Terolut mimmit

Melody Terojen tarkoituksena on myös tasoittaa kierrot, eli jos syöt terot aina samoina kiertopäivinä, myös ovis alkaa asettua uomiinsa! Terot viestittävät keholle, että ovis on jo mennyt, samaa hormonia siis. Eli muutaman kierron ajan kun syö samoina päivinä, kierroista pitäisi tulla tasaisemmat heittelevien kiertojen sijasta ja myös ovis asettuu tietyille päiville, mut saattaa tosiaan mennä muutama kierto ennen kuin näin käy. Jos oot nyt syöny teroja eri päivinä, kierrot saattaa mennä vieläkin sekaisemmaksi nykyisestään.

Melody Se mun piti vielä sanoa, että mullakin ovisajankohta hieman vaihtelee, mut silti söin viimeksikin terot aina kp23 eteenpäin ja raskaaksi tulin. Nyt aloitan terot oviksen jälkeen eli päätin siis aloittaa ihan varmuudeksi vasta huomenna kp25 ja ens kierrossa aloitan myös kp25. Ja vaikka tälläkin hetkellä ovikset heittelee, niin jos aloitan terot aina kp25, niin ovis ehtii aina tapahtua, kun olen aloittanut terot tällä aika myöhäisellä ovisajankohdalla, enkä esim. sillä aikaisemmalla ajankohdalla, kun joskus ovis on mulla kp20. Eli hyvin ehtii siis ovikset tulla ja terot ehtii mukaan. Ja muutaman kierron jälkeen oviskin alkaa täsmentyä, eikä enää heittele tuolla kp20-25 välillä.

Tulin vain pikaisesti huutelemaan, että aloitin terot tänä aamuna kp25 :D Jännä vaan, että ovislimat oli samana päivänä, kun tikutin ovisplussan kp22 ja sen jälkeen ei oo limoja ollut, mutta sen sijasta kunnon repivää irtoamiskipua kylläkin. Mut miks irtoamiskipuilua olisi kolmena päivänä peräkkäin??? Osuu kyllä ovisplussan jälkeisille päiville eli kp23 kp24 ja kp25. Voisko olla jälkimaininkeja? Mä oon kyllä käsittänyt, että oviksen jälkeen kipuilu on enemmänkin semmosta jomottelua. Ota nyt sitten taas selvää ;) Niin, ja oikein ihanaa pääsiäistä kaikille!! Itse häviän maisemista pääsiäisen ajaksi, mutta taas ensi viikolla palstailemaan.

Laittelin gynelle viestiä joka mulle noi Terolut määräsi ja sanoi, että voin kyllä aloittaa niitä syömään ovulaation jälkeen :) Eli jos saan vaikka silloin kp 22 ovulaation niin otanko ensimmäisen terolutin seuraavana päivänä kp 23 vai sitten kp 24? :D

• Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Miwwi:Jos sulla olis ovis vaikka silloin kp 22, niin ite aloittaisin terot vasta kp 24-25. Itekin ajattelin tehdä noin :)

Täällä ei menkat näy edelleenkään :( Alkaa olemaan aika masentunut fiilis, ruokahalukin on jotenki menny...

Kiitos vastauksesta miss_piggy, mutta mullahan kierto on sitten aika saman mittainen, kp 25 otan ensimmäisen terolutin syön niitä 10 päivää ja kp 34 otan viimeisen ja sitten menkat alkaa 1-3 päivän päästä. En tiedä viittinkö niitä ruveta edes syömään. :S

Ja harmi miss_piggy kun tatiä ei vieläkään näy. : /

miss_piggy
Joo ei täällä menkkoja näy, nyt suunnittelen että ottasin ehkä vielä toisen terokuurin ku tästä edellisen alottamisesta on tyyliin 18 päivää, jos nekään ei käynnistä menkkoja ni sitte ei voi mitään.

miss_piggy Harmi, ettei täti suvaitse saapua paikalle :( Mikä sun annostus on, voisko olla liian pieni, jos ei saada toivottua tulosta aikaiseksi?

Miwwi
Jos haluat raskautua, suosittelen terojen aloittamista :D Aloittaisin terot ovisplussasta 3pv kuluttua! Mulla ovisplussa oli kp22 ja terot aloitin kp25.

