Terolut mimmit

pikkuinen12 Niin se viiva vahvistuu!! Onnea! :)

Ambrosia85 Teretulemasta takaisin :)

Rae89 Tätipahoittelut : / Mut sun kanssa mennään näköjään ihan samoilla yrityskierroilla, kiertopäivillä jne :) Toivottavast tää kierto tois meillekin plussat!

LadyBlue Aikanaan, kun/jos mie sen plussan testiin saan, niin kyllä tulee varmaan muutamat varmistustestit tehtyä... :)

ON: Hahaa, kattokaas kuka pääs sittenkin listan alapäähän :) Eli menkat alkoivat eilen rytinällä ja villi veikkaus on, että kyseessä on luomumenkat, ainakin vuodon määrästä ja pienistä kivuista päätellen. Teroluttien aikanakin VOI ovuloida, jonka jälkeen keho alkaa tuottamaan ihan itte keltarauhashormonia ja menkat alkavat sitten noin 14 vrk ovulaation jälkeen. Sopis mulla aikataulullisesti. Tissit kipeyty vasta kaks viikkoa sitten eli silloin kun otin vikan teron. Jos ovulaatio olisi sitten ollut 22. tai 23.10.? Tuntemuksia ei kyllä ollut, mutta mistä näitä tietää.

Nyt miehen kanssa odotetaan taas uudella puhdilla sitä, että menkat loppuu ja voitais taas jatkaa yritystä :) Kiitos LadyBlue, kun uskot, että meidän tärppi on lähellä :)
 
Viimeksi muokattu:
Hennu hei, mulle voi laittaa tuon saman kuin ladybluella, eli lisätään plussanneisiin ultran jälkeen :) Pari kiertoa sitten oli alkuraskauden keskenmeno joten varovaisesti edetään suurempia vielä juhlimatta, päivä kerrallaan.

Eilen illalla digitestistä Raskaana 1-2 ja rv oli silloin oviksesta laskien 3+6, neuvola laskee sen kuukautisista eli 5+1.

T. pikkuinen ja masukas 4+0 (5+2) :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Superomanapailua seuraa. Mulle voi päivittää tänään:

Surya............kp7/23-77.......27v.....1.lapsi.....yk9........ 7.tero

Mieli maassa. Tuntuu ettei tämä terojen popsiminen johda yhtään mihinkään. Onko teillä kokemusta, että voinko ottaa yhteyttä halutessani mihin tahansa gynekologiin ja pyytää keskusteltavaksi clomien mahdollisuutta? Vai lapsettomuuslääkärille suoraan? Vai mitä ihmettä tässä voi tehdä että tilanne muuttuisi jotenkin?
 
Surya minähän kävin itse viime keväänä yksityisellä koska en jaksanut enää odotella kunnalliseen pääsyä. Siellä gyne heti määräs 3 kk teroja ja clomit sit perään.. mulla vaan ei clomit toiminut, mutta voit siis mennä ihan kenen gynen vastaanotolle. Kannattaa myös olla samalla kunnalliseen yhteydessä niin pääset jossain vaiheessa kunnalliseen lapsettomuustutkimuksiin ja hoitoihin. On kuitenkin huomattavasti halvempaa kuin yksityisellä. Mutta samalla kannattaa asioita jouduttaa yksityisen gynen kautta, suosittelen varamaan ajan esimerkiksi lääkärille joka on lapsettomuushoitoihin erikoistunut..

Käytiin miehen kanssa pitkällä kävelylenkillä ja juteltiin tulevista muutoksista vauvan suhteen, mieskin alkanut pikkuhiljaa uskoa että tämä on totta, kuitenkin vielä on varovainen innostumisen suhteen ja odottaa yhtä paljon kuin minäkin sitä ultraa..
 
Ihan mielettömästi onnea LadyBlue, ihanaa!! :heart: Kaikki menee varmasti hyvin!

