Terolut mimmit

LadyBlue, mukava kuulla ettei sinulla ole sydän ihan niin murtunut enää.. se on kyllä totta, että jos kerran on saanut raskauden aluille niin luulisi sen onnistuvan toistamiseenkin ja paremmin tuloksin. pidetään peukkuja!

ja minun päivän ongelmistani...
miepä oisin tässä nyt sitten kahden vaiheilla että tilaisinko ovistikkuja vai en. kun miulla on vielä jäljellä 4 tikkua joista on kylläkin päiväys mennyt oct/2011. on ne vaan kuitenkin aikas kalliita tilailla jatkuvaan.
mutta entäs sitten jos ne onkin vielä miun tilanteessa turhia kun on pco ja teroluteilla vasta toinen kierros meneillään..

ja toinen ongelmani. mitä mieltä olette pitäisikö minun soittaa ja kysyä terv.keskukselta että tulisiko miun saada vielä jatkoa teroluteille tammikuulle ja helmikuulle. minulle on siis määrätty teroluteja vain 3 kk satsi ja kuten aiemmin mainitsinkin niin toinen lista on alkaa ensi viikon maanantaina ja näillä näkymin minulla on vasta helmikuussa 2012 gynekogin aika.. eli väliin tulee todennäköisesti kuukauden-kahden tauko ennen lääkärinaikaa..
 
Terolut-mimmien toivelista 24.11.2011

Nimi................. ......KP.........Ikä.....Mones?....YK....Hoito?

kultakimpale2.......42/31... ....24v........2.........10.....tauko
macy gray............33/31-35.....31v........2.........23.....OI4
Ambrosia85..........25/26-?... ..26v........1.........11.....terot
-pansku-..............24/27..... ....24v........1..........6......3.tero

Surya...................24/23-77.... ..27v.....1..........9......7.tero
Anlii.....................24/30-73.......22v.....1..........3......2.tero
Hennu86........ .....19/27-37.... ..25v.....1..........8......tauko
rae89...................19/27...... .....22v.....2..........8.......tauko

SL............. ..........19/30-48......29v......1.. .......7......tauko
another................11/28...........25v......1..........2......1.tero
marica30...... .......8/20-33... ....30v......4.. .......6......2.tero
LadyBlue...............3/?...... .......28v......1.........16.....2.IUI

Fossiili...................?/?.............32v.......2.........tauko yrityksestä


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5............................................ ......................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5..... ...kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1.... .3.tero
SenSen.......16.5... ...kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11... ..3.tero
Namppis88...20.5..... .kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6....................... ..........................................
"Kuumeilija".20.6...... ...kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v.... .1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

Hennu86 dpo 2

Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
Pikkuinen12


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
Viimeksi muokattu:
Puuh. Olisko lista nyt vähän selkeämpi? En tiedä, vaikeaa tuntuu olevan :D

LadyBlue Ihanaa, että alat olla taas positiivisella mielellä :heart: Jotain sun kropassa kuitenkin toimii, kun olet kuitenkin raskaaksi tullut :) Toivotaan tälle kierrolle nyt parempaa onnea :)

another Kolmen kuukauden tero-kuurin jälkeen kuuluukin pitää tauko teroista ja katsoa, alkaako kroppa toimimaan itsekseen, mutta sinulla tuo tauko venyisi kyllä aika pitkäksi ennen seuraavaa gyneaikaa :/

Itse aloitin edellisellä terotauolla terot uudestaan kp 52, kun menkkoja ei kuulunut. Voithan sie soittaa terveyskeskukseen ja kysyä asiasta?

ON: Täällä oli eilen iltapäivälläkin haalea viiva ovistestissä eli plussa ollut todennäköisesti silloin kp 16 ip. Kahden viikon päästä selviää, että olenko ovuloinunut (alkaako menkat vai tulee plussa r-testiin). Tosin mulla on ens viikolla se gyneaika, niin sehän varmaan jo kohdun limakalvosta pystyy näkemään, että onko tuolla mitään tapahtunut... Veikkaan, että takkiin tulee taas!
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen tilannepäivitys: Tänään kp2. Joko mulla on yk24? :O Olen pudonnut jo kärryiltä tai väsynyt laskemaan. Femarit alkoi tänään ja tiistaina alkaa piikittely. Viikonloppuna pikkujouluillaan, joten jospa tässä fiilis löytäisi noususuunnan. Tällä hetkellä turvotus turhauttaa ja aiheuttaa kriisifiiliksiä, mutta muuten olen ihan ok. Negaa osasin odottaa ja tältä kierrolta sitten toivon positiivisia uutisia.

Palstailupassiivisuus on vallannut mieleni. Pahoittelen omanapaisuuttani. Koitan löytää kommenttikärpäsen ja päästä sen avulla paremmin takaisin kärryille. Plussatuulta!
 
