~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Kiitoksia EtanaLilli vastauksestasi! :hug: Näin mä ajattelinkin sen menevän,huomenna aamulla soitan ja varailen aikaa!Mitä sitä enää turhaa siirtämään kun pillerit kuitenkin jätetty pois jo 08/08....Miehen kanssa ajateltiin aluksi että tämä vuosi katotaan loppuun ja alkuvuodesta tutkimuksiin meno,mutta taas tämän päivän pettymyksen jälkeen päätettiin toisin! :| Pelottaahan se tietysti että mikä on tuomio,mutta onneksi mieskin on "mielellään"lähössä tutkimuksiin mukaan!

:hug: Haleja Siniruskolle ja kaikille sitä tarvitseville :heart:

Olen kanssa miettinyt tuota lapsettomuushoito-systeemiä..En tiedä miksi, mutta en halua vielä tehdä sitä. Vuosi mennyt..mutta kai se sitten vaatii vielä pidemmän aikaa turhautumista, itkuja ja raivareita ennenkuin lopullisesti uskoo että apua tarvitaan.

Mietin tuotakin että olen 4 vuotta sitten ollut raskaana. Tämän saman avomieheni kanssa siis ;) ja silloin meni kesken neljännellä kuulla. Tämän jälkeen olen miettinyt tapausta joka ikinen päivä ja harmitellut asiaa, vaikka silloin päätettiinkin että odotetaan että kummallakin on vakityö ennenkuin aletaan yrittämään.(tuolloin söin pillereitä enkä kuukautisia osannut edes kaivata..4kk putkeen ja sen jälkeen täti..taas 4kk putkeen. huomasin raskauden vasta kolmannella kuulla kun oli oksettava olo 24/7 ja kakomisesta ei tullut loppua. eikä siis yritetty tuolloin tietenkään, en olisi pillereitä syönyt). Minulle sanottiin tuolloin että ne pilleritkin ovat km:n voinu aiheuttaa kun söin niitä melkein ensimmäiset 3kk...tyhmää..tiedän, mutta oli oireetonta siihen saakka.
Asiaan siis; Voisinko luottaa vielä tuohon 4vuoden takaiseen..? Ollaan sillon voitu yhdessä raskautua niin kai sen luulisi uudestaankin käyvän. Vai voiko tosiaan tilanne muuttua ykskaks niin että jommalla kummalla ei olisikaan asiat ok.
Ei jälleen kerran auta muu kun odottaa ja odottaa...eihän tämä muuta olekaan..

Sylin täydeltä onnea Bambinalle!! :flower: :heart: Toivottavasti plussa puhuri jatkuu!!! :D Kaikille jännäilijöille tsemppiä ja tippuneille voimia jatkaa... :hug: Ise painiskelen olotilojen kanssa,varaudun pahimpaan koska tuntuu siltä että menkat alkaa. :attn: :'(

Sartsa83
Bambinalle miljuunasti onnea!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :hug:

Sinirusko :hug: Me saatiin myös aika nopeasti kunnalliselle aika. Ja kun aika koitti, oli mies siihen mennessä hankkinut simpoistaan raportin ja mua alettiin sitten tutkimaan heti. Samointein selviskin ongelmaksi munasoluirtonemishäiriö, jota alettiin hoitaa clomifenilla, menopur pistoksilla, pregnyl pitoksella johon yhdistettiin inseminaatio eli isolla pipetilla tungetaan miehen siittiöt kohtuonteloon jossa toivotaan niiden rientävän munasolun luokse. Eka inssi ei onnistunu ja nyt suunnataan toiseen inssiin.