Hennu alahan tulla jo perässä, ja kaikki muutkin myös :) Täällä masu kasvaa, rakenneultraan kk ja sitä jo kovasti odotan. JOS sen jälkeen uskaltaisi jo uskoa tähän :)

Tsemppiä kaikille!!!!!!

Kristiina ja Onni 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Tilanteet muuttuu nopeaan.. sen verran kovat kivut tulleet tän illan aikana että huomenna saamme hyvästellä jo toisen vauvanalun ennen kuin on päästy alkua pidemmälle.. vuoto ei vielä ole alkanut mutta alkanee pian. Siirryn taustailijoihin hetkeksi aikaa kunnes on lääkäriltä saatu suunnitelma mitä hoitoja ja lääkkeitä tässä tarvitaan. Kiitos kovasti tsempeistä ja tuesta, pysyviä plussia toivon teille kaikille :flower:
 
Pikkuinen12 Kovasti haleja ja voimia sinulle!! :'( :hug: :heart:

Kristiina84 Nopeasti menee aika, kun ajattelee et vastahan sie plussasit ja kuukauden päästä on jo rakenneultra :heart: Toivon, että mie ja muut tullaa pian perässä...

Surya Tätipahoittelut :hug: Minäkin suosittelen, että otat yhteyttä gynekologiin ja kokeilisit seuraavaksi Clomeja. Sitä toivon itellenikin seuraavaksi.

ON: Täällä yritetään repiä positiivisuutta. Olen piruttain mittaillut lämpöjä edellisten kahden viikon aikana (ihan kainalosta mitattuna, satunnaisiin aikoihin päivästä, yleensä kuitenkin noin klo 6.15 ja klo 20.00). Lämmöt ovat keskimäärin olleet 36.3 eli koholla mun normilämpöön verrattuna, joka on mihin vuorokauden aikaan tahansa alle 36 astetta. Nyt eilen illalla ja tänään aamulla lämpö 35.9, joten voisinko tästä päätellä, että olisin mahdollisesti ovuloinut reilut pari viikkoa sitten? :) Positiivisuutta nyt tähän kiertoon...
 
SL
Kyllä on taas ollut kummallinen 3. Terolut kierto, kun menkkojen pitäisi saapua paikalle näinä päivinä, mutta mitään erikoisia tuntemuksia ei ole ollut, kuten aiemmissa kierroissa. Aiemmin minulla erittäin paljon jomotteli ja vihloi ja oli tissikipuakin jossain vaiheessa ja oli menkkaoireita, mutta nyt ei ole ollut kuin jonkin verran noita oireita eikä missään vaiheessa ole ollut esim. tuota tissikipuilua.

Kaksi edellistä Terolut kiertoa oli 28.päivää ja 27.päivää. Nyt taitaa sitten mennä jo päälle 30 päivää ellei tänään täti saavu.

Onko muilla nuo Terolut kierrot erilaisia oireiltaan?
 
SLmulla ainakin tuppaa joka terokierto olemaan erilainen, oireineen ja oireettomuuksineen.

Nyt kaipiasin vinkkiä mitä tehdä!
Mullahan tuli yllärimenkat viimekierron kp 15 jolloin ois terot pitäny alottaa. Koska kyseessä oli selkeät menkat finneineen, tuttuine alaselkäkipuineen ja vatskipuineen totesin etten ota teroja vaan annan luomumenkkojen tulla ja nollata kierto.
Nyt pitäisi sitten päättää alotanko terot tän kierron 15päivä vai en.
Toisaalta tekis ihan hirveästi mieli kokeilla tulisko menkat suht fiksussa ajassa ilman teroja, koska tollain spontaanisti teroitta tulivat nytkin. Toisaalta ei kai siitä olis haittaakaan jos teroja nyt söisi kierron vahvistukseksi.
Tiedän että parasta mun olis maanantaina soittaa lääkäriin ja kysyä sieltä, mutta kertokaa toki mitä te tekisitte?