Heipsan tyttöset!
Mitenkäs viikonloppu sujui? :)

ON: Minäpä tein huvikseni ovistestin sekä perjantaina että lauantaina, molemmilla kerroilla sain testiin haalean viivan.. testeillä on tosin päiväys mennyt jo OCT/2011. Olisipa todella jännittävää jos ovis oikeesti tapahtuisi. Mutta voihan se olla niin, että tuo ovistesti näyttäisi kaikilla päivillä jotain haaleeta viivaa vaikkei mitään ovista koskaan tapahtuisi. Huomenna maanantaina aloitan sitten terolutit taas.. jospa siitä ei olisi haittaa..
 
SL
Korjaus: SL............. ..........16/30-48......29v......1.. .......7......tauko

Mites, kysyisin teiltä viisaammilta, kun olen lueskellut, että jos ovulaatio tapahtuu esim. kiertopäivä 22., niin silloin ironnut munasolu ei kykene hedelmöittymään, koska on "liian" pitkään kehittynyt ja näin ollen hunokuntoinen hedelmöittyäkseen. Onko asia tosiaan näin?
 
SL mulla on nyt kahdessa viimeisimmässä kierrossa hedelmöittynyt kp24 ja kp25 irronneet munasolut, mutta menneet heti alkuunsa kesken, toinen dpo14 ja toinen dpo15. Digilläkin onnistunut plussaamaan mutta niin vaan vuodot alkaneet.. eli kyllä ne hedelmöittymään kykenee mutta mulla ei ainakaan halunneet jäädä kiinni kasvamaan. Viime kierrossa aloin syömään teroja pari päivää oviksen jälkeen (dpo2-dpo11) eli ne ei auttaneet tilanteeseen.
 
Mitä mitä, saiko -pansku- plussan?? Onnea valtavasti!! :) :heart:

SL Niinhän sitä sanotaan, että jos munasolun irtoaminen tapahtuu kiertopäivien ollessa yli 20, niin alkio saattaa mennä sitten kesken... Tosin tästäkin pinosta Hömelö ovuloi kiertopäivien ollessa 30 jotain ja niin vaan on tyttö nyt onnellisesti raskaana :) Ja jos kattelee noita meidän plussaneita, niin jonkun verran on tytöt ovuloineet kp 20 jälkeen, kun plussia on tullut kp 35-45.

another Kannattaa jatkaa tikuttamista :)

ON: Täällä saatu kunnon ovisplussan eilen kp 22.

katso liitettä 14452

Talleteltii eilen aamusta ja iltapäivästä tuli semmonen fiilis, että voisin testin tehdä :) Onneksi tein ja sain kerrankin tuon kunnon plussan!! :)

Tämä tukee sitä, että olisin myös viime kierrossa ovuloinut kp 23-24.

Tänään vielä talletellaan ja sitten piinaviikot alkakoot :)
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
Terolut-mimmien toivelista 28.11.2011

Nimi................. ......KP.........Ikä.....Mones?....YK....Hoito?

kultakimpale2.......46/31... ....24v........2.........10.....tauko
Ambrosia85..........29/26-?... ..26v........1.........11.....terot
Surya...................28/23-77.... ..27v.....1..........9......7.tero
Anlii.....................28/30-73.......22v.....1..........3......2.tero

Hennu86........ .....23/37.... .......25v.....1..........8......tauko
rae89...................23/27...... .....22v.....2..........8.......tauko
SL............. ..........17/30-48......29v......1.. .......7......tauko
another................15/28...........25v......1..........2......1.tero

marica30...... .......12/20-33... ..30v......4.. .......6......2.tero
LadyBlue...............7/?...... .......28v......1.........16.....2.IUI
macy gray.............6/31-35......31v.......2.........24.....OI4
Fossiili...................?/?.............32v.......2.........tauko yrityksestä


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5............................................ ......................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5..... ...kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1.... .3.tero
SenSen.......16.5... ...kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11... ..3.tero
Namppis88...20.5..... .kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6....................... ..........................................
"Kuumeilija".20.6...... ...kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v.... .1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

Hennu86 dpo 0

Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
Pikkuinen12


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
Hennu meinaatko alkaa syömään teroja nyt loppukierron ajaksi?
Mietin tässä miten itse tekisin jahka saan kunnon o-plussan aikaseksi, ylihuomenna pitäs tulla jos tulee samoilla kuin viime kieroissa.. taidan kyllä passata terot, viime kierrossa kun kävi miten kävi. Pelottaa ettei mokoma ovis edes tuu tässä kierrossa, alkaa piinailuttaa tää touhu niin kovasti :headwall:

ja hennu nyt niitä plussatuulia sinnepäin, oo ihanainen malliesimerkki siitä miten pidempäänkin kypsyneellä muniksella tehdään ihka oikeita vauvoja :kiss:
 
