~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Sartsa83: :hug: Kyllä se plussa vielä sieltä tulee, tsemppiä!

Samoin muille sitä tarvitseville paljon haleja! Tää palsta on kyllä aivan mahtava paikka, helpottaa älyttömästi kun saa kirjottaa muille samassa tilanteessa oleville, omassa kaveripiirissä kun ei vielä ole ruvettu lisääntymään, ja tuntuu että ne pari kaveria, joille oon kertonut yrittämisestä, on jo ihan kurkkuaan myöten täynnä näitä juttuja, ja meillä on vasta se eka yrityskerta meneillään. :/ No päätin ainakin että muille en sitten kerro vielä, onneksi on tää palsta. On tullut vähän turhankin paljon kertoiltua tänne kaikenmaailman oireita, mutta tuntuu että se helpottaa, ja muutenkin tykkään lukea muidenkin jännitysajan oireita, joten ehkä munkin oirehtimisestani on sitten jollekkin apua, mikäli tästä jotain tulee. :D

Joten tämän päivän oireisiin: vatsa on ihan täysi pallo. ummetus on kyllä hieman helpottanut, eikä oikein tunnu siltä että vatsassa olisi ihan silkkaa ilmaa, oon yritellyt mm. hieroa vatsaa että ylimääräinen ilma pääsisi ulos mutta pallona ollaan silti, teki mitä tahansa. Pariin otteeseen oon huomannut myös ihan sekunnin mittaisia menkkakipuiluja, mutta ne tuntuu jotenkin erilaisilta, tai ainakin niin kuvittelen. :LOL: Ja sitten vielä äsken kun kävin jääkaapilla niin huomasin sen haisevan jotenkin jännälle, samoin vitamiiniporetabletin tuoksuun kiinnitin kummasti huomiota, yleensä en haista juuri mitään.

Pakko myöntää että kunnioitan teitä pidempään yrittäneitä, kun saatte pidettyä päänne kasassa, itse kun tunnun olevan ihan hermoraunioilla tän jännittämisen kanssa jo ekalla kierroksella... Vinkkejä siis otetaan vastaan! Pohdittiin tuossa miehen kanssa aiemmin että joku TJOT-menetelmä ei sopisi meille sitten ollenkaan. jompikumpi rupeaisi kuitenkin ainakin salaa toiselta laskeskelemaan päiviä jne.

Hah,aika hassua et kysyt,no,mä ostin mammaks.fi ovis testejä,näytti mulle ihan hyvin kp13 vahvan plussan...Oon testannu senkin jälkeen JOKA päivä ja just äsken tuli taas plussa,haalea mutta selvä sellainen,pelkään nyt ihan sikana et kierto venyy jos mulla nyt ovulaatio???mulla on yleensä aina 27 päivän kierto,onkohan kerran tai kaks ollu ton 28,mulla varmaan jotain vikaa tuolla muniksissa...Arvaa masentaako!

Hempu, mä käytin viime kierrossa Fertest-nimisiä ovistestejä, niistä oon ainakin lukenut kehuja täällä kaksplussan keskusteluissa..

Näitä saa Prismasta ja myös jossain nettapteekissa oon nähnyt (todennäköisesti yliopiston apteekin nettikauppa tai verkkoapteekki.fi)

Taffo Heh, ei kysyvä tieltä eksy :D Omituista, voiko ovulaatiotesti sitten näyttää viivaa jostain muustakin syystä.. Vai voiko ihminen ovuloida kaks kertaa :eek: Mut jos se on sulla näyttän kp 13 vahvan plussan, niin eikai sen enää pitäs näytellä mitään.. Omituista.. Mut jos siä ootkin raskaana :D Voiko ovulaatiotesti näyttää sillon viivoja? Ootko aikasemmin testaillu ovulaatiotesteillä, et onko sillon toiminu miten hyvin? Katot nyt rauhassa tän kierron loppuun, etkä jossittele munisvikoja :) :hug: Ei enää montaa päivää kun selviää alkaako täti sulla vai ei, voimia :hug:

Siili Kitooos! Täytyykin tutkailla netissä lisää :)

Sartsa83
Siili Hih, sitä samaa joululahjaa sitä tässä toivoo omalleki miehelleen. :) :D ;)

Hempu sinä rakas :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :hug: *iiiisohalirut*
Ja kiitos tuosta foolihappovalmiste nimestä ja hinnasta. :) Vähänkö miä hihittelen jos siä meet nyt tilaamaan ovistestejä ja sit ootki raskaana. :D Se on niin tyypillinen sattuma että koittaa kaikkensa että raskaaks tulis ja sit ei tarvikaan niitä apuja. :D ... voi hempunen sanon minä! :heart: :D

Elviir-a :) ... toivottavasti tykkäät. :) Mä en. :/ .. toi opetus ei meillä ole sitä tasoa kuin tarvis olla tuossa ammatissa. :(

milean kiitos tsempityksestä. :) :heart: Tsemppiä omaan yritykseen myöskin.