Viimekiertojen teromenkathan oli aivan ihmeelliset. Lähinnä tuli mieleen onko kyseessä huono vitsi? Koko viikonaikana tuli ehkä max kaks kupillista verta, kun oikeissa menkoissa (näissä ylläreissäkin) joutuu pahimpana päivänä parin tunnein välin tyhjentämään kupin.

Nyt ollu about vuorokauden sellasta "juilimisnippailua". En tiedä onko ovista ilmassa, vaiko menkkoja kroppa taas yrittäis. Ainakin on muutama tosi sinnikäs hormooninäppylä "sulostuttamassa" naamaa :D
 
Ambrosia, mä soittasin lääkärille ja kysyisin :)

Hirveesti jännittää huominen ultra.. oon nähnyt hirveitä painajaisia että vuodan verta kuin seula. pelkään siis hirveesti keskenmenoa, vaikka mitään syytä ei nyt ole siihen. Kaikki olot tuntuu hyvältä, kasvukipuja kohdussa, rinnat arat, väsyttää. Pahoinvointia ei ole. Joten tuntuu tosi hyvältä, ainiin ja varmistuksena testasin digillä viime tiistaina ja oli viikot jo 2-3 vaikka testasin vain 2 tuntia rakossa olleella pissalla, joten ainakin se raskaushormoni on noussut. No huomenna ollaan viisaampia. Tulen sitten kertoilemaan.

Mites muilla menee? paljon nyt niitä plussia tänne :)
 
UÄ kuulumisia: tässäpä kokonaisuudessaan : kohdussa pieni nesteontelo, jonka ympärillä sormusmainen vaalea reunus eli sopisi trofoblastireaktioon ja raskauspussiin. Pussi niin pieni että sisällä ei vielä näy ruskuaispussia saati sikiötä tai sykettä. Oik. ovario tavallienn, vasemmalla voisi olla parikin keltarauhasta. Ei nestettä vapaassa vatsaontelossa, ei xut viittaavaa. Mitäs lie tämä sitten tarkoittaa, lääkäri sanoi, että voi olla niin alussa raskaus tai sitten ei vain ole lähtenyt kehittymään. Tänään kävin myös verikokeissa, joissa s-hcg ihan normaali, koska eivät soittaneet. ja ensi viikolla on sitten uusi UÄ ja verikoe.

En tiedä mitä tässä nyt pitäisi ajatella. Kuitenkin viime viikolla näytti digi viikkoja 2-3.. mutta joo tiedän että ei se alkio näy välttis vielä edes viikoilla 6 + joten, kai tässä on vaan pakko tapppaa aikaa..

LadyBlue raskaana kunnes toisin todistetaan!
 
LadyBluelle ja sille kohtumötikälle paljon tsempityksiä että ongelma on vaan se ettei halua näkyä mitään :)

Päätin nyt sitten olla alottamatta niitä teroja. Katsotaan parin viikonpäästä mikä bboogie, siihen asti teen ovistestejä ja kattelen miten kehittyy.. nyt tosin on tummentumaan päin.
Jos ihan rehellisiä ollaan, niin ajattelin kyllä alottaa ne terot koska niistä ei haittaakaan olisi - päinvastoin tukisi kropan omaa keltrauhasta, mutta unohdin ottaa.

Nyt kuitenkin ovisoireita aikamoisia ja tosiaan tummenenva viiva, niin ajattelin että mennään tällä ja katsellaan tosiaan parin viikonpäästä jälleen.
En siis mitään odota tältä kierrolta :)
 
Minut voi poistaa listalta, siirryn clomittarien puolelle. Kävin gynellä ja määräsi ultrattuaan clomit. Gyne oli hyvin luottavainen raskautumismahdollisuuksiin, nyt kolme clomikuuria ja jos ei tärppää niin lähete jatkotutkimuksiin. Ja ultrassa selvisi myös, että oviskin oli tapahtunut pari päivää sitten. Eli ehkä toivoa vauvasta vielä on. Tsemppiä kaikille! <3
 
eilen meni kesken.. alko niukka vuoto ruskea vuoto, joka oli illalla jos tuoretta verta. Kovin on niukka tuo vuoto, kivut ovat samanlaiset kuin kuukautisissa. Kävin eilen päivystyksessä verikokeessa ja arvo oli laskenut maanantain arvoon selvästi ja oli enää 400 joten.. mä siirryn nyt vähäksi aikaa taustalle ja palailen kun on taas parempi olla.
 
