjutuista ja vauvaelämästä kaikenlaista... :D Mielelläni tosiaan ottaisin hoitoonkin lapsia, mut kaikki tutut tuntuu sanovan että siitä on meille kuitenkin vaivaa tms... Mut kyllä mekin vielä tänne se plussailmotus kirjotetaan Hempu! =)

Sartsa83
Jempula samoissa fiiliksissä tässä itekin on.. joskus on todella katkera ja vihanen kaikille läheisille joilla on jo lapsia tai jopa ovat toisen jo tehneet ja sitten sitä on taas ihan hullun innoissaan ja kiinnostunut niistä ja tahtoo nuuhkia ja paapoa ja hoitaa niitä pienokaisia... kyllä nuo mun läheiset ovat jo sanoneet mulle moneen otteeseen, että "rauhoitu! Kyllä sä sen oman vielä saat!" ... mut tätä se kai tulee oleen niin kauan kun todella saa sen oman.

Jempula ja Sartsa83 Voidaan ainakin ottaa hyvänä harjotuksena, kun paapotaan läheisten lapsia, osataan sitten hyvin ottaa vastuu ja hoitaa omaa the esikoistamme :heart: Kunhan vaan läheisillä kestää hermot meidän uteluja ja riittää ymmärrystä meidän pahoille hetkille, kun tuntuu, että maailma kaatuu niskaan ja ettei ikinä saa sitä lasta.. Minäkin tällä hetkellä vaan kelaan töissä, että pitääkö sitä vielä pupuilla illalla kun kp 16/25-30 menossa, eikä mitään ovulaatiotuntemuksia vielä ole, tulee ihan tunne, että pakkopakkopakko! Vaikka pyritty on siihen, että joka toinen tai kolmas päivä olis parempi, ainakin ehtii kehittymään tarpeeksi siittiöitä.. :p

Sartsa83
Hempu oot ihan samanlainen kun mä aina. ..tosin nyt kun ollaan noissa hoidoissa niin pupuilut on jätetty sinne kun lääkäri on "antanu luvan" ja kun on ns. "kannattanu" pupuilla... toki jos luonnollisesti pupututtaa niin sitte ollaa pupuiltu. :LOL:

Juu, yksi ystävä sano mulle ihanasti tässä pari päivää sitte että "olis kohtalon ivaa jos sä et sais lasta. Sut on luotu äidiksi". Tuo lämmitti mieltä tooooodella paljon ja loi uutta uskoo ja toivoo siihen että vielä minäkin saan sen oman esikoisen. :heart:

Sartsalle tsemppiä hoitoihin, toivottavasti tärppää :heart: Ihanan kauniisti siun ystävä on sinuu tsempannu :) Mullekkin avokin äiti totesi, kun avokin siskon avopuolison puolitoistavuotias tytär oli käymässä, että kyllä näkee heti, että musta tulis hyvä äiti :) Miten ne pienet kohteliaisuudet voikin lämmittää noin mieltä :)

Mulle lääkäri sano viime keväänä, että jos jouluun mennessä ei ole luonnollisesti tärpänny, niin sitten olis hyvä tulla tutkimuksiin.. Pelottava ajatus, alitajunnassa toivoo, että voi kun tärppäisi, ettei tutkimuksia tarvitsis..

Sartsa83
Hempu awwww... kylläpä sullekin sanoi avokkisi äiti nätisti. :) Ihunaa!!! :heart:

Mutta elä suotta pelkää hoitoja. Niissä varmistuu niin moni asia... ellei sitten kummassakaan ole vikaa ja sillon kestää jonnin aikaa selvittää missä vika. Mutta meilläkin kun minus on vika nii lääkäri sano että usein tosi nopiasti tärppää noilla inseminaatiohoidoilla. Ja kaiken piti olla niin mallikkaasti kohdillaan kun se mulle tehtiin... joten toivotaan että ois tärpänny. Ei jaksaisi tosiaan enää tehä negoja ja odotustaki on mun mielestä riittämiin ja täytyypä sanoa että eivät nuo hoidot ilmasiakaan ole... mutta mitäpä sitä ei lapsen eteen tekisi!!!! Voisin myydä vaikka autoni ja turhat tavarat jotta saisin lapsen. :heart:

Sartsa Melkein 50% varmuudella voin sanoa, että vika on ainakin osittain avokissani, hän on pienenä telonut toisen kiveksensä tosi pahasti ja nyt käytännössä mennään vaan yhden kiveksen varassa, senkin takia se joka toinen ellei peräti joka kolmaskin päivä olis suotavaa niiden siittiöiden muodostumisen kannalta.. Kauankos kestää ennen kun pääset testailemaan ja ilmottelemaan plussaatko? :) Minäkin eilen totesin avokille, että voisin vaihtaa talon lapseen, ja käydä kävellen töissä ja asua vuokralla ja ja ja.. Mutta luultavasti jos hoitoja tarvii niin se tulee tapahtumaankin :) Ihan totta puhut, mitäpä sitä ei lapsen eteen tekisi :) Kovasti tsemppiä :heart: :heart:

Moikka, täällä jo kp5/28-29 yk8. Täti on pakkailemassa kamojaan. Meni kuukautisten alku parilla päivällä pitkäksi. Mikä lienee syy. Huomenna on yhteenvetokäynti lapsettomuusklinikalla ja sitten tiedetään missä kunnossa on simpat ja oma keltarauhashormonituotanto. Oma kotidiagnoosini on, että keltarauhasta ei erity ihan tarpeeksi, jotta pienokainen pysyisi kyydissä. Luulen, että on tullut jo kaksi aikaista keskenmenoa tässä yrityksen aikana (oireita + luteaalivaihe pari päivää pidempi kuin muissa kierroissa...). Mutta huomenna kaikki selviää.

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia niin ovulaatiotestauksiin kuin niihin oikeisiinkin testauksiin.

Mulla taitaa nyt olla kp 50 menossa, ja hermot menee ihan just. Missä on täti, missä se on? Eilen tehty taas negatiivinen raskaustesti, eikä tätiä kuulu eikä näy. Prkle.

Hempula, Sartsa ja Jempula: Mulla on vauvakuume myös ihan mahdottoman iso. Ollut jotain vuoden verran, ja vieläkin kasvaa. Olen kaupassa töissä, ja aina kun näen raskaana olevan naisen (noin kerran päivässä), tulee sellainen olo että miksi mä en voi olla myöskin. Sinänsä ihanaa että töissä näkee monen ikäisiä lapsia, eikä vielä ainakaan ole tullut sellaista lasta vastaan josta sanoisin etteikö se olisi söpö. Sydäntä raastaa siis melkein joka päivä, ja musta tuntuu ettei mies voi ymmärtää tätä. Toki sekin haluaa lapsen, mutta en usko että se ymmärtää kuinka paljon itse kärsin kun en ole raskaana.

Joten mua syö ihan äärettömän paljon se, että pillerit on lopetettu noin 2kk sitten, eikä tätiä vieläkään kuulu. Eikä myöskään sitä plussaa. Alkaa loppua kohta toivo ja huumori. :ashamed:

Jotain outoo tässä kyllä on. Vatsaa ja selkää juimii silleen että menkat ois alkamassa, mutta ei tapahdu yhtään mitään. Onhan tuohon selän ja vatsan juilimiseen monta muutakin vaihtoehtoista syytä olemassa...
Tänään kp 28 tähän asti pisin pillereiden jälkeen ollut 26 pv. Et siinä valossa jo kaks päivää myöhäs. Pitäisköhän sitä vaan olla rohkee ja marssia tänään apteekkiin jos ei mitään ala ennen iltapäivää tapahtumaan ?

Ja nyt on siis ihan pakko avautua.
Mikä siinä on että jotkut työkaverit katsovat oikeudekseen udella suoraan että onko joku raskaana ja millos on tulossa perheenlisäystä ? Töissä en todellakaan ole sanallakaan maininnut että olisi perheenperustamisen aika jne. Mitä sitten että ollaan menty kohta 2 vuotta sitten kihloihin ja vuosi sitten ostettiin asunto ? Ei se tarkota automaattisesti sitä että ollaan perhettä heti perustamassa (vaikka nyt siis ollaankin...)
Ja siis huvittavinta on että nämä uteliaat ovat itse lapsettomia 40+ ihmisiä.
Argh.