Siniruskolle :hug: :hug:
Sartsalle myös iso :hug: ymmärettävää nuo sun tunteet :heart:

milean mulla ollu kans välillä menkkakipuilua, ja välillä kakottaa :x Tiiä sitte mistä johtuu...
Mä muistan tossa kun aloin oottaan Miia, että tuli raudanmaku suuhun, mikä on myös raskausoire...

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
taas huomasin fb:sta yhden kaverin, joka on raskaana. kyseinen naikkonen vaihtoi reilu puoli vuotta sitten miestä lennosta ja on nyt raskaana. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Sartsa, sinäpä sen sanot. Tuuria meillä on tosiaan ollut. Viime kierron ja tutkimustulosten jälkeen tuli fiilis, että olo on kuin kerran kuukaudessa kävisi laittamassa lottorivin ja odottaisi jättipottia. Tässä kun ei todennäköisyyksistä ole enää kyse. Mies laski muistaakseni, että 15% todennäköisyydellä ei ole tullut raskaaksi 8 kierron jälkeen (jos yhdessä kierrossa todennäköisyys on 20%). Toivottavasti noi prosentit ei tosta kovin pieniksi ehdi.

Mä olen tässä jo ehtinyt tehdä oman teoriani siitä, että koska mulla on hyvä vastustuskyky (en ole juurikaan koskaan kipeänä ja silloinkin saan kaikista taudeista ne lievimmät ja nopeimmin parantavat tapaukset), niin elimistö hylkii myöskin hedelmöittynyttä munasolua eikä päästä sitä loisimaan. Netistä en tosin löytänyt mitään kirjoitusta, joka tukisi tuota mun omaa olettamusta.

Sinirusko, meillä eka kerta lapsettomuuslääkärillä meni niin, että lääkäri kysyi taustoista (mm. nuoruuden kehityksestä, kuukautisten alkamisesta, mahdollisista sairauksista / tulehduksista kriittisillä alueilla), yrittämisen kestosta ja elintavoista.

Sitten mulla oli itsellä mukana pari paperia omasta kierrosta (olin mm. tikutellut ovista, niin niitä oli merkkailtu niihin) ja lähiaikoina tehdyistä verikokeista (säästin labramaksun, kun vastaavia testejä oli tehty työterveyshuollossa).

Mut ultrattiin ekalla kerralla (onko rakenteellisesti kaikki ok) ja mies tsiigaili monitorista, että mitä näkyy. Samoin miehen pyynnöstä ultrattiin sen kivekset.

Sitten sovittiin milloin tulen seuraavaan ultraan ja milloin käyn jättämässä keltarauhasverikokeen. Ja annettiin miehelle ohjeet sperman jättöä varten.

Ovistestien kyselijöille: Mä vannon digitestin nimeen. En ole niistä liuskoista saanut oikein varmuutta itselleni, kun se toinen viiva ei ole koskaan sitä kontrolliviivaa vahvempi. Ovis kuitenkin tapahtuu. Nyt jopa lääkärinkin toteamana.

Mutta tsemppiä vielä kaikille. Tämä naikkonen hiljenee tältä illalta ja siirtyy viettelypuuhiin....

Niin just Taffo raskaustestin ostoon siitä mars :D

Siili kuinka hyvin sitä oikeestaan edes tuntee toista puolen vuoden jälkeen, kun ei välttämättä vuodenkaan jälkeen vielä tunne.. Tietääköhän kumpikaan niistä, millasen ihmisen kanssa lapsen saa.. Enkä tarkota nyt millään pahalla..:D Mitäs sitten kun suhteessa koittaa se arki ja ne vastoinkäymiset? :S