Kaks ehkä paskinta päivitystä ever tässäkin pinossa...

LadyBluelle jaksamisia :hug: en osaa edes kuvitella sun tunteita :(

Olivialle tsemppiä clomien kanssa.


Omaanapaa
vaikka oonkin olivian puolesta ilonen, niin silti nous armoton kupla otsaan.. miksi miksi miksi. Miksi mulle on toitotettu että vuos pitää odottaa, eikä oo ees tarjottu clomeja.. ja toiset saa ne jo puolessa vuodessa...
Mulla on varmaan ollu valegynet vastassa ......

noh, pakko se on kaivaa iloa ja intoa, ehkä kuukaus niin ollaan jo hoitavan lääkärin juttusilla käyty, ja ainakin silloin jos clomit saadaan niin saadaan kaikki tarvittavat ultrat ym :)
 
Terolut-mimmien toivelista 16.11.2011

SL.................kp36/30-48......29v.....1.lapsi.....yk7........3.tero
kultakimpale2...kp34/31......... 24v.....2.lapsi.....yk10....tauko
macy gray......kp25/31-35... ..31v.....2.lapsi.....yk23....OI4
marica30........kp20/24-33......30v.....4.lapsi.....yk5......2.tero
Ambrosia85.....kp17/26-?.... ...26v.....1.lapsi.....yk11....terokierto
-pansku-........kp16/27...........24v.....1.lapsi.....yk6......3.tero
Surya............kp16/23-77.......27v.....1.lapsi.....yk9......7.tero
Hennu86........kp11/27-37.......25v.....1.lapsi.....yk8......tauko
rae89............kp11/27....... ....22v.....2.lapsi.....yk8......tauko
Fossiili...........kp?/?...............32v.....2.lapsi..tauko yrityksestä


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5............................................ ......................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v.....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5..... ...kp32/28-95....28v.......1.lapsi....yk 1.... .3.tero
SenSen.......16.5... ...kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11... ..3.tero
Namppis88...20.5.......kp43/28-54.....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6....................... ..........................................
"Kuumeilija".20.6... ...kp33/36.........26v......1.lapsi....yk 20......5. tero
Lilli88...........6.7........kp72/?...........23v.....1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ..kp44/42..........23v.....1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8......kp30/35-46.. ..27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?..... .27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:



Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
LadyBlue
Pikkuinen12


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut tai clomikuuri menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
Viimeksi muokattu:
SL Mikäs siellä on tilanne? Tuliko plussa vai täti?

LadyBlue Voi eeeeeeiiiiii!!!!!! Miksi???!!! :'( Tää oli nyt todella huono uutinen :( Voimia sinulle! :hug:

Oliviaa Toivottavasti clomeista on apua :) Tsemppiä :)

Ambrosia85 Etköhän sieki ne Clomit saa :) Ite tosiaan uskon ja toivon, että mulla seuraava vaihe olis toi Clomit... Laitetaanko sulle listalle tero-tauko? Tsemppiä oviksen metsästykseen!! :)

ON: Täällä aloitettiin maanantaina ovistikuttelu, tuo ihanan stressaava tikkujen tiirailu :D Tässä just mietin, että viimoiset ovistestit oon tainnu tehdä joskus elokuun lopulla? Kuitenkin. Kolme testiä nyt tehtynä ja haaleaa viivaa näyttää. Tosin kp:t on tosi pienet vielä, JOS ovis on viime kierrossa ollu kp 23-24? Positiivista tässä on se, että viivat eivät ole koko ajan melkein milliä vaille plussia, mitä se oli varsinkin kesällä. Eli LH oli reippaasti koholla, oli kierron vaihe mikä tahansa. Josko tää kroppa alkais tästä elpymään. Eilen tuli 11 kk viimeisen e-pillerin ottamisesta :attn: Vuosipäivä lähestyy.