Ja juu hoitoihin on ihan hyvä mennä jos ei vuoden jälkeen ala kuulumaan lasta. Silloin mitä luultavammin hoidoista on apua. :) Ite oon ainakin hoitojen kannalla, kuten myös onneksi minunkin mieheni. :)

HH1979 Siis me kun tosiaan mentiin tonne kunnalliselle (ihan tampereen yliopistolliseen sairaalaan hormoni- ja lapsettomuuspolille) lähetteen avulla, niin omalta lääkäriltä lähete sinne. Vähintään täytyy olla vuosi yritystä takana. Oma lääkäri myös kyselee kysymyksiä ja tekee testejä, jotta lähete olisi tarpeeksi täydellinen jotta hoidot olisi helpompi aloittaa. Siksi meilläkin on nii hurjaa vauhtia käynnistyny nää hoidot. Ite oon kunnalliseen tyytyväinen ja onpahan halvempi kuin yksityinen. Meidän ei tarvinnu ees järin montaa kuukautta odottaa ja odotusaika pupuiltiin ja toivottiin et jos ois silti luomuna tärpänny kun monilla on käyny niin kun hoitoihin on lähteny että sit on ennen hoitoja tärpännykin. Mutta meille ei sit käyny niin. Ja odotettiin siis n. 4-6kk et hoidot alko. Et jos ei tuotakaan jaksa oottaa niin sit yksityiselle ja maksaa noin 50% enemmän.

Miipeli vaikea mennä sanomaan.... 4:ssä vuodessa voi tapahtua ihan mitä vaan. Jos itseään asia kovin mietityttää niin kannattaa kysäistä gyneltä tai omalta lääkäriltä asiaa. Mutta muuten ... ei muuta ko pupuileen ja toivoon että tärppää. Pilleritkin vaan tekevät naisen elimistölle paljon, mutta kysy ennemmin lääkäriltä. Itse en usko että raskautumiselle ois estettä, mutta parempi selvittää ammatti-ihmiseltä.

Heippa taas pitkästä aikaa !

Tosi ihanaa että täällä on alkanut juttu luistaa vähän paremmin ! Kiva saada eloa tänne :)
Ite oon ollu tiiviisti kipeenä ja koulun penkillä joten tässä kuussa ei oo tota vauva asiaa ehtinyt stressaamaan. Alkaa taas olla pian se aika jollon tätin pitäis tulla joten katsellaan !

Päivittäjälle sen verran että nyt on omien laskujen mukaan kp 26 eikä 25 niinkun listassa on, kiitos jos viitsit päivittää ! :)

Sartsa83
HH1979 Niin luulis että 2 vuotta sais piisata yritystä. Tavotteena raskautua vielä tänä vuonna. :heart: :heart: :heart: .... ens kuukausi on meillä yk 24 ja sitten on se maaginen 2vuotta täynnä. Toivotaan siis parasta. Niin sinne kuin tännekin. :hug:

Sartsa83
kilu09 :hug: I know what u feeling... sama fiilis on ollut nyt täälläkin noista kavereiden pikkukakkosista joita on enemmän ku vähemmän. Yhtä aikaa ollaan melkein yhenki kaverin kanssa alotettu vauvayritykset ja heille synty juuri toinen!!! Meillä yk 23 meneillään. :'(

Anteeksi ihmiset mutta mä en oo pitkään aikaa nyt jaksanu tsempata teitä kuten tuolla muutamia sliceja aikasemmin. :/ ... ahdistaa vain ja tuntuu pahalta. Itkettää sisältä kun haluisin niin jo olla raskaana ja haluisin niin jo tuntea sisälläni kasvavan elämää. Mä en edes pysty kunnolla iloitsemaaan niiden esikoista yrittävien puolesta jotka plussaa muutaman yrityskuukauden jälkeen. :( Anteeksi. En vaan mahda tälle mitään. Oon ilonen ja onnellinen kaikista raskauksista mutta meille joille tämä ei ole helppoa ja yrityskuukausia on jo paljon ja hoidotkin jouduttu aloittamaan.... tää on vain niin perseestä. :headwall: :headwall: :headwall:

Voi sinun kanssa,virtuaali rutistus! :hug: sä oot jaksanu aivan käsittämättömän hyvin tsempata meitä "aloittelijoita" vaikka itselläsi on varmasti järjettömän raskasta!En keksi mitään millä voisin sinua lohduttaa mutta voit olla varma että minä ainakin olen täällä peukut ja varpaatkin kippurassa toivomassa sullé sitä PLUSSAA jonka toivottavasti saat mahdollisimman pian! :heart: Sina olet ihana ja vahva nainen! :heart:

Sartsa83 :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Etköhän sä ole tsempannut meitä ihan tarpeeksi, on ehkä meidän vuoro välillä tsempata sua. :heart: Kukin voimiensa ja fiiliksiensä mukaan tukee ja tsemppaa toisia..
Teille kyllä jo soisi niin sen vauvan, samoin kaikille muille yhtä pitkään odottaneille. Mutta kuten täällä on moneen kertaan todettu niin kauan yrittäneet osaavat sitten arvostaa raskautta ja vauvaa aivan eri tavalla kuin heti ensimmäisestä yrityksestä tai vahingossa raskautuneet.. Kauan yrittäneitä ei paljon hetkauta aamupahoinvoinnit tai yöheräämiset, vaan me osataan sitten nauttia aivan erilailla raskauden ja lapsen tuomista suurista ja pienistä iloista.. :heart:

Ja teillähän on hoidot vasta alkuvaiheessa, joten älkää vielä lyökö kirvestä kaivoon. Voimahaleja oikein monia. Tsemppiä!

Niin ja tää..
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
ahdistaa vain ja tuntuu pahalta. Itkettää sisältä kun haluisin niin jo olla raskaana ja haluisin niin jo tuntea sisälläni kasvavan elämää. Mä en edes pysty kunnolla iloitsemaaan niiden esikoista yrittävien puolesta jotka plussaa muutaman yrityskuukauden jälkeen. :( Anteeksi. En vaan mahda tälle mitään.
.. sä puhut taas niin mun suulla vaikka meillä ei ole yritystä edes puolta teidän yrityksistä. Olet ihan oikeutettu ahdistukseen ja suruun ja itkuun ja kaikkeen mitä tunnet. Ei aina tarvitse yrittää olla reipas. :heart:

bambina prkle!! Sun piti lähettää ne japaninviikot mulle, ja nyt sanot ettei sulle oo niitä tulossakaan! Vai laitoitko sä japaninliput mulle postiin ja tilasit itsellesi raskauden?? :LOL: Erittäin paljon onnea!

Musta tuntuu että olen valeraskaana. Kai se ihmisilläkin on mahdollista, niinkuin kissoilla ja koirillakin. Mä olen lihonnut, farkut on pienentyneet kaapissa ja töissä piti käydä tilaamassa uusia työvaatteitakin kun nykyiset on liian pieniä. Huomenna tulee kp 60 täyteen, ja mä jo toivon niitä japaninviikkoja, jotta tietäisin että kroppa toimii edes jotenkin. Mutta ei, mitään ei kuulu. Pientä pistelyä on alavatsassa ollut, mutta ei sen enempää. Olen yrittänyt puhua vatsalle ja tehdä vaikka mitä, mutta ei. Alkuviikosta siis tehty jälleen negatiivinen r-testi.

pahinta tässä on se, että kaverit vihjailee kuinka olisin muka raskaana. Kyllähän mä nyt toki haluaisin olla, mutta kun en ole :ashamed:

Nyt aktivoituu yksi lokki ja tulee apajille! :) Täällä on ollut niin mainio marraskuun plussaputki, joten ajattelin itsekin aktivoitua josko se plussapuhuri puhaltaisi tännekin. Kyllä 7 täyttä kiertoa odottelu riittäisi ihan hyvin mulle ja voisin seuraavaksi sitten vaikka alkaa odotella tädin sijasta sitä pikkulapsosta.

:heart: :heart: Siispä SUURET ONNITTELUT plussaajille! :heart: :heart:

Omassa navassa tapahtuu outoja. Yleensä (lue: aina kun olen ovulaatiota tikuttanut) ovulaatio tapahtuu aina kp18. Siis aina. Nyt alkuviikosta ihmettelin, kun valkkaria on tullut runsaammin ja ajattelin tuossa kp14 kohdalla (eilen) ihan huvikseni testailla ovistestillä. Ja plussa tuli. Mä ymmärrän, että ovulaatio voi stressin tms takia myöhästyä ja sen takia menkatkin myöhästyy, mutta että ovulaatio ilmestyisi yhtäkkiä 4 päivää aikaisemmin. Kummallista! No oltiin onneksi edellisenä päivänä puuhasteltu ja tänäänkin olis ajatus... :) Muutoinkin alavatsassa on ollut koko kuukauden outoja tuntemuksia. Välillä tuntuu, että on tehnyt jonkun tiukan vatsalihastreenin ja nyt taas jomottaa silleen oudosti. Ja raskaana en ole - testejä on tullut tehtyä tädinkin jälkeen jo pari, sillä sen verran kummallisia tuntemuksia on ollut.