Sartsa sinäkin rakas-brutukseni :heart: :heart: :heart: :) Ehkä mun sit täytyykin tilata saman tien ne ovulaatiotestit, niin jos en niitä tarvikkaan, niin voin ne lähettää hyväntekeväisyytenä ilmaseks jollekkin joka niitä täällä tarvii :) Ja omalta osaltani helpottaa jonkun raskautumista näin :) Joo mulla on nyt tota Bio-Folinia ja sit jotain pureskeltavia D3 vitamiinitabletteja ja sitten vielä multivitaa, tavallista tosin.. :) Oon kyllä huoman, et oon jotenki pirteämpi ollu nyt kun ne alottanu ja mulla on ihan tajuton nälkä :D Ennen söin ehkä yhen lämpimän ruoan, niin tänää vetäny kaks annosta kinkkukiusausta, puoli kurkkua ja näkkileipää ja appelsiinia ja vielä puuroa ja pari pullapalaakin päälle :D Senköhän takia miuta närästää :D Siullakin alkaa nyt sitten olee jänskät paikat ovulaation kanssa *tärppitärppitärppitärppitärppi* Hei mister Haikara, voisitko mitenkään lentää ekana tuonne Sartsan suuntaan nyt tästä hetimiten!!! Eikä se ollu pyyntö.. :D :heart: :heart: :heart:

Plussamyrskyjä muillekkin :heart: :heart:

Ai niin, munkin piti hankkia seuraavaan (eli tähän) kiertoon digiovistesti. Joku suositteli, että liuskatesteillä testailee ja kun alkaa viivat olemaan suht tasavahvat niin sitten testaa digitestillä niin ei tartte sitten arpoa että olikos se plussa vai ei.. Myös tällaista olen katsellut: http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/OVULAATIOTESTI-DONNA-TEST-KESTOKAYTTOINEN

Mä sain täällä kunnon itkuraivarit sen fb-tutun raskauden takia. Mulla on maha kipeä menkkojen takia ja kaikki muut paikat särkee sikaflunssan takia enkä pääse edes purkamaan pahaa oloani liikunnan avulla niin kuin tavallisesti. Tuntuu että pää hajoaa ja seinät kaatuu päälle. Mies yrittää parhaansa mukaan lohduttaa, mutta nyt on aika epätoivoinen olo. :headwall: :headwall: :headwall:

Mä ajatteli huomena aamulla testata ihan mielenkiinnosta, vaikka epätodennäköistä että viel mitään näyttäs (ma pitäsi alkaa menkat) No, testit on 10miu herkkyys, ja mulla on niitä 10kpl (netistä tilannu) nii voiskai tuota kokeilla :D :whistle:

13.11.2oo9 Perjantai

Zande..........................kp 74/32.........................yk ?
Edda............................kp 73/?.............................yk 3
Haaveileva85...............kp 66/26-33....................yk 8
neulainen.....................kp 60/?...........................yk 1

ShiruLi..........................kp 59/26.........................yk1
Ansku-82.....................kp 54/30........................yk 10
Ambrosine85................kp 53/30........................yk 3
Louvre.........................kp 50/32-35...................yk 17

BabyBubble..................kp 46/??.........................yk 1
Celestial.......................kp 43/?...........................yk 1
Pipopi...........................kp 42/26-39....................yk 16

anu84..........................kp 39/29-32...................yk 21
pata-ässä.....................kp 39/28-30...................yk 4
HappyFeet...................kp 33/34.........................yk 12
murppa86....................kp 32/25.........................yk 53?

Hempu86la...................kp 27/25-30.....................yk 16
Elviir-a..........................kp 27/28-31.....................yk 9
milean..........................kp 26/28-34?...................yk 1
Taffo82.........................kp 25/26-28.....................yk 3
yöperhonen-................kp 25/28..........................yk 23
vauvahaaveita.............kp 25/28..........................yk 1
Cladoceran..................kp 23/39..........................yk 9
Miipeli..........................kp 20/27-36.....................yk 11

terp.............................kp 18/26-30.....................yk 3
LauraAnnika................kp 18/(26-)30-37.............yk 11
Siffis............................kp 18/30...........................yk 7
kiharapää....................kp 16/28-35......................yk 25
Raitakissa....................kp 16/28 - 30....................yk 3
Opaali78......................kp 16/28-29......................yk 8
Saana07......................kp 15/26-28......................yk 4
Sartsa83.....................kp 10/27-38.......................yk 23

EtanaLilli......................kp 9/31...........................yk 11
Jempula.......................kp 8/?.............................yk 4
tiuvi.............................kp 7/25-39......................yk 5
Satiini-.........................kp 7/29-32......................yk 4
HH1979........................kp 5/27-28......................yk 3
kilu09...........................kp 3/28-.........................yk 11
Siili H............................kp 2/?..............................yk 8
Sinirusko......................kp 2/28.........................yk 14
Pikkis82.......................kp....................................yk

Plussanneet:
Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
Bambina 12.11.09

Taustailee:
(HayLina.......................kp 31/29...........................yk 13)

Yhteistyössä