Ja ne mun menkat. Villi veikkaus, että kyseessä tosiaan olivat luomumenkat, kestosta päätellen. Silloin pe 4.11. havaitsin sen pienen pienen veritahran ja siteestä pystyikin kokonaan luopumaan vasta pe 11.11. Eli kahdeksatta päivää sai pitää sidettä. Hormonimenkat (e-pillerit, terolutit) ovat kestäneet poikkeuksia lukuunottamatta yhteensä 5 päivää, joskus 6 päivää. Noihin päiviin lasketaan myös alku- ja loppuajan tuhruilut. Toiveet on siis korkealla kropan elpymisen suhteen!

Gyneaikakin lähestyy, 30.11. olen varannut ajan ja katsotaan sitten, mihin tämä tilanne lähtee kehittymään.

Perjantaina 25.11. on firman pikkujoulut ja siellä aion antaa surutta mennä alkoholin ym. suhteen! Toivottavasti olis nyt toistaseks viimoset pikkujoulut ;) (näin ajattelin viime vuonnakin...)

Voimia teille kaikille ihanaisille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Piinailu menossa, Dpo12. :)

Luget väsyttää ihan hirveästi. Tilasin pari digitestiä, sillä lauantaina pitäisi testailla. En usko raskautuneeni, mutta täytyy tietää varmaki lopetanko Lugekuurin vai jatkanko vielä. Lääkäri ohjeisti, että Lugeja täytyy käyttää 14vrk dpo1 alkaen ja sitten testata. Plussan tullessa jatkan Lugeilua rv7 varhaisultraan asti.

Hennu86 > Mullakin on pikkujoulut tuona viikonloppuna. Jos plussa tulee, niin voin olosuhteet huomioden kätevästi turvautua kuskin rooliin. Seuraavana päivänä pitää joka tapauksessa kyetä ja jaksaa ajaa useampi tunti, joten plussattomanakin alkollisten nauttiminen jää hyvinkin kohtuulliseksi. Jos piinailuajat olisi vielä meneillään, niin viettäisin iltaa rennosti siihen seuraavan päivän ajokuntoon vedoten. Nyt kun testipäivä on jo viikkoa ennen, ei plussan pärähtäessä moraali salli maistiasihörppyä enempää. Olen kyllä aika varma, ettei glögiä tarvitse pyytää mehuversiona eikä ruokaviinistä kieltäytyä. : / Onhan se toisaalta helpotus, jos ei salailla tarvitse, mutta mieluummin silti ottaisin sen plussan.

LadyBlue > :hug:

Ambrosia85 > :hug: On tuskallista odottaa, että saa apuja. Monesta paikasta olen lukenut, että tutkimuksiin pitäisi hakeutua jo 6kk tuloksettoman yrityksen jälkeen, jos on tiedossa raskautumista haittaava sairaus tms. Niinpä vaan minullakin se aika oli silti vuosi. Lääkärit myöntävät kyllä monirakkulaisuuden, mutta se pcos ei mahdu heidän päihinsä, koska hormoniarvoni ovat normaalit. Minä niin kiroan sen, että tuijotetaan vain niitä labra-arvoja vaikka oireet sanoisivat mitä! :kieh: Toivottavasti piinallinen lisäapujen odotuksesi päättyy pian. Clomit ei välttämättä ole se oikea ratkaisu, mutta niistä yleensä lähdetään. Ainakin sitten selviäisi tarvitseeko hoitoa hienosäätää ja pääsisit lähemmäs tavoitetta. Turhauttaahan se, jos mahdollisuudet tuntuvat mitättömiltä eikä apu tunnu riittävältä.