Täälläkin palstalla on nyt aika paljon jo jonkin aikaa sitten vauvatilauksen lähettäneitä. Tsemppiä kaikille teille ja erityisesti Sartsalle, joka jaksaa kirjoittaa useita tsemppaavia kirjoituksia päivässä, vaikka itsellä on pitkä tovi yritystä takana. Kyllä me vähän pidempäänkin yrittäneet se vauveli saadaan vielä - tavalla tai toisella.

Me käytiin juuri - seitsemän tuloksettoman, mutta hyvin ajoitetun, kierron jälkeen yksityisellä tekemässä perustestit. Että ei vaan ole mitään yllättävää estettä, jonka takia ei raskauduta. Ei löytynyt mitään erityistä. Miehelle ohje oli, että tupakka pois ja mulle, että painoa voisi vähentää 5-10kg. Sen verran se kuitenkin helpotti, että jos joudutaan vuoden jälkeen palaamaan asiaan, niin sain nyt jo ohjeet miten silloin aloitellaan (vikat verikokeet + aukiolotutkimus + inseminaatio). Suvussa on ollut useallakin naisella vaikeuksia raskautua (selittämätöntä), joten siksi halusin mieltäni keventää ja käydä yksityisellä tekemässä perustestit.

Mutta eihän noita sitten tarvitse, kun tulee jo tässä kierrossa raskaaksi - vai mitä?! :)

Kiitos teille kaikille ihanaisille! vaikea tätä on vielä uskoa ja tänään onkin ajatukset sinkoilleet pitkin poikin: jännittää, naurattaa, itkettää, pelottaa... mutta ehkä se tästä, kunhan tottuu ajatukseen! :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Anteeksi ihmiset mutta mä en oo pitkään aikaa nyt jaksanu tsempata teitä kuten tuolla muutamia sliceja aikasemmin. :/ ... ahdistaa vain ja tuntuu pahalta. Itkettää sisältä kun haluisin niin jo olla raskaana ja haluisin niin jo tuntea sisälläni kasvavan elämää. Mä en edes pysty kunnolla iloitsemaaan niiden esikoista yrittävien puolesta jotka plussaa muutaman yrityskuukauden jälkeen. :( Anteeksi. En vaan mahda tälle mitään. Oon ilonen ja onnellinen kaikista raskauksista mutta meille joille tämä ei ole helppoa ja yrityskuukausia on jo paljon ja hoidotkin jouduttu aloittamaan.... tää on vain niin perseestä. :headwall: :headwall: :headwall:
sartsa :hug: :hug: :hug: kuten lupasin, että jos siihen haikaraan törmään, niin lupaan heti ensimmäisenä lähettää sen sun luo! mun on tosi paha mieli sun puolesta, ja niinku aamullakin kirjoittelin, niin tuntuu pahalta tämä oma valittelu, että tästä ei tuu mitään, kun sit kuitenkin kävi näin yk 3:n jälkeen. vähän jopa hävettää. mutta kun ei sitä koskaan tiedä kauanko siihen menee. ja sit jotenkin en vielä osaa iloitakaan, kun vaikka mitä voi vielä sattua. mutta nyt kova rutistus :hug: sinne päin, ja voimia!!! :flower: on vaan jaksettava uskoa! kaikkein eniten toivon sitä plussaa sulle!!! oikein puhallan ja puhkun +++++++++++++ :whistle:

ja pidä aina mielessä se mitä sulle sanottiin: susta tulee ihan huippuäiti! :heart: :hug:

Sartsa83
Taffo ja Siili :LOL: pillahdin itkuun uudelleen teijän tsemppauksista!!! :heart: :'( Ootte ihania! :hug: :hug: :hug: Toivon teille yhtälailla raskautta muiden ohella. Ja teidän kaikkien tuen avulla sitä jaksaa. Siispä iso kiitos. Ootte rakkaita! :heart: :hug:

neulainen et oo ajatellu meneväs tekemään verestä otettavan raskaustestin? Ja samalla vähä jutteleen lääkärille että mikä vaivaa? Ihan vaan että saatais sun kroppaas joku tolokku. :) :heart:

Opaali ja sinne jälleen yksi iso kiitos :heart: ... hienoa että kävit selvittämässä onko kaikki teillä kunnossa. :) Ja hienoa ...TODELLA hienoa kuulla että kaikki on kunnossa. Meillä ei mut mun ongelma lääkäreiden mukaan on hoidettavissa. Enää puuttuu vain se tuuri jolla lääkärin mukaan usein raskaaksi tullaan. Ei muuta ko Opaali heilutteleen sinne niitä peittoja nyt niin mahottoman ahkerasti että plussailet sitten tän kuun lopulla... tai sovitaanko että PLUSSAILLAAN tän kuun lopulla. ;) :D

Meidän suvun naisilla taas on ollut helpot raskautumiset ja mä olen nyt vammanen enkä pysty normikeinoin raskautuu ennenkun keho on saanu tarpeeks hormooneja..... ehkä sitten ekan raskauden jälkeen se on helpompaa.. en tiiä. Saa nähä.

Elviir-a Mäkin opiskelen toista ammattia. Oon aiemmalta koulutukselta datanomi ja nyt tulee ens vuoden syyskuussa automaatioasentaja. Oon aikuiskoulutuslinjalla joten siellä noi koulutukset ei kestä kun korkeintaan 2v...itsellä nyt tää kestää 18kk. Ens kuussa alkaa työharjottelujakso.

Sartsa83
Voi bambina sinä siellä kanssa. :heart: :heart: :heart: Kiitos ihanista sanoista. Juu, laita haikara tähän osotteeseen ja sano sille parit valitut sanat et on näinki kauan ollu ihan hakoteillä! :D ... Mä olen oikeasti ilonen sun puolesta, mutta toki vähä harmittaa ettei kovin kauaa tarvinnu yrittää. Ja totta, toisilla se käy helpommin, toisilla vaikeemmin. Saat todellaki olla onnellinen että näinkin nopeasti se tapahtu ja nauttia nyt alkaneesta raskaudesta. Muistaki nauttia! ..hemskutti ku saatte mut itkemään. :'( :D .. tää on ihan mahdotonta! :LOL: :'( :LOL: :'( *vetää syvään henkeä* huuuuuuuuuuh. Kyllä tää tästä pian taas iloksi muuttuu... viimeistään plussaillessa. Mä en kyllä enää uskalla toivoakaan mitään. Ootan vain mitä tuleman pitää. En ole positiivinen enkä negatiivinen vaan otan vastaan sen mitä tulee. Ei tässä muutakaan voi kun tuurista kerta on kyse. :ashamed:

Sartsa83
Opaali järkeilin tässä justiin että on se kyllä teilläkin tuurista ollu kiinni koska teillä on ollu täydellinen ajoitus siinä ja siltikään ei ole onnistanu. :/ ... sama se meillä oli nyt ton ekan inssin kanssa. Lääkäri oli jo hehkuttamassa että nyt tärppää ja saadaan ehkä vielä kaksosetkin alulle. Eipä sitte saatu. Ei halunnu hommat pelittää mun sisällä ja taas alkoi uusi kierto ja yrityskuukausi. Kuten ilmi on tullut niin toista sitten putkeen vaan. Ei toiveita, ei odotuksia...katsotaan kuinka tämän inssin kanssa käy. Tärppi vai ei tärppi. Munikset vastaan nutipäät. Nutipäät sais voittaa tän erän mun puolesta aivan 100-0. Munikset on ihan tarpeeks voittaneet hienoja pokaaleja. :D

Edelleen siis ihan mieletön tsemppi Opaali sinneKIN! :hug:

Paljon :hug: kaikille joilla on tänään ollut paha tai ärrimurripäivä! Kyllä se aurinko paistaa risukasaankin!!! :) Täällä yksi ärrimurisee ja ailahtelee töiden parissa puoli kymmeneen asti :D

Erityisesti Sartsalle paljon :hug: , on sullakin oikeus olla huonolla tuulella ja tuntea pahaa oloa ja mieltä, sulle jos kelle toivoisin sen plussa pikimmiten :heart: :heart: Nenä kohti tulevaa päivä kerrallaan :heart: :hug: :heart:

Täällähän oikein ropisee plussia.. onnea plussanneille :flower:

Täällä edelleen ankea fiilis. Menkat alkaa olemaan kohta ohi ja nyt pitäisi saada se "taistelumieliala" päälle, että tästä kierrosta raskaudutaan. Jonnekin se positiivisuus ja fiilis on nyt vaan kadonnut... jos joku sitä näkee, niin käskekää palaamaan tänne takaisin. :)

Tsemppiä kaikille muillekin tippuneille ja onnea uuteen yritykseen tästä synkästä syksystä huolimatta. :hug:

sartsa Aikomus on ollut mennä lekurille jo monta viikkoa, mutta aina jotenkin ajattelen että menen sitten ensi viikolla, jospa ne menkat kuitenkin tulis. Mutta ei ole tulleet, ja lupaan mennä viimeistään kahden viikon päästä.

Jos nimittäin mulla olikin se ovulaatio viikonloppuna mitä aavistelin, niin sen tuloksethan näkee sitten vasta parin viikon päästä.

Kiitoksia kaikille tsemppaajille ja hoidoista kertoville! :heart: Ne keillä kokemusta,ni mitä eka käynnillä tehdään?Otetaanko jo kokeita,ultrataanko...?Uusi ja pelottava aihe nimittäin....Jotain on vaan tehtävä,kun ei vaavia kuulu eikä näy.... :(

Mä oon käynyt tänään ihmeellisesti kaikki mahdolliset tunteet läpi. Ensin olin iloinen että täti tuli, etenkin kun ehdin taas tänä aamuna tehdä r-testin ja se oli ihan selvä nega (tietysti). Sitten iski kuitenkin epätoivo ja masennus, että miksi prkl tää on näin vaikeaa?! Oon ollut surullinen ja iloinen, helpottunut ja ahdistunut. Nyt oon lietsonut itseeni kunnon taistelumielialan ja ajattelin ottaa järeät aseet käyttöön!! Eli mitäs niitä "taika"keinoja nyt olikaan, tehdäänkö yhdessä listaa?!
- Greippimehu menkoista ovikseen asti
- Raskausmultivita
- D-vitamiini?
- mitä muuta??

Tosin vähän epäilyttää näiden kaikkien keinojen hyöty, kun en tiedä onko mulla edelleenkään oikeasti ovista kun kierrot on näin pitkiä.. Viime kierrossahan ensimmäistä kertaa tikutin oviksen enkä saanut kontrolliviivaa vahvempaa testiviivaa näkyviin, mutta ajattelin että suunnilleen samanvahvuinen viiva riittää, kun pari pvää aikaisemmin oli vain yksi viiva.. :|

Mutta nyt kaikille hirmuiset määrät tsemppiä, käännetään vaikka kaikki maailman kivet ja kannot että löydetään ne meidän haikarat ja saadaan vauvat!!

Ai niin, mulla ois seuraavien menkkojen alkamispäivä ilmeisesti 22.12. --> jos ei tätiä kuulu niin ajattelin jouluaattona testailla. Mikäs olisi sen ihanampi joululahja kuin kaksi viivaa raskaustestissä.. :heart: :heart: Sydän pakahtuu onnesta kun ajattelen sitä. :heart: Mutta menee kyllä joulu pilalle jos (kun.. ) sieltä tulisikin vain yksi viiva eikä tätiäkään taas kuuluisi. Mutta nyt aion keskittyä näihin greippimehuihin sun muihin ja oviksen tikuttelun jälkeen (toivottavasti sellainen löytyy!) aion keskittyä vain joulun valmisteluun.

Yhteistyössä