Pikkuinen12 Kiitos plussapuhureista :kiss: Mulla nyt tässä kierrossa tauko Teroluteista, joten en niitä ala nyt syömään. :) Keskiviikkona meen gynelle ja katotaan toi mun munasarjojen tilanne :) Kiva, kun palasit listalle. Laitan tietosi huomiseen päivitykseen :)
 
-pansku- oi ihanaa kuulla plussautumisista :heart:
niitä saisi toki kuulua useammin ja meille kaikille näillä palstoilla ;)

ON:
miepä soittelin äsken tuonne hoitajalle ja kysyin mitä teen kun tulee niin pitkä tauko teroista tammikuun alusta helmikuun loppupuolelle niin sanoi ettei se haittaa.. toivottavasti ei ollut valehoitaja :D hih

niin, mie tikuttelin vielä eilenkin kerran ja silloin tuo haamu oli paljon vaaleampi kuin perjantaina.. ajattelin vielä tänään tuon viimeisen tikun käyttää ja kokeilla vielä kerran.. tänään aloitankin sitten iltapäivästä terot taas..

nyt plussatuulosia kaikille :heart:
 
Terolut-mimmien toivelista 29.11.2011

Nimi................. ......KP.........Ikä.....Mones?....YK....Hoito?

kultakimpale2.......47/31... .....24v........2.........10.....tauko
Ambrosia85..........30/26-?... ..26v........1.........11.....terot
Surya...................29/23-77....27v.......1..........9......7.tero
Hennu86........ .....24/37.... ....25v.......1..........8......tauko

rae89...................24/27...... . 22v......2...........8......tauko
Pikkuinen12..........22/38.........29v......3...........9......tauko
SL............. .........18/30-48....29v.......1.. .......7.......tauko
another................16/28.........25v......1...........2......1.tero

marica30...... .......13/20-33... ..30v......4.. .......6......2.tero
LadyBlue...............8/?...... .......28v......1.........16.....2.IUI
macy gray.............7/31-35......31v.......2.........24.....OI4
Anlii.....................1/28-73.......22v.......1..........4......3.tero
Fossiili...................?/?.............32v.......2.........tauko yrityksestä


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5............................................ ......................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5..... ...kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1.... .3.tero
SenSen.......16.5... ...kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11... ..3.tero
Namppis88...20.5..... .kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6....................... ..........................................
"Kuumeilija".20.6...... ...kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v.... .1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

Hennu86 dpo 1

Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
Mitä mitä mitä onko Pansku plussannut? Upeeta, onnittelut!!

Ja Hennulla hieno ovisplussa - kiva kun laitoit kuvan koska itse en ole moista ikuna nähnyt=) Palaa usko siihen että kyllä tuollaisiakin tulee=)

Mulle voi päivittää:
Surya...................5/23-77.... ..27v.....1..........10......tauko teroissa

ON: Asiat liikahtaneet sillä lailla eteenpäin että kävimme eilen eka kertaa yksityisellä lapsettomuusklinikalla - juttelemassa lähinnä siitä, että mulla ei ole hyvä fiilis syödä noita Terolutteja kun epäilen ettei oviksista ole tietoakaan. Plus että mun sivuoireet on olleet ikäviä. Noh, tämän käynnin ja tutkimusten lopputuloksena lääkärin mukaan mulla selkeä PCO ja määräsi saman tien metformiinia (?) sekä verikokeisiin ja torstaina (!) munatorvien aukiolotutkimukseen. Sen jälkeen katsotaan, mihin suuntaan jatketaan. Tod.näk. clomit kehiin heti.

Meillä ollut yritys päällä siis vasta alkukeväästä, mutta mulla ollut koko ajan sellainen tunne, että kropassa jotain vinksallaan kiertojen epäsäännöllisyyden lisäksi. Nyt tuntuu siltä että haluaisin kannustaa joka ikisen teistä ja muista (joilla ollut samanlaisia huolia kuin mulla eli että ei vielä tutkittu tai hoidettu varsinaisesti mitään) menemään hintalappuun katsomatta käymään edes kertaalleen kunnon lapsettomuuslääkärillä "tavisgyniksenne" lisäksi- jos ette ole sitä vielä tehneet. Mun helpotuksen tunne on aivan valtava siitä, että nyt joku ottaa mut vakavasti ja tutkii yksityiskohtaisesti mikä sopii juuri mun tilanteen auttamiseen. Päätimme, että joululahjoja ei osteta, vaan tämä lääkäri on meidän lahja toisillemme=)

Asiat menee nyt vauhdilla eteenpäin, mutta hyvä vaan, koska en halua enää jatkaa päämäärätöntä Teroluttien vetämistä..