Sartsa83
Hempu No siis käytännössä huomenna on virallinen r-testipäivä. Tasan kaksi viikkoa inseminaatiosta. Mutta mähän otin jo eilen varaslähdön kun on ollu semmonen menkkamainen olo ja aattelin sit et no, mikäs siinä, testataampa. Miinustahan se näytti.. muuten oisin täällä kiljunukin että PLUSSASIN. :LOL: ..ja tänään aamulla olin jo varma kun pyyhin paperiin taas vähän enemmän vaaleanpunaista vuotoa, että "noni, ny ne sit alko", mut äsken tääl koulussa vessassa käyneenä, totesin että eipäs ne sitte alkanukaan.. et vähän tämmöstä jookos eikös kookos meininkiä tää nyt on. Huomenna sitte aamupissasta testiä jos ei nyt tosiaa tänää ala menkat. Soitin siis eilen sairaanhoitajalle tonne hormooni- ja lapsettomuuspolille, että mitäs tässä ny pitäs aatella ku vuotaa, ei vuoda, vuotaa, ei vuoda ja sattuu, ei satu, sattuu... niin täti siellä sano, että tee testi sillon kun pitää jos kuukautiset ei ala. Jos ne alkaa, sitte soitto sinne ja käyn hakee lisää pistostarvikkeita uutta yritystä varten. Jos taas plussaan niin tietenki soitto sinne et varataan ultra aika.

Juu, nuo hoidot kustantaa aika hyvin. Tosin tälleen kunnallisella puolella nuo itse polikäynnit ei maksa paljoakaan, mut lääkkeet mulla on maksanu 50-100euron välillä. Riippuen paljonko ja mitä käyttää.

Ai, teil on semmonen tilanne. Okei, no sitten sen ymmärtääkin miksi pitäis kolmen päivän välein puputella. Toivon teille parasta. <3 ... hih, miehillekin on olemassa hormoonipiikkejä jotka lisää siittiöiden tuotantoa.. samat pistokset toimii miehillekin kun naisille. ;)

Me asutaan mun miehen omistamassa asunnossa tällä hetkellä. Haaveissa on omakotitalo ja meillä on kaks autoa kun asutaan nii mettässä et molemmat tarvii omansa, mutta oon tässä miettiny koulun keskeytystä kun täällä ei osata kouluttaa... oon siis aikuiskoulutuksen puolella ja tää on ihan hanurista.. nii sillon en tarttis autoa.. ei tosin tosta mun kotterosta mitää enää saa, et sikäli mikäli se ois turha myydä. En tiiä. Turhautuneeks tässä tulee.

Mut tsemppaillaan... ja meitsi ilmottelee kui käy... uutta yritystä vaiko vauvauutisia. :)

Sartsa83
neulainen voi kuule, tuttu juttu tuo kaikki. Mä oon yhtä aikaa todella innoissani raskauksista ympärillä mutta kun näen tuntemattomia raskaana olevia, tulee ahdistus siitä miksen mäkin voi jo olla. :ashamed: ... mulla meni hei 4kk pillereiden lopetuksen jälkeen ennenku näitä tätejä(?) (miks menkat on täti? :LOL: ) näky. Ja sitten alotettiin kokeilee teroja ja perään melkein heti primoja ja sitten pidettiinkin kaikista noista taukoa, kunnes päästiin hoitoihin ja otettiin terot siks aikaa käyttöö et saatii mulle menkat.. tosin terot teki mulle valemenkat, joita eka luultiin oikeiksi, mutta sitten onneks tuliki omat oikeat menkat, jollon pystyttii alottaa hoidot kunnolla.

Tuskaa tämä oottelu on ollu.. meillä tosiaan yk 22, kohta 23 eli pian 2vuotta yritystä takana. :( Eikä naurata enää yhtää, vaikka toivo elääkin pienenä liekkinä sisällä.

Sartsa83
Pai Mulla on kans just tota selän ja mahan juilimista + että välillä vuotaa oudosti mut ei oo kuitenkaan menkkavuotoa koska normisti on todella runsaat.

Ja tuohon sun avautumiseen: mäkään en tiedä. Mulla sama homma, mut koulussa ja uteliaimmat on MIEHIÄ! Jep.. :headwall: ... en tajuu... ja sit mun kaverit facebookissa kyselee koko ajan:"no joko? no joko?" kun mentiin tossa 22.10. naimisiin. :) Eli alle kuukaus sitte... mut ei sekää tarkota että het tehtäs lapsia. Osa kavereista tietää et yritetään, et voiha se olla että vaikka oon pyytäny ettei asiasta keskustella niin silti siitä on puhuttu mun selän takana ja sitä myöten kaikki tietää. :/ .. mut siis aika hauska oli kun oli 21.10. inssi ja sitten 22.10. mentiin naimisiin. :D ... kaikki kerralla.... nyt ku ois vielä käyny flaksi tästä ekasta inssistä nii ois kyl supermahtavaa.. mut silti pelkään. Huomenna testaus....... *huokaa* MÄ EN TAHO NEGATESTIÄ!!!!! :'(