Voiko terot aiheuttaa munasarjoissa vahvoja tuntemuksia??? Kun en yhtään muista, miten kroppa käyttäytyi viimeksi... mulla ollut koko pääsiäisen ajan muniksissa semmosta turvotusta, juilintaa jne. Tissit on välillä hieman arastavat, mutta kohta taas normaalit.

miss_piggy
kuumeilija,Itekki epäilen että nuo ei oo nyt tarpeeks vahvat. Sain huomiselle naistenpolille lääkärille soittoajan, hänen pitäis soittaa aamusta mulle.
Primolutit on sitte teroista vähän vahvemmat, että jos ne auttais...hoitaja oli sitä mieltä, että toista terokuuria ei kantsi alottaa ennenku on jutellu lääkärin kanssa.Ihme nippailuja on taas, pitää illalla koittaa huvikseen tikuttaa ovista vaikka tuskin se ny on tälleen kesken kierron :)

miss_piggy Pahoittelen, etten oo nyt ihan kärryillä, mut onko sulla aikaisemmin ollut vastaava tilanne, ettei terot oo saanu vuotoa alkamaan? Vai oliko nyt siis eka kerta? Mulle tuli mieleen, että entäs jos siellä masussa onkin salamatkustaja??? Voisko olla mahdollista? Niin, ja tuskin ainakaan oviksesta on kyse kesken terojen, mut koskaanhan ei voi tietää... tää naisen keho kun on tämmöstä ihmeellistä tähtitiedettä :D Milloin sulla alko noi nippailut, tuliko jo terojen aikana? Kun mulla on nyt teropäivä 5 ja mulla alko alavatsan turvotus ja munasarjojen nippailut sun muut nipistelyt heti terojen aloituksen jälkeen olisko ollut teropäivä 2 ekat oireet, samoin arastavat tissit on välillä. Mietin, et onko haaveajattelua, et tuolla vois olla hedelmöittyminen tapahtunut vai tekeekö terot tällaisia tepposia?

miss_piggy
kuumeilija: Niin siis söin viime vuonna 6kk teroluteja kun oli pco-diagnoosia ja epäsäännöllinen kierto, ja silloin kierto oli aina se 26 päivää. Vuoto alkoi aina 2-3 pvää vikan tabletin ottamisesta.
Nyt mulla sitten oli se keskeytynyt keskenmeno helmikuussa, ja koska ei menkkoja oo sen jälkeen näkynyt, otin terot 15-24.3 jotta kierrot sais taas käyntiin, ja vuoto alkais...No nyt ei vuoto alkanutkaan ja on menossa jo teroton päivä nro 10. Lääkäri soitteli naistenpolilta, niin hän oli sitä mieltä että nyt vaan pitäs ootella niitä menkkoja ja tehdä välillä r-testejä, kun mulla on kuitenkin aika lapsettomuuslääkärille 30.4, niin siellä sitte asia viimeistään tutkitaan jos ei oo sitä ennen hanat auennu..

Mullahan on noita nippailuja tässä ollu pitkin kuukautta, tai oikeestaan aika lailla kkm:n jälkeen alkoi.. Vaikea kyllä sanoa että mitä sun mahassa tapahtuu, saattaahan se olla että siellä joku asustelee, tai sitten on vaan jotain muuta :)

Meillä tässä nyt ei oo pupuiltu ku tyyliin kerran viikossa, silti mulla on ollu nyt parina päivänä jotain ihme närästystä mitä oli ennen ekaa plussaa...Aamulla kävin pissalla johonki aikaan, en tiä mitä kello ees oli, ja huvikseni kusin tikkuun, jätin sen sitte muhimaan vessaan ja menin takas nukkumaan. Nyt sitte aamulla ku nousin ylös, niin siinä näkyi kyllä kaksi viivaa...Mutta en kyllä noihin roskishaamuihin luottais... Täytyy koittaa tikutella huomenaamuna uudestaan.
Mutta jotenki vaan veikkaan että mun kroppa nyt vaan on ihan sekasin. Lääkäri oli sitä mieltä, että teroja mun ei kannata enää toista satsia ottaa. En tiä mitä se sekoili ku sanoi että mitään e-pillereitä tähän kiertoon ei enää kannata sotkea, kyseli jotain mun kierroista ja sanoin että söin pillereitä 2002-2012 joten en tiedä mun kk-kierron pituuksia.. En todellakaan oo ees alottamassa mitään e-pillereitä! No se oli joku venäläinen, ni ei vissiin ihan tajunnu :x

"kuumeilija", hei vaan hei. Mullahan oli tuossa kolme km 09/11, 01/12 ja 06/12 ja nyt sitten kokeillaan neljättä kertaa :)
Eilen oli np-ultra ja kaikki hyvin, viikkoja nyt 13+0 :heart:

Ja Hennu86 synnytti muistaakseni 18.12 :heart:

Hurjasti kaikille tsemppejä plussiin :heart:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: "kuumeilija"
Fossiili Aivan mahtavaa kuulla sinusta muru :heart: Sinulla on ollut aika rankkoja kokemuksia, ja sen vuoksi suuren suuret halaukset :hug: Mutta nyt kohti tulevaa ja nauti täysin rinnoin tästä raskaudesta!!! Olet sen ansainnut!

miss_piggy Ootko tehny uutta testiä? Tuskin se testi näyttää punaista testiviivaa, jos siellä ei olis mitään. Viivan paikka voi näkyä, mut en usko, että punahkoa siinä viivassa olisi ihan turhaan ;) mut ymmärrän kantasi, mä mietin ihan samaa asiaa juuri tällä hetkellä, vaikka tiedän itsekin, ettei punahko viiva voi tulla ilman hcg:tä.

Mulla oireita on ollu heti oviksesta alkaen ja epäilykset on heränneet Ovis oli mitä luultavimmin viime viikon ke tai to, ja heti la oli munasarjoissa ihmeellistä juilintaa ja turvotusta. Niin, ja tissit arasti aina välillä samoihin aikoihin. Nää samat oireet jatkui alkuviikkoon ja eilisestä ei taas oo ollu mitään tuollaista, mut sitä pientä ja ihmeellistä turvotusta kylläkin. Sit ma pääsiäisreissulta kotiin ajaessa mulla oli vähän etova olo, sama oli Iiroa odottaessa, kun en vielä tiennyt koko raskaudesta... muistan, kun oltiin menossa bussilla Bon Jovin keikalta Vantaalle ystäväpariskunnan luokse yöksi ja iski sekunniksi tosi etova olo, joka hävis yhtä nioeasti kuin tulikin. Tosin nyt tää etova olo kesti pitempään. Tänään eli torstaina on dpo 7-8 ja hätäisenä kusasin tikkuun iltapissasta useamman tunnin pidätyksen jälkeen, ja KAPPAS vaan, muutaman minuutin päästä piirtyi kuin piirtyikin se toinenkin viiva Erottuu selvästi punahkona, muttei ole mitenkään tumma. Tummaksi haamuksi sanoisin. Mut tuskinpa puikkotestit näyttäis noin selvää punahkoa haamua turhaan??? Ei ole siis mikään viivan paikka tai viivan reunat, vaan selvästi punahko paksu "tumma haamuviiva". Eli olisko ne mun munasarjojen kovat tuntemukset ja juilinnat johtuneet kiinnittymisestä vai kuvittelenko?

miss_piggy
kuumeilija: Eilen tein ovistestin (liuska) ja tuli aika vahva viiva, cb digi näytti kumminki negaa...eli jonkun sortin ovis mulla on joko nyt meneillään tai sitte jotain muuta...r-testi oli eilen nega.

Helou!
Pikainen omanapapäivitys ennen töiden alkua:
Tänän käyty munarakkula ultrassa (kp11) ja siellä toisella puolella oli 6mm munarakkula ja toisella puolen 7mm. Eli ei ole tehonnut ekat clomit, joten annostusta nostetaan ensi kiertoon 100mg.

miss_piggy VAUTSI, ihan selvä ovisplussa!! Nyt vaan pupuilua vielä tänään, huomenna ja ylihuomenna! Irtoaminen tapahtuu 1-2 vuorokauden aikana ovisplussasta ja munasolu on elinkelpoinen noin yhden vuorokauden ajan irtoamisesta, joten vielä ens ma myös pupuilua kehiin :D

Ja voi jee, tein herkän Clearbluen + testin tänään 2h pidätyksen jälkeen ja siihen tuli selvä haalea viiva HETI, ei tarvinnut odottaa niin kuin eilen sen tavallisen puikkotestin kanssa :)

miss_piggy
Tänään pitää kyllä hommailla, huominen on vähän kysymysmerkki ku lähdetään mun vanhemmille ja mennään sinne yöks, nukkuvat seinän takana niin en tiä viittiikö narisuttaa vaikka ei ois kyllä eka kerta :D
Mies lähti kaverinsa kans baariin pelaamaan bilistä, laitoin just viestin että ei sitte oo koko yötä ku en valvo myöhään, huomenna pitäis herätä aika aikasten...Että tulee sit ajoissa pukille :LOL:

Mietin vaan että onkohan tää jotenki "epätervettä" jos ovis on näin myöhään, tai että voiko tälläsestä oviksesta syntyä terve lapsi jos nyt ikään raskaaks tulee :x

• Tykkää
miss_piggy Hahah, sait minut niiiin hyvälle tuulelle tuolla "että tulee sit ajoissa pukille"-jutulla :LOL: Saitko ovisplussan siis kp41?? Huominen eli la ja myös su olis ihan otollisimmat päivät, kun irtoaminen tapahtuu yleensä 1-2pv plussasta :D Eikun rohkeesti vaan narisuttamaan ja peitot heilumaan oikein urakalla!!! Kokemuksella voin sanoa, että myöhäisellä oviksellakin voi raskautua normaalisti! Itse olen miettinyt tosin ihan samaa, ja omalla kohdallani uskoisin jonkun pienen asian olleen vinossa, kun ilman teroja en ole raskautunut kuin kerran, ja sekin meni kesken, ja esikoinen tärppäsi km:n jälkeen viidennestä terokierrosta ja nyt näyttäisi tärpänneen ekasta terokierrosta :D Ja olikos se nyt niin, että sulla se vuoto ei alkanut teroista huolimatta ja vuodon "tilalle" tulikin ovis???

Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Tässä nyt pupuiltiin to ja pe, tänään la jää kyllä väliin...ja se ovis oli eilen eli pe.. Kyllähän ne siittiöt elää useamman vuorokauden, viime kerran ainaki tärppäs silleen että pupuiltiin 29.12, 30.12, ja 31.12 ja se ovis oli 31.12.
Netissäkin lukee, että pari päivää ennen ovista on otollisin tai sitte ovispäivänä, just koska siittiöt elää pidempään kuin se 1vrk naisen elimistössä jos on otollinen ympäristö.

No näillä mennään joka tapauksessa :)

Joo siis vuoto ei alkanut, tuli vaan sitä pientä tuhrua joku 5 päivää ja nyt sitten oliki tuo ovis :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heippa pitkästä aikaa!:wave: Täälläkin on keskustelu onneksi taas vilkastunu.=)

Itsellä ei mitään muutosta mihinkään suuntaan tapahtunu... Sen takia yrittäny pitää palstailusta taukoakin, ettei harmittaisi entistä enemmän.. Punapäiviä täällä odotellaan. Terot otin taas tässä kierrossa käyttöön ja 1.4. viimesen tabun otin, mutta ei kuukautisia vielä näkynyt. Seuraavaan kiertoon kovat odotukset taas...

miss_piggy Toivotaan että tärppäis heti uudelleen:heart:

Fossiili IHANAA, että hyviä uutisia sieltäpäin.:hug:

kuumeilija Onnea plussasta!:flower: Virkistävää, kun tännekin saadaan vaihteeksi nopeita plussauksia.

tindra86 Voi harmi!:| Toivotaan että isompi annostus tekis tehtävänsä.

Tiuhti87 Kiitos! Ihan itsekin yllätyin, mitenkä ehdin just kirjottaa tänne ja heti viikon päästä ekasta tekstistä plussasinkin :D Viimeks kirjottelin täällä sen 5kk ennen plussaa. Onko sulla tavoitteena raskautua terojen avulla? Jos menkkoja ei VIELÄKÄÄN kuulu, tiedä vaikka siel olis salamatkustaja? Vai miten sulla yleensä menee, milloin vuoto alkaa viimeisestä teropäivästä?

miss_piggy Juu kyllä ne pikkuveitikat elää jopa viisikin päivää naisen elimistössä, joten nou hätä :D Ottakee varmistuskerros vielä tänään eli sunnuntaina ;) Nyt peukut pystyyn!!!! Pidähän meidät ajantasalla!

Jos teille vaan sopii, kirjottelisin mielelläni vielä hetken aikaa täällä, vaikka olenkin plussannut? Mulla olis tänään viimeinen teropäivä ja sit alkaa se jännitys, että kaveri pysyy matkassa, eikä vuoto ala. Kuitenkin se edellinen km on tuolla takaraivossa muistissa... Paljon plussatuulahduksia :heart:

• Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
kuumeilija: Itekki tänne ketjuun kirjottelin sillon ku olin plussannu ennen kkm:ää, mukava antaa tilannepäivityksiä että miten raskaus etenee jne :) Pitää koittaa tänään vielä houkutella mies hommiin jos se vaan jaksaa :D

• Tykkää

Yhteistyössä