HALAUS kaikille ja tunnelmallista joulun odotusta. Ensi jouluna omat kääröt kainaloissa=)
 
Surya Ihanan positiivisella mielellä olet! :) On myöskin ihanaa, että asianne alkavat nyt edistymään. Todella nopeasti pääset siihen aukio-olotutkimukseen! Toivottavasti meillä kaikilla on ensi jouluna omat kääröt :heart:

Oli pakko laittaa tuo ovisplussan kuva, koska se on niiiin hieno ja tulin siitä niin hyvälle mielelle :) Kateellisena vain katsellut muiden kuvia hienoista, puhdasoppisista plussista. Nyt sain itsekin sellaisen ja toivon, että se munasolu olisi nyt sieltä irronnut. Mieluiten näkisin raskaustestissä samanlaisen tuloksen parin viikon päästä, mutta pidetään nyt matalaa profiilia...

another En tosiaan usko, että se pidempi tauko Teroluteista haittaa. Saapahan sun kroppa mahiksen alkaa toimimaan ihan itsekseen. :)

Anlii Tätipahoittelut :hug:

ON: Villi veikkaus, että täällä alkaa lämmöt pikkuhiljaa kohoamaan. Ihan on taas sellainen "kuumeinen" olo, vaikkei kuitenkaan ole kipeä olo. Myös nenä alkoi pikkuhiljaa tukkeutumaan eilen illalla. Muistelisin "kärsineeni" samanlaisista tuntemuksista viime kierrossa, jolloin luulin/toivoin oireiden johtuvan raskaudesta, vaikka ne olikin oviksen jälkeisiä oireita :)

Huomenna se gyne. Niin toivon, että ultrattuaan mun paikat hän toteaisi: "Juu, täällä näyttää kaikki siltä, miltä pitääkin". :) Pitäkäähän tytöt peukkuja!
 
  • Tykkää
Reactions: another
SL
KIITOS ihanaiset paljon tuosta tiedosta, että minullakin voi olla toivoa, vaikka ovuloisinkin vasta kp 20 jälkeen. Tietty pelottaa kovin, ettei koko ovulaatiota tässäkään kierrossa tapahdu, mutta tuo Suryan kirjoitus toi lohtua ja tietynlaista positiivista puhallusta tähän päivään :) KIITOS!

Paljonko yksityisillä lapsettomuusklinikoilla maksaa käynnit? Ajattelin, että pitäisiköhän minunkin käydä. Hinnat vaan hirvittää. Tähän asti olen yksityisellä gynellä käynyt mm. papakokeissa ja nuo Terot sain sieltä myös.
 
kannatetaan tuota että ensi jouluna meillä ois haikarapaketit vähintään matkalla, voisikohan se haikara meitä tosiaan kuunnella!

Surya tosi hieno kuulla että asiat liikahtaneet eteenpäin! on varmasti helpottavaa tietävänsä saavansa parasta ja itselleen sopivinta hoitoa...

ON:
olisipa itselläkin varaa mennä käymään yksityisellä niin ei tarvitsisi noin kauan kunnallisen jonoissa odotella... meillä toisaalta on aikaa ootella.. mutta se on vaan niin totta että jos on itsellä tunne ettei kaikki ole tuolla kunnossa niin yleensä ne ei olekaan.. etenkin kun tietää siis että on PCO..

miullakin on vähän ollut nyt ovistuntuja, mutta voivathan ne johtua noista teroista kun eilen ne taas aloitin.. mutta kivahan se ois toivoa että siellä massussa jotain tapahtuisi positiivistakin...

mitenköhän mahdollista/mahdotonta ois että ensimmäinen 3kk-kuuri teroja tehoaisi pco:hon? ei vissiin kovinkaan mahdollista..
 
Hennu86 hurjasti tsemppiä huomiselle gynekäynnille ja onnea hienosta ovisplussasta! :) Minä pidän tosissani peukkuja! Kyllä se nyt tärppää! Itsellä tärppikierrosta nyt kesältä ovistuntemukset oli esim. nännit kipeytyivät ja jonkun ajan päästä alkoi sitten ne menkkatuntemukset, jotka johtuivat raskautumisesta. Tärppikierrossa en ovista tikuttanut, mut kyllä niitä jotain pieniä oireita oli. En vaan älynnyt niitä ennen r-testiä :D Tsemppiä!!!
 
Kiitos Kristiina84 :heart: :kiss:

Täällä eilen illalla lämpö alkuillasta 36,5 ja aamulla 36,3. Normaalisti olleet noin 36, aamusin 35,9 :) Ovistestiin iltapäivästä enää vain haalean haalea viiva :)

Myöskin kosteus alkaa nyt häviämään. Eilen vielä päivällä lorahteli, muttei sen jälkeen :) Niin kuin isäntä eilen totesi: "Nyt vain odotellaan" :D
 

Yhteistyössä