En voi sanoa oireilevani. Aika paljon tuikkailee tuolla kohdunsuulla ja menkkajuilintoja on jonkin verran, mutta uskon niiden enteilevän lähestyvää tätiä. Pari päivää vielä täytyy kärvistellä noiden tahmapalleroiden kanssa ja sitten pääsen törsäämään ryöstöhintaisen testin. Toivottavasti ei tarvitse ostaa niitä enää lisää (kaapissa on yksi ja tänään pitäisi saapua kaksi lisää), sillä kalliiksi tulee muutenkin. Tuntuu, että melkein kaikki rahani menee tähän raskautumisyritykseen.

Ihan hyvä mieli tässä on kuitenkin noin niin kun kokonaistilannetta ajatellen. Väsymys hyydyttää, mutta keskityn sitten puuhaamaan jotain rauhallisempaa ja levähdän vähän useammin teekupposen ääreen ja neulomaan. Joulun lähestyminen ja siihen liittyvät valmistelut tuntuvat hyvältä. Minä niin nautin tästä vaiheesta ja odotan jo innolla aattopäivän huipennusta kaikkine ihanuuksineen. Minulle joulu on kuin tunnelmallinen retki pieni jännityksen kutkutus vatsan pohjassa. Retki alkaa ekoista valmisteluista ja päättyy aaton jälkeisten pyhien rauhoittumiseen. Tällä retkellä pikkuisenkin olisi hyvä saada alkunsa. Olis ihan paras joululahja.
 
On se macy vaan niin ihana. Mulla parantu heti mieli kun sun viestin luin! Ja toki myös 1,5h ulkoilu vaikutti osallaan asiaan :)

Hennu, laita vaan terotauko. Ilmottelen jos kierto venyy ja paukkuu ja alotan terot niin muokataan sitä sitten sen mukaan =)

Myös meillä on pikkujoulut 25päivä!
Ajattelin kyllä muutenkin olla autolla, mutta saas katsoa kuinka käy :)


Macylle ja meille muillekin toivon plussauutisia joululahjoiksi!
 
Ladybluelle paljon voimia. <3

Ambrosia85: Oho, anteeksi nyt vaan mielesi pahoittamisesta! Olin kyllä kieltämättä itsekin todella yllättynyt. Ja kyseessä ei ollut edes yksityinen gyne, vaan ihan YTHS:n kautta, tosin lapsettomuuteen erikoistunut ja lapsettomuuspolilla työskentelevä. En itse edes clomeja maininnut, vaan halusin vaan tietää mikä munasarjojen tilanne, ovuloinko edes yms, mutta clomireseptin hän päätti määrätä. Mutta kaipa kyseinen arvostettu gyne tietää, mikä tässä nyt kannattaa. Harmi, että sulle tuli tästä kupla otsaan!
 
Oliviaa mun mielestä on hienoa että sait clomit avuksi, toivon hirmuisesti että itse saisin myös. Teroja en meinaa enää jatkaa, ei ne tähän viimeisimpään raskautumiseenkaan auttaneet pätkän vertaa kun samalla tavalla olin muutaman päivän raskaana elokuussakin ilman teroja ja kesken meni taas. Jos ei tk-lääkäri ole innokas clomeja antamaan, mulla on aika yksityiselle gynelle joka on väestöliitossakin ollut aikoinaan, pieni luotto on että sieltä alkaa apuja herumaan. Tosin tuo tk-lääkäri itse pyysi varaamaan hälle aikaa näistä raskautumisongelmista jo kun oli yk8 alkutaipaleella joten toivo elää että apuja tulisikin heti.

Clomithan on vielä aika "lievä" hormonihoito, voihan olla että itse kukin joutuu vielä rankempiakin hoitojaksoja käymään läpi jos tärppi ei annan kuulua itsestään ja vauvahaaveet ei hellitä hankaluuksista huolimatta.
 

Yhteistyössä