Sartsa, ikävä että sulla vaihtuu nuo lääkärit koko ajan. Tiedän miten ikävää se on, kun eri lääkäreiltä saa eri vastauksen / mielipiteen - vaikka kaikkienhan niistä pitäisi olla asiantuntijoita ja kertoa vaan faktoja. Ja kun on kyse itselle tärkeästä asiasta, niin minä ainakin haeskelen netistä paljon tietoa ja olen hyvin perillä perusasioista - joten jos lääkärit sekoilee niissä, niin uskottavuus on kyllä aika heikoilla. Eikä oikein voi mihinkään valittaakaan...
Sit vielä
Sartsa, oliko sulla sitten limakalvo surkastunut? Vai puhuiko lääkäri omiaan? Senhän pitäisi nähdä ultrasta - eikö?
Foolihaposta. Mä muistelin lueskelleeni, että foolihaposta ei oikein voi saada yliannostusta. Surffailin tuossa äsken ja lisätietoa voi käydä katsomassa esim. täältä: http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/foolihappo.html.
"Foolihappo on käytännössä myrkytöntä. Jos sitä ottaa päivittäin jättiannoksia, 15 mg eli 50 kertaa suomalaisen suosituksen verran (siis paketin verran päivässä), voi kuukauden kuluessa ilmetä mahavaivoja, huimausta, tasapainohäiriöitä ja muita keskushermosto-oireita."
Toki
Siilin mainitseman suositukset ovat virallisia suosituksia. Itse olen hieman skeptinen suomalaisten suositusten suhteen (en pelkästään foolihapon suhteen)...
Itse söin jossain vaiheessa multivita plussaa + foolihappoa (molempia 1 tabletti). Nyt vedän pelkkää foolihappoa 2 / päivä (eli 600 mikrogrammaa).
Multivita plussasta. Mä popsein multivita plussaa samasta syystä kun Siilikin - eli en uskaltanut ostaa raskausvitamiinipurkkia (myyjät oli todella "avuliaita") apteekista. Kun kävimme lapsettomuuslääkärillä, niin hän kysyi vitamiineista ja sanoi, että jos syöt multivitaa, niin tarkista, että siinä ei ole A-vitamiinia. Ei ole kuulemma hyväksi, jos yrittää raskautta. Multivita Plussassa tietysti on, joten sen popsiminen on lääkärikerran jälkeen jäänyt.
Greippimehusta. Itse join jossain vaiheessa Valion greippimehua. Tosin taitaa olla kalliimpaa kuin tuo Rybb & Deckers.
Omassa navassa on eilen ja tänään ollut joku virus. Ehkä on sikaa, ehkä ei. Kuumetta tai muitakaan tyypillisiä oireita ei ole, mutta jaksamisessa on ollut pieni notkahdus eilen ja tänään. Virus on sattunut sopivasti samaan hetkeen kuin ovulaatio (ja tämän aamuinen aavistus siitä, että joko taas saan virtsatientulehduksen), joten voin varmuudella sanoa, että tähän kiertoon saan melko varmasti hyvät oireet.
Niitä odotellessa.