Toivotaan kaikille hirveesti plussia ja unohdetaan ne negatestit kokonaan, eikös niin ?! =)
Juu me ei olla kerrottu yrityksestä kenellekkään, kun en jaksa sitä kyselyä että joko on tärpännyt jne. Sittenhän se ei varmasti varsinkaan tärppää ku kaikki kyselee. Ja sinänsä mitä se oikeastaan kenellekkään edes kuuluu että yrittääkö vai eikö ? Ja varsinkaan työ-/opiskelukavereille.
Kyllä tässä on itelläkin käyny mielessä et miten pää kestää jos ei tärppääkkään.. Kun ikää on kuitenkin kohta se maaginen 30 v.

3.11.2oo9 Tiistai

Zande........................kp 64/32.........................yk ?
Haaveileva85.............kp 56/26-33...................yk 8
neulainen...................kp 50/?...........................yk 1

ShiruLi.........................kp 49/26........................yk1
Ansku-82.....................kp 44/30........................yk 10
Ambrosine85...............kp 43/30........................yk 3
Louvre.........................kp 40/32-35...................yk 17

BabyBubble.................kp 36/??.........................yk 1
Celestial......................kp 33/?...........................yk 1
Pipopi..........................kp 32/26-39....................yk 16
EtanaLilli......................kp 31/31.........................yk 10
bebek..........................kp 30/?(41).....................yk 2
Sartsa83.....................kp 30/?............................yk 22

anu84..........................kp 29/29-32...................yk 21
pata-ässä....................kp 29/28-30...................yk 4
Pai80...........................kp 28/24-26....................yk 3
Satiini-.........................kp 28/29-32....................yk 3
tiuvi.............................kp 27/25-39....................yk 4
Jempula.......................kp 24/?...........................yk 3
Bambina......................kp 23/26-31....................yk 3
HappyFeet...................kp 23/34.........................yk 12
murppa86....................kp 22/25.........................yk 53?
kilu09...........................kp 21/29.........................yk 10
Sinirusko......................kp 20/28.........................yk 13
HH1979........................kp 20/28.........................yk 2

Hempu86la...................kp 17/25-30....................yk 16
Elviir-a..........................kp 17/28-31....................yk 9
Taffo82........................kp 15/26-28.....................yk 3
yöperhonen-................kp 15/28..........................yk 23
Cladoceran..................kp 13/39..........................yk 9
Miipeli..........................kp 10/27-36.....................yk 11

terp.............................kp 8/26-30........................yk 3
LauraAnnika................kp 8/(26-)30-37................yk 11
Siffis............................kp 8/30............................yk 7
kiharapää....................kp 6/28-35......................yk 25
Raitakissa....................kp 6/28 - 30....................yk 3
Saana07......................kp 5/26-28......................yk 4
Opaali78......................kp 5/28-29......................yk 8
Pikkis82.......................kp....................................yk

Plussanneet:
Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09

Taustailee:
(HayLina.......................kp 21/29...........................yk 13)

Menkat loppui ja elämä jatkuu B) Mä en oo osannut oikeastaan edes surra tuota varhaista KM:a. Päin vastoin, sain siitä hassusti uutta toivoa. Sainpa selkeän osoituksen siitä että a) miehellä on siittiöitä b) mun munasolut toimii ja c) meidän solut voi yhdistyä ja alkio voi jopa kiinnittyä kohtuuni. Tästä on hyvä jatkaa ilman stressiä =) Plussaa odotellessa voinkin neuloa taas muutamat vaippahousut :D

Pitäisköhän olla rohkea tänään ja marssia sinne apteekkiin raskaustestin hakuun...?
Noi vatsan juilimiset lopahtaa heti alkuunsa, ku jos menkat ois tulossa juili jatkuis ja jatkuis. Tai sitten tää on vaan mun vainoharhaa...
Hitsit et ois kiva jos ois jo tärpännyt.
Mihinköhän vuorokaudenaikaan sitä kannattais testailla ? Jo illalla vai heti aamulla ? Onko siinä joku aika kauan pitää olla vessataukoa ennen kun testaa ?

Yhteistyössä